تلویزیون ال جی UN7300

نقد و بررسی تلویزیون ال جی UN7300

تلویزیون ال جی UN7300 یکی از تلویزیون‌های 4K ال جی در سال 2020 می‌باشد که از قیمت مناسبی برخوردار است. این تلویزیون نسخه جدید LG UM7300 2019 است و ویژگی‌ها و عملکردهای مشابهی را ارائه می‌دهد. مانند نسخه قدیمی خود از یک پنل IPS بهره می‌برد که نسبت کنتراست کم و یکنواختی متوسطی در رنگ سیاه دارد و از این رو برای تماشای فیلم یا بازی در تاریکی ایده آل نیست. زاویه دید آن خوب نیست بنابراین دریافت تصاویر واضح از هر طرف امکان پذیر نیست. برای استفاده در اکثر اتاق‌ها به اندازه کافی روشن می‌شود و بازتاب را به خوبی کنترل می‌کند. همچنین باید گفت که زمان پاسخ گویی آن مناسب است، اما فاقد یک ویژگی اختیاری درج فریم سیاه است و سوسو زدن آن باعث تاری تصویر می‌شود. تأخیر ورودی بسیار کم است. با این حال، گیمرهایی که به دنبال پشتیبانی از نرخ تازه سازی متغیر هستند، باید به دنبال مدل دیگری بگردند. اگرچه از HDR پشتیبانی می‌کند، اما به دلیل کم بودن حداکثر روشنایی در HDR و نبود طیف رنگی گسترده، این تجربه بسیار قابل توجه نیست.

نقد و بررسی تلویزیون ال جی UN7300
امتیاز کلی:
کنتراست 6.1
تاریکی موضعی (Local Dimming) 0
حداکثر روشنایی SDR 6.1
حداکثر روشنایی HDR 5.5
زاویه دید 6.5
یکنواختی رنگ مشکی 6.4
بازتاب نور 8.5
ورودی 4K 10
زمان پاسخگویی 7.3
لرزش و سوسو 4.0
امتیاز نمایش انواع محتوای ویدیویی:
نمایش فیلم 6.0
برنامه‌های تلویزیون 7.6
محتوای ورزشی 7.3
بازی‌های ویدیویی 7.5
فیلم‌های HDR 5.8
بازی‌های HDR 6.8
مانیتور PC 7.8

بازتاب عالی

نسبت کنتراست کم
حداکثر روشنایی Mediocre SDR

استفاده ترکیبی (امتیاز 6.8)

UN7300 برای اکثر استفاده‌ها تلویزیون مناسبی است. به اندازه کافی برای تماشای برنامه‌های تلویزیونی یا بازی خوب می‌باشد. با این حال، نسبت کنتراست کم، یکنواختی متوسط سیاه و کم بودن تاریکی موضعی، آن را به گزینه‌ای ضعیف برای تماشای فیلم تبدیل کرده است. همچنین، به دلیل روشنایی کم HDR و عدم وجود یک طیف گسترده‌ای از رنگ، تجربه HDR ضعیفی را ارائه می‌دهد. این محصول زمان پاسخ دهی مناسب و تأخیر ورودی کم دارد، اما متأسفانه، از هیچ فناوری نرخ تازه سازی متغیر برای کاهش گسستگی صفحه در هنگام بازی پشتیبانی نمی‌کند.

نمایش فیلم‌ها (امتیاز 6)

تلویزیون UN7300 برای تماشای فیلم عملکرد متوسطی دارد. مانند اکثر تلویزیون‌های IPS ، نسبت کنتراست کم و یکنواختی متوسطی در رنگ سیاه دارد و از این رو برای تماشا در اتاق تاریک ایده آل نیست. همچنین از تاریکی موضعی کم برخوردار نیست. می‌تواند لرزش را در محتوای 24P حذف کند و فیلم‌های با وضوح پایین را به خوبی و با کیفیت بالا نشان می‌دهد .

برنامه‌های تلویزیونی (امتیاز 7.6)

UN7300 برای تماشای نمایش‌های تلویزیونی مناسب است. این محصول محتوای با وضوح پایین‌تر از تلویزیون کابلی را بدون هیچ گونه اثری به خوبی ارتقا می‌دهد. اگرچه حداکثر روشنایی آن فقط متوسط است، اما دارای بازتاب بسیار خوبی است که برای تماشای تلویزیون در روز بسیار عالی است. زاویه دید آن بسیار مناسب است، به این معنی که در هنگام مشاهده از طرفین می‌توانید تصاویری ثابت و دقیق و واضح را دریافت نمایید.

محتوای ورزشی (امتیاز 7.3)

UN7300 ال‌جی برای تماشای محتوای ورزشی مناسب می‌باشد. زمان پاسخگویی آن نیز مناسب است. در صحنه‌هایی که به سرعت حرکت می‌کنند فقط باعث ایجاد تاری کمی می‌شود. این محصول زیاد روشن نمی‌شود ولی با این حال بازتاب فوق‌العاده خوبی دارد. این تلویزیون اسمارت ال جی محتواهای با رزولوشن پایین را به خوبی ارتقا می‌دهد به نحوی که کم‌ترین اثر صفحه کثیف (Dirty Screen) را داشته باشند. زاویه دید کاملا مناسب نیست بدین وسیله برای استفاده در یک اتاق با ابعاد کوچک و متوسط بهتر است و می‌توانید استفاده مفیدتری را از آن ببرید.

بازی‌های ویدیویی (امتیاز 7.5)

UN7300 برای بازی‌های ویدیویی خوب است. همچنین زمان پاسخگویی مناسبی دارد، بنابراین فقط کمی تاری در اشیاء که به سرعت حرکت می‌کنند وجود دارد. تأخیر ورودی بسیار کم است، اما متاسفانه، میزان تازه سازی به 60 هرتز محدود می‌شود و از هیچ فناوری VRR پشتیبانی نمی‌کند. همچنین، از نسبت کنتراست کم و یکنواختی متوسطی در رنگ سیاه برخوردار است، که این باعث شده است تا به گزینه‌ای ضعیف برای اتاق‌های تاریک تبدیل شود.

فیلم‌های HDR (امتیاز 5.8)

UN7300 برای تماشای فیلم در حالت HDR عملکرد کمتر از حد انتظاری دارد بدین معنی که در این بخش عملکرد ضعیفی را از خود نشان می‌دهد. نسبت کنتراست کمی دارد، تاریکی موضعی ندارد، همچنین نور پس زمینه قابل مشاهده است که باعث می‌شود تا در صحنه‌های تاریک موجب حواس پرتی شود. این تلویزیون نمی‌تواند طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها را به نمایش بگذارد. به دلیل کم‌ترین میزان روشنایی HDR جزئیات به خوبی قابل مشاهده نمی‌باشد.

بازی‌های HDR (امتیاز 6.8)

تلویزیون UN7300 برای بازی‌های HDR مناسب است. اگرچه این محصول با داشتن تاخیر ورودی کم و زمان پاسخ‌دهی مناسب عملکرد خوبی را برای اجرای بازی‌ها از خود نشان می‌دهد اما به دلیل درخشندگی پایین حداکثر روشنایی HDR و عدم وجود یک طیف رنگی گسترده توانایی این را ندارد تا تجربه رضایت بخشی از HDR را برای شما به ارمغان آورد. به علاوه نسبت کنتراست کم است و تاریکی موضعی ندارد.

مانیتور کامپیوتر (امتیاز 7.8)

ال‌جی UN7300 برای استفاده به عنوان مانیتور کامپیوتر یک تلویزیون مناسب می‌باشد. این محصول دارای تاخیر ورودی کم، زمان پاسخگویی مناسب و زاویه دید مناسبی می‌باشد بدین وسیله می‌توانید از طرفین تصاویری واضح و دقیق و ثابت را با دقت بالا دریافت کنید. این تلویزیون از بیشتر رزولوشن‌ها پشتیبانی می‌کند و می‌تواند کروما 4: 4: 4 را بدرستی نمایش دهد. همچنین خطر حفظ دائمی تصویر وجود ندارد.

وضعیت بازار ال جی UN7300

تلویزیون LG UN7300 جایگزینی برای UM7300 2019 می‌باشد. یکی از تلویزیون‌های 4K ال جی در سال 2020 می‌باشد که از قیمت مناسبی برخوردار است و در بین تلویزیون‌های UN7000 و UN8500 قرار دارد. ما انتظار داریم که این محصول با تلویزیون سامسونگ TU7000، سونی X7500H و سری Vizio V سری 2020 رقابت داشته باشد.

طراحی

استایل (امتیاز 7)

طراحی UN7300 مناسب می‌باشد و تقریباً با LG UM7300 یکسان است. هر چند طراحی این محصول ساده است اما دارای حاشیه‌های بسیار ضخیمی می‌باشد که از صفحه بیرون می‌آیند و به خوبی قابل مشاهده هستند. پایه‌ها کمی پایین‌تر به نسبت نسخه قدیمی قرار گرفته است. همچنین پنل پشتی نیز دارای بافتی ریز و ساده می‌باشد.

پایه‌های تلویزیون UN7300

استند (پایه‌ها)

پایه‌ها تقریبا به اندازه عرض خود تلویزیون تنظیم شده‌اند بنابراین به یک میز بزرگ برای قرار دادن تلویزیون احتیاج دارید. این پایه‌ها به خوبی تلویزیون را پشتیبانی می‌کنند اما کمی تکان نیز می‌خورد.

پنل پشتی

طراحی پنل پشتی ساده است به جز یک بافت خوب که بر روی آن حک شده است. یک کابل پلاستیکی در جعبه وجود دارد اما در غیر این صورت برای مدیریت کابل چیز زیادی وجود ندارد.

فریم اطراف نمایشگر

حاشیه‌ها ضخیم و بیرون زده از صفحه هستند که این موجب حواس پرتی در هنگام تماشای تلویزیون می‌شود.

فریم اطراف نمایشگر تلویزیون UN7300

ضخامت

تلویزیون دارای ضخامت مناسب است. در هنگام نصب بر روی دیوار نباید فاصله چندانی با آن داشته باشد مگر اینکه از ورودی‌های عقب استفاده شود.

ضخامت UN7300

کیفیت ساخت

کیفیت ساخت این محصول مناسب است. بیشتر قسمت‌های تشکیل دهنده این تلویزیون پلاستیکی می‌باشد و در قسمت پشتی مقداری خم وجود دارد با این حال در کل محکم می‌باشد و زیاد تکان نمی‌خورد.

کیفیت تصویر

کنتراست (امتیاز 6.1)

مانند اکثر تلویزیون‌های IPS نسبت کنتراست متوسط است. در نتیجه سیاهی‌های عمیق وقتی در تاریکی مشاهده شوند خاکستری به نظر می‌رسند.

تلویزیون UN7300 در دو نسخه متفاوت با پنل‌ها مختلف وارد بازار شده است. محصولی که ما مورد آزمایش قرار دادیم دارای یک پنل IPS است و به عنوان “Real 4k IPS” روی جعبه مشخص شده است. همچنین می‌توانید یک نسخه با پنل VA را از آن پیدا کنید که با متن “Real 4k Display” روی جعبه مشخص می‌شود. ما انتظار داریم که نسخه VA دارای کنتراست بسیار بهتری باشد اما از زاویه دید بدی نیز برخوردار باشد.

تاریکی موضعی (Local Dimming)

این تلویزیون تاریکی موضعی ندارد.

حداکثر روشنایی SDR (امتیاز 6.1)

این مدل دارای حداکثر روشنایی SDR متوسط است. برای یک اتاق تاریک با نور ملایم مناسب می‌باشد زیرا نمی‌تواند به اندازه کافی روشن شود تا بتواند بر تابش خیره کننده در یک محیط کاملاً روشن غلبه کند. میزان روشنایی برای محتوای مختلف به جز کمرنگ شدن پنجره 2٪ ناشی از کم رنگ شدن تلویزیون (کمرنگ شدن قاب) ، سازگار است.

ما پس از کالیبراسیون، حداکثر روشنایی SDR را با استفاده از حالت تصویر “Expert Dark” و با حداکثر روشنایی اندازه‌گیری کردیم. سایر پردازش‌های تصویر غیر فعال است.

حداکثر روشنایی HDR (امتیاز 5.5)

حداکثر روشنایی HDR زیر حد مجاز می‌باشد. اگرچه روشنایی ثابت است، اما برای ارائه یک تجربه رضایت بخش HDR کافی نیست، بنابراین محتوای HDR تفاوت چندانی با SDR نخواهد داشت. به دلیل کم نور شدن قاب، پنجره 2٪ کم نور است.

میزان حداکثر روشنایی HDR را قبل از کالیبراسیون، با استفاده از حالت تصویر “سینما” و با تنظیم روشنایی و کنتراست روی حداکثر اندازه گیری کردیم.

یکنواختی رنگ خاکستری (امتیاز 7.3)

تلویزیون اسمارت ال جی UN7300 دارای یکنواختی رنگ خاکستری مناسبی است. در برخی گوشه‌های تصویر تیرگی و اثر صفحه کثیف (Dirty Screen) وجود دارد. خوشبختانه، یکنواختی در صحنه‌های تاریک به طور قابل توجهی بهتر است.

زاویه دید (امتیاز 6.5)

این تلویزیون دارای زاویه دید خوبی نمی‌باشد و چند نسبت به تلویزیون UM7300 از زاویه دید کمتری برخوردار است اما برای یک اتاق کوچک تا متوسط می‌تواند مناسب باشد ولی برای اتاق‌های بزرگ و گسترده مناسب نیست و کارایی خوبی را از خود نشان نمی‌دهد.

تلویزیون UN7300 در دو نسخه متفاوت با پنل‌های مختلف وارد بازار شده است. محصولی که ما مورد آزمایش قرار دادیم دارای یک پنل IPS است. ما انتظار داریم که نسخه VA دارای کنتراست بسیار بهتری باشد اما از زاویه دید بدی برخوردار است.

یکنواختی رنگ سیاه (امتیاز 6.4)

یکنواختی رنگ سیاه متوسط است. در سراسر صفحه نمایش قسمت‌های ابری و تیره‌ای وجود دارد. نور پس زمینه در گوشه پایین سمت چپ در صحنه های تاریک و حتی در محتواهای عادی قابل مشاهده است.

یکنواختی رنگ سیاه

بازتاب (انعکاس نور) (امتیاز 8.5)

دارای هندلینگ بازتاب عالی است. همچنین صفحه نیمه براق این محصول باعث می‌شود تا نور به خوبی پخش شود. باید گفت که این محصول بسیار شبیه UM7300 می‌باشد.

قبل از کالیبراسیون (امتیاز 6.9)

در حالت پیش فرض، دقت رنگ خوب نیست. عدم دقت با چندین رنگ وجود دارد و تعادل رنگ سفید خاموش است. دمای رنگ نسبت به هدف 6500K ما سردتر است که منجر به ایجاد رنگ مایل به آبی می‌شود. صحنه‌های تاریک بیشتر با روشنایی صحیح نمایش داده می‌شوند اما صحنه‌های روشن‌تر بیش از حد روشن می‌شوند.

قبل از کالیبراسیون

پس از کالیبراسیون (امتیاز 9.3)

پس از کالیبراسیون UN7300 دارای دقت رنگ عالی است. تعادل رنگ سفید و گاما تقریبا کامل هستند و عدم دقت نباید قابل مشاهده باشد. متأسفانه، دمای رنگ هنوز در اطراف سردتر صفحه است و ما نمی‌توانیم آن را بدون تأثیر بر سایر تنظیمات کالیبراسیون، به هدف 6500K نزدیک کنیم.

پس از کالیبراسیون

ورودی 480P (امتیاز 8.0)

UN7300 محتوای 480P مانند دی وی دی‌ها را ارتقا می‌دهد بدون اینکه دچار هیچ مشکلی شود.

ورودی 720P (امتیاز 8.0)

تلویزیون UN7300 می‌تواند محتوای 720P مانند گیرنده دیجیتال را به خوبی ارتقا دهد.

ورودی 1080P (امتیاز 9.0)

محتوای 1080P خوب به نظر می‌رسد و هیچ علائمی از آثار مصنوعی نیست.

ورودی 4K (امتیاز 10)

این تلویزیون محتوای بومی 4K را بدون هیچ مشکلی کاملاً نمایش می‌دهد.

ورودی 8K (امتیاز 0)

این تلویزیون 4K است و از محتوای 8K پشتیبانی نمی‌کند.

پیکسل‌ها

تلویزیون UN7300 از یک پنل ADS (Advanced Dimension Switching) استفاده می کند که عملکردی مشابه پنل IPS دارد..

وسعت رنگ (امتیاز 7.3)

اگرچه UN7300 طیف رنگی مناسبی دارد، اما نمی‌تواند طیف رنگی گسترده‌ای را نشان دهد. EOTF منحنی PQ را به خوبی دنبال می‌کند. با این حال، سریع شروع به کار می‌کند. حالت “بازی” EOTF تقریباً یکسان است. اگر محتوای HDR را بسیار کم نور می‌دانید، می‌توانید با استفاده از حالت تصویر “Vivid” آن را روشن‌تر کنید.

حجم رنگ (امتیاز 6.5)

UN7300 دارای حجم رنگ خوبی است. این یک نسخه ارتقا یافته از LG UM7300 می‌باشد. اما باید گفت که هنوز هم در نمایش رنگ‌های روشن مشکل دارد. همچنین، به دلیل نسبت کنتراست کم، رنگ‌های تیره را به خوبی نمایش نمی‌دهد.

گرادیان (درجه سطح رنگ در نمایشگر) (امتیاز 7.2)

این مدل دارای هندلینگ مناسب است. نواربندی در سایه‌های تیره همه رنگ‌ها وجود دارد و به ویژه در رنگ‌های خاکستری قابل مشاهده است. فعال کردن Smooth Gradation می‌تواند کمک کند اگرچه تاثیر بسیار کمی در الگوی آزمون ما داشت. همچنین، فعال کردن Smooth Gradation می‌تواند باعث از بین رفتن جزئیات ریز در برخی صحنه‌ها شود.

نگهداری موقت تصویر (امتیاز 10)

در این تلویزیون نیز هیچ نشانی از حفظ موقت تصویر نیست. انحراف 0.05٪ ناشی از نویز است.

خطر ماندگاری دائمی تصویر (امتیاز 10)

اگرچه برخی از پنل های IPS می‌توانند از حفظ موقت تصویر رنج ببرند، اما به نظر می‌رسد این حالت دائمی نیست زیرا پنل‌های IPS در آزمایش طولانی مدت ما ایمن مانده اند.


حرکت-جنبش

زمان پاسخگویی (امتیاز 7.3)

زمان پاسخگویی مناسب می‌باشد. در پشت اجسامی که با سرعت بالا حرکت می‌کنند کمی تاری وجود دارد و این مسئله گاها در برخی موارد بیش از حد است و منجر به مصنوعات حرکتی می‌شود. توسط پرش تصویر در نور پس زمینه 120 هرتز، تصویر تکراری قابل مشاهده است. اگر می‌خواهید تلویزیونی با زمان پاسخگویی سریعی داشته باشید. LG UN6950 را بررسی کنید.

زمان پاسخگویی

عدم سوسو زدن (لرزش تصویر) (امتیاز 4.0)

این تلویزیون برای کم نور کردن نور پس زمینه از PWM (مدولاسیون پهنای پالس) استفاده می‌کند. همیشه در سرعت 120 هرتز لرزش دارد. اگر لرزش تصویر شما را اذیت می‌کند و می‌خواهید تلویزیونی با نور پس زمینه بدون لرزش داشته باشید، سونی X7500H را بررسی کنید.

درج فریم سیاه (BFI) (امتیاز 5.4)

این تلویزیون درج فریم سیاه اختیاری ندارد.

درون‌یابی حرکتی در UN7300

تلویزیون ال جی UN7300 می‌تواند محتوای با نرخ فریم پایین را تا نرخ 60 فریم بر ثانیه ارتقا دهد. این کار در اکثر مواقع خوب می‌باشد اما به دلیل پرش تصویر نور پس زمینه عکس کپی خواهد شد و در دیگر صحنه‌ها مصنوعات شدیدتری وجود دارد.

برای فعال کردن درون یابی حرکت، TruMotion را روی “کاربر” تنظیم کرده و نوار لغزنده De-Judder را روی “10” تنظیم کنید.

پرش تصویر (Stutter) (امتیاز 8.1)

به دلیل کند بودن زمان پاسخگویی تلویزیون، در محتوای 24 فریم در ثانیه فقط کمی پرش تصویر وجود دارد. اگر پرش تصویر شما را آزار می‌دهد، درون یابی حرکت می‌تواند کمک کند.

لرزش 24 پیکسل (امتیاز 7.8)

UN7300 فقط می‌تواند لرزش را از محتوای 24P حذف کند. برای این کار، Real Cinema را فعال کنید.

نرخ تجدید متغیر (امتیاز 0)

UN7300 از هیچ فناوری با نرخ تازه سازی متغیر پشتیبانی نمی‌کند.

ورودی‌ها

تاخیر ورودی (امتیاز 9.2)

UN7300 تا زمانی که در حالت “بازی” باشد دارای تأخیر ورودی کم است. یک حالت ‘Automatic Low Latency Mode’ وجود دارد که وقتی تلویزیون تشخیص می‌دهد بازی از یک دستگاه سازگار مانند Xbox One یا PC راه اندازی می‌شود، شما را به حالت ‘Game’ تغییر می‌دهد. برای استفاده از آن، Instant Game Response را فعال کنید.

رزولوشن‌های پشتیبانی شده (امتیاز 8.3)

این تلویزیون از معمولی‌ترین رزولوشن‌های 60 هرتز پشتیبانی می‌کند و می‌تواند کروما 4: 4: 4 را در تمام رزولوشن‌های پشتیبانی شده نشان دهد. 1080p @ 120Hz به عنوان گزینه موجود در دسترس است. با این حال فریم‌ها را رد می‌کند و باعث حفظ موقت پرش خواهد شد. 1440p @ 120Hz به عنوان یک گزینه ظاهر می‌شود اما قادر به نمایش تصویر مناسب نیست.

برای نمایش کروما 4: 4: 4 اطمینان حاصل کنید که ورودی مورد استفاده دارای برچسب PC است. برای سیگنال‌های با پهنای باند، HDMI ULTRA HD Deep Color باید فعال باشد.

همه ورودی‌ها

HDMI: 3

USB: 2

خروجی صدای دیجیتال نوری: 1

تنظیم کننده (کابل / آنتن): 1

اترنت: 1

پشت تلویزیون UN7300

مشخصات ورودی

HDR10: دارد

HLG: دارد

پهنای باند کامل HDMI 2.0: دارد (HDMI 1,2,3)

CEC: دارد

HDCP 2.2: دارد (HDMI 1,2,3)

پشتیبانی از Wi-Fi: دارد (2.4 GHz, 5 GHz)

گذرگاه صوتی

متأسفانه، ال جی پشتیبانی DTS را کاهش داده است که این یک افت نسبت به UM7300 است.

کیفیت صدا

پاسخ فرکانسی (امتیاز 6.4)

UN7300 دارای پاسخ فرکانسی متوسط است. اگرچه صدا دارای باس سنگین می‌باشد اما تقریبا بیس کمی وجود دارد. بنابراین صدا هیچ، عمق و حالت بیسی نخواهد داشت. تقریبا تن صدا بالا می‌رود اما هنگام پخش نزدیک به حداکثر میزان صدا نیز فشرده سازی وجود دارد..

تحریف (اعوجاج) (امتیاز 6.4)

عملکرد اعوجاج متوسط است. مقدار کل اعوجاج در سطوح حجم متوسط ​​بسیار خوب است، اما وقتی به حداکثر حجم صدا نزدیک می شوید، اعوجاج به طور قابل توجهی بیشتر است. این بستگی زیادی به محتوا دارد و ممکن است برای بیشتر افراد قابل شنیدن نباشد.

ویژگی‌های هوشمند

رابط کاربری (امتیاز 8.5)

مانند دیگر تلویزیون‌های ال جی این مدل نیز از سیستم عامل webOS بهره می‌برد و به طور کلی دارای اجرای روان و یکنواختی است. اما هنگام تلاش برای دسترسی به منوی تنظیمات دچار تاخیر خواهد شد و عقب می‌ماند.

تبلیغات رایگان (امتیاز 0)

تبلیغات و محتوای پیشنهادی در صفحه اصلی و فروشگاه برنامه وجود دارد. متأسفانه راهی برای غیر فعال کردن آن‌ها وجود ندارد.

برنامه‌ها و ویژگی‌ها (امتیاز 8)

فروشگاه اپلیکیشن ال جی دارای تعداد زیادی برنامه برای بارگیری است و بیشتر آن‌ها را می‌توانید مورد استفاده قرار دهید.

برنامه‌ها و ویژگی‌ها

ریموت کنترل (امتیاز 9)

ریموت کنترل تغییر نکرده است و همان ریموت جادویی UM7300 می‌باشد. می تواند به عنوان یک اشاره گر یا مانند یک ریموت معمولی استفاده شود و حتی می‌تواند برنامه ریزی شود تا به عنوان یک ریموت جهانی برای سایر دستگاه‌ها کار کند. حتی اگر دستگاه‌ها از CEC پشتیبانی نکنند. این تلویزیون یک میکروفون داخلی برای کنترل صدا دارد که می‌توانید از آن برای جستجوی محتوا و سوالات عمومی استفاده کنید. تغییر تنظیمات از طریق کنترل صوتی کمی ضروری است. ما قادر به تغییر منبع ورودی بودیم اما روشنایی تلویزیون را تغییر ندادیم.

دکمه‌های کنترل زیر تلویزیون (کلید‌های سرخود)

یک دکمه منفرد در مرکز تلویزیون، زیر مارک LG قرار دارد. به شما امکان می‌دهد تا تلویزیون را خاموش / روشن کنید، منبع ورودی را تغییر دهید، کانال را تغییر دهید و میزان صدا را تنظیم کنید.

دکمه‌های کنترل زیر تلویزیون (کلید‌های سرخود) UN7300

محتوای درون جعبه

راهنمای کاربر

کنترل از راه دور

سیم برق

2 باتری AAA

متفرقه

مصرف برق: 49 وات

مصرف برق (حداکثر): 112 وات

سیستم عامل: 3.00.60

تفاوت بین اندازه و متغیرها

ما سایز 55 اینچ مدل UN7300 را آزمایش کردیم و در بیشتر موارد انتظار داریم که بررسی ما برای مدل 43UN7300، 50UN7300، 65UN7300، 70UN7300، 70UN7370 و مدل 75UN7370 معتبر باشد. در کانادا، یک نوع وجود دارد که شماره مدل آن به PUB ختم می‌شود و فاقد ویژگی HDR Dynamic Tone Mapping است.

تلویزیون UN7300 در دو نسخه متفاوت با پنل‌ها مختلف وارد بازار شده است. محصولی که ما مورد آزمایش قرار دادیم دارای پنل IPS است و به عنوان “Real 4k IPS” روی جعبه مشخص شده است. همچنین می‌توانید یک نسخه با پنل VA را از آن پیدا کنید که با متن “Real 4k Display” روی جعبه مشخص می‌شود. متأسفانه، به نظر نمی‌رسد که راهی پیدا شود که هنگام خرید آنلاین کدام یک را بدست آورید.

UN7300 در مقایسه با دیگر تلویزیون‌ها

LG UN7300 برای اکثر استفاده‌ها یک تلویزیون خوب است، اما وقتی با UM7300 مقایسه شود، یک قدم عقب می‌ماند. از حداکثر روشنایی SDR پایین‌تر، زاویه دید محدودتر برخوردار است و زمان پاسخ آن کندتر است

UN7300 در مقایسه با دیگر تلویزیون‌ها
بالا چپ: ال‌جی UM6900 ، پایین چپ: سونی X8000H ، وسط: ال‌جی UN7300، بالا راست: سامسونگ TU8000 ، پایین راست: ال‌جی UM7300

ال جی UM7300

ال جی UM7300 در مقایسه با تلویزیون UN7300 مدلی قدیمی‌تر است. UN7300 دارای حداکثر روشنایی SDR پایین‌تر است، از زاویه دید کمتری برخوردار است و زمان پاسخگویی کمتری نیز دارد. با این حال، UN7300 از طیف رنگی بهتری برخوردار است و تاخیر ورودی کمی دارد.

سامسونگ TU8000

در کل سامسونگ TU8000 از نظر فریم بهتر از UN7300 است. TU8000 به دلیل داشتن پنل VA از نسبت کنتراست بسیار بالاتری برخوردار است. یکنواختی سیاه آن بسیار بهتر است و از ویژگی درج فریم مشکی برخوردار است. از طرف دیگر، UN7300 دارای زوایای دید وسیع‌تر، عملکرد بازتاب بهتر و هندلینگ بهتر است.

سامسونگ TU7000

UN7300 کمی بهتر از Samsung TU7000 است. تلویزیون ال‌جی از حداکثر روشنایی و زاویه دید بسیار گسترده‌تر و از قدرت انعکاس بهتری برخوردار است. همچنین، UN7300 زمان پاسخ سریع‌تری دارد که منجر به تاری حرکت کمتری می‌شود. با این حال، سامسونگ از کنتراست بسیار بالاتر و یکنواختی بهتری در رنگ سیاه برخوردار است و این امر باعث می‌شود انتخاب بهتری برای اتاق‌های تاریک باشد.

LG CX OLED

ال‌جی CX OLED به مراتب بهتر از LG UN7300 است. CX یک OLED است که می‌تواند سیاهی‌های عمیقی را تولید کند، زمان پاسخ دهی لحظه‌ای آن تقریبا سریع است و سرعت نرخ تجدید 120 هرتز با پشتیبانی VRR دارد. همچنین از دقت رنگی بهتر، حداکثر روشنایی بالاتر و زاویه دید وسیع‌تر برخوردار است. با این حال، تاخیر ورودی در UN7300 کمتر است.

ویژگی تلویزیون UN7300 تلویزیون UM7300 تلویزیون TU8000 تلویزیون TU7000
طراحی 7.0 7.0 7.7 7.7
کیفیت تصویر 7.0 7.0 7.2 7.1
زمان پاسخگویی 7.3 7.8 7.3 6.8
ورودی‌ها 9.1 9.0 9.1 9.0
کیفیت صدا 6.4 6.1 6.8 7.0
ویژگی‌های هوشمند 8.2 8.2 7.9 7.5
نمایش فیلم 6.0 6.0 7.0 6.4
برنامه‌های تلویزیون 7.6 7.8 7.2 7.0
محتوای ورزشی 7.3 7.5 7.1 6.8
بازی‌های ویدیویی 7.5 7.6 7.9 7.6
فیلم‌های HDR 5.8 5.7 6.6 6.1
بازی‌های HDR 6.8 6.9 7.2 7.0
مانیتور PC 7.8 8.0 7.5 7.4

درباره‌ی مسعود رسولی

همچنین ببینید

بررسی تخصصی تلویزیون NANO75

نقد و بررسی تخصصی تلویزیون ال‌جی NANO75

تلویزیون NANO75 به عنوان ارزان‌ترین مدل نانوسل در سال 2021 معرفی شده است. این تلویزیون ال‌جی دارای مزایا و معایبی است که در تصمیم گیری شما برای خرید تأثیرگذار خواهد بود؛ با ما در مطلب بررسی تخصصی NANO75 همراه شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *