نقد و بررسی تلویزیون X8000H

نقد و بررسی تخصصی تلویزیون سونی X8000H

سونی X8000H درکل تلویزیون خوبی است. این مدل یک آپدیت مناسب‌تر نسبت به نسخه قبلی خود یعنی سونی X8000G است، به دلیل حداکثردرخشندگی عالی، زاویه دید بسیار خوب و دقت رنگ در out-of-box فوق‌العاده می‌باشد. یکنواختی سیاه مناسب است و اگرچه نسبت کنتراست آن برای یک تلویزیون با پانل IPS بد نیست، اما در اتاق‌های تاریک رنگ سیاه، هنوز خاکستری به نظر می‌رسد. زمان پاسخگویی بسیار عالی است و یکنواختی رنگ خاکستری با وجود حداقل اثر صفحه کثیف مناسب است، بنابراین اشیاء با سرعت بالا، شفاف به نظر می‌رسند. گیمرها از تاخیر ورودی فوق‌العاده کم این مدل قدردانی می‌کنند، اما این دستگاه متأسفانه از هیچ فناوری نرخ تازه‌سازی متغیرها پشتیبانی نمی‌کند. همچنین Android TV Google Play Store برای استفاده آسان از برنامه‌های زیادی موجود است و ریموت دارای دکمه داخلی دستیار Google است.

نقد و بررسی تخصصی تلویزیون سونی X8000H
امتیاز کلی:
کنتراست 6.1
تاریکی موضعی (Local Dimming) 0.0
حداکثر روشنایی SDR 8.0
حداکثر روشنایی HDR 6.8
زاویه دید 8.4
یکنواختی رنگ مشکی 6.7
بازتاب نور 7.2
ورودی 4K 10
زمان پاسخگویی 7.7
لرزش و سوسو 7.4
امتیاز نمایش انواع محتوای ویدیویی:
نمایش فیلم 5.9
برنامه‌های تلویزیون 8.1
محتوای ورزشی 7.7
بازی‌های ویدیویی 7.7
فیلم‌های HDR 6.0
بازی‌های HDR 7.1
مانیتور PC 8.2

حداکثر روشنایی زیاد

زاویه دید عالی

تاخیر ورودی فوق‌العاده کم

نسبت کنتراست متوسط

استفاده ترکیبی از تلویزیون X8000H (امتیاز 7.1)

سونی X8000H تلویزیون خوبی است. این مدل می‌تواند درحالت SDR درخشان باشد و محتوای 480p، 720p، 1080p و 4K را به خوبی نمایش دهد و هیچ مصنوعات ظاهری در روند صعودی نداشته باشد. اگر قصد دارید این تلویزیون را در یک اتاق وسیع قرار دهید، زاویه دید عالی است اما متأسفانه نسبت کنتراست متوسط ​​است، بنابراین سیاهی‌ها در یک اتاق تاریک، خاکستری به نظر می‌رسند. این تلویزیون با وجود تاخیر ورودی بسیار کم و زمان پاسخگویی بسیار عالی، بهترین عملکرد را برای ورزش یا بازی‌های ویدیویی ارائه می‌دهد، اما با حجم رنگی فرعی، محتوای HDR عالی به نظر نمی‌رسد. این تلویزیون بدون خطر سوختگی دائمی‌ به عنوان مانیتور رایانه نیز عمل می‌کند.

فیلم (امتیاز 5.9)

Sony X8000H برای تماشای فیلم عملکرد متوسطی ​​دارد. نسبت کنتراست برای یک تلویزیون با پانل IPS بد نیست اما سیاهی‌ها وقتی در تاریکی مشاهده می‌شوند خاکستری به نظر می‌رسند و هیچ ویژگی تاریکی موضعی برای تاریکی بیشتر سیاهی‌ها وجود ندارد. علاوه بر این، یکنواختی سیاه مناسب است. با این حال، کیفیت تصویر در هر دو محتوای 1080p و 4K بسیار عالی است و زمان پاسخگویی خوبی دارد بنابراین اشیاء با سرعت بالا در یک فیلم اکشن خوب به نظر می‌رسند.

نمایش‌های تلویزیونی (امتیاز 8.1)

تلویزیون X8000H بسیار مناسب برای ارائه برنامه‌های تلویزیونی است. این دستگاه می‌تواند بسیار روشن باشد و در اکثر اتاق‌های با نور متوسط ​​بازتاب خوبی دارد. محتوای 720p، مانند گیرنده‌ی دیجیتال، مانند محتوای 1080p و 4k بسیار عالی به نظر می‌رسد. زاویه دید نیز بسیار گسترده است، بنابراین همه افراد خانواده شما می‌توانند در کنار تلویزیون بنشینند تا از نمایش مورد علاقه خود لذت ببرند. همچنین بلندگوهای داخلی صدای خوبی ایجاد می‌کنند.

محتوای ورزش (امتیاز 7.7)

X8000H برای تماشای ورزش مناسب است. این مدل زمان پاسخ شگفت انگیزی دارد بنابراین حرکت کاملاً واضح به نظر می‌رسد و برای مقابله با تابش خیره کننده در اکثر اتاق‌ها می‌تواند واقعاً روشن باشد. این دستگاه از یکنواختی رنگ خاکستری خوبی برخوردار است که برای تماشای ورزش بسیار مهم است و دارای حداقل اثر صفحه کثیف است که اکثر مردم متوجه آن نمی‌شوند. همچنین زوایای دید عالی هستند بنابراین افرادی که از کنار تلویزیون بازی بزرگی را تماشا می‌کنند، هیچ صحنه تصویری  را از دست نمی‌دهند.

بازی‌های ویدئویی (امتیاز 8.4)

X8000H تلویزیون عالی برای بازی‌های ویدیویی می‌باشد. این مدل دارای تاخیر ورودی فوق‌العاده کم و زمان پاسخ بسیار عالی است که حتی جدی ترین گیمرها نیز از آن لذت خواهند‌ برد. متأسفانه به دلیل اینکه نسبت کنتراست آن کم است برای بازی در اتاق تاریک پیشنهاد نمی‌شود. یک ویژگی درج قاب سیاه برای کمک به کاهش تاری حرکت وجود دارد، اما خیلی خوب کار نمی‌کند. با این حال اگر قصد بازی در یک اتاق روشن را دارید، این تلویزیون می‌تواند بسیار روشن شود.

فیلم HDR (امتیاز 6.0)

تلویزیون سونی X8000H برای فیلم‌های HDR زیر سطح استاندارد است. نسبت کنتراست متوسط ​​است و یکنواختی سیاه نامناسب است بنابراین سیاهی‌ها در اتاق‌های تاریک، خاکستری به نظر می‌رسند و هیچ ویژگی تاریکی موضعی برای تاریکی بیشتر سیاهی‌ها وجود ندارد. این مدل یک طیف گسترده‌ای از رنگ را نشان می‌دهد اما میزان رنگ آن قابل توجه نیست، بنابراین نمی‌تواند سایه خاصی از رنگ‌ها را به نمایش بگذارد. با این حال حداکثر روشنایی مناسب HDR باعث برجسته‌سازی هایلایت‌ها می‌شود.

بازی HDR (امتیاز 7.1)

تلویزیون بازی‌های HDR را خوب ارائه می‌دهد. تاخیر ورودی این مدل بسیار کم است و زمان پاسخگویی فوق‌العاده ای دارد که حرکت را شفاف می‌کند. این دستگاه یک طیف گسترده‌ای از رنگ را به نمایش می‌گذارد اما نمی‌تواند سایه‌های عمیق از رنگ‌ها را با حجم متوسط ​​رنگ آن ایجاد کند. این مدل یک کنتراست نسبتاً قابل توجه و یکنواختی مناسب برای رنگ سیاه ندارد، بنابراین X8000H برای بازی HDR در تاریکی پیشنهاد نمی‌شود.

مانیتور کامپیوتر (امتیاز 8.2)

تلویزیون سونی X8000H برای استفاده به عنوان مانیتور رایانه‌ای فوق‌العاده است. تاخیر ورودی به طرز چشمگیری کم است و در صورت نیاز به اشتراک گذاری صفحه نمایش خود با افراد اطراف خود، زاویه دید بسیار خوب است. این مدل کروم 4: 4: 4 را مناسب نمایش می‌دهدکه برای خواندن متن بسیار مهم است. متاسفانه این مدل در اتاق‌های واقعاً روشن بازتاب خوبی ندارد اما هیچگونه خطر سوختگی دائمی یا حفظ موقت تصویر در این تلویزیون وجود ندارد.

وضعیت بازار تلویزیون X8000H

سونی X8000H جایگزینی مستقیم برای سونی X8000G است. این مدل یک تلویزیون رده پایین در ترکیب سونی 2020 است. اگرچه ما هنوز تعداد زیادی از تلویزیون‌های 2020 را برای بررسی داریم، اما انتظار داریم رقیبان اصلی آن سامسونگ TU7000، ال‌جی UN7300 و ویزیو V سری 2020 باشند.

طراحی

طراحی (امتیاز 8.0)

سونی X8000H طراحی مشابه ای با مدل سابق خود یعنی سونی X8000G دارد، اما مدیریت کابل چندان در آن مناسب نیست. به جای کابل‌هایی که از روی پاها عبور می‌کنند مانند تلویزیون‌های قبلی سونی، دو قلاب برای وصل کردن کابل‌ها وجود دارد. این مدل از X8000G نازک‌تر است و پایه ایستاده گسترده‌تر است بنابراین فضای بیشتری برای قرار دادن ساندبار بزرگتر وجود دارد. پایه‌ها از پلاستیک ساخته شده‌اند و X8000H را به خوبی نگه‌ می‌دارند. علاوه بر این یک شبکه بزرگ و قابل توجه در پشت تلویزیون برای پراکندگی گرما وجود دارد.

پایه‌ی تلویزیون X8000H

پایه

پایه‌ها تلویزیون را به خوبی پشتیبانی می‌کند اما برخی از تکان‌ها نیز قابل توجه است. پایه‌ها از پلاستیک ساخته شده‌اند و تقریباً به اندازه تلویزیون عریض هستند، بنابراین به یک میز بزرگ احتیاج دارید. برخلاف سونی X8000G و X8500G پایه‌ها قابل برگشت نیستند.

نمای پشت تلویزیون سونی X8000H

نمای پشت

این مدل دارای طراحی ساده در پشت است که کاملاً از پلاستیک ساخته شده است. در این مدل یک هدایت کننده کابل کوچک با دو قلاب وجود دارد که به منظور اتصال کابل‌ها به پایه‎ها است. این کار ممکن است برای برخی از افراد ناامید کننده باشد.

فریم اطراف نمایشگر X8000H

فریم اطراف نمایشگر

فریم اطراف نمایشگر نسبتاً نازک بوده و زیاد متمایز نخواهند شد.

ضخامت سونی X8000H

X8000H نازک تر از X8000G است و برامادگی زیادی نخواهد داشت هنگامی‌که روی دیوار نصب شده است.

حداکثر ضخامت: 2.87 اینچ (7.3 سانتی متر)

ضخامت تلویزیون X8000H

کیفیت ساخت (امتیاز 7.0)

کیفیت ساخت مناسب است. کل تلویزیون از پلاستیک ساخته شده است، در حالی که X8000G مقداری فلز روی آن دارد. وقتی روی صفحه‌ها فشار وارد کنید، انعطاف پذیری زیادی وجود دارد که این انعطاف در پشت نزدیک به ورودی نیز وجود دارد. پایه‌ها نیز کمی‌حرکت می‌کنند.

کیفیت تصویر

کنتراست (امتیاز 6.1)

مانند بیشتر تلویزیون‌های با پانل IPS، نسبت کنتراست زیاد جالب توجه نیست، اما به نسبت X8000G یا مدل بالاتر X8500G ارتقا یافته‌است. هنگام تماشا در یک اتاق تاریک، سیاهی به رنگ خاکستری نزدیک‌تر خواهد شد و متاسفانه هیچ ویژگی تاریکی موضعی برای تاریک کردن سیاهی‌ها وجود ندارد. اگر به دنبال تلویزیون با پانل VA با نسبت کنتراست عالی هستید، پس سامسونگ TU8000 را بررسی کنید.

تاریکی موضعی (امتیاز 0)

هیچ ویژگی تاریک موضعی در این تلویزیون وجود ندارد.

حداکثر روشنایی SDR (امتیاز 8.0)

حداکثر روشنایی SDR عالی‌ست که یک پیشرفت بزرگ نسبت به X8000G است. X8000H مانند X8500G عمل می‌کند. این مدل در انواع مختلف محتوا از درخشندگی بسیار مطلوبی برخوردار‌است که بسیار عالی است.

میزان حداکثر روشنایی بعد از کالیبراسیون را با حالت تصویر “Custom” و تنظیم درجه حرارت رنگ بر روی “Expert 1.” اندازه گیری کردیم.

اگر به دقت تصویر اهمیتی نمی دهید و می خواهید تلویزیون را تا حد امکان روشن کنید حالت تصویر را روی “روشن”، ” درجه حرارت رنگ ” به “1” و ” کنتراست پیشرفته” را روی “حداکثر” تنظیم کنید.

حداکثر روشنایی HDR (امتیاز 6.8)

حداکثر روشنایی HDR مناسب است، که به نسبت X8000G بهبود یافته است. هایلایت‌های کوچک که چشمک می‌زنند در سراسر صفحه نمایش نسبت به سایر محتوا از نور کمتری برخوردار هستند، اما در کل دستگاه، میزان روشنایی آن را نسبتاً هماهنگ نگه می‌دارد.

میزان حداکثر روشنایی HDR را قبل از کالیبراسیون با حالت تصویری تنظیم شده بر روی “سینما” و دمای رنگ در “Expert 2” اندازه‌گیری کردیم.

اگر به دقت تصویر اهمیتی نمی دهید تا درخشان ترین حالت ممکن را در HDR بدست آورید، حالت تصویر را روی “HDR Vivid”، ” دمای رنگ ” به “Expert 2″ و تقویت کنتراست پیشرفته را روی”Low” قرار دهید.

یکنواختی رنگ خاکستری (امتیاز 7.6)

یکنواختی رنگ خاکستری خوب است. گوشه‌های صفحه نمایش کمی‌تیره‌تر هستند اما مرکز صفحه نسبتاً یکنواخت است. کمترین میزان اثر صفحه کثیف (dirty screen effect) وجود دارد، که در هنگام وجود اشیاء با سرعت زیاد مانند مواردی که در ورزش وجود دارد باعث حواس پرتی است. در صحنه‌های نزدیک تاریک، یکنواختی بسیار بهتر است.

زاویه دید (امتیاز 8.4)

مانند بیشتر پنل‌های IPS، تلویزیون X8000H دارای زاویه دید عالی است. تصویر حتی در صورت مشاهده از طرفین نیز دقیق خواهد ماند. این دستگاه یک تلویزیون خوب برای یک اتاق گسترده است.

یکنواختی رنگ مشکی (امتیاز 6.7)

یکنواختی سیاه مناسب است. در آن سایه افکنی قابل مشاهده است و در اطراف صلیب مرکزی درز نور وجود دارد. این امر بر نحوه نمایش صحنه‌های تاریک در اتاق‌های تاریک تأثیر می‌گذارد. اگر یکنواختی سیاه برای شما مهم است، به نقد و بررسی سامسونگ Q60T نگاهی بیندازید.

یکنواختی رنگ مشکی در تلویزیون X8000H

بازتاب (انعکاس نور) (امتیاز 7.2)

X8000H دارای بازتاب نور قابل قبول و مشابه X8000G است. انتهای semi-gloss مقادیر کمی‌از نور را به خوبی پخش می‌کند، اما با تابش مستقیم نور، تابش خیره کننده‌است. هندلینگ بازتاب سونی X8500G بسیار بهتر است.

قبل از کالیبراسیون (امتیاز 8.5)

دقت رنگ قبل از کالیبراسیون شگفت انگیز است. اکثر رنگ‌ها دقیق هستند و منحنی گاما هدف را به خوبی دنبال می‌کند، بنابراین اکثر صحنه‌ها با درخشندگی صحیح ظاهر می‌شوند. دمای رنگ کمی‌زیر هدف 6500K است، بنابراین رنگ‌ها به قرمز / زرد نزدیک‌تر خواهند شد. به طور کلی، نیازی به کالیبراسیون X8000H ندارید.

قبل از کالیبراسیون X8000H

پس از کالیبراسیون (امتیاز 8.9)

دقت رنگ X8000H پس از کالیبراسیون، بهبود یافته است، اما زیاد نیست. تعادل رنگ سفید dE بیشترین بهبود را نشان داد، بنابراین دمای رنگ در فیلم‌ها بهتر است. منحنی گاما یکسان است و دمای رنگ کمی‌سردتر از هدف 6500K است. به طور کلی، اکثر مردم متوجه تفاوت در دقت رنگ پس از کالیبراسیون نیستند.

پس از کالیبراسیون X8000H

ورودی  480p (امتیاز 8.0)

محتوای 480p، مانند DVD، عالی به نظر می‌رسد، بدون هیچگونه مشکلات ومصنوعات ظاهری آشکاری است.

ورودی 720p (امتیاز 8.0)

محتوای 720p مانند تلویزیون کابلی،  بدون هیچ گونه مسئله قابل توجهی عالی به نظر می‌رسد.

ورودی 1080p (امتیاز 9.0)

محتوای 1080p تقریباً به اندازه محتوای 4K بسیار عالی به نظر میرسد.

ورودی 4K (امتیاز 10)

محتوای 4K بدون مصنوعات پیکسلی یا مشکلات رندر کاملاً نمایش داده‌می‌شود.

ورودی 8K‌ (امتیاز 0)

این مدل یک تلویزیون 4K است که از محتوای 8K پشتیبانی نمی‌کند.

پیکسل‌های X8000H

X8000H مانند X8000G از پنل PLS (Plane-to-Line-Switch) استفاده می‌کند که از نظر فنی با پنل IPS متفاوت است اما هنوز هم مشابه آن است.

وسعت رنگ (امتیاز 7.9)

تلویزیون سونی X8000H طیف گسترده‌ای از رنگ را نشان می‌دهد و از پوشش رنگی DCI-P3 که در اکثر پرتوهای 4K UHD استفاده می‌شود استفاده می‌کند، پوشش بسیار خوبی دارد.

EOTF از منحنی PQ به خوبی پیروی می‌کند، اما صحنه‌های تاریک کمی‌روشنتر از آنچه باید باشد هستند. در حالت «بازی»، منحنی تقریباً یکسان است.

اگر HDR را بسیار کم رنگ می‌بینید، دمای رنگ را بر روی “Expert 2″، کنتراست را بر روی” Max “، گاما را بر روی “Max”، تقویت کنتراست پیشرفته را به “Low” و حالت تصویری را روی “Vivid” قرار دهید. تصاویری که بطور چشمگیری روشن‌تر هستند را دریافت خواهید کرد.

حجم رنگ (امتیاز 6.3)

این تلویزیون دارای حجم رنگ متوسطی ​​است. این دستگاه به دلیل نسبت کنتراست کم نمی‌تواند رنگ‌های عمیق را به نمایش بگذارد، اما درخشندگی عالی به شما کمک می‌کند تا رنگ‌های روشن‌تری به نمایش بگذارید. مانند اکثر تلویزیون‌های LED، این مدل نمی‌تواند آبی‌های روشن تولید کند.

گرادیان (درجه سطح رنگ در نمایشگر) (امتیاز 8.6)

هندلینگ شیب تصویر این دستگاه شگفت انگیز است. برخی از نواربندی‌ها به رنگ سبز تیره و قرمز تیره وجود دارد، اما این مورد نباید برای اکثر افراد جلب توجه کند.

نگهداری موقت تصویر (امتیاز 10)

هیچ نشانه ای از حفظ موقتی تصویر، حتی بلافاصله پس از نمایش تصویر تست استاتیک با کنتراست بالا به مدت 10 دقیقه وجود ندارد که بسیار عالی است.

خطر سوختگی دائمی (امتیاز 10)

اگرچه برخی از پنل‌های IPS می‌توانند  دچار حفظ موقت تصویر شوند اما به نظر نمی‌رسد مانند آزمون طولانی مدت ما دائمی‌باشد.

حرکت – جنبش

زمان پاسخگویی (امتیاز 8.6)

زمان پاسخگویی این مدل عالی است، اما به خوبی X8000G نیست. در بعضی از انتقال‌ها به ویژه در انتقال 0-20٪، خطاهایی وجود دارد که ممکن است در صحنه‌های تاریک باعث ایجاد مصنوعات شود.

عدم سوسو‌زدن (لرزش تصویر) (امتیاز 10)

Sony X8000H دارای نور پس زمینه بدون لرزش می‌باشد که بسیار عالی است. با این حال، مانند سایر تلویزیون‌های سونی، لرزش با فرکانس بسیار بالا در تنظیمات نور پس زمینه کم وجود دارد، که نباید قابل توجه باشد.

درج فریم سیاه (BFI) (امتیاز 5.4)

این تلویزیون دارای ویژگی درج فریم مشکی است که به کاهش تاری حرکت کمک می‌کند اما این مورد کمی ‌ناامید کننده است. این مدل تنها می‌تواند با سرعت 120Hz بلرزد، این باعث می‌شود که تکثیر کمی‌انجام شود زیرا نرخ تازه سازی تلویزیون 60Hz است. به نظر می‌رسد ویژگی BFI باعث می‌شود صفحه نمایش به جای ایجاد حرکت، صاف تر شود.

درون‌یابی حرکتی

تلویزیون X8000H دارای پنل 60Hz است و می‌تواند محتوای فریم پایین‌تر را تا 60 هرتز درون یابی کند. محتوای با اشیاء سریع حرکت خوب به نظر می‌رسد.

پرش (Stutter) (امتیاز 7.4)

از آنجا که X8000H زمان پاسخ نسبتاً سریعی دارد، هنگام تماشای محتوای 24p پرش قابل توجهی مشاهده می‌شود. این امر به ویژه با عکس‌های متحرک آهسته قابل مشاهده است.

لرزش 24p (امتیاز 5.6)

مانند X8000G تلویزیون X8000H بدون محاسبه با محتوای 24p است، اما شما نمی‌توانید لرزش را از منابع 60p مانند گیرنده‌ی دیجیتال یا برنامه‌های بومی ‌حذف کنید. فعال کردن تنظیمات Motionflow و CineMotion محتوا را حذف می‌کند اما لرزش را به طور کامل حذف نمی‌کند.

سرعت تعویض فریم متغیر (امتیاز 0)

سونی X8000H دارای سرعت تازه سازی 60 هرتز است و از هیچ فن‌آوری نرخ تازه‌سازی متغیر پشتیبانی نمی‌کند.

ورودی‌ها

تاخیر ورودی (امتیاز 10)

این دستگاه تأخیر ورودی بسیار مناسبی دارد. فعال کردن حالت “بازی” باعث کاهش تاخیر در ورودی و تجربه بازی خوبی می‌شود. با این حال، خارج از حالت “بازی” تاخیر ورودی کندتر است، اما این نباید برای اکثر افراد مشکلی ایجاد کند.

رزولوشن‌های پشتیبانی‌شده (امتیاز 7.5)

X8000H معمولاً از رزولوشن‌های رایج در 60Hz بجز محتوای بومی‌ 1440p پشتیبانی می‌کند، این دستگاه در حالت‌های «بازی» و «گرافیک»، به طور صحیح chroma 4: 4: 4 را نمایش می‌دهد، که این امر برای استفاده از این تلویزیون به عنوان مانیتور رایانه یا خواندن متنی مناسب روی آن، مهم است است. علاوه بر این، هر چهار ورودی HDMI از پهنای باند HDMI 2.0 پشتیبانی می‌کنند، که این افزایش نسبت دو ورودی است که از HDMI 2.0 در X8000G پشتیبانی می‌کند.

ورودی‌های تلویزیون سونی X8000H

همه‌ی ورودی‌ها

HDMI: 4

USB: 2 یکی USB 3.0 و دیگری USB 2.0 است.

خروجی صدای دیجیتال نوری : 1

خروجی صدای آنالوگ 3.5 میلی‌متری: 1

کامپوزیت: 1 (آداپتور مورد نیاز است، شامل نمی‌شود)

تنظیم کننده (کابل / آنتن): 1

اترنت: 1

ورودی IR: 1

مشخصات ورودی

HDR10: دارد

دالبی ویژن: دارد

HLG: دارد

پهنای باند کامل HDMI 2.0: دارد (HDMI 1،2،3،4)

CEC: دارد

HDCP 2.2: دارد (HDMI 1،2،3،4)

متغیر صوتی آنالوگ: دارد

پشتیبانی Wi-Fi دارد (2.4 گیگاهرتز، 5 گیگاهرتز)

گذرگاه صوتی: ARC دارد (HDMI 3)

5.1 Dolby Digital از طریق ARC: دارد

5.1 DTS از طریق ARC دارد

5.1 دالبی دیجیتال از طریق کابل اپتیکال: دارد

5.1 DTS از طریق کابل اپتیکال: دارد

کیفیت صدا

پاسخ فرکانسی(امتیاز 7.1)

پاسخ فرکانسی این مدل خوب است. فرمت فرکانس پایین (LFE) به اندازه‌ی مورد نیاز کم نمی‌شود، بنابراین صدای باس فقط پانچ دارد و هیچ ‌گونه صدای رام و و تلپی را ‌ ندارد. بالاتر از LFE دستگاه دارای مشخصات صدای متعادل‌تر است، که برای گفتگو مهم است. صدای این تلویزیون می‌تواند بسیار بلند شود اما هنوز هم آثار پامپینگ وجود دارد.

تحریف (اعوجاج) (امتیاز 5.2)

عملکرد اعوجاج این مدل ضعیف است. در سطوح پایین بی‌نظمی ‌کمی‌ وجود دارد اما در سطوح بالاتر این امر بسیار مشهود است.

ویژگی‌های هوشمند

رابط کاربری (امتیاز 7.5)

مانند X8500G، رابط کاربری آن آسان است و دارای پیمایش بسیار روانی است. ما هیچ مشکلی را تجربه نکردیم.

رابط کاربری اندروید

تبلیغات رایگان (امتیاز 0)

متأسفانه در این تلویزیون آگهی‌هایی وجود دارند که غیرفعال نمی‌شوند.

برنامه‌ها و ویژگی‌ها (امتیاز 9.0)

رابط تلویزیون Android دارای انتخاب گسترده‌ای از برنامه‌ها از طریق فروشگاه Google Play است. برنامه‌های داخلی متداول‌ترین سرویس‌های جریان را پوشش می‌دهند و فوق‌العاده کار می‌کنند.

ریموت کنترل (امتیاز 8.5)

X8000H از کنترل راه دور به روز شده‌ی از X8000G برخوردار است که همان مدل X8500G است. این دستگاه دارای ویژگی Google Assistant با کنترل صدا است که بیشترین خواسته‌ها را انجام می‌دهد، اما کنترل صوتی تنها زمانی کار می‌کند که ریموت از طریق بلوتوث به تلویزیون جفت شود. در حالتی دیگر، با بلوتوث، شما برای کنترل تلویزیون نیازی به یک دید مستقیم ندارید.

ریموت کنترل X8000H

دکمه‌های کنترل زیر تلویزیون (کلید‌های سرخود)

یک دکمه منفرد در زیر آرم مرکز دستگاه وجود دارد. با فشار دادن آن، منوی روی صفحه نمایش به وجود می‌آید، جایی که می‌توانید روشن‌کردن، میزان صدا، ورودی‌ها، کانال یا تنظیم مجدد تلویزیون را کنترل کنید.

دکمه‌های کنترل زیر تلویزیون X8000H

محتوای درون جعبه

کنترل از راه دور

باتری

گیره‌های VESA

کتابچه راهنمای

گیره‌های مدیریت کابل (در تصویر نیست)

متفرقه

مصرف برق: 53 وات

مصرف برق: (حداکثر) 139 W

سیستم عامل: PKG6.4624.0605NAA

تفاوت بین اندازه و متغیرهای تلویزیون X8000H

ما 55X8000H را آزمایش کردیم و انتظار داریم نتایج ما برای اندازه‌های دیگر دستگاه، که در زیر ذکر شده، معتبر باشد. مدلهای 43 و 49 اینچ دارای Edge_Lit هستند که ممکن است برخی از نتایج را تحت تاثیر قرار‌دهد.

اگر شخصی با نوع مختلفی از پنل‌ها روبرو شد یا اگر سونی X8000H آنها با بررسی ما مطابقت ندارد، به ما اطلاع دهید و ما بررسی را به روز می‌کنیم. توجه داشته باشید که بعضی از آزمایشات مانند یکنواختی رنگ خاکستری ممکن است بین واحدهای مختلف متفاوت باشد.

توجه:  ما گزارشی دریافت کرده‌ایم که سایز 75 اینچ و 85 اینچ این مدل دارای پنل VA هستند. اگر کسی مدرکی در این زمینه دارد، لطفاً به ما اطلاع دهید و ما بررسی را به روز خواهیم کرد.

X8000H که ما بررسی کردیم در ژانویه سال 2020 تولید شد.

X8000H در مقایسه با تلویزیون‌های دیگر

سونی X8000H تلویزیون بسیار خوبی به عنوان یک مدل به صرفه اقتصادی است. پنل IPS نسبت به اکثر تلویزیون‌های IPS از کنتراست و یکنواختی بهتری برخوردار است، بنابراین برای مشاهده محتوا در اتاق تاریک نسبت به برخی از رقبای خود بهتر است. اگر چه X8000H قرار است به یک جایگزین مستقیم به X8000G تبدیل شود، اما این مدل درست همانند X8500Gعمل می‌کند، که فوق‌العاده است.

سونی X9000F

سونی X9000F یک تلویزیون بهتر برای اکثر استفاده‌ها به نسبت سونی X8000H است، به ویژه هنگامی‌که محتوای HDR نمایش داده می‌شود X9000F به لطف پنل VA خود از کنتراست و یکنواختی سیاه بسیار بهتری برخوردار است، در حالی که پنل IPS در X8000H از زاویه دید بسیار گسترده‌تری برخوردار است. X9000F همچنین دارای تاریکی موضعی و حداکثر روشنایی زیاد به ویژه با محتوای HDR است. از طرف دیگر، X8000H دارای تاخیر ورودی بسیار کمتری است اما فقط از پنل 60 هرتز استفاده می‌کند، در حالی که  پنل  120Hz X9000F است.

سونی X8000G

سونی X8000H بهتر از سونی X8000G است. X8000H می‌تواند بسیار روشن‌تر شود، زاویه دید آن به طور قابل توجهی بهتر است و حداقل اثر صفحه کثیف (dirty screen effect) وجود دارد، که با اشیاء سریع حرکت می‌کند X8000G بازتاب‌های کمی‌ بهتر و زمان پاسخ را کمی‌سریعتر انجام می‌دهد، اما تاخیر ورودی در X800H بسیار کمتر است. در کل، X8000H پیشرفتی نسبت به نسخه قبلی خود است.

سونی X8500G

اگرچه قرار است سونی X8500G سونی بالاتر از مدل 2020 سونی X8000H باشد، اما X8500G فقط کمی‌بهتر است. هر دو دارای پنل IPS هستند و X8000H از زاویه دید، یکنواختی سیاه و نسبت کنتراست بسیار بهتری برخوردار است، اگرچه X8500G از یکنواختی خاکستری، زمان پاسخگویی سریعتر و ویژگی موثرتری برای قرار دادن قاب سیاه برای کاهش دنباله تاری برخوردار است. هر دو می‌توانند به یک اندازه روشن شوند، اما X8500G دارای بازتاب‌های بسیار بهتری است، بنابراین برای یک اتاق روشن مناسب‌تر است. با بودجه کمتر، X8000H با X8500G که گران‌تر است مقایسه خوبی است.

سامسونگ Q60T QLED

سامسونگ Q60T QLED کمی‌بهتر از سونی X8000H است، اما آن‌ها دارای تفاوت‌های بسیاری هستند چون آنها از پانل‌های مختلف استفاده می‌کنند. پنل VA در سامسونگ از نسبت کنتراست و یکنواختی سیاه بسیار بهتری برخوردار است، بنابراین در اتاق‌های تاریک جایی که رنگ سیاه به نظر می‌رسد عملکرد بهتری دارد. از طرف دیگر، پنل IPS در سونی از زاویه دید بسیار خوبی برخوردار است، بنابراین برای اتاق‌های بزرگ مناسب‌تر است و همچنین روشنایی و برخورد حداکثر روشنایی کمی‌بهتر به معنای مناسب تر بودن آن برای اتاق‌های روشن است.

ویژگی تلویزیون X8000H تلویزیون X8000G تلویزیون X60T تلویزیون X8500G
طراحی 7.5 8.0 7.7 8.0
کیفیت تصویر 7.3 7.0 7.6 7.1
زمان پاسخگویی 7.7 7.7 6.1 8.0
ورودی‌ها 8.9 6.9 8.8 8.5
کیفیت صدا 6.6 6.1 6.5 6.0
ویژگی‌های هوشمند 8.1 7.8 7.9 8.1
نمایش فیلم 5.9 5.7 6.7 5.8
برنامه‌های تلویزیونی 8.1 7.6 7.6 8.2
محتوای ورزشی 7.7 7.4 7.2 8.0
بازی‌های ویدیویی 7.7 6.8 7.5 7.6
فیلم‌های HDR 6.0 5.6 6.7 5.9
بازی‌های HDR 7.1 6.3 6.8 7.0
مانیتور PC 8.2 7.6 7.3 8.0

درباره‌ی مسعود رسولی

همچنین ببینید

بررسی تخصصی تلویزیون NANO75

نقد و بررسی تخصصی تلویزیون ال‌جی NANO75

تلویزیون NANO75 به عنوان ارزان‌ترین مدل نانوسل در سال 2021 معرفی شده است. این تلویزیون ال‌جی دارای مزایا و معایبی است که در تصمیم گیری شما برای خرید تأثیرگذار خواهد بود؛ با ما در مطلب بررسی تخصصی NANO75 همراه شوید.

۶ نظر

  1. به نظر من کیفیت این مدل خیلی خوبه اما برای سالن ۳۰ متری سایز ۵۵ بزرگه و باعث اذیت شدن چشم میشه…

  2. سلام من این تلویزیون رو خریدم،وقتی بیشتر از یک ربع یا شاید کمتر شبکه خبر رو میبینم میزنم کانال دیگه جای زیر نویس شبکه خبر دچار نویز میشه و بعد از ۱۰ دقیقه میره،،ایا طبیعیه؟

  3. محمد رضا چلوپز

    با سلام
    دیروز تلویزیون x8000h را خریدم و در نگاه کلی راضی هستم فقط به سه مشکل خوردم خواهشمندم راهنمایی بفرمایید
    یک : بعد از هر بار روشن و خاموش شدن باید تاریخ و زمان درست گردد
    دو : دستیار صوتی از کار می افتند.
    سه : موبایل آندروید ساپورت من به تلویزیون اتصال نمی یابد.
    با تشکر

    • تاریخ و ساعت رو برروز کن درست نشد ریست کنید جای ایران کشور کره یا اروپایی قرار دهید ان شالله درست میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *