تلویزیون منحنی سامسونگ ru7300

نقد و بررسی تخصصی تلویزیون منحنی سامسونگ RU7300

تلویزیون سامسونگ RU7300 محصولی با امکانات بالا و کیفیت قابل قبول است که در سال 2019 و در برند خوش‌نام سامسونگ تولید شده است. بلاگ خبری بانه سرویس این تلویزیون جدید سامسونگ را با جزئیات ریز و دقیق مورد نقد و بررسی قرار داده است و تمامی امکانات، نقاط قوت و نقاط ضعف آن را به صورت کامل در این پست در اختیارتان می‌گذارد تا انتخابی مناسب تر داشته باشید. خرید این تلویزیون با امکانات عالی و ضعف در برخی از ویژگی‌ها همراه خواهد بود که شما با توجه به کارایی که از تلویزیون انتظار دارید، می‌توانید از برخی از عیوب چشم پوشی کنید و با اهمیت بیشتر برخی از آن‌ها را بررسی کنید.

در این پست بدون هیچ تعصب و یا کم کاری عیوب تلویزیون RU7300 ذکر شده‌اند تا حق انتخاب را با آگاهی کامل به شما بدهد. برخلاف اکثر نقد و بررسی‌هایی که تا کنون از این تلویزیون خوانده‌اید، در این پست تمامی ویژگی‌ها سنجیده شده‌اند، با این وجود توجه داشته باشید که ممکن است مقایسه‌ی این مدل با محصولات نقد شده با سایر سایت‌های فروشگاهی کار اشتباهی باشد. پس توصیه می‌شود انتخاب و مقایسه را به همین وبلاگ خلاصه کنید تا نتیجه‌ای منطقی تر برای خرید و یا عدم خرید تلویزیون بگیرید.

طراحی تلویزیون سامسونگ ru7300

بررسی تلویزیون سامسونگ RU7300

تلویزیون سامسونگ محصولی با کیفیت تصویر 4K و با طراحی منحصر به فرد منحنی از برند سامسونگ است. این تلویزیون با ارائه‌ی رنگ‌های سیاه و سفید به صورت کامل و طبیعی این امکان را فراهم می‌کند تا تغییر سطح انرژی و رنگ‌ها را بر روی نمایشگر احساس کنید. تاخیر ورودی پایین بر روی این تلویزیون امکان انتقال بالای اطلاعات و تجربه‌ی انجام بازی را با سرعت بالا به شما خواهد داد. اما سامسونگ بر روی این تلویزیون ویژگی‌های پیشرفته تر را به عنوان برتری این مدل مورد استفاده قرار داده است که می‌توان به قابلیت FreeSync اشاره کرد که برای انجام حرکات و حرکت اشیا بر روی نمایشگر عملکردی متوسط را ارائه می‌دهد.

امتیاز کلی:
طراحی 8.5
کیفیت تصویر 7.4
نرخ حرکت 6.3
ورودی‌ها 9.7
کیفیت صدا 6.5
ویژگی‌های هوشمند 7.4
امتیاز نمایش انواع محتوای ویدیویی:
نمایش فیلم 6.7
برنامه‌های تلویزیونی 7.5
محتوای ورزشی 7.3
بازی‌های ویدیویی 8.5
فیلم‌های HDR 6.8
بازی‌های HDR 7.9
مانیتور PC 8.4

متاسفانه تغییر در زاویه‌ی قرار گیری به نسبت نمایشگر، بر روی کیفیت رنگ‌ها تاثیر می‌گذارد و کیفیت تصویر کاهش پیدا می‌کند. بنابراین این تلویزیون برای افرادی که می‌خواهند در زاویه‌ی گسترده به صفحه نمایش نگاه کنند، گزینه‌ی مناسبی نمی‌باشد. عملکرد HDR نیز بر روی این تلویزیون محدود است، عدم دسترسی به صحنه‌های بسیار روشن بر روی گستره رنگی ارائه شده نیز بر روی این محصول تاثیر خواهد گذاشت و کیفیت رنگی چندان پیشرفته ای را ارائه نمی دهد.

  • ارائه‌ی عمق یکنواخت به کمک رنگ مشکی
  • تاخیر ورودی پایین
  • زاویه‌ی دید محدود و کم
  • کیفیت پایین سطح HDR

راهنمای کامل خرید تلویزیون سامسونگ RU7300

تلویزیون RU7300 سامسونگ محصولی با وضوح تصویر 4K است و تنها تلویزیونی است که برند سامسونگ در سال 2019 با ساختار و طراحی منحنی معرفی کرده و در اختیار کاربران قرار داده است. این محصول بسیار شبیه به تلویزیون سامسونگ RU7100 است و همچنین شباهت بسیار بالایی به مدل NU7300 در سال 2018 دارد و جایگزینی مناسب برای آن می‌باشد. صرفه نظر از صفحه نمایش منحنی این تلویزیون 2019 سامسونگ، می‌توان آن را با مدل‌های UM7300 از برند ال جی و همچنین تلویزیون X800G از برند سونی مقایسه کرد، البته توجه داشته باشید که طراحی نمایشگر در این محصولات تخت است.

طراحی (امتیاز: 8.5)

مدل RU7300 سامسونگ محصولی با طراحی شبیه به تلویزیون NU7300 سامسونگ در سال گذشته می‌باشد. البته نمی‌توان از شباهت بالای امکانات این محصول با مدل RU7100 در سال 2019 چشم پوشی کرد و تنها تفاوت آن‌ها ساختار منحنی نمایشگر می‌باشد. این تلویزیون از کیفیت ساخت مطلوبی برخوردار است و از امکانات مناسبی بر روی بدنه‌ی خود سود می‌برد، البته برخی ویژگی‌های این بخش نگران کننده می‌باشند. پنل پشتی تلویزیون از پلاستیک ساخته شده است و بر روی خود شیارهایی برای مدیریت کابل‌ها را دارای می‌باشد. انحنای نمایشگر سبب شده است تا بدنه‌ی این محصول ضخیم تر از مدل‌های تخت تولید شده در این برند به نظر برسد. این قابلیت سبب می‌شود تا با سختی بیشتری این مدل را به دیوار متصل نمایید و در این حالت ضخامت بالاتری را از این تلویزیون شاهد باشید.

ضخامت تلویزیون ru7300 سامسونگ

پایه تلویزیون RU7300 سامسونگ

پایه‌ی تلویزیون سامسونگ RU7300 به خوبی این محصول را بر روی خود نگاه داشته است، اما توجه داشته باشید که ممکن است در اثر ضربه شاهد تکان خوردن آن باشید. پایه‌ها این محصول در دو طرف آن قرار گرفته‌اند و در بخش داخلی آن و با فضای کمی نسبت به گوشه‌های این تلویزیون قابل نصب می‌باشند. اینکه پایه‌ها در بخش داخلی قرار گرفته‌اند سبب می‌شود که بتوانید از میز تلویزیونی با اندازه‌ی کمتر از این محصول نیز تلویزیون را قرار دهید؛ البته این کارایی در مواقعی کاربرد دارد که شما نخواهید این محصول را به دیوار نصب کنید. طراحی جمع و جور پایه‌ها سبب می‌شود تا به راحتی بتوانید در کنار تلویزیونتان و بر روی میز تلویزیون، ساندباری را قرار دهید و شاهد همخوانی صدای ارائه شده با تصاویر در حال پخش باشید.

اندازه پایه تلویزیون 55 اینچ: 972.8×26.4 میلی متر

پشت تلویزیون RU7300 سامسونگ

پنل پشتی تلویزیون سامسونگ RU7300 بسیار ساده است و ساده ترین طراحی تلویزیون‌های 2019 سامسونگ را به خود اختصاص داده است. مانند تلویزیون RU7100 سامسونگ محلی برای قرار گیری و مدیریت کابل‌ها مورد استفاده قرار گرفته است، البته سبک طراحی در این محصول متفاوت می‌باشد، شیار های موجود بر روی پنل پشتی و همچنین نگهدارنده‌هایی که بر روی پایه نصب می‌شوند امکان مدیریت و نظم بخشیدن به کابل‌ها را برای شما فراهم می‌کنند. قطعه‌ی مورد نیاز بر روی پایه نصب می‌شود و حتی امکان چرخش را نیز برای کارایی بهتر دارد.

مدل RU7300 سامسونگ امکان اتصال به دیوار را از طریق براکت دارد. البته نیاز است برای اتصال این تلویزیون منحنی به دیوار از براکت مخصوص استفاده نمایید.

اندازه برکت: 200×200

طراحی پنل پشتی

حاشیه اطراف نمایشگر؛ فریم

ضخامت حاشیه: 1.5 سانتی‌متر

میزان فریم قرار گرفته در اطراف نمایشگر تلویزیون RU7300 در مقایسه با سایر تلویزیون‌های برتر در سال 2019 بالاتر است. البته هنوز هم این محصول با فریم نازک و خوش ساختی طراحی شده است که در حین نمایش محتوای تصویری چشم شما را درگیر خود نمی‌کند.

ضخامت بدنه

حداکثر ضخامت بدنه: 10.2 سانتی‌متر

نمایشگر منحنی تلویزیون RU7300 سامسونگ سبب شده است تا ضخامت این محصول به نسبت مدل RU7100 بیشتر باشد. بنابراین در هنگام اتصال این محصول به دیوار حجم بیشتری از آن در داخل سالن مشاهده می‌شود.

درجه حرارت نمایشگر

حداکثر دما: 44 درجه سانتیگراد

میانگین دما: 34 درجه سانتیگراد

درجه حرارت نمایشگر تلویزیون منحنی سامسونگ

کیفیت ساخت (امتیاز: 6.5)

تلویزیون 2019 سامسونگ مدل RU7300 با کیفیت مطلوب ساخته شده است. می‌توان این محصول را با کیفیتی در حد تلویزیون RU7100 و همچنین مدل‌های NU7100 و NU7300 در سال 2018 در برند سامسونگ دانست. هر چند که به نظر نمی‌رسد مواد به کار رفته در ساخت این محصول در سطح ممتاز باشند، اما کیفیت بالای ساخت در این محصول ثابت شده است و در برابر ضربات احتمالی مقاوم خواهد بود و در حین استفاده با مشکلی مواجه نمی‌شوید.

کیفیت تصویر (امتیاز: 7.4)

در مجموع می‌توان کیفیت تصویر تلویزیون سامسونگ RU7300 را خوب دانست. میزان وضوح و کیفیت تصویر در تلویزیون‌های NU7300 و RU7100 با این محصول برابری می‌کند. این تلویزیون از نسبت کنتراست مطلوبی برخوردار است و امکان ارائه‌ی رنگ مشکی عمیق و همچنین دیدن صحنه‌های یکنواخت و عمیق را فراهم می‌کند. اما برای نور پس زمینه‌ی از قابلیت local dimming سود نمی‌برد. میزان شفافیت تصاویر با استاندارد SDR مطلوب است، البته باز هم در ارائه‌ی روشنایی در HDR مناسب و همچنین نمایش جزئیات ریز برای نمایش با مشکل مواجه خواهد شد. متاسفانه در این تلویزیون همانند تلویزیون‌هایی که از پنل VA سود می‌برند، شاهد زاویه‌ی دید محدود خواهید بود. میزان کیفیت تصویر و همچنین ارائه و دیدن رنگ‌های کامل و طبیعی در زاویه‌های وسیع از بین می‌رود و نمی تواند در اطراف سالن صحنه‌ها را کیفیت اصلی دید.

کنتراست (امتیاز: 9.1)

کنتراست بومی:

6133: 1

کنتراست با local dimming:

نامشخص

تلویزیون سامسونگ RU7300 دارای نسبت کنتراست عالی در نمایش محتوای تصویری است. این ویژگی سبب می‌شود تا کارایی عالی در ارائه‌ی صحنه‌ها در سالن تاریک و با نور کم باشد. متأسفانه بر روی این محصول قابلیت local dimming موجود نیست بنابراین برای بهبود کیفیت تصویر و کنتراست در تصویر ضمانتی وجود ندارد.

کنترراست تلویزیون سامسونگ ru7300

قابلیت Local Dimming (امتیاز: 0)

قابلیت Local Dimming : ندارد

نور پس زمینه: Edge LED

تلویزیون سامسونگ RU7300 از قابلیت Local Dimming پشتیبانی نمی‌کند و تنها برای کنترل نور پس زمینه از ساختار Edge LED و ارائه‌ی نور غیر متمرکز سود می‌برد.

حداکثر روشنایی SDR (امتیاز: 7.3)

روشنایی بالای نمایشگر این امکان را فراهم می‌کند تا حتی در برابر پنجره و محیطی با روشنایی بالا نیز، صحنه‌هایی با روشنایی مطلوب و جزئیات کامل بر روی صفحه نمایش، ارائه شوند. ویژگی‌هایی همچون frame dimming که با نام CE dimming نیز شناخته می‌شود، میزان روشنایی نمایشگر را با توجه به صحنه‌های در حال پخش تا حدی تغییر خواهد داد. متاسفانه این ویژگی قابلیت غیرفعال سازی را ندارد. میزان حداکثر روشنایی SDR در این تلویزیون شبیه به مدل RU7100 است که در حد مطلوبی می‌باشد. البته توجه داشته باشید که این میزان در حد محصولات بالارده‌ای همچون تلویزیون Q60R در برند سامسونگ نخواهد بود.

پس از کالیبراسیون و با استفاده از تغییر در تنظیمات با استفاده از تغییر حالت تصویر بر روی حالت movie، رنگ با تن Warm 2 و همچنین سطح گاما تا حد 2.2 روشنایی بالاتری ارائه می‌شود. اعمال تنظیمات دیگر و کالیبراسیون تصاویر نیز بر روی سطح روشنایی آن‌ها بر روی مدل RU7300 تاثیر می گذارند.

حداکثر روشنایی HDR (امتیاز: 5.8)

سطح حداکثر روشنایی HDR بر روی تلویزیون RU7300 سامسونگ ناامید کننده است. جزئیات تصویر به آن اندازه که باید روشنایی داشته باشند، روشن نیستند و با وضوح کامل ارائه نمی شوند. نقاط هایلایت شده بر روی نمایشگر در صحنه‌های تاریک و کم نور با وجود قابلیت frame dimming یا همان CE dimming روشنایی چندانی را در حین ارائه از خود ساطع نمی‌کنند. غیر فعال کردن آن‌ها نیز سبب می‌شود تا از روشنایی کلی نمایشگر کاسته شود که این قابلیت نیز نارضایتی را به همراه می‌آورد.

یکنواختی رنگ خاکستری (امتیاز: 7.4)

یکنواختی رنگ خاکستری در تلویزیون RU7300 مناسب بوده و مشابه مدل RU7100 می‌باشد. کناره‌های صفحه نمایش در مقایسه با بخش مرکزی آن کمی تیره‌تراند، همچنین در بخش‌هایی از صفحه نمایش با وجود ویژگی DSE کمی با تاری مشاهده می‌شوند که برای دیدن صحنه‌های ورزشی تا کمی ناراحت کننده می‌باشد. یکنواختی رنگ خاکستری در برخی از مناطق تصویر نارضایتی مقطعی را به همراه می‌آورد.

زاویه دید (امتیاز 5.4)

تلویزیون سامسونگ RU7300 زاویه دید ناامید کننده‌ای را ارائه می‌دهد. همانند سایر تلویزیون‌هایی به پنل نمایشگر VA برای به تصویر کشیدن صحنه‌ها استفاده می‌کنند، این محصول نیز زاویه‌ی دید کمی را ارائه می‌دهد و به تدریج و با افزایش زاویه دید تصاویر تیره تر می‌شود و با صحنه‌هایی که از نقطه‌ی روبروی تلویزیون می‌بینید، متفاوت می‌باشند. تنوع رنگی در زاویه‌های باز نیز باقی می‌ماند، اما به تدریج دقت رنگ‌ها کاهش یافته و به طرف تیرگی و بی‌کیفیت تر شدن پیش می‌روند.

یکنواختی رنگ مشکی (امتیاز: 9.0)

یکنواختی رنگ مشکی و سفید بر روی تلویزیون منحنی RU7300 سامسونگ عالی است، با وجود اینکه از قابلیت تنظیم نور پس زمینه local dimming بی‌بهره می‌باشد. در آزمایش‌های انجام گرفته برای صفحه‌ای کاملاً مشکی با صلیب سفید شاهد هاله‌ای رنگی خفیفی در اطراف صلیب بوده‌ایم که این ویژگی برای دیدن تصاویر و صحنه‌ها مشکلی ایجاد نمی‌کند. همچنین ممکن است با توجه به محتوای در حال پخش این ویژگی به چشم بیاید و یا اصلاً خللی در دید شما وارد نکند. البته این ویژگی برای دیدن صحنه‌های رنگی و تداخل آن با رنگ مشکی به وجود نمی‌آید و همچنین برای دیدن زیرنویس بر روی تصاویر نیز کیفیت دیداری مطلوب می‌باشد.

بازتاب نور (امتیاز: 7.3)

نوع نمایشگر: نیمه براق

در مجموع می‌توان میزان بازتاب نور در مدل RU7300 را مناسب دانست. اما با وجود پنل نمایشگر منحنی این تلویزیون و همچنین ساختار خاص آن، انعکاس نور به سراسر نمایشگر کشیده می‌شود تا شما اثری از انعکاس نور را در مناطق بیشتر از نمایشگر مشاهده کنید و در دیدتان اختلال ایجاد کنند. میزان انعکاس نور و بازتاب نور در این تلویزیون به نسبت مدل‌های تخت بیشتر است و برای گذاشتن این محصول در محیطی بسیار روشن و یا در مقابل پنجره چندان مناسب نمی‌باشد.

بازتاب نور بر روی نمایشگر منحنی

پیش کالیبراسیون ( امتیاز 7.6)

تلویزیون سامسونگ RU7300 دقت رنگی مطلوبی را قبل از تنظیمات کالیبراسیون ارائه می‌دهد. دقت رنگی در این تلویزیون خوب است و کاربران در حین تماشای صحنه‌ها با مشکل و یا افت کیفیت مواجه نمی‌شوند و صحنه‌ها را به صورت طبیعی مشاهده می‌کنند. میزان Balance dE تا حد مطلوبی بالاست و امکان مشاهده ی رنگ سفید را به صورت کامل و دقیق فراهم می‌کند. همچنین گاما به عنوان ویژگی قابل توجه به عدد 2.2 نزدیک می شود که به خوبی عمل می‌کند. با وجود قابلیت‌های مربوط به این بخش، صحنه‌ها کمی از حالت طبیعیشان تیره تر به شما ارائه می‌شوند.

پس کالیبراسیون (امتیاز: 9.4)

دقت رنگی فوق‌العاده‌ای پس از اجرای تنظیمات کالیبراسیون ارائه می‌شود. ویژگی Balance dE برای ارائه‌ی رنگ سفید عالی عمل می‌کنند و همچنین میزان گاما به عدد 2.2 که هدف اصلی در نمایشگر تلویزیون‌ها برای ارائه‌ی دقت رنگی بالاست، بسیار نزدیک می‌شود. البته هنوز هم انحراف جزئی در تولید و ارائه‌ی رنگ قرمز به چشم می‌آید که ممکن است در حین نمایش تصاویر به چشم بیاید و در تولید تصویر طبیعی تاثیر منفی بگذارد. دمای رنگی دقیقا مطابق با الگوی استاندارد در نمایش تصاویر می‌باشد و حالتی طبیعی و کامل از رنگ‌ها را ارائه می‌دهد، تلویزیون منحنی 2019 سامسونگ RU7300 اثری مشابه با مدل 6500K را در دمای رنگ‌ها در اختیار نمایشگر می‌گذارد که قبلاً دقت رنگی بالای این محصول اثبات شده است.

در صورتی که تنظیمات فضای رنگی Color Space را از حالت ‘Auto’ به ‘Custom’ تغییر دهید شاهد کاهش چشمگیری در محدوده رنگی در حال نمایش خواهید بود. بنابراین توصیه می‌شود برای ارائه‌ی دقت رنگی بالاتر و با رنگ‌هایی گسترده تر در تنظیمات موجود حالت ‘Auto’ را فعال کنید.

تنظیمات کالیبراسیون در تلویزیون سامسونگ 2019

ورودی 480p (امتیاز: 8.0)

محتوای 480p بر روی تلویزیون RU7300 سامسونگ مانند DVDها ارتقاء داده می‌شود تا بدون ایراد و با کیفیت بالا بر روی نمایشگر ایجاد شود.

ورودی 720p (امتیاز: 8.0)

تلویزیون RU7300 محتوای 720p را ارتقاء می‌دهد و بدون اینکه اثری مصنوعی در تصاویر ایجاد کند، آن‌ها را پخش می‌کند تا وضوحی بالا از آن‌ها را دریافت کنید.

ورودی 1080p (امتیاز: 9.0)

تلویزیون منحنی سامسونگ RU7300 محتوا 1080p را با کیفیت واضح ایجاد می‌کند. شما شاهد ارتقاء کیفیت تصویر Full HD در حد صحنه‌های 4K خواهید بود.

ورودی 4K (امتیاز: 10)

محتوای 4K بدون هیچ مشکلی و به صورت کاملاً واضح به نمایش درمی‌آید.

تقویت کیفیت تصویر به 4K با مدل ru7300

کیفیت رنگی (امتیاز: 6.9)

تلویزیون RU7300 از محدوده‌ی رنگی وسیع و معقولی بهره می‌برد، اما از قابلیت Wide Color Gamut برای ارائه‌ی توانایی عالی در این زمینه بی‌بهره است. این قابلیت برای دیدن رنگ‌هایی همچون قرمز و سبز اختلال ایجاد می‌کند و برای ارائه‌ی محتوای HDR و با ارائه‌ی رنگ‌های دقیق و کامل در این زمینه مشکل ایجاد می‌کند و محتوا چنان که باید باشد برجسته و با عمق کامل نخواهد بود. متاسفانه بر روی این نمایشگر منحنی در دو حالت رنگی ‘Movie’ و ‘Game’ صحنه‌ها به صورت کم نور و با وضوح کم رنگ‌ها به نمایش درمی‌آیند؛ این ویژگی همانند سایر محصولات منحنی با این تلویزیون نیز همراه خواهد بود.

حجم رنگی (امتیاز: 5.8)

تلویزیون سامسونگ RU7300 از حجم رنگی پایینی برخوردار است و با وجود طیف رنگی تحت پوشش، در ارائه ی صحنه‌های رنگارنگ محدود شده است. در مقایسه به تلویزیون‌های پیشرفته تر، این تلویزیون توانایی تولید رنگ‌های بسیار روشن و ادغام محدوده‌ی رنگی روشن را ندارد. این تلویزیون همچنین از نسبت کنتراست بالا پشتیبانی می‌کند اما با وجود آن نمی‌تواند رنگ‌های تیره و اشباع شده را به صورت کامل و دقیق ارائه دهد.

تمایز سطوح رنگی Gradient (امتیاز: 7.8)

مدل RU7300 سامسونگ گرادیان رنگ‌ها را به صورت کامل ایجاد کرده و در سطح مطلوبی ارائه می‌دهد. ممکن است در حین دیدن صحنه‌های تاریک شاهد انحراف جزئی در این بخش باشید. اما برای دیدن سایر صحنه‌ها و خط‌های گرادیان این مشکل قابل مشاهده نیست و نظرات را به سمت خود نمی‌کشاند. تنظیمات Digital Clean View که تاثیر مثبتی بر روی حذف باند رنگی بر روی نمایشگر دارد و صحنه‌هایی با تم رنگی یکدست و تضاد رنگی را ایجاد می‌کند، در این محصول مورد استفاده قرار نگرفته است و اثرات این کارایی بر روی تلویزیون RU7300 قابل مشاهده نخواهد بود.

گرایان رنگی تلویزیون ru7300 سامسونگ

حفظ تصویر موقت (امتیاز: 10)

نمایشگر تلویزیون RU7300 سامسونگ هیچ اثر و نشانه‌ای از تصویر موقت پخش شده بر روی خود را نگه نمی‌دارد.

ماندگاری تصویر دائمی (امتیاز: 10)

تلویزیون سامسونگ RU7300 با وجود مجهز شدن به پنل نمایشگر VA بالاتر از حد انتظار عمل می‌کند و کیفیت بالا را حتی برای صحنه‌های ثابت قرار گرفته بر روی صفحه نمایش حفظ می‌کند. آزمایشات نشان از ایمن بودن این پنل و همچنین عدم پیکسل سوختگی بر روی این نمایشگر دارد. البته توجه داشته باشید که پس از استفاده‌ی چندین ساله از این تلویزیون ممکن است به صورت بسیار محدود با این مشکل مواجه شوید زیرا پنل های VA از چنان کیفیت و مقاومتی بهره نمی‌برند که کیفیت دائمی را تضمین کنند.

پیکسل

تلویزیون سامسونگ RU7300 همانند اکثر تلویزیون‌های LED از 3 زیر پیکسل با رنگ‌های قرمز، سبز و آبی برای تولید و ارائه‌ی تصاویر استفاده می‌کند. بلوک بندی مناسب پیکسل‌های تشکیل دهنده‌ی تصویر سبب ایجاد رنگ‌ها با وضوح مطلوب می‌شود.

پیکسل تشکیل دهنده تصویر

صحنه‌های در حال حرکت (امتیاز:6.3)

تلویزیون RU7300 پردازش حرکتی متوسطی را ارائه می‌دهد. زمان پاسخ حرکتی در این تلویزیون معقول و مناسب می‌باشد. اما در ایجاد و حرکت برخی از صحنه‌ها دنباله‌ای تاریک در اطراف اشیا و سوژه‌های موجود در تصویر ایجاد می‌شود که با توجه به تامین نور پس زمینه از طریق سیستم تامین نور پس زمینه (PWM) این تاری قابل توجه می‌باشد. این یک ویژگی تعاملی حرکت تعویض اختیاری است، اما می تواند تنها تا 60Hz تنظیم کنید. تلویزیون دارای پانل با سرعت رفرش 60 هرتز است و هیچ یک از ویژگی‌های پیشرفته بازی را پشتیبانی نمی‌کند. ویژگی‌های مانند FreeSync که در تلویزیون‌های پیشرفته سامسونگ از قبیل Q90R و NU8000 مورد استفاده قرار گرفته‌اند، در این محصول یافت نمی‌شوند. بنابراین حرکات و وزش باد با کیفیتی پایین تر از حد انتظار ارائه می‌شوند و ممکن است در هنگام دیدن صحنه‌های اکشن و ورزشی با مشکل دید مواجه شوید.

زمان پاسخ گویی (امتیاز: 7.4)

تلویزیون سامسونگ RU7300 از زمان پاسخگویی مطلوبی برخوردار است و شبیه به مدل RU7100 عمل می‌کند. در هنگام نمایش صحنه‌هایی با تم رنگی تاریک، میزان سرعت آهسته تر می‌شود و دنباله‌ی تاریکی از اشیا بیشتر به چشم می‌آید. تغییر در سطح نور پس زمینه صحنه‌هایی با پرش جزئی را ایجاد می‌کنند که در نمایش صحنه‌هایی روشن تر این مشکل نیز کمتر به چشم می‌آید.

بدون لرزش (امتیاز: 6.0)

تلویزیون 2019 سامسونگ مدل RU7300 برای تامین نور پس زمینه از سیستم PWM استفاده می‌کند به غیر از زمانی که میزان آن بر روی 100% تنظیم شده باشد. فلاش نور پس زمینه در حالت ‘Movie’ و 240Hz فعال می‌شود و سبب ایجاد تکثیر در حرکت می‌شود و لرزش را در تصاویر به همراه می‌آورد.

همانند بسیاری دیگر از تلویزیون‌های سامسونگ، تغییر سطح فرکانس تصاویر در حالت‌‌هایی با فرکانس حرکتی پایین تر از 120Hz و حرکت آرام کاهش می‌یابد. امکان تنظیم Auto Motion Plus به حالت‌‌های ‘Custom’ و یا ‘PC’ وجود دارد تا تاثیری و کیفیت متفاوت را با توجه به صحنه‌های در حال پخش به شما ارائه دهد. سطح پایین تغییر فرکانس در دیدن برخی از صحنه‌های سرعتی، نارضایتی را برای کاربران به همراه می‌آورد.

درج فریم مشکی (BFI) (امتیاز: 9.1)

تلویزیون سامسونگ RU7300 از قابلیت Black Frame Insertion(BFI) همانند سایر محصولات تولید شده در این برند سود می‌برد. هنگامی که این قابلیت فعال می‌شود، نور پس زمینه برای همیشه در 60Hz باقی می‌ماند و عملکردی مشابه مدل RU7100 را ارائه می‌دهد. زمان پالس بسیار خوب نیست و باعث می شود برخی از تصاویر به صورت دوباره و در کنار کم ایجاد شوند و تاری صحنه‌ها را افزایش می‌دهد.

در حالت ‘Game’ امکان استفاده از قابلیت (BFI) وجود ندارد و نور پس زمینه در 120Hz ثابت می‌ماند.

درج حرکات (امتیاز: 7)

تلویزیون RU7300 سامسونگ دارای قابلیت تعویض حرکت اختیاری است. با توجه به این که پانل این تلویزیون دارای سرعت 60 هرتز است، امکان تنظیم آن تنها تا 60 هرتز امکان پذیر می‌باشد و تصاویر طبیعی ارائه می‌شوند و به میزان بسیار کمی صحنه‌ها مصنوعی می‌شوند. این تلویزیون به سبک سایر مدل‌ها، در زمانی که امکان حفظ صحنه‌های در حال حرکت را ندارد، قابلیت interpolating را به صورت خودکار فعال می‌کند. این کار سبب می‌شود تا تغییر فریم به صورت ناگهانی، به نمایش درآید که کیفیتی قابلی توجه را ارائه خواهد داد. برخلاف مدل‌های بالارده از برند سامسونگ، این قابلیت در حالت ‘Game’ پشتیبانی نمی‌شود.

همانند سایر مدل‌های هم رده‌ی تلویزیون RU7300 میزان تعویض فریم بر روی نمایشگر این محصول تا حد 120Hz کاهش می‌یابد، این ویژگی در زمان فعال سازی Auto Motion Plus به وقوع می پیوندد. سرعت رفرش پایین تصویر نارضایتی را برای برخی از کاربران به همراه خواهد داشت.

ثبت تصویر روان و بدون لرزش در مدل ru7300 سامسونگ

وقفه (امتیاز: 8.5)

کم بودن میزان سرعت رفرش تصویر به نفع میزان پرش تصاویر تمام شده است. نمایش محتوای با سرعت کم با لرزش و پرش بسیار پایین همراه خواهد بود و برای دیدن ویدئوهای آرام، کیفیت بالا را به همراه می‌آورد.

لرزش شدید در فیلم‌های 24p (امتیاز: 0)

تلویزیون سامسونگ RU7300 امکان حذف نویز و لرزش را از هیچ منبعی ندارد. این امکان حتی با فعال سازی قابلیت Auto Motion Plus نیز امکان پذیر نخواهد بود. محصولات هم رده و مشابه از جمله مدل‌های RU7100 و NU7300 نیز از این قابلیت بی بهره‌اند و در یکسان سازی و شفافیت بخشیدن به تصاویری از هیچ مهارت و قابلیتی استفاده نمی‌کند.

نرخ رفرش متغیر (امتیاز: 0)

به صورت پیش فرض میزان سرعت رفرش تصویر تلویزیون RU7300 برابر 60 هرتز می‌باشد. با توجه به اینکه برخلاف مدل‌های بالارده‌ی سامسونگ از جمله تلویزیون‌های Q60R و Q90R این مدل از قابلیت FreeSync پشتیبانی نمی‌کند، این محصول امکان تغییر سرعت رفرش تصویر را ندارد.

ورودی‌ها (امتیاز: 9.7)

تلویزیون سامسونگ RU7300 از تاخیر ورودی بسیار پایینی برخوردار است و از محتواهایی با همه‌ی کیفیت‌های رایج و سرعت رفرش 60 هرتز پشتیبانی می‌کند. همچنین امکان پشتیبانی از محدوده وسیع رنگی 4: 4: 4 را دارد تا تمامی رنگ‌ها را با دقت بالا به اشتراک بگذارد. این امکان در هنگام اتصال رایانه شخصی مورد استفاده قرار می‌گیرد. مانند تلویزیون‌های 2018 سامسونگ، این تلویزیون از امکانات صوتی Dolby Digital و ARC پشتیبانی می‌کنند، اما امکان پشتیبانی از DTS را ندارد. همچنین امکان پشتیبانی از امکانات تصویر HDR و HDR10+ وجود دارد اما قابلیت Dolby Vision امکان عبور و اشتراک گذاری به وسیله‌ی پورت‌های ارتباطی بر روی این محصول را ندارند.

پورت ها و درگاه های ارتباطی تلویزیون

تاخیر ورودی (امتیاز: 9.9)

در اکثر حالت های موجود و پشتیبانی شده بر روی مدل RU7300، تاخیر ورودی صدا و تصویر و ارائه‌ی قابلیت‌های موجود بسیار پایین است. میزان تاخیر در حالت‌های ‘Game’ و یا ‘PC’ به حداقل میزان خود خواهد رسید. همچنین در هنگام تنظیم بر روی حالت low latency، کمترین تاخیر ورودی را در هنگام اتصال کنسول‌های بازی ارائه می‌دهد. با استفاده از CEC یا همان درگاه Anynet + حداقل میزان تاخیر ورودی به نمایش گذاشته می‌شود تا محتوای موجود بدون افت کیفیت و با سرعت بالا در اختیار تلویزیون قرار بگیرد.

رزولوشن‌های پشتیبانی شده (امتیاز: 8.3)

اکثر تصاویر با رزولوشن های موجود و همچنین سرعت رفرش تصویر 60 هرتز توسط این تلویزیون 2019 سامسونگ پشتیبانی می‌شوند. تمامی حالت‌های رنگی 4: 4: 4 بر روی صفحه نمایش این تلویزیون به نمایش درمی‌آیند. این اتفاق زمانی می‌افتد که حالت ورودی بر روی حالت ‘PC’ تنظیم شده باشد و در غیر این صورت تنها حالت‌های تصویر استاندارد و پویا را پشتیبانی خواهد کرد و فرمت پخش محتوا را تغییر می‌دهد.

محل قرار گیری پورت‌ها

تلویزیون RU7300 سامسونگ برخلاف مدل NU7300 از این برند آداپتوری را بر روی پنل پشتی خود ندارد بلکه دو مکان مشخص شده‌اند تا پورت‌ها ارتباطی مختلف را بر روی خود جای دهند، دسترسی به پورت‌های قرار گرفته بر روی سطح پشتی و کناری متفاوت می‌باشد بنابراین استفاده‌ی متمایزی نیز از آن‌ها خواهد شد.

مشخصات ورودی‌های تصویر

پشتیبانی از حالت‌ها و قابلیت‌های تولید کننده‌ی تصاویر بر روی تلویزیون RU7300 فراهم می‌باشد. این محصول برخلاف تلویزیون سامسونگ NU7300 از ورودی 5 GHz Wi-Fi پشتیبانی می‌کند و کارایی بیشتری را در اختیارتان می‌گذارد.

مشخصات پورت‌های صدا

تنوع بالای پشتیبانی از حالت‌ها و فرمت‌های مختلف صوتی بر روی تلویزیون RU7300 سامسونگ راضی کننده است. این تلویزیون امکان پشتیبانی از Dolby Digital را از طریق درگاه ARC و خروجی optical دارد. اما متاسفانه امکان پشتیبانی از DTS بر روی این محصول امکان پذیر نمی‌باشد. همچنین زمانی از قابلیت Dolby Atmos پشتیبانی می‌شود که منبع مورد نظر Dolby Digital Plus را پشتیبانی کند. مثلا بار گذار USB تماشای فیلم بر روی Netflix این قابلیت را به همراه می‌آورد.

کیفیت صدا (امتیاز: 6.5)

کیفیت صوتی تلویزیون RU7300 مناسب بوده و شبیه به مدل RU7100 می‌باشد. این تلویزیون صدا را با توان بلند ارائه می‌دهد، اما در صورتی که قرار است آن را در محیطی با ابعاد بزرگ و یا سر و صدا بسیار شنیده شود، وضوح و کیفیت آن مطابق با سطح انتظار نخواهد بود و توان چندان بالایی را به شما ارائه نمی‌دهد. میزان باس ارائه شده بر روی صدا مطلوب می‌باشد، اما اثری چندان حرفه‌ای و بدون نقص را به گوش نمی‌رساند. توصیه می‌شود برای شنیدن صدای با توان و وضوح بالاتر و در صورت عدم رضایت از صدای ارائه شده توسط این مدل، به همراه آن سیستم صوتی و یا ساندبار را نیز خریداری نمایید.

پاسخ فرکانسی(امتیاز: 6.4)

سرعت پاسخ فرکانسی در تلویزیون RU7300 متوسط می‌باشد. فرمت فرکانس پایین (LFE) برابر 80Hz است که این میزان مطلوب می‌باشد. در نتیجه باس قوی به همراه پانچ خوب ارائه می‌شود که بر روی آن اثری از ضربت و یا لرزش وجود ندارد. در حالت LFE بالا، پاسخ مسطح و یکدست خواهد بود، که در نتیجه گفتگو به صورت شفاف و قابل فهم پخش می‌شود. این قابلیت‌ها صدایی با توان بالا را ایجاد می‌کنند که البته شنیدن آن برای محیط‌های بزرگ و شلوغ چندان وضوحی را به همراه نخواهد داشت. بر خلاف تلویزیون‌های QLED سامسونگ، مانند مدل‌های Q60R و Q900R امکان اصلاح صدا با توجه به فضای در حال پخش وجود ندارد.

تحریف صوتی (امتیاز: 6.6)

مقدار ناخالصی‌های و نویز موجود بر روی تصاویر در تلویزیون RU7300 مناسب است. در اصوات معمولی میزان ناخالصی موجود در حال پخش صدا مطلوب است و خللی در ایجاد صدا ایجاد نمی‌کند. اما در اصوات با توان بالاتر و بارهای سنگین تر، با ناخالصی‌های بیشتر و نچندان شفاف به گوش می‌رسد.

ویژگی‌های هوشمند تلویزیون سامسونگ RU7300 (امتیاز:7.4)

تلویزیون RU7300 سامسونگ در ارائه‌ی امکانات اسمارت مطلوب و مناسب عمل می‌کند. بر روی این تلویزیون سامسونگ نسخه‌ای از سیستم عامل Tizen OS با رابط کاربری SmartHub اجرا می‌شود. قابلیت‌های موجود بر روی این تلویزیون و سیستم‌عامل پیشرفته‌ی آن مشابه محصولات بالارده‌ی تولید شده در این برند است. با این تفاوت که در این محصول میان‌رده دستیار صوتی Bixby قابل دسترس نمی‌باشد و همچنین امکان پخش انیمیشن‌های کمتری وجود دارد. این تلویزیون اسمارت 2019 از سامسونگ از ریموت‌های عادی این برند پشتیبانی می‌کند. از این رو برای کنترل و مدیریت محتوا از روش اتصالی بی‌سیم و مستقیم از راه دور استفاده کرد و همچنین امکان مدیریت صوتی را ندارد.

ویژگی‌های هوشمند تلویزیون سامسونگ RU7300

رابط کاربری (امتیاز: 8.5)

تلویزیون سامسونگ RU7300 از رابط کاربری مشابه محصولات دیگر تولید شده در این برند پشتیبانی می‌کند؛ اما به نسبت محصولات بالارده و گران قیمت، انیمیشن‌های کمتری را بر روی خود دارد. استفاده از امکانات موجود با وجود رابط کاربری این سیستم‌عامل راحت بوده و همچنین امکانات با سرعت بالا اجرا می‌شوند.

آزمایشات نشان می‌دهد که ممکن است در حین عملکرد چند رسانه‌ای و اجرای همزمان چند قابلیت، افت سرعت در این تلویزیون روی دهد. همانند مدل‌های بالارده‌ی Q60R و Q90R، بر روی این تلویزیون مقرون به صرفه‌ی سامسونگ امکان تغییر حالت به overscan bug در هنگام فعال بودن حالت ‘PC’ فراهم می‌باشد. برای دسترسی به درست ترین حالت شکل منوها، تنها کافیست پس از انتخاب حالت ‘Picture Size’ ، تغییرات را تا دریافت نتیجه‌ی مطلوب و اندازه‌ی منطقی ادامه داشته باشد.

بدون نمایش تبلیغات (امتیاز: 0)

بر روی تلویزیون RU7300 سامسونگ همانند سایر تلویزیون‌های تولید شده در این برند تبلیغات بر روی رابط کاربری اصلی و همچنین فروشگاه محتوای موجود به نمایش در می‌آید. در تنظیمات این بخش گزینه‌ای برای غیرفعال سازی وجود ندارد و تبلیغات در حین اتصال به اینترنت به نمایش گذاشته می‌شوند.

برنامه‌ها و ویژگی‌ها (امتیاز: 8.5)

فروشگاه محتوای سامسونگ Samsung’s app store وسیع ترین طیف برنامه‌های مورد نیاز برای تلویزیون‌های اسمارت را در خود دارد و بر روی این تلویزیون قابل دسترسی است. با وجود اینکه از نظر تعداد، برنامه‌های کمتری به نسبت سایر تلویزیون‌ها در این محصول سامسونگ گنجانده شده است، اما کارایی بالای آن‌ها سبب می‌شود این محصول ویژگی‌های برتری را به شما ارائه دهد و برای یافتن هیچ اپلیکیشنی با مشکل مواجه نخواهید شد. برنامه‌های رایج و کاربردی به راحتی بر روی این فروشگاه نرم‌افزاری در دسترستان قرار می‌گیرند و شما می‌توانید پس از نصبشان، آن‌ها را مورد استفاده قرار دهید.

ریموت کنترل (امتیاز: 6.0)

ریموت کنترل معمولی سامسونگ برای کنترل کارایی تلویزیون اسمارت RU7300 مورد استفاده قرار گرفته است. برای هدایت توسط این ریموت کنترل لازم است کنترل از راه دور و تلویزیون در یک راستا بوده و هیچ مانع ارتباطی بین آن‌ها وجود نداشته باشد. این ریموت کنترل امکان جستجوی صوتی را برای شما صلب می‌کند و شما تنها می‌توانید از طریق دکمه‌ها، خواسته‌های خود را تایپ نمایید. این ریموت کنترل به نسبت سال پیش با تغییراتی همراه بوده است و کارایی برتری را به شما ارائه می‌دهد. بر روی این ریموت کنترل دکمه‌های دسترسی سریع به آپشن‌هایی از جمله Netflix، Hulu، و Prime Video قرار دارند تا با سرعت بیشتر و به راحتی به این امکانات دسترسی پیدا کنید. البته امکان خرید ریموت کنترل هوشمند به صورت جداگانه و ارائه‌ی امکانات به روش عالی تر نیز فراهم می‌باشد.

ریموت کنترل معمولی تلویزیون 2019 سامسونگ

اپلیکیشن کنترل از راه دور (امتیاز: 5.0)

مانند دیگر تلویزیون‌های اسمارت سامسونگ امکان نصب برنامه‌ی کنترل از راه دور بر روی گوشی و موبایل و هدایت توسط آن برای تلویزیون سامسونگ RU7300 نیز فراهم می‌باشد. برنامه SmartThings گوشی را به ریموت کنترل تلویزیون تبدیل می‌کند و کاربردی مشابه مدل RU7100 سامسونگ دارد. متاسفانه از طریق این اپلیکیشن تنها امکانات کنترل معمولی ارائه می‌شوند و نمی‌توان از امکانات ریموت کنترل اسمارت استفاده کرد.

کنترل بر روی تلویزیون

تک دکمه‌ای در مرکز تلویزیون منحنی سامسونگ RU7300 و زیر آرم SAMSUNG قرار گرفته است که امکان دسترسی راحتی نیز دارد. با فشار دادن این دکمه گزینه‌های چندگانه در قالب یک منو ارائه می‌شوند که امکان حرکت در بین منو و یا انتخاب هر یک از آن‌ها را فراهم می‌کند. این دکمه به تنهایی امکان تنظیم سطح صدا، تغییر کانال در حال پخش، تغییر ورودی‌ها و همچنین روشن / خاموش کردن تلویزیون را به ارمغان می‌آورد.

محتوای درون جعبه

  • راهنمای نصب سریع
  • 2 عدد باتری
  • اتصال دهنده براکت
  • ریموت کنترل
  • دفترچه راهنما
  • کابل برق
  • نگه دارنده کابل با امکان اتصال بر روی پایه
محتوای درون جعبه تلویزیون سامسونگ ru7300

دیگر سایزها و مغایرت‌ها

در این پست به صورت مفصل امکانات به کار رفته بر روی تلویزیون سامسونگ 55RU7300 با سایز 55 اینچ مورد آزمایش و بررسی قرار گرفته است. انتظار می‌رود امکانات دیگر سایزهای این محصول نیز با این مدل مطابقت داشته باشد و کارایی برابری را از این محصولات مشاهده کنید. این محصول همچنین در سایزهای 49 اینچ و 65 اینچ نیز تولید و ارائه شده است.

نتایج بررسی‌ها و آزمایشات در این پست به صورت کامل و دقیق ارائه شده‌اند. ممکن است در تجربه‌‌ی شخصی شما از استفاده از این تلویزیون، نتایجی متفاوت را در اختیار شما بگذارد. در این حالت برای انتخاب بهتر سایر کاربران و خریداران این محصول، نتایج مشاهده شده‌ی خودتان را برایمان ارسال کنید تا در انتخاب و خرید تلویزیون بهتر سایر کاربران کمک کرده باشید.

نتیجه گیری:

استفاده کاربران (امتیاز:7.5)

تلویزیون سامسونگ RU7300 مدلی مناسب از دید اکثر کاربران است. این تلویزیون بر روی نمایشگر خود صحنه‌هایی با عمق مناسب و یکنواخت را تولید می‌کند و با توجه به صحنه‌های در حال پخش انعطاف پذیری در تولید رنگ‌ها را ارائه می‌دهد. استاندارد SDR با کارایی خاصش این محصول را گزینه‌ای مناسب برای قرار گرفتن در اتاق با روشنایی متوسط تبدیل می‌کند و کارایی و کیفیت مطلوب را ارائه می‌دهد. این محصول از تاخیر ورودی پایینی برخوردار است اما ویژگی‌های پیشرفته بازی مانند FreeSync پشتیبانی نمی‌کند. متاسفانه در این تلویزیون قابلیت HDR کارایی چندان دقیقی را ارائه نمی‌دهد و صحنه‌ها با عمق مطلوب به نمایش گذاشته نمی‌شوند و امکان ارائه‌ی وسعت رنگی بسیار بالا فراهم نیست.

فیلم‌ها (امتیاز: 6.7)

تلویزیون RU7300 سامسونگ مدلی مناسب برای تماشای فیلم است. امکان ارائه‌ی رنگ مشکی با عمق بالا فراهم است اما عملکرد local dimming نور پس زمینه را چندان با کیفیت بالا بهبود نمی‌بخشد و عملکردی ضعیف را برای اتاق تاریک ارائه می‌دهد. هر چند سرعت رفرش تصویر در این تلویزیون مناسب است اما به نسبت تلویزیون‌های بالارده از کمی کندتر عمل می‌کند. بنابراین برای دیدن صحنه‌های 24p پرش و لکنت تصویر به حداقل می‌رسد و تصاویری یکدست و روان پخش خواهند شد. متاسفانه بر روی این تلویزیون امکان تغییر سرعت رفرش فریم تصویر فراهم نمی‌باشد، اما شما می‌توانید برای ارائه‌ی حرکت آرام و یکدست سرعت را تا 60 هرتز تعویض کنید.

نمایش محتوا تلویزیونی (امتیاز: 7.5)

مدل RU7300 برای تماشای محتوای بر روی نمایشگر گزینه‌ای مناسب است و کیفیت خوبی را ارائه می‌دهد. اما مشکل زاویه‌ی دید پایین، کمی از لذت دیداری و امکان استفاده از کل فضای سالن برای دیدن محتوا بر روی نمایشگر کم می‌کند. روشنایی مطلوب نمایشگر و مناسب بودن سطح SDR این امکان را فراهم می‌کند تا برای اتاق‌های نسبتا روشن، دیدن وضوح کامل و دقیق از تصاویر فراهم شود. البته نمایشگر با طراحی منحنی بر روی این تلویزیون میزان انعکاس نور را افزایش می‌دهد و سبب ساطع شدن نور از صفحه نمایش می‌شود که اختلال را در دیدن صحنه‌ها به همراه می‌آورد.

نمایش محتوا ورزشی (امتیاز: 7.3)

این تلویزیون منحنی 2019 سامسونگ گزینه‌ای مناسب برای دیدن محتوای ورزشی است. حداکثر روشنایی SDR در این تلویزیون مناسب بوده و میزان انعکاس نور بر روی نمایشگر مناسب است. از این رو در طول روز می‌توانید صحنه‌های ورزشی را با کیفیت مطلوب ببینید، البته در صورتی که سالنتان دارای پنجره‌های فراوان و روبروی صفحه نمایش نباشد. البته توجه داشته باشید که این تلویزیون به دلیل منحنی بودن نمایشگر انعکاس و بازتاب نور بالاتری دارد و زاویه‌ی دید محدودتری را ارائه می‌دهد. با وجود این شرایط و ویژگی‌ها، تلویزیون سامسونگ RU7300 برای دیدن صحنه‌های ورزشی به صورت دسته جمعی مناسب نیست.

بازی‌های ویدئویی (امتیاز: 9.4)

تلویزیون سامسونگ RU7300 محصولی عالی برای پخش بازی‌های ویدئویی است. این محصول دارای تاخیر ورودی بسیار پایینی می‌باشد اما هیچ تکنیکی بر روی آن برای افزایش سرعت رفرش تصویر از جمله FreeSync به کار نگرفته است. هر چند که این تلویزیون اشیا متحرک و با سرعت بالا را با روشنایی مطلوب و سرعت بالا تعویض می‌کند، اما در برخی موارد شاهد لرزش و بلور شدن بخش‌هایی از سوژه‌های موجود در صحنه‌ها خواهید بود. این تلویزیون از اکثر رزولوشن های موجود از جمله 1440p پشتیبانی می‌کند.

فیلم HDR (امتیاز: 6.8)

امکان دیدن محتوای HDR بر روی تلویزیون RU7300 با وضوح عالی فراهم نیست، اما در مجموع کیفیتی متوسط و رضایت بخش را از خود ارائه می‌دهد. این تلویزیون صحنه‌هایی متشکل از عمق مطلوب، رنگ مشکی کامل و صحنه‌هایی یکنواخت را تولید می‌کند اما فاقد ویژگی local dimming برای تنظیم نور پس زمینه است. متاسفانه امکان ارائه‌ی HDR به صورت روشن بر روی نمایشگر این محصول فراهم نمی‌باشد و امکان نمایش محتوایی با محدوده رنگی وسیع بر روی صفحه نمایش فراهم نخواهد بود. بنابراین کارایی HDR آنچنان که باید بر روی نمایشگر خودنمایی نمی‌کند و همچنین امکان حذف کامل لرزش از منابع مختلف فراهم نمی‌باشد.

بازی HDR (امتیاز: 7.9)

امتیاز خوبی برای ارائه‌ی محتوای بازی HDR به تلویزیون سامسونگ RU7300 تعلق می‌گیرد. کارایی مناسب این بخش به دلیل عملکرد عالی این محصول برای اجرای بازی است. تاخیر ورودی در این تلویزیون بسیار پایین بوده و همچنین از رزولوشن‌های مختلف تصاویر پشتیبانی خواهد کرد. زمان پاسخ مناسب و معقول است اما با همراهی آن با فرکانس پیمایش PWM برای نوردهی پس زمینه تصاویری دوگانه و همراه با لرزش جزئی را به نمایش می‌گذارد.

مانیتور کامپیوتر شخصی (امتیاز: 8.4)

تلویزیون RU7300 سامسونگ گزینه‌ای خوب برای استفاده به عنوان مانیتور می‌باشد. این محصول 2019 سامسونگ محدوده وسیع رنگی 4: 4: 4 را به نمایش می‌گذارد بدون اینکه با مشکلی در این زمینه روبرو شوید. این کارایی زمانی بالاترین کیفیت را ارائه می‌دهد که حالت PC را فعال کرده باشید، در این حالت اکثر رزولوشن های پخش ویدئو پشتیبانی می‌شوند. این تلویزیون کمترین تاخیر ورودی را دارد و از زمان پاسخ دهی مناسبی برخوردار است، اما سرعت تعویض فریم ممکن است برای برخی از با امور و بازی‌های سریع اختلال ایجاد کند.

در مقایسه با سایر تلویزیون‌ها …

مقایسه با تلویزیون NU7300 سامسونگ

تلویزیون RU7300 سامسونگ به عنوان محصولی با کیفیت از سال 2019 می‌باشد که جایگزین مدل NU7300 در سال 2018 شده است. در واقع تفاوت محسوسی بین این دو مدل احساس نمی‌شود، بلکه تنها در ویژگی‌های جزئی این دو مدل متفاوت‌اند. تلویزیون جدید سامسونگ از رزولوشن 1440p پشتیبانی می‌کند، همچنین بر روی این محصول پورت‌ها بر روی پنل پشتی و کناری تلویزیون قرار گرفته‌اند که برخلاف آداپتور موجود بر روی تلویزیون NU7300 سامسونگ می‌باشد. تلویزیون جدید سامسونگ از 5 GHz wifi به عنوان قابلیتی جدید از این برند پشتیبانی می‌کند.

ویژگی تلویزیون RU7300 تلویزیون NU7300
طراحی 8.5 8.8
کیفیت تصویر 7.4 7.4
نرخ حرکت 6.3 6.4
ورودی‌ها 9.7 9.4
کیفیت صدا 6.5 6.7
ویژگی‌های هوشمند 7.4 7.4
نمایش فیلم 6.7 6.8
برنامه‌های تلویزیونی 7.5 7.5
محتوای ورزشی 7.3 7.3
بازی‌های ویدیویی 8.5 8.4
فیلم‌های HDR 6.8 6.9
بازی‌های HDR 7.9 7.9
مانیتور PC 8.4 8.3

مقایسه با تلویزیون RU7100 سامسونگ

تولید در سایزهای 43 اینچ، 50 اینچ، 55 اینچ، 58 اینچ، 65 اینچ و 75 اینچ

می‌توان تلویزیون‌های RU7300 و RU7100 سامسونگ را محصولاتی کاملا مشابه و با امکانات برابر از این برند خواند. هر دوی این محصولات از سال 2019 هستند و کارایی کاملاً یکسان را ارائه می‌دهند. تنها تفاوت موجود در بین این دو محصول منحنی بودن نمایشگر تلویزیون RU7300 سامسونگ می‌باشد، اما اساسا این دو محصولی یکی هستند.

ویژگی تلویزیون RU7300 تلویزیون RU7100
طراحی 8.5 8.5
کیفیت تصویر 7.4 7.4
نرخ حرکت 6.3 6.3
ورودی‌ها 9.7 9.7
کیفیت صدا 6.5 6.7
ویژگی‌های هوشمند 7.4 7.4
نمایش فیلم 6.7 6.6
برنامه‌های تلویزیونی 7.5 7.5
محتوای ورزشی 7.3 7.3
بازی‌های ویدیویی 8.5 8.5
فیلم‌های HDR 6.8 6.7
بازی‌های HDR 7.9 7.9
مانیتور PC 8.4 8.2

مقایسه با تلویزیون NU8000 سامسونگ

تلویزیون سامسونگ NU8000 کارایی بهتری را نسبت به مدل RU7300 ارائه می‌دهد. نمایشگر این تلویزیون قابلیت ارائه‌ی صحنه‌هایی با روشنایی بالاتر را دارد و برای اتاق‌های روشن و با بازتاب‌های فراوان، مناسب تر است. حرکات بر روی این تلویزیون سریع تراند و صحنه‌های ورزشی و با سرعت بالا، طبیعی تر و شفاف تر به نظر می‌رسند. زمان پاسخ گویی در این تلویزیون بالاتر است تا این محصول گزینه‌ای مناسب برای انجام بازی باشد. نوع نمایشگر به کار رفته و ساختار منحنی و یا تخت آن نیز از تفاوت‌های دیگریست که بر روی کیفیت تصویر این تلویزیون‌ها تاثیر خواهد گذاشت.

ویژگی تلویزیون RU7300 تلویزیون NU8000
طراحی 8.5 9.0
کیفیت تصویر 7.4 7.8
نرخ حرکت 6.3 8.4
ورودی‌ها 9.7 9.3
کیفیت صدا 6.5 6.8
ویژگی‌های هوشمند 7.4 7.8
نمایش فیلم 6.7 7.6
برنامه‌های تلویزیونی 7.5 7.9
محتوای ورزشی 7.3 7.9
بازی‌های ویدیویی 8.5 8.7
فیلم‌های HDR 6.8 7.7
بازی‌های HDR 7.9 8.4
مانیتور PC 8.4 8.4

همچنین می‌توانید تجربیات ارزشمند خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. ما از شنیدن آن‌ها خوشحال می‌شویم.

درباره‌ی مسعود رسولی

همچنین ببینید

بررسی تخصصی تلویزیون NANO75

نقد و بررسی تخصصی تلویزیون ال‌جی NANO75

تلویزیون NANO75 به عنوان ارزان‌ترین مدل نانوسل در سال 2021 معرفی شده است. این تلویزیون ال‌جی دارای مزایا و معایبی است که در تصمیم گیری شما برای خرید تأثیرگذار خواهد بود؛ با ما در مطلب بررسی تخصصی NANO75 همراه شوید.

۶ نظر

  1. سلام
    من تلوزیون سامسونگ مدل ۵۵tu7100 گرفتم ولی تو ویرایش کانال گزینه change number نداره
    مشکل از کجاست؟

  2. سپیده کریمی

    سلام وقت بخیر تلویزیون ۵۵مدل ru7300 دادم اما زبان فارسی رو پشتیبانی نمیکنه امکانش هست با نرم افزاری بشه زبان تلویزیون رو فارسی کرد؟؟؟؟؟

  3. سلام
    چند سوال در مورد ru7300 ساخت مجارستان
    ۱- همراه خودش یه کیت الکترونیکی داشت که میخورد به پشت تلویزیون و نمیدونم چیه.بیشتر شبیه رم ریدر هست ولی بزرگتر.انگار جای کارتی و یا شبیه به اون
    ۲- تنظیمات مخفی تلویزیون رو یکی از دوستان دستکاری کرد ولی تا الان مشکلی پیش نیومد ولی مطمئنم یه کارکترهایی رو دست زد . آیا میشه به تنظیمات اولیه برگردونم؟ریست فکتوری کردم ولی نشد . و اینکه آیا میشه عین همین مدل رو پیدا کرد و عین تنظیماتش اعداد و گزینه هایی که تغییر کردند را تغییر داد؟
    ۳-موقع وصل وای فای مودم رو شناسایی میکنه ولی نمیتونه وصل بشه . در عین حال با وای فای گوشی که نقطه اتصالش رو روشن میکنم وصل میشه .
    ۴- و سوال آخر قصد خرید کنترل هوشمند را دارم آیا با این مدل مچ میشه؟یا خریدش به درد نمیخوره؟
    ممنون از لطفتون

    • در صورتی که تلویزیون شما به اینترنت وصل نمی‌شود. ابتدا برق تلویزیون را به مدت ۱ دقیقه به صورت کامل قطع کنید و سپس دوباره امتحان کنید. چنانچه مشکل رفع نشد با استفاده از کابل LAN سیستم عامل تلویزیون را بروزرسانی کنید. (تنظیمات—> پشتیبانی —> بروزرسانی نرم افزار). در صورتی که با بروزسانی تلویزیون مشکل برطرف نشد به مسیر تنظیمات —> عمومی—> شبکه —> وضعیت شبکه —> تنظیمات IP بروید و تنظیمات را به صورت دستی اعمال کنید ( معمولا تنظیمات DNS به صورت ۱۹۲.۱۶۸.۱.۱ و سرور DNS نیز ۸۸۸۸ است). در پایان چنانچه با ریست فکتوری مشکل شما رفع نشد نیاز به یک متخصص است تا تلویزیون را بررسی کند.
      ریموت همراه تلویزیون هوشمند است چنانچه منظور شما ریموت های کوچکی است که بر روی خود چند دکمه محدود دارند پیشنهاد میشود هزینه ای بابت این ریموت ها صرف نکنید چه بسا که کار کردن با ریموت همراه تلویزیون بسیار آسان تر و راحت تر است و امکانات بیشتری را نیز در اختیار شما قرار می‌دهند.

  4. سلام
    گوشی سامسونگ رو می خوام با wi-fi direct با این مدل تی وی ارتباط بدم . تی وی رو پیدا می کنه در تنظیمات تی وی هم میاد ولی در مرحله بعدی در لیست وای فای من این کانکشن میاد ( direct -ot(TV)Samsong 7 Series (55 ) و اینجا رمز ارتباط می خواد. این رمز چیه و کجا پیدا کنم
    باتشکر

  5. سلام من ru7300 خریدم الان ساندبار رو نمی‌توانم با بلوتوث وصل کنم.
    مدل ساندبار سامسونگ ۵۹۰ هست میشه کمکم کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *