تلویزیون الجی SM8600

نقد و بررسی تخصصی تلویزیون نانوسل ال‌جی SM8600

تلویزیون ال‌جی SM8600 یک تلویزیون 4K مناسب است که از پنل IPS استفاده می‌کند. این مدل زاویه دید نسبتا گسترده‌ای دارد، اما از طرفی دیگر کنتراست پایینی دارد و از ضعف یکنواختی سیاه و از ویژگی تاریکی موضعی بدی برخوردار است، بنابراین عملکرد آن در اتاق تاریک مناسب نیست. با این حال، اکثر گیمرها باید از زمان پاسخ سریع، تاخیر ورودی کم و ویژگی درج فریم سیاه راضی باشند. این دستگاه قادر است با استفاده از بسیاری از منابع، مانند پخش کننده‌های Blu-ray یا برنامه‌های بومی، لرزش را از بین ببرد و محتوای با وضوح پایین را، بدون مصنوعات قابل رویت به خوبی نمایش دهد. متأسفانه، تصویر دستگاه به اندازه کافی روشن نمی‌شود و نمی‌تواند HDR را برجسته کند اما خوشبختانه، رابط کاربری آن بسیار آسان است و فروشگاه نرم افزار و بازی ال‌جی برنامه‌های زیادی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

تلویزیون ال جی SM8600
امتیاز کلی:
کنتراست 6.3
تاریکی موضعی (Local Dimming) 1.5
حداکثر روشنایی SDR 5.8
حداکثر روشنایی HDR 5.5
زاویه دید 6.8
یکنواختی رنگ مشکی 7.3
بازتاب نور 8.5
ورودی 4K 10
زمان پاسخگویی 8.1
لرزش و سوسو 7.2
امتیاز نمایش انواع محتوای ویدیویی:
نمایش فیلم 6.1
برنامه‌های تلویزیون 7.5
محتوای ورزشی 7.6
بازی‌های ویدیویی 7.7
فیلم‌های HDR 6.0
بازی‌های HDR 7.2
مانیتور PC 8.1

تاخیر ورودی بسیار کمی دارد.

هنگام تماشای تصویر از طرفین، دقیق می‌ماند (زاویه دید گسترده).

عملکرد آن در اتاق تاریک ضعیف است.

تلویزیون در حالت HDR برای نمایش جزئیات شفافیت بالایی ندارد.

استفاده ترکیبی (امتیاز 7.0)

تلویزیون ال‌جی SM8600 یک تلویزیون مناسب برای استفاده ترکیبی است. این مدل انتخاب خوبی برای بازی، تماشای برنامه‌های تلویزیونی یا محتوای ورزشی است. همچنین این دستگاه با تاخیر ورودی کم و زمان پاسخ سریعی که دارد موجب کمترین تاری حرکت می‌شود. به علاوه دارای کیفیت تصویر عالی و زاویه دید نسبتاً گسترده‌ای است. این مدل انتخابی چندان مناسب برای تماشای فیلم در اتاق‌های تاریک نیست زیرا دارای کنتراست بومی متوسط، یکنواختی سیاه و سفید ضعیف است، همچنین ویژگی تاریکی موضعی آن باعث افزایش بیشتر سیاهی نمی‌شود. در ضمن استفاده از آن به عنوان مانیتور رایانه شخصی انتخاب بسیار خوبی است زیرا هیچگونه خطر پیکسل سوختگی دائمی در آن وجود ندارد.

نمایش فیلم (امتیاز 6.1)

ال‌جی SM8600 برای تماشای فیلم عملکرد متوسطی دارد. عملکرد تلویزیون از نظر کنتراست در اتاق تاریک خوب نیست زیرا دارای نسبت کنتراست پایین، یکنواختی سیاه ضعیف و ویژگی تاریکی موضعی بدی است. با این حال، محتوای 1080p را به خوبی نمایش می‌دهد و می‌تواند مانند بسیاری از پخش کننده‌های Blu-ray یا برنامه‌های بومی، لرزش را از اکثر منابع حذف کند.

برنامه‌های تلویزیونی (امتیاز 7.5)

این مدل برای نمایش برنامه‌های تلویزیونی مناسب است .اگر می‌خواهید برنامه‌ی مورد علاقه خود را با اعضای خانواده تماشا کنید، ال‌جی SM8600 دارای زاویه دید نسبتاً گسترده‌ای است. همچنین از محتوای 720p مانند گیرنده‌ی دیجیتال، بدون هیچ مشکلی استفاده می‌کند. متاسفانه، صفحه خیلی روشن نیست، اما بازتاب بسیار خوبی دارد، بنابراین مشکلی برای قرار دادن این دستگاه در اتاق‌های نسبتاً روشن نخواهید داشت.

محتوای ورزشی (امتیاز 7.6)

ال‌جی SM8600 برای تماشای محتوای ورزشی مناسب است. این مدل زاویه دید گسترده‌ای دارد، بنابراین می‌توانید بازی را با چند تن از دوستان خود تماشا کنید، همچنین کنترل بازتاب عالی دارد. متاسفانه، این دستگاه خیلی روشن نمی‌شود و برخی از مسائل یکنواختی را در پی دارد که می‌تواند در طول مشاهده محتوای ورزشی باعث حواس پرتی شود. خوشبختانه، این تلویزیون زمان پاسخگویی بسیار خوبی دارد، بنابراین محتوای با حرکت سریع دارای کمترین میزان تاری حرکت است.

بازی‌های ویدیویی (امتیاز 7.7)

ال‌جی SM8600 انتخاب خوبی برای بازی‌های ویدیویی است. این مدل ورودی با تاخیر کم، زمان پاسخگویی عالی و ویژگی درج فریم مشکی برای بهبود ظاهر حرکت دارد. این دستگاه دارای یک حالت (زمان تاخیر خودکار)Auto Low Latency است که به جای اینکه خودتان این کار را انجام دهید به طور خودکار تلویزیون را به حالت “Game” سوئیچ می‌کند، بدین ترتیب در زمان شما صرفه‌جویی می‌شود. متاسفانه دستگاه، از هیچ فن‌آوری نرخ تازه سازی متغیر پشتیبانی نمی‌کند و برای بازی در یک اتاق تاریک نیز مناسب نیست زیرا دارای کنتراست کم و یکنواختی سیاه ضعیف است.

فیلم‌های HDR (امتیاز 6.0)

این مدل برای نمایش فیلم‌های HDR عملکرد متوسطی دارد. اگرچه ال‌جی SM8600 طیف گسترده‌ای از محتوای HDR را نشان می‌دهد، اما به اندازه کافی روشن نمی‌شود که هایلایت‌ها یا جزئیات تصویر را نشان دهد. دستگاه همچنین در اتاق تاریک عملکرد خوبی ندارد چرا که دارای نسبت کنتراست پایین، یکنواختی سیاه ضعیف است و ویژگی تاریکی موضعی آن بد است. خوشبختانه، لرزش را از اکثر منابع حذف می‌کند و دارای عملکرد گرادیان (درجه سطح رنگ در نمایشگر) بسیار خوبی است.

بازی‌ HDR (امتیاز 7.2)

ال‌جی SM8600، بیشتر به دلیل عملکرد خوب در ارائه‌ی بازی برای بازی‌های HDR مناسب است. دارای تاخیر ورودی کم و زمان پاسخگویی سریعی است و برای بهبود ظاهر حرکت از ویژگی درج فریم سیاه برخوردار است. متأسفانه، در HDR به اندازه ‌کافی ‌روشن نیست که جزئیات تصویر (هایلایت‌ها) را نشان دهد و رنگ سیاه به دلیل نسبت کنتراست کم، به رنگ خاکستری نزدیک‌تر است.

مانیتور کامپیوتر (امتیاز 8.1)

ال‌جی SM8600 برای استفاده به عنوان مانیتور کامپیوتر بسیار مناسب است. این مدل یک ورودی با تاخیر کم دارد و نتیجه آن یک تجربه دسکتاپ پاسخگو است. این دستگاه قادر به نمایش Chroma 4: 4: 4 است که برای خواندن متن بسیار مهم است و از زوایای دید نسبتاً گسترده‌ای برخوردار است. متأسفانه دستگاه، خیلی روشن نمی‌شود، اما دارای بازتاب بسیار خوبی است. مانند هر تلویزیون LED، دیگر نیازی به نگرانی در مورد پیکسل سوختگی دائمی با نمایشگرهای استاتیک نخواهید داشت.

وضعیت بازار تلویزیون ال‌جی SM8600

ال‌جی SM8600 یک تلویزیون UHD میان رده 2019 در سری NanoCell ال‌جی است. این مدل جایگزینی برای تلویزیون ال‌جی SK8000 است و رقبای مستقیم دیگر آن، تلویزیون‌های LED میان رده‌ای مانند سونی X8500F، سامسونگ RU8000، یا Vizio سری M 2018 هستند.

طراحی

استایل (امتیاز 9.0)

ال‌جی SM8600 از طراحی عالی برخوردار است. پایه این مدل از پلاستیک ساخته شده است و تلویزیون را به خوبی پشتیبانی می‌کند. با این حال، اگر تلویزیون را حرکت دهید یا به آن ضربه بزنید، تلویزیون به طرز چشمگیری تکان می‌خورد. قسمت پشتی تلویزیون از فلز نازک ساخته شده ‌است و دارای یک بافت براق خفیف است. بدنه تلویزیون نازک است و اگر روی دیوار نصب شود خیلی برجسته به چشم نمی‌آید. در نهایت باید گفت که، کیفیت ساخت مناسب است و انتظار نمی‌رود مشکلی با آن داشته باشید.

استایل

پایه

پایه تلویزیون پلاستیک است و به SK8000 شباهت دارد. اگرچه این پایه از تلویزیون به خوبی پشتیبانی می‌کند، اما میله‌ی آن دارای انعطاف پذیری زیادی است و در صورت حرکت دادن تلویزیون به طرز چشمگیری تکان می‌خورد.

نمای پشتی

قسمت پشتی تلویزیون ساده است و با یک برس براق خفیف همراه است. دستگاه از ورق فلزی ساخته شده است که اگر به آرامی آن را به سمت داخل فشار دهید، به راحتی خم می‌شود. پایه ایستاده دارای یک پوشش قابل جابجایی است و می‌توانید کابل‌ها را برای مدیریت کابل به آن وصل کنید .

نمای پشتی تلویزیون

فریم اطراف نمایشگر

فریم‌ها نازک و از فلز ساخته شده‌اند. آنها خوب به نظر می‌رسند و به نمای تلویزیون جلوه بهتری می‌دهند.

فریم اطراف نمایشگر

ضخامت

SM8600 یک تلویزیون نسبتاً نازک است. از SK8000 کمی نازک‌تر است اما از LG SK9000 ضخیم‌تر است. اگر تلویزیون را روی دیوار نصب کنید، تلویزیون بیش از حد برجسته نخواهد بود.

کیفیت ساخت (امتیاز 7.0)

ال‌جی SM8600 از کیفیت ساخت مناسبی برخوردار است. دارای پشتی فلزی است که انعطاف پذیری کمی دارد و پایه ایستاده امکان لرزش بیشتری را به نسبت LG SK8000 به وجود می‌آورد. با این حال، تلویزیون استحکام دارد، و فریم آن حس مرغوب‌تری دارد. شما مشکلی با آن نخواهید داشت.

کیفیت تصویر

کنتراست (امتیاز 6.3)

مانند اکثر تلویزیون‌هایی که دارای پنل IPS هستند،ال‌جی SM8600 دارای نسبت کنتراست متوسطی است. سیاهی‌ها به رنگ خاکستری نزدیک‌تر به نظر می‌رسند و فعال کردن قابلیت تاریکی موضعی باعث سیاه شدن همه سیاهی‌ها نمی‌‌شود.

تاریکی موضعی (Local Dimming) (امتیاز 1.5)

ال‌جی SM8600 تاریکی موضعی نامناسبی دارد. این تلویزیون edge-lit است و دارای تاریکی موضعی (Local Dimming) عمودی است که می‌تواند مشکلاتی را برای عملکرد تاریکی موضعی ایجاد کند. با تنظیم تاریکی موضعی LED بر روی “High”، در صحنه‌های خاص، تلویزیون با درخشش / کمرنگ کردن ستون‌های عمودی، به تغییرات روشنایی در مناطق کوچک صفحه واکنش می‌دهد، که باعث درز نور قابل توجهی می‌شود و این بسیار باعث حواس پرتی است.

قرار دادن تاریکی موضعی بر روی “Medium” این مسئله را ملایم‌تر می‌کند، اگرچه ممکن است بسیاری از مردم هنوز این حواس پرتی ناشی از درز نور عمودی را پیدا کنند. توصیه می‌کنیم تاریکی موضعی LED را روی “Medium” قرار دهید.

عملکرد تاریکی موضعی بسیار شبیه به LG SK8000 است، اما هنگامی که تاریکی موضعی LED روی “Medium” تنظیم شده باشد، SM8600 عملکرد ضعیف‌تری دارد.

حداکثر روشنایی SDR (امتیاز 5.8)

حداکثر روشنایی SDR ناامید کننده است. حداکثر روشنایی این مدل نسبت به LG SK8000 2018 کمی بیشتر است و برای اتاق‌های کم نور یا متوسط مناسب است.

ما میزان حداکثر روشنایی را بعد از کالیبراسیون اندازه‌گیری کردیم، حالت تصویر بر روی ISF Expert، با تنظیم نور پس زمینه بر روی 100، تنظیم تاریکی موضعی (LED Local Dimming) روی متوسط و تنظیم دمای رنگ بر روی warm2 انجام شد.

اگر به دقت تصویر اهمیتی نمی‌دهید، می‌توانید سطح روشنایی بالاتری را بدست آورید. ما با استفاده از تنظیمات پیش فرض حالت تصویر (Picture Mode) را روی “Vivid” و تاریکی موضعی LED را روی ‘Medium’ قرار دادیم و توانستیم با پنجره 10٪ به 487 نقطه برسیم.

حداکثر روشنایی HDR (امتیاز 5.5)

حداکثر روشنایی HDR ناامید کننده است. جزئیات تصویر (هایلایت‌ها) بسیار روشن است، اما در کل، دستگاه نمی‌تواند به اندازه کافی روشن شود تا جزئیات را در HDR به نمایش بگذارد.

ما میزان حداکثر روشنایی را قبل از کالیبراسیون، با استفاده از حالت تصویر سینمایی، با تنظیم BackLight (نور پس زمینه) به “100”، تنظیم تاریکی موضعی LED روی “Medium” و تنظیم دمای رنگ روی “Warm2” اندازه گیری کردیم.

اگر به دقت تصویر اهمیتی نمی‌دهید، می‌توانید سطح روشنایی بالاتری را بدست آورید. با استفاده از تنظیمات پیش فرض از حالت تصویری “Vivid” توانستیم با پنجره 10٪ به 455 نقطه برسیم.

یکنواختی خاکستری (امتیاز 7.3)

تلویزیون ال‌جی SM8600 از یکنواختی خاکستری مناسبی برخوردار است. لبه‌های صفحه نمایش کمی تاریک‌تر از بقیه‌ی جاها هستند و برخی از اثرات جزئی صفحه نمایش کثیف در مرکز وجود دارد. در صحنه‌های تاریک‌تر، یکنواختی بهتر است و به سختی متوجه هرگونه درز نور که باعث حواس پرت می‌شود می‌شوید.

زاویه دید (امتیاز 6.8)

علی رغم داشتن پنل IPS که دارای زاویه دید گسترده‌ای است، این تلویزیون تنها زاویه‌ی دید خوبی دارد. به طور کلی، هنگام مشاهده محتوا از طرفین، تصویر نسبتاً دقیق باقی می‌ماند، اما شما در بعضی از نقاط، دقت تصویر را در زاویه دید بزرگ از دست می‌دهید. جانشین این مدل تلویزیون ال‌جی NANO85 است که زاویه دید گسترده‌تری دارد.

یکنواختی رنگ سیاه (امتیاز 4.9)

SM8600 از یکنواختی مشکی ناامیدکننده‌ای برخوردار است، که این موضوع در تلویزیون‌های دارای پنل IPS انتظار می‌رود. هنگام غیر فعال شدن تاریکی موضوعی، نور پس زمینه قابل مشاهده و درز نور وجود دارد. با فعال شدن تاریکی موضعی و تنظیم آن بر روی حالت “Medium”، لبه‌ها کمی تاریک‌تر هستند اما ناحیه قابل توجهی در اطراف صلیب مرکزی روشن است. عملکرد کلی یکنواختی سیاه دستگاه نسبت به تلویزیون LG SK8000 بهتر است .

یکنواختی رنگ سیاه

بازتاب (انعکاس نور) (امتیاز 8.5)

هندلینگ و فرمان پذیری بازتاب عالی است. فیلتر semi-gloss انتشار بازتاب‌ها را کاهش می‌دهد و شدت کلی آنها را نیز کاهش می‌دهد، بنابراین اگر اتاق شما دارای چند چراغ یا پنجره باشد حواستان پرت نمی‌شود.

قبل از کالیبراسیون (امتیاز 6.0)

ال‌جی SM8600 با تنظیمات قبل از کالیبراسیون از دقت متوسطی برخوردار است. عدم دقت زیادی وجود دارد که اکثر مردم هم ممکن است در سایه‌های خاکستری و در رنگ‌ها متوجه آنها شوند. گاما هدف را به خوبی ردیابی نمی‌کند و بنابراین اکثر صحنه‌ها کمی روشن‌تر از آنچه باید باشند هستند. دمای رنگ به طور قابل توجهی گرمتر از هدف 6500K است و تصویر دارای رنگ زرد مایل به قرمز است.

جانشین این تلویزیون، NANO85 است که از دقت رنگی بهتری برخوردار است.

قبل از کالیبراسیون

پس از کالیبراسیون (امتیاز 9.5)

بعد از کالیبراسیون، ال‌جی SM8600 از دقت رنگی بسیار خوبی برخوردار است. اکثر رنگ‌ها بسیار دقیق هستند، اما گاما به خوبی از هدف پیروی نمی‌کند و صحنه‌های تاریک به همان اندازه که لازم است تاریک نیستند.

تلویزیون دارای ویژگی کالیبراسیون خودکار است که هنوز هم نیاز به استفاده از رنگ سنج دارد.

پس از کالیبراسیون

ورودی 480p (امتیاز 8.0)

تلویزیون ال‌جی SM8600 محتوای 480p مانند DVDها را، بدون هیچ گونه مصنوعات ظاهری ارتقا می‌بخشد.

ورودی 720p (امتیاز 8.0)

محتوای 720p، مانند محتوای گیرنده دیجیتال، از کیفیت بالایی برخوردار است و هیچ مصنوعات غیر طبیعی ندارد.

ورودی 1080p (امتیاز 9.0)

محتوای بلو-ری (Blu_rays) و محتوای 1080p تقریباً به اندازه محتوای بومی 4K مناسب به نظر می‌رسند.

ورودی 4K (امتیاز 10)

در این تلویزیون محتوای بومی 4K کاملاً نمایش داده می‌شود.

ورودی 8K (امتیاز 0)

این تلویزیون 4K است و نمی‌تواند سیگنال 8K را نشان دهد.

طیف رنگ (امتیاز 7.8)

تلویزیون SM8600 از وسعت رنگ و طیف گسترده رنگی خوبی برخوردار است. EOTF برخی از صحنه‌های بسیار تاریک را کمی روشن‌تر می‌کند، اما به طور کلی، محرک ورودی را به خوبی دنبال می‌کند تا زمانی که شروع به گردش سریع، به سمت حداکثر روشنایی تلویزیون کند. حالت ‘بازی’ EOTF تقریباً یکسان است.

ما همچنین تن نقشه برداری را در محرک 50٪ اندازه گرفتیم تا بررسی کنیم تلویزیون از نظر میزان روشنایی در اولویت قرار دارد. فضای رنگی 2020 و نتایج حاصل از فضای رنگی DCI-P3، ترسیم و نقشه در محرک 50٪ بسیار بهتر است. این بدان معنی است که تلویزیون در سطح روشنایی پایین‌تر دقت رنگی بهتری دارد.

حجم رنگ (امتیاز 6.8)

ال‌جی SM8600 از حجم رنگ مناسبی برخوردار است. با این حال، تلویزیون قادر به تولید رنگ‌های عمیق و تیره عمدتا به دلیل نسبت کنتراست متوسطش نیست.

گرادیان (درجه سطح رنگ در نمایشگر) (امتیاز 8.8)

ال‌جی SM8600 دارای قابلیت گرادیان بسیار عالی، شبیه به LG SK8000 است. در اکثر شیب‌ها محتوای واقعی بسیار عالی هستند اما در مواردی که نوار بندی در بیشتر رنگ‌ها و سایه‌ها قابل مشاهده است. تست ما اجرا نشده است. این دستگاه برای اندازه‌گیری عملکرد Gradient در موقعیت‌هایی که به محتوای واقعی‌تر شبیه است طراحی شده است.

اگر می‌خواهید گرادیان (درجه رنگ نمایشگر) را صاف کنید، می‌توانید تنظیمات روان‌سازی گرادیان (Smooth Gradation) را فعال کنید. به نظر می‌رسد که این تنظیمات با محتوای واقعی زندگی مطابقت دارد. فعال کردن درجه صاف ممکن است باعث از بین رفتن جزئیات دقیق شود.

نگهداری موقت تصویر (امتیاز 9.8)

مقداری نگهداری موقت بسیار جزئی تصویر وجود دارد، اما به سرعت ناپدید می‌شود و اکثر افراد آن را نخواهند دید.

خطر پیکسل سوختگی دائمی (امتیاز 10)

در حالی که برخی از پنل‌های IPS می‌توانند نگه داری موقت تصویر را داشته باشند، به نظر نمی‌رسد که این ویژگی دائمی باشد چون پنل IPS در آزمایش طولانی مدت ما مصون مانده است.

حرکت – جنبش

زمان پاسخگویی (امتیاز 8.1)

تلویزیون ال‌جی SM8600 زمان پاسخگویی خوبی دارد. کمی تاری وجود دارد و عملکرد کلی بسیار شبیه به LG SK8000 است .

زمان پاسخگویی

عدم سوسوزدن (لرزش تصویر) (امتیاز 6.0)

LG SM8600 از مدولاسیون عرض پالس (PWM) برای کم نور شدن نور پس زمینه خود استفاده می‌کند. فرکانس سوسو‌ زدن (flicker frequency) می‌تواند به اندازه 240 هرتز باشد، مانند برخی از حالت‌های تصویر تلویزیون که در درجه اول فیلم‌ها حالت‌های (“سینما”، “ISF Expert” (اتاق تاریک) و غیره) قرار دارند. اما، هنگامی که TruMotion فعال است، سوسو ‌زدن در این حالت‌ها به 120هرتز تغییر می‌یابد.

حالت‌های تصویر دیگر مانند “بازی”، “استاندارد”، “ورزش” و غیره همیشه دارای لرزش تصویر 120 هرتز هستند.

درج فریم سیاه (BFI) (امتیاز 10)

ال‌جی SM8600 یک ویژگی درج فریم سیاه اختیاری دارد که می‌تواند فرکانس لرزش را کاهش داده و به کاهش تاری حرکت کمک کند.

برای فعال کردن این گزینه، TruMotion را در حالت ‘کاربر’ فعال کنید این فوراً باعث می‌شود فرکانس لرزش تصویر 120 هرتز بدون توجه به حالت تصویر باشد. اگر Motion Pro را روی “روشن” تنظیم کنید، فرکانس لرزش تصویر 60 هرتز می‌شود.

متاسفانه، این میزان روشنایی تصویر را کاهش می‌دهد، و سوسو‌زدن 60 هرتز می‌تواند برای برخی از افراد آزار دهنده باشد.

هنگامی که شما در حالت “بازی” هستید، فرکانس لرزش تصویر همیشه 120هرتز است. برای پایین آوردن فرکانس به 60 هرتز، باید همان روال قبلی را دنبال کنید.

درون یابی حرکتی

ال‌جی SM8600 می‌تواند محتوای فریم پایین را تا 120 فریم بر ثانیه درون یابی کند. تلویزیون در صحنه‌های خیلی سریع متوقف می‌شود تا از خلق محتوای مصنوعی غیر طبیعی بیش از حد جلوگیری شود. هنگامی که این اتفاق می‌افتد، تغییر ناگهانی در نرخ فریم می‌تواند به عنوان “حرکت ناگهانی” در حرکت قابل توجه باشد. برای فعال کردن درون‌یابی حرکتی، گزینه TruMotion را فعال کنید.

توجه داشته باشید که فقط فعال کردن TruMotion، سوسوی ‌نور پس زمینه را به 120 هرتز تغییر می‌دهد.

پرش تصویر (Stutter) (امتیاز 7.2)

SM8600 دارای زمان پاسخگویی سریع است، که باعث می‌شود تصویر در فیلم‌ها یا سایر محتوای فریم پایین پرش شود. اگر پرش شما را آزار دهد، درون یابی حرکتی یا ویژگی اختیاری قاب سیاه اختیاری می‌تواند کمک کند.

لرزش در 24p (امتیاز 8.9)

ال‌جی SM8600 قادر است لرزش را از اکثر منابع حذف کند. متأسفانه، در طول آزمایش ما، تلویزیون نتوانست لرزش 24p را از سیگنال 60i حذف کند. برای حذف لرزش، گزینه Real Cinema (سینمای واقعی) باید از طریق منوی تنظیمات انتخابی تصویر (Picture Option Settings) فعال شود.

نرخ تجدید متغیر (امتیاز 0)

LG SM8600 دارای نرخ تجدید بومی 120 هرتز است. متاسفانه، به نظر نمی‌رسد که از هیچکدام از فناوری‌های متغیر نرخ فریم‌ها، از جمله FreeSync یا فرمت HDMI 2.1 VRR را پشتیبانی کند. ما این مدل را با یک ایکس باکس وان S، که از HDMI-Forum VRR پشتیبانی می‌کند بر روی C9 آزمایش کردیم. اگرچه ما نمی‌توانیم اطمینان داشته باشیم که دستگاه با منبع HDMI 2.1 کار کند، اما انتظار هم نداریم کار کند. وقتی منبع HDMI 2.1 داشته باشیم، این مسئله را دوباره آزمایش خواهیم کرد.

تاخیر ورودی (امتیاز 8.7)

SM8600 تاخیر ورودی بسیار کمی دارد که خبر خوبی برای گیمرها است. برای بدست آوردن کمترین تاخیر در ورودی، باید تلویزیون را در حالت “Game” تنظیم کنید. برای به دست آوردن تاخیر در ورودی و Chroma 4: 4: 4 کافی است آیکون ورودی را به رایانه شخصی تغییر دهید، حالت تصویر تفاوتی نمی‌کند.

تلویزیون از یک حالت خودکار ورودی که LG آن را “پاسخ سریع بازی” می‌نامد پشتیبانی می‌کند، اما فقط با دستگاه‌های سازگار مانند Xbox One کار می‌کند. هنگامی که “Instant Game Response” تشخیص داد که شما در حال بازی هستید، به حالت “بازی” تغییر می‌یابد. پس از آن، اگر آن را به حالت تصویر دیگری تغییر دهید، باز هم تاخیر ورودی را کم می‌کنید و تنها تنظیمات موجود حالت‌های “بازی” هستند. این بدان معناست که با فعال کردن ‘Instant Game Response’، همه حالت‌های تصویر می‌توانند دارای همان ورودی کم باشند.

رزولوشن‌های پشتیبانی‌شده (امتیاز 9.6)

تا زمانی که حالت PC فعال باشد تمام رزلوشن‌های پشتیبانی‌شده می‌توانند chroma 4: 4: 4 مناسب را نشان دهند، به جز 1080p @ 120Hz که این کار را نمی‌کند.

برخی از وضوح پهنای باند، مانند +4k @ 60Hz HDR، به تنظیمات Deep Color HDMI ULTRA HD (حالت رنگی عمیق HDMI در Ultra HD) نیاز دارند تا برای درگاه مورد استفاده فعال شود.

همه ورودی‌های

HDMI: 4

USB: 3
خروجی صدای دیجیتال نوری:1

ورودی کامپوزیت: 1 (شامل آداپتور)

تنظیم کننده (کابل / آنتن) 1

اترنت: 1

همه ورودی‌های

درگاه‌های ورودی که در پشت تلویزیون قرار گرفته‌اند می‌توانند با توجه به منطقه‌ای که تلویزیون در آن عرضه شده است متفاوت باشند.

مشخصات ورودی

HDR10: دارد

دالبی ویژن: دارد

HLG: دارد

پهنای باند کامل HDMI 2.0: دارد (HDMI 1،2،3،4)

CEC: دارد

HDCP 2.2 بله (HDMI 1،2،3،4)

پشتیبانی از Wi-Fi: دارد (2.4 گیگاهرتز، 5 گیگاهرتز)

مشخص نیست LG SM8600 از HDMI 2.1 پشتیبانی می‌کند یا خیر. در حال حاضر، ما به هیچ وجه نمی‌توانیم این را تایید کنیم، زیرا هیچ راهی برای ارسال سیگنال HDMI 2.1 نداریم. ما وقتی دستگاهی را داریم که قادر به ارسال چنین سیگنالی باشد، این موضوع را دوباره آزمایش خواهیم کرد.

گذرگاه صوتی

همانند OLEDهای 2018 ال‌جی، ال‌جی SM8600 از پشتیبان DTS و Dolby Digital از یک گیرنده استاندارد ARC پشتیبانی می‌کند. این دستگاه از eARC پشتیبانی نمی‌کند اما LG C9 OLED از این گیرنده پشتیبانی می‌کند.

کیفیت صدا

فرکانس پاسخگویی (امتیاز 5.2)

پاسخ فرکانس دستگاه ضعیف است. باس این تلویزیون لرزش و هیاهو نخواهد داشت، و فاقد صدای ضرب نیز هست. پاسخ فرکانس بالاتر از نقطه فرمت با فرکانس پایین (LFE) مناسب است و به همین دلیل متعادل است بنابراین دستگاه گفتگوی روشنی را ایجاد می‌کند. صدای این تلویزیون بلند نمی‌شود و سیستم تصحیح اتاق ندارد.

تحریف (اعوجاج) (امتیاز 6.2)

عملکرد اعوجاج این مدل متوسط است. مقدار کلی تولید THD کمی افزایش یافته است، اما به جایی نمی‌رسد که اشیاء منحرف کننده صدا حواس پرتی ایجاد کنند.

ویژگی‌های هوشمند

رابط کاربری (امتیاز 8.5)

LG SM8600 دارای رابط کاربری بسیار خوبی است که استفاده از آن آسان است. این رابط نسبتاً روان است و ما هیچ مسئله جدی با آن نداشتیم.

این رابط کاربری جدید در سال 2019 است. به نظر می‌رسد صفحه اصلی داشبورد مهمترین تغییر را داشته و بسیار شبیه به Smart Things سامسونگ است.

تبلیغات رایگان (امتیاز 0)

ما تبلیغاتی در این تلویزیون پیدا نکردیم، اما تلویزیون‌های ال‌جی دارای تبلیغات و محتوای پیشنهادی هستند. متاسفانه، شما نمی‌توانید به طور کامل تبلیغات را غیر فعال کنید، اما یک گزینه منو به نام “ارتقاء خانه” وجود دارد که به شما امکان می‌دهد تا مربع را در نوار خانه خاموش کنید.

برنامه‌ها و ویژگی‌ها (امتیاز 8.0)

SM8600 دقیقاً مانند اکثر تلویزیون‌های ال‌جی، دارای انتخاب عالی در برنامه‌های داخلی است. فروشگاه محتوای ال‌جی میزبان یکی از بزرگترین انتخاب برنامه‌های موجود است.

برنامه‌ها و ویژگی‌ها

ریموت کنترل (امتیاز 9.0)

ریموت دستگاه با ریموت LG C9 OLED یکسان است و از ویژگی‌های مشابهی برخوردار است. همچنین شبیه به LG SK8000 است اما چند ویژگی اضافه شده نیز دارد. اکنون می‌توانید کنترل از راه دور را برای کارکرد به عنوان یک ریموت جهانی با سایر دستگاه‌ها از طریق IR برنامه ریزی کنید و حتی در صورت عدم پشتیبانی از HDMI-CEC، این مدل عالی است. این شبیه به ویژگی One Remote سامسونگ است.

مانند تلویزیون‌های گذشته ال‌جی، از ریموت می‌توان به عنوان نشانگر ماوس استفاده کرد، اما می‌توانید با استفاده از دکمه‌های جهت دار، رابط را حرکت دهید. ریموت دارای یک میکروفون داخلی است که به شما امکان می‌دهد عملکردهای خاصی را انجام داده و با صدای خود جستجو کنید.

ریموت کنترل

دکمه‌های کنترل زیر تلویزیون (کلید‌های سرخود)

کنترل‌ها در مرکز تلویزیون هستند. کنترل این مدل یک دکمه واحد است که به شما امکان می‌دهد تلویزیون را روشن یا خاموش کنید، صدا را تنظیم کنید یا کانال‌ها را تغییر دهید.

محتوای درون جعبه

دفترچه راهنمای کاربر

ریموت کنترل

گیره مدیریت کابل

آداپتور ترکیبی کامپوزیت

باتری

Not Shown: کابل برق

متفرقه

مصرف برق 54 ولت

مصرف برق (حداکثر) 116 W

سیستم عامل 03.50.20

تفاوت بین اندازه و متغیرها

ما 55SM8600 را آزمایش کردیم. برای بیشتر قسمت‌ها، انتظار داریم که بررسی ما برای مدل 49SM8600، 65SM8600 و مدل 75SM8670 معتبر باشد.

یک نوع اروپایی از دستگاه وجود دارد که SM8500 نام دارد، این مدل طراحی کمی متفاوت دارد، اما انتظار داریم عملکرد آن تقریباً یکسان باشد.

ال‌جی SM8600 در مقایسه با تلویزیون‌های دیگر

ال‌جی SM8600 یک تلویزیون مناسب و با عملکرد بازی خوب است.

ال‌جی SM8600 در مقایسه با تلویزیون‌های دیگر
بالا سمت چپ: LG UM7300، پایین سمت چپ: Samsung RU7300، وسط: LG SM8600، بالا سمت راست: Vizio V Series، پایین سمت راست: Samsung RU7100

ال‌جی SM9000

ال‌جی SM9000 بهتر از SM8600 می‌باشد. SM9000 روشن‌تر است و از ویژگی تاریکی موضعی بهتری برخوردار است (اما هنوز هم ناامید کننده). SM9000 کمی تکنولوژِی به‌روزتری خواهد داشت، زیرا از فناوری نرخ نوسازی متغیر جدید HDMI 2.1، eARC و HDMI Forum پشتیبانی می‌کند.

سامسونگ RU8000

سامسونگ RU8000 و ال‌جی SM8600 با استفاده از فن‌آوری‌های مختلف، هر کدام نقاط قوت و ضعف خود را دارا هستند. RU8000 برای مشاهده در یک اتاق تاریک مناسب است و بهتر است مستقیم در جلوی آن بنشینید. ال‌جی SM8600 برای اتاق روشن‌تر مناسب‌تر است و زاویه دید گسترده آن برای صندلی‌های جانبی بهتر است. فراتر از این اختلافات، RU8000 روشن‌تر است اما دارای بازتاب بدتری است.

سونی X8500G

سونی X8500G اندکی از ال‌جی SM8600 بهتر است. سونی می‌تواند بسیار روشن‌تر شود و از یکنواختی خاکستری، زاویه دید بهتر و هندلینگ حرکت بهتری برخوردار است. از طرف دیگر، ال‌جی از کنتراست بهتر، تاریکی موضعی و طیف گسترده‌تر رنگ برخوردار است.

سامسونگ Q60 / Q60R QLED

سامسونگ Q60R و ال‌جی SM8600 از فناوری‌های مختلف پنل استفاده می‌کنند که هر کدام نقاط ضعف و قوت خود را دارند. Q60R از عملکرد اتاق تاریک بهتری برخوردار است، اما شما باید مستقیماً در مقابل آن بنشینید. همچنین بسیار روشن‌تر است، اما بازتاب بدتری دارد. ال‌جی SM8600 برای اتاق‌هایی که دارای چیدمان صندلی گسترده‌ای است، از آنجا که تصویر در هنگام مشاهده از طرفین، دقیق‌تر است، مناسب‌تر می‌باشد.

ویژگی تلویزیون SM8600 تلویزیون SM9000 تلویزیون X8500G تلویزیون Q60R
طراحی 8.0 8.3 8.0 7.5
کیفیت تصویر 7.0 7.3 7.1 7.4
زمان پاسخگویی 7.5 7.7 8.0 8.5
ورودی‌ها 8.9 8.9 8.5 8.9
کیفیت صدا 5.5 6.9 6.0 6.4
ویژگی‌های هوشمند 8.2 8.2 8.1 8.1
نمایش فیلم 6.1 6.8 5.8 6.8
برنامه‌های تلویزیون 7.5 7.9 8.2 7.4
محتوای ورزشی 7.6 7.7 8.0 7.5
بازی‌های ویدیویی 7.7 8.1 7.6 8.3
فیلم‌های HDR 6.0 6.6 5.9 6.7
بازی‌های HDR 7.2 7.7 7.0 7.9
مانیتور PC 8.1 8.4 8.0 7.8

درباره‌ی مسعود رسولی

همچنین ببینید

بررسی تخصصی تلویزیون NANO75

نقد و بررسی تخصصی تلویزیون ال‌جی NANO75

تلویزیون NANO75 به عنوان ارزان‌ترین مدل نانوسل در سال 2021 معرفی شده است. این تلویزیون ال‌جی دارای مزایا و معایبی است که در تصمیم گیری شما برای خرید تأثیرگذار خواهد بود؛ با ما در مطلب بررسی تخصصی NANO75 همراه شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *