پورت RF چیست؟

پورت RF چیست؟ آشنایی با RF و کاربردهای آن

اتصال RF کواکسیال (اتصال فرکانس رادیویی) یک اتصال الکتریکی طراحی شده برای کار در فرکانسهای رادیویی در محدوده چند مگاهرتز است. کانکتورهای RF معمولا با کابل های کواکسیال استفاده می شود. فعالیت تحقیقاتی در زمینه طراحی مدار مدار رادیویی (RF) در دهه 2000 میلادی در پاسخ مستقیم به تقاضای بازار برای فرستنده های بی سیم ارزان قیمت با سرعت بالا انجام شد.

مطالب مرتبط

HDMI چیست؟ معرفی ویژگی و قابلیت های پورت HDMI

USB چیست؟ معرفی ویژگی و قابلیت های پورت USB

ARC چیست؟ آشنایی با HDMI ARC و کاربردهای آن

پورت RF چیست؟

RF مخفف اتصال فرکانس رادیویی است.

پورت ورودی RF مشابه ورودی آنتن تلویزیون است و از همان کانکتور نیز می‌توان استفاده کرد. تیونر گیرنده‌های دیجیتال یک خروجی آنتن (loop through یا RF Pass Through )دارند که می‌توان از آن برای دریافت شبکه‌های آنالوگ، استفاده کرد. در این حالت، باید کابل آنتن هوایی را از این طریق به تلویزیون عادی یا هر دستگاه دیگر وصل کرد.کاربرد پوردت RF

ورودی RF

ورودی RF استاندارد مورد استفاده برای اتصال آنتن تلویزیون دیجیتال به تلویزیون با استفاده از یک کابل کواکسیال است.

خروجی RF

در برخی از ست‌تاپ باکس‌ها، صدا و تصویر می‌تواند به فرمت RF و به شکل قابل دریافت توسط تلویزیون‌های آنالوگ تبدیل شود. کاربرد این خروجی زمانی است که تلویزیون مورد استفاده قدیمی است و ورودی صدا و تصویر A/V ندارد ( ورودی یا خروجی AV دارای سه کانال می باشد : 1- رنگ زرد که فرکانس تصویری را به تلویزیون متصل می کند. 2- رنگ سفید و قرمز که فرکانس های صدا را به تلویزیون متصل می کند.

درباره‌ی مسعود رسولی

همچنین ببینید

تفاوت Google TV با Android TV

تفاوت Android TV با Google TV

گوگل بی‌شک یکی از موفق‌ترین شرکت‌های جهان است که در زمینه‌های مختلف تکنولوژی فعالیت می‌کند. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *