تلویزیون OLED 4K ال جی C8

نقد و بررسی تخصصی تلویزیون OLED ال جی C8

نقد و بررسی تلویزیون OLED ال جی C8

تلویزیون اولد C8 ال جی یک تلویزیون 4K عالی با کیفیت تصویر بسیار خوب است. فناوری انتشار نور توسط هر پیکسل این امکان را فراهم آورده است تا رنگ‌های سیاه بی عیب و نقصی تولید گردد که برای اتاق‌های تاریک عالی است. همچنین زمانی که زاویه دید تغییر می‌کند، دقت تصویر ثابت می‌ماند و این برای کسانی که در هنگام تماشای تلویزیون محل نشستن عریضی دارند بسیار مناسب است. این تلویزیون با محتوای HDR بخوبی کار می‌کند بطوریکه می‌تواند هایلایت‌های اشباع شده و بسیار روشن را تولید نماید. مدیریت تصویر متحرک و تاخیر خروجی در این تلویزیون OLED بسیار خوب است و از این رو بخوبی پاسخگوی نیاز گیمرها و کاربران PC می‌باشد. اما کاملا هم بی نقص نیست زیرا روشنایی بسته به محتوای تصویر می‌بایست به صورت مرتب تغییر کند و تصاویر ثابت بدلیل احتمال Burn-in تصویر و امکان آسیب رسیدن به تلویزیون نباید مدت زمان طولانی نمایش داده شوند. این اصطلاح به معنای سوختگی کامل پیکسل نیست و برای مواقعی به کار می‌رود که قسمت یا قسمت‌هایی از نمایشگر دچار تغییر رنگ دائمی شده باشد. نوشته مرتبط: نقد و بررسی تلویزیون اولد ال جی B8
امتیاز کلی:
طراحی 9.5
کیفیت تصویر 8.7
نرخ حرکت 8.6
ورودی‌ها 8.9
کیفیت صدا 7.3
ویژگی‌های هوشمند 8.2
امتیاز نمایش انواع محتوای ویدیویی:
نمایش فیلم 9.3
برنامه‌های تلویزیونی 8.5
محتوای ورزشی 8.7
بازی‌های ویدیویی 9.0
فیلم های HDR 9.1
بازی‌های HDR 8.7
مانیتور PC 8.2

طراحی (امتیاز 9.5)

طراحی تلویزیون OLED C8 عالی است. پایه تلویزیون عریض ولی محکم و خوش ساخت است. قاب دور صفحه نمایش و پایه از آلومینیوم ساخته شده و خوش ساخت به نظر می‌رسد. پایه به گونه‌ای طراحی شده است که به هدایت صدا در سرتاسر اتاق کمک کند ولی شکل آن باعث شده تا مستقیما امکان قرار دادن ساندبار (Soundbar) در جلوی تلویزیون وجود نداشته باشد. در مقایسه با طراحی سیاه و سفید رنگ تلویزیون B7، رنگ این تلویزیون یکنواخت‌تر می‌باشد (سیاه و خاکستری تیره). همانند سایر تلویزیون‌های ال جی OLED که بررسی نموده‌ایم، در این تلویزیون هم یک نگهدارنده برای مدیریت کابل اصلی وجود دارد.
طراحی تلویزیون اولد ال جی C8

پایه C8

پایه این تلویزیون نسبت به مدل C7 سال قبل عریض تر می‌باشد و این بار تقریبا هم عرض تلویزیون بوده و از این رو ممکن است به سختی بر روی بعضی از میزها جای بگیرد. این پایه از طراحی بسیار زیبایی برخوردار است و تلویزیون C8 ال جی را از تمامی مدل‌های مشابه متمایز می‌کند. پایه به خوبی تلویزیون را نگه داشته و خیلی محکم است. این پایه از آلومینیوم ساخته شده و روکش آن یک پوشش پلاستیکی سخت است. فضای اشغال شده توسط پایه تلویزیون 55 اینچ C8 برابر با 35.0 اینچ و اندازه پایه آن 9.2 اینچ می‌باشد.
پایه تلویزیون اولد ال جی C8

کیفیت ساخت (امتیاز 9.0)

کیفیت ساخت عالی است. تلویزیون محکم بوده و هیچ گونه درز یا مشکل ساخت ظاهری در آن وجود ندارد. بدلیل باریک بودن بالای تلویزیون، جابجایی آن بایستی با دقت و مراقبت صورت پذیرد.

پشت تلویزیون

قسمت پشت تلویزیون LG C8 بسیار شبیه مدل C7 می‌باشد. همانطور که در این شکل دیده می‌شود، مدیریت کابل اصلی آن تنها توسط یک هدایت کننده کابل جداپذیر کوچک می‌باشد. در این تلویزیون چهار ورودی HDMI در کنار وجود دارد ولی ورودی composite آن در پشت تلویزیون بوده و زمانی که تلویزیون بر روی دیوار نصب شده باشد، دستیابی به آن ممکن است مشکل باشد. کنترل‌های تلویزیون ( روشن و خاموش و … ) همانند مدل C7 در کناره پشتی قرار داده شده‌اند.
پشت تلویزیون OLED ال جی C8

حاشیه

حاشیه‌های تلویزیون OLED C8 بسیار باریک و زیبا هستند. تقریبا هیچ فاصله‌ای بین لبه و اولین ردیف از پیکسل‌ها وجود ندارد.

ضخامت تلویزیون اولد C8

حداکثر ضخامت: 1.89 اینچ (4.8 سانتیمتر) نیمه بالایی صفحه نمایش در مقایسه با مدل C7 سال پیش منحصرا باریک می‌باشد. نیمه پایینی باریک و محل استقرار بخش‌های الکترونیکی است که در زمان نصب تلویزیون بر روی دیوار تراز می‌شود.
ابعاد تلویزیون اولد ال جی C8

دما

تلویزیون در سرتاسر صفحه نمایش بخوبی خنک می‌ماند. نقاط گرمی در پشت تلویزیون به وجود می‌آید اما گرمای آن‌ها به حدی نیست که مشکل ساز شود و در مقایسه با سایر تلویزیون‌ها گرمای بسیار کمتری تولید می‌کند.

کیفیت تصویر (امتیاز 8.7)

کیفیت تصویر در ال جی OLED C8 فوق العاده است. نسبت کنتراست بینهایت این تلویزیون، رنگ سیاه بی عیب و نقصی را ارایه می‌دهد که باعث می‌گردد یک تلویزیون عالی برای تماشای فیلم در اتاق تاریک باشد. زاویه دید وسیع و کنترل بسیار خوب بازتاب‌ها باعث شده است تا این تلویزیون برای اتاق‌های بزرگ و روشن نیز عالی باشد. هایلایت‌های HDR بسیار روشن و برجسته هستند. محدوده رنگ وسیع باعث انفجار رنگ‌ها در HDR شده و سطوح کالیبره شده برای بیشتر بیننده‌ها به اندازه کافی قابل قبول می‌باشد. طراحی عالی یک دست سیاه و خاکستری سبب شده تا OLED C8 یک تلویزیون عالی برای تماشای برنامه‌های ورزشی باشد.
تلویزیون OLED 4K ال جی C8

کنتراست تصویر (امتیاز 10)

تلویزیون ال جی C8 دارای یک پنل OLED می‌باشد و بدلیل اینکه هر پیکسل در آن می‌تواند بطور منفرد خاموش گردد، دارای نسبت کنتراست بی‌نهایتی می‌باشد. این ویژگی در هنگام تماشای تلویزیون در اتاق تاریک باعث تولید رنگ‌های سیاه عمیق و بی‌عیب و نقصی می‌گردد که برای طرفداران فیلم‌های ترسناک و علمی تخیلی عالی است.

کاهنده مقطعی نور (امتیاز 10)

در صفحه نمایش‌های OLED مانند تلویزیون C8، نیازی به تضعیف نور موضعی نمی‌باشد زیرا که هیچ نور پس زمینه‌ای وجود ندارد.

حداکثر روشنایی SDR (امتیاز 7.9)

حداکثر روشنایی SDR در تلویزیون C8 ال جی تقریبا همانند مدل C7 سال پیش می‌باشد. روشنایی صحنه واقعی برای اکثر اتاق‌ها به اندازه کافی روشن است. هایلایت‌ها در SDR برجسته نمی‌شوند. روشنایی تلویزیون در حدود 350 cd/m² پایدار می‌ماند بجز زمانی که صحنه روشن بزرگی را نمایش می‌دهد، همانند آزمایش پنجره ۱۰۰٪ ما که صفحه نمایش بدلیل محدود کننده روشنایی اتوماتیک (ABL) بطور قابل ملاحظه‌ای کم نور شد. با تنظیم ‘OLED Light’ به ۴۰ یا کمتر، نوسانات روشنایی بین صحنه‌ها بدلیل وجود ABL به 20 cd/m² و کمتر افت می‌نماید. به‌روزرسانی 05/04/2018: آزمایشات روشنایی پنجره بجای استفاده از کامپیوتر، مجددا با استفاده از پلیر بلوری سامسونگ K8500 انجام شد. دلیل این کار ثابت نگه داشتن نتایج آزمایشات انجام شده با تلویزیون‌های سال 2017 بود، زیرا تمامی آن‌ها با استفاده از پلیر بلوری آزمایش شده بودند. تلویزیون C8 با استفاده از پلیر بلوری کمی روشن تر بود و نه بیشتر.

حداکثر روشنایی HDR (امتیاز 7.7)

حداکثر روشنایی HDR خوب این تلویزیون کمی روشن تر از مدل E7 سال پیش و بسیار روشن‌تر از مدل سونی A1E، مخصوصا هنگام نمایش هایلایت‌های کوچک است. روشنایی HDR صحنه واقعی تلویزیون اولد C8 بسیار خوب است ولی هنوز هم از 1000-4000 cd/m² دچار نقص بوده و HDR باید آن را رفع کند. صحنه‌های روشن بزرگ بدلیل وجود ABL بسیار کم نور هستند.
تلویزیون 2018 OLED ال جی C8

یکنواختی رنگ خاکستری (امتیاز 8.7)

یکنواختی رنگ خاکستری در تلویزیون C8 عالی است. در 50٪ از آزمایشات ما برخی خطوط عمودی کمرنگی قابل مشاهده می‌باشد که اکثرا در صحنه‌های خیلی تاریک یکنواخت قابل مشاهده هستند. فقط کمی اثر صحنه کدر (DSE) در مرکز صفحه نمایش وجود دارد که برای تماشای برنامه‌های ورزشی خوب است. زمانی که تلویزیون سایه‌های خیلی خاکستری تیره را نشان می‌دهد، مانند آزمایش یکنواختی خاکستری در  ۵٪ از آزمایش‌هایی که ما انجام دادیم، نوارهای عمودی و گاها افقی در سرتاسر صفحه نمایش قابل رویت هستند. تمامی تلویزیون‌های OLED سال 2017 مانند سونی A1E که ما آن‌ها را آزمایش کردیم همین مشکل را داشتند. خطوط عمودی در اکثر صحنه‌های معمولی مشکل ساز نیست ولی در برخی صحنه‌های خیلی تاریک ممکن است قابل مشاهده باشد.

زاویه دید (امتیاز 7.8)

زاویه دید ال جی C8 بسیار خوب است و این ویژگی در صفحه نمایش‌های OLED معمول است. سطوح سیاه صرف نظر از زاویه دید بی‌عیب و نقص باقی می‌مانند. زمانیکه کاملا از کنار به تلویزیون نگاه می‌شود، رنگ‌ها کمی تغییر می‌یابند ولی این تغییر رنگ به شدت سایر تلویزیون‌ها مانند Samsung Q8C نمی‌باشد. این تلویزیون برای اتاق‌های بزرگ با محل نشستن جانبی بسیار عالی است.

یکنواختی رنگ سیاه (امتیاز 10)

تلویزیون OLED55C8PUA یکنواختی رنگ سیاه بی‌عیب و نقصی دارد که بدلیل قابلیت خاموش نمودن پیکسل‌های سیاه فاقد کمترین مه گرفتگی است.
طراحی تلویزیون OLED ال جی C8

بازتاب نور (امتیاز 9.5)

تلویزیون OLED C8 کنترل عالی بر روی بازتاب نورها دارد. صفحه نمایش براق آن منجر به بازتاب بسیار محدود می‌شود، اما با شدت بسیار کم. پوشش ضد بازتابش آن یک سایه بنفش به بازتاب نورها می‌دهد همانند سایر تلویزیون‌های گران قیمت C7 و Q8C. نتایج عالی بوده و نباید هیچ مشکلی در استفاده از این تلویزیون در اتاق‌های روشن وجود داشته باشد.

پیش کالیبراسیون (امتیاز 8.1)

دقیق ترین نتایج قبل از کالیبره نمودن با تغییر تنظیم گاما به 2.2 در حالت تصویر ‘Expert(Dark Room)’ بدست آمد. با یک دید باز می‌بینیم که هر چند که درجه حرارت کمی بالاست و رنگ‌ها کمی متمایل به زرد شده‌اند اما دقت رنگ و بالانس رنگ سفید خوب است.

پس کالیبراسیون (امتیاز 9.6)

کیفیت رنگ و بالانس رنگ سفید پس از کالیبراسیون عالی است و به عبارتی بهتر از مدل C7 و سامسونگ Q9F است. در حالیکه نتیجه کالیبراسیون خارج از چارچوبی که قبلا انجام دادیم خیلی خوب بود، بعد از کالیبره نمودن کیفیت رنگ‌ها نزدیک به عالی بود. تنظیمات گامای تصویر آن چیزی که هدف ما بود را تقریبا به طور بی‌عیب و نقصی بر آورده نمود.

ورودی 480p (امتیاز 8.0)

تلویزیون C8 محتوای 480p قدیمی‌تر را بخوبی ارتقا می‌دهد. کیفیت تصویر نتیجه بیش از حد شارپ نیست.

ورودی 720p (امتیاز 8.0)

هیچ مشکلی در ارتقا محتوای تصویر 720p وجود ندارد و کیفیت عالی است.

ورودی 1080p (امتیاز 9.0)

تلویزیون ال جی اولد C8 محتوای تصویر 1080p که از یک بلو-ری یا کنسول بازی پخش شده است را بخوبی ارتقا می‌دهد. هیچ مشکل قابل مشاهده‌ای وجود نداشت.

ورودی 4K (امتیاز 10)

ورودی 4K آن طور که انتظار می‌رفت عالی نمایش داده شد.

وضوح تصویر پشتیبانی شده (امتیاز 8.3)

اغلب رزولوشن‌های ورودی رایج بدون مشکل خاصی اجرا می‌شوند. تلویزیون از رزولوشن 1440p حمایت نمی‌کند. زمانی که به کامپیوتر وصل می‌شود ورودی HDMI بایستی نمایه‌ی خود را به PC تغییر دهد. رنگ 4k @ 60 Hz @ 4:2:2 یا 4:4:4 تنها زمانی حمایت می‌شود که HDMI ULTRA HD Deep Color’ در’Picture/Additional Settings/’ menu برای انتخاب ورودی اجرا شود. پردازنده‌ی جدید α9 همچنین از فایل‌های 120 fps در 1080p زمانی که از یو‌اس‌بی درایو پخش می‌شود حمایت می‌کند.
پردازنده آلفا 9 تلویزیون OLED ال جی C8

وسعت رنگ (امتیاز 8.5)

پوشش عالی فضای رنگ P3 تقریبا همانند مدل C7 و E7 سال 2017 است. HDR EOTF در مد تصویر ‘Technicolor Expert’ هدف منحنی PQ ما را خیلی خوب بر آورده نمود. EOTF در اتصال تلویزیون به کامپیوتر و کنسول بازی با وجود اینکه در هنگام بازی روشن‌تر می‌باشد، خیلی مشابه مد ‘Technicolor Expert’ است. در زمان نمایش محتوای HDR در حالت PC رنگ‌ها به نظر شسته می‌آیند و تلویزیون اولد C8 وسعت رنگ را تشخیص نمی‌دهد و تنظیمات قابل تغییر نیستند. بروز رسانی در تاریخ 05/02/2018: وسعت رنگ به اشتباه در 50٪ حد تحریک اندازه گرفته شده بود. برای اینکه با سایر تلویزیون‌ها هماهنگ باشد مجددا در 75٪ حد تحریک آزمایش گردید. نتایج بدست آمده تقریبا یکسان بودند.

حجم رنگ (امتیاز 7.0)

حجم رنگ مناسب مشابه مدل‌های سال پیش C7 و B7 می‌باشد ولی خیلی بدتر از QLED سامسونگ است. تلویزیون C8 پوشش مناسبی از فضای رنگ P3 دارد اما قادر به تولید رنگ‌های خیلی روشن و اشباع شده نمی‌باشد. این موضوع در صحنه‌های روشن فضاهای باز که در هنگام تماشای فیلم و نمایش‌های تلویزیونی وجود دارند قابل ملاحظه خواهد بود.

گرادیان تصویر (امتیاز 9.1)

تلویزیون اولد ال جی C8 آزمایش گرادیان را بطور روان و بدون وجود هیچ تغییر قابل ملاحظه‌ای نمایش داد. در صحنه‌های مشخصی تعدادی نوار قابل ملاحظه در نواحی بزرگی که رنگ‌های مشابه داشتند وجود داشت. این را می‌توان بوسیله فعال‌سازی ‘MPEG Noise Reduction’ کاهش داد که ویژگی نرم سازی گرادیان تلویزیون C8 را عوض می‌نماید. این کار نوارهای قابل مشاهده را کاهش می‌دهد ولی جزییات تصویر را هم از بین می‌رود.

ماندگاری تصویر موقت (امتیاز 8.3)

تلویزیون چندین نشانه از ماندگاری تصویر را پس از ۴ دقیقه از زمان بازیابی را نشان می‌دهد. این تست تنها نشانه‌ی ماندگاری تصویر موقت است نه آزمایش ماندگاری تصویر دائمی که با قرار دادن طولانی مدت تصاویر استاتیک رخ می‌دهد. نکته: چندین اختلاف بین پانلها حتی در مدلهای مشابه وجود دارد. برخی پانلها ممکن است کمتر یا بیشتر مستعد بازیابی تصویر باشند.
تلویزیون ال جی C8

خطر ماندگاری تصویر دائمی (امتیاز 1.0)

تلویزیون‌های OLED مانند ال جی C8 به صورت ذاتی احتمال ایجاد ماندگاری تصویر دائمی را دارند. (هرچند که احتمال آن بسیار کم است). تلویزیون ال جی C8 دارای سه ویژگی برای به حداقل رساندن این احتمال است. توصیه می‌کنیم گزینه‌های ‘Pixel Refresh’ و ‘Screen Shift’ را فعال کنید و تنظیم ‘Adjustment Illuminance Logo’ را به ‘Low’ تغییر دهید.

پیکسل‌ها

با WRGB OLED تمامی چهار پیکسل فرعی در یک زمان هرگز روشن نمی‌شوند از این رو ما دو عدد عکس داریم.

حرکت تصویر در تلویزیون ال جی C8 (امتیاز 8.6)

تلویزیون 2018 OLED ال جی C8 حرکات سریع را به خوبی کنترل می‌کند. زمان واکنش آنی برای تماشای برنامه‌های ورزشی یا بازی‌های ویدیویی عالی است زیرا هیچ سایه اندازی و یا عقب نشینی در طی حرکت سریع وجود ندارد. همچنین هیچگونه لرزش مشهود وجود ندارد زیرا در تلویزیون‌های OLED برخلاف تکنولوژی QLED سامسونگ هیچ گونه نور پس زمینه وجود ندارد. یکی از ضعف های تکنولوژی OLED این است که در هنگام بازی با نرخ فریم پایین، به خصوص هنگام تماشای فیلم‌ها و یا نمایش‌های تلویزیونی گاهی اوقات چندین وقفه رخ می‌دهد. حرکت تصویر در تلویزیون ال جی C8

زمان پاسخگویی (امتیاز 10)

همچون تمامی تلویزیون‌های ال جی OLED ؛ زمان پاسخگویی تقریباً دقیق است. برخی فرا جهش‌های خفیف در زمان انتقال از یک فریم مشکی به مقدار ۰-۲۰ درصد و ۰-۸۰ درصد انتقال وجود دارد اما میزان آن چندان قابل توجه نیست. زمان واکنش در هنگام تماشای فیلم‌ها یا برنامه‌های ورزشی سریع گذر عالی است و هیچ سایه اندازی و وقفه حرکتی در طی حرکات سریع وجود ندارد.

عاری از لرزش (امتیاز 10)

همچون تمامی تلویزیون‌های OLED ؛ هیچ لرزش مشهودی در نور پشت زمینه وجود ندارد که به هموارسازی بهتر حرکت کمک کند اما باعث برخی نویزهای پایدار می‌شود. این امر بسیار بهتر از Samsung Q7F یا LG SJ9500 با لرزشهای ۱۲۰ هرتز می‌باشد به طوری که نسخه سازی در طی حرکت پدیدار خواهد شد.

الحاق فریم مشکی ( BFI) (امتیاز 8.6)

تلویزیون اولد ال جی C8 دارای مدل BFI اختیاری است که به کاهش میزان کدر شدگی و مات شدگی کمک می‌کند. امسال این گزینه برای اولدهای ال جی جدید است هرچند سونی این گزینه را سال پیش در مدل A1E به کار برد. در C8 این گزینه از طریق تنظیم Motion Pro به صورت On انجام می‌گیرد که دارای محتوای 120 fps است.

الحاق حرکتی (امتیاز 10)

تلویزیون از الحاق حرکت ( معمولاً به تأثیر Soap Opera معروف است) برای افزایش مصنوعی نسبت فریم با محتوای fps پایین‌تر تا 120 fps هموارتر و صاف تر استفاده می‌کند. الحاق حرکت برای بسیاری از افراد ناشناخته است و باعث ایجاد نمایشی مصنوعی می‌شود. در صحنه‌هایی با حرکات بسیار، تلویزیون C8 الحاق فریمهای اضافی را برای اجتناب از ایجاد تصویر مصنوعی متوقف می‌کند و ترجیحاً باعث حرکات صاف تر می‌شود. برای ایجاد این ویژگی زمانی که محتوایی با نسبت فریم پایین را تماشا می‌کنیم حالت TrueMotion را به حالت User تنظیم کرده و De-Judder را برای محتوای فریم پایین ( همچون 30 fps) و اسلایدر De-Blur را برای محتوای 60 fps تنظیم کنید.

وقفه (امتیاز 4.8)

C8 همچون تمامی تلویزیون‌های OLED دارای زمان واکنش فوری است. این نتایج در هر فریم به مقدار تقریباً 40ms زمانی که محتوای 24 fps را که وقفههای قابل توجهی ایجاد می‌کند را تماشا می‌کنیم همچنان استاتیک باقی می‌ماند. وقفه را می‌توان با ایجاد الحاق حرکت افزایش داده کاهش داد.

لرزش 24p (امتیاز 8.9)

تلویزیون همواره قادر به حذف لرزشها در محتوای 24 fps اصلی است چه محتوا از نرم افزارهای اصلی اجرا شود و چه منابع خارجی همچون پخش کننده‌ی بلوری (blue-ray). همچنین تلویزیون قادر به حذف لرزش مداوم محتوای اسکن پیش رونده‌ی 60 fps است اما با محتوای در هم پیچیده تناقض دارد و برخی لرزشها را زمان مشاهده‌ی فیلم‌های مشبک در هم آمیخته می‌توان مشاهده کرد. برای تقویت این ویژگی در زمان اجرای محتوای 24p یک پخش کننده‌ی خارجی؛‌گزینه‌ی Real Cinema’ بایستی روشن باشد و گزینه‌ی TrueMotion بایستی به صورت User تنظیم شده و هر دوی اسلایدرهای ‘De-Judder و De-Blur به حالت صفر تنظیم شود. نکته: ما لرزش 24p را زمانی که به‌روزرسانی نرم افزاری بعدی اجرا می‌شود مجدداً آزمایش می‌کنیم هرچند نتایج غیر قابل انتظار است. به روز رسانی05/14/2018: زمانی که BFI قابل اجرا نیست؛ C8 قادر به حذف لرزش از منبع 24p نیست.

نسبت Refresh متغیر (امتیاز 0)

ال جی C8 از هیچ تکنولوژی نسبت refresh متغیر همچون G-Sync, FreeSync و یا VRR اصلی که در HDMI 2.1 موجود است پشتیبانی نمی‌کند.

ورودی‌ها (امتیاز 8.9)

تلویزیون OLED ال جی تقریبا از تمامی سیگنال‌ها ورودی رایج شامل HDR پشتیبانی می‌کند. تاخیر ورودی کم در تلویزیون ال جی C8 بدون توجه به فرمت ورودی بسیار خوب است بنابراین برای گیمرها مشکلی پیش نمی‌آورد. تأخیر ورودی در 4k @ 60Hz در خارج از حالت بازی جزو کمترین مواردی است که تا بحال آزمایش کرده‌ایم. این تلویزیون از کروم 4:4:4 و 1080p @ 120 Hz که برای استفاده به عنوان مانیتور مناسب است به خوبی پشتیبانی می‌کند.
ورودی های پشت تلویزیون OLED ال جی C8

تأخیر ورودی OLED C8 (امتیاز 9)

تاخیر ورودی مانند تلویزیون C7 بسیار کم است. در حالت بازی تأخیر ورودی علیرغم شفاف سازی بسیار کم است و خارج از حالت بازی زمان ورودی در حالت 4k کمتر از C7 است و یکی از کمترین مواردی است که آزمایش کرده‌ایم. (این بسیار عالی است.) تاخیر ورودی در ال جی C8 کمی بالاتر از 4k @ 60 Hz + HDR بود. این نتایج بسیار غیر معمول بوده و برای تأیید مجدداً آزمایش شدند. تاخیر ورودی همچنان پایین است و بسیار واکنشی عالی دارد.

ورودی‌های کناری

تلویزیون C8 دارای ورودی component نیست اما پشتیبانی از این ورودی را از طریق آداپتور کامپوزیت می‌توانید داشته باشید. جالب اینکه تلویزیون دارای سه ورودی (پورت) USB 2.0 است اما هیچ پورت USB 3.0 به جز در مدل 2017 C7 وجود ندارد. همچون اولدهای 2017 ؛ مدل ال جی C8 دارای خروجی صوتی آنالوگ نمی‌باشد. برای اتصال به هدفون‌های وایرلس به تبدیل کننده‌ی دیجیتال به آنالوگ نیاز است. ورودی های کناری تلویزیون ال جی C8

کیفیت صدا (امتیاز 7.3)

ال جی C8 دارای کیفیت صوتی بالاتر از حد انتظار است تلویزیون C8 دارای صدای بلندی است و از صدای باس برخوردار است. این تلویزیون دارای دامنه‌ی سه بعدی و متعادل است که در تولید دیالوگ‌های واضح اهمیت دارد. حالت باس به حد کافی برای ایجاد صداهای سنگین و ریز رایج در صحنه‌های فیلم و صداهای ویژه گسترده نیست و از سیستم خود سنجی برای تصحیح سیستم برخوردار نبوده و صداهای مصنوعی را ایجاد می‌کند. برای تولید بهتر صدا ساندبارهای اختصاصی صوتی توصیه می‌شود.

پاسخ فرکانسی(امتیاز 7.4)

ال جی C8 دارای پاسخ فرکانسی بالاتر از میزان متوسط است. LFE (حد فرکانس پایین) در 64Hz است که باز هم بالاتر از حد متوسط بوده و نسبت به مدل C7 بهبود یافته است. این بدین معنا است که صدای باس قادر به تولید هرگونه صدای زیر و سنگین نیست اما می‌تواند صدای ضربات مشخص را ارایه دهد. پاسخ فرکانسی بالای تلویزیون LFE از تعادل مناسبی برخوردار است اما از آنجا که دارای سیستم خود سنجی نیست قادر به تصحیح حالات اتاق آزمایش ما نبود ( ضربات بین 200 هرتز تا 300 هرتز). بعلاوه تلویزیون C8 دارای صدای بلندی بوده و نمی‌تواند صدا ضربات و یا دیگر اصوات مصنوعی را در فشار بیشینه ارایه دهد.

اعوجاج (امتیاز 7.0)

تلویزیون ال جی C8 دارای عملکرد اعوجاج مشخص و مناسبی است. واکنش THD نیز نسبتاً عالی است که در اغلب تلویزیون‌ها رایج بوده و در فشار بیشینه هم افزایش نمی‌یابد.

ویژگی‌های هوشمند (امتیاز 8.2)

در تلویزیون اولد ال جی C8 آخرین نسخه از سیستم عامل ال جی webOS گنجانده شده است که انتخاب مناسبی برای نرم افزارهای از پیش نصب شده بود و فروشگاه محتوای ال جی دارای مجموعه‌ای از نرم افزارهای منتخب بود هرچند به خوبی نرم افزارهای پلی استور در سامسونگ یا تلویزیون‌های سونی نبودند. کنترل از راه دور تلویزیون جمع و جور است و به خوبی کار می‌کند. رابط کاربری می‌تواند در ابتدا کمی گیج کننده باشد، اما به خوبی کار می‌کند و عملکرد سریعی دارد. ویژگی های کنترل صدای جدید فوق العاده خوب کار می‌کنند و می‌تواند در بسیاری از وسایل الکترونیکی مصرفی هوشمند به کار رود.

رابط کاربری (امتیاز 8.5)

رابط کاربری webOS به سه بخش تقسیم می‌شود: تنظیمات، ورودی‌ها و نرم افزارها. منوها نسبت به سال گذشته سریعتر هستند. دکمه دسترسی سریع جدید در سمت راست بالا برای دسترسی آسان به عملکرد جستجو افزوده شده است. رابط کاربری کاربردی ساده و سریع دارد اما در ابتدا مصرف کننده ممکن است کمی گیج شود.

بدون آگهی‌های تبلیغاتی

تلویزیون C8 هیچ تبلیغی را در مدت آزمایش ما اجرا نکرد اما گزینه‌ای در منو برای کوکی‌های تبلیغاتی وجود دارد بنابراین تلویزیون می‌تواند در برخی نواحی خاص تبلیغاتی را داشته باشد. بروز رسانی 27/04/2018 : گزارشاتی از تبلیغات در اپ استور C8 در روسیه دریافت شده است. بروز رسانی 12/07/2018: تبلیغاتی را در مدل تلویزیون‌های 2018 ال جی یافتیم بنابراین فرض می‌کنیم که تمامی تلویزیون‌های ‌2018 LG دارای تبلیغ هستند. امتیاز برای بازتاب دادن این امر به روز رسانی شد.

برنامه‌ها و ویژگی‌ها (امتیاز 8.0)

همچون بقیه‌ی گروه محصولات ال جی؛ مدل OLED C8 دارای انواع نرم افزارهای از پیش تعبیه شده است که شامل نتفلیکس؛ آمازون ویدیو و یوتیوب می‌شود.

کنترل از راه دور (امتیاز 9.0)

ریموت کنترل این تلویزیون از لحاظ ظاهری با مدل C7 یکسان است. انتخاب محدود به کنترل اجازه می‌دهد تا عملکردهای اصلی و دستیابی سریع را در تنظیمات و منوی جستجو داشته باشد. زمانی که ریموت کنترل تلویزیون به عنوان نشانگر عمل می‌کند و با دکمه اسکرول ترکیب می‌شود باعث دستیابی سریع به تمامی گزینه‌ها می‌شود.
ریموت کنترل تلویزیون OLED ال جی C8
کنترل صدا در مقایسه با سرویس سامسونگ در حال حاضر خیلی بهتر است و به شما اجازه می‌دهد تا دیگر محصولات ال جی که از ThinQ پشتیبانی می‌کنند همچون چراغ‌ها، تهویه‌ی هوا، لوازم الکترونیکی و … را کنترل کنید. در سال آینده تلویزیون نیز با دستیار الکسای آمازون و Google Home سازگار خواهد بود. دستورالعمل‌های اساسی که ما امتحانشان کردیم بسیار خوب عمل کرده و به ما اجازه جستجو در یوتیوب، سوئیچ ورودی‌ها، تغییر برخی تنظیمات و حتی اطلاع از آب و هوا را می‌دهد. برای استفاده از ویژگی هاب کنترل صوتی (به نام ThinQ AI) شما باید به اشتراک گذاری اطلاعات مشاهده شده و اطلاعات صوتی خود بپردازید، زیرا تلویزیون برخی از درخواست‌ها را به سرویس خارجی ارسال می‌کند. ما نمی‌دانیم دقیقا چه چیزی با ال جی به اشتراک گذاشته شده است، بنابراین اگر شما در مورد حریم خصوصی نگران هستید، این بخش باید غیر فعال شود.

نرم‌افزار کنترل تلویزیون (امتیاز 7.0)

نرم افزارهای تلویزیون ال جی C8 چندین ویژگی جالب را همچون پخش مستقیم موزیک و فیلم در تلویزیون ارایه می‌دهد اما برخی عملکردهای اساسی که در دیگر نرم‌افزارها وجود دارند در اینجا وجود ندارد مانند قابلیت تایپ متن و ورود نوشته. این برنامه همچنین می‌تواند برای کنترل مکان نما استفاده شود.

کنترل تلویزیون

همچون تمامی تلویزیون‌ها و مانیتورهای ال جی؛ مدل ال جی C8 نیز دارای یک محل اتصال در قسمت پشت تلویزیون است که به خوبی کار کرده و اجازه‌ی دستیابی سریع به اغلب عملکردهای تلویزیون را می‌دهد..
کنترل های تلویزیون OLED ال جی C8

در مقایسه با سایر تلویزیونها

ال جی C8 عملکرد عالی را ارایه می‌دهد. با این حال، عملکرد مذکور کامل نیست و قیمت گزافی دارد. بسته به نوع استفاده‌ی خود می‌توانید به برخی از مقایسه‌های ما در زیر رجوع کنید.

ال جی B8

ال جی C8 در کاربرد کلی بسیار شبیه به تلویزیون ال جی B8 است. تلویزیون C8 عملکردی در همان محدوده ارائه می‌دهد، و تفاوتهای کوچک بین دو تلویزیون می‌تواند به دلیل تفاوت در پنل آن‌ها باشد. OLED C8 دارای پردازنده جدیدتر آلفا 9 است در حالیکه تلویزیون B8 هنوز پردازنده آلفا 7 را دارد، اما این امر باعث ایجاد تفاوت در هیچ عملکردی نشد.

ال جی C7

ال جی C7 تلویزیون OLED جدید در سال 2017 است. C7 و C8 بسیار مشابه عمل می‌کنند. هر دو دارای کیفیت تصویر عالی هستند ال جی C8 دارای فریم قاب سیاه اختیاری است که C7 فاقد آن است، بنابراین برای بازی C8 کمی بهتر است. تا زمانی که ال جی قیمت C8 را پایین بیاورد، C7 برای خرید گزینه‌ی بهتری است.

سامسونگ Q8FN

سامسونگ Q8FN بهترین تلویزیون LED است که تاکنون آزمایش شده است. این تلویزیون دارای طراحی مدرنی است و کیفیت تصویر استثنایی و همچنین برخی از ویژگی‌های عالی برای بازی را دارد. C8 دارای عملکرد عالی در اتاق تاریک با زاویه دید گسترده است، اما برخی افراد ممکن است احتمال دهند که خطر Burn-in وجود دارد. در مقابل Q8FN هیچگونه خطر ماندگاری تصویر دائمی ندارد و در یک اتاق روشن بهتر کار می‌کند.

سونی X9000F

تلویزیون سونی X9000F آخرین تلویزیون LED سونی در سال 2018 است. روشنایی صحنه واقعی HDR در X9000F تقریبا 200 نیت روشن تر از C8 است و جلوه‌های روشن‌تری را برای HDR تولید می‌کند. بهتر است که C8 در یک اتاق روشن با دامنه‌ی دید گسترده قرار گیرد که این موضوع به علت زاویه دید وسیع تر و بازتاب بهتر آن است اما تفاوت قیمت قابل توجهی وجود ندارد.

نتیجه‌گیری

تلویزیون C8 برای طیف گسترده‌ای از کاربردها عالی می‌باشد. ال جی C8 دارای صفحه‌ی مشکی مطلق است و در نتیجه عملکرد آن در اتاق تاریک بسیار عالی است. تلویزیون با توجه به زمان پاسخگویی لحظه‌ای و توانایی ایجاد ضربات تصویر در 60Hz تا ایجاد حرکت واضح می‌تواند حرکات تصویری بسیار خوبی ارایه دهد. تصویر نیز با تغییر زاویه دقیق باقی می‌ماند، که برای کسانی که بر صندلی‌های بزرگ می‌نشینند مناسب است. عملکرد بازتاب نور برای اتاق‌هایی با نور زیاد و یا صحنه‌های روشن مناسب است و انتخاب عالی برای تماشای فیلم در یک اتاق تاریک است. صفحه نمایش سیاه و سفید مطلق منجر به ایجاد صحنه‌های تاریک و دقیق می‌شود.

فیلم‌ها (امتیاز 9.3)

این تلویزیون انتخابی عالی برای تماشای فیلم در اتاق تاریک و ایجاد صحنه‌های کامل و دقیق در حالت تاریک است. تلویزیون می‌تواند اغلب محتوا را بدون هیچ لرزشی اجرا کند اما برخی لرزش‌های و وقفه‌های مشهود به علت نسبت پایین فریم فیلم وجود دارد.

شوهای تلویزیونی (امتیاز 8.5)

تلویزیون C8 انتخاب عالی برای تماشای تلویزیون در یک اتاق روشن است. بازتاب نور عالی است و برای اتاق‌های روشن و یا صفحه نمایش‌های روشن مناسب است. تلویزیون همچنین دارای روشنایی خوبی برای غلبه بر نور محیط است. پلتفرم هوشمند webOS برای تماشای محتوای Netflix کاربرد خوبی دارد. برای افرادی که به طور مداوم کانال‌هایی با مقادیر زیاد محتوای استاتیک را تماشا می‌کنند، ممکن است خطر ماندگاری تصویر دائمی وجود داشته باشد.

تماشای بازی‌های ورزشی (امتیاز 8.7)

این تلویزیون برای طرفداران ورزش بسیار عالی است. نرخ نوسازی حرکات و اجرای حرکات بسیار عالی است که علت آن پاسخ لحظه‌ای و توانایی لرزش تصویر برای ایجاد حرکات واضح است. اثر صفحه نمایش کثیف (Dirty screen effect) نیز مشکلی ایجاد نمی‌کند زیرا صفحه نمایش بسیار یکنواخت است. کیفیت تصویر نیز عالی است و زاویه‌ی دید چنان است که در اتاقی بزرگ با تعداد زیاد افراد تماشاچی می‌توان به خوبی برنامه‌های تلویزیون را مشاهده کرد.

بازی‌های ویدیویی (امتیاز 9.0)

تلویزیونی عالی برای گیمرهاست زیرا تاخیر ورودی‌ها بسیار کم است، بنابراین چنین احساس می‌شود که تلویزیون بسیار واکنشی و سریع است. حرکت بسیار عالی است که علت آن پاسخ لحظه‌ای و توانایی لرزش تصویر برای ایجاد تصاویر و حرکات واضح است. کیفیت تصویر نیز به علت پوشش سیاه کامل بسیار عالی است.

فیلم‌های HDR (امتیاز 9.0)

تماشای فیلم‌های HDR در یک اتاق تاریک بسیار عالی است . کیفیت تصویر عالی است که علت آن وجود پوشش سیاه کامل و یکنواختی چشمگیر است . ال جی 55C8 می‌تواند تصاویر بسیار روشن که صحنه‌های واقعی تولید می‌شود و همچنین رنگهای اشباع را برای تولید HDR pop ایجاد کند. زمان پاسخ سریع منجر به برخی وقفه‌ها می‌شود به خصوص در هنگام تماشای فیلم‌های دارای صحنه‌های با حرکات طولانی.

بازی های HDR (امتیاز 8.7)

عملکرد فوق‌العاده برای بازی‌های HDR وجود دارد. تاخیر ورودی بسیار پایین است، بنابراین تلویزیون حالت واکنشی نسبت به HDR دارد. حرکت بسیار عالی است که علت آن زمان پاسخ لحظه‌ای و توانایی لرزش تصویر برای ایجاد تصاویر واضح است. کیفیت تصویر نیز عالی است و تلویزیون می‌تواند صحنه‌های HDR را به علت روشنایی بالا و توانایی تولید رنگ‌های بسیار عمیق ایجاد کند. برای افرادی که بازی‌های زیادی با محتوای استاتیک دارند، ممکن است خطر سوختن پیکسل وجود داشته باشد.

مانیتور PC (امتیاز 8.2)

این تلویزیون انتخاب عالی برای استفاده‌ی کامپیوتری است. هنگامی که یک زاویه نگاه می‌شود، تصویر دقیق و درست باقی می‌ماند، بنابراین گوشه‌های صفحه نمایش یکنواخت باقی می‌مانند. از کروم 4: 4: 4 برای وضوح متن در تمام زمینه‌ها پشتیبانی می‌کند. همچنین، LG C8 از ورودی 1080p @ 120Hz برای کسانی که می‌خواهند آزادی عمل بیشتری را تجربه کنند، پشتیبانی می‌کند. با توجه به زمان پاسخگویی لحظه‌ای سرعت حرکات بسیار عالی است. متاسفانه تغییرات در روشنایی صفحه نمایش بسته به محتوا و مناطق محتوای استاتیک ممکن است خطر ماندگاری تصویر دائمی را در پی داشته باشد.

اقلام داخل جعبه تلویزیون اولد C8

  •  دفترچه راهنما
  • ریموت کنترل
  • باتری
  • آداپتور
  • کابل برق 59.5″
اقلام همراه تلویزیون تلویزیون OLED ال جی C8
تفاوت بین سایزها و گزینه‌ها ما مدل 55 اینچ (OLED 55C8) را آزمایش کردیم. در بیشتر موارد انتظار داریم که بررسی ما برای مدل 65 اینچ (OLED 65C8) و 77 اینچ (OLED 77C8) معتبر باشد. اگر کسی متوجه پنل متفاوت دیگری شد و یا اگر تلویزیون اولد ال جی C8 با بررسی ما مطابقت نداشته باشد، به ما اطلاع دهید تا بررسی خود را به روز رسانی کنیم . توجه داشته باشید که با توجه به تفاوت و تنوع بین پانل، نتایجی نظیر یکنواختی خاکستری و حفظ تصویر ممکن است بین واحدهای مختلف متفاوت باشد. مقایسه امتیازهای تلویزیون C8 و B8
ویژگی تلویزیون C8 تلویزیون B8
طراحی 9.5 9.5
کیفیت تصویر 8.7 8.6
نرخ حرکت 8.6 8.7
ورودی‌ها 8.9 8.9
کیفیت صدا 7.3 7.2
ویژگی‌های هوشمند 8.2 8.2
نمایش فیلم 9.3 9.3
برنامه‌های تلویزیونی 8.5 8.4
محتوای ورزشی 8.7 8.6
بازی‌های ویدیویی 9.0 8.9
فیلم های HDR 9.1 9.0
بازی‌های HDR 8.7 8.6
مانیتور PC 8.2 8.3
منبع: www.rtings.com

۷ نظر

  1. فوق العاده بود ممنون از نقد بسیار عالی شما

  2. طول عمر این نوع از تلویزیون فقط ۶ ماه هست و پنل آون مشکل پیدا می کنه و بعد از ۶ ماه بدلیل نا مشخص خودش خاموش میشه و تا یک ساعت روشن نمی شه

  3. توی تلویزیون فقط LG اون هم سری OLED واقعا کیفیت تصویرش بی بدیله.
    ممنون بابت نقد و بررسی دقیقتون، هیچ کدوم از سایت های دیگه اینقدر بی طرف و کامل بررسی نکرده بودن

  4. اگه تحلیل های سایت های معتبر رو خونده باشین این تلویزیون به عنولن بهترین گزینه خرید تلویزیون های سال ۲۰۱۸ عنوان کردن اگه مدل E8 هم تو ایران قابل خرید بود فقط اون مدل بهتر از این هست که البته با قیمت بیشتر و فرقی که با این داره ساندبار و تصویر روی شیشه هستش
    اگه قصد خرید oled دارید تو خرید این مدل یه لحظه هم شک نکنین کاملا از خریدش راضی خوهید بود
    فقط خدا کنه یکم زود وارد بازار ایران بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *