تفاوت تلویزیون های SJ850 و SJ800 ال جی

مقایسه‌ی تلویزیون‌های SJ850 و J800 ال جی

مقایسه‌ی تلویزیون‌های SJ850 و SJ800 ال جی

تلویزیون‌های SJ850 و SJ800 ال جی جزء تلویزیون‌های هوشمند 4K UHD دارای فناوری Nano Cell هستند. بنابراین به عنوان دو تلویزیون بالارده شما ممکن است در مورد تفاوت های این دو تلویزیون کنجکاو باشید. در این مقاله ما ابتدا به صورت مختصر چکیده از قابلیت‌های مشترک هر دو تلویزیون را برایتان بازگو می کنیم و سپس به وجه تمایز بین این دو مدل به صورت واضح می پردازیم، تا پیچیدگی‌های ناشی از انتخاب این دو مدل برایتان برطرف شود.

برای بازگو کردن ویژگی‌های مشترک بین این دو مدل از نمایشگر شروع می کنیم و به قابلیت هایی مانند Nano Cell و IPS برمی خوریم. در نمایشگرهای این دو تلویزیون جزئیات را به صورت دقیق می‌توان از زاوایای مختلف مشاهده کرد؛ زیرا هر دو تلویزیون از فناوری IPS پشتیبانی می‌کنند. ال جی در سال 2017 از تکنولوژی صفحه نمایش Nano Cell در تلویزیون‌های 4K Super UHD خود استفاده کرد و به کمک این تکنولوژی رنگ و کنتراست پیشرفته تری را در صفحه نمایش LED این دو تلویزیون ارائه داد. حضور فناوری HDR فعال Active HDR)) با پشتیبانی از فرمت های Vision و HDR10 و HLG تکنولوژی های بهبود کیفیت را در تلویزیون‌های SJ850 و SJ800 ال جی تکمیل کرده و به کمک آن‌ها ارائه تصاویر با جزئیات و کنتراست بالا انجام می‌گیرد. همچنین بر روی این دو تلویزیون پلتفرم تلویزیون هوشمند یعنی سیستم عامل WebOS 3.5 نصب شده که به نسبت نسخه قبلی (3.0) از پیشرفت‌های چشمگیری برخوردار می‌باشد. سیستم عامل webOS 3.5 قادر است تا سرگرمی هایی از قبیل فیلم، ورزش، برنامه‌های تلویزیونی و موسیقی را بدون هیچ تأخیری بر روی نمایشگر بیاورد و همچنین رفتن به بخش های مختلف تلویزیون را برایتان ساده تر کند. در این دو تلویزیون شما می‌توانید با استفاده از ریموت جادویی، کنترل تلویزیون را به شکل ساده‌تر و سرگرم کننده‌تر در دستان خود بگیرید و با قابلیت جستجوی صوتی تنها با گفتن جملات صوتی تلویزیون تا را کنترل کنید. بر طبق انتظار قابلیت اتصال به اینترنت توسط Wi-Fi در هر دو مدل یافت می‌شود و برای نمایش محتویات غیر 4K از تکنولوژی ارتقاء کیفیت تصویر 4K Upscaler استفاده شده است. همچنین با نرخ تازه سازی (TruMotion 240) نمایش تصاویر حرکتی و فیلم های اکشن به صورت صاف و واضح صورت می‌گیرد.  در ادامه به بررسی تفاوت‌های بین تلویزیون‌های SJ850V و SJ800V می پردازیم.

بررسی تفاوت ها و شباهت های تلویزیون‌های SJ850 و SJ800 ال جی

طراحی

اولین تغییرات بین تلویزیون‌های SJ850 و SJ800 به بخش طراحی مربوط می‌شود. هر چند که در نگاه اول به نظر می‌رسد که این دو برادر کره‌ای، طراحی کاملاً یکسانی دارند؛ اما با نگاهی ریزبینانه متوجه اختلاف های بین آن‌ها خواهید شد. اگر اینچ های یکسانی از هر دو مدل انتخاب کنیم متوجه خواهیم شد که ضخامت سری SJ850V به نسبت سری قبلی یعنی SJ800V، بسیار کاهش یافته است در نتیجه شاهد کاهش وزن آن نیز خواهیم بود. کاهش اندازه طول و عرض نمایشگر SJ850V، از کمتر شدن فریم دور نمایشگر حکایت می‌کند. این طراحی مینیمالیستی خریداران تلویزیون SJ850 را به نسبت SJ800 بیشتر کرده و این تلویزیون را به یکی از تلویزیون‌های پرفروش موجود در بازار تبدیل کرده است. لازم به ذکر است که تولید تلویزیون SJ800 در اندازه‌های 49، 55، 60 و 65 اینچ صورت گرفته، در حالی که سایز 49 اینچ در  SJ850Vیافت نمی‌شود.

سیستم صوتی

یکی دیگر از اختلافاتی که در این دو مدل به صورت آشکار دیده می‌شود به سیستم صوتی تلویزیون برمی‌گردد. اگر چه طراحی بلندگوهای هر دو تلویزیون توسط شرکت معروف هارمن کاردن صورت گرفته؛ اما میزان قدرت صوتی این دو تلویزیون با هم فرق دارد. تلویزیون SJ850V از سیستم بلندگوهای 2.2 کاناله یعنی دو بلندگوی 10 واتی به همراه ساب‌ووفر 20 واتی تشکیل شده که قدرت صوتی برابر با 40 وات را به تلویزیون می دهد. در حالی که سیستم صوتی 2.0 کاناله در تلویزیون ال جی SJ800V گویای این است که در این تلویزیون هیچ ساب‌ووفری گنجانده نشده و تنها دو بلندگو 10 واتی وظیفه پخش صدا را بر عهده دارد، به همین دلیل مجموع قدرت صوتی این تلویزیون 20 وات کمتر از SJ850V است.

قیمت

به دلیل اینکه سری SJ850 به عنوان مدل بالاتر SJ800 معرفی شده و از قابلیت‌های برتری مانند سیستم صوتی قدرتمندتر، طراحی پانل بدون قاب و ضخامت کمتری به نسبت SJ800 برخوردار است، منصفانه است که قیمت بیشتری هم داشته باشد.

تفاوت تلویزیون های SJ۸۰۰ و SJ۸۵۰

کدام را باید بخریم؟

در نتیجه این نقد و بررسی می‌توان گفت که تلویزیون SJ850V با طراحی قاب پیشرفته تر، ضخامت کمتر، لبه‌های باریک‌تر، خروجی صدای قوی تر در جایگاه بالاتری قرار دارد. اگر برای شما طراحی و صدای تلویزیون در اولویت بالایی قرار دارد بهتر است که با پرداخت هزینه‌ی نسبتاً بیشتری مدل SJ850 را انتخاب کنید و در غیر اینصورت سری SJ800V می‌تواند به گزینه ای مناسب برای خرید تبدیل شود. با این وجود SJ800 به عنوان ارزان ترین تلویزیون هوشمند 4K Super UHD شناخته شده که با فناوری نانوسلولی طراحی شده و به کمک تکنولوژی IPS زاویه دید گسترده ای را در اختیارتان قرار می‌دهد. در صورتیکه جزء خریداران یکی از این دو تلویزیون هستید و یا تجربه ای در مورد آن‌ها دارید در بخش نظرات می‌توانید ما و خوانندگان را از آن‌ها مطلع سازید.

درباره‌ی مسعود رسولی

همچنین ببینید

مقایسه تلویزیون A80J با C1

مقایسه تلویزیون OLED سونی A80J با ال‌جی C1

مقایسه تلویزیون A80J با C1 شامل جزئی‌ترین تفاوت‌ها در این دو تلویزیون OLED از برندهای خوشنام سونی و ال‌جی است که تا حدی روی تصمیم گیری برای خرید تأثیرگذار خواهد بود.

یک نظر

  1. مرسی از نقد و بررسی خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *