نقد و بررسی تخصصی تلویزیون ال‌جی

نقد و بررسی تخصصی تلویزیون ال‌جی UN7000

ال‌جی UN7000 یک تلویزیون ارزان قیمت است که عملکرد کلی خوبی دارد و از ویژگی‌های محدودی برخوردار است. این دستگاه در طیف وسیعی از اندازه‌ها در دسترس است و مدل‌های بزرگتر آن با نام UN7070 به فروش می‌رسند. اکثر سایزهای تلویزیون دارای پنل IPS هستند، از جمله مدل 55 اینچ که مورد آزمایش ما قرار گرفته است، با این حال برخی اندازه‌ها دارای پنل VA هستند که انتظار می‌رود عملکرد متفاوتی داشته باشند. زاویه دید نسبتا وسیع تلویزیون به قیمت نسبت کنتراست کم آن تمام شده است. همچنین دارای مشکلات یکنواختی است که البته این ممکن است در سایزهای مختلف متفاوت باشد.

متاسفانه تلویزیون تجربه محدود HDR را ارائه می‌دهد زیرا قادر به نمایش طیف گسترده‌ای از رنگ نیست، همچنین دارای حداکثر روشنایی متوسط در HDR است و در زمان نمایش محتوای Native 4k برخی از مصنوعات وجود دارد. از جنبه‌های مثبت تلویزیون باید به تاخیر ورودی کم و زمان پاسخگویی مناسب آن اشاره داشت که برای اکثر گیمرهای معمولی مناسب است.

نقد و بررسی تخصصی تلویزیون ال‌جی UN7000
امتیاز کلی:
کنتراست 6.2
تاریکی موضعی (Local Dimming) 0
حداکثر روشنایی SDR 5.7
حداکثر روشنایی HDR 6.2
زاویه دید 7.1
یکنواختی رنگ مشکی 4.9
بازتاب نور 8.1
ورودی 4K 8.0
زمان پاسخگویی 70
لرزش و سوسو 7.0
امتیاز نمایش انواع محتوای ویدیویی: 6.6
نمایش فیلم 5.7
برنامه‌های تلویزیون 7.4
محتوای ورزشی 7.1
بازی‌های ویدیویی 7.3
فیلم‌های HDR 5.5
بازی‌های HDR 6.5
مانیتور PC 7.8

استفاده ترکیبی (امتیاز 6.6)

تلویزیون ال‌جی UN7000 در مجموع یک تلویزیون خوب است. مدل 55 اینچ که ما آزمایش کردیم از پنل IPS برخوردار است و دارای زاویه دید وسیعی است، به این ترتیب اگر قصد داشته باشید با گروه بزرگی از افراد به تماشای برنامه‌های تلویزیونی بنشینید بسیار عالی است. متاسفانه فیلم‌ها خوب به نظر نمی‌رسند به این خاطر که نسبت کنتراست کمی دارند و محتوای 4K را به درستی نمایش نمی‌دهند. محتوای HDR نیز خوب به نظر نمی‌رسد زیرا نمی‌تواند طیف گسترده‌ای از رنگ را نمایش دهد. تاخیر ورودی کم تلویزیون آن را برای بازی‌های ویدیویی مناسب می‌سازد اما از ویژگی‌های بازی زیادی بهره‌مند نیست.

  • بازتاب نور عالی
  • تاخیر ورودی فوق‌العاده کم
  • زاویه دید گسترده
  • محتوای با وضوح پایین را به خوبی ارتقاء می‌دهد
  • برخی از مصنوعات در محتوای 4K به چشم می‌خورد.
  • دامنه رنگی گسترده برای محتوای HDR نمایش داده نمی‌شود.
  • خیلی روشن نمی‌شود.
  • نسبت کنتراست کمی دارد.

نمایش فیلم (امتیاز 5.7)

ال‌جی UN7000 برای نمایش فیلم‌‎ها ناامید کننده است. مدل 55 اینچ که تست شده است دارای پنل IPS است که نسبت کنتراست کمی دارد، سایزهای دیگر با برخورداری از پنل VA انتظار می‌رود کنتراست بهتری داشته باشند. ویژگی تاریکی موضعی (Local dimming) وجود ندارد و این دستگاه (سایز 55 اینچ) یکنواختی مشکی خوبی دارد. همچنین این تلویزیون محتوای 1080p همچون بلو-ری (Blu-ray) را بدون هیچ مشکلی نمایش می‌دهد، با این حال مصنوعاتی در محتوای Native 4k دیده خواهد شد.

برنامه‌های تلویزیونی (امتیاز 7.4)

UN7000 مناسب برای برنامه‌های تلویزیونی است. این تلویزیون ال‌جی زاویه دید نسبتا وسیعی دارد و چنانچه قصد دارید با تمام اعضای خانواده تلویزیون تماشا کنید بسیار عالی است. اگر چه نمایشگر خیلی روشن نمی‌شود اما خوشبختانه از انعکاس خوبی برخوردار است و بنابراین در اتاق‌هایی با نور متوسط عملکرد خوبی دارد. همچنین این تلویزیون محتوای 720p همچون گیرنده‌ی دیجیتال را بدون هیچ اثری از مصنوعات ارتقاء می‌دهد.

محتوای ورزشی (امتیاز 7.1)

تلویزیون UN7000 برای تماشای محتوای ورزشی مناسب است. اگر می‌خواهید یک بازی بزرگ را با گروهی از دوستان خود تماشا کنید زاویه دید گسترده‌ای دارد. همچنین از قدرت انعکاس عالی برخوردار است، اما به اندازه کافی روشن نمی‌شود که قادر باشد با تابش خیره کننده نور مبارزه کند. متأسفانه حتی اگر زمان پاسخگویی مناسبی داشته باشد، به دلیل سوسو زدن 120 هرتز نور پس زمینه، تصویر تکراری قابل مشاهده است.

بازی‌های ویدیویی (امتیاز 7.3)

تلویزیون ال‌جی UN7000 گزینه‌ای مناسب برای بازی است. این تلویزیون از هیچ کدام از قابلیت‌های نرخ تازه سازی متغیر (VRR) یا ویژگی درج فریم سیاه (Black Frame Insertion) پشتیبانی نمی‌کند. با این حال تاخیر ورودی کمی دارد، همچنین زمان پاسخگویی مناسبی دارد اما به دلیل لرزش نور پس زمینه 120 هرتزی تلویزیون ممکن است در صحنه‌های سریع (اکشن) متوجه تصویر تکراری شوید.

فیلم‌های HDR (امتیاز 5.5)

تلویزیون ال جی UN7000 برای فیلم‌های HDR ناامید کننده است. طیف گسترده‌ای از رنگ بر روی نمایشگر نمایش داده نمی‌شود و از حداکثر روشنایی HDR متوسط برخوردار است، بنابراین قسمت‌های برجسته تصویر آنطور که باید ظاهر نخواهند شد. این دستگاه (سایز 55 اینچ) دارای پنل IPS با نسبت کنتراست کم و یکنواختی رنگ سیاه و سفید بد است، از همین رو انتخاب خوبی برای تماشای محتوا در اتاق‌های تاریک نیست.

بازی‌های HDR (امتیاز 6.5)

تلویزیون UN7000 برای بازی‌های HDR مناسب است. این تلویزیون دارای عملکرد بازی چندان قدرتمندی نیست؛ با اینکه دارای تاخیر ورودی کم و زمان پاسخگویی مناسب است اما کاربر ممکن است متوجه تکثیر تصویر در محتوای سریع بشود. همچنین محتوای HDR چندان خوب به نظر نمی‌رسد به این دلیل که طیف وسیعی از رنگ را نشان نمی‌دهد. تلویزیون دارای حداکثر روشنایی متوسط HDR و نسبت کنتراست کم است.

مانیتور کامپیوتر (امتیاز 7.8)

ال‌جی UN7000 برای استفاده به عنوان مانیتور کامپیوتر خوب است. این تلویزیون chroma 4:4:4 را نشان می‌دهد که برای خواندن متن مهم است، همچنین تاخیر ورودی کمی دارد. این تلویزیون دارای زاویه دید گسترده‌ای است، بنابراین اگر نزدیک بنشینید تصویر دقیق باقی می‌ماند. همچنین اگر قصد دارید آن را در یک اتاق روشن قرار دهید قدرت انعکاس عالی دارد، با این حال آنقدر روشن نخواهد شد که بتواند با تابش خیره کننده نور مقابله کند.

موقعیت در بازار

ال‌جی UN7000 یک تلویزیون 4K از سری تلویزیون‌های 2020 کمپانی ال‌جی است. این تلویزیون جایگزین تلویزیون ال‌جی UM7000 سال 2019 است و در رده پایین‌تر از ال‌جی UN7300 قرار دارد. رقبای اصلی این تلویزیون، تلویزیون‌های مقرون به صرفه دیگری همچون سامسونگ TU7000، ال‌جی UN6950 و ویزیو V Series 2020 هستند.

طراحی

استایل (امتیاز 7.0)

به نظر می‌رسد تلویزیون ال‎جی UN7000 شبیه به ال‌جی UN6950 است. با این حال طراحی پایه‌ها و پشت تلویزیون کمی متفاوت با آن است. این مدل دارای حاشیه‌های ضخیم است و طراحی ساده‌ای دارد، همچنین از مدیریت کابل خبری نیست. بنابراین هیچ کدام از این موارد در طراحی تلویزیون برجسته نخواهند بود. اما در عین حال هیچ مشکلی در طراحی تلویزیون وجود ندارد. طراحی تلویزیون بسیار ساده است، همانطور که برای یک تلویزیون ارزان قیمت انتظار خواهد رفت.

پایه

پایه تلویزیون تقریبا به اندازه تلویزیون گسترده است. بنابراین بسته به اینکه کدام سایز را خریداری کرده باشید ممکن است به یک میز بزرگ نیاز داشته باشید. پایه‌ی تلویزیون به خوبی از تلویزیون پشتیبانی می‌کند و به سختی تکان می‌خورد.

پایه‌های ال‌جی UN7000

پنل پشتی

پشت تلویزیون ساختاری اساسی دارد و پلاستیک روی آن دارای اندکی روکش بافت مانند است. برای بستن کابل‌ها دارای یک تسمه است اما متاسفانه خبری از مدیریت کابل نیست.

پنل پشتی LG UN7000

فریم اطراف نمایشگر

تلویزیون ال‌جی UN7000 دارای فریم ضخیم در اطراف نمایشگر است که ممکن است باعث حواس پرتی گردد.

فریم اطراف نمایشگر تلویزیون UN7000

ضخامت

این تلویزیون تا حدودی ضخیم است. از آنجا که قسمت زیرین ورودی‌ها ضخیم‌تر از بقیه قسمت‌ها است در صورت نصب روی دیوار ممکن است تلویزیون کمی بیرون زدگی داشته باشد.

ضخامت تلویزیون ال جی UN7000

کیفیت ساخت (امتیاز 7.0)

این تلویزیون از کیفیت ساخت مناسبی برخوردار است. آنطور که پیداست پلاستیک پشتی ارزان قیمت و خیلی منعطف (به راحتی خم می‌شود) است. اگر تلویزیون را در یک مکان ثابت نگه دارید مسئله‌ای پیش نمی‌آید اما چنانچه تمایل داشته باشید زود به زود مکان آن را تغییر دهید ممکن است دچار دردسر شوید. خوشبختانه پایه تلویزیون زیاد تکان نمی‌خورد.

کیفیت ساخت

کیفیت تصویر

کنتراست (امتیاز 6.2)

تلویزیون UN7000 نسبت کنتراست متوسطی دارد که البته همین انتظار برای پنل IPS می‌رود. رنگ‌های سیاه در تاریکی مشاهده نمی‌شوند و بیشتر متمایل به خاکستری به نظر می‌رسند. به این نکته توجه داشته باشید که نسبت کنتراست ممکن است بین واحدهای مختلف متغیر باشد.

توجه: مدل‌های 43، 49، 55، 65 و 75 اینچی این تلویزیون دارای صفحه IPS هستند که نتیجه آن کنتراست کمتر خواهد بود. با این حال مدل‌های 50، 60 و 70 اینچی دارای پنل VA هستند، بنابراین باید نسبت کنتراست بسیار بهتری داشته باشند، دقیقا همانند ال‌جی UN6950.

تاریکی موضعی (Local Dimming) (امتیاز 0)

تلویزیون ال‌جی UN7000 از ویژگی تاریکی موضعی (local dimming) برخوردار نیست.

حداکثر روشنایی SDR (امتیاز 5.7)

این تلویزیون از حداکثر روشنایی ناامیدکننده‌ای برخوردار است. تلویزیون UN7000 برای مقابله با تابش خیره کننده به اندازه کافی روشن نمی‌شود. این تلویزیون با محتوای مختلف سازگار است اما تفاوت بین نتایج حداکثر و پایدار پنجره نشان می‌دهد که این تلویزیون خیلی سریع روشنایی خود را از دست می‌دهد زیرا تصاویر برای مدت طولانی‌تر روی صفحه می‌مانند.

حداکثر روشنایی SDR پس از کالیبراسیون، در حالت تصویر “(Expert (Dark Room” با حداکثر نور پس زمینه اندازه‌گیری شده است در حالی که سایر پردازش‌های تصویر غیر فعال بودند.

اگر روشن‌ترین تصویر ممکن را می‌خواهید حالت تصویر را روی Vivid تنظیم کنید.

حداکثر روشنایی HDR (امتیاز 6.2)

حداکثر درخشندگی HDR تلویزیون متوسط است.

این تلویزیون در HDR نسبت به SDR روشن‌تر می‌شود اما هنوز هم برای نمایش قسمت‌های هایلایت مناسب نیست. خوشبختانه سطح درخشندگی خود را در بین محتوای متنوع از دست نمی‌دهد.

حداکثر روشنایی HDR در حالت تصویر ‘HDR Cinema’ با حداکثر کنتراست و نور پس زمینه اندازه‌گیری شده است. اگر یک تصویر حتی روشن‌تر می‌خواهید از همین تنظیمات در حالت تصویر “HDR Vivid” استفاده کنید.

یکنواختی رنگ خاکستری (امتیاز 6.7)

یکنواختی رنگ خاکستری در این تلویزیون مشکلی ندارد اما این مقدار ممکن است در بین واحدهای مختلف متفاوت باشد. در امتداد لبه‌ها و گوشه‌های نمایشگر یک حالت منجمد شدگی (vignetting) قابل مشاهده است و در صفحه جلوه کثیف (Dirty Screen) وجود دارد که ممکن است باعث حواس پرتی در هنگام ورزش شود. در صحنه‌های تقریبا تاریک یکنواختی خیلی بهتر است.

زاویه دید (امتیاز 7.1)

همانطور که از پنل IPS انتظار می‌رود ال‌جی UN7000 دارای زاویه دید وسیعی است. این تلویزیون برای یک فضا با آرایش نسبتا گسترده صندلی‌ها بسیار ایده‌آل است.

توجه: مدل‌های 43، 49، 55، 65 و 75 اینچی این تلویزیون دارای صفحه IPS هستند که منجر به زاویه دید گسترده می‌شود. با این حال انتظار می‌رود که مدل‌های 50، 60 و 70 اینچی دارای پنل VA باشند، بنابراین باید زاویه دید باریک‌تری مانند LG UN6950 داشته باشند.

یکنواختی رنگ سیاه (امتیاز 4.9)

این تلویزیون از یکنواختی رنگ مشکی بدی برخوردار است، البته این متغیر ممکن است در سایزهای مختلف این مدل متفاوت باشد. در گوشه و کناره‌های صفحه نور پس زمینه قابل توجه است که این مسئله ممکن است باعث حواس پرتی در صحنه‌های تاریک شود.

یکنواختی رنگ سیاه

بازتاب (انعکاس نور) (امتیاز 8.1)

عملکرد انعکاس تلویزیون عالی است اما به خوبی ال‌جی UN7300 نیست. در اتاق‌هایی با نور متوسط عملکرد خوبی دارد اما اگر نور مستقیم خورشید روی آن باشد بازتاب ممکن است خیلی حواس شما را پرت کند.

بازتاب (انعکاس نور)

قبل از کالیبراسیون (امتیاز 6.7)

ال‌جی 55UN7000 از دقت رنگ پیشفرض خوبی برخوردار است. اما این چیزی است که ممکن است بین واحدها متفاوت باشد. بیشتر رنگ‌ها نادرست و تعادل نور سفید خاموش است. خوشبختانه دمای رنگ بسیار نزدیک به هدف 6500K است. گاما منحنی هدف را دنبال نمی‌کند به همین دلیل اکثر صحنه‌ها تاریک‌تر از حد مجاز هستند و برخی از صحنه‌ها روشن‌تر هستند.

قبل از کالیبراسیون

پس از کالیبراسیون (امتیاز 9.0)

پس از کالیبراسیون، دقت رنگ فوق العاده است. گاما منحنی را کاملاً دنبال می‌کند و تعادل رنگ سفید (white balance) تقریباً کامل است. متأسفانه دمای رنگ کمی سرد است بنابراین برخی از رنگ‌ها هنوز نادرست هستند زیرا رنگ آنها متمایل به رنگ آبی است.

پس از کالیبراسیون

ورودی 480P (امتیاز 8.0)

در تلویزیون ال‌جی UN7000 محتوای 480p همانند دی وی دی (DVD) بدون هیچ مشکلی ارتقاء پیدا می‌کند.

ورودی 720P (امتیاز 8.0)

تلویزیون UN7000 محتوای 720p را مانند گیرنده‌های دیجیتال بدون هیچ گونه اثری از مصنوعات ظاهری ارتقاء می‌دهد.

ورودی 1080P (امتیاز 9.0)

محتوای 1080p مانند پخش کننده‌های بلو-ری (Blu-ray) به خوبی ارتقا یافته و خبری از مصنوعات ظاهری در آن نیست.

ورودی 4K (امتیاز 8.0)

ال جی UN7000 از ساختار ساب پیکسل RGBW استفاده می‌کند که دقت کمتری دارد و یک تصویر عالی 4K را نمایش نمی‌دهد. این تلویزیون تقریبا مشابه ال‌جی UM6900 است. اگر می‌خواهید یک تلویزیون مقرون به صرفه داشته باشید که محتوای 4k را بهتر ارتقا دهد، هایسنس H6570G را بررسی کنید.

ورودی 8K (امتیاز 0)

این تلویزیون ال‌جی 4K است و نمی‌تواند سیگنال 8K را نمایش دهد.

پیکسل‌ها

این تلویزیون دارای ساختار ساب پیکسل RGBW است. در نتیجه تصویری با دقت کمتر ایجاد می‌شود، مخصوصا اگر می‌خواهید از آن به عنوان رایانه شخصی استفاده کنید.

وسعت رنگ (امتیاز 6.7)

ال‌جی UN7000 دارای طیف رنگی مطلوبی است. اما برای محتوای HDR در این تلویزیون طیف رنگی گسترده‌ای در نظر گرفته نمی‌شود. این پوششی خوب از فضای رنگی DCI P3 است که معمولاً مورد استفاده قرار می‌گیرد اما پوشش ناامیدکننده‌ای از گستره Rec. 2020 دارد.

EOTF منحنی هدف را به خوبی دنبال می‌کند تا زمانی که در حداکثر درخشندگی خود متوقف گردد اما اکثر صحنه‌ها کمی بیش از حد روشن هستند.

اگر HDR را بیش از حد کم نور می‌دانید، از حالت تصویر “Cinema HDR” با کنتراست پویا روی “بالا”، کنتراست و نور پس زمینه حداکثر تنظیم شده استفاده کنید و Dynamic Tone Mapping را فعال کنید. به این ترتیب نتیجه خیلی بهتری خواهید گرفت.

حجم رنگ (امتیاز 4.7)

میزان حجم رنگ این تلویزیون ضعیف است. این دستگاه به دلیل نسبت کنتراست کم و طیف رنگی نه چندان گسترده قادر نیست رنگ‌های تیره و اشباع شده را به خوبی نمایش دهد.

توجه: مدل‌های 43، 49، 55، 65 و 75 اینچی دارای یک صفحه IPS هستند. با این حال، مدل‌های 50، 60 و 70 اینچی دارای یک صفحه VA هستند. ما انتظار داریم که مدل‌های دارای صفحه VA نسبت کنتراست بهتری داشته باشند و همچنین باید حجم رنگی کمی بهتر مانند LG UN6950 داشته باشند.

گرادیان (درجه سطح رنگ در نمایشگر) (امتیاز 6.7)

تلویزیون ال‌جی UN7000 از هندلینگ گرادیان خوبی برخوردار است. نواربندی در سایه‌های تیره‌تر پدیدار می‌شود و به ویژه در رنگ‌های خاکستری تیره قابل مشاهده است. تنظیمات Smooth Gradiation به هیچ وجه گرادیان را بهبود نخواهد بخشید.

نگهداری موقت تصویر (امتیاز 9.6)

اندک زمان کوتاهی بعد از نمایش تصویر استاتیک با کنتراست بالا کمی نگهداشت جزئی وجود دارد، اما به سرعت از بین می‌رود. این مسئله دردسری ایجاد نمی‌کند و البته این ممکن است در سایزهای مختلف متفاوت باشد، بنابراین تجربه شما نیز متفاوت خواهد بود.

خطر ماندگاری تصویر دائمی (امتیاز 10)

اگرچه برخی از پنل‌های IPS ممکن است حفظ موقت تصویر داشته باشند اما به نظر نمی‌رسد این حالت دائمی باشد چرا که پنل IPS در آزمایش طولانی مدت ما ایمن مانده است، بنابراین هیچگونه خطری تلویزیون شما را تهدید نمی‌کند.

حرکت-جنبش

زمان پاسخگویی (امتیاز 7.0)

تلویزیون UN7000 زمان پاسخگویی مناسبی دارد. در انتقال صحنه‌‎های تاریک‌تر مقداری جهش وجود دارد که ممکن است منجر به ایجاد مصنوعات حرکتی در صحنه‌های تاریک شود. به دلیل سوسو زدن 120 هرتز نور پس زمینه تکرار محسوسی در حرکت مشاهده می‌شود.

اگر یک تلویزیون مشابه با زمان پاسخگویی سریعتر می‌خواهید توشیبا Fire TV 2020 را بررسی کنید.

زمان پاسخگویی

عدم سوسو زدن (لرزش تصویر) (امتیاز 4.0)

این تلویزیون برای کاهش نور پس زمینه خود از مدولاسیون پهنای پالس (PWM) استفاده می‌کند. در تمامی تنظیمات نور پس زمینه در سرعت 120 هرتز سوسو می‌زند.

درج فریم سیاه (BFI) (امتیاز 5.4)

این تلویزیون از ویژگی درج فریم سیاه (Black Frame Insertion) برخوردار نیست.

درون یابی حرکتی

این تلویزیون ال‌جی قادر است محتوای حداکثر 60 فریم در ثانیه را که با عنوان ‘Soap Opera Effect’ شناخته می‌شود درون‌یابی کند. ویژگی درون یابی حرکت به خوبی عمل می‌کند و حرکات را صاف می‌کند اما در صحنه‌های شلوغ مصنوعات قابل مشاهده‌ای وجود دارد. به دلیل سوسو زدن تصویر 120 هرتز نور پس زمینه، در حرکت تکثیر وجود دارد.(تکرار حرکت).

پرش تصویر (Stutter) (امتیاز 8.2)

از آنجا که تلویزیون زمان پاسخگویی کندتری دارد در محتوای با نرخ فریم پایین پرش زیادی وجود ندارد که این عالی است.

لرزش 24 پیکسل (امتیاز 7.8)

تلویزیون UN7000 قادر است لرزش را از محتوای native 24p همچون بلو-ری و یا برنامه‌های بومی حذف کند. با این حال این تلویزیون قادر نیست لرزش را از منابع 60p یا 60i حذف کند. برای حذف لرزش از منابع، Real Cinema را فعال کنید.

نرخ تازه سازی متغیر (امتیاز 0)

این تلویزیون ال‌‎جی از هیچ فناوری نرخ تازه سازی متغیری پشتیبانی نمی‌کند.

ورودی‌ها

تاخیر ورودی (امتیاز 9.1)

ال‌جی UN7000 دقیقا مانند ال‌جی UN6950 از تاخیر ورودی خیلی کم برخوردار است. در زمان فعال سازی حالت “بازی” کمترین تاخیر ورودی ممکن را به دست خواهید آورد. همچنین حالت تاخیر کم خودکار (Auto Low Latency Mode) وجود دارد که در هنگام راه اندازی بازی از دستگاه سازگار، تلویزیون را به صورت خودکار در حالت بازی قرار می‌دهد پاسخ بازی فوری (Instant Game Response) را فعال نمایید تا کار کند.
اگر قصد استفاده از این تلویزیون به عنوان مانیتور رایانه را دارید و می‌خواهید که تاخیر ورودی به حداقل برسد به سادگی نماد ورودی را روی PC تنظیم کنید.

رزولوشن‌های پشتیبانی شده (امتیاز 8.3)

تلویزیون UN7000 از رزولوشن‌های رایج در فرکانس 60 هرتز پشتیبانی می‌کند. همچنین می‌تواند chroma 4: 4: 4 را نشان دهد که برای خواندن متن مهم است و برای نمایش آن باید نماد ورودی را روی ‘PC’ تنظیم کنید. این تلویزیون از 1080p @ 120Hz پشتیبانی می‌کند، اما از فریم دوم رد می‌شود. همچنین از 1440p @ 120Hz پشتیبانی می‌کند اما تصویر را به درستی نمایش نمی‌دهد؛ این همان چیزی است که با ال‌جی UN7300 تجربه کردیم.

برای دستیابی به پهنای باند کامل HDMI Ultra HD Deep Color را فعال نمایید.

همه‌ی ورودی‌ها

HDMI: 3
USB: 2
خروجی صدای دیجیتال نوری: 1
ورودی کامپوننت: 1 (مشترک)
ورودی کامپوزیت: 1 (مشترک)
تنظیم کننده (کابل / آنتن): 1
اترنت: 1

همه‌ی ورودی‌ها

مشخصات ورودی‌ها

HDR10: دارد
HLG: دارد
پهنای باند کامل HDMI 2.0: دارد (HDMI 1,2,3)
CEC: دارد
HDCP 2.2: دارد (HDMI 1,2,3)
پشتیبانی از Wi-Fi: دارد (2.4 GHz, 5 GHz)

مشخصات ورودی‌های تلویزیون UN7000

گذرگاه صوتی

ARC: دارد (HDMI 2)
5.1 Dolby Digital via ARC: دارد
5.1 Dolby Digital via Optical: دارد

ال‌جی رمزگشایی DTS را از سری 2020 خود حذف کرد بنابراین این تلویزیون از Dolby Digital از طریق ARC یا optical پشتیبانی می‌کند.

کیفیت صدا

پاسخ فرکانسی (امتیاز 6.0)

پاسخ فرکانسی تلویزیون UN7000 بد نیست. این تلویزیون دارای یک صدای مناسب و متعادل است که مکالمه‌ای واضح در پی خواهد داشت اما باس زیادی تولید نمی‌کند. میزان صدا افزایش داده می‌شود اما ممکن است مصنوعات فشرده سازی را در حداکثر میزان صدا بشنوید. اگر بلندگوهای داخلی برای شما مهم هستند سامسونگ TU7000 را بررسی کنید.

تحریف (اعوجاج) (امتیاز 5.8)

این تلویزیون دارای عملکرد اعوجاج زیر سطح است. در سطح گوش دادن متوسط اعوجاج زیادی وجود ندارد اما در حداکثر میزان صدا بسیار بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد. با این حال همه‌ی افراد ممکن است این را بشنوند و این به محتوا بستگی دارد.

ویژگی‌های هوشمند

رابط کاربری (امتیاز 8.5)

این تلویزیون از طریق webOS ال جی اجرا می‌شود. استفاده از آن آسان است و به سادگی اجرا می‌شود.

رابط کاربری

تبلیغات رایگان (امتیاز 0)

تبلیغات و محتوای پیشنهادی در صفحه اصلی و فروشگاه برنامه وجود دارد. متأسفانه راهی برای غیرفعال کردن آن‌ها وجود ندارد.

منوی تلویزیون ال جی

برنامه‌ها و ویژگی‌ها (امتیاز 8.0)

فروشگاه برنامه ال‌جی دارای تعداد زیادی برنامه در دسترس برای بارگیری است و بیشتر آنها بدون مشکل اجرا خواهند شد.

ریموت کنترل (امتیاز 6.5)

LG UN7000 دارای یک ریموت معمولی است. انتظار می‌رود مدل‌های 50، 60 و 70 اینچی دارای پنل VA باشند که نسبت کنتراست بهتری را ارائه می‌دهد اما با زاویه دید باریک‌تر و ریموت کنترل هوشمند ال‌جی. این ریموت همان ریموت تلویزیون LG UN6950 است با این تفاوت که دارای یک دکمه اختصاصی Amazon Prime Video است. متأسفانه دکمه کنترل صوتی وجود ندارد.

ریموت کنترل

دکمه‌های کنترل زیر تلویزیون (کلیدهای سرخود)

یک دکمه وجود دارد که در زیر مرکز تلویزیون قرار دارد و به شما امکان می‌دهد تلویزیون را روشن کنید.

دکمه‌های کنترل زیر تلویزیون UN7000

محتوای درون جعبه

  • ریموت کنترل (با 2x AA batteries)
  • دفترچه راهنما
  • بند برای مدیریت کابل
محتوای درون جعبه

متفرقه

  • مصرف برق: 38 وات
  • حداکثر مصرف بر: 94 وات
  • سیستم عامل: 03.00.61

تفاوت بین اندازه و متغیرها

سایز 55 اینچ 55UN7000 این تلویزیون تست شده است و انتظار می‌رود نتایج به دست آمده برای سایزهای 43 اینچ، 49 اینچ، 65 اینچ و 75 اینچ نیز معتبر باشد. انتظار می‌رود سایزهای 50، 60 و 70 اینچ که دارای پنل VA هستند نسبت کنتراست بهتری را ارائه دهند که البته این به قیمت باریک شدن زاویه دید خواهد بود. در اروپا این تلویزیون با عنوان UN7100 به فروش می‌رسد و در اندازه‌های مختلف نسبت به ایالات متحده موجود است.

ال‌جی UN7000 در مقایسه با سایر تلویزیون‌ها

تلویزیون ال‌جی UN7000 یک تلویزیون اساسی است که در مقابل رقبا چندان قابل توجه نیست. این تلویزیون در نمایش محتوای native 4k مشکل دارد و در واقع گزینه‌های بهتری همچون UN7300 برای نمایش صحیح محتوای 4K وجود دارد. مقالات ما را در مورد بهترین تلویزیون‌های ال‌جی، بهترین تلویزیون‌های ارزان قیمت و بهترین تلویزیون‌های 4K مشاهده فرمایید.

ال‌جی UN7300

تلویزیون UN7300 در کل بهتر از ال‌جی UN7000 است. هر دو تلویزیون با پنل VA یا IPS در دسترس است و هر دو تلویزیونی که ما بررسی کردیم دارای پنل IPS هستند. UN7300 در SDR روشن‌تر می‌شود، از انعکاس بهتری برخوردار است و محتوای 4K را به درستی نمایش می‌دهد. با این حال UN6900 در HDR روشن‌تر می‌شود و زوایای دید بیشتری دارد.

سامسونگ TU7000

سامسونگ TU7000 در کل از تلویزیون UN7000 بهتر است اما این دو تلویزیون پنل‌های مختلفی دارند. سامسونگ TU7000 دارای یک پنل VA است، بنابراین نسبت کنتراست بسیار بهتر دارد. سامسونگ همچنین محتوای 4k را به درستی نمایش می‌دهد، دارای هندلینگ گرادیان بهتری است و بلندگوهای داخلی آن عملکرد بهتری دارند. با این حال صفحه IPS در ال‌جی دارای زاویه دید وسیع‌تری است. این تلویزیون همچنین دارای عملکرد بازتاب بهتری است و در HDR روشن‎تر می‌شود.

سامسونگ TU8000

سامسونگ TU8000 بسیار بهتر از تلویزیون UN7000 است. سامسونگ کیفیت ساخت بهتری دارد، در SDR روشن‌تر می‌شود، محتوای native 4k را به درستی نمایش می‌دهد و تاخیر ورودی کمتری دارد. این تلویزیون نسبت کنتراست بسیار بهتری نسبت به ال‌جی UN7000 (سایز 55 اینچ) دارد، همچنین دارای پنل IPS با زاویه دید گسترده‌تر است. ال‌جی در حالت HDR روشن‌تر می‌شود و از انعکاس بهتری برخودار است.

ال‌جی CX OLED

LG CX OLED به مراتب بهتر از تلویزیون UN7000 است. CX دارای یک صفحه OLED است که رنگ‌ مشکی عمیق را به نمایش می‌گذارد و از یکنواختی مشکی کامل برخوردار است. این دستگاه همچنین دارای زاویه دید بسیار گسترده‌تر، طیف رنگی وسیع‌تر، عملکرد انعکاس بهتر، پشتیبانی از FreeSync، زمان پاسخ‌دهی فوری است و محتوای 4K را به درستی نمایش می‌دهد. با این وجود UN7000 دارای تاخیر ورودی کمتر است و خطر ماندگاری تصویر دائمی مرتبط با تلویزیون‌های OLED را ندارد.

ویژگی ال‌جی UN7000 ال‌جی UN7300 سامسونگ TU7000 سامسونگ TU8000
طراحی 7.0 7.0 7.7 7.7
کیفیت تصویر 6.7 7.0 7.1 7.2
زمان پاسخگویی 7.0 7.3 6.8 7.3
ورودی‌ها 9.0 9.1 9.0 9.1
کیفیت صدا 6.0 6.4 7.0 6.7
ویژگی‌های هوشمند 7.8 8.2 7.5 7.9
نمایش فیلم 5.7 6.0 6.4 7.0
برنامه‌های تلویزیون 7.4 7.6 7.0 7.2
برنامه‌های ورزشی 7.1 7.3 6.8 7.1
بازی‌های ویدیویی 7.3 7.5 7.6 7.8
فیلم‌های HDR 5.5 5.8 6.1 6.6
بازی‌های HDR 6.5 6.8 7.0 7.2
مانیتور PC 7.8 7.8 7.4 7.5

درباره‌ی مسعود رسولی

همچنین ببینید

بررسی تخصصی تلویزیون NANO75

نقد و بررسی تخصصی تلویزیون ال‌جی NANO75

تلویزیون NANO75 به عنوان ارزان‌ترین مدل نانوسل در سال 2021 معرفی شده است. این تلویزیون ال‌جی دارای مزایا و معایبی است که در تصمیم گیری شما برای خرید تأثیرگذار خواهد بود؛ با ما در مطلب بررسی تخصصی NANO75 همراه شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *