تلویزیون سامسونگ TU8300

نقد و بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ TU8300

سامسونگ TU8300 یک تلویزیون مناسب برای اکثر موارد است که عملکرد بسیار مشابهی با سامسونگ TU8000 دارد با این تفاوت که نمایشگر TU8300 منحنی می‌باشد و به واسطه آن جذابیت بیشتری را پیدا کرده است. این محصول تنها تلویزیون منحنی سامسونگ در سال 2020 می‌باشد که به بازار عرضه کرده است. مانند اکثر تلویزیون‌های با پنل VA، این تلویزیون نیز دارای نسبت کنتراست عالی و یکنواختی سیاه بسیار خوبی است. اگرچه متأسفانه از ویژگی تاریکی موضعی برای کمک به بهبود بیشتر نقاط تیره برخوردار نیست.

تاخیر ورودی این تلویزیون بسیار کم است و از نرخ تازه سازی متغیر پشتیبانی نمی‌کند و فقط دارای یک پنل 60 هرتزی می‌باشد. به طور کلی این تلویزیون نسبت به تلویزیون RU7300 2019 و TU8000 2020 سامسونگ عملکرد بهتری ندارد اما اگر به دنبال تلویزیون 4K منحنی هستید انتخاب بسیار مناسبی می‌باشد.

نقد و بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ TU8300
امتیاز کلی:
کنتراست 8.7
تاریکی موضعی (Local Dimming) 0
حداکثر روشنایی SDR 6.9
حداکثر روشنایی HDR 5.3
زاویه دید 5.5
یکنواختی رنگ مشکی 8.7
بازتاب نور 7.3
ورودی 4K 10
زمان پاسخگویی 6.1
لرزش و سوسو 6.0
امتیاز نمایش انواع محتوای ویدیویی:
نمایش فیلم 6.8
برنامه‌های تلویزیون 7.4
محتوای ورزشی 7.0
بازی‌های ویدیویی 6.5
فیلم‌های HDR 6.5
بازی‌های HDR 7.0
مانیتور PC 7.3

استفاده ترکیبی (امتیاز 7.0)

سامسونگ TU8300 یک تلویزیون مناسب برای استفاده مختلف است. کنتراست عالی و یکنواختی بزرگ رنگ مشکی، آن را به یک تلویزیون عالی برای تماشای فیلم تبدیل کرده است. حداکثر روشنایی آن به شما کمک می‌کند تا بر تابش خیره کننده هنگام تماشای تلویزیون در طول روز غلبه کند. اگرچه به دلیل تأخیر ورودی فوق‌العاده کم برای بازی‌های ویدیویی خوب است اما متأسفانه، زمان پاسخگویی متوسط آن به معنای این می‌باشد که در محتوای سریع تاری قابل مشاهده می‌باشد. سرانجام، طرفداران محتوای HDR احتمالاً از حداکثر روشنایی کم HDR و نبود طیف رنگی گسترده ناامید خواهند شد.

  • تاخیر ورودی فوق العاده کم
  • عملکرد عالی در اتاق تاریک
  • عملکرد HDR ناامید کننده
  • روشنایی کم

نمایش فیلم‌ها (امتیاز 6.8)

سامسونگ TU8300 تلویزیون مناسبی برای تماشای فیلم است. به لطف نسبت کنتراست برجسته‌ای که دارد، دارای نقاط تیره عمیق و یکنواخت است اما متأسفانه فاقد ویژگی تاریکی موضعی برای عمیق‌تر نشان دادن تاریکی‌ها می‌باشد. یکنواختی خاکستری نیز فقط مناسب است و ممکن است در هنگام عکسبرداری متوجه اثر صفحه نمایش کثیف (Dirty Screen) شوید.

برنامه‌های تلویزیونی (امتیاز 7.4)

سامسونگ TU8300 برای نمایش‌های تلویزیونی مناسب است. ارتقای محتوای با رزولوشن پایین که این محصول از طریق گیرنده‌ دیجیتال انجام می‌دهد بسیار عالی است. اما متأسفانه نمی‌تواند به اندازه کافی روشن شود تا بتواند بر تابش خیره کننده در اتاق‌های بسیار روشن غلبه کند. مانند اکثر تلویزیون‌ها با پنل VA ، دارای زاویه دید ضعیفی است که اگر دوست دارید در حین انجام کارهای خانه، تلویزیون تماشا کنید با مشکل مواجه خواهید شد و نمی‌توانید تصاویر ثابت و واضح را مشاهده نمایید.

محتوای ورزشی (امتیاز 7.0)

سامسونگ TU8300 برای تماشای ورزش نیز یک تلویزیون مناسب است و عملکرد رضایت بخشی را از خود نشان خواهد داد. این محصول در زمینه هندلینگ نیز عملکرد خوبی دارد اما متأسفانه زمان پاسخگویی کم و پنل 60 هرتزی آن به این معنی است که در هندلینگ حرکتی بهترین نیست. همچنین زاویه دید آن خیلی گسترده نمی‌باشد، اگر دوست دارید بازی را با گروه بزرگی از مردم تماشا کنید این مسئله می‌تواند مشکل ساز شود.

بازی‌های ویدیویی (امتیاز 7.5)

سامسونگ TU8300 تلویزیون خوبی برای بازی‌های ویدیویی است. مانند اکثر تلویزیون‌های اخیر سامسونگ، تاخیر ورودی فوق‌العاده کمی دارد و ویژگی Black Frame Insertion آن به کنترل حرکت کمک می‌کند. متأسفانه، زمان پاسخگویی متوسطی دارد و از هیچ فناوری با نرخ تازه سازی متغیر پشتیبانی نمی‌کند.

فیلم‌های HDR (امتیاز 6.5)

سامسونگ TU8300 فقط برای تماشای فیلم‌های HDR مناسب است. در حالی که کنتراست برجسته آن کمک می‌کند تا فیلم‌ها در یک اتاق تاریک خوب به نظر برسند و از ویژگی تاریکی موضعی برای عمیق‌تر نشان دادن تاریکی‌ها برخوردار نیست. حداکثر روشنایی HDR آن بسیار کم است و از طیف گسترده‌ای از رنگ پشتیبانی نمی‌کند، بنابراین محتوای HDR آنگونه که باید نمایش داده نمی‌شود.

بازی‌های HDR (امتیاز 7.0)

سامسونگ TU8300 برای بازی‌های HDR مناسب است. این تلویزیون، دارای کنتراست عالی و تاخیر ورودی بسیار کم با محتوای HDR می‌باشد اما متأسفانه زمان پاسخگویی متوسطی دارد. محتوای HDR نیز به دلیل حداکثر روشنایی کم و نداشتن طیف گسترده‌ای از رنگ، آنطور که باید ظاهر نمی‌شود.

مانیتور کامپیوتر (امتیاز 7.3)

سامسونگ TU8300 یک تلویزیون مناسب برای استفاده به عنوان مانیتور کامپیوتر است. این محصول از کروما 4: 4: 4 پشتیبانی می‌کند و تاخیر ورودی فوق‌العاده کمی دارد. از جنبه منفی، زاویه دید ناامیدکننده آن به این معنی است که تصویر در کناره‌ها واضح به نظر نمی‌رسد به خصوص اگر سعی کنید از یک صفحه نمایش بزرگ از نزدیک به عنوان مانیتور استفاده کنید، اگرچه نمایشگر منحنی آن باید به این قضیه کمک می‌کرد.

وضعیت بازار سامسونگ TU8300

تلویزیون TU8300 نسخه منحنی سامسونگ TU8000 است. این تلویزیون تنها تلویزیون منحنی در سری 2020 این کمپانی می‌باشد و می‌توان آن را جانشین سامسونگ RU7300 سال گذشته دانست. این تنها تلویزیون منحنی است که هنوز در دسترس است، رقبای اصلی آن با صفحه تخت شامل تلویزیون‌های سونی X8000H ، ویزیو V Series 2020 و هایسنس H65G می‌باشند.

طراحی

استایل (امتیاز 8.5)

به نظر می‌رسد تلویزیون TU8300 تقریباً مشابه سامسونگ RU7300 2019 است. حاشیه‌های نسبتاً نازکی در اطراف صفحه وجود دارد و پایه‌های دو شاخه‌ای آن به خوبی از تلویزیون پشتیبانی می‌کنند. به دلیل اینکه صفحه نمایش خمیده می‌باشد هنگام نصب روی دیوار ، کناره‌های تلویزیون کاملاً به سمت بیرون خواهند بود.

پایه های تلویزیون TU8300

پایه

پایه‌ها بسیار شبیه به تلویزیون RU7300 است. آن‌ها به خوبی از تلویزیون پشتیبانی می‌کنند بدین وسیله لرزش زیادی وجود ندارد. متأسفانه، آن‌ها کاملاً گسترده هستند، بنابراین شما به یک میز تلویزیون بزرگ برای قرار دادن آن احتیاج دارید. اما مزیتی که دارد این است که برای قرار دادن بلندگوهای خطی نظیر ساندبار شما را با مشکل مواجه نخواهد کرد و براحتی می‌توانید آن را در پایین تلویزیون قرار دهید.

پنل پشتی

طراحی پنل پشتی نیز همانند سامسونگ RU7300 است. کاملاً ساده می‌باشد اما دارای یک بافت افقی است. برای مدیریت کابل شیارهایی در امتداد پایین صفحه و همچنین گیره‌هایی بر روی پایه‌ها وجود دارد که این مانع از درهم و برهمی سیم‌ها خواهد شد.

این تلویزیون همچنین می تواند روی براکت دیواری VESA نصب شود، اما به دلیل انحنای صفحه نمایش به فاصله‌های مخصوصی نیاز دارد .

فریم اطراف نمایشگر

حاشیه‌ها کمی نازک‌تر از تلویزیون RU7300 هستند، اما نسبت به تلویزیون TU8000 ضخیم‌تر می‌باشد. به طور کلی فریم‌ها به اندازه کافی باریک هستند و این مانع از حواس پرتی شما می‌شود و می‌توانید تمرکز بیشتری را بر روی محتواها داشته باشید.

فریم اطراف نمایشگر

ضخامت تلویزیون TU8300

به دلیل اینکه نمایشگر منحنی می‌باشد تلویزیون دارای ضخامت زیادی است و در هنگام نصب بر روی دیوار کمی بیشتر به سمت بیرون خواهد بود.

ضخامت تلویزیون TU8300

کیفیت ساخت (امتیاز 6.5)

تلویزیون TU8300 دارای کیفیت ساخت خوبی است هرچند که به خوبی سامسونگ TU8000 نیست. در قسمت ورودی‌ها پلاستیک آن کاملاً خم می‌شود و با فشار کافی می‌توانید اجزای داخلی را ببینید.

کیفیت ساخت

کیفیت تصویر

کنتراست (امتیاز 8.7)

سامسونگ TU8300 کنتراست بسیار خوبی دارد. متأسفانه، نسبت کنتراست بومی آن کمتر از TU8000 و RU7300 است. همچنین هیچ ویژگی تاریکی موضعی برای عمیق‌تر کردن نقاط تاریک وجود ندارد. شایان ذکر است که این می‌تواند بین واحدها متفاوت باشد و ممکن است تجربه شما متفاوت باشد.

تاریکی موضعی (Local Dimming)

تلویزیون TU8300 از ویژگی تاریکی موضعی برخوردار نیست.

حداکثر روشنایی SDR (امتیاز 6.9)

حداکثر روشنایی SDR این تلویزیون خوب است و می‌تواند از تلویزیون‌های TU8000 و RU7300 روشن‌تر شود. روشنایی در هنگام نمایش محتوای مختلف نسبتاً ثابت است، اگرچه پنجره 2٪ به دلیل کم نور شدن تلویزیون (کم نور شدن قاب) به طور محسوسی کم نور می‌شود اما این غیر فعال نمی‌شود. در حالی که تلویزیون به اندازه کافی روشن می‌باشد و می‌تواند در اتاق‌هایی با نور متوسط، از آن استفاده کند، اما به احتمال زیاد نمی‌تواند بر تابش خیره کننده در محیط‌های بسیار روشن غلبه کند بنابراین جزئیات ریز و دقیق محتواها قابل مشاهده نخواهد بود.

ما حداکثر روشنایی را پس از کالیبراسیون اندازه گیری کردیم ، حالت تصویر را روی ” MOVIE ” و روشنایی آن را روی ” Max” تنظیم کردیم.

اگر به دقت تصوبر اهمیت زیادی نمی‌دهید اما می خواهید درخشان‌ترین حالت را بدست آورید، با تنظیم حالت تصویر بر روی ” Dynamic” می‌توانید تصاویر را با روشنایی 345 نیت در اختیار داشته باشید.

حداکثر روشنایی HDR (امتیاز 5.3)

تلویزیون TU8300 از حداکثر روشنایی HDR ناامید کننده‌ای برخوردار است. نورهای برجسته کوچک با کم نور شدن قاب تلویزیون (CE dimming) کم نور می‌شوند که متأسفانه غیرفعال نمی‌شوند.

با استفاده از حالت تصویر “Movie HDR” با کنتراست و نور پس زمینه هر دو در ” Max”، ما حداکثر روشنایی را قبل از کالیبراسیون اندازه گیری کردیم.

یکنواختی رنگ خاکستری (امتیاز 7.3)

یکنواختی رنگ خاکستری مناسب می‌باشد. لبه‌های صفحه نمایش نسبت به مرکز تاریک‌تر هستند و در صفحه نیز اثرات صفحه نمایش کثیف (Dirty Screen) قابل توجهی دیده می‌شود که باعث پرت شدن حواس در هنگام تماشای محتواهای سریع ورزشی خواهد شد. در صحنه‌های تاریک یکتواختی بسیار بهتری وجود دارد. این امر احتمال اینکه بین واحدها متفاوت باشد وجود دارد و تجربه شما ممکن است متفاوت باشد.

زاویه دید (امتیاز 5.5)

همانطور که در بیشتر تلویزیون‌های با پنل VA رایج است‌، سامسونگ TU8300 نیز دارای زاویه دید ناامید کننده‌ای می‌باشد. حتی اگر زاویه دید کمی تغییر کند تصویر واضح نخواهد بود و تاریک و تار دیده می‌شوند.

یکنواختی رنگ سیاه (امتیاز 8.4)

یکنواختی سیاه تلویزیون سامسونگ TU8300 عالی است، هرچند به خوبی TU8000 یا RU7300 نیست. در اطراف صلیب مرکزی مقداری درز نور مشاهده می‌شود اگرچه نباید برای بسیاری از افراد قابل توجه باشد. شایان ذکر است که این می‌تواند بین واحدها متفاوت باشد و ممکن است تجربه متفاوتی را داشته باشید.

یکنواختی رنگ سیاه

بازتاب (انعکاس نور) (امتیاز 7.3)

تلویزیون TU8300 از بازتاب نور انعکاسی مناسبی برخوردار است. با این حال، نمایشگر خمیده این محصول باعث می‌شود تا بازتاب‌ها در سراسر صفحه کشیده شوند که این قضیه موجب حواس پرتی خواهد شد.

قبل از کالیبراسیون (امتیاز 6.3)

Samsung TU8300 دارای دقت رنگ متوسط و از پیش فعال شده نیست. دمای رنگ بسیار گرم‌تر از هدف ما 6500K است و باعث می‌شود که بیشتر رنگ‌ها قرمز / زرد داشته باشند. تعادل رنگ سفید نیز ناامید کننده است و باعث ایجاد نادرست خاکستری‌ها خواهد شد. در حالی که منحنی گاما به خوبی هدف را دنبال می‌کند، صحنه‌های تاریک خیلی تاریک به نظر می‌رسند این در حالی است که صحنه‌های دیگر کمی روشن هستند. دقت می‌تواند بین واحدها متفاوت باشد و شما ممکن است تجربه متفاوتی را داشته باشید.

قبل از کالیبراسیون

پس از کالیبراسیون (امتیاز 9.1)

به روزرسانی 29/09/2020: ما عملکرد کالیبراسیون خودکار را “غیر تعیین شده” ذکر کردیم زیرا تلویزیون‌های سامسونگ 2020 به طور رسمی در لیست سازگار با CalMAN Auto Cal قرار ندارند.

پس از کالیبراسیون، دقت رنگ این تلویزیون قابل توجه است. دمای رنگ بسیار نزدیک به هدف ما است و اکثر رنگ‌ها دقیق هستند.

پس از کالیبراسیون

ورودی 480p (امتیاز 8.0)

محتوای 480p مانند دی‌وی‌دی‌ها به خوبی نمایش داده می‌شوند بدون اینکه مشکل قابل توجهی در آن‌ها وجود داشته باشد.

ورودی 720Op (امتیاز 8.0)

محتوای 720p از روی گیرنده دیجیتال عالی به نظر می‌رسد بدون اینکه مسئله قابل توجهی در آن‌ها وجود داشته باشد.

ورودی 1080p (امتیاز 9.0)

محتوای 1080p تقریباً به اندازه محتوای بومی 4K مناسب به نظر می‌رسند.

ورودی 4K (امتیاز 10)

مانند اکثر تلویزیون‌های سامسونگ، محتوای 4k بسیار برجسته به نظر می‌رسد، بدون هیچ مسئله و مصنوعات وجود داشته باشد.

ورودی 8K (امتیاز 0)

این تلویزیون 4K می‌باشد و از محتوای 8K پشتیبانی نمی‌کند.

پیکسل‌ها

این تلویزیون مانند TU7000 و هایسنس H9G از طرح زیر پیکسل BGR در نحوه ارائه متن هنگام استفاده از تلویزیون به عنوان مانیتور رایانه استفاده می‌کند که باعث می‌شود تاثیرگذاری بیشتری را داشته باشد.

وسعت رنگ (امتیاز 6.7)

مانند تلویزیون سامسونگ TU8000 و سامسونگ RU7300 ، این تلویزیون طیف گسترده‌ای از رنگ را نمایش نمی‌دهد.

EOTF منحنی PQ را به خوبی دنبال نمی‌کند، بنابراین اکثر صحنه‌ها تاریک‌تر از حد مجاز هستند، اگرچه در حالت “بازی” صحنه‌ها روشن‌تر هستند.

می‌توانید محتوای HDR را با تنظیم حالت تصویر در ” Movie “، گاما ST.2084 به “+3″، تقویت کننده کنتراست پیشرفته در “زیاد” و روشنایی، فعال کنید و هر یک را به حداکثر برسانید.

حجم رنگ (امتیاز 5.8)

به دلیل عدم وجود طیف گسترده‌ای از رنگ، حجم رنگ سامسونگ TU8300 ناامیدکننده است. علیرغم کنتراست عالی، قادر به تولید طیف گسترده‌ای از سایه‌ها و رنگ‌ها نیست.

گرادیان (درجه سطح رنگ در نمایشگر) (امتیاز 8.0)

هندلینگ، این تلویزیون عالی است و نسبت به TU8000 به مراتب کار بهتری انجام می‌دهد. به طور کلی، این تلویزیون بسیار شبیه به RU7300 است، به جز هنگام تماشای صحنه‌های تاریک، برخی نوار بندی‌ها در تمام سایه‌های تیره نباید خیلی قابل توجه باشد. متأسفانه، اگرچه تنظیمات کاهش نویز برای کمک به هموار کردن نوار بندی وجود دارد، اما تفاوت قابل توجهی ایجاد نمی‌کند.

نگهداری موقت تصویر (امتیاز 10)

همانطور که در بیشتر تلویزیون‌های با پنل VA مشاهده می‌شود، هیچ نشانه‌ای از احتباس موقتی تصویر وجود ندارد. شایان ذکر است که این می تواند بین واحدها متفاوت باشد و ممکن است تجربه شما متفاوت باشد.

خطر ماندگاری تصویر دائمی (امتیاز 10)

ما از پنل‌های VA انتظار تجربه حفظ تصویر دائمی را نداریم و این سری از پنل‌ها در آزمایش‌های طولانی مدت ما مصون مانده‌اند.

حرکت-جنبش

زمان پاسخگویی (امتیاز 6.1)

زمان پاسخگویی تلویزیون TU8300 متوسط است و متأسفانه نسبت به TU8000 کمی ضعیف‌تر است. به دلیل پرش تصویر در نرخ رفرش 240 هرتز، تکرارهای محسوسی در هنگام حرکت عکس‌ها مشاهده می‌شود به علاوه در اجسام با سرعت بالا نیز تاری مشاهده می‌شود.

زمان پاسخگویی

عدم سوسو زدن (لرزش تصویر) (امتیاز 6.0)

این تلویزیون برای کاهش نور پس زمینه از مدولاسیون پهنای پالس (PWM) استفاده می‌کند به جز وقتی که 100٪ باشد. در حالت ‘Movie’ نور پس زمینه در 240 هرتز دچار لرزش خواهد شد و باعث ایجاد تکرارهای مداوم در تصاویر می‌شود، همانطور که در عکس حرکت زمان پاسخگویی نشان داده شده است.

مانند بسیاری دیگر از تلویزیون‌های سامسونگ که آزمایش کرده‌ایم، فرکانس سوسو زدن در همه حالت‌های دیگر به 120 هرتز کاهش می‌یابد، به جز زمان‌هایی که Game Motion Plus و LED Clear Motion فعال می‌باشند، که در این حالت به 60 هرتز کاهش می‌یابد.

درج فریم سیاه (BFI) (امتیاز 10)

سامسونگ TU8300 دارای ویژگی اختیاری درج فریم سیاه برای کمک به کاهش تاری حرکت است. با تنظیم LED Clear Motion روی ‘ On’ می‌توانید آن را فعال کنید. متأسفانه، در زمان نرخ رفرش 60 هرتز خاموش می‌باشد و لرزش تصویر وجود دارد. در نتیجه تصویر همانند RU7300 کپی می‌شود. ویژگی BFI همچنین صفحه نمایش را به میزان قابل توجهی تاریک می‌کند، هرچند این امر رایج است.

درون یابی حرکتی

با تنظیم وضوح تصویر بر روی “روشن” و کاهش لرزش تصویر در “10” تلویزیون TU8300 سامسونگ محتوای نرخ فریم پایین را تا 60 فریم بر ثانیه بالا ببرد. متأسفانه، نور پس زمینه را به طور خودکار بر روی 120 هرتز تنظیم می‌کند و تعداد زیادی از آثار مصنوعی قابل توجه وجود دارد.

پرش تصویر (Stutter) (امتیاز 8.0)

به دلیل زمان پاسخگویی کند در این تلویزیون در هنگام نمایش محتوای نرخ فریم پایین لرزش تصویر وجود دارد.

لرزش 24 پیکسل (امتیاز 7.8)

سامسونگ TU8300 می‎تواند با غیرفعال کردن وضوح تصویر، لرزش را از منابع 24p و برنامه‌های بومی حذف کند، اما نه از منبع 60p یا 60i.

نرخ تجدید متغیر (سرعت تازه‌سازی فریم‌ها)

سامسونگ TU8300 دارای نرخ تازه سازی 60 هرتز است و از هیچ فناوری با نرخ تازه سازی متغیر پشتیبانی نمی‌کند.

ورودی‌ها

تاخیر ورودی (امتیاز 9.2)

تاخیر ورودی سامسونگ TU8300 در حالت “PC” یا “Game” بسیار کم است. این تلویزیون همچنین از Auto Low Latency پشتیبانی می‌کند که هنگام شناسایی یک بازی از یک دستگاه سازگار، تلویزیون را به طور خودکار در حالت ” Game Mode” قرار می‌دهد.

رزولوشن‌های پشتیبانی شده (امتیاز 8.3)

سامسونگ TU8300 از تمام رزولوشن‌های رایج با نرخ تازه سازی داخلی، از جمله 1440p پشتیبانی می‌کند. برای استفاده از پهنای باند کاملInput Signal Plus باید فعال باشد. همچنین، برای استفاده صحیح از کروم 4: 4: 4 هنگام اتصال رایانه، ورودی HDMI که به آن متصل است باید برچسب ‘PC’ داشته باشد و Input Signal Plus باید فعال باشد. با وجود نداشتن پنل 120 هرتزی، تلویزیون می‌تواند 1080p @ 120Hz @ 4: 4: 4 را نمایش دهد، اما فریم‌ها را رد خواهد کرد.

همه ورودی‌ها

  • HDMI: 3
  • USB: 2
  • خروجی صوتی دیجیتال نوری: 1
  • ورودی کامپوزیت: 1
  • تنظیم کننده (کابل / آنتن): 1
  • اترنت: 1
پشت تلویزیون TU8300

مشخصات ورودی

  • HDR10: دارد
  • HDR10+: دارد
  • HLG: دارد
  • پهنای باند کامل HDMI 2.0: دارد (HDMI 1،2،3)
  • HDCP 2.2: دارد (HDMI 1,2,3)
  • متغیر صوتی آنالوگ متغیر: دارد
  • پشتیبانی WI-FI: دارد (2.4 GHZ, 5 GHZ)
  • ورودی‌های تلویزیون سامسونگ TU8300 مشابه ورودی‌های تلویزیون سامسونگ TU8000 می‌باشد.

گذرگاه صوتی

سامسونگ TU8300 از درگاه HDMI 2 خود از eARC پشتیبانی می‌کند. با این کار می‌توانید صوتی مبتنی بر شیئ را با کیفیت بالا و از طریق HDMI ارسال کنید. برای استفاده از آن، حالت HDMI eARC باید روی ” Auto”، و صدای خروجی دیجیتال روی ” Auto ” یا “Passthrough” تنظیم شود. متأسفانه، از هیچ فرمت صوتی DTS پشتیبانی نمی‌کند.

کیفیت صدا

پاسخ فرکانسی (امتیاز 6.9)

بلندگوهای سامسونگ TU8300 پاسخ فرکانسی خوبی دارند. مقدار قابل توجهی باس وجود دارد، اما نمی‌تواند هیچ غوغایی را ایجاد کند. اگرچه صدای تلویزیون می‌تواند نسبتاً بلند باشد اما به احتمال زیاد برای یک محیط بسیار پر سر و صدا به اندازه کافی بلند نخواهد بود و نمی‌تواند صوت مناسب را در اختیار شما قرار دهد. متأسفانه، این تلویزیون تصحیح اتاق دیجیتال ندارد تا به طور خودکار با صوت اتاق شما تنظیم شود.

تحریف (اعوجاج) (امتیاز 6.4)

این تلویزیون عملکرد اعوجاج متوسطی دارد. حتی در شنیدن صداهای متوسط نیز اعوجاج قابل توجهی وجود دارد که در حداکثر میزان صدا بدتر می‌شود و کاملاً قابل توجه است.

ویژگی‌های هوشمند

رابط کاربری (امتیاز 7.5)

رابط کاربری تلویزیون TU8300 و TU8000 مشابه است. این تلویزیون نیز از سیستم عامل تایزن استفاده می‌کند اما برخی از ویژگی‌های پیشرفته موجود در مدل‌های سطح بالاتر سامسونگ مانند تلویزیون Q70T QLED را ندارد. استفاده از آن نسبت به تلویزیون‌های 2019 سامسونگ آسان‌تر است و حالت تاریکی در آن موجود است. متأسفانه، این مدل “حالت هوشمند” را که در مدل‌های QLED 2020 سامسونگ یافت می‌شود، ندارد.

رابط کاربری

تبلیغات رایگان (امتیاز 0)

مطالب و تبلیغات پیشنهادی در صفحه اصلی و همچنین در فروشگاه برنامه وجود دارد و نمی‌توان آن‌ها را غیرفعال کرد.

برنامه‌ها و ویژگی‌ها (امتیاز 8.5)

فروشگاه برنامه سامسونگ دارای تعداد بسیار زیادی برنامه است و عملکرد آن‌ها کاملاً روان است. پخش کننده داخلی می‌تواند رایج‌ترین فرمت‌های صوتی و تصویری را از درایو USB پخش کند.

برنامه‌ها و ویژگی‌ها

ریموت کنترل (امتیاز 8.5)

تلویزیون TU8300 از همان ریموت سامسونگ TU8000 استفاده می‌کند و یک قدم بالاتر از ریموت قدیمی موجود در RU7300 است. دکمه‌های دسترسی سریع برای Netflix ، Amazon Prime Video و Samsung TV Plus وجود دارد و ریموت دارای یک ویژگی OneRemote است که به شما امکان می‌دهد از آن به عنوان یک ریموت جهانی برای دستگاه‌هایی که از CEC بیش از HDMI پشتیبانی نمی‌کنند استفاده کنید. همچنین یک میکروفون داخلی برای کنترل صدا دارد که به شما امکان می‌دهد دستورات اساسی مانند درخواست وضعیت آب و هوا، تغییر ورودی یا روشنایی و باز کردن YouTube را انجام دهید، اما نمی‌تواند عناوین خاصی را در Netflix جستجو کند.

ریموت کنترل

دکمه‌های کنترل زیر تلویزیون (کلید‌های سرخود)

در زیر جلوی تلویزیون دکمه‌هایی قرار دارد که به شما امکان می‌دهد تلویزیون را روشن یا خاموش کرده و همچنین کانال‌ها، میزان صدا یا ورودی‌ها را تغییر دهید.

دکمه‌های کنترل زیر تلویزیون TU8300

محتوای درون جعبه

  • راهنمای راه اندازی سریع
  • ریموت کنترل
  • باتری 2x AA
  • اسپیکر VESA
  • کتابچه‌ی راهنما
  • کابل برق
  • کلیپ‌های مدیریت کابل
محتوای درون جعبه

متفرقه

  • مصرف برق: 43 وات
  • مصرف برق (حداکثر): 113 وات
  • سیستم عامل: 1301

تفاوت بین اندازه و متغیرها

ما مدل 55 اینچی 55TU8300 را آزمایش کردیم و انتظار داریم نتایج ما برای سایر مدل‌ها که در زیر لیست شده‌اند معتبر باشند.

اگر شخصی با نوع دیگری از پنل روبرو شد یا اگر تلویزیون TU8300 وی با بررسی ما مطابقت ندارد، به ما اطلاع دهید تا بررسی را به روز کنیم. توجه داشته باشید که برخی از آزمایشات مانند یکنواختی خاکستری ممکن است بین واحدهای مختلف متفاوت باشد.

TU8300 در مقایسه با تلویزیون‌های دیگر

سامسونگ TU8300 تنها تلویزیون منحنی سامسونگ برای سال 2020 است و عملکرد آن بسیار مشابه با سامسونگ RU7300 2019 است و قرار است به عنوان یک نسخه منحنی از TU8000 دیده شود اما در واقع به دلیل نسبت کنتراست پایین، کمی عملکرد ضعیف دارد، هرچند که این ممکن است بین واحدها متفاوت باشد. در حالی که فقط برای اکثر کاربردها عملکرد مطلوبی دارد، اما تنها تلویزیون منحنی است که هنوز در بازار موجود است. بنابراین اگر داشتن صفحه خمیده را ترجیح می‌دهید، گزینه‌های زیادی برای انتخاب ندارید.

سامسونگ TU8000

سامسونگ TU8000 یک تلویزیون بهتر از TU8300 است اما عملکرد کلی این دو بسیار مشابه است. TU8000 کنتراست بالاتری دارد، رنگ مشکی بسیار یکدست و رنگ‌های دقیق تری به صورت پیشفرض دارد. از طرف دیگر، TU8300 نسخه منحنی TU8000 است و می‌تواند روشن‌تر شود، از یکنواختی خاکستری بهتری برخوردار باشد و از هندلینگ حرکتی قابل توجه بهتری برخوردار است.

سامسونگ Q60T QLED

سامسونگ Q60T QLED تلویزیون بهتری نسبت به سامسونگ TU8300 است. Q60T کنتراست بهتری دارد و می‌تواند بسیار روشن‌تر و یکنواختی سیاه بسیار بهتری داشته باشد به علاوه رنگ‌های بسیار دقیق‌تری را داشته باشد. از طرف دیگر، TU8300 دارای صفحه نمایش منحنی است که ممکن است برخی افراد آن را ترجیح دهند.

ال‌جی CX OLED

تلویزیون ال‌جی CX OLED بسیار بهتر از TU8300 است. به دلیل پنل OLED، ال‌جی دارای تاریکی‌های کاملی است و تجربه تماشای فیلم در اتاق‌های تاریک را بسیار بهتر می‌کند. همچنین می‌تواند با محتوای HDR کمی روشن‌تر شود، در صورت تماشای فیلم یا بازی زیاد در حالت HDR، انتخاب بسیار بهتری خواهد بود. این تلویزیون ال‌جی همچنین از یکنواختی سیاه و خاکستری بسیار بهتری برخوردار است و از زاویه دید بهتری نیز بهره می‌برد. از طرف دیگر، سامسونگ TU8300 دارای صفحه نمایش منحنی است که ممکن است برخی افراد آن را ترجیح دهند. سامسونگ همچنین از یک صفحه LCD استفاده می‌کند که مانند CX در معرض خطر ماندگاری دائمی تصویر قرار ندارد، اگرچه انتظار نداریم این مسئله برای اکثر افرادی که محتوای متنوعی را تماشا می‌کنند مسئله ساز شود.

سامسونگ RU7300‌

تلویزیون TU8300 به مراتب بهتر از سامسونگ RU7300 است. هر دو تلویزیون از یک صفحه خمیده برخوردار هستند، اما TU8300 کمی روشن‌تر، دارای هندلینگ بهتر، تاخیر ورودی کمتری و بلندگوهای کمی بهتر است. از طرف دیگر‌، کنتراست RU7300 کمی بهتر است و رنگ‌های از پیشفرض آن بسیار دقیق‌تر هستند.

ویژگی سامسونگ TU8300 سامسونگ TU8000 سامسونگ RU7300 سامسونگ Q60T
طراحی 7.5 7.7 7.5 7.7
کیفیت تصویر 7.2 7.2 7.2 7.6
زمان پاسخگویی 6.1 7.3 5.4 6.1
ورودی‌ها 9.1 9.1 9.0 9.1
کیفیت صدا 6.8 6.7 6.5 6.5
ویژگی‌های هوشمند 7.9 7.9 7.5 7.9
نمایش فیلم 6.8 7.0 6.5 7.2
برنامه‌های تلویزیون 7.4 7.2 7.2 7.6
برنامه‌های ورزشی 7.0 7.1 6.7 7.2
بازی‌های ویدیویی 7.5 7.8 7.3 7.7
فیلم‌های HDR 6.5 6.6 6.3 7.1
بازی‌های HDR 7.0 7.2 6.8 7.3
مانیتور PC 7.3 7.5 7.2 7.3

درباره‌ی مسعود رسولی

همچنین ببینید

بررسی تخصصی تلویزیون NANO75

نقد و بررسی تخصصی تلویزیون ال‌جی NANO75

تلویزیون NANO75 به عنوان ارزان‌ترین مدل نانوسل در سال 2021 معرفی شده است. این تلویزیون ال‌جی دارای مزایا و معایبی است که در تصمیم گیری شما برای خرید تأثیرگذار خواهد بود؛ با ما در مطلب بررسی تخصصی NANO75 همراه شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *