تلویزیون سونی A9G

نقد و بررسی تخصصی تلویزیون OLED سونی A9G

سونی A9G یک تلویزیون OLED عالی است که عکس‌های شگفت انگیز را همراه با سیاهی عالی و هندلینگ را با حرکت صاف ارائه می‌دهد. این تلویزیون زوایای دید گسترده‌ای دارد که آن را به انتخابی مناسب برای هر اتاقی تبدیل کرده است و بازتاب خوبی را ارائه می‌دهد. این محصول به لطف طیف گسترده‌ای از رنگ و حداکثر روشنایی مناسب، تجربه HDR عالی را ارائه می دهد و یکنواختی قابل توجه آن یکی از مزایای ایده‌آل برای طرفداران ورزش به شمار می‌آید. اگرچه این محصول از ویژگی‌های پیشرفته بازی مانند: نرخ تازه سازی متغیر برخوردار نیست، اما پنل 120 هرتز و تاخیر ورودی کم برای بیشتر گیمرها حائز اهمیت می‌باشد. این محصول با پشتیبانی از Dolby Vision و همچنین eARC همراه شده است و Android TV یک سیستم عامل کاربر پسند است که دسترسی به کتابخانه عظیم برنامه‌ها را فراهم می‌آورد.

نقد و بررسی تخصصی تلویزیون سونی A9G
امتیاز کلی:
کنتراست 10
تاریکی موضعی (Local Dimming) 10
حداکثر روشنایی SDR 6.3
حداکثر روشنایی HDR 6.6
زاویه دید 8.8
یکنواختی رنگ مشکی 10
بازتاب نور 9.3
ورودی 4K 10
زمان پاسخگویی 9.9
لرزش و سوسو 10
امتیاز نمایش انواع محتوای ویدیویی:
نمایش فیلم 9.4
برنامه‌های تلویزیون 8.1
محتوای ورزشی 8.5
بازی‌های ویدیویی 8.2
فیلم‌های HDR 8.8
بازی‌های HDR 8.0
مانیتور PC 8.2

زمان پاسخگویی تقریبا سریع.

مناسب برای اتاق تاریک.

زاویه دید بسیار عالی.

روشنایی در صحنه‌های سفید محدود است.

امکان ماندگاری تصویر دائمی.

استفاده ترکیبی (امتیاز 8.6)

سونی A9G یک تلویزیون عالی برای اکثر موارد است، می‌توان از آن برای تماشای فیلم HDR و به عنوان مانیتور کامپیوتر استفاده کرد. برای اتاق تاریک از عملکرد عالی برخوردار است و هندلینگ آن از حرکتی استثنایی در تصاویر شفاف بهره می‌برد که تقریبا محتوا را بدون هیچ تاری ارائه می‌دهد. تاخیر ورودی کم و تجدید سرعت 120Hz آن تجربه بازی هیجان انگیزی را ارائه می دهد، اما متأسفانه از هیچ فناوری VRR پشتیبانی نمی‌کند. سیستم عامل Android TV در این تلویزیون اجرا می شود که می‌تواند برای کسانی که بیشتر محتوای خود را از طریق استریمینگ ویدیو دریافت می‌کنند گزینه ایده‌آلی باشد.

نمایش فیلم (امتیاز 9.4)

سونی A9G یک تلویزیون استثنایی برای تماشای فیلم است. این تلویزیون با داشتن فناوری emissive، می‌تواند سیاهی کامل رنگ‌ها را تولید کند و که برای تماشای در یک اتاق تاریک عالی است. این محصول می‌تواند لرزش را از هر منبعی حذف کند و از ویژگی درون یابی حرکتی برخوردار است تا محتوایی صاف و روان را در معرض دید کاربر قرار دهد.

برنامه‌های تلویزیونی (امتیاز 8.1)

تلویزیون سونی A9G انتخابی عالی برای تماشای برنامه‌های تلویزیونی است. این محصول گزینه‌ای ایده‌آل برای اتاق بسیار روشن به شمار نمی‌آید، اما در یک اتاق متوسط یا تاریک عملکرد بسیار خوبی را ارائه می‌دهد. زاویه دید گسترده آن به شما امکان می‌دهد در هر گوشه و کناری از اتاق نشیمن نظاره گر تلویزیون باشید، همچنین محتوای با وضوح پایین مانند گیرنده دیجیتال را بدون هیچ مشکلی با کیفیت بالا نمایش می‌دهد.

محتوای ورزشی (امتیاز 8.5)

A9G یک تلویزیون عالی برای تماشای ورزش است. زمان پاسخگویی آن بسیار سریع است و سوژه‌های پر سرعت را با کمترین دنباله تاری به نمایش می‌گذارد. یکنواختی خاکستری بسیار عالی است و بدون اثر صفحه نمایش کثیف (Dirty screen) می‌باشد و از زاویه دید گسترده‌ای برخوردار است. این ویژگی‌ها این محصول را به یک تلویزیون عالی برای تماشای بازی هیجان انگیز با گروهی از دوستان و خانواده تبدیل کرده است.

بازی‌های ویدیویی (امتیاز 8.2)

سونی A9G به دلیل زمان پاسخگویی بسیار سریع و تاخیر ورودی کم، یک تلویزیون عالی برای بازی های ویدیویی است. دارای نرخ تازه سازی 120هرتز است که محتوایی صاف و بدون تاری را به نمایش می‌گذارد، اما متأسفانه هیچ گونه پشتیبانی از فناوری نرخ تازه سازی متغیر FreeSync برای کاهش گسستگی صفحه نمایش وجود ندارد. خطرات ناشی از حفظ تصویر موقت در تلویزیون‌های OLED به ویژه با محتوای استاتیک مانند: رابط کاربری یک بازی ویدیویی وجود دارد.

فیلم‌های HDR (امتیاز 8.8)

سونی A9G یک تلویزیون ایده ‌آل برای تماشای فیلم‌های HDR است. به لطف طیف گسترده‌ای از رنگ، این تلویزیون رنگ‌های واضح و پر جنب و جوش ایجاد می‌کند و محتوا را با ظرافت و روشنایی خاصی به نمایش می‌گذارد، تا بتواند در صحنه‌های تاریک جزئیات کوچک را نمایش دهد. از آنجایی که تلویزیون‌های OLED می‌توانند پیکسل‌های جداگانه را خاموش کنند، هیچگونه درز نوری را در اطراف اشیاء روشن مشاهده نخواهید کرد. علاوه بر این، این تلویزیون از HDR10 و Dolby Vision پشتیبانی می کند.

بازی HDR (امتیاز 8.0)

A9G یک تلویزیون عالی برای پخش بازی های HDR است. این تلویزیون می‌تواند به دلیل طیف گسترده‌ای از رنگ، محتوای HDR را با رنگ‌های پر جنب و جوش به نمایش بگذارد، اما حداکثر روشنایی آن فقط در حالت HDR مناسب است و استفاده از تلویزیون در یک اتاق روشن عملکرد مناسبی را ارائه نمی‌دهد. در روند طولانی مدت، حالت HDR از تاخیر ورودی کمی بهره می‌برد تا بازی بسیار حساس به نظر برسد و کاربر لذت کامل را تجربه نماید. زمان پاسخگویی سریع این محصول منجر به پخش تصاویر شفاف با کمترین تاری می‌شود.

مانیتور کامپیوتر (امتیاز 8.2)

سونی A9G یک تلویزیون عالی برای استفاده به عنوان مانیتور کامپیوتر است. این دستگاه می‌تواند رایج ترین وضوح را با کروما 4: 4: 4 و بدون هیچ مشکلی نمایش دهد و از زوایای دید بسیار خوبی برخوردار است، بنابراین هنگام نشستن نزدیک تلویزیون، محتوای با کیفیت و یکنواختی را مشاهده خواهید کرد. تأخیر ورودی برای ارائه پاسخ سریع بسیار کم است، اما متأسفانه رابط دسک‌تاپ استاتیک خطر ماندگاری دائمی تصویر را در این محصول افزایش می‌دهد.

وضعیت بازار سونی A9G

سونی A9G یک تلویزیون OLED رده بالا در سال 2019 است و به طور مستقیم جایگزین سونی OLED A9F 2018 است. تمام OLEDها کیفیت بسیار مشابهی را ارائه می دهند، بنابراین طراحی و ویژگی‌های اضافی از جمله تفاوت‌های اصلی آن‌ها به شمار می‌آید. رقبای اصلی سونی: ال‌جیB9 OLED، ال‌جی E9 OLED، ال‌جی C9 OLED و سونی A8G OLED هستند. رقبای اصلی LED سونی Z9F، سامسونگ Q90R QLED و سامسونگ Q80R QLED هستند.

طراحی

استایل (امتیاز 9.5)

طراحی سونی A9G عالی است. ظاهری تمیز و مینیمالیستی دارد و از حاشیه‌های نازکی بهره می‌برد که بیشتر قسمت جلویی آن به نمایشگر اختصاص یافته است. با این حال، بر خلاف A8G، از پایه ایستاده قابل تنظیم بی بهره است.

پایه

پایه با طراحی صاف، تلویزیون را به خوبی پشتیبانی می‌کند. همانطور که گفته شد، پایه ایستاده قابل تنظیم نیست، در نتیجه داشتن یک ساندبار می‌تواند مشکل ساز باشد.

پایه تلویزیون سونی A9G

نمای پشتی

قسمت پشتی تلویزیون از طراحی شطرنجی جالبی برخوردار است و دریچه‌هایی برای خنک کردن داخلی تلویزیون تعبیه شده است. مدیریت کابل در داخل وجود دارد و کلیه کابل‌ها را برای یک راه اندازی تمیز به خروجی منفرد در پایین هدایت می کند.

نمای پشتی تلویزیون سونی A9G

فریم اطراف نمایشگر

فریم اطراف نمایشگر بسیار نازک هستند و موجب حواس پرتی کاربر نمی‌شوند.

ضخامت

تلویزیون سونی A9G بسیار نازک است و هنگام نصب آن بر روی دیوار برجستگی ایجاد نمی‌کند.

ضخامت تلویزیون سونی A9G

کیفیت ساخت (امتیاز 9.5)

در بدنه این تلویزیون هیچ گونه شکافی را احساس نخواهید کرد و از کیفیت ساخت عالی و بدنه محکمی بهره می‌برد.

کیفیت تصویر

کنتراست (امتیاز 10)

مانند همه تلویزیون‌های A9G ،OLED دارای یک کنتراست نا متناهی است که قادر به تولید سیاه کاملی می‌باشد.

تاریکی موضعی (Local Dimming) (امتیاز 10)

با توجه به تکنولوژی انتشار نور در OLED، این تلویزیون می‌تواند پیکسل‌های فردی را خاموش کند و به نور پس زمینه احتیاج ندارد. به همین ترتیب، هیچ مشکلی در مورد درز نور در اطراف اشیاء روشن در صحنه‌های تاریک وجود ندارد و زیرنویس‌ها کاملاً واضح نمایش داده می‌شوند.

حداکثر روشنایی SDR (امتیاز 6.3)

حداکثر روشنایی SDR مناسب است. تلویزیون برای اکثر تنظیمات به اندازه کافی روشن می شود، اما دید آن در اتاق‌های بسیار روشن جالب نیست.

ما میزان حداکثر روشنایی را پس از کالیبراسیون، با استفاده از حالت تصویر “Custom” و Peak Luminance روی “High” و درجه حرارت رنگ روی “Expert 1 ” تنظیم کردیم.

اگر به دقت تصویر اهمیتی نمی‌دهید، می‌توانید سطح روشنایی بالاتری را بدست آورید. ما با استفاده از تنظیمات حالت تصویر را روی “Vivid”، روشنایی را بر روی “Max”، تنظیم کنتراست روی “Max”، تنظیم Peak Luminance روی “High”. تقویت کننده کنتراست روی ”High” توانستیم لحظه‌ای با پنجره 2٪ به 768 نیت برسیم. Color روی ’60’ تنظیم شده است.

حداکثر روشنایی HDR (امتیاز 6.6)

حداکثر روشنایی HDR به اندازه کافی خوب است که هنگام مشاهده در یک محیط تاریک جزئیات و نکات برجسته را به خوبی در معرض دید کاربر قرار می‌دهد، اما در یک محیط روشن به اندازه کافی عملکرد مطلوبی را اعمال نمی‌کند.

میزان حداکثر روشنایی را با استفاده از حالت تصویر “HDR Cinema” اندازه گیری کردیم و میزان روشنایی را روی “Max” تنظیم کرده و دمای رنگ را روی “Expert 1” قرار داده‌ایم.

اگر به دقت تصویر اهمیتی نمی‌دهید، می‌توانید سطح روشنایی بالاتری را بدست آورید. ما با استفاده از تنظیمات حالت تصویر را روی “Vivid”، روشنایی بر روی “Max”، کنتراست روی “Max” و Peak Luminance را روی “High” تنظیم کردی در پایان تقویت کننده کنتراست را روی ”High” قرار دادیم و توانستیم لحظه با پنجره 2٪ به 794 نیت برسیم. Color روی ’60’ تنظیم شده است.

یکنواختی رنگ خاکستری (امتیاز 8.7)

یکنواختی خاکستری مناسب است. هیچ جلوه‌ای از صفحه نمایش کثیفی (Dirty screen) به چشم نمی‌خورد و یکنواختی در صحنه‌های تاریک به خوبی قابل مشاهده می‌باشد. مانند تلویزیون های OLED قبلی، خطوط افقی و عمودی بسیار ضعیفی وجود دارد که هنگام نمایش صحنه‌های نزدیک سیاه در یک اتاق تاریک قابل مشاهده می‌باشد.

زاویه دید (امتیاز 8.8)

سونی A9G دارای زاویه دید عالی است و برای اتاق‌های بزرگ با چیدمان گسترده صندلی ایده‌ آل می‌باشد.

یکنواختی رنگ سیاه (امتیاز 10)

مانند سایر تلویزیون‌های OLED یکنواختی رنگ سیاه منحصر به فرد است.

یکنواختی رنگ سیاه (امتیاز 10)

بازتاب (انعکاس نور) (امتیاز 9.3)

این تلویزیون به بازتاب ایده آلی مجهز شده است، اما پوشش نیمه براق قادر به پخش کامل بازتاب‌ها در صفحه نیست، اگر چه در بیشتر اتاق‌ها با این مشکل مواجه نمی‌شوید.

قبل از کالیبراسیون (امتیاز 7.1)

در بسیاری از رنگ‌ها همچون: سایه‌های خاکستری عدم دقت وجود دارد و درجه حرارت رنگ بسیار گرمتر از هدف 6500K است، در نتیجه یک رنگ مایل به قرمز ایجاد می شود. گاما از هدف پیروی نمی‌کند و بیشتر صحنه‌ها روشن تر از حد معمول نمایان می‌شوند.

قبل از کالیبراسیون (امتیاز 7.1)

پس از کالیبراسیون (امتیاز 9.5)

دقت رنگ پس از کالیبراسیون استثنایی است. دمای رنگ تقریباً نزدیک به هدف 6500K و گاما مناسب است. هیچگونه عدم دقت در رنگ‌ها دیده نمی‌شود.

تلویزیون دارای ویژگی کالیبراسیون خودکار است، اما شما هنوز هم به یک رنگ سنج نیاز دارید.

پس از کالیبراسیون (امتیاز 9.5)

ورودی 480p (امتیاز 8.0)

A9G محتوای 480p را همانند دی وی دی‌ها بدون هیچ مصنوعات ظاهری به نمایش می‌گذارد.

ورودی 720p (امتیاز 8.0)

محتوای 720p مانند گیرنده دیجیتال به خوبی قابل رویت است و بدون هیچ مصنوعات آشکاری نمایش داده می شود.

ورودی 1080p (امتیاز 9.0)

محتوای 1080p مانند Blu-ray یا کنسول‌های بازی قدیمی تر بسیار عالی نمایش داده می‌شود.

ورودی 4K (امتیاز 10)

تلویزیون سونی محتوای 4K را کاملا نمایش می‌دهد.

ورودی 8K (امتیاز 0)

این تلویزیون 4K است و از سیگنال 8K پشتیبانی نمی‌کند.

پیکسل‌ها

این تلویزیون مانند سایر OLEDهای دیگر از یک ساختار 4 پیکسلی استفاده می‌کند، اما تمام 4 زیر پیکسل هرگز به طور همزمان روشن نمی‌شوند.

وسعت رنگ (امتیاز 8.4)

سونی A9G دارای یک طیف گسترده‌ای از رنگ است. EOTF منحنی را به خوبی دنبال می‌کند تا زمانی که یک حرکت سریع به سمت حداکثر روشنایی تلویزیون شروع شود. در حالت “بازی” EOTF تقریباً یکسان است، اگرچه برخی از صحنه‌ها روشن‌تر از آنچه باید باشند هستند.

حجم رنگ (امتیاز 7.1)

حجم رنگ این تلویزیون مناسب است. تلویزیون سونی رنگ‌های اشباع روشن را به خوبی نمایش نمی‌دهد، زیرا استفاده از ساب پیکسل سفید برای تقویت روشنایی، رنگ‌های خالص را در روشنایی بالا از بین می‌برد.

گرادیان (درجه سطح رنگ در نمایشگر) (امتیاز 9.3)

عملکرد گرادیان عالی است، هرچند در هنگام نمایش رنگ‌های خاکستری، سبز و قرمز نوار بندی‌های بسیار جزئی وجود دارد. ویژگی Smooth Gradation تلویزیون می‌تواند قسمت اعظم این نوار بندی‌ها را از بین ببرد، اما ممکن است باعث از بین رفتن برخی از جزئیات خوب تصاویر شود.

نگهداری موقت تصویر (امتیاز 9.9)

A9G برخی از نگهداری موقت بسیار ضعیف تصویر را نشان می دهد، هرچند این مورد در استفاده عادی قابل توجه نیست.

این آزمایش تنها نشانگر حفظ تصویر در کوتاه مدت است، و نه سوختگی دائمی که ممکن است با قرار گرفتن طولانی مدت در معرض تصاویر استاتیک رخ دهد.

ماندگاری تصویر دائمی (امتیاز 2.0)

اکثر افرادی که محتوای متنوعی را مشاهده می‌کنند، با چنین مشکلی روبه رو خواهند شد. خطرات ناشی از حفظ تصویر دائمی در A9G، دقیقاً مانند همه تلویزیون‌های OLED، وجود دارد.

این تلویزیون دو ویژگی برای کمک به کاهش ماندگاری تصویر دارد. همانطور که سونی توصیه می کند گزینه Pixel Shift را فعال کنید و روش تجدید Panel را یک بار در سال یا زودتر انجام دهید.

حرکت – جنبش

زمان پاسخگویی (امتیاز 9.9)

زمان پاسخگویی در تلویزیون سونی تقریباً لحظه‌ای و سریع است، در نتیجه تصویری شفاف و تقریباً بدون هیچ گونه تاری را مشاهده خواهید کرد.

زمان پاسخگویی (امتیاز 9.9)

عدم سوسوزدن (لرزش تصویر) (امتیاز 10)

این تلویزیون برای کمرنگ کردن نور پس زمینه از PWM استفاده نمی‌کند. با این وجود، تقریباً در هر 8 میلی‌متر میزان روشنایی قابل توجهی وجود دارد، که مطابق با نرخ تازه سازی 120Hz است.

درج فریم سیاه (امتیاز 8.7)

این تلویزیون به ویژگی درج فریم سیاه مجهز شده که می‌تواند در کاهش تاری حرکت عملکرد خوبی را اعمال کند. لرزش تصویر در 60Hz می‌تواند برای برخی از افراد حواس پرتی ایجاد کند.

BFI با تنظیم Motionflow به “Custom” و وضوح در “High” فعال می شود. هنگامی که BFI فعال است، پخش محتوای 60p بهتر انجام می‌شود.

درون یابی حرکتی

A9G می‌تواند محتوای فریم پایین تر را تا 120 هرتز درون یابی کند. اگر حرکت بیش از حد سریع باشد، تلویزیون با متوقف کردن این حرکات مانع از ایجاد مصنوعات می‌شود. این تغییر ناگهانی در حرکت می‌تواند باعث شود تصویر از بین نرود.

پرش تصویر (امتیاز 4.9)

با توجه به زمان پاسخگویی لحظه‌ای تلویزیون، محتوای در حال پخش کمتر دچار پرش تصویر می‌شود، زیرا نرخ فریم‌ها برای مدت طولانی بیشتری نگه داشته می‌شوند. اگر این مسئله باعث حواس پرتی شما می‌شود درون یابی حرکتی و BFI می‌تواند به شما کمک کند.

لرزش 24P (امتیاز 10)

A9G می‌تواند لرزش را از هر منبعی حذف کند. اما، هنگامی که BFI فعال است، تلویزیون محتوا را با لرزش 60p به نمایش می‌گذارد.

نرخ تجدید متغیر

A9G دارای صفحه نمایش 120 هرتز بومی است. با این وجود، از هیچ فناوری نرخ نوسازی متغیر برای کاهش گسستگی صفحه نمایش هنگام بازی پشتیبانی نمی‌کند.

ورودی‌ها

تاخیر ورودی (امتیاز 7.3)

این تلویزیون دارای تاخیر ورودی بسیار خوبی است. دو حالت تصویر «بازی» یا «گرافیک» دارای تأخیر کمی هستند. برای پشتیبانی مناسب از کروما 4: 4: 4 می‌توانید از یکی از آنها استفاده کنید، اما حالت «بازی» عملکرد بهتری را به کاربران ارائه می‌دهد. متأسفانه، امکان درون یابی حرکتی، مقدار قابل توجهی را به تاخیر ورودی اضافه می کند.

توجه: اندازه گیری تاخیر ورودی 1440p @ 120Hz با استفاده از رایانه دیگر انجام شد، زیرا تلویزیون نمی‌تواند وضوح تصویر 1440p @ 120Hz را از لپ تاپ ما نمایش دهد. البته این مسئله بر میزان تأخیر ورودی تغییری ایجاد نمی‌کند.

رزولوشن‌های پشتیبانی شده (امتیاز 9.6)

این تلویزیون از رایج ترین رزولوشن‌ها و نرخ‌های تازه سازی پشتیبانی می‌کند. ما نتوانستیم 1440p @ 120Hz را از لپ تاپ خود نمایش دهیم، اما وقتی تلویزیون را به رایانه رومیزی وصل کردیم کارکرد خوبی را ارائه داد، این موضوعی است که A9F با آن روبرو نشده بود.

برای نمایش صحیح chroma 4: 4: 4 در کلیه وضوح پشتیبانی شده، باید با تنظیم ‘فرمت پیشرفته’ از منوی ورودی های خارجی (External inputs)، پهنای باند کامل را فعال کنید و حالت “Game” یا “Graphics” را انتخاب نمایید.

همه ورودی‌ها

HDMI: 4

USB: 3

خروجی صوتی دیجیتال نوری: 1

خروجی صدای آنالوگ 3.5 میلی‌متری: 1

ورودی کامپوزیت: 1 (شامل آداپتور)

تنظیم کننده (کابل / آنتن): 1

اترنت: 1

ورودی IR: 1

ورودی تلویزیون A9G

تلویزیون دارای خروجی‌های بلندگو است، بنابراین می‌توانید آن را به یک گیرنده AV خارجی وصل کنید.

مشخصات ورودی

HDR10 : دارد

دالبی ویژن: دارد

HLG: دارد

پهنای باند کامل HDMI 2.0: دارد (HDMI 1،2،3،4)

CEC: دارد

:HDCP 2.2 دارد (HDMI 1،2،3،4)

USB 3.0: دارد

آنالوگ صوتی متغیر: دارد

پشتیبانی Wi-Fi: دارد (2.4 گیگاهرتز 5 گیگاهرتز)

این تلویزیون با پشتیبانی از HDCP 2.3 به بازار عرضه می شود، اما ما در حال حاضر راهی برای آزمایش این قابلیت نداریم. این محصول از HDMI 2.0b و همچنین از eARC پشتیبانی می‌کند.

کیفیت صدا

پاسخ فرکانسی (امتیاز 7.7)

پاسخ فرکانس A9G مطلوب می‌باشد. این تلویزیون فاقد Sub-bass است، بنابراین نمی‌تواند هرگونه باس تند و تیزی را تحویل دهد. این مدل صدای واضحی را به کاربران ارائه می‌دهد و تلویزیون صدای بلندی را به گوش کاربر می‌رساند، اما آثار پمپاژ و فشرده سازی مصنوعات قابل توجهی ایجاد می‌کند.

تحریف (اعوجاج) (امتیاز 5.8)

عملکرد اعوجاج sub-par است. تلویزیون می‌تواند با صدای بلندی تولید کند و مقادیر کم THD در اکثر حجم‌ها تولید کند. با این حال، در حالت حداکثر صدا، میزان اعوجاج تحریف می‌شود.

ویژگی‌های هوشمند

رابط کاربری (امتیاز 7.5)

A9G با سیستم عامل Android TV اجرا می شود. رابط کاربری آن بسیار ساده است و بسیار روان کار می کند. ما تلویزیون را با اندروید 8.0 Oreo تست کردیم، اما به روز‌رسانی برای اندروید 9 از دسامبر سال 2019 به آرامی در حال اجرا است.

تبلیغات رایگان (امتیاز 0)

متأسفانه، تبلیغات و محتوای پیشنهادی در صفحه اصلی وجود دارد و نمی‌توان آن‌ها را از منوی Customize Channels حذف کرد.

برنامه‌ها و ویژگی‌ها (امتیاز 9.0)

تلویزیون سونی به برنامه‌ها و ویژگی‌های برجسته مجهز شده است. اکثر برنامه‌های روز و محبوب از پیش نصب شده هستند و می‌توانید موارد بیشتری را از فروشگاه Google Play اضافه کنید، که انتخاب گسترده‌ای را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

برنامه و ویژگی‌های تلویزیون A9G

ریموت کنترل (امتیاز 8.5)

ریموت کنترل همراه شده با A9G تقریباً مشابه X9500G است. این کنترل از جنس پلاستیک است و دارای یک فلز براق در بالای صفحه می‌باشد و به یک میکروفون داخلی برای کنترل صدا از طریق دستیار Google مجهز شده است. برای استفاده از دستورات صوتی، ریموت باید از طریق بلوتوث به تلویزیون متصل شود. این قابلیت به کاربر امکان می‌دهد حتی اگر در خط دید تلویزیون نباشد از ریموت استفاده کند و شاهد عملکرد مطلوب آن باشد.

ریموت کنترل A9G

دکمه‌های کنترل زیر تلویزیون (کلید‌های سرخود)

دکمه‌های کنترل زیر تلویزیون در سمت چپ، پشت صفحه قرار دارند. سه دکمه وجود دارد که به شما امکان می‌دهد تلویزیون را خاموش / روشن کنید، میزان صدا را کنترل کنید و ورودی را تغییر دهید.

دکمه‌های کنترل تلویزیون (کلید‌های سرخود)

محتوای درون جعبه

کتابچه راهنمای کاربر

باتری

کنترل از راه دور

راهنمای تنظیم

تسمه سیم

متفرقه

مصرف برق: 96 وات

مصرف برق (حداکثر): 149 وات

سیستم عامل PKG6.2466.0322NAA

تفاوت بین اندازه و متغیرها

ما سونی 55 اینچ (MASTER Series A9G (55A9G را آزمایش کردیم و در بیشتر قسمت، انتظار داریم بررسی ما برای مدل 65 اینچ (65A9G) و مدل 77 اینچ (77A9G) نیز معتبر باشد.

نوع اروپایی تلویزیون با نام AG9 نیز شناخته می شود و ما انتظار داریم عملکرد مشابه را ارائه دهد.

اگر شخصی با نوع مختلفی از پنل‌ها روبرو شد یا اگر Sony A9G آنها با بررسی ما مطابقت ندارد، به ما اطلاع دهید تا ما بررسی خود را به روز کنیم. توجه داشته باشید که برخی از آزمایشات، مانند یکنواختی خاکستری، ممکن است بین واحدهای مختلف متفاوت باشد.

A9G در مقایسه با تلویزیون‌های دیگر

سونی A9G یک تلویزیون OLED عالی است، در بازار تلویزیون‌های برتر، یکی از رقبای اصلی ال‌جی و سامسونگ به شمار می‌آید.

A9G در مقایسه با تلویزیون‌های دیگر
چپ بالا ویزیو کوانتوم PQ65-F1، پایین چپ ال‌جی OLED55C9، وسط سونی 55A9G، راست بالا سامسونگ 65Q90R و راست پایین سونی 55A9F

ال‌جی C9 OLED

ال‌جی C9 OLED کمی بهتر از سونی A9G است. LG دارای تاخیر ورودی کمتری است که برای گیمرها بسیار عالی است و از HDMI Forum VRR برای بازی تقریباً هیجان انگیزی پشتیبانی می‌کند. C9 همچنین می‌تواند در حالت SDR روشن تر شود که البته چندان قابل توجه نیست و ناشی از واریانس صفحه است.

سونی A8G OLED

سونی A9G OLED از نظر کلی بسیار شبیه به سونی A8G است اما برای بازی کردن عملکرد بهتری‌ را اعمال می‌کند. A9G تاخیر ورودی بسیار کمتری دارد و هر چهار پورت HDMI آن از پهنای باند کامل HDMI 2.0 پشتیبانی می‌کنند. A8G فقط از ARC از HDMI پشتیبانی می‌کند، در حالی که A9G از eARC پشتیبانی می‌کند و این امکان را برای قالب‌های صوتی جدید و با کیفیت بالاتر فراهم می آورد. A9G همچنین از ریموت بهتری برخوردار است و به دلیل قرار گرفتن پردازنده هوشمند بهتر، از ویژگی‌های هوشمند سریع تری برخوردار است.

سونی A9F OLED

سونی A9F و سونی A9G عملکرد بسیار مشابهی دارند. از نظر طراحی و کنترل از راه دور باهم متفاوت دارند. کاربر هنگام مشاهده محتوای عادی هیچ تفاوتی را در عملکرد تلویزیون‌ها مشاهده نخواهد کرد.

سونی Z9F

این دو تلویزیون دارای پنل‌های مختلف هستند که هر کدام مزایا و معایبی دارند. سونی A9G یک تلویزیون OLED است سیاهی کامل را در یک اتاق تاریک به خوبی به نمایش می‌گذارد و از زاویه دید گسترده‌ای بهره می‌برد. این محصول برای تماشای فیلم HDR در یک اتاق تاریک می‌تواند انتخاب بهتری باشد. از طرف دیگر، Sony Z9F می‌تواند در SDR روشن تر شود تا بتواند به راحتی با تابش خیره کننده مبارزه کند. همچنین، Z9F از حداکثر روشنایی HDR بسیار بالاتری برخوردار است و می‌تواند نکات برجسته HDR را بسیار روشن تر نشان دهد. Z9F خطر ماندگاری دائمی تصویر مانند سونی A9G را ندارد.

ویژگی تلویزیون A9G تلویزیون A8G تلویزیون C9 تلویزیون A9F
طراحی 9.5 9.5 9.3 9.5
کیفیت تصویر 8.5 8.5 8.6 8.6
زمان پاسخگویی 9.9 9.8 9.8 9.8
ورودی‌ها 7.6 6.7 9.0 7.6
کیفیت صدا 7.2 6.7 7.1 7.2
ویژگی‌های هوشمند 8.1 8.0 8.2 8.0
نمایش فیلم 9.4 9.4 9.3 9.4
برنامه‌های تلویزیون 8.1 8.1 8.3 8.1
محتوای ورزشی 8.5 8.5 8.6 8.5
بازی‌های ویدیویی 8.2 7.8 9.0 8.2
فیلم‌های HDR 8.8 8.7 8.8 8.9
بازی‌های HDR 8.0 7.8 8.7 8.1
مانیتور PC 8.2 8.0 8.7 8.2

درباره‌ی مسعود رسولی

همچنین ببینید

بررسی تخصصی تلویزیون NANO75

نقد و بررسی تخصصی تلویزیون ال‌جی NANO75

تلویزیون NANO75 به عنوان ارزان‌ترین مدل نانوسل در سال 2021 معرفی شده است. این تلویزیون ال‌جی دارای مزایا و معایبی است که در تصمیم گیری شما برای خرید تأثیرگذار خواهد بود؛ با ما در مطلب بررسی تخصصی NANO75 همراه شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *