اندروید باکس

اندروید باکس چیست؟ معرفی ویژگی‌ها و کاربردهای Android Box

در سال‌های گذشته فناوری‌های پیشرفته و دستگاه‌های نوینی به بازار عرضه شده‌اند که هر کدام به سبکی کاملا مختلف کارایی منحصربه‌فردی در اختیار شما قرار می‌دهند و همین نیز باعث می‌شود تا رفاه بیشتری را تجربه نمایید و اکوسیستم هوشمندتری را در اختیار داشته باشید. تلویزیون‌ها از جمله محصولاتی هستند که در طی این سال‌ها تغییرات چشم‌گیری پیدا کرده‌اند و اکنون به یک وسیله کاربردی تبدیل شده است که می‌توانید شاهد حضور آن در هر خانه‌ای باشید. تلویزیون‌ها در انواع مختلفی وجود دارند و بسته به خواست و سلیقه‌ی خود می‌توانید محصول مورد نظر را انتخاب نمایید.

در اختیار داشتن تلویزیونی هوشمند خواسته‌ی قلبی هر کاربری می‌باشد اما گاهی اوقات تلویزیون‌ها، هوشمند نیستند . راحل حل تولید دستگاه‌هایی با نام اندروید باکس است که تلویزیون‌های ساده را به هوشمند تبدیل می‌کنند. این سوال مطرح می‌شود که این دستگاه دقیقا چیست؟ چه کارایی دارد؟ چه امکاناتی را در اختیار شما قرار می‌دهد؟ چطور می‌تواند تلویزیونی هوشمند را در دسترس ما قرار دهد؟ برای اینکه شما کاربران گرامی بیشتر با این دستگاه و توانایی‌هایی آن آشنا شوید مقاله‌ای را در این خصوص آماده کرده‌ایم که چه بسا بتواند برای شما مفید واقع شود پس پیشنهاد می‌کنم که تا انتهای مطالب با ما همراه باشید.

اندروید باکس چیست؟

اندروید باکس یک دستگاه تی وی باکس می‌باشد که با سیستم عامل اندروید کار می‌کند و به شما نیز این امکان را می‌دهد تا از تمام برنامه‌های اندرویدی بر روی تلویزیون خود بهره ببرید بدین وسیله خواهید توانست محصولی کاملا هوشمند را که از طریق آن می‌توانید بازی‌های اندرویدی را نیز انجام دهید در اختیار داشته باشید. باید این را نیز بیان کرد که این دستگاه به شما این اجازه را خواهد داد تا در میان صفحات وب به جستجو بپردازید و از تماشای جدیدترین فیلم‌ها لذت تمام را ببرید.

سیستم عامل اندروید یکی از بهترین سیستم عامل‌های موجود است که دارای قابلیت‌های فراوانی می‌باشد و خدمات متنوعی را در اختیار شما قرار می‌دهد به همین دلیل محبوبیت زیادی را در میان کاربران پیدا کرده است و تعداد زیادی از آن‌ها خواهان استفاده از این سیستم عامل می‌باشند. همه تلویزیون‌ها از این قابلیت بهره نمی‌برند اما خوشبختانه دستگاهی نظیر اندروید باکس به وجود آمده است که از طریق آن می‌توانید به برنامه‌های اندروید تی‌وی دسترسی داشته باشید. از همین رو این دستگاه در مدت زمان کوتاهی محبوبیت زیادی در سراسر جهان پیدا کرد.

این دستگاه در واقع وسیله‌ای جعبه مانند می‌باشد که بسیار شبیه هارد اکسترنال است و به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید تلویزیون‌های هوشمند خود را به یک دستگاه با سیستم عامل اندروید تی‌وی تبدیل کنید. گاها از این دستگاه با نام‌های دیگری نظیر اسمارت باکس ، دستگاه IPTV ، هوشمند ساز تلویزیون ، Android TV Box ، اندروید تی وی باکس ، آندرو-باکس و … نیز یاد می‌شود.

اندروید باکس چیست؟

ویژگی‌های اندروید باکس

پخش آنلاین

توسط اندروید باکس شما این امکان را خواهید داشت تا محتواها را به صورت آنلاین مشاهده نمایید یعنی از طریق این دستگاه می‌توانید به پخش‌های مختلف آنلاین دسترسی داشته باشید و لحظات خوش و لذت بخشی را با آن سپری نمایید.

تماشای زنده مسابقات ورزشی

این دستگاه برای دوستداران ورزش می‌تواند بسیار کاربردی باشد. زیرا از طریق آن پخش آنلاین مسابقات ورزشی در اختیار شما قرار خواهد گرفت. یعنی این امکان را خواهید داشت تا از طریق وب سایت‌های مختلف مسابقات را به صورت آنلاین مشاهده نمایید و از تماشای مسابقات مورد علاقه‌ی خود با جمعی از دوستان لذت تمام را ببرید و لحظات پر از هیجان و آدرنالین را تجربه کنید.

فیلم

یکی از سرگرمی‌های کاربران تماشا کردن فیلم‌ می‌باشد و چه بسا این فیلم از کیفیت بالا بهره ببرد لذت تماشا کردن آن را دو چندان می‌کند. این سری از دستگاه‌ها به شما این امکان را می‌دهند تا بتوانید فیلم‌ها را با کیفیت 4k و Full HD دریافت کنید و نهایت لذت را از دیدن آن‌ها ببرید.

بازی

بسیاری فکر می‌کنند که برای انجام بازی حتما باید کنسول‌های بازی را در اختیار داشته باشند شاید تا دیروز این امر ضروری بود اما با پیدایش این دستگاه دیگر لازم نیست. با کمک اندروید باکس می‌توانید مجموعه‌ای بزرگ از بازی‌های اندرویدی را بر روی نمایشگر تلویزیون خود دریافت نمایید. این را باید بیان کرد که برخی از بازی‌های اندرویدی موجود مخصوص اندروید باکس‌ها طراحی شده‌اند و همین نیز باعث می‌شود تا شما به راحتی بتوانید به صورت رایگان آن را از گوگل پلی دانلود و نصب نمایید و لذت تمام را از آن ببرید.

پخش موسیقی

آیا شما جزو افراد علاقمند به موسیقی هستید؟ آیا مایلید تا دسترسی سریعی به موسیقی‌های به روز داشته باشید؟ پس باید این خبر خوش را به شما داد که با اندروید باکس می‌توانید به جدیدترین موسیقی‌ها دسترسی داشته باشید و از گوش کردن آن‌ها لذت تمام را ببرید. شما می‌توانید هر آهنگی را که می‌خواهید از طریق این دستگاه جستجو نمایید حتی آهنگ تیتراژها را.

جستجو در صفحات وب

تا دیروز برای دسترسی به صفحات وب باید لپ تاپ یا رایانه را در اختیار داشتید. اما الان از طریق گوشی و حتی تلویزیون‌ها امکان وبگردی برای شما به وجود می‌آید. برخی از تلویزیون‌ها این قابلیت را ندارند ولی با تهیه این دستگاه شما نیز می‌توانید به اینترنت و صفحات وب دسترسی داشته باشید و به جستجوی مطالب مورد نظر بپردازید و کارهای روزمره خود را با آن انجام دهید.

با اندروید باکس شما می‌توانید تلویزیونی کاملا هوشمند با قابلیت‌های سیستم عامل اندروید را در اختیار داشته باشید. یعنی امکان دریافت خدمات متنوع از طریق آن وجود دارد و شما می‌توانید لحظات شاد و مهیج و سرگرم کننده‌ای را با آن تجربه نمایید.

ویژگی‌های اندروید باکس

آیا اندروید باکس در ایران طرفدار دارد؟

گفتیم کار اصلی که این دستگاه انجام می‌دهد این می‌باشد که تلویزیون‌های ساده را ارتقا می‌دهد یعنی باعث خواهد شد تا تلویزیونی هوشمند را در اختیار داشته باشید. اندروید باکس دارای سیستم عامل اندروید می‌باشد و از برنامه‌های آن پشتیبانی می‌کند. در تمام دنیا طرفداران اندروید بیشمار است و هر کسی خواهان بهره‌وری از آن می‌‍باشد و ایران هم جدا از این موضوع نیست و جمع کثیری از مردم خواهان در اختیار داشتن آن می‌باشند. با اندروید باکس از خدمات اندرویدی بهره‌مند شوید و نهایت لذت را از آن ببرید. این دستگاه ساعات خوشی را برای شما رقم خواهد زد. با این دستگاه تلویزیون شما ارتقا پیدا می‌کند و زمینه ساز این خواهد شد تا از یک تلویزیون گران قیمت هوشمند بدون صرف هزینه‌ی گزاف بهره ببرید.

روش نصب کردن اندروید باکس به تلویزیون به چه صورتی می‌باشد؟

در هنگام خرید این دستگاه اولین سوال این است که آن را چگونه می‌توان به تلویزیون متصل کرد؟ روش نصب کردن این دستگاه زیاد سخت نیست و براحتی می‌توانید آن را به تلویزیون خود متصل نمایید. مراحل نصب بدین صورت می‌باشد:

  • اول از همه این که از طریق پورت HDMI دستگاه را به تلویزیون متصل نمایید. این پورت وظیفه انتقال صدا و تصویر را به صورت همزمان انجام خواهد داد.
  • بعد از آن دستگاه را روشن نمایید
  • با تنظیم کردن وای-فای و روشن نمودن آن به اینترنت دسترسی خواهید داشت و اندروید باکس شما به اینترنت متصل می‌شود
  • با انجام این فرایند دیگر اتصال شما برقرار شده است و می‌توانید به فیلم‌ها، برنامه‌ها، یوتیوب و … دسترسی داشته باشید و مطالب مورد نظر را دنبال نمایید.

یکسری از کاربران براحتی نمی‌توانند تنظیمات وای-فای را انجام دهند که ما در اینجا با شرح دقیق مراحل به شما کمک خواهیم کرد تا بتوانید بدرستی این فرایند را انجام دهید.

  • اول از همه که اندروید باکس را به تلویزیون متصل کنید.
  • دوما از طریق پورت LAN به اینترنت متصل شوید.
  • وارد تنظیمات شوید و گزینه تنظیمات بیشتر یعنی (More Settings) را انتخاب کنید.
  • هم اکنون گزینه وای-فای (Wi-Fi) را انتخاب نمایید.
  • بعد نام وای-فای و پسورد آن را وارد کنید.
  • از این طریق ارتباط شکل خواهد گرفت و به شبکه متصل خواهید شد.

برای اینکه دستگاه اندروید باکس شما سرعت بیشتری داشته باشد و براحتی بتوانید از آن استفاده نمایید باید اینترنت شما حداقل دارای سرعت 4 مگابایت بر ثانیه باشد. اگر کم‌تر از این باشد نمی‌توانید عملکرد صحیح و دقیقی را از دستگاه دریافت کنید.

آیا می‌توان دسته‌ی کنسول بازی پلی استیشن را به آن متصل نمود؟

همانطور که می‌دانید تنوع بازی‌ها بالا می‌باشد و هر کدام را می‌توانید به شکل‌های مختلف اجرا نمایید. حتما دقت کرده‌اید که برخی از بازی‌‌ها وجود دارند که اجرا کردن آن‌ها با دسته مهیج‌تر و لذت بخش‌تر می‌باشد. گفتیم که دستگاه اندروید باکس بازی‌های متنوعی را در اختیار شما قرار می‌دهد اما آیا این دستگاه امکان متصل کردن دسته‌های اندرویدی را فراهم می‌کند؟ که در جواب باید گفت بله به شما این اجازه را می‌دهد تا بتوانید دسته کنسول بازی پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان را به اندروید باکس متصل نمایید و به اجرای بازی خود بپردازید و نهایت لذت را از آن ببرید.

الان که مشخص شد این دستگاه امکان متصل کردن دسته کنسول‌های بازی را فراهم می‌کند این سوال مطرح می‌شود که چطور می‌توان این عمل را انجام داد یعنی به چه نحوی می‌توان دسته‌ها را به دستگاه متصل کرد.

روش متصل کردن کنسول پلی استیشن 4 به اندروید باکس

  • برای فعل کردن دسته و برای اینکه چراغ LED آن روشن شود باید به صورت همزمان کلیدهای PS و Share را فشار دهید.
  • بعد بلوتوث دستگاه را از طریق رفتن به منوی تنظیمات روشن نمایید.
  • با فعال کردن بلوتوث باید دستگاهی به نام Wireless Control را مشاهده نمایید که در صورت مشاهده کردن بر روی آن ضربه بزنید تا ارتباط برقرار شود.
  • به چه نحوی مشخص خواهد شد که ارتباط برقرار شده است؟ که در جواب باید گفت در صورت اینکه چراغ LED ها ثابت شدند یعنی دیگر چشمک نخواهند زد بدین معناست که ارتباط برقرار شده است. بنابراین می‌توانید به اجرای بازی‌ها بپردازید و لحظات سرگرم کننده‌ای را تجربه نمایید.
روش متصل کردن کنسول پلی استیشن 4 به Android BOX

روش متصل کردن ایکس باکس وان به اندروید باکس

  • اول از همه باید دسته را روشن نمایید.
  • در کنار پورت اتصال به کابل کلید کوچک دایره‌ای وجود دارد که باید آن را فشار دهید تا زمانی که لوگوی دستگاه شروع به چشمک زدن کند.
  • بعد با وارد شدن به تنظیمات بلوتوث را روشن نمایید.
  • با وارد شدن به این بخش می‌توانید شاهد پیدا شدن دستگاه Xbox Wireless Controller باشید که با ضربه زدن بر روی آن ارتباط شکل خواهد گرفت و امکان استفاده از دسته بازی به وجود می‌آید.
  • ثابت شدن چراغ LED نشان از این می‌باشد که مراحل را درست انجام داده‌اید و ارتباط برقرار شده است.
روش متصل کردن ایکس باکس وان به اندروید باکس

این دستگاه را می‌توان برای چه تلویزیون‌هایی استفاده نمود؟

می‌دانید وظیفه انتقال صدا و تصویر بر عهده پورت HDMI می‌باشد و در دستگاه اندروید باکس نیز به این شکل است و این پورت جایگاه خاصی دارد. از طریق این پورت می‌توانید دستگاه را به تلویزیون متصل کنید و از خدمات متنوع آن استفاده نمایید. این سوال مطرح می‌شود که آیا می‌توان این دستگاه‌ها را به تلویزیون‌های قدیمی متصل کرد؟ بله که خواهید توانست زیرا هنوز هم در بازار اندروید باکس‌هایی وجود دارند که با استفاده از AV زمینه اتصال را به وجود می‌آورند. پس جای هیچ نگرانی نیست یعنی حتی می‌توانید اندروید باکس را به تلویزیون‌های قدیمی متصل نمایید و از خدمات اندرویدی استفاده کنید.

Android BOX را می‌توان برای چه تلویزیون‌هایی استفاده نمود؟

می‌توان اندروید باکس را از راه دور کنترل کرد؟

هر دستگاهی که وارد بازار می‌شود معمولا دارای کنترل از راه دور می‌باشد یعنی شما خواهید توانست دستگاه را از راه دور تنظیم و کنترل نمایید. اندروید باکس نیز جدا از این قضیه نمی‌باشد از وجود ریموت کنترلی بهره می‌برد. اگر دستگاه دارای ریموت IR باشد شاید به دلیل گستردگی برنامه‌ها در اندروید باکس استفاده از آن را برای شما سخت‌تر نمایید اما شما می‌توانید با کنترل‌های Airmouse که برای استفاده اندروید باکس‌ها طراحی شده است تهیه نمایید تا استفاده از دستگاه برای شما لذت بخش‌تر شود.

آیا می‌توان Android BOX را از راه دور کنترل کرد؟

نتیجه‌گیری …

دستگاه اندروید باکس کاربرد زیادی دارد و در مدت زمان کوتاهی توانست بیشترین طرفداران را جلب نمایید. این دستگاه سیستم عامل اندروید را در اختیار داشت و توسط آن می‌توانید به تمام خدمات اندرویدی از جمله بازی‌های آن‌ها دسترسی داشته باشید. این محصول می‌تواند تلویزیون ساده شما را ارتقا دهد و به یک تلویزیون هوشمند تبدیل کند. اندروید یکی از محبوب‌ترین سیستم عامل‌ها اندروید می‌باشد که بر روی تمام محصولات وجود ندارد.

اما با اندروید باکس دیگر فرقی نمی‌کند تلویزیون شما چه نوعی است می‌توانید به بازی‌های اندرویدی و دیگر اپلیکیشن‌های آن دسترسی داشته باشید. با این دستگاه خواهید توانست تا به پخش مجموعه‌ای عظیم از فیلم‌های آنلاین دنیا بپردازید و آن‌ها را با کیفیت بالا دریافت کنید. همچنین توسط آن می‌توانید به پخش موسیقی دسترسی داشته باشید و از تماشای مسابقات ورزشی آنلاین لذت تمام را ببرید. ناگفته نماند امکان وبگردی را نیز برای شما فراهم خواهد کرد.

درباره‌ی مسعود رسولی

همچنین ببینید

تفاوت Google TV با Android TV

تفاوت Android TV با Google TV

گوگل بی‌شک یکی از موفق‌ترین شرکت‌های جهان است که در زمینه‌های مختلف تکنولوژی فعالیت می‌کند. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *