تلویزیون سونی A8H

نقد و بررسی تخصصی تلویزیون OLED سونی A8H

سونی A8H یک تلویزیون OLED عالی است که کیفیت تصویر باورنکردنی را برای هر نوع محتوا ارائه می‌دهد و عملکردی نسبتاً مناسب را نسبت به نسخه قبلی خود یعنی، Sony A8G OLED فراهم ساخته است. این محصول با نسبت کنتراست بی نهایت خود سیاهی کاملی را تولید می‌کند، که برای کسانی که دوست دارند در یک اتاق تاریک به مشاهده محتوا بپردازند بسیار مناسب است. انعکاس نور را به خوبی کنترل می‌کند و حداکثر روشنایی مناسب آن برای مبارزه با تابش خیره کننده در اتاق روشن کافی است. این محصول زاویه دید گسترده‌ای دارد، بنابراین کاربر می‌تواند در زوایای مختلف به مشاهده تصاویر بپردازد بدون اینکه از دقت آن کاسته شود. زمان پاسخگویی آن تقریباً سریع است و تاخیر ورودی کمی دارد. با این حال، گیمرها ممکن است کمبود نرخ تازه سازی متغیر (VRR) را کمی ناامید کننده بدانند. مثل همیشه، احتمال ماندگاری دائمی تصویر با پنل‌های OLED وجود دارد، اگرچه این مسئله نباید برای اکثر افراد مشکل ساز باشد. سیستم عامل Android TV این تلویزیون کاربر پسند است، بدون دردسر کار می‌کند و امکان دسترسی به برنامه‌های متنوع را از طریق فروشگاه Google Play برای کاربران میسر می‌سازد.

نقد و بررسی تخصصی تلویزیون سونی A8H
امتیاز کلی:
کنتراست 10
تاریکی موضعی (Local Dimming) 10
حداکثر روشنایی SDR 7.0
حداکثر روشنایی HDR 7.0
زاویه دید 8.5
یکنواختی رنگ مشکی 1.0
بازتاب نور 9.2
ورودی 4K 10
زمان پاسخگویی 9.8
لرزش و سوسو 10
امتیاز نمایش انواع محتوای ویدیویی:
نمایش فیلم 9.4
برنامه‌های تلویزیون 8.2
محتوای ورزشی 8.6
بازی‌های ویدیویی 8.6
فیلم‌های HDR 8.8
بازی‌های HDR 8.3
مانیتور PC 8.3

سطح سیاهی کامل.

زاویه دید گسترده.

زمان پاسخگویی سریع.

خطر ماندگاری دائمی تصویر.

استفاده ترکیبی (امتیاز 8.7)

سونی A8H یک تلویزیون عالی برای بیشتر موارد است. با نسبت کنتراست بی نهایت و زمان پاسخگویی سریع کیفیت تصویر عالی را ارائه می‌دهد. این محصول محتوای رزولوشن پایین را به خوبی ارتقا می‌دهد، که برای مشاهده گیرنده دیجیتال یا ورزش بسیار مناسب است. محتوای HDR به لطف گستره رنگی گسترده و حداکثر روشنایی مناسب، خوب به نظر می‌رسد. متأسفانه، اگرچه تاخیر ورودی آن عالی است، اما از ویژگی‌های پیشرفته بازی مانند VRR پشتیبانی نمی‌کند. علاوه بر این، مانند همه تلویزیون‌های OLED، خطر ماندگاری دائمی تصویر وجود دارد.

نمایش فیلم (امتیاز 9.4)

سونی A8H یک تلویزیون استثنایی برای تماشای فیلم است. مانند تمام تلویزیون‌های OLED، این محصول می‌تواند رنگ‌های سیاه عالی ایجاد کند و برای مشاهده فیلم در اتاق تاریک بسیار مناسب است. هیچ نور پس زمینه‌ای وجود ندارد، بنابراین هیچ گونه درز نوری در اطراف اجسام روشن حواس شما را پرت نمی‌کند. این تلویزیون می‌تواند لرزش را از همه منابع حذف کند، اما در محتوای نرخ فریم پایین کمی پرش تصویر وجود دارد.

برنامه‌های تلویزیون (امتیاز 8.2)

سونی A8H یک تلویزیون عالی برای تماشای برنامه‌های تلویزیونی است. این دستگاه دارای بازتاب برجسته‌ای است و برای غلبه بر تابش خیره کننده در اکثر اتاق‌ها به اندازه کافی روشن می‌شود. زاویه دید آن بسیار عالی است، بنابراین می‌توانید در حین مشاهده از مرکز تلویزیون دور شوید و به انجام کارهای خود بپردازید، بدون اینکه هیچگونه افت کیفیتی را تجربه نمایید. محتوای با وضوح پایین تر از گیرنده دیجیتال، بدون هیچ گونه مصنوعاتی، به خوبی ارتقا می‌یابد. در تلویزیون سونی مانند تمام OLED‌ها، خطر ماندگاری دائمی تصویر نیز وجود دارد، اما اگر محتوای متنوعی را تماشا کنید، با این مشکل روبه رو نخواهید شد.

محتوای ورزشی (امتیاز 8.6)

سونی A8H یک تلویزیون عالی برای تماشای ورزش است. زمان پاسخگویی سریع تقریبا به هیچ وجه تاری حرکت ایجاد نمی‌کند و علاوه بر این، یک ویژگی درج فریم سیاه اختیاری دارد که می‌تواند وضوح حرکت را بیشتر بهبود بخشد. مشاهده تصاویر در اتاقی پر نور مشکل ساز نخواهد بود، زیرا این محصول نیز بسیار روشن می‌شود و انعکاس نور را بسیار خوب اداره می‌کند. زاویه دید آن بسیار عالی است، که برای تماشای یک بازی بزرگ با گروه بزرگی از افراد عالی است.

بازی‌ها ویدیویی (امتیاز 8.6)

سونی A8H یک تلویزیون عالی برای بازی است. تاخیر ورودی کم، زمان پاسخگویی سریع و نسبت کنتراست بی نهایت، آن را به گزینه‌ای مناسب برای بازی در اتاق تاریک تبدیل کرده است. اما، از VRR پشتیبانی نمی‌کند و “Auto Low Latency Mode” را ندارد.

فیلم‌های HDR (امتیاز 8.8)

سونی A8H یک تلویزیون عالی برای تماشای فیلم در حالت HDR است. مانند تمام OLEDها، این محصول توانایی تولید رنگ‌های سیاه کامل را دارد و از آنجا که نور پس زمینه وجود ندارد مشکلی در درز نور نخواهد داشت. این مجموعه از طیف رنگی HDR خوبی برخوردار است و به اندازه کافی روشن می‌شود تا موارد برجسته را در محتوای HDR نمایان سازد، البته این مسئله را هنگامی که در یک اتاق تاریک به مشاهده محتوا می‌پردازید، بهتر درک خواهید کرد. هنگام تماشای محتوای فریم پایین، پرش تصویر کمی وجود دارد که این امر در اثر زمان پاسخگویی سریع تلویزیون ایجاد می‌شود.

بازی HDR (امتیاز 8.3)

Sony A8H یک تلویزیون عالی برای بازی‌های HDR است. این محصول از تاخیر ورودی کم بهره می‌برد و زمان پاسخگویی سریع آن باعث می‌شود بازی‌های پرسرعت تار به نظر برسند. بازی‌های HDR به صورت شگفت انگیز به نمایش گذاشته می‌شوند، زیرا نسبت کنتراست بی نهایت تلویزیون به آن امکان تولید رنگ‌های سیاه کامل را می‌دهد. این محصول دارای طیف رنگی HDR خوب است و به اندازه کافی روشن می‌شود تا جزئیات تصویر برجسته شوند. از آنجا که نور پس زمینه وجود ندارد، هیچ گونه سایه‌ای در اطراف اجسام روشن به چشم نمی‌خورد. متأسفانه، این تلویزیون از فناوری VRR برای کاهش گسستگی صفحه پشتیبانی نمی‌کند.

مانیتور کامپیوتر (امتیاز 8.3)

تلویزیون سونی A8H می‌تواند برای استفاده به عنوان مانیتور کامپیوتر عملکرد مطلوبی را ارائه دهد. این محصول تاخیر ورودی کم، زمان پاسخگویی سریع و زاویه دید عالی دارد، بنابراین اگر در نزدیک بنشینید لبه‌های صفحه‌نمایش شسته نخواهند شد. این تلویزیون از اکثر رزولوشن‌های رایج به جز 1440p پشتیبانی می‌کند و می‌تواند chroma 4: 4: 4 را به درستی نمایش دهد. متاسفانه، خطر حفظ تصویر دائمی وجود دارد، که می‌تواند با محتوای ثابت مانند: رابط کاربری دسک تاپ اتفاق بیفتد.

وضعیت بازار سونی A8H

سونی A8H OLED جایگزین A8G OLED از سال 2019 می‌شود و یکی از تلویزیون‌های OLED سونی برای سال 2020 است که در زیر سری Master قرار دارد. انتظار می‌رود با تلویزیون‌های OLED دیگر مانند LG CX OLED و تلویزیون جدید ویزیو OLED رقابت کند.

طراحی

استایل (امتیاز 9.5)

سونی A8H از طراحی استثنایی برخوردار است. این محصول با طراحی ساده‌ای عرضه شده و حاشیه‌های نازک و باریک آن بر جذابیت آن افزوده است. این محصول دارای پایه‌های دو شاخه است که به شما امکان می‌دهد تلویزیون را بالاتر از میز قرار دهید تا فضای لازم برای قرار دادن ساندبار ایجاد کنید.

پایه

سونی A8H مجهز به پایه دو شاخه است که قابلیت تنظیم ارتفاع دارد. با تنظیم پایه‌ها به سمت بالا می‌توانید فضای کافی را برای ساندبار ایجاد کنید، بنابراین قسمت پایین صفحه نمایش مانعی ایجاد نخواهد کرد. این پایه در چهار قطعه ارائه می‌شود: دو پا و دو براکت. براکت‌ها و پایه‌ها را می‌توان با تنظیمات مختلف تنظیم کرد تا به ارتفاع دلخواه برسند.

پایه تلویزیون سونی A8H

نمای پشتی

قسمت پشت صفحه از جنس فلزی است اما بقیه قسمت‌ها از پلاستیک ساخته شده است. مدیریت کابل قابل توجهی وجود ندارد؛ شما فقط می‌توانید کابل‌ها را از پشت پایه قرار دهید. اگر می‌خواهید تلویزیون را بر روی دیوار نصب کنید، براکت باریک SU-WL855 با دیوار سازگار است.

نمای پشتی تلویزیون سونی A8H

فریم اطراف نمایشگر A8H

حاشیه‌ها بسیار نازک است، حتی نازک تر از A8G هستند.

فریم اطراف نمایشگر تلویزیون سونی A8H

ضخامت

تلویزیون بسیار نازک است و هنگام نصب روی دیوار برجسته نخواهد شد.

کیفیت ساخت (امتیاز 9.5)

تلویزیون ترکیبی از فلز و پلاستیک است. این محصول کاملاً محکم ساخته شده و کیفیت ساخت آن مشکلی ندارد. پنل پشتی کمی انعطاف پذیر است، اما جای نگرانی نیست. پایه تلویزیون را به خوبی پشتیبانی می‌کند و تقریبا هیچ مشکلی وجود ندارد.

کیفیت تصویر

کنتراست (امتیاز 10)

سونی A8H مانند تمام تلویزیون‌های OLED، دارای نسبت کنتراست بی نهایت است، زیرا می‌تواند پیکسل‌ها را به طور کامل خاموش کند. این امر باعث سیاهی کامل می‌شود که برای مشاهده در اتاق تاریک بسیار عالی است.

تاریکی موضعی (امتیاز 10)

سونی A8H از ویژگی تاریکی موضعی برخوردار نیست، زیرا نور پس زمینه وجود ندارد. پنل‌های OLED می‌توانند پیکسل‌ها را به صورت جداگانه خاموش کنند، بنابراین هیچ مشکلی در مورد درز نور وجود ندارد و زیرنویس‌ها کاملاً واضح نمایش داده می‌شوند.

حداکثر روشنایی SDR (امتیاز 7.0)

حداکثر روشنایی SDR مناسب است. روشنایی بسته به صحنه متفاوت می‌باشد. تلویزیون A8H برای یک اتاق تاریک و با نور ملایم مناسب است، زیرا ممکن است برای غلبه بر تابش خیره کننده در محیطی بسیار روشن مشکل داشته باشد. همانطور که گفته شد، این محصول عملکرد مطلوبی را ارائه می‌دهد و مناسب‌تر از A8G است.
در طول آزمایش، مشاهده کردیم که حداکثر روشنایی مدتی بالا می‌رود و پس از رسیدن به اوج، خیلی سریع پایین می‌آید. این اتفاق در صحنه‌های استاتیک اتفاق می‌افتد و می‌تواند تا 45 ثانیه طول بکشد تا به حداکثر میزان روشنایی آن برسد. البته این مسئله در محتوای عادی قابل توجه نیست.

ما پس از کالیبراسیون، حداکثر روشنایی SDR را با استفاده از حالت تصویر “سفارشی”، دمای رنگ “1 Expert” و با تنظیم حداکثر درخشندگی روی “زیاد” اندازه گیری کردیم.

حداکثر روشنایی HDR (امتیاز 7.0)

حداکثر روشنایی HDR مناسب می‌باشد. تنوع زیادی در روشنایی محتوای مختلف وجود دارد. این محصول برای ارائه یک تجربه خوب HDR کافی است.

ما قبل از کالیبراسیون، حداکثر روشنایی HDR را با استفاده از حالت عکس “سفارشی” و دمای رنگ “Expert2” اندازه گیری کردیم. میزان روشنایی روی حداکثر تنظیم شد و کنتراست روی «90» قرار گرفت که پیش فرض است.

یکنواختی رنگ خاکستری (امتیاز 8.9)

یکنواختی خاکستری عالی است. تقریبا هیچ اثر صفحه نمایش کثیفی (Dirty Screen) وجود ندارد، که تجربه مشاهده هیجان انگیزی را ارمغان می‌سازد. یکنواختی در صحنه‌های تاریک بهتر است و ما در صحنه‌های تقریبا سیاه روی واحد خود هیچ خط عمودی یا افقی مشاهده نکردیم. با این حال، ممکن است بعداً پس از استفاده گسترده تر رخ دهد، همچنین ممکن است در هر تلویزیون متفاوت باشد.

زاویه دید (امتیاز 8.5)

زاویه دید سونی A8H عالی است که آن را برای اتاق‌های بزرگ و چیدمان‌های وسیع صندلی مناسب می‌کند. با این حال، هنوز هم تغییر رنگ در زاویه دید متوسط وجود دارد.

یکنواختی رنگ سیاه (امتیاز 10)

پنل‌های OLED می‌توانند پیکسل‌ها را کاملاً خاموش کنند و در نتیجه یکنواختی کامل سیاه ایجاد شود. انحراف توسط دوربین ایجاد می‌شود.

یکنواختی رنگ سیاه (امتیاز 10)

بازتاب (انعکاس نور) (امتیاز 9.2)

بازتاب عالی است و برای استفاده از این تلویزیون در یک اتاق روشن مشکلی ندارد.

قبل از کالیبراسیون (امتیاز 8.0)

در حالت پیش فرض، سونی A8H از دقت رنگ بالایی برخوردار است. به جز رنگ آبی، عدم دقت در اکثر رنگ‌ها نباید در چشم غیر مسلح قابل توجه باشد. گاما تقریباً عالی است، اما تعادل رنگ سفید کمی خاموش است. دمای رنگ در اطراف گرم است، که باعث ایجاد رنگ مایل به قرمز می‌شود.

قبل از کالیبراسیون (امتیاز 8.0)

بعد از کالیبراسیون (امتیاز 9.4)

پس از کالیبراسیون، دقت رنگ استثنایی است. گاما، دمای رنگ و تعادل رنگ سفید کاملاً عالی هستند. دقت رنگ کمی بهبود یافته است، اما هنوز هم مشکلات رنگ آبی وجود دارد.

بعد از کالیبراسیون (امتیاز 9.4)

ورودی 480p (امتیاز 8.0)

ارتقای تصویر 480p مانند DVD خوب به نظر می‌رسد و هیچ مصنوعاتی جود ندارد.

ورودی 720p (امتیاز 8.0)

محتوای 720p مانند گیرنده دیجیتالی به خوبی ارتقا می‌یابد و هیچ مشکلی برای ارتقا وجود ندارد.

ورودی 1080p (امتیاز 9.9)

محتوای 1080p مانند فیلم‌های Blu-ray خوب به نظر می‌رسد.

ورودی 4K (امتیاز 10)

محتوای 4K کاملاً نمایش داده می‌شود. ما هیچ نشانه‌ای از مسئله‌ای که A8G در هنگام استفاده از تلویزیون به عنوان مانیتور کامپیوتر در رابطه با تفسیر متن داشت، مشاهده نکردیم.

ورودی 8K (امتیاز 0)

تلویزیون A8H نمی‌تواند سیگنال 8K را نمایش دهد.

پیکسل‌ها

سونی A8H مانند همه تلویزیون‌های OLED دارای چهار زیر پیکسل است. چهار زیر پیکسل هرگز به طور همزمان روشن نمی‌شوند.

وسعت رنگ (امتیاز 8.6)

سونی A8H دارای طیف رنگی عالی HDR است. این محصول به پوشش فوق العاده گستره رنگی DCI P3 مجهز شده است و پوشش آن در مورد گسترده تر Rec 2020 مناسب است. EOTF منحنی PQ را تقریباً کامل دنبال می‌کند، فقط در صحنه‌های تاریک برای جلوگیری از تخریب شدن، کمی روشن می‌شود. A8H مانند سایر تلویزیون‌های OLED سونی، از شدت روشنایی به سمت حداکثر روشنایی تلویزیون برخوردار است.

اگر محتوای HDR را خیلی کم نور می‌بینید، می‌توانید با تنظیم Advanced Contrast Enhancer روی ”High” و Peak Brightness روی ‘High’ و Brightness را در حداکثر میزان روشنایی تنظیم کنید. شما همچنین می‌توانید لغزنده گاما و سطح سیاه را برای یک تصویر حتی روشن تر افزایش دهید، اگرچه آنها برای اندازه گیری EOTF ما استفاده نشده‌اند.

حجم رنگ (امتیاز 7.7)

حجم رنگ به دلیل نسبت کنتراست عالی مطلوب است، رنگ‌های تیره را به خوبی نمایش می‌دهد، اما در نمایش رنگ‌های بسیار روشن کمی مشکل دارد.

گرادیان (درجه سطح رنگ در نمایشگر) (امتیاز 9.3)

گرادیان در این مدل عالی است. فقط کمی نوار در سایه‌های تیره خاکستری، سبز و قرمز وجود دارد. فعال کردن درجه بندی صاف بیشتر آن را از بین می‌برد. اما، هنوز هم برخی از نوارها در رنگ سبزی وجود دارد. در الگوی آزمون ما بیشتر از محتوای معمولی مورد توجه است. توجه داشته باشید که استفاده از ویژگی Smooth Gradation می‌تواند باعث از بین رفتن جزئیات دقیق در بعضی از صحنه‌ها شود.

نگهداری موقت تصویر (امتیاز 8.8)

کمی حفظ موقت تصویر وجود دارد، اما معمولاً پس از چند دقیقه از بین می‌رود.

این تست فقط نشانگر حفظ کوتاه مدت تصویر است و نه ماندگاری دائمی که ممکن است با قرار گرفتن در معرض طولانی تر تصاویر استاتیک رخ دهد.

خطر ماندگاری دائمی تصویر (امتیاز 2.0)

مانند تمام تلویزیون‌های OLED، سونی A8H دارای خطر ماندگاری دائمی تصویر است. با این حال، ما انتظار نداریم این مسئله که برای بیشتر افرادی که محتوای متنوعی را تماشا می‌کنند، مشکل ساز باشد. سونی به دو ویژگی مجهز شده است که می‌تواند در به حداقل رساندن خطرات کمک کند.
اگر نگران خطرات ماندگاری دائمی هستید، سونی X9500H را که یک تلویزیون LED است، بررسی کنید.

حرکت – جنبش

زمان پاسخگویی (امتیاز 9.8)

مانند همه تلویزیون‌های OLED، زمان پاسخگویی سریع است که تقریباً هیچ اثری از تاری در پشت اجسام با سرعت زیاد مشاهده نخواهید کرد. در انتقال 0-20% مقدار ناچیزی از پرتاب کردن بیش از حد وجود دارد، اما نباید قابل توجه باشد.

زمان پاسخگویی (امتیاز 9.8)

عدم سوسوزدن (لرزش تصویر) (امتیاز 10)

تلویزیون از PWM استفاده نمی‌کند، زیرا نور پس زمینه وجود ندارد، اما بدون لرزش تصویر نیست. کاهش جزئی روشنایی به دلیل میزان تازه سازی 120 هرتز تلویزیون است که تقریباً هر 8 میلی ثانیه می‌باشد.

درج فریم سیاه (BFI) (امتیاز 10)

به‌روزرسانی 07/22/2020: ما BFI را دوباره آزمایش کردیم و می‌توانیم تأیید کنیم که هنگام پخش محتوای 24p، فرکانس لرزش تصویر 96 هرتز است. نوار لغزنده Clearness روی “1” یا “2” تنظیم شده است و تنظیم آن روی “3” باعث کاهش آن تا 48 هرتز می‌شود.

سونی A8H دارای ویژگی اختیاری درج فریم سیاه است. بدون در نظر گرفتن میزان تازه سازی محتوا، می‌تواند در 60Hz یا 120Hz لرزش تصویر داشته باشد، به این معنی که می‌توانید آن را روی 60Hz یا 120Hz لرزش تصویر در محتوای 60fps تنظیم کنید، این محصول برای محتوای 120fps نیز صدق می‌کند. برای دریافت سوسو زدن 60 هرتز، Motionflow را روی ‘Custom’ تنظیم کنید، سپس Clearness را روی ‘3’ تنظیم کنید. برای لرزش تصویر 120 هرتزی، نوار لغزنده Clearness باید روی “1” یا “2” تنظیم شود.

درون یابی حرکتی در A8H

به‌روزرسانی 07/15/2020: ما درون یابی حرکت را با مطالب مختلف مجدداً مورد آزمایش قرار داده‌ایم و در صحنه‌هایی که جنبش زیادی دارند، مقدار زیادی از مصنوعات را مشاهده کردیم. این احتمالاً به دلیل ادامه تعامل تلویزیون در صحنه‌های شدید است، در حالی که تلویزیون‌های دیگر متوقف می‌شوند.

A8H می‌تواند محتوای نرخ فریم پایین را تا 120 فریم در ثانیه درون یابی کند تا حرکت نرمتر به نظر برسد. این کار در صحنه‌های کند بسیار خوب عمل می‌کند، اما متأسفانه با افزایش حرکت، مصنوعات زیادی را ارائه می‌دهد. برای فعال کردن درون یابی حرکت، Cinemotion را روی ‘Auto’ تنظیم کنید و نوار لغزنده Smoothness را به دلخواه تنظیم نمایید.

پرش تصویر (STUTTER) (امتیاز 5.0)

به دلیل زمان پاسخگویی لحظه‌ای تلویزیون، محتوای فریم پایین ممکن است پرش تصویر داشته باشد. اگر پرش تصویر موجب حواس پرتی شما می‌شود، امکان فعال سازی درون یابی حرکت می‌تواند به حل این مشکل کمک کند.

لرزش 24 پیکسل (امتیاز 10)

تلویزیون A8H می‌تواند لرزش را از همه منابع حذف کند. اگرچه برای حذف لرزش در محتوای 24p نیازی به تغییر تنظیمات نیست، اما توصیه می‌شود Cinemotion را روی “خودکار” تنظیم کنید، زیرا بدون آن، هنوز چند فریم وجود دارد که نا مناسب هستند. برای 60p، 60i و برنامه‌های بومی، Cinemotion را روی “خودکار”، Motionflow را روی “سفارشی” و نوار لغزنده صافی را بر روی “0” بگذارید.

نرخ تجدید متغیر

تلویزیون A8H از هیچ فناوری با نرخ تازه سازی متغیر پشتیبانی نمی‌کند. اگر می‌خواهید یک تلویزیون OLED با پشتیبانی VRR داشته باشید، LG BX OLED را بررسی کنید.

ورودی‌ها

تاخیر ورودی (امتیاز 8.2)

سونی A8H دارای تأخیر ورودی کم است، که نسخه به روز شده A8G می‌باشد. تا زمانی که در حالت “بازی” هستید تاخیر ورودی کم است و کاربران کامپیوتر می‌توانند در حالت “بازی” یا “گرافیک” باشند، اگرچه حالت “بازی” همان چیزی است که ما برای آزمایش استفاده کردیم و حالت پیشنهادی می‌باشد. تاخیر ورودی حالت «بازی» باید برای اکثر بازی‌ها عملکرد مطلوبی را ارائه می‌دهد، اما برای بازی‌های سنگین زیاد مناسب نیست.
برای استفاده از درون یابی حرکتی، Motionflow را روی ”Custom” تنظیم کنید، اسلایدر Smoothness را روی ‘3’ تنظیم کنید و Cinemotion را روی ‘Auto’ تنظیم کنید.

رزولوشن‌های پشتیبانی شده (امتیاز 9.2)

به‌روزرسانی 08/05/2020: ما دوباره توانایی تلویزیون سونی را در نمایش سیگنال 1440p با جدیدترین نسخه به‌روزرسانی سیستم عامل آزمایش کرده‌ایم. اکنون می‌توانید یک سیگنال 1440p @ 60Hz را از Xbox One نمایش دهید، اما نه در رایانه شخصی، زیرا نتایج مشابه با گزارش قبلی خواهد بود.

تلویزیون A8H از رایج ترین رزولوشن‌ها پشتیبانی می‌کند، اما وقتی صحبت از 1440p می‌شود کمی پیچیده خواهد شد. 1440p @ 60Hz بومی کاملاً کار نمی‌کند، زیرا در صفحه اطلاعات نمایشگر به عنوان یک تصویر کوچک 4K بومی نشان داده شده است. با این حال، ممکن است یک تصویر بومی 1440p @ 60Hz را مجبور کنید، فقط آن را با یک حاشیه بزرگ در اطراف نمایش دهد. در مورد 1440p @ 60Hz، این امکان وجود دارد، اما فریم را رد می‌کند.

تلویزیون می‌تواند کروما 4: 4: 4 را به درستی و در تمام رزولوشن‌های پشتیبانی شده نمایش دهد. شما فقط باید در حالت تصویر “Game” یا “Graphics” باشید. برای سیگنال‌های پهنای باند مانند 4k @ 60Hz + 10-bit HDR، فرمت سیگنال HDMI باید روی “Enhanced format ” تنظیم شود تا از ورودی استفاده شود

همه ورودی‌های تلویزیون A8H

HDMI: 4

USB: 3

IR IN: 1

خروجی صوتی دیجیتال نوری: 1

صدای آنالوگ 3.5 میلی متر: 1

ورودی کامپوزیت:1

تنظیم کننده (کابل / آنتن): 1

اترنت: 1

ورودی‌های تلویزیون سونی

مشخصات ورودی

HDR10: دارد

دالبی ویژن: دارد

HLG: دارد

پهنای باند کامل: HDMI 2.0 دارد (HDMI 2،3)

CEC: دارد

HDCP 2.2: دارد (HDMI 1,2,3,4)

USB 3.0: دارد 1

متغیر صوتی آنالوگ متغیر: دارد

پشتیبانی WI-FI: دارد (2.4 GHZ, 5 GHZ)

سونی A8H به عنوان سازگار با HDCP 2.3 تبلیغ می‌شود، اما چیزی نیست که ما برای آن آزمایش کنیم.

گذرگاه صوتی

سونی A8H پورت HDMI 2.1 ندارد، اما با پشتیبانی از eARC به شما امکان ارسال صدایی با کیفیت بالا از طریق اتصال HDMI را می‌دهد. چند مرحله برای فعال کردن آن وجود دارد. ابتدا مطمئن شوید که بلندگوها روی ‘سیستم صوتی’ تنظیم شده‌اند، سپس eARC را روی ‘خودکار’، خروجی صدای دیجیتال را روی ‘خودکار 1’ تنظیم کنید و در آخر، Passthrough را روی ‘خودکار’ تنظیم کنید، در غیر این صورت با محتوای DTS کار نمی‌کند.

کیفیت صدا

پاسخ فرکانسی (امتیاز 7.5)

پاسخ فرکانس سونی A8H خوب است. این تلویزیون دارای سطح صوتی آکوستیک سونی است که از محرک‌ها برای ایجاد لرزش در صفحه استفاده می‌کند. یک باس بسیار سالم وجود دارد، اما صدای کم و زیر باس برای پخش صدایی بلند و تکان دهنده کافی نیست. گرچه صدای مطلوبی را تولید می‌کند و حتی هنگام پخش با حداکثر میزان صدا نیز فشرده سازی بسیار کمی وجود دارد. این مدل مانند X9500H دارای ویژگی تصحیح اتاق دیجیتال است که به طور خودکار پاسخ فرکانس را بر اساس صوت اتاق شما تنظیم می‌کند.

تحریف (اعوجاج) (امتیاز 6.5)

عملکرد اعوجاج مشکلی ندارد. هنگام پخش در میزان صدای کم تا متوسط مسئله‌ای نیست، اما هنگام پخش نزدیک به حداکثر میزان صدا اعوجاج قابل توجهی وجود دارد. البته این امر به محتوا بستگی دارد و نباید برای بیشتر افراد قابل توجه باشد.

ویژگی‌های هوشمند

رابط کاربری (امتیاز 7.5)

به‌روزرسانی 20/7/15: به ما گفته شده که برنامه‌ها و تنظیمات می‌توانند به صورت سفارشی نمایش داده شوند و در فهرست و لیست تنظیمات سریع نشان داده شوند، با وجود این امر کاربر در کوتاه ترین مدت به برنامه‌ها دسترسی می‌یابد. مقادیر “زمان گرفته شده” به روز شده است.

تلویزیون A8H با اندروید 9.0 عرضه می‌شود. رابط کاربری تغییر زیادی نکرده است. پیمایش هنوز آسان است، بدون دردسر اجرا می‌شود و در هنگام آزمایش با مشکلی مواجه نشدیم.

تبلیغات رایگان (امتیاز 0)

یک ردیف از محتوای تبلیغ شده در صفحه اصلی وجود دارد. با استفاده از منوی تنظیمات عادی نمی‌توان آن را حذف کرد.

برنامه‌ها و ویژگی‌ها (امتیاز 9.0)

از آنجا که این محصول یک تلویزیون Android است، امکان دسترسی به فروشگاه Google Play را میسر می‌سازد. این فروشگاه دارای انتخاب گسترده‌ای است و بیشتر برنامه‌ها خیلی روان اجرا می‌شوند.

برنامه‌ها و ویژگی‌ها (امتیاز 9.0)

ریموت کنترل (امتیاز 8.5)

ریموت مجددا طراحی شده است. دکمه‌های کمتری نسبت به ریموت A8G وجود دارد و قسمت بالای ریموت هم اگرچه پلاستیکی است اما دارای روکش فلزی براق می‌باشد. طرح دکمه تغییر چندانی نکرده است و هنوز میانبرهای Netflix و Google Play وجود دارد. یک میکروفون داخلی و یک دکمه اختصاصی برای احضار دستیار Google وجود دارد. سوالات عمومی و جستجوی محتوا به درستی کار می‌کنند، اما ما نتوانستیم با استفاده از ریموت تنظیمات خاصی مانند روشنایی تلویزیون را تغییر دهیم.

دکمه‌های کنترل تلویزیون (کلید‌های سرخود)

کنترل تلویزیون به وسیله یک دکمه امکان پذیر است، و از طرح سه دکمه A8G پایین تر می‌باشد. این دکمه به شما امکان می‌دهد تلویزیون را روشن / خاموش کنید، کانال و منبع ورودی را تغییر دهید، میزان صدا را تنظیم کنید و تلویزیون را دوباره راه اندازی نمایید. با فشار دادن دکمه به شما امکان می‌دهد از فهرست بعدی روی گزینه بعدی بروید و یک فشار طولانی گزینه جزئیات تصویر را انتخاب می‌کند.

محتوای درون جعبه‌ی A8H

راهنمای کاربر

ریموت کنترل

باتری

متفرقه

مصرف برق: 99 وات

مصرف برق (حداکثر): 159 وات

سیستم عامل: PKG6.4770.0615NAA

تفاوت بین اندازه‌ها و متغیرها

ما سایز سونی 55 اینچ (55A8H) را آزمایش کردیم و در بیشتر قسمت، انتظار داریم که بررسی ما برای سایز 65 اینچ (65A8H) نیز معتبر باشد. در اروپا نیز سری A85 OLED وجود دارد. این مدل همان تلویزیون سونی است اما با ” Premium Blade Stand” سونی، که به شما امکان می‌دهد به جای تنظیم ارتفاع، موقعیت پهن یا باریک پایه را داشته باشید.

اگر شخصی با پنل دیگری روبرو شد یا Sony A8H او با بررسی ما مطابقت ندارد، به ما اطلاع دهید تا ما بررسی را به روز می‌کنیم. توجه داشته باشید که برخی از آزمایشات مانند یکنواختی خاکستری ممکن است بین واحدهای مختلف متفاوت باشد.

A8H در مقایسه با تلویزیون‌های دیگر

سونی A8H یک تلویزیون عالی است و در مقایسه با A8G OLED سونی، عملکرد بهتری دارد، زیرا در حداکثر روشنایی، حجم رنگ و تاخیر ورودی بهبود قابل توجهی یافته است.

A8H در مقایسه با تلویزیون‌ها دیگر
بالا چپ: ال‌جی OLED55C9، پایین چپ: OLED55CX، وسط: سونی 55A8H، بالا راست: سامسونگ 55Q90T، پایین راست: سونی 55A8G

سونی A9G OLED

به طور کلی، سونی A8H OLED کمی بهتر از سونی A9G OLED است. هر دو عملکرد بسیار مشابهی دارند اما A8H می‌تواند درخشان تر باشد، از دقت رنگ در حالت پیش فرض بهتری برخوردار است و تاخیر ورودی آن بسیار کمتر می‌باشد. با این حال، اگر از تلویزیون خود به عنوان مانیتور کامپیوتر استفاده می‌کنید و برای رزولوشن 1440p نیاز به پشتیبانی بومی دارید، پس بهتر است با A9G کنار بیایید.

سونی A8G OLED

سونی A8H OLED برای بیشترین کاربردها بهتر از سونی A8G OLED است. A8H نسبت به نسخه قبلی خود پیشرفت‌های کمی داشت است. از حداکثر روشنایی SDR و HDR بالاتری برخوردار است، دقت رنگ قبل از کالیبراسیون بهتری دارد و تأخیر ورودی آن بسیار کمتر است که می‌تواند گزینه بهتری برای بازی است. زاویه دید A8G کمی بهتر است.

ال‌جی CX OLED

عملکرد سونی A8H OLED و ال‌جی CX OLED تقریباً یکسان است. سونی کیفیت تصویر کمی بهتری ارائه می‌دهد، زیرا دارای گرادیان بهتر و حجم رنگ بسیار مطلوب‌تری است. از طرف دیگر، LG گزینه بهتری برای بازی می‌باشد، زیرا دارای ورودی کمتری است و از ویژگی‌های پیشرفته بازی مانند VRR و ‘ Auto Low Latency Mode ‘ پشتیبانی می‌کند.

سامسونگ Q90T QLED

سونی A8H OLED کمی بهتر از سامسونگ Q90T QLED است. از آنجا که A8H به پنل OLED مجهز شده است، دارای کنتراست بی نهایت می‌باشد که Q90T به راحتی نمی‌تواند با آن مطابقت داشته باشد. یکنواختی صفحه در A8H بسیار بهتر است و همچنین زاویه دید نیز وجود دارد. همچنین، A8H زمان پاسخگویی بسیار سریع تری دارد. با این حال، Q90T روشن تر می‌شود، تاخیر ورودی آن به طور قابل توجهی پایین تر است و از نرخ تازه سازی متغیر برای کاهش گسستگی صفحه در هنگام بازی پشتیبانی می‌کند.

ویژگی تلویزیون A8H تلویزیون A9G تلویزیون A8G تلویزیون CX
طراحی 9.5 9.5 9.5 9.3
کیفیت تصویر 8.6 8.5 8.5 8.6
زمان پاسخگویی 9.8 9.9 9.8 9.9
ورودی‌ها 8.4 7.6 6.7 9.0
کیفیت صدا 7.2 7.2 6.7 7.5
ویژگی‌های هوشمند 8.1 8.1 8.0 8.2
نمایش فیلم 9.4 9.4 9.4 9.3
برنامه‌های تلویزیون 8.2 8.1 8.1 8.2
محتوای ورزشی 8.6 8.5 8.5 8.6
بازی‌های ویدیویی 8.6 8.2 7.8 9.1
فیلم‌های HDR 8.8 8.8 8.7 8.7
بازی‌های HDR 8.3 8.0 7.8 8.8
مانیتور PC 8.3 8.2 8.0 8.6

درباره‌ی مسعود رسولی

همچنین ببینید

بررسی تخصصی تلویزیون NANO75

نقد و بررسی تخصصی تلویزیون ال‌جی NANO75

تلویزیون NANO75 به عنوان ارزان‌ترین مدل نانوسل در سال 2021 معرفی شده است. این تلویزیون ال‌جی دارای مزایا و معایبی است که در تصمیم گیری شما برای خرید تأثیرگذار خواهد بود؛ با ما در مطلب بررسی تخصصی NANO75 همراه شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *