تلویزیون سونی

نقد و بررسی تخصصی تلویزیون سونی X8000G

سونی X8000G یک تلویزیون 4k مناسب می‌باشد که دارای پنل IPS است و از زاویه دید گسترده و حداکثر روشنایی خوبی برخوردار است. دستگاه هندلینگ حرکتی و زمان پاسخگویی بسیار خوبی دارد، بنابراین اشیاءی که در حال حرکت با سرعت بالا می‌باشند بسیار عالی به نظر می‌رسند، و رد تاری بسیار کمی در پشت آن‌ها وجود دارد. متأسفانه، مانند اکثر تلویزیون‌های IPS، این تلویزیون در اتاق تاریک به خوبی ظاهر نمی‌شود، زیرا سیاهی‌ها در یک محیط تاریک به رنگ خاکستری به نظر می‌رسند. همچنین دارای بالاترین میزان تاخیر در ورودی است که اگرچه برای گیمرهای معمولی مناسب است، ممکن است برای گیمرهای حرفه‌ای یا اگر قصد استفاده از آن را به عنوان مانیتور رایانه شخصی دارید ناامید کننده باشد.

نقد و بررسی تخصصی تلویزیون سونی X8000G
امتیاز کلی:
کنتراست 6.0
تاریکی موضعی (Local Dimming) 0
حداکثر روشنایی SDR 6.8
حداکثر روشنایی HDR 5.8
زاویه دید 7.7
یکنواختی رنگ مشکی 5.7
بازتاب نور 7.3
ورودی 4K 10
زمان پاسخگویی 7.8
لرزش و سوسو 10
امتیاز نمایش انواع محتوای ویدیویی:
نمایش فیلم 5.7
برنامه‌های تلویزیون 7.6
محتوای ورزشی 7.4
بازی‌های ویدیویی 6.8
فیلم‌های HDR 5.6
بازی‌های HDR 6.3
مانیتور PC 7.6

استفاده مختلط (امتیاز 6.6)

سونی X8000G یک تلویزیون مناسب برای اکثر موارد است. این مدل برای اتاق روشن عملکرد خوبی دارد و دارای زاویه دید مناسب است اما در یک اتاق تاریک خوب به نظر نمی‌رسد. از هندلینگ بسیار خوبی برخوردار است و دارای زمان واکنش بسیار خوبی است اما گزینه‌های پردازش حرکتی محدودی دارد و نمی‌تواند لرزش را از تمام منابع خارج کند. این مدل تاخیر ورودی نسبتاً کمی دارد که برای گیمرهای معمولی مناسب است اما ممکن است گیمرهای حرفه‌ای را ناامید کند.

تصویر در یک زاویه دقیق باقی می‌ماند.

هندلینگ حرکت بسیار خوب.

سیاهی‌ها در اتاق تاریک خاکستری به نظر می‌رسند.

تاخیر ورودی بالاتر از حد متوسط.

نمایش فیلم‌ها (امتیاز 5.7)

X8000G یک تلویزیون متوسط برای تماشای فیلم در یک اتاق تاریک است. نسبت کنتراست برای تولید رنگ سیاه عمیق بسیار پایین است و این موضوع خصوصاً در یک اتاق تاریک قابل توجه است و رنگ سیاه به رنگ خاکستری به نظر می‌رسد. این مدل همچنین فاقد ویژگی تاریکی موضعی است و از یکنواختی سیاه ناامید کننده‌ای برخوردار است. از محتوای 1080P نیز پشتیبانی می‌کند و اگر اکثر فیلم‌های شما در محدوده Blu-ray قرار دارند عالی است. دستگاه می‌تواند لرزش را حذف کند، اما فقط در منابع 24p واقعی این کار را انجام می‌دهد.

برنامه‌های تلویزیونی (امتیاز 7.6)

این مدل یک تلویزیون عالی برای تماشای برنامه‌های تلویزیونی در طول روز است. این دستگاه دارای زاویه دید گسترده‌ای است و با داشتن حداکثر روشنایی کارایی خوبی را برای بازتاب از خود نشان می‌دهد. پلتفرم هوشمند این مدل دارای انتخاب عظیمی از برنامه‌ها است و بیشتر خدمات پخش در دسترس است. این تلویزیون همچنین مطالب قدیمی‌تر با وضوح پایین را به خوبی ارائه می‌دهد و نمایش‌های تلویزیونی در Blu-ray بسیار عالی به نظر می‌رسد.

محتوای ورزشی (امتیاز 7.4)

این مدل یک تلویزیون بسیار مناسب برای تماشای ورزش به خصوص با جمعی از دوستان در طول روز است. این دستگاه دارای زوایای دید گسترده، حداکثر روشنایی خوب و هندلینگ بازتاب مناسب می‌باشد و برای تماشای بازی بزرگ با گروهی از دوستان عالی است. دستگاه زمان پاسخ‌دهی سریعی دارد، بنابراین در هنگام حرکت اشیاء با سرعت بالا تاری در پشت آن‌ها دیده نمی‌شود و از یکنواختی خاکستری مناسبی برخوردار است.

بازی‌های ویدیویی (امتیاز 6.8)

X8000G یک تلویزیون خوب برای بازی‌های ویدیویی، به ویژه کنسول‌های بازی است. این مدل زمان پاسخ سریع دارد، بنابراین در بازی‌های مورد علاقه خود مقدار کمی رد تاری در پشت اشیاء پر سرعت خواهید داشت و اگرچه در حالت بازی دارای تاخیر ورودی کم است، اما تاخیر ورودی آن بیشتر از اکثر تلویزیون‌های موجود در بازار است. متأسفانه، این تلویزیون از ویژگی‌های پیشرفته بازی مانند نرخ تازه سازی متغیر پشتیبانی نمی‌کند و دارای نرخ تازه سازی 60 هرتز است که ممکن است برخی از گیمرها را ناامید کند.

فیلم‌های HDR ( امتیاز 5.6)

X8000G یک تلویزیون متوسط برای تماشای فیلم‌های HDR در یک اتاق تاریک است. نسبت کنتراست بسیار کم است، بنابراین سیاهی‌ها در یک اتاق تاریک خاکستری به نظر می‌رسند و برای جبران این امر فاقد ویژگی تاریکی موضعی است. هر چند این موضوع در اتاق روشن چندان قابل توجه نیست. این دستگاه می‌تواند طیف گسترده‌ای از رنگ را به نمایش بگذارد که بسیار عالی است، اما در HDR نمی‌تواند بسیار روشن باشد، بنابراین هایلایت‌ها به همان اندازه‌ای که لازم است، از هم متمایز نیستند.

بازی HDR ( امتیاز 6.3)

این تلویزیون برای بازی‌های HDR، بیشتر به دلیل زمان پاسخ سریع و تاخیر ورودی نسبتاً کم مناسب است. متأسفانه، این مدل نسبت کنتراست متوسط ، بدون ویژگی تاریکی موضعی و یکنواختی رنگ سیاه ناامید کننده دارد. بنابراین برای بازی در یک اتاق تاریک ایده‌آل نیست. این دستگاه می‌تواند طیف گسترده‌ای از رنگ را به نمایش بگذارد که این بسیار عالی است اما دارای حجم رنگی متوسط است و در HDR نمی‌تواند بسیار روشن شود.

مانیتور کامپیوتر( امتیاز 7.6)

Sony X8000G یک تلویزیون عالی برای استفاده به عنوان مانیتور کامپیوتر است. این مدل زمان پاسخگویی بسیار خوبی دارد، بنابراین رد تاری کمی پشت اشیاء در حال حرکت، از جمله اشاره‌گر ماوس وجود دارد. تصویر در هنگام مشاهده از اطراف زاویه دید مناسبی دارد، اگر در نزدیکی آن نشسته باشید، بسیار عالی است، زیرا طرفین صفحه یکنواخت هستند. این دستگاه می‌تواند chroma مناسب 4: 4: 4 را با محتوای 1080p، 1440p و 4K به نمایش بگذارد و می‌تواند در هنگام ارسال سیگنال 1080p، از نزدیک‌ترین پردازشگر مجاور استفاده کند. متأسفانه دستگاه دارای تاخیر ورودی بیش از حد متوسط است که ممکن است برخی افراد را ناامید کند.

موقعیت در بازار

سونی X8000G یک تلویزیون LED از مدل‌های 2019 شرکت سونی است. این مدل جایگزینی مستقیم برای تلویزیون سری X8000F 2018 است که در آمریکای شمالی هرگز عرضه نشده است و بسیار شبیه X7500F است. رقبای اصلی آن در سال جاری سامسونگ RU7100 یا TCL 6 Series R617 و ویزیو V Series 2019 هستند.

طراحی

استایل(امتیاز 8.5)

سونی X8000G از طراحی فوق‌العاده‌ای برخوردار است. به نظر می‌رسد تقریباً مشابه X7500F سال گذشته است، اما به جای پایه نقره‌ای، یک پایه مشکی مات دارد. پایه تلویزیون را به خوبی پشتیبانی می‌کند، اما تکان‌هایی نیز وجود دارد و پایه‌ها تقریبا همان اندازه تلویزیون هستند و قابل برگشت نیستند. قسمت پشت تلویزیون ساده است و تنها در پشت پایه هدایت کننده کابل کوچکی وجود دارد. تلویزیون از کیفیت ساخت خوبی برخوردار است و ما متوجه هیچ مورد و یا مواردی که باعث نگرانی در مورد این دستگاه شود نشدیم.

استایل

استند (پایه‌ها)

پایه به خوبی از تلویزیون پشتیبانی می‌کند، اما مانع از تکان خوردن آن نمی‌شود. پایه‌ها تقریبا به اندازه تلویزیون پهن هستند، بنابراین اگر قصد نصب دستگاه بر روی دیوار ندارید، به یک میز گسترده نیاز خواهید داشت.

نمای پشت

قسمت پشتی دستگاه ساده است، اما به خوبی ساخته شده است. مانند X7500F، تنها یک هدایت کننده اصلی کابل وجود دارد که از طریق یک بخش توخالی در قسمت پشتی هر پایه قرار دارد. برخی از ورودی‌ها برش خورده و در قسمت پشتی قرار دارند و دسترسی به آن‌ها هنگام نصب در دیوار ممکن است دشوار باشد.

فریم اطراف نمایشگر

اندازه فریم تقریبا متوسط است و زیاد برجسته به نظر نمی‌رسد.

فریم اطراف نمایشگر

ضخامت

تلویزیون سونی X8000G کمی ضخیم‌تر از بیشتر تلویزیون‌هایی است که ما آزمایش کرده‌ایم و در هنگام نصب بر روی دیوار کمی برجسته می‌شود. به نظر می‌رسد بسیار شبیه X7500F و کاملاً ضخیم‌تر از X8000E است.

ضخامت

کیفیت ساخت (امتیاز 7.5)

سونی X8000G از کیفیت ساخت خوبی برخوردار است. پنل‌های خارجی ترکیبی از فلز و پلاستیک است، و ما متوجه هیچ گونه مسئله یا زمینه نگرانی نشده‌ایم. یک خمیدگی کم در پشت واحد ما وجود دارد. ما نمی‌دانیم که آیا این یک نقص در تلویزیونی که ما بررسی کردیم است یا بخشی از طراحی این محصول است. در هر صورت، این امر بسیار جزئی است و قابل توجه نیست.

کیفیت تصویر

کنتراست (امتیاز 6.0)

مدل 75 اینچی (75X8000G) دارای پنل VA است.این سایز احتمالاً کنتراست خیلی بهتری دارد.

مانند اکثر تلویزیون‌های IPS، مدل X8000G نسبت کنتراست متوسط دارد. این موضوع در اتاق روشن زیاد جالب توجه نیست، اما هنگام تماشا در یک اتاق تاریک، سیاهی‌ها خاکستری به نظر می‌رسند. متأسفانه هیچ ویژگی تاریکی موضعی برای بهبود نسبت کنتراست وجود ندارد.

تاریکی موضعی (امتیاز 0)

این تلویزیون ویژگی تاریکی موضعی ندارد.

حداکثر روشنایی SDR (امتیاز6.8)

X8000G در SDR از حداکثر درخشندگی خوبی برخوردار است و از X7500F روشن‌تر است، اما به اندازه X8000E روشن نیست. این تلویزیون سونی برای اکثر اتاق‌ها به اندازه کافی روشن است، اما ممکن است به اندازه کافی روشن نباشد تا بتواند بر درخشش مستقیم از یک پنجره نزدیک غلبه کند. از نظر روشنایی با محتوای متفاوت هیچ تغییری وجود ندارد، که بسیار عالی است.

میزان حداکثر روشنایی پس از کالیبراسیون، با استفاده از ” حالت تصویر ” سفارشی و تنظیم درجه حرارت رنگ روی “Expert 1” اندازه گیری شد.

اگر دقت تصویر برای شما مهم نیست، با حالت تصویر “زنده” قادر است به همان اندازه با پنجره 100٪ اندازه گیری شود و به روشنایی حداکثر 440 نیت برسد.

حداکثر روشنایی HDR ( امتیاز 5.8)

درخشندگی حداکثری HDR مناسب است، اما جزئیات در بعضی صحنه‌ها به اندازه کافی برجسته نیستند، همچنین که آن‌ها به اندازه‌ای که باید روشن نیستند. مانند SDR، X8000G کمی روشن‌تر از X7500F است اما به اندازه X800E روشن نیست.

ما حداکثر روشنایی قبل از کالیبراسیون را با استفاده از حالت تصویربرداری “Cinema Pro” و تنظیم دمای رنگ روی “Expert 2” اندازه گیری کردیم.

اگر دقت تصویر برای شما مهم نیست، با حالت تصویر “واضح” و پیشبرد کنتراست تقویت کننده در ‘High’ تلویزیون X8000G قادر است به حداکثر میزان روشنایی 470 نیت برسد، همانطور که با پنجره 50٪ اندازه گیری می‌شود.

یکنواختی رنگ خاکستری (امتیاز 6.9)

یکنواختی رنگ خاکستری ضعیف است. رنگ آمیزی قابل توجهی وجود دارد، و مرکز صفحه از یکنواختی بهتری برخوردار است. در صحنه‌های تاریک و نزدیک، یکنواختی بسیار بهتر است و موارد قابل توجه کمی وجود دارد.

زاویه دید (امتیاز 7.7)

مانند اکثر تلویزیون‌های IPS مدل X8000G از زاویه دید بسیار خوبی برخوردار است. در زاویه‌های گسترده، تصویر روشنایی را از دست می‌دهد و به تدریج تصویر بیشتر و بیشتر شسته (ساییده)می‌شود. رنگ‌ها به تدریج کمرنگ می‌شوند، اما تا زمانی که زاویه دید گسترده باقی بماند، تصویر دقیق و ثابت خواهد بود. جانشین این مدل ، تلویزیون سونی X8000H است که از زاویه دید بسیار بهتری برخوردار است.

مدل 75 اینچی (XBR-75X8000G) دارای پنل VA است. این مدل احتمالا از زاویه دید بدتر نیز برخوردار است.

یکنواختی رنگ سیاه (امتیاز 5.7)

مدل 75 اینچی (XBR-75X8000G) دارای پنل VA است.این احتمال وجود دارد که از یکنواختی رنگی بسیار بهتری برخوردار باشد.

Sony X8000G دارای یکنواختی رنگ سیاه ناامید کننده است. در اطراف صلیب تست ما سایه (پوشش ابری) قابل توجهی وجود دارد، تقریباً کل صفحه را می‌پوشاند. متأسفانه هیچ ویژگی تاریکی موضعی وجود ندارد.

یکنواختی رنگ سیاه

بازتاب(انعکاس نور) (امتیاز 7.3)

هندلینگ انعکاس نور بسیار خوبی در Sony 55X8000G وجود دارد. بازتاب‌ها همیشه توجه را جلب می‌کنند و هرگز به طور کامل در صفحه نمایش پخش نمی‌شوند، اما نباید باعث مشکلات زیادی شوند.

قبل از کالیبراسیون (امتیاز 7.0)

با تنظیمات قبل از کالیبراسیون، X8000G از دقت و صحت رنگ بالایی برخوردار است. تقریباً در همه رنگ‌ها خطاهای قابل توجهی وجود دارد و همچنین سایه‌های روشن خاکستری وجود دارد. گاما به هدف 2.2 بسیار نزدیک است، که بسیار عالی است.

قبل از کالیبراسیون

پس از کالیبراسیون (امتیاز 9.1)

پس از کالیبراسیون، رنگ‌ها دقیق‌تر هستند و تعادل رنگ سفید به طور قابل توجهی بهبود می‌یابد. هنوز هم اشتباهاتی وجود دارد که ممکن است برخی افراد متوجه آن شوند، اما تصویر کلی بسیار عالی است. گاما تقریباً کامل است و دمای رنگ بسیار نزدیک به هدف 6500K ما است.

پس از کالیبراسیون

ورودی 480P (امتیاز 8.0)

محتوای 480P، مانند دی‌وی‌دی‌ها، بدون هیچ گونه مصنوعات ظاهری عالی به نظر می‌رسد.

ورودی 720P (امتیاز 8.0)

محتوای 720P، بدون هیچ گونه مسئله قابل توجهی عالی به نظر می‌رسد.

ورودی 1080P(امتیاز 9.0)

محتوای 1080P تقریباً به اندازه محتوای 4K بسیار عالی به نظر می‌رسد. با انتخاب ” حالت تصویر ” گرافیکی، پیشرفت مجدد نزدیک‌ترین پردازشگر برای محتوای 1080P در دسترس است

ورودی 4K(امتیاز 10)

محتوای 4K، بدون مصنوعات پیکسلی یا مشکلات تفسیر کامل نمایش داده می‌شود.

ورودی 8K(امتیاز 0)

پیکسل‌ها

برخلاف X8000E، این تلویزیون از پنل (PLS (Plane-to-Line-Switching مشابه X7500F استفاده می‌کند. PLS از نظر فنی با IPS متفاوت است.

وسعت رنگ (امتیاز 7.6)

سونی X8000G از طیف رنگی خوبی برخوردار است و برخلاف X7500F می‌تواند طیف رنگ گسترده را به نمایش بگذارد که برای محتوای HDR بسیار عالی است.

HDR EOTF منحنی PQ هدف را به خوبی دنبال می‌کند، اما مانند بسیاری از تلویزیون‌های سونی، از جمله X8000E و X7500F، صحنه‌های تاریک کمی روشن‌تر می‌شوند. در حالت «بازی»، EOTF تقریباً یکسان است.

حجم رنگ (امتیاز 6.0)

حجم رنگ متوسط است. دستگاه به دلیل پایین بودن نسبت کنتراست، نمی‌تواند رنگ‌های عمیق و اشباع را به نمایش بگذارد و مانند اکثر تلویزیون‌های LED، نمی‌تواند رنگ سرد بسیار روشن تولید کند، اگرچه این امر نباید بسیار مورد توجه باشد.

گرادیان (درجه سطح رنگ در نمایشگر) (امتیاز 8.0)

دستگاه عملکرد گرادیان بسیار خوبی دارد اما در همه رنگ‌ها مخصوصاً در سبزها و سایه‌های خاکستری نواربندی قابل توجهی وجود دارد. متأسفانه هیچ ویژگی درجه بندی صاف برای رفع هرگونه نقص وجود ندارد.

نگهداری موقت تصویر (امتیاز 10)

هیچ نشانه‌ای از حفظ موقتی تصویر، حتی بلافاصله پس از نمایش تصویر تست استاتیک با کنتراست بالا به مدت 10 دقیقه وجود ندارد، که بسیار عالی است.

ما نمی دانیم چرا تصویر قرمز به نظر می‌رسد. در واقعیت به این اندازه قرمز نیست و ما گمان می‌کنیم که این مسئله با تغییر دمای رنگ در سطح روشنایی کم است، که با تصویر در معرض دید ما بیش از حد اغراق می‌شود.

ما بعد از نمایش محتوای دارای لرزش، متوجه سوسو زدن مداوم شدیم. این مشابه چیزی است که در LG UK6500 دیدیم. اگرچه در اکثر محتواها زیاد مورد توجه نیست، اما در بعضی موارد نادر جلب توجه می‌کند.

خطر ماندگاری تصویر دائمی (امتیاز 10)

اگرچه برخی از پنل‌های IPS می‌توانند از نگهداری موقت تصویر رنج ببرند، اما به نظر نمی‌رسد در آزمون طولانی مدت مصون هستند.

حرکت – جنبش

زمان پاسخگویی (امتیاز 7.8)

X8000G زمان پاسخگویی بسیار خوبی دارد، اما می‌تواند باعث ایجاد شبح معکوس (سایه سفید) شود که به خصوص در صحنه‌های تاریک قابل توجه است.

زمان پاسخگویی

عدم سوسو زدن (لرزش تصویر) (امتیاز 10)

این تلویزیون برای کمرنگ کردن نور پس زمینه از سوسو‌زدن استفاده نمی‌کند و این امر بسیار عالی است، اما از نظر فنی بدون لرزش نیست، زیرا در تنظیمات نور پس زمینه کم، فرکانس بسیار بالا وجود دارد. این سوسو‌زدن-لرزش در تلویزیون‌های سونی از جمله X8000E و X7500F بسیار متداول است و قابل توجه نیست.

درج فریم سیاه (BFI) (امتیاز 5.4)

Sony X8000G از ویژگی‌های افزودنی درج فریم سیاه برخوردار است که می‌تواند با کاهش مدت زمان ظاهر شدن هر فریم روی صفحه، به بهبود ظاهر حرکت کمک کند. مانند X8000E، دستگاه تنها می‌تواند با سرعت 120Hz سوسو بزند که باعث کپی شدن در محتوای 60 هرتز می‌شود، که ممکن است برخی از افراد را آزار دهد.

درون یابی حرکتی

X8000G دارای پنل 60 هرتز است و می‌تواند محتوای فریم پایین‌تر را تا 60 هرتز درون یابی کند. برخی از مصنوعی سازی‌ها در صحنه‌های شدید قابل توجه هستند اما صاف به نظر می‌رسند.

پرش تصویر (امتیاز 7.6)

از آنجایی که این تلویزیون زمان پاسخگویی کمی کندتر دارد، هنگام تماشای محتوای 24P مانند فیلم‌ها، پرش تصویر کمتری مشاهده می‌شود.

لرزش در 24 پیکسل (امتیاز 5.6)

تلویزیون X8000G فقط می‌تواند لرزش را از منابع بومی 24P خارج کند و برای انجام این کار نیازی به تنظیمات اضافی ندارد. این مدل نمی‌تواند لرزش را از برنامه‌های بومی یا از منابع 60p / i مانند گیرنده دیجیتال حذف کند.

نرخ تجدید متغیر (سرعت تازه‌سازی فریم‌ها) (امتیاز 0)

تلویزیون 55X8000G دارای نرخ تازه سازی 60Hz است، و از هیچ یک از فناوری‌های نرخ تجدید متغیر مانند FreeSync یا HDMI Forum VRR پشتیبانی نمی‌کند.

ورودی‌ها

تاخیر ورودی (امتیاز 6.6)

Sony 55X8000G دارای تاخیر ورودی بسیار خوبی در حالت (بازی)Game است، این مدل برای بازی‌های کندتر بسیار مناسب است، اما تاخیر ورودی از بیشتر تلویزیون‌های مشابه موجود در بازار بالاتر است، و ممکن است گیمرهای حرفه‌ای را ناامید کند.

رزولوشن‌های پشتیبانی شده (امتیاز 8.3)

X8000G از بسیاری از قالب‌های (رزولوشن‌های) متداول پشتیبانی می‌کند، اما محدود به 60 هرتز است. همه رزولوشن‌های پشتیبانی شده، chroma 4: 4: 4 را به درستی نمایش می‌دهند، اما فقط در درگاه‌های HDMI 2 و 3 و با حالت تصویر “بازی” یا “گرافیکی” این دو پورت مانند بسیاری دیگر از تلویزیون‌های سونی، تنها پورت‌های پهنای باند کامل هستند.

مانند X7500F، هنگام استفاده از حالت تصویر گرافیکی، X8000G هنگام ارسال سیگنال 1080P از نزدیک‌ترین پیمایش مجاور استفاده می‌کند.

همه ورودی‌ها

HDMI: 4

USB: 3

خروجی صدای دیجیتال نوری: 1

ورودی کامپوننت: 1

ورودی کامپوزیت:1

تنظیم کننده (کابل / آنتن): 1

پورت اترنت:1

مشخصات ورودی

برخلاف تلویزیون‌های پیشرفته سونی، این تلویزیون از دالبی ویژن (Dolby Vision HDR) پشتیبانی نمی‌کند. سونی این تلویزیون را با پشتیبانی HDCP 2.3 تبلیغ می‌کند، اما ما در حال حاضر راهی برای آزمایش این کار نداریم.

مشخصات ورودی

گذرگاه صوتی

مانند Sony A8G، این تلویزیون می‌تواند دالبی اتموس (Dolby Atmos) ضعیف را به عنوان یک سیگنال Dolby Digital Plus از برنامه‌های بومی، از جمله Netflix اجرا کند.

این تلویزیون از eARC پشتیبانی نمی‌کند.

کیفیت صدا

پاسخ فرکانسی(امتیاز 6.2)

پاسخ فرکانس در این تلویزیون متوسط است. فرمت فرمت فرکانس کم (Low-Frequency)، در حدود 134 هرتز است، که بد است، این نشان می‌دهد که باس هیچ صدای تند و تیز و ضربداری ایجاد نمی‌کند، و تقریباً پانچ ندارد. پاسخ فرکانس بالای LFE بسیار خوب و مسطح است، که برای گفتگوی روشن و قابل فهم بسیار مهم است. این تلویزیون بدون تولید بیش از حد فشرده سازی و پمپ کردن زیاد مصنوعات، بسیار پر صدا است، که بسیار عالی است.

اعوجاج( تحریف) (امتیاز 5.8)

عملکرد اعوجاج تلویزیون X8000G متوسط است. در حجم پایین‌تر، اعوجاج کل خوب است، و بسیار قابل توجه نیست، اما در حداکثر حجم، اعوجاج کل به شدت افزایش می‌یابد و بسیار قابل توجه است.

ویژگی‌های هوشمند

رابط کاربری (امتیاز 7.0)

مانند A8G مدل X8000G با اندروید 7.0 روانه بازار می‌شود که عجیب است، زیرا تلویزیون‌های قدیمی سونی قبلاً به اندروید 8.0 به‌روز شده‌اند. رابط کاربری 7.0 به خوبی ساماندهی شده است، اما روان نیست و برخی از انجام کارهای اساسی آن بیشتر از Android 8.0 طول می‌کشد.

به‌روزرسانی: بسته به شماره سریال تلویزیون، به‌روزرسانی اندروید 8.0 در دسته‌ها مختلف در حال انجام است.

عدم وجود تبلیغات (امتیاز 0)

رابط کاربری در حال حاضر بدون آگهی است، اما به محض به‌روزرسانی اندروید 8.0، انتظار می‌رود، همانطور که در A9G مشاهده می‌شود، تبلیغات وجود داشته باشد. در حال حاضر یک ردیف محتوای پیشنهادی وجود دارد، اما می‌تواند به طور کامل غیرفعال شود. پس از نصب به‌روزرسانی، بررسی خود را به روز خواهیم کرد.

برنامه‌ها و ویژگی‌ها (امتیاز 9.0)

این تلویزیون مانند سایر تلویزیون‌های اندرویدی از طریق فروشگاه Google Play دارای توانایی انتخاب عالی است.

برنامه‌ها و ویژگی‌ها

ریموت کنترل از راه دور (امتیاز 8.0)

ریموت همان ریموت اصلی سونی است که تلویزیون‌های قدیمی سونی و برخی مدل‌های 2019 از جمله A8G دارند. این نسخه ریموت کنترل با وجود پشتیبانی از اتصال بلوتوث، که برای ویژگی کنترل صدا یکپارچه لازم است، نیاز به ارتباط مستقیم به تلویزیون دارد.

ریموت کنترل از راه دور

دکمه‌های کنترل زیر تلویزیون (کلیدهای سرخود)

مانند اکثر تلویزیون‌های سونی، کلیدهای سرخود بسیار ساده هستند، اما کنترل بخش‌های اساسی تلویزیون را امکان پذیر می‌سازند.

دکمه‌های کنترل زیر تلویزیون

محتوای درون جعبه سونی X8000G

راهنمای شروع سریع

ریموت کنترل از راه دور

باتری

متفرقه

مصرف برق: 55 ولت

مصرف برق (حداکثر): 147 وات

سیستم عامل PKG6.6035.0229NAA

تفاوت بین اندازه و متغیرها

ما 55X8000G را آزمایش کردیم و انتظار داریم نتایج ما برای 43X8000G، 49X8000G، 65X8000G و 75X8000G معتبر باشد.

مدل‌های 43 و 49 اینچی توسط سونی به صورت Edge LED تبلیغ می‌شوند که ممکن است برخی از نتایج را تحت تأثیر قرار دهد.

مدل 75 اینچی (75X8000G) دارای پنل VA است. این احتمال وجود دارد که دارای کنتراست بسیار بهتر و یکنواختی بهتر مشکی باشد، اما زاویه دید بدتری نیز دارد.

X8000G که ما بررسی کردیم در آوریل 2019 تولید شد.

X8000G در مقایسه با تلویزیون‌های دیگر

X8000G یک تلویزیون 4K با عملکرد مناسب است. این مدل دارای ارتقاء جزئی نسبت به مدل‌های قبلی است.

X8000G در مقایسه با تلویزیون‌های دیگر
بالا چپ ال جی UM7300، پایین چپ سامسونگ RU7100، وسط سونی X8000G، بالا راست TCL 6 Series R617، پایین راست هایسنس H8F

سونی X8000H

سونی X8000H بهتر از سونی X8000G است. X8000H می‌تواند بسیار روشن‌تر شود، زاویه دید به طور قابل توجهی بهتر است و حداقل اثر صفحه کثیف (Dirty Screen) وجود دارد، که با اشیاء سریع حرکت می‌کند. X8000G بازتاب‌های کمی بهتر و زمان پاسخ را کمی سریع‌تر انجام می‌دهد، اما تاخیر ورودی در X8000H بسیار کمتر است. در کل، X8000H نسبت به نسخه قبلی خود یعنی X8000G، پیشرفته‌تر است.

سونی X9000F

در ساخت سونی X9000F و X8000G از پنل‌های مختلفی استفاده شده است که هر کدام با نقاط قوت و ضعف خود همراه هستند، اما به طور کلی، X9000F بهتر است. X8000G از پنل IPS استفاده می‌کند که زاویه دید وسیع‌تری را ارائه می‌دهد اما در اتاق تاریک به نظر خوب نمی‌رسد. X9000F با پنل VA خود، در اتاق تاریک بهتر به نظر می‌رسد، زیرا رنگ سیاه تاریک به نظر می‌رسد. X9000F همچنین دارای سیستم تاریکی موضعی مناسب و بسیار درخشان است و نسبت به X8000G زمان واکنش سریعی دارد. X9000F می‌تواند لرزش را از تمام منابع خارج کند، ولی X8000G قادر به انجام آن نیست.

سامسونگ Q60 / Q60R QLED

سونی X8000G و سامسونگ Q60R انواع پنل مختلفی را دارا هستند که هر کدام مزایا و معایبی دارند. سونی X8000G با استفاده از یک پنل IPS، از زاویه دید بسیار بهتر برخوردار است، و با هندلینگ بازتاب بهتر برای یک اتاق گسترده روشن خوب است. سامسونگ Q60R دارای پنل VA است که عملکرد اتاق تاریک بسیار بهتری را ارائه می‌دهد. این مدل تاخیر ورودی کمتری دارد و می‌تواند لرزش 24P را از هر منبعی حذف کند. Q60R همچنین از نرخ تازه سازی متغیر FreeSync پشتیبانی می‌کند و دارای تاخیر ورودی کم است همچنین از درون یابی حرکتی استفاده می‌کند که برای بازی بسیار عالی است.

سونی X8500G

سونی X8500G از X8000G بهتر است. X8500G از یکنواختی خاکستری، هندلینگ بازتاب بهتر و تاخیر ورودی بسیار پایین‌تر برای تجربه بازی واضح‌تر برخوردار است. X8500G می‌تواند لرزش را از تمام منابع خارج کند و می‌تواند حرکت را تا 120 هرتز درون یابی کند.

ویژگی تلویزیون X8000G تلویزیون X8000H تلویزیون X8500G تلویزیون Q60R
طراحی 8.0 7.5 8.0 7.5
کیفیت تصویر 7.0 7.3 7.1 7.4
زمان پاسخگویی 7.8 7.7 8.0 8.5
ورودی‌ها 6.9 8.9 8.5 8.9
کیفیت صدا 6.1 6.6 6.0 6.4
ویژگی‌های هوشمند 7.8 8.1 8.1 8.1
نمایش فیلم 5.7 5.9 5.8 6.8
برنامه‌های تلویزیون 7.6 8.1 8.2 7.4
محتوای ورزشی 7.4 7.7 8.0 7.5
بازی‌های ویدیویی 6.8 7.7 7.6 8.3
فیلم‌های HDR 5.6 6.0 5.9 6.7
بازی‌های HDR 6.3 7.1 7.0 7.9
مانیتور PC 7.6 8.2 8.0 7.8

درباره‌ی مسعود رسولی

همچنین ببینید

بررسی تخصصی تلویزیون NANO75

نقد و بررسی تخصصی تلویزیون ال‌جی NANO75

تلویزیون NANO75 به عنوان ارزان‌ترین مدل نانوسل در سال 2021 معرفی شده است. این تلویزیون ال‌جی دارای مزایا و معایبی است که در تصمیم گیری شما برای خرید تأثیرگذار خواهد بود؛ با ما در مطلب بررسی تخصصی NANO75 همراه شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *