ARC چیست؟ آشنایی با HDMI ARC

ARC چیست؟ آشنایی با HDMI ARC و کاربردهای آن

ARC چیست؟ آشنایی با قابلیت‌های HDMI ARC

در این مطلب جواب سوال ARC چیست؟ را خواهیم داد و به بررسی کاربرد ARC خواهیم پرداخت.

حروف ARC مخفف عبارت Audio Return Channel به معنای کانال بازگشت صوتی است. اولین و کاربردی‌ترین ویژگی آن توانایی کنترل دستگاه‌های متصل به سیستم های تصویری است مثلا درصورت استفاده از گیرنده‌ی دیجیتال در کنار تلویزیون، اگر هر دو دستگاه از طریق درگاه ARC HDMI به یکدیگر متصل شده‌اند می‌توانید کنترل عملکردهایی مانند روشن و خاموش کردن و تنظیم صدای دستگاه متصل شده به تلویزیون و همچنین کنسول‌های بازی و بلوری پلیرها را از طریق یک ریموت در دست بگیرید.ARC چیست؟ آشنایی با قابلیت‌های HDMI ARC

کاربرد ARC در انتقال صدا

ویژگی جالب دیگر ARC که شاید برای طیف وسیع‌تری از کاربران کاربردی اساسی داشته باشد انتقال صدا از طریق اچ‌دی‌ام‌ای در جهت معکوس و در نتیجه حذف نیاز به کابل نوری (اپتیکال) مجزا است.

ARC باعث می‌شود که تلویزیون به مرکزیت کنترلی برای سایر وسایل منزل یا محل کار تبدیل شود و با یک کنترل بتوان  همه‌چیز را به راحتی کنترل کرد. اما ویژگی دیگر ARC برای کسانی است که از یک گیرنده‌ی A/V (گیرنده‌ی صوتی تصویری) استفاده می‌کنند. زیرا استفاده از ARC تعداد کابل‌های مورد نیاز را تا حد چشمگیری کاهش می‌دهد.

با استفاده از ARC دیگر به کابل اضافی نیاز ندارید صدا از طریق همان کابلی که ویدئو را بین دو وسیله منتقل می‍کند ارسال می‌شود.

کاربرد ARC در انتقال صدا ARC چیست؟ آشنایی با HDMI ARC

تفاوت HDMI با HDMI ARC

پورت HDMI معمولی و HDMI ARC از نظر ظاهری هیچ تفاوتی با هم ندارن ضمن اینکه کابل HDMI خاصی هم برای اتصال ARC نیاز نیست.

در واقع تفاوت در اینه که پایه 14 و پایه 19 که در ورودی‌های HDMI معمولی استفاده نمی‌شوند، در HDMI ARC مورد استفاده قرار گرفتن. پایه 14 که No Connected و پایه 19 هم پایه Hot Plugged Detect هست.

ویژگی دیگر HDMI ARC در این است که بدون نیاز به خاموش و روشن کردن مجدد تلویزیون قابل شناسایی است و این مسئله بخاطر وجود پایه 19 HDMI ARC است.تفاوت HDMI با HDMI ARC

چگونه از قابلیت های HDMI ARC استفاده کنیم؟

برای استفاده از ARC به هیچگونه تنظیم یا فعال سازی خاصی نیاز نیست و تنها کافی است دستگاهی را که  میخواهیم از آن استفاده کنیم از طریق درگاه‌های HDMI ARC با استفاده از یک کابل به یکدیگر وصل کنید و از آن لذت ببرید.چگونه از قابلیت های HDMI ARC استفاده کنیم؟

 

درباره‌ی مسعود رسولی

همچنین ببینید

تفاوت Google TV با Android TV

تفاوت Android TV با Google TV

گوگل بی‌شک یکی از موفق‌ترین شرکت‌های جهان است که در زمینه‌های مختلف تکنولوژی فعالیت می‌کند. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *