نقد و بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ TU8000

سامسونگ TU8000 یک تلویزیون مناسب است اما فاقد برخی ویژگی‌های کلیدی است که در تلویزیون‌های سطح بالاتر می‌توانید پیدا کنید. به دلیل نسبت کنتراست عالی و یکنواختی سیاه باورنکردنی عملکرد اتاق استثنایی و فوق‌العاده‌ای دارد اما فاقد ویژگی تاریکی موضعی برای تاریک‌تر کردن هرگونه رنگ سیاهی است. از انعکاس مناسب و حداکثر روشنایی مناسبی برخوردار است اما در اتاق‌هایی با نور مستقیم ضعیف عمل می‌کند. این مدل از طیف رنگ گسترده برای محتوای HDR پشتیبانی نمی‌کند، و زوایای دید آن ناامید کننده است، بنابراین دقت تصویر را هنگام مشاهده از طرفین از دست می‌دهید. اکثر گیمرها از تاخیر کم ورودی و ویژگی درج فریم سیاه استقبال می‌کنند که به کاهش دنباله تاری کمک می‌کند، اما متأسفانه از هیچ فن آوری نرخ تازه سازی متغیر پشتیبانی نمی‌کند.

نقد و بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ TU8000
امتیاز کلی:
کنتراست 9.2
تاریکی موضعی (Local Dimming) 0
حداکثر روشنایی SDR 6.3
حداکثر روشنایی HDR 5.0
زاویه دید 5.5
یکنواختی رنگ مشکی 6.9
بازتاب نور 7.2
ورودی 4K 10
زمان پاسخگویی 7.3
لرزش و سوسو 8.7
امتیاز نمایش انواع محتوای ویدیویی:
نمایش فیلم 7.0
برنامه‌های تلویزیون 7.2
محتوای ورزشی 7.1
بازی‌های ویدیویی 7.9
فیلم‌های HDR 6.6
بازی‌های HDR 7.2
مانیتور PC 7.5

تاخیر ورودی فوق‌العاده کم است.

عملکرد استثنایی در اتاق تاریک.

از یک طیف گسترده رنگ پشتیبانی نمی‌کند.

زاویه دید ناامید کننده دارد.

نواربندی‌های قابل توجه در مناطقی با رنگ مشابه.

استفاده ترکیبی (امتیاز 6.9)

سامسونگ TU8000 یک تلویزیون مناسب برای اکثر موارد است. با نسبت کنتراست عالی و یکنواختی شگفت انگیز سیاه، صحنه‌های تاریک در فیلم‌ها عالی به نظر می‌رسند، اما متأسفانه از یک رنگ گسترده برای فیلم‌های HDR پشتیبانی نمی‌کند. زاویه دید کاملاً ناامید کننده است، بنابراین شما قادر نخواهید بود بازی و برنامه تلویزیونی مورد علاقه خود را با چیدمان گسترده صندلی تماشا کنید. با این حال، این مدل یک تلویزیون مناسب برای بازی به دلیل تاخیر بسیار کم ورودی و ویژگی درج فریم سیاه برای کاهش دنباله تاری است.

نمایش فیلم‌ها (امتیاز 6.5)

TU8000 یک تلویزیون مناسب برای تماشای فیلم است. این مدل دارای نسبت کنتراست فوق‌العاده و یکنواختی شگفت انگیز سیاه است و حتی اگر هیچ ویژگی تاریکی موضعی وجود نداشته باشد، صحنه‌های تاریک عالی به نظر می‌رسند. متأسفانه، این تلویزیون نمی‌تواند لرزش را از محتوای فریم پایین مانند برنامه‌های بومی حذف کند، که ممکن است برخی از آن‌ها باعث حواس پرتی باشند.

برنامه‌های تلویزیونی (امتیاز 7.2)

دستگاه برای نمایش برنامه‌های تلویزیونی مناسب است. TU8000 در هندلینگ بازتاب‌ها به طور مناسب عمل می‌کند و می‌تواند به اندازه کافی روشن شود تا بتواند در اتاق‌هایی با نورپردازی بالا مقابله کند. متأسفانه، زاویه دید ناامید کننده است، بنابراین اگر در حال تماشای نمایش از طرفین هستید، دقت تصویر را از دست می‌دهید. در روند صعودی، این تلویزیون محتوای 720p و 1080p را خوب و بدون مصنوعات ظاهری در گیرنده‌های دیجیتال نمایش می‌دهد.

محتوای ورزشی (امتیاز 7.1)

TU8000 برای تماشای ورزش مشکلی ندارد. این مدل زمان پاسخگویی مناسب دارد و تاری زیادی در آن وجود ندارد و یک ویژگی درج فریم سیاه برای کاهش دنباله تاری وجود دارد. متأسفانه، اثر صفحه نمایش کثیف (Dirty screen) قابل مشاهده‌ای وجود دارد که در حین نمایش محتوای ورزشی باعث حواس پرتی است و زوایای دید نیز ناامید کننده هستند، بنابراین نمی‌توانید از تماشای بازی با گروه بزرگی از دوستان لذت ببرید.

بازی‌های ویدیویی (امتیاز 7.7)

TU8000 تلویزیون برای بازی‌های ویدیویی مناسب است. تاخیر در ورودی بسیار باورنکردنی است و زمان پاسخگویی مناسب است و در نتیجه تجربه بازی پاسخگو خواهد بود. اگر در تاریکی بازی می‌کنید، نسبت کنتراست بسیار عالی است، بنابراین سیاهی‌ها همانطور که باید ظاهر می‌شوند. این مدل عملکرد مناسبی را برای انجام بازتاب‌ها انجام می‌دهد، اما اگر در اتاق‌های واقعاً روشن بازی کنید، بازتاب‌ها ممکن است بسیار دور از انتظار باشد. متأسفانه، این مدل از هیچ فناوری نرخ تازه سازی (تجدید فریم) متغیر پشتیبانی نمی‌کند.

فیلم‌های HDR (امتیاز 6.3)

کیفیت این دستگاه برای نمایش فیلم‌های HDR متوسط است. با نسبت کنتراست فوق‌العاده و یکنواختی سیاه باورنکردنی، نمایش در اتاق تاریک بسیار عالی است. با این وجود، TU8000 از محتوای گسترده‌ای برای محتوای HDR پشتیبانی نمی‌کند و زیاد در حالت HDR روشن نمی‌شود، بنابراین نمی‌تواند رنگ‌های واضح را به گونه‌ای که سازنده از آن انتظار دارد نمایش دهد.

بازی HDR (امتیاز 6.7)

دستگاه برای بازی HDR مناسب است. سامسونگ TU8000 دارای تاخیر ورودی بسیار باورنکردنی با قابلیت HDR 10 بیتی است و زمان پاسخگویی مناسبی دارد. متأسفانه، این مدل از یک طیف گسترده‌ای از رنگ پشتیبانی نمی‌کند و میزان حداکثر روشنایی HDR آن زیر سطح است، بنابراین شما یک بازی همه جانبه HDR را تجربه نخواهید کرد. همچنین از هیچ فن آوری نرخ تجدید متغیر پشتیبانی نمی‌کند.

مانیتور کامپیوتر (امتیاز 7.4)

TU8000 در استفاده به عنوان مانیتور کامپیوتر مناسب است. این دستگاه می‌تواند به طور صحیح chroma 4: 4: 4 را به نمایش بگذارد، که برای خواندن متن بسیار مهم است و تاخیر ورودی بسیار باورنکردنی دارد، بنابراین به سرعت به اقدامات شما پاسخ می‌دهد. متأسفانه، با داشتن زاویه دید ناامید کننده، اگر آن را در اتاق‌های جلسات قرار دهید یا در نزدیکی آن بنشینید، دقت تصویر را از دست می‌دهید. با این وجود، لازم نیست نگران خطر ماندگاری دائمی تصویر با نمایشگرهای استاتیک باشید.

موقعیت در بازار

سامسونگ TU8000 یک تلویزیون با بودجه مناسب در ترکیب سامسونگ در سال 2020 است. سامسونگ امسال ترکیب خود را تغییر داده است، بنابراین نزدیک‌ترین مدل به TU8000 از سال گذشته RU8000 است. ما انتظار داریم رقبای اصلی TU8000 مدل‌های TCL 5 Series / S525 2019، سونی X8000H، ویزیو V Series 2020 و هایسنس H65G باشند.

طراحی

استایل (امتیاز 8.5)

TU8000 از طراحی عالی برخوردار است. در واقع این مدل همان تلویزیون Q60T است، به جز فریم‌های آن که سایه کمی تیره و خاکستری است. به طور کلی دارای طراحی ساده و مدرن با فریم‌های نازک است. پایه‌ها داخل تلویزیون قرار می‌گیرند، بنابراین نیازی به پیچاندن آن‌ها نیست و برای هدایت کابل گیره‌هایی در پشت پایه وجود دارد.

استایل

پایه

TU8000 یک پایه مشابه با RU7100 سامسونگ دارد. پایه‌ها داخل تلویزیون قرار می‌گیرند اما قابل برگشت نیستند، و در قسمت پشت آن‌ها یک گیره برای هدایت کابل وجود دارد. این پایه‌ها (استند) تلویزیون را به خوبی پشتیبانی می‌کند اما هنوز هم تکان‌هایی وجود دارد.

نمای پشت

نمای پشتی مشابه Q60T است و حداقل تفاوت‌هایی با RU7100 وجود دارد. از پلاستیک ساخته شده و دارای روکش بافتی است. برای هدایت کابل گیره‌هایی روی پایه‌ها وجود دارد

فریم‌ اطراف نمایشگر

فریم‌ها بسیار نازک هستند و جلب توجه نمی‌کنند.

فریم‌ اطراف نمایشگر

ضخامت

این تلویزیون نسبت به RU8000 کمی نازک‌تر است، و در هنگام نصب نباید زیاد برجسته باشد.

ضخامت

کیفیت ساخت (امتیاز 7.0)

کیفیت ساخت دستگاه مناسب است. تلویزیون از نظر ساختار خوب و شکافی در ساخت وجود ندارد، اما ممکن است برخی از مردم از این که کاملاً از پلاستیک ساخته شده ناامید شوند. از کیفیت ساخت بهتری نسبت به RU8000 برخوردار است، بخشی از آن به این دلیل است که واحد RU8000 ما با ترک خوردگی در بدنه به دست ما رسید.

کیفیت تصویر

کنتراست (امتیاز 9.2)

TU8000 از کنتراست فوق‌العاده‌ای برخوردار است که برای تلویزیون‌های پنل VA طبیعی است. کنتراست این مدل کمی از RU7100 بهتر و شبیه به Q60T QLED است.

متأسفانه، هیچ ویژگی تاریکی موضعی برای تعمیق (عمقی سازی) بیشتر رنگ مشکی وجود ندارد.

تاریکی موضعی (امتیاز 0)

هیچ ویژگی تاریکی موضعی در این مدل وجود ندارد.

حداکثر روشنایی SDR (امتیاز 6.3)

TU8000 دارای حداکثر روشنایی SDR متوسط است، اما این موضوع به نسبت تلویزیون RU7100 دارای کاهش است. مانند RU7100، هایلایت‌های کوچک در صحنه‌های تاریک با ویژگی تاریک سازی قاب تلویزیون (CE) کم رنگ می‌شوند و نمی توانند غیرفعال شوند، اما در بین انواع دیگر محتوای متنوع سازگار هستند. این تلویزیون نمی‌تواند به اندازه کافی روشن باشد تا بتواند در اتاق‌های روشن جلوه کند.

میزان حداکثر روشنایی را بعد از کالیبراسیون اندازه گیری کردیم و حالت تصویر را روی ‘فیلم’، گاما ‘2.2’ و روشنایی آن را روی ‘حداکثر’ تنظیم کردیم.

اگر به صحت تصویر اهمیتی نمی‌دهید اما می‌خواهید درخشان‌ترین حالت ممکن را بدست آورید، حالت تصویر را روی ‘Vivid’ و گاما ” 2.2 ‘ قرار دهید تا با کشویی روی’ +3 ‘، و (تقویت کننده پیش رفته کنتراست) Advanced Contrast Enchancer را روی”حداکثر” تنظیم کنید. ما با استفاده از این تنظیمات توانستیم روشنایی 301 نیت بدست آوریم.

حداکثر روشنایی HDR (امتیاز 5.0)

حداکثر روشنایی HDR ضعیف است. مانند حداکثر روشنایی SDR، هایلایت‌های کوچک در صحنه‌های تاریک با کمرنگ شدن قاب تلویزیون (CE) کم رنگ می‌شوند، اما از نظر محتوای متنوع بسیار متناسب است، اگرچه برای اتاق‌های با نور کافی به اندازه کافی روشن نیست. این تلویزیون با داشتن محتوای HDR، قادر به نمایش رنگ‌های واضح نیست و هایلایت‌ها را آنگونه که سازنده در نظر گرفته را ارائه نمی‌دهد.

ما حداکثر روشنایی را قبل از کالیبراسیون، با استفاده از حالت تصویر ‘Movie HDR’ و گاما ST.2084 تنظیم شده بر روی ‘0’ با کنتراست و نور پس زمینه هر دو در حالت ‘حداکثر’ اندازه گیری کردیم.

اگر می‌خواهید در HDR روشن‌ترین حالت ممکن را بدست آورید، می‌توانید با تنظیم حالت تصویر به “Movie HDR” و Advanced Contrast Enhancer (تقویت کننده پیش رفته کنتراست)، روشنایی و کنتراست همه را روی “Max” (حداکثر) تنظیم کنید. با این حال، کیفیت تصویر کاهش می‌یابد و سیاهی‌ها با این تنظیمات خاکستری به نظر می‌رسند.

یکنواختی خاکستری (امتیاز 6.9)

TU8000 از یکنواختی خاکستری خوبی برخوردار است. لبه‌های چپ و راست صفحه به طور قابل ملاحظه‌ای تیره‌تر است، و اثر صفحه نمایش کثیف (Dirty screen) در مرکز مشاهده می‌شود که در حین نمایش محتوای ورزشی یا عکسبرداری جلب توجه می‌کند. با این حال، در صحنه‌های تاریک صفحه نمایش یکنواخت‌تر است.

زاویه دید (امتیاز 5.5)

مانند بیشتر تلویزیون‌های با پنل VA، زوایای دید ناامید کننده است، اگرچه نسبت به RU7100 کمی بهبود یافته است. تصویر هنگام مشاهده از طرفین، دقت خود را از دست می‌دهد. اگر به دنبال تلویزیونی با پنل IPS هستید که دارای زاویه دید بهتر است، لطفاً تلویزیون سونی X8000H را بررسی کنید.

یکنواختی رنگ سیاه (امتیاز 9.5)

یکنواختی سیاه دستگاه عالی است. در اطراف صلیب مرکزی درز نور وجود دارد، اما چندان قابل توجه نیست. با وجود اینکه هیچ ویژگی تاریکی موضعی برای تاریک کردن سیاهی‌ها وجود ندارد، هنوز تلویزیون در استفاده در یک محیط تاریک عالی است.

یکنواختی رنگ سیاه

بازتاب (انعکاس نور) (امتیاز 7.2)

هندلینگ بازتاب دستگاه ظریف است و شبیه به Q60T می‌باشد. برخی از بازتاب‌ها در یک اتاق با نور متوسط وجود دارد، که نباید برای بیشتر افراد مشکل ایجاد کند، اما ممکن است بازتاب‌ها در اتاق‌های روشن‌تر برای مخاطب حواس پرتی ایجاد کند.

قبل از کالیبراسیون (امتیاز 7.0)

TU8000 از دقت رنگی مناسب در حالت پیش‌فرض برخوردار است. بیشتر رنگ‌ها و سایه‌های مختلف خاکستری نادرست هستند. منحنی گاما به خوبی از هدف پیروی نمی‌کند، بنابراین صحنه‌های تاریک تاریک‌تر از آنچه باید ظاهر می‌شوند و سایر صحنه‌ها روشن‌تر می‌شوند. دمای رنگ از هدف 6500K گرم‌تر است، بنابراین اکثر رنگ‌ها سایه قرمز / زرد رنگی دارند.

قبل از کالیبراسیون

پس از کالیبراسیون (امتیاز 9.2)

پس از کالیبراسیون، دقت رنگ تلویزیون شگفت انگیز است. اکثر رنگ‌ها دقیق هستند و دمای رنگ بسیار نزدیک به هدف 6500K است. با این حال، منحنی گاما کمی از هدف فاصله دارد، بنابراین بیشتر صحنه‌ها ممکن است کمی تاریک‌تر از آنچه که باید ظاهر شوند.

پس از کالیبراسیون

ورودی 480p (امتیاز 8.0)

محتوای ‌480p مانند DVD، بدون هیچ گونه مشکل و مصنوعی سازی با کیفیت ارائه می‌شوند.

ورودی ‌720p (امتیاز 8.0)

محتوای 720p، مانند محتوای گیرنده دیجیتال، به درستی نمایش داده می‌شود و هیچ نشانه‌ای از مصنوعات ظاهری وجود ندارد.

ورودی 1080p (امتیاز 9.0)

محتوای 1080p تقریبا به اندازه محتوای 4k مناسب به نظر می‌رسد.

ورودی 4K (امتیاز 10)

محتوای بومی 4K بدون هیچ گونه مسئله‌ای واضح نمایش داده می‌شود. و مشابه RU7100 و Q60T است.

ورودی 8K (امتیاز 0)

این یک تلویزیون 4K است که از محتوای 8K پشتیبانی نمی‌کند.

وسعت رنگ‌ها (امتیاز 6.8)

TU8000 مانند RU7100، از یک طیف گسترده‌ای از رنگ پشتیبانی نمی‌کند، که بسیار ناامید کننده است. EOTF از PQ به خوبی پیروی نمی‌کند، بنابراین بیشتر صحنه‌ها تاریک‌تر از آنچه هستند، می‌شوند و حتی در حالت “Game” تاریک‌تر هستند، همانطور که در اینجا می‌بینید. اگر به دنبال تلویزیون سامسونگ هستید که از طیف گسترده‌ای رنگ پشتیبانی کند، RU8000 را بررسی کنید.

شما می‌توانید HDR را با تنظیم حالت تصویری روی “فیلم”، گاما ST.2084 به “3”، Advanced Contrast Enhancer (تقویت کننده پیشرفته کنتراست) را روی “High” و روشنایی و کنتراست هر یک را به روی حداکثر خود تبدیل کنید. همانطور که در اینجا می‌بینید، EOTF با این تنظیمات، منحنی PQ را بهتر دنبال می‌کند.

حجم رنگ (امتیاز 6.0)

بدون داشتن طیف گسترده‌ای از رنگ، TU8000 دارای حجم رنگ متوسط است زیرا در تولید طیف گسترده‌ای از سایه‌ها و رنگ‌ها ناکام است.

گرادیان (درجه سطح رنگ در نمایشگر) (امتیاز 5.5)

عملکرد شیب یا گرادیان تصویر زیاد مناسب نیست. با تمام رنگ‌ها، اما به طور عمده تیره‌تر مقابله می‌کند. در این مدل تنظیم کاهش نویز وجود دارد که به صاف کردن نواربندی کمک می‌کند، اما در هر صورت کمک زیادی نخواهد کرد. این بدترین نواربندی است که در هر تلویزیون دیده‌ایم و ما نتایج خود را دو بار بررسی کردیم تا آن‌ها را تأیید کنیم.

نگهداری موقت تصویر (امتیاز 7.6)

برخلاف بیشتر تلویزیون‌های پنل VA، بلافاصله پس از قرارگیری در معرض تصویر ایستا، نگهداری موقت تصویر در TU8000 وجود دارد.

خطر پیکسل سوختگی دائمی (امتیاز 10)

ما انتظار نداریم که پانل‌های VA حفظ تصویر دائمی را تجربه کنند، زیرا پانل VA در آزمایش طولانی مدت ما در امان مانده است.

حرکت – جنبش

زمان پاسخگویی (امتیاز 7.3)

زمان پاسخگویی TU8000 خوب است. برخی از حد خارج شدگی وجود دارد که باعث می‌شود قسمت عقب اشیاء با سرعت زیاد محو شود، اما خیلی قابل توجه نیست. این مدل زمان پاسخگویی بهبود یافته‌تری نسبت به RU7100 دارد.

زمان پاسخگویی

لرزش تصویر(امتیاز 8.7)

TU8000 از PWM برای کمرنگ کردن نور پس زمینه در هر تنظیم زیر 100٪ استفاده می‌کند. با فرکانس بسیار زیاد 600 هرتز سوسو می‌خورد، بنابراین نباید برای بیشتر افراد قابل توجه باشد. با این حال، در حالت ‘Game’ با فعال کردن حرکت خودکار، با سرعت 120Hz می‌لرزد.

مانند Q60T تلویزیون TU8000 در هنگام نمایش یک رنگ یکنواخت با سوسو‌زدن به نور پس زمینه 600Hz رفتار عجیب و غریب نشان می‌دهد، و باعث ایجاد یک اثر غلط.

درج فریم سیاه (BFI) (امتیاز 9.1)

یک ویژگی درج فریم سیاه اختیاری وجود دارد که به کاهش رد تاری کمک می‌کند. می‌توانید با تنظیم LED Clear Motion (حرکت واضح ال‌ای‌دی) روی “روشن” آن را فعال کنید. متاسفانه، سوسو زدن همیشه در 60Hz است و زمان بندی آن خاموش است، در نتیجه کپی کردن تصویر، مشابه RU7100 است. ویژگی BFI همچنین صفحه نمایش را نسبتاً تاریک می‌کند.

درون یابی حرکتی

این تلویزیون می‌تواند محتوای فریم پایین‌تر را تا 60 فریم در ثانیه درون یابی کند. برای استفاده از ویژگی درون‌یابی حرکتی، وضوح تصویر را روی “روشن” و کاهش لرزش را روی “10” تنظیم کنید. با این کار به طور خودکار نور پس زمینه به میزان 120Hz سوسو می‌زند، که ممکن است باعث ایجاد تکرار شود، اگرچه تکرار در این مدل کمتر از Q60T است. در بسیاری از محتواها آثار مصنوعی سازی قابل مشاهده نیست.

پرش تصویر (امتیاز 8.0)

هنگام نمایش محتوای فریم پایین، پرش تصویر زیادی در این تلویزیون وجود ندارد.

لرزش در 24p (امتیاز 0)

این تلویزیون نمی‌تواند لرزش را از هر منبعی خارج کند.

نرخ تجدید متغیر (امتیاز 0)

مانند RU7100، تلویزیون TU8000 دارای سرعت تجدید بومی 60 هرتز است و از هیچ فن آوری نرخ تازه‌سازی متغیر پشتیبانی نمی‌کند.

ورودی‌ها

تاخیر ورودی (امتیاز 8.9)

TU8000 دارای وضوح ورودی بسیار کمی در تمام رزولوشن‌ها با “حالت بازی” فعال شده است. با قابلیت جابجایی فعال و در 4K در 60 هرتز با HDR 10 بیتی بالاتر است، اما در کل به سرعت به ورودی‌های شما پاسخ می‌دهد. تاخیر ورودی کم در 4K در 60 هرتز در chroma 4: 4: 4 تنها هنگامی کار می‌کند که در حالت ‘PC’ باشد اما بیشتر اوقات دستگاه هنگام اتصال به کامپیوتر تشخیص می‌دهد، تا به طور خودکار به آن حالت تغییر کند.

یک حالت خودکار (تاخیر کم ورودی) Latency Mode وجود دارد، وقتی تلویزیون تشخیص داد که یک بازی از یک کنسول بازی سازگار مانند Xbox One راه اندازی می‌شود، به طور خودکار حالت بازی را فعال می‌کند. برای استفاده از آن، Game Mode Auto (حالت خودکار بازی) و CEC باید فعال شوند.

رزولوشن‌های پشتیبانی شده (امتیاز 8.3)

این تلویزیون از کلیه رزولوشن‌های رایج در نرخ تازه سازی بومی خود، از جمله 1440p پشتیبانی می‌کند. برای استفاده از پهنای باند کامل، باید Input Signal Plus فعال شود. همچنین، برای استفاده صحیح از chroma 4: 4: 4 هنگام وصل رایانه، ورودی HDMI که به آن متصل است، باید دارای “PC” باشد.

ورودی‌ها

HDMI: 3

USB: 2

خروجی صوتی دیجیتال نوری: 1

ورودی کامپوزیت:1

تنظیم کننده (کابل / آنتن) :1

اترنت: 1

ورودی‌ها

مشخصات ورودی

HDR10: دارد

HDR10+: دارد

HLG: دارد

پهنای باند کامل HDMI 2.0: دارد (HDMI 1،2،3)

CEC: دارد

HDCP 2.2: دارد (HDMI 1،2،3)

پشتیبانی Wi-Fi: دارد (2.4 گیگاهرتز 5 گیگاهرتز)

گذرگاه صوتی

TU8000 از eARC در درگاه HDMI 2 خود پشتیبانی می‌کند. این ویژگی به شما امکان می‌دهد صدای صوتی با کیفیت بالا را از طریق HDMI ارسال کنید. با این حال دستگاه، این هیچ فرمت صوتی DTS را پشتیبانی نمی‌کند. برای استفاده از آن، باید حالت eARC HDMI روی “خودکار” تنظیم شود، و صدای خروجی دیجیتال روی “Auto” یا “Passthrough” تنظیم شود.

کیفیت صدا

پاسخ فرکانسی(امتیاز 7.0)

پاسخ فرکانس دستگاه مناسب و نسبت به RU7100 بهبود یافته است. صدای باس دارای ضربات زیادی است اما به اندازه کافی برای تولید صدای ضربدار بلند نمی‌شود. صدای این مدل می‌تواند به طرز قاطعی بلند شود، اما احتمالاً برای محیط‌های پر سر و صدا کافی نیست. متأسفانه تلویزیون ویژگی تصحیح اتاق دیجیتالی را ندارد تا به طور خودکار با آکوستیک اتاق شما تنظیم شود.

اعوجاج- تحریف (امتیاز 6.4)

اعوجاج در TU8000 متوسط است. اعوجاج هارمونیک کل در سطح متوسط و حتی بیشتر در حجم حداکثر آن قابل توجه است.

رابط کاربری (امتیاز 7.5)

TU8000 رابط خوبی مانند Q60T دارد که روی سیستم عامل Tizen اجرا می‌شود. استفاده از ظاهری براق در مقایسه با تلویزیون‌های سامسونگ 2019 بسیار آسان است و دارای حالت تاریک است.

مانند برخی دیگر از تلویزیون‌های سامسونگ، اشکالی در بزرگنمایی وجود دارد. با این حال، می‌توان آن را با رفتن به منوی نسبت ابعاد و تغییر تنظیمات به 16:9 و «متناسب برای صفحه» ثابت کرد.

عدم وجود تبلیغات (امتیاز 0)

در صفحه اصلی و همچنین فروشگاه برنامه تبلیغات و محتوای پیشنهادی وجود دارد و امکان غیرفعال کردن آن‌ها وجود ندارد.

برنامه‌ها و ویژگی‌ها (امتیاز 8.5)

فروشگاه اپلیکیشن سامسونگ تعداد زیادی برنامه دارد و اکثر آن‌ها روان (بدون لگ) هستند. دستگاه پخش رسانه‌ای داخلی می‌تواند رایج‌ترین قالب‌های صوتی و تصویری را از درایو USB پخش کند.

برنامه‌ها و ویژگی‌ها

ریموت کنترل از راه دور (امتیاز 8.5)

این تلویزیون با ریموت کنترل عادی هوشمند و پیشرفته‌ی هوشمند ارائه می‌شود در هنگام خرید حتما از فروشنده در مورد نوع ریموت کنترل سوال نمایید و از او بخواهید عکس آن را برایتان ارسال کند.

TU8000 همان ریموت RU8000 را دارد. دکمه‌های دسترسی سریع برای Netflix، Amazon Prime و Samsung TV Plus وجود دارد و یک Ambient OneFeature وجود دارد که به شما امکان می‌دهد از آن به عنوان ریموت جهانی برای سایر دستگاه‌ها استفاده کنید، حتی اگر از CEC پشتیبانی نکنند.

ریموت کنترل پیشرفته‌ی هوشمند دارای یک میکروفون داخلی برای کنترل صدا است که می‌تواند خواسته‌های اساسی مانند درخواست آب و هوا، تغییر ورودی‌ها یا باز کردن YouTube را انجام دهد، اما نمی‌تواند عناوین خاصی را در Netflix جستجو کند.

دکمه‌های کنترل زیر تلویزیون (کلید‌های سرخود)

یک دکمه منفرد در قسمت جلوی تلویزیون قرار دارد که به شما امکان می‌دهد تلویزیون را خاموش /روشن کرده و کانال‌ها، صدا یا ورودی را تغییر دهید.

دکمه‌های کنترل زیر تلویزیون (کلید‌های سرخود)

محتوای درون جعبه

ریموت کنترل از راه دور

دو باتری AA

راهنمای تنظیم سریع

کتابچه راهنمای

گیره‌های هدایت کابل (نمایش داده نمی‌شود)

متفرقه

مصرف برق: 49 ولت

مصرف برق (حداکثر): 118 وات

سیستم عامل: 1003

تفاوت بین اندازه و متغیرها

ما مدل 55 اینچ (55TU8000) را آزمایش کردیم و انتظار داریم نتایج ما برای سایر اندازه‌های آن معتبر باشد.

اگر کسی با نوع مختلفی از پنل‌ها روبرو شد یا اگر سامسونگ TU8000 آن‌ها با بررسی ما مطابقت ندارد، به ما اطلاع دهید تا ما بررسی را به ‌روز کنیم. توجه داشته باشید که بعضی از آزمایشات مانند یکنواختی خاکستری ممکن است بین واحدهای مختلف متفاوت باشد.

تلویزیون TU8000 در مقایسه با تلویزیون‌های دیگر

در مقایسه با سایر تلویزیون‌های پنل VA، سامسونگ TU8000 کمی ناامید کننده است. عملکرد بسیار خوبی در اتاق‌های تاریک از خود ارائه می‌دهد، اما از ویژگی‌هایی که رقبای خود دارند مانند یک طیف گسترده‌ای از رنگ، حداکثر روشنایی خوب و عاری بودن از لرزش برخوردار نیست. اگرچه ممکن است که فکر کنید جایگزینی برای RU8000 است، اما عملکرد مشابه RU7100 را دارد.

TU8000 در مقایسه با تلویزیون‌های دیگر
بالا چپ سامسونگ Q60T QLED، پایین چپ سامسونگ RU8000، وسط سامسونگ TU8000، بالا راست هایسنس H9F، پایین راست ال جی SM8600

سامسونگ RU8000

سامسونگ RU8000 یک تلویزیون بهتر از سامسونگ TU8000 است. 2019 RU8000 از یک طیف گسترده‌ای از رنگ پشتیبانی می‌کند، می‌تواند بسیار درخشان‌تر شود، لرزش را از بین ببرد، زمان پاسخ به طور قابل ملاحظه‌ای بهتر است و از یک فن آوری نرخ تازه سازی متغیر برای یک تجربه بازی تقریباً بدون گسستگی پشتیبانی می‌کند. TU8000 نسبت به کنتراست کمی بهتر و یکنواختی سیاه بسیار بهتری برای بهبود عملکرد اتاق تاریک دارد.

سامسونگ RU7100

تلویزیون سامسونگ TU8000 نسبتاً بهتر از RU7100 است. TU8000 از یکنواختی رنگی، زمان پاسخگویی و نسبت به کار در بازتاب کمی بهتر است، در حالی که RU7100 تاخیر ورودی، حداکثر روشنایی و یکنواختی خاکستری بهتری دارد. TU8000 با رابط کاربری تایزن-Tizen 2020 است در حالی که RU7100 دارای نسخه 2019 است، اما در واقعیت تفاوت کمی بین این دو تلویزیون وجود دارد.

سامسونگ Q60T QLED

تلویزیون سامسونگ Q60T QLED کمی بهتر از سامسونگ TU8000 برای اکثر استفاده‌ها است. Q60T می‌تواند کمی روشن‌تر شود و از رنگ‌های بسیار گسترده‌تری برخوردار باشد، اگر قصد تماشای مقدار زیادی از محتوای HDR را دارید، گزینه بهتری را انتخاب کنید. همچنین از یکنواختی خاکستری بهتر، رنگ‌های بسیار دقیق‌تر در حالت پیش‌فرض و عملکرد گرادیان بهتری برخوردار است. از طرف دیگر، TU8000 به لطف زمان واکنش سریع‌تر، قابلیت جابجایی کمی بهتری دارد و از بلندگوهای داخلی کمی بهتر برخوردار است، هر چند که هر دو فقط متوسط هستند.

ال‌جی UM7300

ال‌جی UM7300 و سامسونگ TU8000 هر دو تلویزیون مناسب و معقول برای استفاده‌های مختلف هستند. ال‌جی به دلیل حداکثر روشنایی بالاتر، عملکرد حرکتی کمی بهتر و زاویه دید بهتر و داشتن پنل IPS، گزینه بهتری برای نمایش‌های تلویزیونی و ورزشی است. صفحه روشن‌تر در ال‌جی نیز باعث می‌شود تا اتاق‌های روشن بهتر به نظر برسد و عملکرد گرادیان آن به میزان قابل توجهی بهتر باشد. از طرف دیگر، سامسونگ به دلیل استفاده از پنل VA، از رنگ‌های سیاه عمیق‌تر و یکنواخت‌تر برخوردار است و از تاخیر ورودی کمی برخوردار است.

ویژگی تلویزیون TU8000 تلویزیون RU8000 تلویزیون RU7100 تلویزیون Q60T
طراحی 7.7 7.5 7.5 7.7
کیفیت تصویر 7.2 7.3 7.2 7.6
زمان پاسخگویی 7.3 8.3 6.0 6.1
ورودی‌ها 9.1 8.8 9.0 9.1
کیفیت صدا 6.8 6.7 6.5 6.5
ویژگی‌های هوشمند 7.9 8.1 7.5 7.9
نمایش فیلم 7.0 7.0 6.4 7.2
برنامه‌های تلویزیون 7.2 7.4 7.2 7.6
محتوای ورزشی 7.1 7.5 6.8 7.2
بازی‌های ویدیویی 7.9 8.3 7.4 7.6
فیلم‌های HDR 6.6 6.8 6.2 7.1
بازی‌های HDR 7.2 7.9 6.9 7.2
مانیتور PC 7.5 7.8 7.2 7.3

درباره‌ی مسعود رسولی

همچنین ببینید

بررسی تخصصی تلویزیون NANO75

نقد و بررسی تخصصی تلویزیون ال‌جی NANO75

تلویزیون NANO75 به عنوان ارزان‌ترین مدل نانوسل در سال 2021 معرفی شده است. این تلویزیون ال‌جی دارای مزایا و معایبی است که در تصمیم گیری شما برای خرید تأثیرگذار خواهد بود؛ با ما در مطلب بررسی تخصصی NANO75 همراه شوید.

۷ نظر

  1. سلام
    سامسونگ tu8000 بدون نیاز ب دستگاه دیجیتال شبکه های داخلی رو میگیره ،آیا شبکه های خارجی نیاز ب دستگاه داره؟

  2. فقط دوو نخر که من ۱۴ ملیون پولمو دور ریختم تا کالای ایرانی بخرم اما فریب گارانتی انتخاب سرویس رو خوردم.تلویزیونو باید در بسته بخری مشکل نشر نور داره و در تصاویر تیره از دور تلویزیون نور میاد تو صفحه همشون نمایندگی میگه طبیعیه.ایرانی ایرانی نخر که توپاچته.

  3. سلام خسته نباشید
    بهترین تلوزیون از لحا طراحی و کیفیت تصویر حالا هم از روبه رو هم از کنار تا رنج ۱۲ میلیون چی پیشنهاد میدید ؟

    حالا ایرانی یا خارجی

    ممنون میشم راهنماییم کنید

  4. سلام واقعا ممنونم از بررسی های فوق‌العاده سایت،تبریک و خسته نباشید میگم بهتون،بین tu7000 و tu8000 برای کنسول نسل بعد سونی، ps5 شما کدوم رو پیشنهاد میکنید؟ یا درکل در این رنج قیمتی چطور؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *