نقد و بررسی تخصصی تلویزیون نانوسل ال‌جی مدل SM9000

ال‌جی SM9000 یک تلویزیون IPS 4k عالی با زاویه دید گسترده می‌باشد و از روشنایی ایده آلی برخوردار است. این تلویزیون به ویژگی‌های بازی منحصر به فردی مجهز شده است و از امکانات و قابلیت‌های مطلوبی از جمله: زمان پاسخ سریع و پشتیبانی از فناوری جدید نرخ تازه سازی متغیر HDMI Forum بهره می‌برد، همچنین دارای چهار پورت HDMI 2.1 و محکم با ماندگاری بالا می‌باشد، اگرچه در حال حاضر نمی‌توانیم این موضوع را مورد آزمایش قرار دهیم، زیرا هیچ منبع HDMI 2.1 در بازار وجود ندارد. شایان ذکر است این محصول مانند اکثر تلویزیون‌های IPS، در اتاق تاریک تصاویر را با کیفیت عالی در معرض دید کاربر قرار نمی‌دهد، زیرا از کنتراست پایینی برخوردار است و نمی‌تواند سیاهی عمیق و یکنواختی تصاویر را به نمایش بگذارد. البته در اتاق روشن می‌توانید شاهد کیفیت تصویر عالی آن باشید.

امتیاز کلی:
کنتراست 5.9
تاریکی موضعی (Local Dimming) 5.0
حداکثر روشنایی SDR 6.9
حداکثر روشنایی HDR 6.4
زاویه دید 7.5
یکنواختی رنگ مشکی 5.1
بازتاب نور 8.3
ورودی 4K 10
زمان پاسخگویی 7.8
لرزش و سوسو 7.4
امتیاز نمایش انواع محتوای ویدیویی:
نمایش فیلم 6.8
برنامه‌های تلویزیون 7.9
محتوای ورزشی 7.7
بازی‌های ویدیویی 8.1
فیلم‌های HDR 6.6
بازی‌های HDR 7.7
مانیتور PC 8.4

دارای تاخیر بسیار کم برای ورود به بازی.

تصویر با زاویه دید زیاد نمایان می‌شود.

ویژگی‌های به‌روز بودن در آینده، از جمله پشتیبانی 2.1HDMI و HDMI Forum VRR.

دستگاه در اتاق تاریک، تصاویر با کیفیتی را در معرض دید کاربر قرار نمی‌دهد.

استفاده ترکیبی (امتیاز 7.5)

LG SM9000 می‌تواند یک تلویزیون خوب برای اکثر موارد باشد. این مدل به دلیل کنتراست پایین و یک نواختی سیاه ضعیف گزینه‌ای مناسب برای اتاق تاریک نمی‌باشد. تلویزیون ال‌جی به دلیل تاخیر کم وردی و زمان پاسخگویی سریع، می‌تواند گزینه ایده آلی برای بازی کردن و یا استفاده به عنوان مانیتور رایانه باشد. استفاده از این تلویزیون در اتاقی با روشنایی متوسط می‌تواند محتوای با کیفیتی را به نمایش بگذارد. البته به لطف پنل IPS از زاویه دید گسترده‌ای بهره می‌برد و تجربه لذت متفاوتی را به ارمغان می‌آورد.

نمایش فیلم (امتیاز6.8)

این مدل یک تلویزیون مناسب برای تماشای فیلم در یک اتاق تاریک می‌تواند عملکرد خوبی را ارائه دهد. این دستگاه می‌تواند فیلم‌های 24p را بدون لرزش به نمایش بگذارد، که بسیار عالی است و همچنین از ویژگی درون‌یابی بسیار خوبی برخوردار می‌باشد. متأسفانه، این دستگاه در اتاق تاریک تصاویر را با کیفیت مطلوب به نمایش نمی‌گذارد، هرچند مانند بسیاری از تلویزیون‌های IPS، نمی‌تواند سیاه و سفید‌های عمیق و یکنواختی را در یک اتاق تاریک نمایان سازد و ویژگی تاریکی موضعی نمی‌تواند کمک چندانی به کیفیت تصویر این محصول کند.

برنامه‌های تلویزیونی (امتیاز7.9)

ال‌جی SM9000 یک تلویزیون عالی برای تماشای برنامه‌های تلویزیونی در طول روز می‌باشد. دستگاه دارای زاویه دید گسترده، انعکاس نور و حداکثر روشنایی مناسبی است، بنابراین امکان مشاهده برنامه‌های مورد علاقه‌تان را با کیفیت مطلوب فراهم می‌سازد. این مدل همچنین می‌تواند انتخاب عظیمی از برنامه‌های کلی را برای محتوای گیرنده دیجیتال در دسترس کاربر قرار دهد.

محتوای ورزشی (امتیاز 7.7)

این دستگاه یک تلویزیون عالی برای تماشای محتوای ورزشی است. این مدل دارای زوایای دید گسترده‌ای می‌باشد و می‌تواند برای تماشای بازی‌های بزرگ با گروهی از دوستان بسیار مناسب باشد، البته این محصول از بازتاب منحصر به فردی برخوردار است. SM9000 همچنین سوژه‌ای با حرکت سریع را با دنباله تاری کم و واضح به نمایش می‌گذارد. این تلویزیون همچنین از حداکثر روشنایی قابل قبولی بهره می‌برد، اما ممکن است به اندازه کافی برای تمامی اتاق‌ها، روشن عمل نکند.

بازی‌های ویدیویی (امتیاز 8.1)

این تلویزیون برای پخش بازی‌های ویدیویی عالی است. این مدل دارای تاخیر ورودی کم، زمان پاسخگویی بسیار عالی و همچنین upscaling (ارتقای تصویر) عالی از سیگنال‌های غیر 4K است. این تلویزیون همچنین به ویژگی های به روزی مجهز شده است، زیرا از HDMI 2.1 پشتیبانی می‌کند. این مدل برای نسل بعدی کنسول‌ها بسیار عالی است و از استاندارد جدید نرخ نوسازی متغیر HDMI Forum پشتیبانی می‌کند.

فیلم‌های HDR (امتیاز 6.6)

تلویزیون SM9000 برای تماشای فیلم با فناوری HDR مناسب به نظر می‌رسد. این تلویزیون متاسفانه، مانند اکثر تلویزیون‌های IPS، دارای کنتراست ناامیدکننده و یکنواختی سیاه ضعیفی است، بنابراین در اتاق تاریک عملکرد مطلوبی را ارائه نمی‌دهد. اگرچه دارای ویژگی تاریکی موضعی است، اما این امر در بهبود کیفیت تصویر در اتاق تاریک بی‌اثر می‌باشد. از طرف دیگر، این تلویزیون می‌تواند طیف گسترده‌ای از رنگ را به نمایش بگذارد و از کیفیت حداکثر روشنایی در HDR برخوردار است.

بازی HDR (امتیاز 7.7)

این دستگاه یک تلویزیون ایده آل برای بازی‌های HDR است. این مدل به دلیل تاخیر کم در ورودی و زمان پاسخگویی عالی برای یک تجربه بازی صاف بسیار مناسب می‌باشد. عملکرد HDR کمی محدودتر است، زیرا دارای یک کنتراست ناامید کننده و تاریکی موضعی نامناسب است و محتوا را با جزئیات و روشنایی راضی کننده‌ای ارائه نمی‌دهد.

مانیتور کامپیوتر (امتیاز 8.4)

این مدل یک تلویزیون عالی برای استفاده به عنوان مانیتور کامپیوتر است. محتوای این دستگاه از اکثر قالب‌های ورودی رایج پشتیبانی می‌کند و می‌تواند Chroma 4: 4: 4 را به درستی در اکثر حالت‌ها نمایش دهد. این مدل زمان پاسخگویی بسیار خوبی دارد و دارای تاخیر کم ورودی می باشد که برای یک تجربه دسکتاپ پاسخگو است. این تلویزیون همچنین دارای زوایای دید بسیار گسترده ای می‌باشد که امکان دید گسترده‌ای را برای کاربر فراهم می‌سازد.

وضعیت بازار ال‌جی SM9000

ال‌جی SM9000 یکی از بهترین تلویزیون‌های ال‌سی‌دی 4K ال‌جی در سال جاری است و جایگزینی برای ال‌جی SK9000 2018 است. SM9000 تقریباً با SM9500 یکسان است، اما تاریکی موضعی کم قدرت‌تر است و به همان اندازه روشن نیست. اصلی ترین رقبای SM9000 ال‌جی SM9500، SM8600 و تلویزیونهای VA مانند Sony X9500G، سری Vizio P Quantum 2019 و Sony X8500G هستند.

طراحی

استایل (امتیاز 9.5)

ال‌جی SM9000 از طراحی عالی و تقریباً مشابه SM9500 برخوردار است. این مدل دارای یک پایه مرکزی است که به فضای کمتری از میز نیاز دارد و از پشت پایه نیز می‌توان برای مدیریت کابل استفاده کرد که راحت است. این دستگاه دارای طراحی مدرن و براق می باشد، تلویزیون بسیار نازک است و برای نصب روی دیوار مناسب به نظر می‌رسد. متاسفانه، تلویزیون هنگام دست زدن یا اگر میز خیلی پایدار نباشد، تکان می‌خورد.

پایه

پایه‌های تلویزیون، مشابه SM9500 و SM8600 ساده است. با توجه به پاهای خمیده این مدل، ممکن است امکان قرارگیری ساندبار بزرگتر در مقابل تلویزیون وجود نداشته باشد.

نمای پشتی

برخی از ورودی‌ها در پشت تلویزیون قرار دارند، اما متداول ترین ورودی‌ها رو به طرفین هستند که بسیار عالی است، زیرا در هنگام نصب بر روی دیوار هنوز قابل دسترسی می‌باشند. قسمت پشتی پایه توخالی است و می‌توان از آن برای هدایت کابل استفاده کرد.

فریم اطراف نمایشگر

تلویزیون SM9000 از فریم نازکی بهره می‌برد، صفحه LCD در بالای فریم‌ها قرار دارد، بنابراین صفحه نمایش خیلی خوب محافظت نمی‌شود و هنگام جابجایی تلویزیون به راحتی آسیب می‌بینید.

ضخامت

ال‌جی 55SM9000 بسیار نازک است و برای نصب بر روی دیوار مناسب به نظر می‌رسد. ضخامت این مدل تقریباً به ضخامت تلویزیون SM8600 نزدیک است.

کیفیت ساخت (امتیاز 7.0)

کیفیت ساخت در کل مناسب است. تلویزیون بیشتر از مدل سال گذشته و SM9500 پیروی کرده، به همین دلیل ما امتیاز کمتری به آن بخشیدیم.

ما مجبور شدیم SM9000 را عوض کنیم، زیرا بار اول که خریداری کردیم از لحاظ فیزیکی در جعبه آسیب دیدند. ما نمی‌دانیم که آیا این موضوع نشان دهنده مشکل کمپانی LG می‌باشد یا اینکه این مشکل به یک خرده فروش خاص اختصاص دارد، بنابراین ما این موضوع را در امتیاز کیفیت ساخت لحاظ نکردیم.

کیفیت تصویر

کنتراست (امتیاز 5.9)

مانند بیشتر تلویزیون‌های IPS، ال‌جی SM9000 نمی‌تواند رنگ سیاه واقعی را به نمایش بگذارد و این موضوع در اتاق تاریک قابل توجه است. متأسفانه، ویژگی تاریکی موضعی قادر به بهبود چشمگیر کنتراست نیست.

تاریکی موضعی (امتیاز 5.0)

به‌روزرسانی 07/22/2019: نسخه‌های 75 اینچ و 86 اینچ SM9000 از Full Array Dimming Pro (تاریکی با آرایش کامل) پیشرفته‌تری برخوردار هستند که در SM9500 نیز یافت می‌شوند. ما تفاوت زیادی بین Full Array Dimming در این تلویزیون و نسخه “Pro” موجود در SM9500 پیدا نکردیم.

SM9000 دارای ویژگی تاریکی موضعی با آرایش کامل است، اما متأسفانه عملکرد آن متوسط ​​است. این مدل دارای زاویه دید کمتری نسبت به SM9500 است و درز نور بسیار بیشتری وجود دارد. هنگام نمایش اشیاء کوچک و روشن، تلویزیون بیش از حد آن را به نمایش می‌گذارد و موجب تار شدن آن‌ها می‌شود.

تنظیم این حالت روی “high” اشیاء کوچک را خیلی بی کیفیت می‌کند، بنابراین توصیه می‌کنیم تنظیمات را روی “متوسط” نگه دارید.

حداکثر روشنایی SDR (امتیاز 6.9)

این مدل حداکثر روشنایی خوبی دارد، اما ال‌جی SM9000 به طور قابل توجهی از SM9500 روشن‌تر و کمی کم رنگ‌تر از SK9000 است. سوژه‌های کوچک توسط تلویزیون کم رنگ می‌شوند، همانطور که از کاهش چشمگیر میزان روشنایی با پنجره 2٪ نشان داده شده است. این امر به ویژه در صحنه‌های تاریک با هایلایت‌های برجسته کوچک و روشن قابل توجه است.

میزان حداکثر روشنایی را پس از کالیبراسیون، با استفاده از حالت تصویر “ISF Expert (اتاق تاریک”)، با نور پس زمینه “100”، در حالت تاریکی موضعی LED روی “متوسط” و دمای رنگ تنظیم شده بر روی “Warm2” اندازه گیری کردیم.

اگر دقت تصویر برای شما مهم نیست، حالت تصویر “واضح” روشن‌تر است. ما با استفاده از تنظیمات پیش فرض حالت تصویری ‘واضح’ و تنظیم تاریکی موضعی LED روی “متوسط” توانستیم لحظه ای با پنجره 10٪ به 1069 نیت برسیم.

حداکثر روشنایی HDR (امتیاز 6.4)

حداکثر روشنایی این مدل مناسب است، اما SM9000 کاملاً به اندازه SK9000 روشن نیست و از حداکثر روشنایی بسیار پایین‌تری نسبت به SM9500 برخوردار است. در هنگام نمایش اشیاء کوچک و روشن، تلویزیون روشن می‌شود اما با محتوا سازگار نمی‌باشد.

ما میزان حداکثر روشنایی را قبل از کالیبراسیون اندازه گیری کردیم، با استفاده از حالت تصویر ‘Cinema HDR’، با نور پس زمینه ‘100’، تاریکی موضعی LED ‘درجه بالا’، و درجه حرارت رنگ ” Warm2 ‘تنظیم شده است.

اگر به دقت تصویر اهمیت نمی‌دهید، حالت تصویر را روی “واضح” روشن‌تر تنظیم کنید. ما با استفاده از حالت تصویر “Vivid” و تاریکی موضعی را روی “متوسط” میزان روشنایی 1042 نیت را با پنجره 10٪ اندازه گیری کردیم.

یکنواختی رنگ خاکستری (امتیاز 6.8)

یکنواختی خاکستری این مدل مناسب است، و کمی بهتر از SM9500 می‌باشد. دو طرف صفحه نمایش به طرز محسوسی تیره‌تر است و رنگ آمیزی چشمگیری در آن دیده می شود. در مرکز صفحه نمایش، برخی از جلوه‌های صفحه نمایش کثیف (DSE) وجود دارد. در صحنه‌های نزدیک به سیاه، یکنواختی بسیار بهتر است، و مسائل قابل توجهی وجود ندارد.

زاویه دید (امتیاز 7.5)

این نمایشگر مانند اکثر تلویزیون‌های IPS دارای زاویه دید خوبی است. تصویر تا زاویه‌ای وسیع و دقیق باقی می‌ماند، سپس دقت و جزئیات را از دست می‌دهد و به تدریج تصویر تار می شود.

یکنواختی رنگ سیاه (امتیاز 5.1)

متأسفانه، مانند اکثر تلویزیونهای IPS، این تلویزیون از یکنواختی سیاه متوسط ​​برخوردار است. با توجه به مساحت نسبتاً وسیع مناطق، ویژگی تاریکی موضعی قادر به نزدیک شدن به سطح صلیب ندارد و سایه نور قابل توجهی مشاهده می شود. با خاموش شدن تاریکی محلی، در کل تصویر بی کیفیت می‌شود.

بازتاب (انعکاس نور) (امتیاز 8.3)

این تلویزیون دارای بازتاب چشمگیری است، اما پوشش نیمه براق قادر به بازتاب کاملاً گسترده در صفحه نیست. اگرچه این مسئله در بیشتر اتاقهای روشن باعث مزاحمت می‌شود.

قبل از کالیبراسیون (امتیاز 6.8)

با تنظیمات قبل از کالیبراسیون ما، این تلویزیون از دقت مناسب برخوردار است. برخی از عدم دقت در اکثر رنگ‌ها و خطاهای برجسته‌تر در سایه‌های خاکستری وجود دارد، و گاما کاملاً از منحنی پیروی نمی‌کند، در حالی که بعضی از صحنه‌ها بسیار تاریک به نظر می‌رسند. درجه حرارت رنگ کمی بیش از حد گرم است، اما این موضوع مسئله‌ای نسبتاً جزئی می‌باشد.

پس از کالیبراسیون (امتیاز 9.3)

پس از کالیبراسیون، ال‌جی SM9000 از دقت عالی برخوردار است. تعادل رنگ سفید تقریباً کاملاً مطابق گاما است که هدف 2.2 را کاملاً ردیابی می‌کند. بیشتر خطاهای رنگ اصلاح می‌شوند، اما هنوز هم برخی از موارد قابل توجه در مورد آبی‌ها وجود دارد. متأسفانه، پس از کالیبراسیون، تعادل رنگ سفید بدتر شده و اکنون کمی بیش از حد سرد است.

ورودی 480p (امتیاز 8.0)

محتوای 480p، مانند DVD، در SM9000 عالی به نظر می‌رسد. هیچ مصنوعات ظاهری آشکاری وجود ندارد.

ورودی 720p (امتیاز 8.0)

محتوای 720p مانند محتوای گیرنده دیجیتال بسیارعالی قابل مشاهده هستند.

ورودی 1080p (امتیاز 9.0)

Blu-ray‌ها و کنسول‌های بازی قدیمی‌تر با کیفیت 1080p تقریباً به اندازه محتوای بومی 4K بسیار عالی به نظر می‌رسند.

ورودی 4K (امتیاز 10)

محتوای 4K، بدون هیچ مشکلی به درستی نمایش داده می‌شود.

ورودی 8K (امتیاز 0)

این تلویزیون از سیگنال 8K پشتیبانی نمی‌کند.

وسعت رنگ (امتیاز 8.0)

ال‌جی SM9000 از وسعت بسیار گسترده‌ای شبیه به SM9500 برخوردار است. EOTF، قبل از خاموش شدن در نزدیکی حداکثر روشنایی تلویزیون، منحنی PQ را به خوبی دنبال می‌کند.

حجم رنگ (امتیاز 7.1)

حجم رنگ این مدل ظریف؛ دوباره، بسیار شبیه به SM9500 و 8600SM می‌باشد. با توجه به نسبت کنتراست محدود، این تلویزیون نمی‌تواند رنگ‌های تیره را به خوبی نمایش دهد.

گرادیان (درجه سطح رنگ در نمایشگر) (امتیاز 8.7)

عملکرد گرادیان در این تلویزیون عالی است. با محتوای منظم، در مناطقی با رنگ مشابه، نوار بندی قابل توجهی مشاهده می‌شود، که بسیار عالی است. مانند سایر تلویزیون‌های ال‌جی، نوار بندی با الگوهای آزمایش ما کمی متفاوت است. با این حال، اندازه‌گیری‌های ما از این الگوهای آزمون گرفته نمی‌شود، بلکه از محتوا طراحی شده برای نشان دادن استفاده واقع ‌بینانه‌تر است.

نگهداری موقت تصویر (امتیاز 9.4)

حفظ موقت تصویر جزئی در برخی تصاویر وجود دارد. این موضوع در تلویزیون‌های IPS غیر معمول نیست و بین واحدها متفاوت است.

خطر سوختگی دائمی (امتیاز 10)

در حالی که برخی از پنل‌های IPS می‌توانند قابلیت نگه داشتن موقت تصویر را داشته باشند، به نظر نمی‌رسد که این موضوع مانند آزمون طولانی مدت ما دائمی باشد.

حرکت – جنبش

زمان پاسخگویی (امتیاز 7.8)

این تلویزیون زمان پاسخگویی بسیار خوبی دارد. در برخی از انتقالات خطا‌های ناچیزی وجود دارد اما در اکثر مطالب این امر نباید قابل توجه باشد. در عکس حرکتی ما دنباله تاری کمتری به چشم می‌خورد و تکرارهای قابل توجهی نیز وجود دارد که ناشی از سوسو‌زدن نور پس زمینه تلویزیون Hz120 است.

عدم سوسو‌زدن (لرزش) (امتیاز 4.0)

متاسفانه، این تلویزیون برای کمرنگ کردن نور پس زمینه، از مُدولاسیون عرض پالس استفاده می‌کند و تکثیر قابل توجهی در حرکت موجود است که منجر به تکثیر قابل توجه در حرکت است

درج فریم سیاه (امتیاز 10)

این تلویزیون دارای یک ویژگی درج فریم سیاه اختیاری است که می‌تواند برای بهبود ظاهری حرکت استفاده شود. این کار باعث کاهش اندکی درخشندگی می‌شود. با محتوای 60 هرتز، نور پس زمینه به طور خودکار در 60 هرتز می‌لرزد. هنگام پخش محتوای 120 هرتز، فرکانس سوسو زدن به طور خودکار به 120 هرتز تغییر می‌کند.

درون یابی حرکتی

ال‌جی SM9000 دارای ویژگی درون یابی حرکت اختیاری است. از این ویژگی می‌توان برای افزایش نرخ فریم تا 120 فریم در ثانیه استفاده کرد که باعث کاهش پرش تصویر می‌شود اما باعث می شود اثری به نام Soap Opera Effect (نرم کننده تصویر ) وجود داشته باشد که عده ای آن را دوست ندارند. این تلویزیون از ویژگی درون یابی حرکتی مناسبی برخوردار است و حتی در صحنه‌های شلوغ نیز بسیار روان است. با این وجود، اگر بیش از حد حرکت داشته باشد، تلویزیون گاهی اوقات درون یابی را متوقف می کند و به دلیل تغییر ناگهانی نرخ فریم، باعث یک حرکت ناگهانی می‌شود.

پرش تصویر (Stutter) (امتیاز 7.4)

با توجه به زمان پاسخ نسبتاً سریع SM9000، هنگام تماشای محتوای 24p مانند فیلم‌ها پرشی در تصویر وجود دارد. با فعال کردن ویژگی درون‌یابی حرکتی یا ویژگی درج فریم سیاه، می توان میزان پرش را کاهش داد.

لرزش در 24p (امتیاز 10)

ال‌جی SM9000 می‌تواند لرزش را درهر محتوایی از بین ببرد، که عالی است. برای فعال کردن ویژگی حذف لرزش تلویزیون، به سادگی Real Cinema را از فهرست تنظیمات حالت تصویر فعال کنید.

نرخ تجدید متغیر ( آزمایش نشده)

به‌روزرسانی 05/09/2020 : چندین گزارش دریافت کرده‌ایم که مدلهای 75 اینچ و 86 اینچ از G-SYNC پشتیبانی نمی‌کنند.

به‌روزرسانی 11/28/2019: اگرچه این مدل به طور رسمی توسط NVIDIA پشتیبانی نمی‌شود، ال‌جی SM9000 هنگام اتصال به کارت گرافیک NVIDIA اخیر، با حالت سازگار G-SYNC جدید NVIDIA کار می‌کند. برخلاف تلویزیون‌های پشتیبانی شده رسمی، مانند ،C9 این کار باید از طریق مرکز کنترل NVIDIA به صورت دستی فعال شود.

این تلویزیون سرعت تازه سازی بومی 120 هرتز را دارد. SM9000 مانند SM9500 و C9، از استاندارد جدید نرخ متغیر HDMI Forum پشتیبانی می‌کند.

ورودی‌ها

تاخیر ورودی (امتیاز 8.8)

مانند سایر تلویزیون های ال‌جی 2019، در ال‌جی SM9000 تا زمانی که از حالت “بازی” استفاده شود دارای تاخیر ورودی بسیار کمی است.

این تلویزیون مانند SM9500 و SM8600 دارای یک حالت خودکار با تاخیر کم، معروف به “پاسخ سریع بازی” است. هنگامی که به یک دستگاه پشتیبانی شده متصل می‌شوید، تلویزیون به طور خودکار به حالت “Game” تغییر می‌یابد، اطمینان حاصل می‌کند که کمترین میزان تاخیر ورودی را به صورت خودکار دریافت خواهید کرد.

رزولوشن های پشتیبانی شده (امتیاز 9.6)

این تلویزیون تقریباً از تمام رزولوشن‌های رایج پشتیبانی می‌کند. این نرم افزار می‌تواند chroma 4: 4: 4 را به درستی در اکثر فرمت‌ها به جز وضوح 1080p @ 120Hz نمایش دهد، تا زمانی که آیکون ورودی از منوی صفحه اصلی به “رایانه” تغییر یابد. ویژگی رنگ عمیق HDMI ULTRA HD باید برای کارکرد برخی از این فرمت‌ها فعال باشد.

LG مانند C9 و SM9500 تبلیغ می‌کند که SM9000 از سیگنال 4K @ 120Hz پشتیبانی می‌کند. متاسفانه، این کار در حال حاضر موثر نیست. این موضوع ممکن است به یک به ‌روزرسانی سیستم عامل نیاز داشته باشد که هنوز منتشر نشده است، یا ممکن است فقط با یک منبع 2.1 HDMI کار کند. ما این کار را پس از آنکه سیستم عامل جدید منتشر شود، پس از دسترسی به منبع 2.1HDMI مجدداً تست می‌کنیم.

همه‌ی ورودها

HDMI: 4

USB: 3

خروجی صدای دیجیتال نوری: 1

ورودی کامپوزیت: 1 (شامل آداپتور)

تنظیم کننده (کابل / آنتن) 1

اترنت: 1

درگاه‌های ورودی که در پشت تلویزیون قرار گرفته‌اند می‌توانند با توجه به منطقه‌ای که تلویزیون در آن عرضه شده است متفاوت باشند.

مشخصات ورودی

HDR10: دارد

HDR10+: دارد

دالبی ویژن: دارد

HLG: دارد

پهنای باند کامل HDMI 2.0: دارد (HDMI 1،2،3،4)

HDMI 2.1: دارد (HDMI 1،2،3،4)

CEC: دارد

HDCP 2.2: دارد (HDMI 1،2،3،4)

پشتیبانی از Wi-Fi: دارد (2.4 گیگاهرتز، 5 گیگاهرتز)

ال‌جی SM9000 از HDR10 و Dolby Vision پشتیبانی می‌کند، اما از HDR10+ پشتیبانی نمی‌کند. این تبلیغ به عنوان پشتیبانی از 2.1 HDMI انجام می‌شود، اما از آنجا که هیچ وسیله 2.1 HDMI تجاری در دسترس نیست، ما هنوز قادر به آزمایش این مورد نیستیم. هنگامی که یک منبع در دسترس باشد، ما دوباره بررسی و به‌روزرسانی خواهیم پرداخت.

گذرگاه صوتی

این تلویزیون در هنگام اتصال به یک گیرنده صوتی از eARC پشتیبانی می‌کند. این امر امکان عبور DTS با کیفیت بالاتر را از طریق DTS-HD MA و Dolby Atmos از طریق صدای TrueHD به یک گیرنده خارجی فراهم می‌کند. اگر گیرنده شما از eARC پشتیبانی نکند، گذرگاه Dolby Digital و DTS نیز از طریق ARC یا به صورت نوری امکان پذیر است.

کیفیت صدا

پاسخ فرکانسی(امتیاز 7.0)

SM9000 پاسخ فرکانسی مناسبی دارد. افزونه‌ی low-frequency (LFE) مناسب است، این تلویزیون دارای بدنه‌ای متصل به پایه خود است، اما صدای بی کیفیت و آزار دهنده‌ای را تولید نمی‌کند. بالاتر از LFE پاسخ نسبتاً یکنواخت است و صدای واضحی را پخش می‌کند. صدای این تلویزیون می‌تواند بسیار بلند باشد اما پامپینگ و برخی از مصنوعات فشرده سازی را در حجم بیشتری تولید می‌کند.

تحریف (اعوجاج) (امتیاز 6.7)

عملکرد اعوجاج مناسب است. مقدار کل اعوجاج تولید شده کمی زیاد است اما باعث حواس پرتی نمی‌شود. در حداکثر حجم، اعوجاج کل کمی افزایش می‌یابد.

ویژگی‌های هوشمند

رابط کاربری (امتیاز 8.5)

رابط کاربری ال‌جی SM9000 قابل استفاده و سریع است. رابط کاربری این محصول مشکلی برای شما ایجاد نمی‌کند. نسخه 2019 سیستم webOS ال‌جی بسیار شبیه مدل های 2018 است. چند تغییر جزئی وجود دارد، از جمله “صفحه اصلی داشبورد” جدید، که بسیار شبیه به سیستم هوشمند اشیاء سامسونگ است و می تواند با بسیاری از دستگاه‌های IoT در تعامل باشد.

تبلیغات رایگان (امتیاز 0)

متأسفانه، مانند سایر تلویزیون‌های ال‌جی 2019 که آزمایش کرده‌ایم، تبلیغات در صفحه اصلی تلویزیون و همچنین در فروشگاه محتوای ال‌جی وجود دارد.

برنامه‌ها و ویژگی‌ها (امتیاز 8.0)

webOS دارای انتخاب عظیمی از برنامه‌های موجود از طریق فروشگاه محتوای داخلی است. بیشتر برنامه‌های رایج پخش در دسترس هستند و دستگاه‌های پخش‌کننده رسانه داخلی نیز وجود دارند که اکثر قالب‌های رایج رسانه را پشتیبانی می‌کنند.

ریموت کنترل (امتیاز 9.0)

ال‌جی SM9000 شامل همان ریموت هوشمند است که در اکثر تلویزیون‌های ال‌جی برای چند سال گذشته یافت می‌شود. این دستگاه می‌تواند به عنوان یک نشانگر مجازی مورد استفاده قرار گیرد و این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا حرکت در منوها بسیار آسان باشد. در سال جدید قابلیت استفاده از ریموت به عنوان ریموت جهانی فراهم کرده است. می‌توان کنترل را طوری تنظیم کنید که تقریباً با هر دستگاهی کار کند، حتی اگر از HDMI-CEC پشتیبانی نکنند.

دکمه‌های کنترل زیر تلویزیون (کلید‌های سرخود)

دکمه‌های کنترل زیر تلویزیون در مرکز تلویزیون و در زیر حاشیه پایین قرار دارد و مانند اکثر تلویزیون‌ها، بسیار ساده است.

محتوای درون جعبه

کتابچه راهنمای کاربر

کنترل از راه دور

بند مدیریت کابل

آداپتور ترکیبی کامپوزیت

باتری

متفرقه

مصرف برق: 53 ولت

مصرف برق (حداکثر): 127 وات

سیستم عامل 03.60.04

تفاوت بین اندازه و متغیرها

ما 55SM9000 را آزمایش کردیم. همچنین انتظار داریم که آزمایش ما در سایزهای 65 اینچ (65SM9000) و 75 اینچ (75SM9070) و 86 اینچ (86SM9070) و فقط در اروپا در اندازه 49 اینچ (49SM9000PUA) معتبر باشد.

اگر کسی با نوع مختلفی از پنل‌ها روبرو شد یا اگر LG 55SM9000 آنها با بررسی ما مطابقت ندارد، به ما اطلاع دهید و ما بررسی را به‌روز می‌کنیم.

SM9000 در مقایسه با تلویزیون‌های دیگر

ال‌جی SM9000 برای اکثر استفاده‌ها عملکرد خوبی را ارائه می‌دهد و برای یک اتاق با روشنایی مناسب بهترین گزینه است.

چپ بالا سامسونگ QN55Q70R، چپ پایین ال جی OLED55C9، وسط ال‌جی 55SM9000PUA، سمت راست ال‌جی 65SM9500، راست پایین XBR55X900F

سامسونگ Q70 / Q70R QLED

سامسونگ Q70 / Q70R و ال‌جی SM9000 از فناوری‌های مختلف پنل استفاده می‌کنند که هر کدام مزایا و معایب خود را دارند. Q70R با استفاده از یک پنل VA دارای عملکرد بهتری برای اتاق تاریک است. Q70R همچنین می‌تواند بسیار روشن‌تر شود و به برخی از ویژگی‌های بازی خوب مانند پشتیبانی FreeSync مجهز شده است تا گیمرها نهایت لذت را تجربه کنند. از طرف دیگر SM9000 از پنل IPS استفاده می‌کند که از زاویه دید بسیار بهتری برخوردار است و در اتاقی با چراغ‌های زیاد، بازتاب‌های بیشتری را به دست می‌آورد.

سونی X9000F

سونی X9000F یک تلویزیون کمی بهتر از LG SM9000 می‌باشد. تلویزیون سونی کمی بهتر ساخته شده‌است، دارای سیاهی بسیار غنی‌تر، و تاریکی موضعی بهتری است، این مدل می‌تواند بسیار درخشان‌تر باشد، قبل از کالیبراسیون بسیار بهتر به نظر می‌رسد و قابلیت جابجایی بهتری دارد. از طرف دیگر، ال‌جی به لطف پنل IPS خود از رابط کاربری هوشمند بسیار بهتری برخوردار است و از زاویه دید بسیار گسترده‌تری نیز بهره می‌برد.

ال‌جی SM8600

ال‌جی SM9000 بهتر از SM8600 می‌باشد. SM9000 روشن‌تر است و از ویژگی‌های تاریکی موضعی بهتر (اما هنوز هم ناامید کننده) برخوردار است. SM9000 کمی در آینده به‌روزتر خواهد بود، زیرا از فناوری نرخ نوسازی متغیر جدید HDMI 2.1، eARC و HDMI Forum پشتیبانی می‌کند.

سونی X9500G

سونی X9500G و ال جی SM9000 با استفاده از فن آوری پانل مختلف، هر کدام با نقاط قوت و ضعف خود همراه هستند، اما به طور کلی، X9500G خیلی بهتر است. X9500G از پنل VA استفاده می‌کند و در یک اتاق تاریک بسیار بهتر به نظر می‌رسد. X9500G همچنین بسیار روشن‌تر است و زمان واکنش سریع‌تری دارد. از طرف دیگر SM9000 از پنل IPS استفاده می‌کند و از زاویه دید بسیار مناسب‌تری برخوردار است و در اتاق روشن‌تر عملکرد مطلوب تری را ارائه می‌دهد.

ویژگی تلویزیون SM9000 تلویزیون SM8600 تلویزیون Q70R تلویزیون X9500G
طراحی 8.3 8.0 8.8 8.3
کیفیت تصویر 7.3 7.0 8.0 8.1
زمان پاسخگویی 7.8 8.1 8.1 8.4
ورودی‌ها 8.9 8.9 8.8 8.2
کیفیت صدا 6.9 5.5 6.5 5.8
ویژگی‌های هوشمند 8.2 8.2 8.1 8.1
نمایش فیلم 6.8 6.1 8.6 8.3
برنامه‌های تلویزیونی 7.9 7.5 7.7 8.0
محتوای ورزشی 7.7 7.6 7.6 7.8
بازی‌های ویدیویی 8.1 7.7 8.5 7.8
فیلم‌های HDR 6.6 6.0 8.3 8.2
بازی‌های HDR 7.7 7.2 8.4 7.6
مانیتور PC 8.4 8.1 7.9 7.7

درباره‌ی مسعود رسولی

همچنین ببینید

بررسی تخصصی تلویزیون NANO75

نقد و بررسی تخصصی تلویزیون ال‌جی NANO75

تلویزیون NANO75 به عنوان ارزان‌ترین مدل نانوسل در سال 2021 معرفی شده است. این تلویزیون ال‌جی دارای مزایا و معایبی است که در تصمیم گیری شما برای خرید تأثیرگذار خواهد بود؛ با ما در مطلب بررسی تخصصی NANO75 همراه شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *