تلویزیون OLED ال‌جی BX

نقد و بررسی تخصصی تلویزیون OLED ال‌جی BX

ال‌جی BX OLED یک تلویزیون ایده‌آل در سری 2020 OLED ال‌جی است و مانند اکثر تلویزیون‌های OLED عملکرد کلی عالی دارد. این محصول دارای نسبت کنتراست بی نهایت و یکنواختی سیاهی کامل است که برای تماشای فیلم در اتاق‌های تاریک ایده آل می‌باشد. این محصول به پشتیبانی از نرخ تازه سازی متغیر (FreeSync VRR) پرداخته است و همچنین با G-SYNC سازگار می‌باشد. زمان پاسخگویی تقریباً سریع منجر به حرکت واضح تصویر در تلویزیون ال‌جی شده است، اما در محتوای فریم پایین پرش تصویر به چشم می‌خورد.

این تلویزیون دارای زاویه دید وسیعی است، بنابراین برای چیدمان گسترده صندلی انتخابی عالی است، اگرچه به اندازه کافی روشنایی برای مقابله با تابش خیره کننده ندارد، اما دارای عملکرد انعکاسی عالی است، بنابراین در اکثر اتاق‌های بسیار روشن عملکرد خوبی دارد. متأسفانه، مانند هر تلویزیون OLED، خطر ماندگاری دائمی تصویر را دارد، اما این مسئله فقط در مورد محتوای ثابت رخ می‌دهد، مثلاً کاربر اگر از تلویزیون فقط به عنوان مانیتور رایانه شخصی استفاده کند یا فقط به مشاهده کانالی که لوگوی ثابتی دارد بپردازد، با چنین مشکلی روبه رو خواهد شد. کیفیت بالا با طراحی زیبا و مدرن از جمله ویژگی‌های جذاب این تلویزیون به شمار می‌آید.

نقد و بررسی تخصصی تلویزیون ال‌جی BX
امتیاز کلی:
کنتراست 10
تاریکی موضعی (Local Dimming) 10
حداکثر روشنایی SDR 6.5
حداکثر روشنایی HDR 6.0
زاویه دید 8.6
یکنواختی رنگ مشکی 10
بازتاب نور 9.3
ورودی 4K 10
زمان پاسخگویی 9.7
لرزش و سوسو 10
امتیاز نمایش انواع محتوای ویدیویی:
نمایش فیلم 9.4
برنامه‌های تلویزیون 8.1
محتوای ورزشی 8.5
بازی‌های ویدیویی 9.0
فیلم‌های HDR 8.7
بازی‌های HDR 8.7
مانیتور PC 8.6


نسبت کنتراست بی نهایت.

زاویه دید گسترده.

بازتاب عالی.

زمان پاسخگویی سریع.

پشتیبانی از VRR.


نمایشگر آن از روشنایی بالایی برخودار نیست.

خطر ماندگاری دائمی تصویر.

وجود پرش تصویر در محتوای نرخ فریم پایین.

استفاده ترکیبی (امتیاز 8.7)

ال‌جی BX OLED به صورت کلی عملکرد مطلوبی را دارد. این محصول با استفاده از فناوری OLED، می‌تواند پیکسل‌ها را به صورت جداگانه خاموش کند، در نتیجه نسبت کنتراست بی نهایت و یکنواختی سیاهی کامل وجود دارد، بنابراین رنگ‌های سیاه هنگام مشاهده در تاریکی سیاه به نظر می‌رسند. این محصول می‌تواند برای بازی کردن گزینه ایده آلی باشد، زیرا به زمان پاسخگویی سریع، پشتیبانی VRR و تاخیر ورودی بسیار کمی مجهز شده است. متاسفانه، این محصول از نمایشگر خیلی روشن بی بهره می‌باشد، بنابراین استفاده از آن در اتاق‌های بسیار روشن ایده آل نیست. در نهایت، اگر می‌خواهید با دوستان و خانواده خود برنامه یا ورزش مشاهده کنید، این محصول گزینه مناسبی می‌باشد، زیرا از زاویه دید گسترده‌ای برخوردار است.

نمایش فیلم (امتیاز 9.4)

ال‌جی BX OLED برای مشاهده فیلم در اتاق‌های تاریک فوق العاده است. این محصول قادر است پیکسل‌ها را به صورت جداگانه خاموش کند و نسبت کنتراست نا متناهی و یکنواختی کامل سیاهی ایجاد نماید. همچنین محتوای با وضوح پایین تر، مانند پخش کننده‌های Blu-ray را بدون هیچ مشکلی ارتقا می‌دهد و لرزش را از همه منابع حذف می‌کند. متأسفانه به نظر می‌رسد در محتوای نرخ فریم پایین به دلیل زمان پاسخگویی سریع، پرش تصویر وجود دارد.

برنامه‌های تلویزیونی (امتیاز 8.1)

ال‌جی BX OLED برای تماشای برنامه‌های تلویزیونی شرایط بهینه را برای کاربران به عمل می‌آورد. این محصول می‌تواند انتخاب خوبی برای استفاده در اتاق‌های نسبتاً روشن باشد، زیرا اگرچه برای مبارزه با تابش خیره کننده به اندازه کافی روشن نمی‌شود، اما دارای بازتاب عالی است، همچنین از زاویه دید گسترده ای بهره می‌برد، بنابراین می‌توانید حتی در حین حرکت در اطراف تلویزیون از یک تصویر دقیق لذت ببرید. متأسفانه، این محصول امکان ماندگاری دائمی تصویر با محتوای استاتیک را دارد و اگر شما همیشه به تماشای یک محتوا همانند اخبار بپردازید با این مشکل روبه رو می‌شوید.

محتوای ورزشی (امتیاز 8.5)

ال‌جی BX OLED برای مشاهده ورزش عالی به نظر می‌رسد، زیرا تقریباً به زمان پاسخگویی سریعی مجهز شده است، بنابراین محتوای در حال حرکت سریع، روان به نظر می‌رسد. این محصول برای مشاهده بازی بزرگ با گروهی از دوستان ایده آل می‌باشد، زیرا دارای زاویه دید گسترده‌ای است. همچنین در اتاق‌های روشن عملکرد نسبتاً خوبی دارد، زیرا به بازتاب نور عالی مجهز شده است، اما متأسفانه خیلی روشن نمی‌شود.

بازی‌های ویدیویی (امتیاز 9.0)

ال‌جی BX OLED برای بازی‌های ویدیویی مناسب است. این محصول زمان پاسخگویی تقریباً سریعی دارد و باعث حرکت صاف می‌شود، البته تاخیر ورودی نیز واقعاً کم است. این تلویزیون دارای نرخ تازه سازی 120 هرتز است و از VRR پشتیبانی می‌کند تا گسستگی صفحه را کاهش دهد. همچنین برای بازی در اتاق تاریک ایده آل است، زیرا دارای نسبت کنتراست نامتناهی و یکنواختی کامل سیاه است. متأسفانه، نمایشگر این محصول برای مقابله با تابش خیره کننده در اتاق‌های خیلی روشن به اندازه کافی روشن نمی‌شود

فیلم‌های HDR (امتیاز 8.7)

ال‌جی BX OLED برای فیلم‌های HDR بسیار عالی است. این محصول از HDR10 و دالبی ویژن پشتیبانی می‌کند و طیف گسترده‌ای از رنگ‌های متنوع را به نمایش می‌گذارد، اما متأسفانه، به اندازه کافی روشن نمی‌شود تا جزئیات دقیق را به نمایش بگذارد. این دستگاه می‌تواند پیکسل‌ها را به صورت جداگانه خاموش کند، در نتیجه نسبت کنتراست بی نهایت و یکنواختی کامل سیاه ایجاد می‌شود، که برای مشاهده فیلم در اتاق‌های تاریک ایده آل است.

بازی‌های HDR (امتیاز 8.7)

ال‌جی BX OLED برای بازی‌های HDR، به عملکرد خارق‌العاده‌ای مجهز شده است. این تلویزیون دارای پشتیبانی VRR برای کاهش گسستگی صفحه و سرعت تازه سازی 120 هرتز است. همچنین، زمان پاسخگویی آن تقریباً سریع می‌باشد و در نتیجه حرکت صاف و روانی ایجاد می‌کند. محتوای HDR در این تلویزیون خوب به نظر می‌رسد، زیرا طیف رنگی بسیار گسترده‌ای را به نمایش می‌گذارد، اما متاسفانه آنقدر روشن نیست که بتواند جزئیات برجسته تصاویر HDR را به نمایش بگذارد.

مانیتور کامپیوتر (امتیاز 8.6)

ال‌جی BX OLED یک انتخاب عالی برای استفاده به عنوان مانیتور کامپیوتر است. این محصول زاویه دید گسترده‌ای دارد، بنابراین حتی اگر در نزدیک نمایشگر بنشینید، تصویر دقیق باقی می‌ماند. تاخیر ورودی کمی دارد و کروما 4: 4: 4 را نشان می‌دهد که برای خواندن زیر نویس مهم است. متأسفانه خطر ماندگاری دائمی تصویر وجود دارد که می‌تواند با محتوای استاتیک مانند: رابط دسک‌تاپ مشکل ساز باشد. در اتاق‌های نسبتاً روشن عملکرد خوبی دارد، زیرا دارای عملکرد بازتاب نور عالی است.

وضعیت بازار ال‌جی BX

ال‌جی BX OLED تلویزیونی رده پایین در سری تلویزیون‌های OLED این شرکت در سال 2020 است. ال‌جی CX OLED نسبت به این محصول عملکرد بهتری را ارائه می‌دهد و ال‌جی BX جایگزین B9 OLED از سال 2019 می‌شود. تلویزیون‌های OLED زیادی در دسترس نیستند، اما رقیب اصلی آن سونی A8H OLED است و چند رقیب LED مانند سامسونگ Q80T QLED دارد.

طراحی

استایل (امتیاز 9.5)

ال‌جی BX به استایل عالی و یک پایه ایستاده، همانند ال‌جی B9 OLED 2019 مجهز شده است، همچنین بسیار شبیه به ال‌جی CX OLED می‌باشد، با این تفاوت که پایه BX کوچکتر است و از پلاستیک ساخته شده است. در مجموع، این تلویزیون با طراحی مدرن و زیبا در اختیار دوستداران ال‌جی قرار گرفته است.

پایه

طراحی پایه تلویزیون BX مشابه به پایه ال‌جی B9 OLED است. این محصول به یک پایه پلاستیکی نصب شده در مرکز مجهز شده است که به خوبی آن را نگه می‌دارد، اما با پایه این تلویزیون لرزش بیشتری از پایه فلزی ال‌جی CX OLED احساس خواهید کرد.

پایه تلویزیون ال‌جی BX

نمای پشتی

قسمت پشتی ال‌جی BX تقریباً با ال‌جی CX OLED و ال‌جی B9 OLED یکسان است. نیمه بالایی که پانل را نگه می‌دارد از جنس فلز و از یک سطح صاف بهره می‌برد، نیمه پایینی نیز که ورودی‌ها در آن قرار دارد از جنس پلاستیک ساخته شده است. در پشت این محصول یک گیره برای مدیریت کابل وجود دارد.

نمای پشتی تلویزیون ال‌جی BX

فریم اطراف نمایشگر

فریم اطراف نمایشگر نازک هستند و باعث حواس پرتی نمی‌شوند.

ضخامت

ال‌جی BX بسیار نازک است و اگر به صورت دیواری نصب شود زیاد برجسته نخواهد شد. ضخامت آن با اتصال پایه افزایش می‌یابد، اما هنوز فضای زیادی را اشغال نمی‌کند.

کیفیت ساخت (امتیاز 8.5)

ال‌جی BX از کیفیت ساخت عالی برخوردار است. پایه پلاستیکی مانند پایه فلزی ال‌جی CX OLED محکم نیست، اما همچنان تلویزیون را به خوبی نگه می‌دارد. پلاستیک پنل پشتی پایین تلویزیون، در نزدیکی محل ورودی‌ها، کمی خم می‌شود و صدایی را ایجاد می‌کند، گویی که به درستی به صفحه متصل نشده است، اما این فقط مشکل کوچک به شمار می‌آید و قابل توجه نیست. علاوه بر این، هیچ مشکل دیگری به چشم نمی‌خورد و یک تلویزیون عالی به نظر می‌آید.

کیفیت تصویر

کنتراست (امتیاز 10)

مانند همه تلویزیون‌های OLED، ال‌جی BX از کنتراست نامتناهی برخوردار است، زیرا می‌تواند پیکسل‌ها را جداگانه خاموش کند و در نتیجه رنگ سیاه کامل ایجاد شود.

تاریکی موضعی (امتیاز 10)

این تلویزیون نور پس زمینه ندارد، بنابراین از ویژگی تاریکی موضعی برخوردار نیست. این محصول می‌تواند پیکسل‌ها را به صورت جداگانه کم نور کند و زیرنویس‌ها را کاملاً نمایش دهد، بدون اینکه درز نوری را احساس کنید.

حداکثر روشنایی SDR (امتیاز 6.5)

ال‌جی BX از حداکثر روشنایی قابل توجهی برخوردار است. روشنایی آن به مراتب کمتر از ال‌جی B9 OLED است و به اندازه کافی روشنایی ندارد تا بتواند در بیشتر اتاق‌ها با تابش خیره کننده مبارزه کند. این محصول یک “محدود کننده روشنایی خودکار” (ABL) تهاجمی است که هنگام روشن شدن اتاق، صفحه نمایش را کم نور می‌کند، همانطور که در نور 100٪ در آزمایش پنجره پایدار دیده می‌شود.

این اندازه گیری‌ها پس از کالیبراسیون در حالت تصویر “(Expert (Dark Room” با حداکثر روشنایی در “High” و نور OLED در “High” انجام شده است. در ابتدا، ما مجبور بودیم Pixel Refresher را اجرا کنیم، زیرا صفحه نمایش در مقایسه با ال‌جی B9 OLED بیش از حد کم نور به نظر می‌رسید، اما نمایشگر بعد از تازه سازی تصویر خیلی روشن نمی‌شود. قبل از اتمام Pixel Refreshher، بیشتر صحنه‌ها بین 334 تا 394 نیت بود و ما در آزمایش 100٪ پنجره پایدار 116 نیت داشتیم.

اگر روشن ترین تصویر ممکن را می‌خواهید، ما توانستیم 428 نیت را در تست اوج پنجره در “Expert (Dark Room)” حالت تصویر با نور و کنتراست OLED روی “Peak Brightness ،”Max روی “High” و Dynamic Contrast روی “متوسط” تنظیم کنیم.

حداکثر روشنایی HDR (امتیاز 6.0)

حداکثر روشنایی HDR متوسط است. تلویزیون BX به اندازه‌ای روشن نیست که بتواند تصاویر عالی در HDR را به خوبی نمایان سازد و به دلیل تهاجمی بودن ABL، صفحه نمایش کمتر روشن می‌شود، زیرا مناطق بزرگ و روشن صفحه را پوشش می‌دهند.

ما حداکثر روشنایی HDR را در حالت تصویر “HDR Cinema ” با تنظیم دمای رنگ روی ” Warm 2 “، حداکثر روشنایی روی “High” و نور OLED در “Max” اندازه گیری کردیم. مانند حداکثر روشنایی SDR، ما یک Refixher Pixel اجرا کردیم و بعد از آن صفحه کمی روشن تر شد. قبل از Pixel Refreshher، بیشتر صحنه‌ها بین 358 تا 534 نیت بودند و ما در آزمایش 100٪ windows پنجره پایدار 117 نیت داشتیم.

اگر می‌خواهید تصویر روشنایی ممکن داشته باشد، حالت تصویر را روی “Vivid “، کنتراست پویا روی “Medium “، نور OLED و کنتراست روی “Max ” و Peak Brightness روی “High ” تنظیم کنید. ما توانستیم 706.8 نیت را با یک پنجره اوج 10٪ بدست آوریم.

یکنواختی خاکستری (امتیاز 8.7)

ال‌جی BXاز یکنواختی خاکستری بسیار خوبی برخوردار است. اثر صفحه کثیف (Dirty Screen) بسیار کمی در مرکز وجود دارد که برای علاقه مندان به ورزش بسیار مناسب است. یکنواختی در صحنه‌های نزدیک به تاریکی بهبود می‌یابد، اما مانند برخی دیگر از تلویزیون‌های OLED، برخی از خطوط عمودی ضعیف وجود دارد که در صحنه‌های تاریک اتاق‌های بسیار تاریک قابل مشاهده است.

زاویه دید (امتیاز 8.6)

ال‌جی BX OLED دارای زوایای دید بسیار خوبی است که از تلویزیون OLED انتظار می‌رود. هنگام مشاهده از اطراف تصویر دقیق می‌ماند و برای چیدمان گسترده صندلی‌ها عالی است.

یکنواختی رنگ سیاه (امتیاز 10)

از آنجا که این تلویزیون OLED می‌تواند پیکسل‌های منفرد را خاموش کند، یکنواختی سیاه کاملاً مناسب است.

یکنواختی رنگ سیاه (امتیاز 10)

بازتاب (انعکاس نور) (امتیاز 9.3)

ال‌جی BX دارای عملکرد انعکاس فوق العاده‌ای است، شبیه به ال‌جی CX OLED می‌باشد. حتی با تابش مستقیم نور خورشید در این تلویزیون، بازتاب‌ها نباید خیلی حواس کاربر را پرت کنند.

قبل از کالیبراسیون (امتیاز 8.2)

ال‌جی BX از دقت رنگی بسیار بهتر از ال‌جی B9 OLED برخوردار است. اکثر مردم هیچ گونه عدم دقت در رنگ و سایه‌های خاکستری را مشاهده نمی‌کنند، اما از آنجا که دمای رنگ کمی گرم است، تصویر دارای رنگ قرمز / زرد است. گاما هدف را به خوبی دنبال می‌کند، اما اکثر صحنه‌ها کمی تاریک هستند.

ما دقت رنگ را پس از تکمیل Pixel Refreshher اندازه گیری کردیم که بعد از آن دقت کمی بهبود یافت.

قبل از کالیبراسیون (امتیاز 8.2)

پس از کالیبراسیون (امتیاز 9.4)

ال‌جی BX از دقت رنگ قابل توجهی پس از کالیبراسیون برخوردار است و هیچ گونه عدم دقت باقیمانده را نمی‌توان بدون کمک رنگ سنج تشخیص داد. گاما هدف را تقریباً کامل دنبال می‌کند و دمای رنگ بسیار نزدیک به هدف 6500K است.

ما بعد از اتمام Refresh Pixel، دقت رنگ را اندازه گیری کردیم که دقت رنگ را کمی بهبود بخشید. بر خلاف ال‌جی B9 OLED، ما در هنگام کالیبراسیون تخریب شدن رنگ سیاه را مشاهده نکردیم. برخی از آن‌ها در حالت تصویر “استاندارد” وجود داشتند و تغییر حالت “(Expert (Dark Room ” حالت تصویر را حذف کرد.

پس از کالیبراسیون (امتیاز 9.4)

ورودی 480p (امتیاز 8.0)

این تلویزیون محتوای 480p را به خوبی ارتقا می‌دهد و بدون هیچ مصنوعات واضحی به نمایش می‌گذارد.

ورودی 720p (امتیاز 8.0)

ال‌جی BX محتوای 720p از جمله گیرنده دیجیتال را بدون هیچ گونه مصنوعاتی ارتقا می‌دهد.

ورودی 1080p (امتیاز 9.0)

محتوای 1080p تقریباً به خوبی محتوای 4K بومی به نظر می‌رسد.

ورودی 4K (امتیاز 10)

ال‌جی BX بدون هیچ مشکلی محتوای 4K را نمایش می‌دهد. حتی اگر ساختار پیکسل RGBW داشته باشد، هر چهار زیر پیکسل هرگز به طور همزمان روشن نمی‌شوند، بنابراین هیچ تغییری در وضوح رنگ وجود ندارد.

ورودی 8K (امتیاز 0)

این تلویزیون 4K است که نمی‌تواند ورودی 8K را نمایش دهد.

پیکسل‌ها

LG BX از یک ساختار پیکسل RGBW با چهار زیر پیکسل استفاده می‌کند، اما هر این زیر پیکسل‌ها هرگز به طور همزمان روشن نمی‌شوند.

وسعت رنگ (امتیاز 8.6)

ال‌جی BX طیف رنگی بسیار خوبی دارد و کاملاً شبیه به ال‌جی CX OLED است. این محصول تقریباً تمام فضای رنگی DCI P3 را که در بیشتر محتوای HDR استفاده می‌شود، پوشش می‌دهد و از پوشش گسترده‌ای از Rec. 2020 برخوردار است. فضای رنگی قبل از اینکه Pixel Refreshher را در تلویزیون اجرا کنیم، عملکرد نسبتا خوبی داشت، اما اختلافات ناچیز است.

EOTF در حالت ‘Cinema HDR ‘ منحنی را تقریباً کامل دنبال می‌کند تا زمانی که در حداکثر روشنایی از بین برود. EOTF در حالت “بازی” بسیار مشابه است، اما در حرکت کردن محتوای صافی را به نمایش می‌گذارد.
اگر HDR را بیش از حد کم نور دیدید، حالت تصویر را روی ‘Vivid ‘ تنظیم کنید، در نتیجه می‌توانید EOTF را مشاهده نمایید. فعال کردن Dynamic Tone Mapping، تصویر را در آزمون EOTF ما روشن تر می‌کند، اما با توجه به هر صحنه، میزان روشنایی را تغییر می‌دهد، بنابراین ممکن است تجربه شما متفاوت باشد.

حجم رنگ (امتیاز 7.8)

حجم رنگ به دلیل نسبت کنتراست بی نهایت ایده آل است، رنگ‌های تیره را بسیار خوب نمایش می‌دهد اما برای نمایش رنگ‌های روشن تر عملکرد ضعیف تری دارد.

توجه داشته باشید که قبل از انجام Pixel Refreshher، حجم رنگ DCI P3 بهتر و Rec. 2020 کمی بدتر بود، اما اکثر مردم تفاوت بین نتایج قبل و بعد از تازه سازی را متوجه نخواهند شد.

گرادیان (درجه سطح رنگ در نمایشگر) (امتیاز 7.0)

ال‌جی BX از هندلینگ گرادیان مناسبی برخوردار است. نوار در همه رنگ‌ها، به خصوص در سایه‌های تیره وجود دارد. فعال کردن ویژگی Smooth Gradation الگوی آزمون را بهبود نمی‌بخشد. این محصول گرادیان را در صحنه‌های واقعی نسبتا صاف می‌کند. ما یک Pixel Refreshher را اجرا کردیم تا ببینیم آیا این کار باعث بهبود کنترل گرادیان می‌شود یا خیر که عملکرد آن تا حد کمی بهبود بخشید.

حفظ موقت تصویر (امتیاز 9.3)

متأسفانه، ال‌جی BX پس از نمایش یک تصویر با کنتراست بالا، مانند ال‌جی C8 OLED یا LG CX OLED که آزمایش کرده‌ایم، از حفظ عکس موقتی برخوردار است. این مورد بین واحدهای مختلف متفاوت است، بنابراین ممکن است شما چیز دیگری را تجربه کنید.

توجه داشته باشید که نگهداری تصویر پس از شش دقیقه 0.0٪ را نشان می دهد، اما این یک خطا در پایان تست ما است و در واقع پس از شش دقیقه حفظ تصویر قابل مشاهده است.

خطر ماندگاری دائمی تصویر (امتیاز 2.0)

این تلویزیون دارای سه ویژگی برای کاهش حفظ موقت تصویر است. فعال کردن گزینه Screen Shift و تنظیم Logo Luminance Adjustment بر روی “Low ” ممکن است نتیجه خوبی را ارائه دهد. همچنین یک Pixel Refresher اتوماتیک وجود دارد که در صورت نیاز می‌تواند به صورت دستی اجرا شود.

حرکت – جنبش

زمان پاسخگویی (امتیاز 9.7)

ال‌جی BX مدت زمان پاسخگویی خوبی دارد، اما عملکرد مطلوبی را به اندازه سایر تلویزیون‌های OLED مانند ال‌جی CX OLED ارائه نمی‌دهد. در انتقال تاریک‌ها، خطا ایجاد می‌شود، که ممکن است منجر به مصنوعات حرکتی در صحنه‌های تاریک شود.

زمان پاسخگویی (امتیاز 9.7)

عدم سوسوزدن (لرزش تصویر) (امتیاز 10)

این تلویزیون از ویژگی تعدیل مدولاسیون پالس (PWM) استفاده نمی‌کند، اما در هر 8 میلی ثانیه میزان ضریب روشنایی کمی وجود دارد، که همزمان با نرخ تازه سازی 120 هرتز است و قابل توجه نمی‌باشد.

درج فریم سیاه (امتیاز 10)

ال‌جی BX از ویژگی‌های درج فریم سیاه برای بهبود ظاهر حرکت بهره می‌برد. برای اینکه در 60Hz برای محتوای 60 فریم در ثانیه لرزش را از بین ببرید، TruMotion را روی “کاربر” و OLED Motion را روی “High ” تنظیم کنید. برای یک لرزش 120 هرتز، حرکت OLED را روی “Low ” یا “Medium” قرار دهید، اما ممکن است منجر به دو تا شدن تصویر شود. سرانجام، وقتی ویژگی BFI فعال است، نمی‌توانید از G-SYNC استفاده کنید.

درون‌یابی حرکتی

این تلویزیون می‌تواند محتوا را تا 120 هرتز تعامل سازد. عنوان ” Soap Opera Effect ” (نرم کننده تصویر)، به ظاهر حرکت تصویر کمک می‌کند. با وجود ویژگی Motion خوب به نظر می‌رسد و در صحنه‌های شلوغ که منجر به تولید برخی از مصنوعات می‌شود، متوقف نخواهد شد.

پرش تصویر (Stutter) (امتیاز 5.3)

با توجه به زمان پاسخگویی بسیار سریع تلویزیون، پرش تصویر قابل توجهی در نرخ فریم پایین وجود دارد. فعال کردن درون یابی حرکت یا ویژگی BFI می‌تواند به کاهش پرش تصویر کمک کند.

لرزش تصویر 24p (امتیاز 10)

ال‌جی BX قادر است لرزش 24p را از هر منبعی مانند برنامه‌های بومی یا پخش کننده‌های Blu-ray حذف کند. برای حذف لرزش، کافی است Real Cinema را فعال کنید. با تنظیم OLED Motion روی “Medium” یا “Auto”، همه لرزش‌ها حذف می‌شود. با تنظیم روی “Low”، کمی لرزش وجود دارد و آن را کاهش می‌دهد، اما وقتی روی “high” تنظیم شود، لرزش را از بین نمی‌برد.

نرخ تجدید متغیر (امتیاز 7.9)

به‌روزرسانی 19/8/2020: تأیید کردیم که تلویزیون ال‌جی BX از VRR انجمن HDMI پشتیبانی می‌کند. با اتصال به کنسول Xbox One S، تنظیمات FreeSync را غیرفعال کرده و تنظیمات G-SYNC را در تلویزیون فعال کردیم. Xbox VRR همچنان با HDMI Forum VRR کار می‌کند.

ال‌جی BX دارای نرخ تازه سازی 120 هرتز است و از VRR برای کمک به کاهش گسستگی صفحه بهره می‌برد. با فعال بودن G-SYNC، همانند تلویزیون ال‌جی CX OLED اشکالات جزئی با محتوای 4K @ 120Hz وجود دارد. در حال حاضر منبع HDMI 2.1 نداریم، اما پس از داشتن این ویژگی، انتظار داریم تجربه‌ای بدون اشکال با کیفیت 4K @ 120Hz را بدست آوریم. FreeSync با کیفیت 4K @ 60Hz عملکرد قابل توجهی را فراهم می‌سازد.

برای اینکه G-SYNC عملکرد مطلوبی را ارائه دهد، کافیست Instant Game Response را در منوی تنظیمات فعال کرده و حالت تصویر را روی “Game” تنظیم کنید. برای FreeSync، شما همچنین باید برای ورودی مورد استفاده خود تنظیمات AMD FreeSync Premium را فعال کنید.

ورودی‌ها

تاخیر ورودی (امتیاز 8.7)

ال‌جی BX تا زمانی که در حالت “Game” هستید، همانند مدل ال‌جی B9 OLED 2019 دارای تاخیر ورودی بسیار خوبی است. یک “Auto Low Latency Mode” وجود دارد که هنگام راه اندازی یک بازی از یک دستگاه سازگار، تلویزیون را به طور خودکار در حالت “بازی” قرار می‌دهد. برای اجرای این عملکرد Instant Game Response باید فعال شود. وقتی کنسول Xbox One S را به هم متصل کردیم، به طور خودکار Instant Game Response را فعال کرد، بنابراین “Auto Low Latency Mode” نیز روشن شد.

رزولوشن‌ها پشتیبانی شده (امتیاز 9.6)

ال‌جی BX از کلیه رزولوشن‌های رایج پشتیبانی می‌کند. این محصول از chroma 4: 4: 4 نیز پشتیبانی ‌می‌کند که اگر از آن به عنوان مانیتور رایانه استفاده می‌کنید خواند متن‌ها را برایتان آسانتر خواهد کرد. برای کار با این ویژگی، نماد ورودی را در صفحه اصلی روی “PC” تنظیم کنید. پورت‌های HDMI 3 و 4 تنها پورت‌هایی هستند که از 4K @ 120Hz پشتیبانی می‌کنند و برای دستیابی به پهنای باند کامل، HDMI Ultra HD Deep Color را از منوی تنظیمات فعال کنید.

این تلویزیون از 4K @ 120Hz با کروما 4: 4: 4 پشتیبانی می‌کند، اما فقط با منابع HDMI 2.1 استفاده از آن امکان پذیر می‌شود که فعلاً نمی‌توانیم آن را آزمایش کنیم. ما وقتی منبع HDMI 2.1 داشته باشیم دوباره این آزمایش را انجام خواهیم داد. با این حال، ما توانستیم با کروما 4: 2: 0 به کیفیت 4K @ 120Hz برسیم.

همه ورودی‌های تلویزیون BX

HDMI: 4

USB: 3

خروجی صدای دیجیتال نوری:1

خروجی صدای آنالوگ 3.5 میلی متر: 1

ورودی کامپوزیت (شامل آداپتور): 1

تنظیم کننده (کابل / آنتن): 1

اترنت: 1

مشخصات ورودی

HDR10: دارد

دالبی ویژن: دارد

HLG: دارد

پهنای باند کامل HDMI 2.0: دارد (HDMI 1،2،3،4)

HDMI 2.1: دارد (HDMI 1،2،3،4)

CEC: دارد

HDCP 2.2: دارد (HDMI 1،2،3،4)

متغیر صوتی آنالوگ متغیر: دارد

پشتیبانی از Wi-Fi: دارد (2.4 گیگاهرتز، 5 گیگاهرتز)

پورت‌های HDMI 3 و 4 از HDMI 2.1 پشتیبانی می‌کنند، اما پهنای باند کامل آن HDMI 2.1 نیست. ال‌جی BX فقط دارای پورت‌های 40 گیگابایت بر ثانیه است که می‌توانند به جای پورت‌های 48 گیگابایت بر ثانیه، 10 بیت با کیفیت 4K @ 120Hz @ 4:4:4 داشته باشند که می‌توانند به 12 بیت برسند، اما انتظار نداریم که این امر تفاوت محسوسی ایجاد کند.

گذرگاه صوتی

LG BX در صورت اتصال به گیرنده سازگار از eARC پشتیبانی می‌کند، بنابراین می‌تواند Dolby Atmos با کیفیت بالا را با سیگنال TrueHD از طریق اتصال HDMI ارسال کند. برای اعمال این امر، HDMI Arc را فعال کنید و eARC را روشن نمایید.

کیفیت صدا

پاسخ فرکانسی (امتیاز 7.2)

ال‌جی BX پاسخ فرکانس خوبی دارد، اما نمی‌تواند به خوبی ال‌جی CX OLED باشد. باس آن تا حد زیادی کاهش می‌یابد، اما هنوز هیچ صدای جنجالی یا ضربه‌ای پخش نمی‌کند. این محصول دارای مشخصات صدای نسبتاً مطلوبی است، ارائه دیالوگ محتوا مناسب است و به اندازه کافی بلند می‌شود تا صدا را به صورت واضح در محیط پر سر و صدا به گوش کاربر برساند.

تحریف (اعوجاج) (امتیاز 6.8)

تلویزیون ال‌جی عملکرد اعوجاج مناسبی را اعمال می‌سازد. در سطح گوش دادن متوسط نوعی تحریف جزئی وجود دارد، اما هنگام بازی در حداکثر حجم صدا، بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

ویژگی‌های هوشمند

رابط کاربری (امتیاز 8.5)

ال‌جی BX دارای سیستم عامل webOS داخلی می‌باشد که استفاده از آن آسان و مسیر یابی بسیار نرم است. هنگام آزمایش Peak Brightness به درستی کار نکرد، حتی پس از روشن و خاموش کردن دوباره تلویزیون این مشکل حل نشد. اما بعد از یک شب تلویزیون مشکل را به راحتی حل کرد.

تبلیغات رایگان (امتیاز 0)

متأسفانه، تبلیغات در صفحه اصلی و فروشگاه برنامه‌ها وجود دارد و هیچ راهی برای غیرفعال کردن آنها وجود ندارد.

برنامه‌ها و ویژگی‌ها (امتیاز 8.0)

فروشگاه برنامه ال‌جی به تعداد زیادی از برنامه‌ها برای بارگیری مجهز شده است و می‌توانید محتوا را از تلفن خود ارسال کنید.

برنامه‌ها و ویژگی‌ها (امتیاز 8.0)

ریموت کنترل (امتیاز 9.0)

ال‌جی BX با همان ریموت کنترل B9 OLED 2019 و ال‌جی CX OLED 2020 عرضه شده است. شما می‌توانید آن را مانند یک ریموت سنتی استفاده کنید یا مانند: موس کامپیوتر از آن به عنوان کنترل از راه دور استفاده نمایید. این کنترل دارای دکمه‌های میانبر به Netflix و Amazon Prime Video است. این دستگاه دارای کنترل صوتی داخلی است که به شما امکان تغییر ورودی‌ها، جستجوی محتوا یا درخواست وضعیت آب و هوا را می‌دهد، اما برخی از تنظیمات را نمی‌توانید از طریق کنترل صوتی تغییر دهید.

ریموت کنترل (امتیاز 9.0)

دکمه‌های کنترل زیر تلویزیون (کلیدهای سرخود)

یک دکمه در زیر مرکز صفحه قرار دارد. به شما امکان می‌دهد تلویزیون را خاموش / روشن کرده، ورودی‌ها، صدا و کانال را تغییر دهید.

دکمه‌های کنترل زیر تلویزیون (کلید‌های سرخود)

محتوای درون جعبه

کنترل از راه دور و باتری

آداپتور ترکیبی کامپوزیت

راهنمای کاربر

متفرقه

مصرف برق: 70 وات

مصرف برق (حداکثر): 152 وات

سیستم عامل: 03.10.25

تفاوت بین اندازه‌ها و متغیرها

ما سایز 55 اینچ ال‌جی BX را آزمایش کردیم و انتظار داریم نتایج ما برای مدل 65BX نیز معتبر باشد. BX در حال حاضر در انگلستان موجود نیست، اما باید در آینده عرضه شود. اگر کسی با نوع دیگری از پنل روبرو شده است یا اگر LG BX او با بررسی ما مطابقت ندارد، به ما اطلاع دهید تا ما بررسی را به روز می‌کنیم. توجه داشته باشید که برخی از آزمایشات مانند یکنواختی خاکستری ممکن است بین واحدهای مختلف متفاوت باشد.

تلویزیون BX در مقایسه با دیگر تلویزیون‌ها

LG BX یک تلویزیون عالی است و مانند اکثر تلویزیون‌های OLED، کیفیت شگفت انگیز کلی را با رنگ سیاه عمیق و غلیظ ارائه می‌دهد. از دقت رنگ پیش‌فرض بهتری نسبت به نسل قبل خود برخوردار است که اگر نمی‌خواهید تلویزیون خود را کالیبره کنید، می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. متاسفانه، ال‌جی BX به اندازه ال‌جی CX OLED روشن نمی‌شود، اگر بخواهید آن را در یک اتاق روشن قرار دهید، عملکرد مناسبی را ارائه نمی‌دهد.

ال‌جی CX OLED

تلویزیون ال‌جی CX کمی بهتر از ال‌جی BX OLED است. CX روشن تر می‌شود، گرادیان را بهتر کنترل می‌کند و دارای یک پایه فلزی محکم تر است. با این حال، BX دارای زاویه دید کمی گسترده تر است، اما این ممکن است بین واحدهای مختلف متفاوت باشد.

ال‌جی B9 OLED

ال‌جی BX OLED و ال‌جی B9 OLED بسیار شبیه به هم هستند. B9 روشن تر می‌شود و از قابلیت گرادیان بهتری نیز برخوردار است، در حالی که BX از دقت رنگی بهتری برخوردار است و ویژگی نرخ فریم سیاه آن با سرعت Hz120 می‌لرزد. در کل، این دو تلویزیون از طراحی مشابه بهره می‌برند و از یک پایه برخوردار هستند.

ال‌جی C9 OLED

BX OLED و تلویزیون ال‌جی C9 OLED دو تلویزیون مشابه هستند. C9 با کیفیت بهتری ساخته شده است، زیرا دارای یک پایه فلزی است، بسیار روشن تر می‌شود، از هندلینگ بهتر استفاده می‌کند و از تاخیر ورودی کمتری برخوردار است. با این وجود تلویزیون BX از دقت رنگ پیش‌فرض بهتری برخوردار است

سامسونگ Q80T QLED

ال‌جی BX OLED در کل کمی بهتر از سامسونگ Q80T است. ال جی دارای نسبت کنتراست نامتناهی، زاویه دید واقعاً گسترده، زمان پاسخگویی تقریبا سریع و G-SYNC با کارت‌های گرافیکی جدیدتر NVIDIA سازگار است. با این وجود، سامسونگ بسیار روشن تر می‌شود و از دقت رنگ پیش‌فرض، تاخیر ورودی کم و عدم خطر ماندگاری دائمی تصویر برخوردار است.

ویژگی تلویزیون BX تلویزیون CX تلویزیون C9 تلویزیون Q80T
طراحی 9.0 9.3 9.3 8.8
کیفیت تصویر 8.5 8.6 8.6 8.1
زمان پاسخگویی 9.7 9.9 9.8 8.6
ورودی‌ها 8.8 8.9 9.0 9.3
کیفیت صدا 7.1 7.5 7.1 7.3
ویژگی‌های هوشمند 8.2 8.2 8.2 8.1
نمایش فیلم 9.4 9.3 9.3 8.1
برنامه‌های تلویزیون 8.1 8.2 8.3 8.4
محتوای ورزشی 8.5 8.6 8.6 8.4
بازی‌های ویدیویی 9.0 9.1 9.0 8.8
فیلم‌های HDR 8.7 8.7 8.8 7.9
بازی‌های HDR 8.7 8.8 8.7 8.5
مانیتور PC 8.6 8.6 8.7 8.7

درباره‌ی مسعود رسولی

همچنین ببینید

بررسی تخصصی تلویزیون NANO75

نقد و بررسی تخصصی تلویزیون ال‌جی NANO75

تلویزیون NANO75 به عنوان ارزان‌ترین مدل نانوسل در سال 2021 معرفی شده است. این تلویزیون ال‌جی دارای مزایا و معایبی است که در تصمیم گیری شما برای خرید تأثیرگذار خواهد بود؛ با ما در مطلب بررسی تخصصی NANO75 همراه شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *