چرا نباید تلویزیون اولد ( OLED ) بخریم؟ بررسی معایب تلویزیون های اولد

چرا نباید تلویزیون اولد ( OLED ) بخریم؟ بررسی معایب تلویزیون‌های اولد

چرا نباید تلویزیون اولد ( OLED ) بخریم؟

چرا نباید تلویزیون اولد ( OLED ) بخریم؟ این سوالی است که شاید هیچکس انتظار آن را نداشته باشد، اما در این مطلب قصد داریم به نیمه خالی لیوان نگاهی داشته باشیم و به بررسی معایب تلویزیون‌های OLED در مقایسه با سایر تلویزیون‌ها بپردازیم.


از سال 2013 ساخت تلویزیون‌های خمیده و OLED شروع شد و کمپانی‌های مختلف ساخت اولین تلویزیون‌های OLED خود را شروع کردند؛ در این سال‌ها کمپانی‌های بزرگی همچون ال‌جی، سامسونگ و سونی، رزولوشن تلویزیون‌هایشان را وارد مرحله‌ی جدیدی کرده‌اند و با استانداردهای جدید معرفی می‌کنند. تلویزیون‌هایی که امروزه توسط این کمپانی‌ها تولید می‌شوند، اغلب کیفیت تصویر 4K دارند و حضور تلویزیون‌های Full HD را در این میان کمرنگ و کمرنگ تر کرده‌اند.

کمپانی‌های رقیب هر روزه با فناوری‌های جدید قصد به خاک کشاندن پشت رقیبانشان را دارند. امروزه که نام تلویزیون‌های OLED را در هر گوشه و کناری می‌شنویم، لازم است در مورد آنها اطلاعات کافی داشته باشیم تا قبل از اینکه بابت آنها پول زیادی پرداخت کنیم بدانیم که آیا واقعاً نیاز است تلویزیون اولد تهیه کنیم یا همان تلویزیون‌های LED کفاف نیازمان را می‌دهند؟
در ابتدا به تعریف تلویزیون اولد می‌پردازیم و تفاوت آن را با سایر تلویزیون‌های LED مورد بحث قرار می‌دهیم. ادامه‌ی این مقاله را برای دانستنی‌های جدید از دست ندهید.

چرا نباید تلویزیون اولد ( OLED ) بخریم؟

تلویزیون OLED؛ فناوری جدید برای رنگ‌هایی با عمق بیشتر

تلویزیون OLED ( Organic Light-Emitting Diode ) که در بیشتر تلویزیون‌های بالارده شاهد حضورش هستیم، تکنولوژی جدیدی است که کیفیت تصویر حرفه‌ای به نمایش می‌گذارد. خیلی خلاصه باید بگوییم نمایشگر LCD دارای نور پس زمینه از لامپ فلئورسنت است و تکنولوژی جدید تر LED هم به جای لامپ فلئورسنت دارای LED‌های کوچک برای روشن شدن نمایشگر است. اما نمایشگر اولد بر خلاف تکنولوژی LED، دارای پیکسل‌هایی است که به خودی خود می‌توانند نور ساطع کنند.

کمی تخصصی تر می‌توانیم بگوییم دیود ارگانیک گسیل دهنده‌ی نور ( OLED ) دارای لایه‌ای از مواد ارگانیک است و دو الکترود هم بین آن جا گرفته است. همانطور که گفتیم ساختار اولد به گونه‌ای است که هر پیکسل به تنهایی می‌تواند روشن و خاموش شود. الکترون‌ها از یک لایه‌ی ارگانیک، تحریک و روشن می‌شوند، رنگ‌ها بسته به ترکیبات لایه‌ی میانی ( سبز، آبی و قرمز ) تولید می‌شوند. جالب است بدانید که در این تلویزیون‌ها برای تولید رنگ سیاه، پیکسل به کلی خاموش می‌شود به همین خاطر در رنگ‌های سیاه و تیره شاهد عمق زیاد و نسبت کنتراست فوق العاده خواهیم بود.

تلویزیون OLED؛ فناوری جدید برای رنگ‌‌هایی با عمق بیشتر

چند سالی است که از ساخت تلویزیون‌های اولد توسط کمپانی‌های معروف و مطرح بازار تلویزیون‌ها می‌گذرد. هیچ شکی نیست که تلویزیون‌های او ال ای دی جزو بهترین تلویزیون‌های بازار به شما می‌روند و در حال حاضر بسیاری از کمپانی‌ها هم بهترین تلویزیون بالارده شان را با این تکنولوژی راهی بازار می‌کنند. این تلویزیون‌های تنومند که به سادگی میدان را خالی نمی‌کنند، معایب هر چند جزئی هم دارند که ما در این مقاله ترجیح داده‌ایم با دیدن نیمه‌ی خالی لیوان، به شما در انتخاب بهتر کمک کنیم. این تلویزیون‌ها مانند هر مدل دیگر دارای مزایا و معایبی هستند. در این مقاله با بررسی تلویزیون‌های OLED از جوانب مختلف می‌خواهیم دیدتان را نسبت به این تلویزیون‌ها بازتر کنیم.

کیفیت تصویر و نمایشگر؛ از روشنایی کمتر رنگ‌‌ها تا سوختن دیودهای ارگانیک!

در وهله ی اول می‌خواهیم به بررسی کیفیت تصویر تلویزیون‌های اولد به نسبت تلویزیون‌های دیگر بپردازیم. با نگاهی سطحی به تصویر تلویزیون اولد و تلویزیون LED کاملا عمق بیشتر رنگ‌های تلویزیون اولد احساس می‌شود. همانطور که گفتیم در تلویزیون OLED هر پیکسل دارای عنصر سه رنگ اصلی یعنی رنگ‌های قرمز، سبز و آبی می‌باشد پس میلیون‌ها رنگ تولید می‌شود و این رنگ‌ها هم هماهنگ با هم می‌تواند تصاویر نهایی را تشکیل دهند. عمق رنگ‌های سیاه هم با خاموش شدن پیکسل واقعاً خوب است. رنگ‌های تولید شده در تلویزیون اولد حتی به نسبت تلویزیون‌های 4K عمق بیشتر، واقعی تر و زیباتر هستند. برخلاف عمق خوبی که رنگ‌های تیره و مشکی در تلویزیون‌های OLED دارند، به دلیل نبود نور پس زمینه و عملکرد انفرادی پیکسل‌ها، میزان روشنایی در تلویزیون اولد محدود شده‌است و رنگ‌های روشن از میزان درخشندگی کمتری برخوردارند.

تلویزیون‌های OLED در خوش‌بینانه ترین حالت ممکن حداکثر می‌توانند 700 تا 800 نیت روشنایی ارائه دهند، در حالی که تلویزیون‌های کیولد سامسونگ میزان روشنایی ارائه داده شده شان در حد 1400 تا 2000 نیت می‌باشد. اگر از تلویزیون اولدتان می‌خواهید در جایی استفاده کنید که روشنایی زیادی دارد و یا نور به نمایشگر آن می‌خورد، بهتر است از خرید تلویزیون اولد صرفه نظر کنید، چرا که در این شرایط دید تصویر تا حد زیادی کاهش می‌یابد. اما خوشبختانه تلویزیون‌های اولد گزینه‌ی خوبی برای دیدن فیلم در شرایط نوری کم تا متوسط هستند. پس اگر فکر می‌کنید یک تلویزیون با حداکثر روشنایی نیاز دارید می‌توانید مدل تلویزیون‌های QLED سامسونگ یا LEDهای معمولی با قیمت مناسب تر انتخاب کنید.

کیفیت تصویر و نمایشگر؛ از روشنایی کمتر رنگ‌‌ها تا سوختن دیودهای ارگانیک!

پیکسل سوختگی، یکی از مشکلات رایج در تلویزیون‌های اولد است. حک شدن تصویر یا سوختن پیکسل که موقت یا دائم است، در صورت ماندن یک تصویر به مدت طولانی در نقطه‌ای از نمایشگر به وجود می‌آید. تصویر باقی مانده از سوختن پیکسل‌ها را حتی در زمان خاموش بودن تلویزیون هم می‌توان دید. از آنجا که به کمک دیود ارگانیک رنگ‌ها تولید می‌شوند، روشن ماندن این دیودها برای مدت طولانی باعث داغ شدن دیودها شده و در نهایت احتمال سوختن آنها را افزایش می‌دهد.

البته به خاطر داشته باشید پیکسل سوختگی در صورت ماندن یک تصویر ثابت روی تلویزیون بیش از 12 ساعت رخ می‌دهد، از آنجا چنین شرایطی ( تصویر ثابت به مدت 12 ساعت روی نمایشگر تلویزیون ) به کمی جور می‌شود، پس باید بگوییم خطر ایجاد پیکسل سوختگی به کمی رخ خواهد داد، پس خیالتان از این مورد می‌تواند آسوده باشد.

مصرف انرژی متغیر تلویزیون‌های OLED

تلویزیون‌های قدیمی ال سی دی و اولد‌های امروزی، در میزان مصرف انرژی در سطح یکسانی قرار گرفته‌اند. اما چیزی که جالب است و باعث شده تا ما در این قسمت به شرح دادن آن بپردازیم، میزان مصرف انرژی ثابت تلویزیون‌های ال سی دی در مقابل میزان مصرف متغیر در تلویزیون‌های OLED است. تلویزیون‌های ال سی دی دارای مصرف انرژی ثابتی هستند و میزان مصرف آن‌ها ربطی به محتوای پخش شده و یا رنگ‌های ارائه شده ندارد، دلیلش هم واضح است؛ به دلیل وجود نور پس زمینه که در تمام مدت روشن بودن تلویزیون با شدت بالا می تابد و حتی اگر محتوای نمایش داده شده رنگ‌های سیاه باشد، این تلویزیون مصرف انرژی ثابتی دارد.

اما در تلویزیون‌های OLED با توجه به اینکه پیکسل‌ها برای نمایش دادن رنگ‌های تیره و سیاه به کلی خاموش می‌شوند، مصرف انرژی گاه کم و در صورت روشن بودن تمامی پیکسل‌ها گاه زیاد است.

مصرف انرژی متغیر تلویزیون های OLED

تلویزیون‌ OLED در سایزهای پایین تر از 55 اینچ تولید نمی‌شود!

اولین تلویزیون اولد OLED مربوط به کمپانی سونی بود که در سال 2008 با اندازه‌ی 11 اینچی ارائه شد. اما این تلویزیون به صورت تجاری وارد بازار نشد و بیشتر جنبه‌ی تبلیغاتی داشت. از آن زمان تاکنون تلویزیون‌های اولد در این سایز در دسترسی قرار نگرفته‌اند. تلویزیون 55 اینچی، محبوب ترین تلویزیون در بین سایز‌های تولید شده‌است که معمولا برای سالن 30 متری یا بیشتر مناسب است. اگر شما به دنبال تلویزیونی با سایز نمایشگر کوچکتر هستید، مطمئنا باید دور تلویزیون‌های اولد را خط بکشید.

از آنجا که تلویزیون‌های OLED در سایزهای بالاتر از 55 اینچ ساخته می‌شوند، در بین تلویزیون‌های اولد نمی‌توانید تلویزیون 49 یا 43 اینچی مورد نیازتان را پیدا کنید. احتمالا دلیل تولید نشدن تلویزیون‌های اولد برای سایزهای پایین تر از 55 اینچ به هزینه بردار بودن این کار و تاثیر کم در سایزهای کوچکتر مربوط شود. به هر حال این گزینه را هم می‌توان به معایب تلویزیون‌های اولد اضافه کرد، چرا که اگر به یک تلویزیون 43 اینچ نیاز دارید ممکن است قید خرید تلویزیون اولد را بزنید یا اینکه اگر اولد می‌خواهید چاره‌ای جز انتخاب تلویزیونی با سایز بزرگ تر ندارید.

تلویزیون‌های اولد گران هستند و به این زودی‌ها قیمت آنها پایین نمی‌آید!

واقعیتی که مشهود است، قیمت بالای تلویزیون‌های اولد به نسبت تلویزیون‌های LED معمولی است. حتی اگر با تخفیف شگفت انگیز بخواهید تلویزیون اولد تهیه کنید باز هم قیمت این تلویزیون‌ها بالاتر از قیمتی است که بابت تلویزیون‌های LED خواهید پرداخت. به عنوان مثال یک تلویزیون اولد حرفه‌ای ( LG B7V ) به نسبت یک تلویزیون 4K ال جی 55 اینچی ( LG Sj850V ) که کیفیت تصویر بالایی دارد، حدود دو میلیون تومان اختلاف قیمت دارد.

تلویزیون‌های اولد گران هستند و به این زودی ها قیمت آنها پایین نمی آید!

جدال بزرگ دو تکنولوژی جدید و داغ OLED و MicroLED!

چند ماه پیش سامسونگ نمایشگر 146 اینچی‌اش را با هدف جایگزینی پروژکتورهای سینما در معرض نمایش گذاشت که با فناوری جدید MicroLED ساخته شده بود. در حال حاضر تلویزیون‌های میکرو ال ای دی به صورت تجاری برای مصارف خانگی تولید نشده‌اند و به عنوان یک پروژه تا حداکثر دو سال دیگر ممکن است به تولید انبوه برسند. چیزی که در اینجا نیاز است بگوییم قیمت بسیار مناسب تر تلویزیون‌های میکرو LED به نسبت تلویزیون‌های اولد است. خیلی خلاصه باید بگوییم تقریبا تمام ایراد‌هایی که در تلویزیون‌های اولد شاهد آن هستیم، در تلویزیون‌های MicroLED شاهد رفع شدنش هستیم.

تلویزیون‌های MicroLED برخلاف او ال ای دی رنگ‌های تیره و سیاه را با عمق بسیار خوبی نشان می‌دهد، رنگ‌های ارائه شده توسط این تلویزیون فوق العاده و واقعی نمایش داده می‌شوند، زاویه‌ی دیدش واقعاً خوب است، رنگ‌های روشن روشنایی بیشتری دارد و همچنین بسیار باریک و بدون پیکسل سوختگی هستند که تمام این‌ها با قیمت بسیار کمتری به نسبت تلویزیون‌های اولد ارائه می‌شود. جالب است بدانید که تلویزیون‌های میکرو LED با توجه به سیستمی که دارند به کاربران اجازه می‌دهند تا سایز نمایشگر خود را سفارشی کنند و در سایز‌های بزرگ یا کوچک تلویزیون خود را تنظیم نمایند که تمامی این موارد عاجز بودن اولد در برابر میکرو ال ای دی را نشان می‌دهد.

جدال بزرگ دو تکنولوژی جدید و داغ OLED و MicroLED!

گفتنی است که استفاده از فناوری میکرو LED تنها مختص محصولات سامسونگ نیست، گزارش‌ها از شروع به کار کردن کمپانی اپل برای ساخت محصولات با کمک فناوری MicroLED خبر می‌دهند. البته برخلاف سامسونگ، اپل قصد دارد تا از این فناوری برای نمایشگرهای کوچک مانند نمایشگر ساعت اپل استفاده کند. این فناوری به نسبت اولد طول عمر بیشتری دارد و از آن جا که از سوختن پیکسل مبرا است، تا سالهای زیادی می‌تواند وظیفه‌ی پخش تصاویر را بر عهده بگیرد.

در ادامه برخی از بهترین تلویزیون‌های اولد را که تاکنون توسط ال جی و سونی معرفی شده‌اند و در بانه سرویس نیز موجود هستند را معرفی می‌کنیم:

تلویزیون سونی A8G

تلویزیون اولد سونی A8G در سایزهای 65 اینچ و 55 اینچ در بانه سرویس موجود می‌باشد. کیفیت تصویر 4K با صفحه نمایش TRILUMINOS™ می‌تواند تصاویر را حیرت انگیز نمایش دهد. از مهم ترین ویژگی‌های این تلویزیون می‌توان به داشتن اسپیکرهای Acoustic Surface با توان خروجی صدای 50 وات اشاره کنیم. همچنین این تلویزیون دارای سیستم عامل اندروید و 16 گیگابایت حافظه داخلی است که تجربه ی استفاده از تلویزیون هوشمند را به تجربه ای دلنشین تبدیل می‌کند.

  • کیفیت تصویر 4K با پنل اولد
  • صفحه نمایش TRILUMINOS™
  • دارای سیستم عامل اندروید
  • 16 گیگابایت حافظه داخلی
  • تکنولوژی صدای Acoustic Surface
  • توان خروجی صدای 50 وات
  • پردازنده چهار هسته ای قدرتمند X1™ Extreme
  • قابلیت اتصال به اینترنت توسط وای فای
تلویزیون سونی A8G

تلویزیون ال‌جی CX

یکی دیگر از تلویزیون‌های اولد با کیفیت تصویر واقعاً خوب، تلویزیون ال‌جی CX است که در سایزهای مختلف عرضه شده است. کیفیت تصویر 4K با رزولوشن 3840×2160 پیکسل، نتایج محتوای نمایش داده شده را هیجان انگیز می‌کند. این تلویزیون همچنین می‌تواند محتوای HDR را پشتیبانی کند و البته محتوای غیر 4K را با کیفیت تصویر بالا نمایش دهد. توان صدای این تلویزیون واقعاً خوب است و می‌تواند تا 40 وات صدا تولید کند. ال جی برای این تلویزیون اولد بالارده از سیستم عامل اختصاصی‌اش یعنی webOS استفاده کرده که هیجان استفاده از تلویزیون هوشمند را بیشتر می‌کند.

  • کیفیت تصویر ULTRA HD 4K
  • سیستم عامل webOS
  • توان خروجی صدای 40 وات
  • موتور پردازشگر تصویر α9 Gen 3 AI Processor 4K
  • پورت‌های متعدد USB و HDMI
تلویزیون ال جی CX

تلویزیون ال‌جی C9

تلویزیون ال‌جی C9 هم در سایز‌های 65 اینچ و 55 اینچ ساخته شده و در لیست بهترین تلویزیون‌های اولد قرار گرفته است. این تلویزیون با کیفیت تصویر 4K HDR می‌تواند تصاویر را با کیفیت عالی نمایش دهد. در کنار توانایی نمایش تصاویر با کیفیت عالی توان خروجی 20 وات صدا هم از طرف دیگر هیجان دیدن فیلم‌ها را دو چندان افزایش می‌دهد. این تلویزیون سیستم عامل webos دارد و همچنین با Wi-Fi یا درگاه پورت LAN می‌توان آن را به اینترنت وصل کرد.

  • نمایشگر 4K HDR
  • قدرت خروجی 20 وات
  • سیستم عامل webos
  • تکنولوژی Dolby Vision نمایشگر
  • قابلیت اتصال به اینترنت از طریق Wi-Fi
تلویزیون ال‌جی C9

درباره‌ی مسعود رسولی

همچنین ببینید

بررسی تخصصی تلویزیون NANO75

نقد و بررسی تخصصی تلویزیون ال‌جی NANO75

تلویزیون NANO75 به عنوان ارزان‌ترین مدل نانوسل در سال 2021 معرفی شده است. این تلویزیون ال‌جی دارای مزایا و معایبی است که در تصمیم گیری شما برای خرید تأثیرگذار خواهد بود؛ با ما در مطلب بررسی تخصصی NANO75 همراه شوید.

۳۶ نظر

  1. تلویزیون اولد مصرف برقش خیلی کمه

  2. سلام. من یه تی‌وی تولد ۵۵ اینچ از دوستم میخا بگیرم ۱۵ تومن میدش. دوسه سالی خریدش ولی زیاد استفاده نشده . خاستم ببینم میصرفه قیمتش بنظرتون ؟…

    • مسعود رسولی

      دوست عزیز شما با ۱۱.۵۰۰ می‌تونید تلویزیون نو بخرید. با ۱۴.۵۰۰ می‌تونید تلویزیون ۵۵NANO80 یا ۵۵TU8500 رو خریداری کنید که جزو بهترین های موجود در بازار هستن.

  3. ما هم تلویزیون اولد سامسونگ را خریداری کردیم
    ۴ سال پیش ۱۰ میلیون هزینه کردیم بعد ۴ سال پیکسل ها سوخته و گوشه های صفحه دچار سیاهی شده تماس گرفتیم میگیم چرا اینجوریه میگن باید با نور کم و کیفیت بد تماشا میکردید
    ما نفهمیدیم کسی پول زیاد میده که با تصویر خوب ببینه یا تصویر بد؟
    اینم استدلال سامسونگه
    ولی محصولاتش چنگی به دل نمیزنه فقط ال جی

  4. سلام ،دوستان لطفا راهنمایی بفرمایید اولدسونی A8H بگیرم یا ال ای دی سونی x9500h ؟ ممنون میشم

  5. سلام من اولد داشتم اگه خیلی خوش شانس باشی ۴سال بیشتر کار نمیکنه؟ بس برای چی انقدر هزینه کنی اشتباه به مرور جا رو تصویر می افته درست شدنی هم نیست

  6. آقایون.خیلی دقت کنید.اولدها دچار پیکسل سوختگی میشوند.خیلی مضخرفه کلی پول بدی تلویزیون بخری بعد دو سال خراب بشه بگن پنل باید عوض بشه که تلویزیون نو بخری از اون باصرفه تره ..چرا باید کلی پول خرج کنیم بعد دو سال بیان بگن سی میلیون پولت سوخت..واقعا برای این همه پول باید حداقل تلویزیون ده سال کار کنه یا نه.

  7. دوستان در یوتیوب یه سرچ burn in بزنید و پیکسل سوختگی یا همان به جا ماندن تصاویر ثابت در اولد هارو ببیند در این ایام من داشتم ۴۰ میلیون پول اولد میدادم که خدارو شکر تحقیق کردم و نظرم عوض شد بابت این قضیه هم متاسفم چون در ابتدا باید بگم تصویر اولد عالی هستش ولی چه فایده

  8. باسلام
    ما یکساله اولد خریدیم حدود ۲۱ میلیون. ایراد حک شدن آرم شبکه روی تصویر برای ما هم اتفاق افتاد بعد از مدتی هم تو زمان گارانتی یک نوار سیاه روی تلویزیون ظاهر و تلویزیون خاموش شد.بعد از پیگیری متعدد گلدیران با توجه به گارانتی یک صفحه تصویر فیک فاقد کیفیت آورده نصب کرده.شب و روز داریم عذاب میکشیم هیچکی صدامونو نمیشنوه،نمیدونیم چکار کنیم.واگذارشون کردیم به خدا و امام زمان.

  9. سلام منم اولد b7 ال جی دارم آرم شبکه پویا روی صفحه هک شده و بعد مدتی یه مستطیل کم رنگ داخل صفحه نمایش ایجاد شد. نمایندگی اومد کارت گرافیک اش رو برد آپدیت کرد ولی همچنان مشکل پابرجاست میگن باید پنل عوض بشه . نتیجه اولدها عمر خیلی کمتری نسبت به led دارند و نباید بیشتر از دو سه ساعت در روز روشن باشن . واقعا باعث تاسف که موقع خرید این نقص بزرگ اولد رو به مشتری نمی گن. بنظرم کسی که بچه کوچک داره و باید تلویزیون اش به مدت زیاد روشن بمونه طرف اولد نره .تنها مزیت اولد فقط کیفیت تصویرشه ……

  10. دوستان من خودم دو تا تلویزیون oled دارم a7 و c9 .کیفیت این تلویزیون ها ربطی به led نداره .کیفیت oled فوق العادس.فقط موقع خرید حواستون باشه تاب دار نباشه چون این تلویزیون ها فوقالعاده باریک هستند.

  11. دوستان بیخودی با هم جر و بحث نکنید اولد واقعا تصویر بهتری داره یه سری نواقص هم داره ولی در کل بهتره منم ۴ ساله اولد ال جی دارم واقعا راضیم تو فکر خرید اولد فیلیپسم ولی زیادی گرونه

  12. من ۴ ساله اولد ال جی دارم روزانه چندین ساعت روشنه و مشکلی نداشتم نکته اصلی درمورد تلویزیون اولد تصویر فوق‌العاده آن‌ است که در تلویزیون های دیگه پیدا نمیکنی

  13. اقا خود شرکت قبول کرده که پیکسلا در اثر گرما نیم سوخت میشه شما سر چی میجنگید با هم؟
    ولی واقعا‌‌ حرف نداره مخصوصا مدل c9.
    حیف…

  14. سلام به همه , الان که من این پیغام میذارم به سختی میشه تلویزیون اولد پیدا کرد ولی اگه پیدا هم نکردی چیزی رو از دست ندادین چونکه این تلویزیون خوبی نیست و پیکسل هاش میسوزه اگه این تلویزیون کسی داره بیشتر از یکی دو ساعت یه شبکه ثابت نگاه نکنه

  15. سلام من واقعا بین این همه اختلاف نظر موندم و خیلی هم دو دل شدم من قصدم خرید اولد بود چون کیفیت تصویرشو دیدم و واقعا فوق العاده بود اما همش میگن زود میسوزه آرم شبکه ها میمونه روش بیشتر از دو ساعت نمیشه تلوزیون دید میگن مدل اسم ام نُه هزار بهتره تروخدا یکی یه جواب درست بده من پولمو هدر ندم

  16. با سلام من اولد ال جی سال ۹۶ خریدم و بعد چند ماه در برخی از تصاویر آرم شبکه خبر و سپس آرم شبکه های دیگه در تصویر حک شده است و تا بحال چند متخصص ال جی امده اند ولی هیچکدام نتوسته اند کاری بکنند وفقط تلویزیونی که ۷ ماه کاد کرده بودرا پیشنهاد می دهند هزینه بپردازیم و پنل آن را عوض کنیم. حتما در خرید دقت کنید اولد مشکل تصویر پیدا می کند و متاسفانه شرکت علیرغم اینکه این مسئله را می داند. از مشتریان کتمان می کند.

  17. سلام خدمت دوستان عزیز. آقا خودتونو گول نزنید من اولد b7 خریدم. بچه هام کانال پویا و نهال زیاد میبینن. بعد از ۶ماه آرم کانال پویا و نهال حک شده بصورت آرم خاکستری روی همه کانالها هست. هر جا هم زنگ میزنم و میبرم میگن تعمیر نمیشه.آقا اولد داری و ادعات میشه که بهترین تلویزیونه فقط از صبح تلویزیونتو روشن کن و تا شب روی کانال پویا و نهال بزار ببین میسوزه یا نه؟ من که نمیتونم مواظب بچه هام باشم که کارتون نبینن و هر چند ساعت خاموش کنم تا پیکسلها داغ نشه.تلویزیون باید صبح تا شب روشن باشه و هیچیش نشه. خبر جدید اینکه فرودگاههای کشور کره همشون اولدها رو جمع کردن و ال ای دی گذاشتن و دلیلش این بود که آرمهای ثابت شرکتها همشون پیکسل سوخته شدن و حک شدن.

  18. اولد فقط فیلیپس
    دنیا داره بسمت پیشرفت می ره
    پس زمینه با عمق مشکی یعنی عمق رنگ و لذت بردن از واقعیت تصویر هستش
    والله این مطالب که نوشته شده بر چه اساسی کارشناسی شده
    پیکسل سوختگی نمی دونم اینطور چیز ا دلایل خودشو داره همینطور
    به معایب اولد نسبت ندید
    اگه برندی شتیده شده دچار پیکسل سوختگی هستش حتما نقص شرکت در تولید آن برند می‌باشد
    من اولد فیلیپس دارم مدل ۲۰۱۹ از سری هشت هزار راضیم

  19. بیخود داستان نگید اولد فعلا بهترین تلویزیون دنیاست من الان یک ساله دارم فوق العاده است واقعا تصویرش بی نظیره

    • حقیقتش من نمیدونم oled بگیرم یا led با این شایعه هایی که میکنن ادم میترسه بعضیا در حد سه سال میخوام از این تلوزیون ها استفاده کنن ولی من اگر بخرم حداقل ۷ سال باید استفاده کنم تضمینی وجود نداره که به خواد بسوزه یا نشوزه

  20. به نظر دوستان ارزش خرید داره؟ لطفا همه موارد رو در نظر بگیرید.هزینه خریدش آخرین مشکله

  21. شما که بی ۷ خریدی از رنگ سیاهش چشم درد گرفتی عزیزم مشکل چشمته که به کیفیت بالا حساسه شما از ۲۱ اینچ یهو پرش زدی اولد یاطاغان زدی

  22. داداش اون آرم شبکه خبر پیکسل سوختگی نیست و بهش پسماند تصویر میگن در ضمن دفترچه راهنماشو خونده بودی دچار مشکل نمیشدی پس گردن کیفیت اولد ننداز تقصیر خودته ک اول علم چیزیو بدست بیار بعد استفاده کن از تلویزیون اولد نمیشه مثه سی آرتی استفاده کنی

    • مشکل پسماند تصویر چطور حل میشه

      • یه سری تصاویر مخصوص هست که بصورت یه فیلم میشه از یوتیوب هم دانلود کنید و با توجه به دستورالعمل گفته شده باید به مدت چندین روز بزارین این تصاویر رو تلویزیون پخش بشه که در نهایت باعث از بین رفتن سایه در تلویزیون اولد میشه البته اگر مشکل پسماند تصویر باشه نه پیکسل سوختگی

  23. من یک هفته هست اولد b7 خریدم ناراضیم تصویرش خیلی سیاه چشم درد گرفتم واقعا مفت نمی ارزه

  24. کیولد سامسونگ بنجل بدرد نمیخوره سامسونگ شیاد میخواد مردم رو گول بزنه

  25. اولد بهترینه الکی شایعه نکنید پیکسل سوختگی حرف مفته ، کیولد سامسونگ قدیمیه بدرد نمیخوره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *