نقد و بررسی تلویزیون سامسونگ ru8000

نقد و بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ RU8000

سامسونگ RU8000 یک تلویزیون 4k مناسب و با کیفیت است. این تلویزیون رنگ‌های مشکی عمیق را در یک اتاق تاریک ارائه می‌دهد اما فاقد ویژگی تاریکی موضعی (local dimming ) برای بهبود بیشتر عملکرد اتاق تاریک است. RU8000 از حداکثر روشنایی SDR و انعکاس نور خوب برخوردار است. تلویزیون از طیف گسترده‌ای رنگ برخوردار است، اما حداکثر روشنایی HDR آن زیر سطح مطلوب است، بنابراین نمی‌تواند جزئیات را همانطور که باید نشان دهد. یکنواختی رنگ خاکستری با حداقل اثر صفحه کثیف (Dirty screen) خوب است، اما زوایای دید ضعیف هستند و شما باید برای به دست آوردن یک تصویر دقیق، مستقیم و از جلو به تماشای تلویزیون بنشینید. هندلینگ حرکت با زمان پاسخگویی سریع بسیار عالی است لذا به نمایش حرکت واضح و کمترین میزان تاری کمک می‌کند. تاخیر ورودی بسیار کم است و تلویزیون مورد رضایت گیمرها خواهد بود، همچنین از فناوری نرخ تجدید متغیر FreeSync پشتیبانی می‌کند.

نقد و بررسی تخصصی سامسونگ RU8000
امتیاز کلی:
کنتراست 9.0
تاریکی موضعی (Local Dimming) 0
حداکثر روشنایی SDR 7.2
حداکثر روشنایی HDR 5.6
زاویه دید 5.0
یکنواختی رنگ مشکی 8.7
بازتاب نور 7.1
ورودی 4K 10
زمان پاسخگویی 8.3
لرزش و سوسو 6.0
امتیاز نمایش انواع محتوای ویدیویی:
نمایش فیلم 7.0
برنامه‌های تلویزیون 7.4
محتوای ورزشی 7.5
بازی‌های ویدیویی 8.3
فیلم‌های HDR 6.8
بازی‌های HDR 7.9
مانیتور PC 7.8

زمان پاسخگویی عالی.

تاخیر ورودی کم .

نسبت کنتراست بالا.

زاویه دید ضعیف.

حداکثر روشنایی HDR پایین‌تر از حد معمول.

استفاده ترکیبی (امتیاز 7.4)

این تلویزیون سامسونگ برای استفاده ترکیبی مناسب است. این دستگاه قادر است نسبتا روشن باشد و برای یک اتاق متوسط روشن مناسب‌تر است. این تلویزیون همچنین قادر است رنگ مشکی یکنواخت عمیقی را به نمایش بگذارد و به همین خاطر برای تماشای فیلم مناسب است، اما برای بهبود بیشتر عملکرد خود در این حالت فاقد ویژگی تاریکی موضعی (local dimming) است. زمان پاسخگویی تلویزیون بسیار سریع است و یکنواختی خاکستری نیز مناسب است و این اتفاق برای هواداران برنامه‌های ورزشی بسیار مثبت است. RU8000 از ورودی کم برخوردار است و از FreeSync VRR پشتیبانی می‌کند تا گیمرها را راضی نگه دارد.

نمایش فیلم (امتیاز 7.0)

سامسونگ RU8000 یک تلویزیون مناسب برای تماشای فیلم است. از نسبت کنتراست بومی بالا (native contrast ratio) و یکنواختی مشکی خوبی برخوردار است و رنگ‌های مشکی روی صفحه در یک اتاق تاریک عالی به نظر می‌رسند. متأسفانه، هیچ پشتیبانی از تاریکی موضعی (Local dimming ) برای بهبود بیشتر عملکرد اتاق تاریک وجود ندارد. این تلویزیون فیلم‌ها را بدون لرزش شدید روی هر منبع نمایش می‌دهد و دارای ویژگی درون یابی حرکتی می‌باشد تا از اجرای اثر اپرای صاف لذت ببرید.

برنامه‌های تلویزیونی (امتیاز 7.4)

تلویزیون RU8000 تلویزیونی مناسب برای تماشای برنامه‌های تلویزیونی است. این تلویزیون می‌تواند بازتاب خوبی داشته باشد و همچنین روشنایی مناسبی دارد اما برای یک اتاق بسیار روشن مناسب نیست. محتوای گیرنده دیجیتال ارتقاء یافته، بدون اثری از مصنوعات ظاهری قابل مشاهده است و خیلی خوب به نظر می‌رسد. به علاوه یک ویژگی درون یابی حرکتی وجود دارد که اثر اپرا صاف و بدون مشکل را به طرفداران هدیه می‌دهد. اما متاسفانه زاویه دید ضعیف است و کاربر برای تماشای تلویزیون باید به صورت صحیح از جلو به آن نگاه کند تا به این صورت از مشاهده‌ی دقیق‌ترین تصویر هیجان زده شود.

محتوای ورزشی (امتیاز 7.5)

این تلویزیون سامسونگ برای تماشای محتوای ورزشی ایده‌آل است. این مدل می‌تواند نسبتاً روشن باشد و بازتاب خوبی داشته باشد. همچنین این تلویزیون برای یک اتاق متوسط با چندین منبع نور مناسب است. RU8000 از زمان پاسخگویی بسیار سریعی برخوردار است، بنابراین برنامه‌های ورزشی خیلی سریع کاملاً واضح به نظر می‌رسند. یکنواختی خاکستری مناسب است و کمترین اثر صفحه کثیف (Dirty screen) هواداران ورزش را آزار نمی‌دهد. متأسفانه زاویه دید ضعیف است و این تلویزیون بهترین انتخاب برای تماشای ورزش با گروهی از دوستان نیست.

بازی‌های ویدیویی (امتیاز 8.3)

تلویزیون سامسونگ RU8000 یک تلویزیون عالی برای انجام بازی‌های ویدیویی است. با توجه به تاخیر ورودی بسیار کم برای بازی بسیار پاسخگو است. زمان پاسخ‌دهی دستگاه بسیار سریع است و محتوا بدون تاری خیلی سریع عمل خواهد کرد. تلویزیون RU8000، تاخیر در ورودی کم با ویژگی درون یابی حرکت، تاخیر خودکار کم و FreeSync VRR را برای اجرای بازی بدون گسستگی به ارمغان می‌آورد.

فیلم‌های HDR (امتیاز 6.8)

تلویزیون RU8000 برای تماشای محتوای HDR ایراد خاصی ندارد چرا که از یک نسبت کنتراست عالی و همچنین یکنواختی مشکی عالی برخوردار است اما با توجه به عدم برخورداری آن از تاریکی موضعی عملکرد اتاق تاریک آن بهبود پیدا نخواهد کرد. اگر چه این تلویزیون از طیف گسترده‌ای از رنگ برخوردار است و می‌تواند در HDR درخشان باشد اما نمی‌تواند محتوای HDR را به شکلی که سازنده در نظر دارد به نمایش بگذارد.

بازی HDR (امتیاز 7.9)

RU8000 یک تلویزیون خوب برای اجرای بازی‌های HDR است. این مسئله عمدتا به خاطر تاخیر ورودی بسیار کم و زمان پاسخگویی سریع است که برای ایجاد یک تجربه‌ی بازی خوب ضرورت دارد. این تلویزیون اگر چه از طیف گسترده رنگ بهره‌مند است اما در HDR بسیار روشن نخواهد بود و بنابراین جزئیات تصویر در برخی از بازی‌ها همانطور که باید باشد نیست.

مانیتور کامپیوتر (امتیاز 7.8)

این تلویزیون برای استفاده به عنوان مانیتور کامپیوتر مناسب است، از این رو که تاخیر ورودی بسیار کم و پاسخگویی سریعی دارد. همچنین از رایج‌ترین رزولوشن‌ها بدون مشکل پشتیبانی می‌کند و قادر است chroma 4:4:4 را به خوبی نمایش دهد. حرکت تصویر به لطف زمان پاسخگویی سریع دستگاه واضح به نظر می‌آید. به علاوه تلویزیون از خطر ماندگاری دائمی تصویر مصون است. متاسفانه تلویزیون زاویه دید ضعیفی دارد و به همین خاطر هنگام نشستن از نزدیک متوجه مشکلات یکنواختی خواهید شد.

موقعیت تلویزیون سامسونگ RU8000 در بازار

سامسونگ RU8000 یک تلویزیون UHD میان رده 2019 است. این تلویزیون جایگزین NU8000 در ترکیب سامسونگ است. این تلویزیون دارای ویژگی‌های پیشرفته مشابه با ویژگی‌های QLEDهای بالاتر مانند Q60R یا Q70R است. رقبای مستقیم آن سایر تلویزیون‌های LED میان رده مانند Sony X9000F ، LG SK9500 یا ویزیو P Series Quantum 2019 هستند.

طراحی

استایل (امتیاز 8.5)

سامسونگ RU8000 از طراحی بسیار خوبی برخوردار است. پایه تلویزیون از پلاستیک با کیفیت ساخته شده است و به خوبی از تلویزیون پشتیبانی می‌کند و آن را در برابر آسیب‌های ناگهانی مصون می‌دارد. قسمت پشتی تلویزیون ساده و با بافتی زیبا و شبیه به پشت تلویزیون Q60R است. تلویزیون نسبتاً نازک است و فریم‌های آن شبیه به Q60R است. کیفیت ساخت مناسب است و اگرچه در گوشه پایین سمت چپ، متوجه شکاف کوچکی شده‌ایم اما مشکلی از بابت کیفیت ساخت این محصول وجود نخواهد داشت.

استایل سامسونگ RU8000

پایه

این پایه از پلاستیک با کیفیت خوب ساخته شده و تلویزیون را به خوبی پشتیبانی می‌کند. پایه‌ها شبیه به پایه‌ی سامسونگ Q80R است، اما پایه‌ها برای هدایت مناسب کابل توخالی نیستند. اگر تلویزیون لمس گردد کمی می‌لرزد اما اصلا مسئله‌ای جدی نیست.

نمای پشتی

پنل پشتی تلویزیون تقریباً با Q80R ،Q70R و Q60R یکسان است. این قسمت از پلاستیک ساخته شده است و از الگوی بافت معمولی سامسونگ بهره‌مند است. در قسمت پایین چند شیار وجود دارد که می‌تواند کابل‌ها را به سمت پایه‌ها هدایت کند که در نهایت به مدیریت کابل کمک خواهد نمود.

پشت تلویزیون RU8000

فریم اطراف نمایشگر

فریم اطراف نمایشگر تلویزیون نازک است و بنابراین جلب توجه نمی‌کند اگر چه کمی ضخیم‌تر از مدل قبلی خود یعنی NU8000 و همچنین Q60R است.

فریم اطراف نمایشگر RU8000

ضخامت

تلویزیون RU8000 نسبت به تلویزیون‌های Q70R، Q60R و Q80R کمی نازک‌تر است اما در عین حال کمی ضخیم‌تر از تلویزیون RU7100 است. اگر تصمیم دارید دستگاه را به صورت دیواری نصب کنید باید از فاصله‌هایی که در جعبه موجود است بهره بگیرید چرا که پشت تلویزیون مقداری خمیده است. خیلی زیاد نخواهد بود.

ضخامت تلویزیون ru8000

کیفیت ساخت (امتیاز 6.5)

کیفیت ساخت این تلویزیون مناسب است و البته بسیار شبیه تلویزیون‌های RU7100 و Q60R است. تلویزیون به اندازه کافی مستحکم است و مشکلی با آن پیدا نخواهید کرد.

کیفیت ساخت (امتیاز 6.5)

کیفیت تصویر

کنتراست (امتیاز 9.0)

این تلویزیون سامسونگ از نسبت کنتراست بومی (native contrast ratio) بسیار خوبی بهره‌مند است. بنابراین این تلویزیون در یک اتاق تاریک رنگ‌های مشکی و سفید را به خوبی ارائه می‌دهد و این حالت برای تماشای فیلم عالی خواهد بود. متاسفانه این تلویزیون برخلاف RU8000 و NU8000 از ویژگی تاریکی موضعی برای بهبود عملکرد اتاق تاریک برخوردار نیست.

تاریکی موضعی (local dimming) (امتیاز 0)

متاسفانه خبری از ویژگی تاریکی موضعی (local dimming) در این تلویزیون نخواهد بود.

حداکثر روشنایی SDR (امتیاز 7.2)

این تلویزیون به هنگام نمایش انواع مختلف محتوا به جز Peak 2% Window که به میزان قابل توجهی کم نور است، نسبتا سازگار باقی می‌ماند و این امر بر نحوه‌ی آشکار سازی روشنایی برجسته در صفحه نمایش تاثیر می‌گذارد. به صورت کلی RU8000 می‌تواند به اندازه کافی روشن باشد تا در اکثر اتاق‌های با نور متوسط ، در برابر تابش خیره کننده مقاومت کند.

میزان حداکثر روشنایی بعد از کالیبراسیون، با استفاده از حالت تصویر ‘Movie’، تن رنگ ‘Warm 2’ و گاما تنظیم شده روی ‘2.2’، اندازه‌گیری شد. با اعمال این تنظیمات می‌توانید دقیق‌ترین تصویر را شاهد باشید.

اگر به دقت تصویر خیلی اهمیت نمی‌دهید، قادر خواهید بود سطح روشنایی بیشتری را به دست آورید. در تنظیم حالت تصویر روی’Movie’ و تن رنگ روی’Warm 1′ به 396 نیت رسیدیم. سایر حالت‌های تصویر روشن‌تر نبودند که البته غیر منتظره است.

حداکثر روشنایی HDR (امتیاز 5.6)

این حالت نیز مانند حداکثر روشنایی SDR با انواع مختلف محتوا سازگار است اما هنگامی که جزئیات کوچکتر در صفحه نمایش چشمک می‌زند کمتر روشن خواهد شد. همه حالت‌های تصویر و دمای رنگ از حداکثر نقطه اوج یکسان برخوردار بودند.

میزان حداکثر روشنایی را قبل از کالیبراسیون با استفاده از حالت تصویر’Movie’ و تن رنگ روی ‘Warm 2’ اندازه‌گیری نمودیم. با استفاده از این تنظیمات قادر به دستیابی به حداکثر روشنایی بودیم.
اگر به دقت تصویر چندان اهمیتی نمی‌دهید، می‌توانید میزان روشنایی بالاتری را به دست آورید. با این حال برای این تلویزیون سامسونگ فقط توانسته‌ایم به سطح روشنایی 365 نیت برسیم که خیلی روشن‌تر از روشنایی دقیق تصویر ما نیست.

یکنواختی خاکستری (امتیاز 7.8)

این تلویزیون از یکنواختی خاکستری خوبی برخوردار است، همچنین شبیه به NU8000 است و بسیار بهتر از Q60R است. لبه‌های صفحه نمایش کمی تیره‌تر به نظر می‌رسند اما بقیه نسبتا یکنواخت هستند. رنگ‌های یکنواخت در صفحه نمایش وجود دارد. بیشتر افراد متوجه اثر صفحه نمایش کثیف نمی‌شوند و در نتیجه در هنگام تماشای برنامه ورزشی حواس پرتی ایجاد نخواهد شد.

زاویه دید (امتیاز 5.0)


انتظار می‌رود تلویزیون از زاویه دید ضعیف برخوردار باشد و این به خاطر برخورداری از پنل VA است که همان انتظار برای آن می‌رود. حتی در زاویه‌های کوچک خارج از محدوده نیز شاهد تغییرات گاما و سطح رنگ مشکی خواهیم بود، به این صورت که دقت تصویر از دست خواهد رفت. اگر از گوشه و کنار محتوا را تماشا کنید، تلویزیون خوبی نخواهد بود. اگر از نظر شما زاویه دید تلویزیون یک مشکل است بهتر است تلویزیون ال جی SK9000 را که از پنل IPS برخوردار است بررسی نمایید.

یکنواختی رنگ سیاه (امتیاز 8.7)

این تلویزیون سامسونگ از یکنواختی رنگ مشکی شگفت انگیزی برخوردار است. در همه‌ی قسمت‌های نمایشگر و بیشتر در سمت راست سایه‌های سیاه وجود دارد که البته برای اکثر مردم قابل مشاهده نخواهد بود. اگر قصد تماشای محتوا را در یک اتاق تاریک دارید، این تلویزیون خوب به نظر می‌رسد.

یکنواختی رنگ سیاه (امتیاز 8.7)

بازتاب (انعکاس نور) (امتیاز 7.1)

بازتاب نور در سایز 55 اینچ این مدل بررسی شده است. انتهای نیمه براق، انعکاس مشابه NU8000 را نشان می‌دهد و بیشتر مردم حتی در اتاق‌هایی با نور متوسط متوجه تابش خیره‌کننده‌ای می‌شوند. همچنین این تلویزیون در اتاق‌های واقعا روشن عملکرد خوبی ندارد. اگر به دنبال یک تلویزیون با قابلیت بازتاب فانتزی هستید تلویزیون Samsung Q90/Q90R QLED را بررسی نمایید.

قبل از کالیبراسیون (امتیاز 7.4)

با اعمال تنظیمات قبل از کالیبراسیون دقت تصویر تلویزیون RU8000 مناسب است. مقداری عدم دقت وجود دارد که افراد ممکن است هم در سایه‌های خاکستری و هم در برخی از رنگ‌ها نظیر آبی و سرخابی متوجه آن شوند. گاما از منحنی به خوبی پیروی نمی‌کند و لذا بیشتر صحنه‌ها کمی روشن‌تر به نظر می‌رسند. دمای رنگ کمی گرم‌تر از مقدار هدف 6500K است. اگر می‌خواهید یک تلویزیون مشابه به این تلویزیون دارای دقت رنگ بهتر را انتخاب نمایید، پیشنهاد می‌کنیم تلویزیون سامسونگ Q60T را بررسی نمایید.

قبل از کالیبراسیون (امتیاز 7.4)

پس از کالیبراسیون (امتیاز 9.4)

تلویزیون پس از کالیبراسیون دقت عالی دارد. تعادل نور سفید dE تقریبا کامل است. رنگ De نیز به شدت کاهش می‌یابد، اما برخی از مردم هنوز هم می‌توانند مقداری از عدم دقت در رنگ آبی تیره و قرمز تیره را مشاهده کنند. گاما منحنی را به خوبی ردیابی می‌کند و دمای رنگ تقریبا در هدف 6500K قرار دارد.

پس از کالیبراسیون (امتیاز 9.4)

ورودی 480p (امتیاز 8.0)

در هنگام ارتقاء محتوای کم کیفیت همچون DVD هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت، همچنین هیچ گونه اثری از مصنوعات و حالت‌های غیر طبیعی نخواهد بود.

ورودی 720p (امتیاز 8.0)

محتوای 720p مانند محتوای گیرنده دیجیتال به خوبی ارتقاء داده می‌شود. در این حالت خبری از هیچ گونه نرمی بیش از حد تصویر یا ارتقاء غیر طبیعی وجود ندارد.

ورودی 1080p (امتیاز 9.0)

محتوای 1080p همچون Blu-rays تقریبا به خوبی محتوای 4K به نمایش گذاشته خواهد شد.

ورودی 4k (امتیاز 10)

هیچ گونه مشکلی در نمایش محتوای 4K وجود ندارد.

ورودی 8k (امتیاز0)

تلویزیون RU8000 قادر به نمایش سیگنال 8K نخواهد بود.

طیف رنگ (امتیاز 7.6)

RU8000 می‌تواند طیف گسترده ای از رنگ را نشان دهد، البته دامنه‌ی این طیف به اندازه تلویزیون Q60R با سطح ورودی QLED گسترده نیست و همچنین از تلویزیون NU8000 سال 2018 نیز کمی پایین‌تر است.

فیلم EOTF، محرک ورودی را به خوبی دنبال می‌کند تا زمانی که به آرامی شروع به گردش در نزدیک ماکزیمم روشنایی تلویزیون می‌کند. در حالت بازی، EOTF محرک را از نزدیک دنبال نمی‌کند، بنابراین بازی HDR مقداری کم رنگ‌تر به نظر می‌آید.

حجم رنگ (امتیاز 6.5)

در تلویزیون RU8000، حجم رنگ خوب به نظر می‌رسد. نمایشگر این تلویزیون می‌تواند اکثر رنگ‌های تیره را به نمایش بگذارد اما همانند اکثر تلویزیون‌های LED در نمایش رنگ‌های سرد کمی مشکل دارد. تلویزیون NU8000 از حجم رنگ بهتری برخوردار است.

گرادیان (درجه سطح رنگ در نمایشگر) (امتیاز 7.8)

سامسونگ RU8000 از عملکرد گرادیان خوبی برخوردار است. تعدادی از نواربندی‌های ریز در سبزهای تیره و قرمزها پدیدار می‌شوند اما به هرحال در محتوای نرمال و معمولی مسئله جدی و یقینا سختی نیست؛ با این حال اگر احساس می‌کنید که باندینگ شما را اذیت می‌کند بهتر است گزینه‌ی Digital Clean View را روی حالت خودکار (Auto) تنظیم کنید تا بخش بزرگی از آن را حذف کنید. در نظر داشته باشید متاسفانه این کار می‌تواند باعث از بین رفتن جزئیات در صحنه‌های خاص شود.

نگهداری موقت تصویر (امتیاز 10)

بلافاصله بعد از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض تست تصویر، متوجه برخی از تصاویر ضعیف می‌شویم اما خیلی سریع از بین رفته و در محتوای عادی به سختی قابل توجه است.

خطر ماندگاری دائمی تصویر (امتیاز 10)

انتظار نمی‌رود که پنل‌های VA، حفظ تصویر دائمی را تجربه کنند، زیرا پنل VA در آزمایش طولانی مدت مصون مانده است.

حرکت-جنبش

زمان پاسخگویی (امتیاز 8.3)

زمان پاسخگویی تلویزیون Samsung RU8000 بسیار عالی است و حتی نسبت به NU8000 پیشرفت چشمگیر داشته است. این ویژگی برای مطالب پر سرعت و بازی‌های ویدیویی عالی است. مقدار کمی جهش در انتقال 0-20 درصد محتوا وجود دارد که ممکن است در صحنه‌های واقعا تاریک باعث ایجاد نگرانی شود، اما خب خیلی قابل توجه نخواهد بود. متاسفانه به دلیل سوسو زدن نور پس زمینه موارد تکراری برجسته و قابل توجهی وجود دارد.

زمان پاسخگویی (امتیاز 8.3)

عدم سوسو زدن (لرزش تصویر) (امتیاز 6.0)

RU8000 از مدولاسیون پهنای پالس (PWM) برای تاریک کردن نور پس زمینه‌ی خود بهره می‌برد. فرکانس لرزش تصویر در حالت فیلم، 240 هرتز است اما در همه‌ی حالت‌های دیگر تصویر به 120 هرتز می‌رسد. به علاوه اگر در حالت ‘Movie’ یا فیلم، Auto Motion Plus را روی ‘Custom’ و یا ‘Auto’ تنظیم کنید، فرکانس به 120 هرتز کاهش خواهد یافت. این حالت خیلی شبیه Q6FN است.

درج فریم سیاه (BFI) (امتیاز 10)

این تلویزیون دارای یک ویژگی BFI است که به کاهش تاری حرکت و روشن‌تر شدن اشیاء با سرعت بالا کمک می‌کند. ویژگی BFI می‌تواند فرکانس سوسو زدن را به 60 هرتز کاهش دهد.

تنظیمات Auto Motion Plus سوسو زدن را روی 120 هرتز تنظیم می‌کند و با فعال کردن تنظیم LED Clear Motion، سوسو زدن به 60 هرتز کاهش می‌یابد.

فرکانس سوسو زدن همیشه در حالت ‘Game’ با سرعت 120 هرتز است. یک بار دیگر، تنظیم LED Clear Motion در Game Motion Plus فرکانس را به 60 هرتز کاهش می‌دهد و در نتیجه حرکت را واضح‌تر نشان می‌دهد.

درون یابی حرکتی

RU8000 می‌تواند محتوای فریم پایین‌تر را تا 120 فریم در ثانیه درون یابی کند. برای فعال کردن درون یابی حرکت، باید Auto Motion Plus را فعال کرده و اسلایدرهای موجود را تنظیم کنید.

توجه داشته باشید که فقط تنظیم Auto Motion Plus روی ‘Custom’ لرزش نور پس زمینه را به 120 هرتز تغییر می‌دهد.

سایز 49 اینچ این مدل، پنل 60 هرتز دارد و تنها قادر است محتوای 60 فریم بر ثانیه را درون یابی کند.

پرش تصویر (Stutter) (امتیاز 7.0)

RU8000 زمان پاسخگویی بسیار سریعی دارد و این امر موجب می‌شود تصویر در فیلم‌ها یا محتوای فریم پایین دچار پرش شود. اگر پرش تصویر شما را آزار می‌دهد درون یابی حرکت و یا ویژگی درج فریم مشکی می‌تواند در حل آن کمک کند.

لرزش در 244p (امتیاز 10)

این تلویزیون سامسونگ قادر است لرزش را از همه‌ی منابع حذف کند.

نرخ تجدید متغیر (امتیاز 8.2)

به روزرسانی 2019/17/12

تلویزیون RU8000 به درستی با درایورهای فعلی Adaptive Sync NVIDIA کار نمی‌کند.
سامسونگ RU8000 از نرخ تازه سازی بومی 120 هرتز برخوردار است. خوشبختانه این تلویزیون از تکنولوژی نرخ تجدید متغیر FreeSync برای تجربه‌ی یک بازی بدون گسستگی برای کسانی که کارت AMD سازگار یا Xbox One دارند پشتیبانی می‌کند. دامنه VRR بسیار عالی است و در 1080p و 1440p یکسان می‌باشد. با این حال در 4K دامنه باریک‌تر است چرا که تلویزیون تنها از وضوح 4k @ 60Hz پشتیبانی به عمل می‌آورد.

برای به دست آوردن وسیع‌ترین محدوده، تلویزیون در حالت بازی آزمایش شده است و FreeSync روی Ultimate’ تنظیم شده است.

اگر FreeSync در یک دستگاه متصل فعال شده باشد، حالت بازی خودکار اصلا کار نمی‌کند و در حالت بازی باقی خواهد ماند.

با توجه به اینکه مدل 49 اینچ دارای پنل 60 هرتز است از FreeSync پشتیبانی نخواهد کرد.

ورودی‌ها

تاخیر ورودی (امتیاز 8.7)

آخرین به‌روزرسانی 2020/03/07: میزان تاخیر ورودی در 120 هرتز در 1080p و 1440p آزمایش شده است. میزان تاخیر در هر دو حالت و در حالت بازی 5.9ms است و دیگر فریم‌ها را نمی‌توان پرش کرد.

این تلویزیون تاخیر کم ورودی قابل توجهی دارد و به همین خاطر بیشتر گیمرها از آن استقبال می‌کنند. با تنظیم کردن تلویزیون در حالت ‘Game’ به کمترین میزان تاخیر ورودی معادل 60 هرتز منجر می‌شود. با این حال زمانی که در حالت بازی نرخ تازه سازی تصویر 120 هرتز و وضوح تصویر 1080p و 1440p است، فریم‌های نمایشگر دچار پرش می‌شوند، بنابراین تاخیر ورودی بدون اعمال حالت بازی مورد آزمایش قرار گرفته است که در این حالت تاخیر ورودی بیشتر است. همچنین زمانی که تلویزیون در حالت PC یا اتصال به رایانه قرار دارد دارای همان ورودی کم در حالت بازی است، بنابراین برای استفاده به عنوان مانیتور کامپیوتر نیز عالی است.

رزولوشن‌های پشتیبانی شده (امتیاز 9.6)

آخرین به‌روزرسانی 2020/06/01: تلویزیون با جدیدترین سیستم عامل آزمایش شده است و اکنون قادر به نمایش 1080p و 1440p @ 120Hz بدون پرش فریم در حالت PC است.

تلویزیون RU8000 دقیقا مانند Q70R، Q80R و Q90R از رزولوشن‌های رایج از جمله 1440p @ 60 Hz که در NU8000 2018 پشتیبانی نمی‌شود، پشتیبانی می‌کند. شما باید تلویزیون را روی ‘PC Mode’ تنظیم نمایید تا chroma 4:4:4 مناسب نمایش داده شود.

مدل 49 اینچ پنل 60 هرتز دارد و از ورودی‌های 120 هرتز پشتیبانی نمی‌کند.

همه‌ی ورودی‌ها

HDMI : 4

USB: 2

خروجی صدای دیجیتال نوری: 1

تیونر (کابل/آنتن): 1

اترنت: 1

همه‌ی ورودی‌ها
همه‌ی ورودی‌های تلویزیون

مشخصات ورودی

HDR10: دارد

HDR10+: دارد

HLG: دارد

پهنای باند کامل HDMI 2.0: دارد (HDMI 1،2،3،4)

CES: دارد

HDCP 2.2 بله (HDMI 1،2،3،4)

پشتیبانی از Wi-Fi: دارد (2.4 گیگاهرتز، 5 گیگاهرتز)

گذرگاه صوتی

درست مانند Q60R و Q70R و تلویزیون‌های سامسونگ 2018، تلویزیون RU8000 نیز از گذرگاه DTS و eARC پشتیبانی نمی‌کند. این تلویزیون احتمالا از گذرگاه Atmos با ضعف از منابع دالبی دیجیتال پلاس مانند برنامه بومی Netflix پشتیبانی می‌کند، زیرا یک گزینه‌ی Atmos در تنظیمات وجود دارد.

کیفیت صدا

فرکانس پاسخگویی (امتیاز 6.8)

RU8000 فرکانس پاسخگویی مناسبی دارد و در تلاش است که یک باس عالی تولید کند. فرکانس بالا از فرکانس پایین به خوبی قابل تشخیص بوده و برای انجام مکالمه خیلی خوب عمل می‌کند. صدای بلند و به اندازه‌ی کافی تلویزیون برای اتاق‌های بزرگ یا محیط‌های پر سر و صدا مناسب است. متاسفانه گزینه‌ی تصحیح اتاق دیجیتالی برای تنظیم آکوستیک اتاق را ندارد.

تحریف (اعوجاج) (امتیاز 6.4)

این تلویزیون از اعوجاج متوسطی برخوردار است. اگر چه از Q60R بهتر است اما از NU8000 بدتر است. مقدار کمی اعوجاج وجود دارد که با حجم آن افزایش می‌یابد، اما به حدی نخواهد رسید که مصنوعات مورد توجه قرار بگیرند.

ویژگی‌های هوشمند

رابط کاربری (امتیاز 8.0)

رابط کاربری RU8000 بسیار بصری است و کار کردن با آن خیلی ساده است. این رابط کاربری بسیار نرم‌تر از مدل NU8000 2018 است و بسیار شبیه به Q60R است.

رابط کاربری (امتیاز 8.0)

تبلیغات رایگان (امتیاز 0)

دقیقاً مانند آخرین تلویزیون‌های سامسونگ که آزمایش شده‌اند، RU8000 دارای تبلیغات است. تبلیغات و محتوای پیشنهادی هم در فروشگاه برنامه و هم در Smart Hub سامسونگ ظاهر می‌شوند و هیچ یک از این موارد غیرفعال نیست.

برنامه‌ها و ویژگی‌ها (امتیاز 8.5)

سامسونگ یکی از بزرگترین انتخاب برنامه‌ها را در فروشگاه برنامه خود دارد. این احتمال وجود دارد که شما آنچه را که لازم دارید پیدا کنید. برنامه‌های RU8000 خوب اجرا می‌شوند اما همیشه روان نیستند.

برنامه‌ها و ویژگی‌ها (امتیاز 8.5)

ریموت کنترل (امتیاز 8.5)

این تلویزیون با ریموت کنترل عادی هوشمند و پیشرفته‌ی هوشمند ارائه می‌شود در هنگام خرید حتما از فروشنده در مورد نوع ریموت کنترل سوال نمایید و از او بخواهید عکس آن را برایتان ارسال کند.

ریموت کنترل تلویزیون با Q60R، Q70R و Q90R ساخت آمریکای شمالی یکسان است. این ریموت به NU8000 شباهت دارد اما دارای سه دکمه دسترسی سریع جدید برای Netflix، Hulu و Amazon Prime است. همچنین نیازی به مسیر دید ندارد و با دستیار صوتی سامسونگ (Bixby) به خوبی ادغام می‌شود. این ریموت دارای میکروفون داخلی است، بنابراین می‌توانید بیشتر عملکردهای تلویزیون خود را با صدای خود کنترل کنید، از جمله راه اندازی برنامه‌ها و تغییر تنظیمات. متاسفانه درست همانند Q80R مشخص نیست که کدام یک از برنامه‌ها از جستجوی صوتی پشتیبانی می‌کنند.

ویژگی One Remote به شما امکان می‌دهد دستگاه‌های دیگر را با ریموت کنترل کنید، حتی اگر از HDMI-CEC پشتیبانی نکنند.

ریموت کنترل (امتیاز 8.5)

دکمه‌های کنترل زیر تلویزیون (کلیدهای سرخود)

یک دکمه منفرد وجود دارد که منوی روی صفحه را در زیر مرکز تلویزیون کنترل می‌کند. می‌توانید تلویزیون را روشن یا خاموش کنید، ورودی‌ها را تغییر دهید یا میزان صدا را تنظیم کنید.

محتوای درون جعبه

• راهنمای تنظیم سریع
• باتری‌ها
• براکت دیواری
• ریموت
• راهنمای کاربری
• کلیپ مدیریت کابل
• کابل برق

محتوای درون جعبه

متفرقه

مصرف برق: 47 وات
مصرف برق: (حداکثر) 117 وات
سیستم عامل: 1065

تفاوت بین اندازه و متغیرها

ما سایز 55 اینچ 55RU8000 نسخه FA01 را آزمایش کردیم، انتظار می‌رود نتایج برای 65RU8000 و 75RU8000 و 82RU8000 معتبر باشد. بیشتر این نتایج برای سایز 49 اینچ نیز معتبر است اما برخی از تفاوت‌ها که در بالاتر ارائه شد دیده می‌شود.

تلویزیون RU8000 در مقایسه با سایر تلویزیون‌ها

RU8000 یک تلویزیون میان رده است اما تلویزیون‌های بهتری با همان قیمت وجود دارد.

سامسونگ RU8000 در مقایسه با سایر تلویزیون‌ها
بالا چپ: ویزیو P Series 2018، پایین چپ: سامسونگ Q60R، وسط: سامسونگ RU8000، بالا راست: ال‌جی SK9500، پایین راست: سونی X9500G

سامسونگ TU8000

سامسونگ RU8000 تلویزیون بهتری نسبت به سامسونگ TU8000 است. 2019 RU8000 از طیف گسترده‌ای از رنگ پشتیبانی می‌کند، همچنین می‌تواند بسیار درخشان‌تر شود و لرزش را از بین ببرد. زمان پاسخگویی به طور قابل ملاحظه ای بهتر است و از یک فن آوری نرخ تازه سازی متغیر برای یک تجربه بازی تقریباً پیوسته پشتیبانی می‌کند. TU8000 2020 به نسبت کنتراست کمی بهتر و یکنواختی مشکی بسیار بهتری برای بهبود عملکرد اتاق تاریک دارد.

سامسونگ Q60 / Q60R QLED

سامسونگ Q60 / Q60R QLED و سامسونگ RU8000 هر دو عملکرد بسیار مشابهی دارند. RU8000 از یکنواختی مشکی بهتری برخوردار است که به ارائه‌ی رنگ مشکی بیشتر در یک اتاق تاریک و یکنواختی خاکستری کمی بهتر کمک می‌کند که اگر از طرفداران ورزش هستید عالی است.

سامسونگ RU7100

RU8000 از سامسونگ RU7100 بهتر است. سامسونگ RU8000 می‌تواند روشن‌تر شود و از بازتاب بهتری نیز بهره‌مند است، بنابراین اگر اتاق روشن دارید مناسب‌تر خواهد بود. این تلویزیون می‌تواند فیلم‌های بدون لرزش را به نمایش بگذارد و زمان پاسخگویی سریع‌تری داشته باشد که حرکت واضح را ارائه می‌دهد. به علاوه RU8000 از فناوری نرخ تجدید متغیر FreeSync پشتیبانی می‌کند که ایده‌آل برای علاقه‌مندان به بازی و سرگرمی است.

سامسونگ NU8000

سامسونگ NU8000 کمی بهتر از RU8000 است. NU8000 همچنین دارای ویژگی تاریکی موضعی است که می‌تواند عملکرد اتاق تاریک را بهبود ببخشد. NU8000 از حداکثر روشنایی SDR بهتری برخوردار است و در صورتی که اتاق روشن‌تری دارید مناسب‌تر است. NU8000 همچنین می‌تواند در HDR روشن‌تر گردد و از حجم رنگ بهتری نیز برخوردار باشد که برای محتوای HDR بسیار عالی خواهد بود. از سویی دیگر، RU8000 دارای تاخیر ورودی کمتری است، برای بازی مناسب است و زمان پاسخگویی سریع‌تر آن برای تماشای مسابقه‌ی ورزشی عالی خواهد بود.

ویژگی تلویزیون RU8000 تلویزیون TU8000 تلویزیون Q60R تلویزیون X8000H
طراحی 7.5 7.7 7.5 7.5
کیفیت تصویر 7.3 7.2 7.4 7.3
زمان پاسخگویی 8.3 7.3 8.5 7.7
ورودی‌ها 8.8 9.1 8.9 8.9
کیفیت صدا 6.7 6.8 6.4 6.6
ویژگی‌های هوشمند 8.1 7.9 8.1 8.1
نمایش فیلم 7.0 7.0 6.8 5.9
برنامه‌های تلویزیون 7.4 7.2 7.4 8.1
محتوای ورزشی 7.5 7.1 7.5 7.7
بازی‌های ویدیویی 8.3 7.9 8.3 7.7
فیلم‌های HDR 6.8 6.6 6.7 6.0
بازی‌های HDR 7.9 7.2 7.9 7.1
مانیتور PC 7.5 7.8 7.8 8.2

درباره‌ی مسعود رسولی

همچنین ببینید

بررسی تخصصی تلویزیون NANO75

نقد و بررسی تخصصی تلویزیون ال‌جی NANO75

تلویزیون NANO75 به عنوان ارزان‌ترین مدل نانوسل در سال 2021 معرفی شده است. این تلویزیون ال‌جی دارای مزایا و معایبی است که در تصمیم گیری شما برای خرید تأثیرگذار خواهد بود؛ با ما در مطلب بررسی تخصصی NANO75 همراه شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *