نقد و بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ N5300

نقد و بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ N5300

سامسونگ N5300 یک تلویزیون LED با کیفیت فول اچ‌دی و پنل IPS است که کیفیت تصویر مناسبی محسوب می‌شود. این تلویزیون از نسبت کنتراست بومی بالایی برخوردار نیست و بنابراین عملکرد اتاق تاریک آن مناسب نیست. این تلویزیون از HDR پشتیبانی می‌کند اما نمی‌تواند به اندازه کافی روشن شود تا هدف اصلی سازنده را ارائه دهد و برای استفاده در این حالت مزیت چندانی نخوهد داشت. به علاوه این دستگاه در SDR می‌تواند برای یک اتاق با روشنایی متوسط به اندازه کافی روشن شود و از طیف رنگی مناسب بهره‌مند است. تصویر در زوایای بزرگ از مرکز دقیق باقی می‌ماند و چنانچه در حال حرکت تلویزیون را تماشا کنید محتوا دقیق می‌ماند و این بسیار عالی است. تاخیر ورودی این تلویزیون را می‌تون مناسب ارزیابی کرد اما برای بیشتر گیمرهای حرفه‌ای به اندازه کافی خوب نخواهد بود.

نقد و بررسی سامسونگ N5300
امتیاز کلی:
کنتراست 5.8
تاریکی موضعی (Local Dimming) 0
حداکثر روشنایی SDR 5.6
حداکثر روشنایی HDR 5.2
زاویه دید 8.4
یکنواختی رنگ مشکی 6.8
بازتاب نور 7.4
ورودی 4K 0.0
زمان پاسخگویی 6.8
لرزش و سوسو 4.0
امتیاز نمایش انواع محتوای ویدیویی:
نمایش فیلم 4.8
برنامه‌های تلویزیون 7.1
محتوای ورزشی 7.1
بازی‌های ویدیویی 5.4
فیلم‌های HDR 4.8
بازی‌های HDR 4.2
مانیتور PC 6.3

استفاده ترکیبی (امتیاز 5.7)

N5300 یک تلویزیون متوسط برای استفاده مختلط با کیفیت تصویر مناسب است. به دلیل پایین بودن نسبت کنتراست بومی (native contrast ratio) عملکرد اتاق تاریک تلویزیون ضعیف است و بنابراین برای تماشای فیلم یا محتوای HDR گزینه مناسبی نیست. این تلویزیون از انعکاس خوبی برخوردار است اما روشنایی لازم برای مبارزه با تابش خیره کننده در اتاق را ندارد. اندازه کوچک دستگاه و زاویه دید مناسب باعث می‌شود که گزینه خوبی برای تماشای نمایش‌های تلویزیونی یا ورزش در مکان‌هایی مانند آشپزخانه باشد، به این ترتیب در هنگام انجام کارهای دیگرتان می‌توانید برنامه مورد علاقه‌تان را از تلویزیون دنبال کنید.

تصویر در صورت مشاهده در زاویه مختلف دقیق باقی می‌ماند.

صفحه نمایش یکنواختی خوبی دارد.

عملکرد HDR ضعیف

تاخیر ورودی این تلویزیون بیشتر از تلویزیون‌های مدرن است.

برای نمایش صحنه تاریک عملکرد ضعیفی دارد.

نمایش فیلم (امتیاز 4.8)

اگر قصد تماشای فیلم دارید سامسونگ N5300 گزینه خوبی نیست. نسبت کنتراست بومی آن کم است و رنگ‌های مشکی بر روی صفحه در یک اتاق تاریک، خاکستری به نظر می‌رسند و فقدان تاریکی موضعی (local dimming) به بهبود این امر کمک نمی‌کند. این تلویزیون دارای رزولوشن 1080p است و با این رزولوشن داخلی قادر به لذت بردن از محتوای 4K نخواهید بود. N5300 همچنین فاقد ویژگی‌های کنترل حرکت مانند حذف لرزش 24p است که می‌تواند فیلم‌های قدیمی را بهتر نشان دهد.

برنامه‌های تلویزیونی (امتیاز 7.1)

این تلویزیون برای تماشای نمایش‌های تلویزیونی مناسب است. به این ترتیب که این تلویزیون از هندلینگ انعکاس خوبی برخوردار است و می‌تواند برای یک اتاق با روشنایی متوسط به اندازه کافی روشن شود. همچنین زاویه دید مناسب است و اگر بخواهید هنگام تماشای تلویزیون به کارهای خانه بپردازید بسیار عالی است. این تلویزیون دارای رزولوشن 1080p است و محتوای گیرنده دیجیتال را به خوبی نمایش می‌دهد. و در نهایت باید گفت که این تلویزیون از یک بستر هوشمند مناسب برخوردار است که دسترسی به بسیاری از برنامه‌ها را برای تامین نیازهای کاربر در اختیار او قرار می‌دهد.

محتوای ورزشی (امتیاز 7.1)

سامسونگ N5300 برای تماشای ورزش مناسب است. این دستگاه دارای عملکرد بازتاب نور خوبی است که به شما امکان می‌دهد آن را در یک اتاق با منابع نور زیاد همچون آشپزخانه قرار دهید. زمان پاسخگویی پیکسل سریع است و یک دنباله تاری کوچک وجود دارد که به دنبال محتوای سریع حرکت می‌کند و در نهایت سبب حرکتی روان می‌شود. یکنواختی خاکستری مناسب است و زاویای دید نیز مناسب است، بنابراین نیازی نیست که مستقیم جلوی تلویزیون بنشینید. متأسفانه، تلویزیون نمی‌تواند با تابش خیره کننده یک اتاق روشن مبارزه کند بنابراین برای ایجاد یک نتیجه بهتر باید آن را در یک اتاق با روشنایی متوسط قرار دهید.

بازی‌های ویدیویی (امتیاز 5.4)

N5300 برای بازی‌های ویدیویی مناسب است. این تلویزیون دارای تاخیر ورودی کمی است که برای گیمرهای معمولی خوب است اما برای افرادی که از بازی‌های رقابتی بیشتر لذت می‌برند به اندازه کافی کم نیست. اگر شما هم بازی‌های اکشن سریع را انجام می‌دهید به دلیل زمان پاسخگویی سریع متوجه کمی تاری حرکت خواهید شد. متأسفانه تنها روش برای وضوح بهتر تصویر، پایین آمدن سطح نور پس زمینه است. مدولاسیون پهنای پالس (PWM) عمل می‌کند اما در عین حال صفحه نمایش شما آنقدر روشن نخواهد بود.

فیلم‌های HDR (امتیاز 4.8)

این تلویزیون در نمایش فیلم‌های HDR عملکرد ضعیفی دارد. اگرچه تلویزیون از HDR پشتیبانی می‌کند اما نمی‌تواند آنقدر روشن شود که بتواند هدف سازنده را ارائه دهد. علاوه بر این، در اتاق‌های تاریک که قرار است HDR نمایش داده شود، عملکرد ضعیفی دارد. در نهایت طیف رنگی برای SDR مناسب است اما رنگ‌های غنی و اشباع شده را در محتوای HDR مشاهده نخواهید کرد.

بازی HDR (امتیاز 4.2)

این تلویزیون برای بازی‌های HDR مناسب نیست. این تلویزیون نمی‌تواند محتوای 4k را نمایش دهد و اگرچه از HDR پشتیبانی می‌کند اما استفاده از آن در این حالت سود زیادی نخواهد داشت. تأخیر ورودی مناسب است اما با بیشتر تلویزیون‌های مدرن همخوانی ندارد. زمان پاسخگویی با یک دنباله تاری خوب است اما کنتراست کم است بنابراین رنگ‌های مشکی روی صفحه در اتاق تاریک و زمانی که می‌خواهید بازی HDR را اجرا کنید، ظاهر خوبی ندارند. علاوه بر این، N5300 نمی‌تواند رنگ‌های غنی و اشباع شده با محتوای HDR را نشان دهد.

مانیتور کامپیوتر (امتیاز 6.3)

N5300 برای استفاده به عنوان مانیتور کامپیوتر مناسب است. تاخیر ورودی آن مناسب است اما به اندازه بیشتر تلویزیون‌های مدرن نیست و شما متوجه تاخیر در پاسخگویی تلویزیون می‌شوید، به ویژه هنگام حرکت ماوس به اطراف. زمان پاسخگویی پیکسل سریع است و دنباله ای از تاری را به دنبال ماوس خود مشاهده خواهید کرد. این مسئله کمک می‌کند تا حرکت صاف به نظر برسد اما واضح نیست. همچنین تلویزیون می‌تواند chroma 4:4:4 را نمایش دهد که خوب است. در نهایت به دلیل زاویه دید مناسب، هنگام نشستن در کنار تلویزیون احتمالا هیچگونه یکنواختی را در کناره‌های صفحه مشاهده نخواهید کرد.

طراحی

استایل (امتیاز 6.5)

طراحی سامسونگ N5300 مناسب است. این تلویزیون از ترکیب پلاستیک و فلز ساخته شده است. کیفیت ساخت آن مناسب است و هیچ مسئله مشهودی در مورد آن وجود ندارد. مدل امسال فاقد کابل برقی است اما طراحی کلی آن شباهت زیادی به M5300 سال گذشته دارد. این تلویزیون دارای پایه پلاستیکی است که از تلویزیون به خوبی پشتیبانی می‌کند. تلویزیون از کناره‌ها کمی ضخیم‌تر به نظر می‌رسد و لذا اگر روی دیوار نصب گردد مقداری از آن بیرون می‌زند.

پایه

پایه‌ی این تلویزیون پلاستیکی است و تقریبا به اندازه تلویزیون پهن است. این پایه تلویزیون را به خوبی پشتیبانی می‌کند و اگر به آرامی به تلویزیون ضربه وارد کنید هیچ گونه لرزشی متوجه آن نخواهد شد.

پایه سامسونگ N5300

پنل پشتی N5300

پشت تلویزیون N5300 ساده است و از فلز ساخته شده است. محفظه الکترونیک در قسمت وسط پنل پشتی قرار دارد. اگر تلویزیون به وسیله‌ی براکت دیواری نصب شود، ممکن است دسترسی به برخی از ورودی‌ها سخت باشد. در این تلویزیون هیچ مدیریت کابلی وجود ندارد.

پنل پشتی تلویزیون N5300

فریم اطراف نمایشگر

حاشیه‌های تلویزیون پلاستیکی بوده و ضخامت متوسطی دارند.

فریم اطراف نمایشگر

ضخامت

وقتی از کنار به تلویزیون نگاه می‌کنید، ضخیم به نظر می‌رسد و چنانچه تصمیم بگیرد آن را بر روی دیوار نصب کنید مقداری بیرون می‌زند.

ضخامت سامسونگ N5300

کیفیت ساخت (امتیاز 6.5)

کیفیت ساخت این تلویزیون مناسب است. این دستگاه از فلز و پلاستیک ساخته شده است و هیچ درز یا لرزشی ندارد، این مسئله بسیار اساسی است و در نهایت شما نباید مشکلی با کیفیت ساخت این تلویزیون داشته باشید.

کیفیت ساخت تلویزیون N5300

کیفیت تصویر

کنتراست (امتیاز 5.8)

نسبت کنتراست بومی برای سامسونگ N5300 ناامید کننده است. رنگ‌های مشکی روی نمایشگر در یک اتاق تاریک بیشتر متمایل به خاکستری هستند و این کیفیت تصویر را کاهش می‌دهد. اگرچه برای تلویزیون‌های IPS نسبت‌های کنتراست کم انتظار می‌رود اما این نتیجه نسبت به مدل سال گذشته یعنی M5300 کمی بدتر است.

تاریکی موضعی (Local Dimming) (امتیاز 0)

Samsung N5300 از ویژگی تاریکی موضعی پشتیبانی نمی‌کند.

حداکثر روشنایی SDR (امتیاز 5.6)

N5300 از روشنایی مناسبی برخوردار است و از این نظر بهتر از تلویزیون M5300 سال گذشته است. این تلویزیون قادر است به اندازه کافی برای یک اتاق با نور متوسط روشن شود اما نمی‌تواند با تابش خیره کننده یک اتاق روشن مبارزه کند. هنگامی که تلویزیون صحنه‌هایی بسیار تاریک را به نمایش می‌گذارد، CE برای نمایش بهتر رنگ‌های مشکی نور صفحه را کاهش می‌دهد و این امر باعث ظاهر شدن جزئیات تصویر خواهد شد. در صحنه‌هایی که کمتر تاریک هستند همانند بیشتر محتواهای عادی سطح روشنایی ثابت می‌ماند.

حداکثر روشنایی HDR (امتیاز 5.2)

اگرچه از HDR پشتیبانی می‌شود اما تلویزیون نمی‌تواند آنقدر روشن شود که محتوای HDR را به خوبی نمایش دهد. درست مانند SDR، میزان روشنایی در تمام اندازه‌های پنجره‌ی تست ما نسبتاً ثابت است بجز در صحنه‌های بسیار تاریک که صفحه کم نور می‌شود.

یکنواختی رنگ خاکستری (امتیاز 7.7)

سامسونگ N5300 از یکنواختی خاکستری خوبی برخوردار است. برخی از سایه‌ها قابل مشاهده است و گوشه‎های صفحه کمی تیره به نظر می‌رسند.

علاقه‌مندان به محتوای ورزشی در صحنه‌های بازی متوجه اثرات صفحه نمایش کثیف می‌شوند. در صحنه‌های تاریک، یکنواختی بهبود می‌یابد و میزان کدر شدن یا DSE قابل مشاهده نیست. در کل این مسئله نسبت به M5300 بهبود پیدا کرده است و بهترین نمره‌ای است که ما تاکنون در گروه تلویزیون های 32 اینچ گرفته‌ایم، حتی بهتر از TCL S305 است.

زاویه دید (امتیاز 8.4)

زاویه دید مناسب ویژگی این تلویزیون سامسونگ است. شدت رنگ‌های مشکی بر روی صفحه نمایش بدون توجه به اینکه در چه زاویه‌ای از صفحه قرار گرفته‌اید، ثابت باقی می‌ماند. با این حال شدت روشنایی صفحه با مشاهده محتوا از کنار خراب می‌شود و حدوداً نیمی از شدت خود (در حدود 45 درجه) را از دست می‌دهد. در نهایت هنگام تماشا از طرفین در زاویه حدود 30 درجه یا بیشتر، تغییر رنگ می‌یابد و نادرستی‌ها قابل توجه می‌شوند.

یکنواختی رنگ مشکی (امتیاز 6.8)

یکنواختی مناسب مشکی برای N5300 سامسونگ یک پیشرفت بزرگ نسبت به M5300 سال گذشته. در تستی که انجام شده است مقداری درز نور پس زمینه قابل مشاهده است اما این خیلی مسئله مهمی نیست چرا که برای اهداف آزمایش و برای برجسته کردن هر گونه مسائل یکنواختی تصویر بیش از حد در معرض نور قرار داده شده است. این تلویزیون از این نظر عملکردی مشابه TCL S305 دارد.

یکنواختی رنگ مشکی

بازتاب (انعکاس نور) (امتیاز 7.4)

این تلویزیون دارای بازتاب عالی صفحه نمایش است، دارای یک پوشش نیمه براق است که بازتاب‌ها را پراکنده کرده و از شدت آن‌ها می‌کاهد. شما با بازتاب‌ها بجز در اتاق‌های خیلی روشن مشکلی نخواهید داشت. این تلویزیون از نظر انعکاس نور عملکردی مشابه M5300 سال گذشته دارد.

بازتاب (انعکاس نور)

قبل از کالیبراسیون (امتیاز 6.0)

دقت رنگ از پیش فعال شده (پیشفرض) تلویزیون متوسط است. بیشترین دقت رنگ تصویر در حالت فیلم خواهد بود. تعادل نور سفید dE و طیف رنگ dE بالاتر از حد 3 هستند و بنابراین انتظار داریم که بیشتر مردم متوجه عدم دقت شوند. دمای رنگ کمی گرم است و اگرچه میانگین گاما نزدیک به هدف 2.2 است اما از منحنی هدف پیروی نمی‌کند، بنابراین برخی از صحنه‌ها بیش از حد کم نور هستند در حالی که برخی دیگر روشن‌تر هستند.

قبل از کالیبراسیون

بعد از کالیبراسیون (امتیاز 9.4)

دقت رنگ پس از کالیبراسیون بسیار عالی است. اگرچه فقط 10 نقطه برای تنظیم تعادل رنگ سفید و عدم مدیریت فضای رنگی در دسترس است، نتایج هم در تعادل نور سفید dE و هم در رنگ dE عالی بودند. هر دوی آنها به سطوحی کاهش یافتند که اکثر مردم قادر به تشخیص هیچ گونه نادرستی نیستند. کالیبراسیون در حالت تصویر ‘Movie’ انجام شد و انجام آن طولی نکشید. برای آسانتر کردن فرایند کالیبراسیون و جلوگیری از تداخل CE تلویزیون، ما کالیبراسیون را با استفاده از اندازه 100٪ پنجره به جای 18٪ معمول انجام دادیم. گاما اصلاح شد تا از نزدیک، منحنی هدف را دنبال کند و دمای رنگ درست در هدف 6500K تنظیم شود.

 بعد از کالیبراسیون

ورودی 480p (امتیاز 8.0)

محتوای 480p با وضوح پایین خوب به نظر می‌رسد و بدون هیچ گونه مشکل آشکاری نمایش داده می‌شود.

ورودی 720p (امتیاز 8.0)

محتوای 720p مانند گیرنده دیجیتال خوب به نظر می‌رسد.

ورودی 1080p (امتیاز 10)

سامسونگ N5300 محتوای 1080p بومی را بدون هیچ مشکلی نمایش می‌دهد.

ورودی 4K (امتیاز 0)

تلویزیون N5300 از ورودی 4K پشتیبانی نمی‌کند.

پیکسل‌ها

ساختار پیکسل با مدل سال گذشته M5300 یکسان به نظر می‌رسد.

طیف رنگ (امتیاز 6.9)

سامسونگ N5300 از طیف رنگ مناسبی برخوردار است. درست مانند M5300 سال گذشت، طیف رنگی تلویزیون برای محتوای SDR مناسب است اما برای محتوای HDR مناسب نیست.

درحالت تصویر “فیلم” EOTF به خوبی از منحنی ما پیروی می‌کند و احاطه روشنایی در جایی است که تلویزیون به حداکثر روشنایی خود می‌رسد.

PC EOTF با “فیلم” یکسان است در حالی که Game EOTF تا جایی که در حداکثر روشنایی باشد کمی روشن‌تر است.

اگر HDR را بسیار تاریک می‌بینید می‌توانید Contrast Enhancer را فعال کرده و Gamma را روی “plus 3” تنظیم کنید که تمام صفحه را درخشان می‌کند.

حجم رنگ (امتیاز 4.8)

پوشش حجم رنگ به واسطه‌ی نسبت کنتراست کم و حجم رنگ، محدود می‌شود. متاسفانه این تلویزیون نمی‌تواند رنگ‌های غنی و اشباع شده را به نمایش بگذارد.

گرادیان (درجه سطح رنگ نمایشگر) (امتیاز 6.7)

عملکرد در آزمون گرادیان ما مناسب است. نوار باند کمی وجود دارد که تقریباً در همه رنگ‌ها قابل مشاهده است اما در سایه‌های خاکستری و سبز بیشتر دیده می‌شود.

نگهداری موقت تصویر (امتیاز 10)

سامسونگ N5300 هیچ نشانه‌ای از حفظ موقت تصویر را نشان نمی‌دهد.

خطر ماندگاری دائمی تصویر (امتیاز 10)

ما انتظار نداریم که پنل‌های IPS حفظ تصویر دائمی را تجربه کنند زیرا به نظر می‌رسد پنل IPS در آزمایش طولانی مدت ایمن است.

حرکت-جنبش

زمان پاسخگویی (امتیاز 6.8)

زمان پاسخگویی تلویزیون خوب است. یک دنباله تاری کوتاه وجود دارد که در محتوای دارای حرکت سریع قابل مشاهده است و باعث می‌شود محتوا یکنواخت به نظر برسد. تنها یک پرش جزئی وجود دارد که چندان قابل مشاهده نیست.

زمان پاسخگویی

عدم سوسو زدن (لرزش تصویر) (امتیاز 4.0)

تلویزیون از مدولاسیون پهنای پالس (PWM) برای کاهش نور پس زمینه استفاده می‌کند. متاسفانه فرکانس لرزش کم است و این ممکن است برخی از افراد را بیازارد.

درج فریم سیاه (BFI) (امتیاز 5.4)

سامسونگ N5300 از درج فریم سیاه پشتیبانی نمی‌کند. با این حال این تلویزیون در آزمون انجام شده نمره صفر را کسب نکرده است و این به این خاطر است که تلویزیون از طریق مکانیسم نور پس زمینه PWM سوسو می‌زند که تاری را کاهش می‌دهد و باعث ایجاد تصویری واضح‌تر می‌شود. نمرات تلویزیون همانند M5300 سال گذشته است که قابلیت BFI را داشت. دلیل این امر این است که گزینه BFI سال گذشته فقط محدود کردن سطح ماکزیمم نور پس زمینه تلویزیون بود. برای دستیابی به نتایج مشابه در مدل امسال کافی است سطح نور پس زمینه را کاهش دهید.

درون یابی حرکتی

برخلاف M5300 سال گذشته، N5300 جدید از ویژگی‌ درون یابی حرکتی برخوردار نیست.

پرش تصویر (Stutter) (امتیاز 8.2)

Samsung N5300 در نمایش محتوا بدون پرش خوب است. این امر به این دلیل است که زمان پاسخگویی خیلی سریع نیست و تار شدن موجود در آن به صاف کردن انتقال از یک فریم به دیگری کمک می‌کند. به این ترتیب در تماشای محتوای قدیمی با پرش تصویر مواجه نخواهید شد.

لرزش در 24p (امتیاز 0)

متاسفانه این تلویزیون قادر نخواهد بود لرزش 24p را از فیلم و نه هیچ گونه محتوای دیگر حذف کند. این مسئله از دید برخی از افراد آزار دهنده است.

تلویزیون دارای یک گزینه منو به نام حالت Flim است که در صورت دریافت سیگنال 480i ، 720i یا 1080i در دسترس است و قرار است به شما کمک کند تا لرزش 24p را حذف کند. با این حال، در طول آزمایش با فعال کردن حالت فیلم در این رزولوشن‌ها قادر به حذف لرزش 24p نبودیم.

نرخ تجدید متغیر (امتیاز 0)

سامسونگ N5300 از هیچ گونه نرخ تازه سازی متغیر پشتیبانی نمی‌کند.

ورودی‌های N5300

تاخیر ورودی (امتیاز 4.7)

تاخیر ورودی N5300 کاملا مناسب است. در زمان اعمال تغییرات روی تلویزیون زمان می‌برد تا به اقدامات شما پاسخ دهد. متاسفانه تاخیر ورودی تلویزیون در حالت بازی خیلی کمتر از حالت‌های دیگر نمایش محتوا نیست و تقریبا مشابه آن‌هاست. بنابراین اگر قصد دارید از این تلویزیون برای اجرای بازی‌های حرفه‌ای استفاده کنید ناامید خواهید شد. این تلویزیون حتی از M5300 سال گذشته هم بدتر است.

رزولوشن‌های پشتیبانی شده (امتیاز 1.7)

سامسونگ N5300 فقط از رزولوشن‌های اساسی پشتیبانی می‌کند. این تلویزیون فقط می‌تواند وضوح تصویر 1080p @ 60Hz را به درستی نمایش دهد. همچنین قادر به پذیرش 1080p @ 120Hz است اما متأسفانه فقط 50٪ فریم را نشان می‌دهد. برای نمایش صحیح chroma 4: 4: 4 تلویزیون، باید در حالت تصویر “PC” باشد.

همه ورودی‌ها

  • HDMI : 2
  • USB: 1
  • ورودی کامپوزیت: 1 (مشترک)
  • ورودی کامپوننت: 1 (مشترک)
  • خروجی صدای دیجیتال نوری: 1
  • تیونر (کابل/آنتن): 1

اترنت: 1

ورودی‌های پنل پشتی

مشخصات ورودی

  • HDR10: دارد
  • CES: دارد
  • HDCP 2.2 بله (HDMI 1،2)
  • پشتیبانی از Wi-Fi: دارد (2.4 گیگاهرتز، 5 گیگاهرتز)
  • رخلاف مدل سال گذشته یعنی M5300، تلویزیون N5300 از درگاه DTS پشتیبانی نمی‌کند.

این تلویزیون توانایی پخش فیلم UHD HDR با کیفیت 1080p @ 24 HDR را دارد.

گذرگاه صوتی

  • ARC: دارد (HDMI 1)
  • 5.1 Dolby Digital از طریق ARC: دارد
  • 5.1 Dolby Digital از طریق Optical: دارد

کیفیت صدا

فرکانس پاسخگویی (امتیاز 5.6)

فرکانس پاسخگویی N5300 زیر سطح مطلوب است. LFE (فرکانس پایین) در 190 هرتز است که ضعیف است. این بدان معناست که این تلویزیون هیچ لرزش و صدای تند و تیزی ایجاد نمی‌کند و بدنی نیز برای باس خود ندارد. با این حال پاسخ بالاتر از نقطه LFE مناسب است که برای تولید گفتگو واضح و قابل فهم مهم است. علاوه بر این، صدای این تلویزیون خیلی بلند نیست و مقداری مصنوعات فشرده سازی و پمپاژ تحت بارهای سنگین را تولید می‌کند.

تحریف (اعوجاج) (امتیاز 7.0)

عملکرد اعوجاج مناسب است. مقدار کلی اعوجاج هارمونیکی تولید شده در محدوده مناسب و معقول است. در حداکثر میزان صدا نیز افزایش زیادی در THE وجود ندارد، اما صدای این تلویزیون خیلی بلند نمی‌شود.

قابلیت‌های هوشمند

رابط کاربری (امتیاز 7.5)

رابط کاربری این تلویزیون برای بیشتر کاربران جدید آسان و قابل استفاده است. متاسفانه خیلی صاف نیست زیرا انیمیشن‌ها می‌توانند دچار پرش شوند. به علاوه این نرم افزار دارای انتخاب گسترده‌ای است اما به اندازه رابط کاربری مدل‌های بالاتر خوب نیست.

رابط کاربری

تبلیغات رایگان (امتیاز 0)

درست مانند سایر مدل‌های 2018 سامسونگ، N5300 تبلیغات و محتوای پیشنهادی را نمایش می‌دهد. متأسفانه، هیچ گزینه‌ای برای حذف آنها وجود ندارد.

تبلیغات رایگان

برنامه‌ها و ویژگی‌ها (امتیاز 8.5)

فروشگاه برنامه سامسونگ (Samsung’s App Store) دارای برنامه‌های زیادی برای تامین هر گونه نیاز است. رایج‌ترین برنامه‌ها مانند Netflix ،Youtube ،Amazon Video و غیره از قبل نصب شده‌اند، اما می‌توانید بسیاری دیگر از برنامه‌ها را بارگیری کنید. شایان ذکر است که HDR در Amazon Video در این مدل موجود نبو.

برنامه‌ها و ویژگی‌ها

ریموت کنترل (امتیاز 6.0)

N5300 دارای یک کنترل از راه دور اساسی بدون پشتیبانی صوتی است اما با پشتیبانی CEC به شما امکان می‌دهد سایر دستگاه‌های سامسونگ را مدیریت کنید.

ریموت کنترل

دکمه‌های کنترل تلویزیون (کلیدهای سرخود)

یک دکمه واحد وجود دارد که به شما امکان می‌دهد از طریق ترکیبی از فشار دادن‌های کوتاه و بلند، اقدامات اولیه را در تلویزیون انجام دهید.

دکمه‌های کنترل زیر تلویزیون N5300

محتوای درون جعبه

  • باتری‌ها
  • ریموت کنترل
  • راهنمای کاربری
  • کابل برق
محتوای درون جعبه

متفرقه

  • مصرف برق: 26 وات
  • مصرف برق: (حداکثر) 53 وات
  • سیستم عامل: 1152

تفاوت بین اندازه و متغیرها

ما سایز 32 اینچ سامسونگ N5300 را آزمایش کردیم که تنها مدل موجود در ایالات متحده است. یک مدل 43 اینچی موجود است که رزولوشن 1080p نیز دارد.

تلویزیون سامسونگ N5300 در مقایسه با سایر تلویزیون‌ها

سامسونگ N5300 یک تلویزیون ارزان قیمت است که برای استفاده در اتاق‌های کوچکتر طراحی شده است. پیشنهادات ما را برای ارزان‌ترین تلویزیون‌های موجود در بازار مشاهده کنید.

تلویزیون سامسونگ N5300 در مقایسه با سایر تلویزیون‌ها
بالا چپ: ویزیو D Series 1080p 2017، پایین چپ: ال‌جی UK6300، وسط: سامسونگ N5300، بالا راست: TCL 3 Series 1080p 2017 S305، پایین راست: TCL 4 Series 4k 2017 S405،

سامسونگ M5300

سامسونگ M5300 کمی از سامسونگ N5300 بهتر است. M5300 دارای تاخیر ورودی کمتری است که اگر بازی کنید خیلی خوب خواهد بود، همچنین از ویژگی درون یابی حرکتی برای طرفداران جلوه soap opera effect بهره‌مند است. از طرف دیگر، N5300 از حداکثر درخشندگی SDR بهتری برخوردار است که اگر اتاق تلویزیون شما کمی روشن‌تر باشد و همچنین یکنواختی خاکستری بهتر باشد می‌توانید از تماشای ورزش بدون اثر صفحه نمایش کثیف (Dirty Screen) لذت ببرید.

ویزیو D Series 1080p 2017

سامسونگ N5300 تا حدودی بهتر از ویزیو D Series 1080p 2017 است. سامسونگ N5300 روشن‌تر است و قابلیت بازتاب بهتری دارد، بنابراین برای اتاق روشن‌تر مناسب‌تر است. همچنین از یک سیستم عامل هوشمند بهتر برخوردار است. ویزیو D Series 1080p 2017 دارای تاخیر ورودی کمتری است که در صورت اجرای بازی بسیار عالی است و می‌تواند لرزش 24p را از محتوای قدیمی حذف کند.

TCL 3 Series 2019

TCL 3 Series S325 و سامسونگ N5300 دارای پنل‌های مختلفی هستند که هر کدام مزایا و معایب خود را دارند. TCL S325 دارای پنل VA است و به لطف نسبت کنتراست بومی بالاتر می‌تواند رنگ‌‍‌های مشکی عمیق تری را به نمایش بگذارد. این تلویزیون برای یک اتاق کم نور مناسب‌تر است اما تلویزیون سامسونگ N5300 اگر از کنار آن ر تماشا کنید مناسب‌تر است زیرا به لطف پنل IPS زاویه دید گسترده‌تری دارد. TCL تاخیر ورودی بسیار کمتری دارد که گیمرها را خوشحال می‌کند و می‌تواند فیلم‌های بدون لرزش را از DVD یا Blu-ray نمایش دهد.

TCL S Series/S305 2018

TCL 3 Series S305 و سامسونگ N5300 هر دو عملکرد بسیار مشابهی دارند. TCL S305 از کنتراست بومی بالاتری برخوردار است که عملکرد اتاق تاریک بهتری را ارائه می‌دهد. S305 همچنین دارای تاخیر ورودی کمتری است که گیمرها را راضی می‌کند. سامسونگ N5300 می‌تواند chroma 4:4:4 مناسب را به نمایش بگذارد که اگر قصد استفاده از آن را به عنوان مانیتور رایانه شخصی دارید بسیار روشن‌تر است و به دلیل پنل IPS دارای زاویه دید بهتر است.

ویژگی تلویزیون N5300 تلویزیون M5300 تلویزیون ویزیو D Series تلویزیون TCL 3 Series
طراحی 6.5 6.5 6.0 6.5
کیفیت تصویر 6.4 6.2 5.8 6.3
زمان پاسخگویی 6.8 6.7 6.0 7.6
ورودی‌ها 4.3 5.8 6.4 7.9
کیفیت صدا 6.0 5.2 6.39 5.5
ویژگی‌های هوشمند 7.5 7.5 7.4 7.5
نمایش فیلم 4.8 4.8 4.9 5.7
برنامه‌های تلویزیون 7.1 7.0 6.7 6.6
برنامه‌های ورزشی 7.1 6.9 6.6 6.8
بازی‌های ویدیویی 5.4 5.9 6.0 7.0
فیلم‌های HDR 4.8 3.8 3.8 4.5
بازی‌های HDR 4.2 3.7 3.5 4.0
مانیتور PC 6.3 6.3 6.0 6.7

درباره‌ی مسعود رسولی

همچنین ببینید

بررسی تخصصی تلویزیون NANO75

نقد و بررسی تخصصی تلویزیون ال‌جی NANO75

تلویزیون NANO75 به عنوان ارزان‌ترین مدل نانوسل در سال 2021 معرفی شده است. این تلویزیون ال‌جی دارای مزایا و معایبی است که در تصمیم گیری شما برای خرید تأثیرگذار خواهد بود؛ با ما در مطلب بررسی تخصصی NANO75 همراه شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *