تلویزیون ال‌جی NANO81

نقد و بررسی تخصصی تلویزیون نانوسل ال‌جی NANO81 سری 2020

ال‌جی NANO81 تلویزیونی مناسب با صفحه IPS است. این محصول یک تلویزیون بسیار ساده است که به ویژگی‌های جذابی مجهز نشده است، زیرا از هیچ فناوری با نرخ تازه سازی متغیر (VRR) یا Dolby Vision پشتیبانی نمی‌کند. این محصول زاویه دید گسترده‌ای دارد، بنابراین انتخاب خوبی برای تماشای بازی با جمعی بزرگ از دوستان می‌باشد. متأسفانه، افرادی که از تماشای فیلم در تاریکی لذت می‌برند ممکن است از نسبت کنتراست پایین، ویژگی تاریکی موضعی و مشکلات یکنواخت ناامید شوند. این تلویزیون انتخاب خوبی برای گیمرهای کنسول است، زیرا از زمان پاسخگویی مناسبی برخوردار است و به تاخیر ورودی بسیار کمی مجهز شده است. در کل، این تلویزیون نسبتاً خوب، با طراحی جذاب و یک پایه ایستاده عالی ظاهر شده است.

نقد و بررسی تخصصی تلویزیون ال‌جی NANO81
امتیاز کلی:
کنتراست 6.5
تاریکی موضعی (Local Dimming) 1.5
حداکثر روشنایی SDR 5.9
حداکثر روشنایی HDR 5.6
زاویه دید 7.6
یکنواختی رنگ مشکی 4.4
بازتاب نور 8.8
ورودی 4K 10
زمان پاسخگویی 7.2
لرزش و سوسو 6.0
امتیاز نمایش انواع محتوای ویدیویی:
نمایش فیلم 6.2
برنامه‌های تلویزیون 7.8
محتوای ورزشی 7.5
بازی‌های ویدیویی 7.5
فیلم‌های HDR 5.9
بازی‌های HDR 6.9
مانیتور PC 8.1

زاویه دید گسترده.

بازتاب عالی.

تاخیر ورودی فوق‌العاده کم.

عملکرد ضعیف در اتاق تاریک.

خیلی روشن نمی‌شود.

عدم پشتیبانی از VRR.

استفاده ترکیبی از NANO81 (امتیاز 7.0)

ال‌جی NANO81 یک تلویزیون مناسب برای اکثر موارد است. با داشتن پنل IPS، گزینه خوبی برای تماشای ورزش با گروهی از دوستان یا استفاده از آن به عنوان مانیتور کامپیوتر است. از نسبت کنتراست کم و یکنواختی سیاه ضعیف برخوردار است و ویژگی تاریکی موضعی آن تعریفی ندارد، بنابراین تماشای فیلم در تاریکی گزینه مناسبی نمی‌باشد. این محصول پشتیبانی از VRR را ندارد و از سرعت تجدید 60Hz بهره می‌برد، اما تاخیر فوق العاده ورودی کم و زمان پاسخگویی مناسب برای گیمرها ‌می‌تواند خبری خوشحال کننده باشد.

نمایش فیلم (امتیاز 6.2)

ال‌جی NANO81 برای تماشای فیلم عملکرد متوسط دارد. این محصول به پنل IPS مجهز شده است که نسبت کنتراست پایینی دارد و ویژگی تاریکی موضعی آن مطلوب نیست. همچنین از یکنواختی سیاه ضعیفی برخوردار است، بنابراین صحنه‌های تاریک خوب به نظر نمی‌رسد. خوشبختانه، این تلویزیون محتوای رزولوشن پایین را به خوبی ارتقا می‌دهد و لرزش را از منابع 24p مانند برنامه‌های بومی حذف می‌کند.

برنامه‌های تلویزیون (امتیاز 7.8)

LG NANO81 برای برنامه‌های تلویزیونی بسیار مناسب است. از قدرت انعکاس بسیار خوبی برخوردار است، اما خیلی روشن نیست، بنابراین باید از قرار دادن آن در اتاق‌های خیلی روشن خودداری کنید. این محصول زاویه دید گسترده‌ای دارد و بدون هیچ مشکلی محتوای 720p را مانند گیرنده دیجیتالی افزایش می‌دهد. پلتفرم webOS ال‌جی همچنین تعداد زیادی برنامه برای بارگیری در دسترس کاربر قرار می‌دهد.

محتوای ورزشی (امتیاز 7.5)

ال‌جی NANO81 برای ورزش مناسب است. در صورت تماشای بازی با گروه بزرگی از دوستان، زاویه دید گسترده‌ای دارد. این محصول زمان پاسخگویی مناسبی دارد، بنابراین محتوای سریع در حال حرکت فاقد دنباله تاری می‌باشند و همچنین تقریباً هیچ جلوه صفحه نمایش کثیف (Dirty Screen) وجود ندارد. شما باید از تماشای ورزش در اتاق‌های واقعاً روشن خودداری کنید، زیرا عملکرد مطلوبی را ارائه نمی‌دهد، اما از انعکاس بسیار خوبی برخوردار است.

بازی‌های ویدیویی (امتیاز 7.5)

ال‌جی NANO81 برای بازی‌های ویدیویی مناسب است. به ویژگی‌های بازی مانند پشتیبانی از VRR مجهز نشده است و به نرخ تازه سازی 60 هرتز محدود می‌شود. اما، از یک زمان پاسخگویی مناسب و یک تأخیر ورودی فوق العاده کم برخوردار است. همچنین محتوای 1080p را بسیار خوب ارتقا می‌دهد، بنابراین تلویزیون خوبی برای کنسول‌های بازی است.

فیلم‌های HDR (امتیاز 5.9)

کیفیت ال‌جی NANO81 برای فیلم‌های HDR ناامید کننده است و از Dolby Vision پشتیبانی نمی‌کند، طیف رنگی آن مناسب است و به اندازه کافی روشن نمی‌شود تا تصاویر جزئیات دقیق را در HDR ایجاد نماید، بنابراین با محتوای SDR تفاوتی ندارد. همچنین دارای نسبت کنتراست کم، ویژگی تاریکی موضعی و یکنواختی ضعیف سیاه است. در حالات بالا، لرزش را از منابع بومی 24p حذف می‌کند.

بازی HDR (امتیاز 6.9)

تلویزیون NANO81 برای بازی‌های HDR مناسب است و دلیل اصلی آن عملکرد خوب بازی آن می‌باشد. تاخیر ورودی فوق العاده کم و زمان پاسخگویی مناسبی دارد، اما محتوای HDR خوب نمایش داده نمی‌شود. دامنه رنگ آن کمی محدود است و به اندازه کافی روشن نمی‌شود تا نکات برجسته را به نمایش بگذارد. همچنین، این تلویزیون محدود به یک نرخ تجدید 60Hz مجهز شده است و از VRR پشتیبانی نمی‌کند.

مانیتور کامپیوتر (امتیاز 8.9)

LG NANO81 انتخاب بسیار خوبی برای استفاده به عنوان مانیتور کامپیوتر است. این محصول کروما 4: 4: 4 را مناسب نشان می‌دهد، که برای خواندن متن مهم است. این تلویزیون ال‌جی زاویه دید گسترده‌ای دارد، بنابراین انتخاب خوبی برای قرار دادن در اتاق کنفرانس است. این محصول بهترین تلویزیون برای قرار دادن در اتاق‌های روشن نمی‌باشد، اگرچه از قدرت انعکاس بسیار خوبی برخوردار است، اما برای مقابله با تابش خیره کننده به اندازه کافی روشن نمی‌شود.

وضعیت بازار ال‌جی NANO81

ال‌جی NANO81 یک تلویزیون میان‌رده در سری NanoCell ال‌جی است که جایگزین ال‌جی SM8100 2019 شده و در زیر ال‌جی NANO85 قرار دارد. در کانادا، با نام LG NANO80، با یک پایه متفاوت به فروش می‌رسد. رقبای اصلی آن سامسونگ Q60T QLED، سونی X8000H و ویزیو V Series 2020 هستند.

طراحی

استایل (امتیاز 9.0)

ال‌جی NANO81 از طراحی بسیار خوبی برخوردار است و از نظر کیفیت ساخت و قاب، بسیار شبیه ال‌جی NANO85 و ال‌جی SM8600 است. پایه این تلویزیون دارای همان پایه نصب شده در SM8600 می‌باشد که به آن نمای برتری نسبت به دو پایه NANO85 داده است.

پایه

پایه به شکل هلالی و از جنس پلاستیکی است و زیر پایه از جنس فلز می‌باشد. قسمت مرکزی که به تلویزیون وصل می‌شود پلاستیکی است و تلویزیون را به خوبی ثابت نگه نمی‌دارد، همچنین باعث حرکات زیادی خواهد شد.

پایه تلویزیون ال‌جی NANO81

نمای پشتی

قسمت پشتی از یک ورق نازک از جنس فلز ساخته شده است که تقریباً احساس جنس پلاستیکی را به کاربر القا می‌کند و دارای یک بافت کاملاً برس شده است. پنل پشتی به راحتی خم می‌شود. همچنین، مدیریت کابل از طریق پایه هدایت می‌شود و نصبی آسان برای شما به ارمغان می‌آورد.

نمایه پشتی تلویزیون ال‌جی NANO81

فریم اطراف نمایشگر

فریم اطراف نمایشگر بسیاری نازک و جذاب طراحی شده است.

ضخامت

ال‌جی NANO81 با پایه، نسبتاً ضخیم عرضه شده و شما به یک میز بزرگ برای نگهداری از آن نیاز دارید. اگر تلویزیون را روی دیوار نصب کنید برجستگی زیادی را مشاهده نخواهید کرد.

ضخامت تلویزیون ال‌جی NANO81

کیفیت ساخت (امتیاز 7.0)

کیفیت ساخت مناسب و بسیار شبیه به ال‌جی SM8600 است. پایه بسیار تکان می‌خورد و پنل پشتی از انعطاف زیادی برخوردار است. همچنین، می‌توانید پیچ‌ها و خطوطی را که قسمت‌های مختلف تلویزیون به آن متصل شده‌اند، مشاهده کنید.

کیفیت تصویر

کنتراست (امتیاز 6.5)

نسبت کنتراست خوب است. در واقع عملکرد بهتری را نسبت به بیشتر پنل‌های IPS دارد، اما رنگ‌های سیاه هنگام مشاهده در تاریکی، خاکستری به نظر می‌رسند. یک ویژگی تاریکی موضعی وجود دارد که فقط کمی کنتراست را بهبود می‌بخشد.

تاریکی موضعی (امتیاز 1.5)

ال‌جی NANO81 از ویژگی تاریکی موضعی برخوردار است. این قابلیت دارای شش ناحیه کم نور است و سوژه روشن کل مناطق را روشن می‌کند، بنابراین می‌توانید مکان شروع و خاتمه هر ناحیه را ببینید که حتی هنگام مشاهده محتوای واقعی باعث حواس پرتی می‌شود. با توجه به این مسئله، در زیرنویس‌ها و سوژه روشن مسائل قابل توجهی در شکوفایی و یکنواختی وجود دارد. در صعود، صحنه‌ها را خرد نمی‌کند و به خوبی لرزش بین اشیاء را از بین می‌برد. توصیه می‌کنیم که محلی سازی تاریکی موضعی را روی “Medium” تنظیم کنید، زیرا این امر باعث عملکرد بهتری از “High” می‌شود.

حداکثر روشنایی SDR (امتیاز 5.9)

تلویزیون NANO81 از حداکثر روشنایی SDR ناامید کننده‌ای برخوردار است. این تلویزیون خیلی روشن نیست و برای مبارزه با تابش خیره کننده در اتاق‌های روشن کافی نمی‌باشد. در بیشتر موارد، روشنایی آن با محتوای متنوع سازگار است.

ما میزان روشنایی بعد از کالیبراسیون را در حالت تصویر’Expert (حالت تاریک)، با تاریکی موضعی در Medium، تنظیم نور پس زمینه روی’Max’ و دمای رنگ تنظیم شده بر روی’2Warm’ اندازه گیری کردیم.

اگر به دقت تصویر اهمیت نمی‌دهید و می‌خواهید درخشان ترین تصویر ممکن را مشاهده نمایید، حالت تصویر را روی “Vivid”، تاریکی موضعی روی “High” و نور پس زمینه را روی “Max” تنظیم کنید. ما در تست پنجره اوج 2٪ توانستیم 504 نیت روشنایی را بدست آوریم.

حداکثر روشنایی HDR (امتیاز 5.6)

ال‌جی NANO81 از روشنایی ناامید کننده‌ای در HDR برخوردار است. به اندازه کافی روشن نمی‌شود، زیرا نمی‌تواند جزئیات برجسته تصاویر را همانطور که هستند به نمایش بگذارد، بنابراین محتوای HDR تفاوت چندانی با SDR ندارد.

ما روشنایی قبل از کالیبراسیون را در حالت تصویر “HDR Cinema” با تاریکی موضعی روی “متوسط”، نور پس زمینه روی “حداکثر” و دمای رنگ روی “2Warm” اندازه گیری کردیم. همانطور که در آزمون حداکثر پنجره مشاهده شد، درخشان ترین تصاویر تلویزیون با این تنظیمات بود.

یکنواختی رنگ خاکستری (امتیاز 7.7)

ال‌جی NANO81 از یکنواختی خاکستری خوبی برخوردار است. لبه‌های صفحه نمایش کمی تیره‌تر هستند. در مرکز نمایشگر اثر صفحه کثیف (Dirty Screen) بسیار کمی نیز وجود دارد که برای علاقه مندان به ورزش بسیار مناسب است. یکنواختی در صحنه‌های تاریک بسیار بهتر است، اما نور پس زمینه قابل مشاهده در گوشه پایین سمت راست وجود دارد.

زاویه دید (امتیاز 7.6)

همانطور که از تلویزیون پانل IPS انتظار می‌رود، زاویه دید مطلوب می‌باشد. این محصول در مقایسه با تلویزیون‌های ال جی مدل LG 2020 مانند: ال‌جی NANO90 بهتر از سایر تلویزیون‌ها می‌باشد. هنگام مشاهده تصویر از اطراف ایده آل است و برای یک فضای صندلی گسترده مناسب می‌باشد.

یکنواختی رنگ سیاه (امتیاز 4.4)

در تلویزیون ال‌جی NANO81 یکنواختی رنگ سیاه مناسب نیست. بدون تاریکی موضعی است و در گوشه پایین سمت راست، سایه و نور پس زمینه وجود دارد و صفحه آن بیشتر از رنگ سیاه، سفید و آبی می‌باشد. با تاریکی موضعی، یکنواختی حتی بدتر هم می‌شود، زیرا سایه‌هایی در کنار صلیب آزمایش به چشم می‌خورد که یکنواختی سیاه را بدتر کرده است.

یکنواختی رنگ سیاه (امتیاز 4.4)

بازتاب (انعکاس نور) (امتیاز 8.8)

LG NANO81 دارای عملکرد انعکاس بسیار خوبی است. حتی با تابش مستقیم نور خورشید روی تلویزیون، بازتاب‌ها زیاد موجب حواس پرت نمی‌شوند.

قبل از کالیبراسیون (امتیاز 6.6)

ال‌جی NANO81 از دقت رنگ در حالت پیش فرض برخوردار است. رنگ‌ها نسبتاً دقیق هستند، اما دمای رنگ بسیار سرد است و به تصویر رنگ آبی تیره می‌بخشد. تعادل رنگ سفید خاموش است و گاما منحنی را به خوبی دنبال نمی‌کند، زیرا اکثر صحنه‌ها تاریک‌تر از آنچه که باید باشند به نظر می‌رسند.

قبل از کالیبراسیون (امتیاز 6.6)

بعد از کالیبراسیون (امتیاز 9.1)

 ال‌جی NANO81 دارای دقت رنگ فوق‌العاده‌ای پس از کالیبراسیون است. عدم وجود دقت در بقیه، بدون کمک یک رنگ سنج، دشوار است و گاما تقریباً به طور کامل از هدف پیروی می‌کند. دمای رنگ هنگام نمایش تصویری با 5٪ و 10٪ محرک، سرد است که بر نمره گذاری دمای رنگ تأثیر می‌گذارد. دما با تمام سطوح محرک دیگری که آزمایش کردیم به هدف 6500K نزدیکتر است.

بعد از کالیبراسیون (امتیاز 9.1)

ورودی 480p (امتیاز 8.0)

ال‌جی NANO81 بدون هیچ مشکلی محتوای 480p را مانند DVD افزایش می‌دهد.

ورودی 720p (امتیاز 8.0)

محتوای 720p، مانند گیرنده دیجیتالی، بدون هیچ گونه اثر قابل توجهی ارتقا می‌یابد.

ورودی 1080p (امتیاز 9.0)

محتوای 1080p، مانند پخش کننده‌های Blu-ray یا برنامه‌های بومی، تقریباً به خوبی محتوای 4K به نظر می‌رسد.

ورودی 4K (امتیاز 10)

ال‌جی NANO81 محتوای 4K را کاملاً به نمایش می‌گذارد.

ورودی 8K (امتیاز 0)

این تلویزیون 4K است و از سیگنال 8K پشتیبانی نمی‌کند.

پیکسل‌ها

این تلویزیون از نوعی پنل IPS مشابه پنل موجود در ال‌جی NANO85 استفاده می‌کند.

وسعت درنگ (امتیاز 7.4)

طیف رنگی مناسب می‌باشد. در این محصول پوشش چشمگیر از فضای رنگی DCI-P3 استفاده شده که در بیشتر محتوای HDR استفاده می‌کند، اما از فضای رنگی محدود تر Rec. 2020 برخوردار است.

در بیشتر موارد، EOTF منحنی را کاملاً خوب دنبال می‌کند، با این تفاوت که اکثر صحنه‌ها خیلی روشن هستند. در حالت «بازی» نیز دقیقاً همان عملکرد را دارد.

اگر HDR را بسیار کم رنگ می‌بینید، Local Dimming را روی “High ،” کنتراست پویا را روی روی “Medium” قرار دهید و نقشه نویسی Dynamic Tone را فعال کنید. تصویر به وضوح روشن‌تر است.

حجم رنگ (امتیاز 6.2)

حجم رنگ ال‌جی NANO81 متوسط است، به دلیل نسبت کنتراست پایین و طیف رنگ محدود، رنگ‌ها را در سطح درخشندگی‌های مختلف به خوبی نمایش نمی‌دهد و نمی‌تواند رنگ‌های تیره و اشباع را به نمایش بگذارد.

گرادیان (درجه سطح رنگ در نمایشگر) (امتیاز 7.6)

ال‌جی NANO81 عملکرد هندلینگ گرادیان خوبی دارد. در همه رنگ‌ها مخصوصاً با رنگ‌های تیره و خاکستری باند قابل توجهی وجود دارد. در محتوای واقعی، فعال سازی Smooth Gradination به صاف کردن گرادیان‌ها کمک می‌کند و اگر نمی‌خواهید جزئیات بیش از حد از دست ندهید، آن را روی “Low” قرار دهید.

حفظ تصویر موقت (امتیاز 10)

حتی پس از نمایش 10 دقیقه عکس تست استاتیک با کنتراست بالا، هیچ نشانه‌ای از حفظ موقت تصویر وجود ندارد، که بسیار عالی است.

خطر ماندگاری دائمی تصویر (امتیاز 10)

اگرچه برخی از پنل‌های IPS می‌توانند از حفظ موقت تصویر رنج ببرند، اما به نظر نمی‌رسد این کار طولانی مدت ما دائمی باشد.

حرکت – جنبش

زمان پاسخگویی (امتیاز 7.2)

ال‌جی NANO81 زمان پاسخگویی مناسبی دارد، کمی بدتر از ال‌جی NANO85 است که دارای نرخ تازه سازی 120 هرتز می‌باشد. در انتقال تاریکی و در حرکت سریع دوتایی شدن تصویر بیش از حد وجود دارد.

زمان پاسخگویی (امتیاز 7.2)

عدم سوسوزدن (لرزش تصویر) (امتیاز 6.0)

این تلویزیون برای کم نور شدن نور پس زمینه خود از مدولاسیون عرض پالس (PWM) استفاده می‌کند. در حالت‌های ‘Filmmaker’ و ‘Expert (اتاق روشن)’ و ‘Expert (اتاق تاریک)’ لرزش تصویر با سرعت 240Hz وجود دارد. در هر حالت تصویر دیگر، از جمله “بازی” در 120 هرتز لرزش تصویر وجود دارد.

درج فریم سیاه (امتیاز 5.4)

متأسفانه، این تلویزیون از ویژگی درج فریم سیاه برای بهبود ظاهر حرکت برخوردار نیست. نور پس زمینه در بیشتر حالت‌ها با سرعت 120Hz می‌لرزد.

درون‌یابی حرکتی

ال‌جی NANO81 محتوای فریم پایین را تا 60 فریم در ثانیه درون یابی می‌کند، عنوان ” soap effect Opera” (نرم کننده تصویر) در کل مناسب به نظر می‌رسد و در صحنه‌های کندتر همه چیز را صاف می‌کند، اما در صحنه‌های اکشن و ایجاد مصنوعات قابل مشاهده متوقف نمی‌شود.

پرش تصویر (امتیاز 8.0)

با توجه به زمان واکنش آهسته‌تر تلویزیون، هنگام نمایش محتوای فریم پایین، پرش تصویر زیادی در این تلویزیون وجود ندارد. تلویزیون ال‌جی مشابه TU8000 سامسونگ است.

لرزش 24p (امتیاز 7.8)

ال‌جی NANO81 می‌تواند لرزش را از محتوای 24p مانند: برنامه‌های بومی حذف کند، اما مانند اکثر تلویزیون‌های 60 هرتزی، نمی‌تواند لرزش 24p را از سیگنال‌های 60p / i حذف کند. برای حذف لرزش، Real Cinema را فعال کنید.

نرخ تجدید متغیر

تلویزیون NANO81 از هیچ فناوری نرخ تازه سازی متغیر پشتیبانی نمی‌کند.

ورودی‌ها

تاخیر ورودی (امتیاز 9.2)

تاخیر ورودی ال‌جی NANO81 بسیار کم و حتی کمتر از NANO85 و ال‌جی NANO90 است. برای دستیابی به کمترین تأخیر ورودی ممکن بهتر است در حالت “بازی” باشید و تلویزیون دارای “حالت تأخیر کم خودکار” است که با اتصال دستگاه سازگار به طور خودکار به حالت “بازی” تغییر حالت می‌دهد. برای فعال کردن آن، گزینه Instant Game Response را فعال کنید.

رزولوشن‌های پشتیبانی شده (امتیاز 8.3)

کلیه وضوح با سرعت 60 هرتز در این تلویزیون پشتیبانی می‌شود. این محصول کروما 4: 4: 4 مناسب را نشان می‌دهد، که اگر از این تلویزیون به عنوان مانیتور کامپیوتر استفاده می‌کنید برای خواندن متن خوب است. برای این کار، نماد ورودی را روی PC تنظیم کنید. همچنین، HDMI Ultra HD Deep Color را فعال کنید تا به پهنای باند کامل برسید.

توجه داشته باشید که ما توانستیم سیگنال‌های 1080p @ 120Hz و 1440p @ 120Hz را وارد کنیم، اما در 1080p از فریم استفاده می‌کند و در 1440p، به درستی تصویر را نشان نمی‌دهد، بنابراین قابل استفاده نیست.

همه ورودی‌ها

HDMI: 4

USB: 2

خروجی صوتی دیجیتال نوری: 1

ورودی کامپوننت: 1 (شامل آداپتور)

ورودی کامپوزیت: 1 (شامل آداپتور)

تنظیم کننده (کابل / آنتن): 1

اترنت: 1

ورودی‌های تلویزیون ال‌جی NANO81

مشخصات ورودی

HDR10: دارد

HLG: دارد

پهنای باند کامل HDMI 2.0: دارد (HDMI 1،2،3،4)

CEC: دارد

HDCP 2.2: دارد (HDMI 1،2،3،4)

پشتیبانی Wi-Fi: دارد (2.4 گیگاهرتز 5 گیگاهرتز)

ال‌جی NANO81 برخلاف ال‌جی NANO85، از Dolby Vision پشتیبانی نمی‌کند.

گذرگاه صوتی

ال‌جی در سال 2020 رمزگشایی DTS خود را از تلویزیون‌های خود حذف کرد، بنابراین ال‌جی NANO81 فقط از طریق ARC و از Dolby Digital پشتیبانی می‌کند. ما در حین آزمایش با ARC یک اشکال را تجربه کردیم.

کیفیت صدا

پاسخ فرکانسی (امتیاز 5.9)

پاسخ فرکانسی ناامید کننده و مشابه ال‌جی SM8600 2019 است. نه می‌تواند باس عمیق تولید کند و نه خیلی صدای آن بلند می‌شود، بنابراین برای محیط‌های پر سر و صدا ایده آل نیست. یک ویژگی تصحیح اتاق از طریق منوی “سرویس AI” وجود دارد.

تحریف (اعوجاج) (امتیاز 6.6)

ال‌جی NANO81 عملکرد اعوجاج مناسبی دارد. حداقل اعوجاج‌ هارمونیک کل در سطح گوش دادن متوسط وجود دارد، اما در حداکثر حجم آن قابل توجه است.

ویژگی‌های هوشمند

رابط کاربری (امتیاز 8.5)

ال‌جی NANO81 با سیستم عامل webOS کار می‌کند، استفاده از آن کاملاً آسان و روان است. ما هنگام آزمایش با مشکلاتی روبرو شدیم، زیرا همانطور که با چرخ اسکرول و اشاره گر از راه دور مستقیم به تلویزیون در منوها حرکت می‌کردیم، منو گیر می‌کرد و ما قادر به انتخاب چیزی پایین تر از لیست قبلی نبودیم.

تبلیغات رایگان (امتیاز 0)

تبلیغات و محتوای پیشنهادی در صفحه اصلی و فروشگاه برنامه وجود دارد. با غیرفعال کردن Home Promotion می‌توانید تبلیغات را از منوی هوشمند حذف کنید، اما همچنان تبلیغات را در جاهای دیگر مشاهده خواهید کرد.

برنامه‌ها و ویژگی‌ها (امتیاز 8.5)

فروشگاه App store دارای انتخاب بسیار خوبی از برنامه‌های موجود است و می‌توانید محتوا را از دستگاه خود پخش کنید.

برنامه‌ها و ویژگی‌ها (امتیاز 8.5)

ریموت کنترل (امتیاز 9.0)

ال‌جی NANO81 از LG Remote همانند تلویزیون‌های دیگر LG استفاده می‌کند. می‌توانید مانند یک ریموت استفاده کنید و فشار دهید. دکمه‌های میانبر برای Netflix و Amazon Prime Video وجود دارد و دارای کنترل صوتی داخلی می‌باشد. با استفاده از دستیار صوتی می‌توانید ورودی‌ها را تغییر دهید، برنامه‌ها را باز کنید، محتوای برنامه‌های خاص را جستجو کنید، روشنایی را تغییر دهید و شرایط آب و هوایی را فراخوانی کنید. شما همچنین می‌توانید از آن به عنوان یک ریموت جهانی با سایر دستگاه‌ها حتی اگر از CEC پشتیبانی نکنند، استفاده کنید.

ریموت کنترل (امتیاز 9.0)

دکمه‌های کنترل زیر تلویزیون (کلید‌های سرخود)

یک دکمه منفرد در زیر مرکز تلویزیون وجود دارد که به شما امکان می‌دهد آن را روشن / خاموش کنید، ورودی‌ها، صدا و کانال را تغییر دهید.

دکمه‌های کنترل زیر تلویزیون (کلید‌های سرخود)

محتوای درون جعبه

کابل برق

کنترل از راه دور

2 باتری AA

گیره مدیریت کابل

راهنمای کاربر

متفرقه

مصرف برق: 64 وات

مصرف برق (حداکثر): 142 وات

سیستم عامل 03.00.60

تفاوت بین اندازه‌ و متغیرها

ما ال‌جی سایز 65 اینچ NANO81 را آزمایش کردیم و انتظار داریم نتایج ما برای مدل 55NANO81 نیز معتبر باشد. یک مدل 49 اینچی در کانادا و اروپا به فروش می‌رسد و مدل‌های کانادایی دارای پایه متفاوتی هستند، مانند نمونه‌ای که در ال‌جی NANO85 وجود دارد.

اگر کسی در نوع مختلفی از پنل‌ها روبرو شد یا اگر NANO81 آنها با بررسی ما مطابقت ندارد، به ما اطلاع دهید و ما بررسی خود را به روز می‌کنیم. توجه داشته باشید که برخی از آزمایشات مانند یکنواختی خاکستری ممکن است بین واحدهای مختلف متفاوت باشد.

NANO81 در مقایسه با دیگر تلویزیون‌ها

ال‌جی NANO81 یک تلویزیون با پنل IPS مناسب است. اگر تمایل به تماشای فیلم در تاریکی دارید، گزینه‌های بهتری با پنل VA مانند سامسونگ TU8000 وجود دارد. این محصول عملکرد نامطلوبی نسبت به ال‌جی NANO85 و ال‌جی NANO90 دارد.

NANO81 در مقایسه با دیگر تلویزیون‌ها
بالا چپ: سامسونگ 55Q60T، پایین چپ: ال‌جی 55NANO85، وسط: ال‌جی 65NANO81، بالا راست: سونی 55X9000F، پایین راست: ویزیو PX65-G1

سامسونگ Q60T QLED

سامسونگ Q60T QLED در کل کمی بهتر از ال‌جی NANO81 است اما پنل‌های مختلفی دارند. سامسونگ دارای پنل VA است که رنگ سیاه بسیار عمیقی را به نمایش می‌گذارد و از یکنواختی رنگی بسیار بهتری برخوردار است، همچنین از رنگ‌های گسترده و دقیق تری بهره می‌برد. با این حال، ال جی NANO81 دارای پنل IPS با زاویه دید گسترده‌تر است، بازتاب‌های آن بسیار بهتر انجام می‌شود و زمان پاسخگویی سریع‌تری نیز دارد.

سامسونگ TU8000

سامسونگ TU8000 و ال‌جی NANO81 دو تلویزیون با عملکرد بسیار مشابه با پنل‌های مختلف هستند. سامسونگ دارای یک پنل VA است که رنگ‌های سیاه عمیق تری را به نمایش می‌گذارد و از یکنواختی سیاه بسیار بهتری برخوردار است. TU8000 همچنین از HDR10+ پشتیبانی می‌کند و بلندگوهای داخلی بهتری دارد. از طرف دیگر، ال‌جی دارای زاویه دید وسیع‌تری است، انعکاس‌های بیشتری را به نمایش می‌گذارد، قادر به حذف لرزش از منابع بومی 24p است و با پنل IPS خود زوایای دید گسترده‌تری نیز دارد.

ال‌جی CX OLED

ال‌جی CX OLED بسیار بهتر از ال‌جی NANO81 است. CX می‌تواند به طور جداگانه پیکسل‌ها را خاموش کرده و رنگ سیاه بسیار عمیقی تولید کند و نسبت کنتراست کاملی دارد. این تلویزیون همچنین دارای روشنایی بیشتر، زاویه دید وسیع، بازتاب عالی و سرعت جدید Hz120 با پشتیبانی VRR می‌باشد. از طرف دیگر، NANO81 دارای تاخیر ورودی کمتری است و خطر ماندگاری دائمی تصویر ندارد.

ال‌جی SM8600

ال‌جی SM8600 و ال‌جی NANO81 از عملکرد و طراحی مشابهی با پایه نصب شده در مرکز برخوردار هستند. SM8600 دارای نرخ تازه سازی 120 هرتز، زمان پاسخگویی بسیار سریعتر و ویژگی BFI است. این تلویزیون لرزش را از هر منبع به جز 24p از طریق 60i حذف می‌کند. با این وجود NANO81 دارای زوایای دید وسیع تر و عملکرد بازتاب بهتری است و از تأخیر ورودی کمتری برخوردار است.

ویژگی تلویزیون NANO81 تلویزیون Q60T تلویزیون TU8000 تلویزیون SM8600
طراحی 8.0 7.7 7.7 8.0
کیفیت تصویر 7.1 7.6 7.2 7.0
زمان پاسخگویی 7.2 6.1 7.3 8.1
ورودی‌ها 9.0 9.1 9.1 8.9
کیفیت صدا 6.1 6.5 6.8 5.5
ویژگی‌های هوشمند 8.2 7.9 7.9 8.2
نمایش فیلم 6.2 7.2 7.0 6.1
برنامه‌های تلویزیون 7.8 7.6 7.2 7.5
محتوای ورزشی 7.5 7.2 7.1 7.6
بازی‌های ویدیویی 7.5 7.6 7.9 7.7
فیلم‌های HDR 5.9 7.1 6.6 6.0
بازی‌های HDR 6.9 7.2 7.2 7.2
مانیتور PC 8.1 7.3 7.5 8.1

درباره‌ی مسعود رسولی

همچنین ببینید

بررسی تخصصی تلویزیون NANO75

نقد و بررسی تخصصی تلویزیون ال‌جی NANO75

تلویزیون NANO75 به عنوان ارزان‌ترین مدل نانوسل در سال 2021 معرفی شده است. این تلویزیون ال‌جی دارای مزایا و معایبی است که در تصمیم گیری شما برای خرید تأثیرگذار خواهد بود؛ با ما در مطلب بررسی تخصصی NANO75 همراه شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *