نقد و بررسی تخصصی تلویزیون OLED ال جی B9

ال‌جی B9 OLED یک تلویزیون ایده آل با کیفیت تصویر عالی است که سیاهی‌های کاملی را به نمایش می‌گذارد. این دستگاه دارای زاویه دید بسیار عالی است و حداکثر روشنایی SDR و بازتاب خوبی دارد. این تلویزیون ال جی از طیف گسترده‌ی رنگ و روشنایی مناسب HDR برخوردار می‌باشد، اما محدودیت روشنایی خودکار ABL آن می‌تواند آزار دهنده باشد. حرکت به لطف زمان پاسخ تقریباً سریع کاملاً واضح به نظر می‌رسد. تلویزیون دارای ویژگی درون‌یابی حرکتی است که می‌تواند در به حداقل رساندن پرش تصویر در فیلم‌ها کمک شایانی کند. گیمرها به لطف تاخیر در ورودی بسیار پایین، از انجام یک بازی هیجان انگیز برخوردار خواهند بود. اما متأسفانه، درست مانند تمام تلویزیون‌های OLED، امکان ماندگاری دائمی تصویر نیز وجود دارد.

امتیاز کلی:
کنتراست 10
تاریکی موضعی (Local Dimming) 10
حداکثر روشنایی SDR 7.1
حداکثر روشنایی HDR 6.4
زاویه دید 8.6
یکنواختی رنگ مشکی 10
بازتاب نور 9.3
ورودی 4K 10
زمان پاسخگویی 9.9
لرزش و سوسو 10
امتیاز نمایش انواع محتوای ویدیویی:
نمایش فیلم 9.3
برنامه‌های تلویزیون 8.2
محتوای ورزشی 8.6
بازی‌های ویدیویی 9.0
فیلم‌های HDR 8.6
بازی‌های HDR 8.7
مانیتور PC 8.6

سیاهی کامل و یکنواختی رنگ سیاه مناسب.

تصویر هنگام مشاهده از طرفین، دقیق می ماند.

زمان پاسخ تقریباً سریع و تأخیر ورودی بسیار کم است.

خطر ماندگاری تصویر دائمی با محتوای استاتیک دارد.

محدود کننده خودکار روشنایی (ABL) ممکن است گاهی اوقات گیج کننده شود.

استفاده ترکیبی (امتیاز 8.7)

این دستگاه یک تلویزیون عالی برای استفاده مختلط است. این مدل از عملکرد عالی در اتاق تاریک به لطف سیاهی ایده آل بهره می‌برد. همچنین می‌تواند به لطف حداکثر روشنایی SDR و برخورداری از انعکاس عالی، در یک اتاق روشن عملکرد مطلوبی را به انجام برساند. این مدل حرکت بسیار واضح را به شما ارائه می‌دهد و یکنواختی خاکستری عالی و زاویه دید گسترده آن را به عنوان یک انتخاب عالی برای لذت بردن از ورزش با گروهی از دوستان تبدیل می‌کند. گیمرها از تاخیر ورودی کم این دستگاه خوشحال می شوند.

نمایش فیلم (امتیاز 9.3)

ال‌جی B9 یک تلویزیون عالی برای تماشای فیلم در یک اتاق تاریک است. این دستگاه دارای سیاهی کامل و یکنواختی رنگ سیاه مناسب است که عملکرد شگفت انگیزی در اتاق تاریک ارائه می‌دهد. یکنواختی خاکستری نیز بسیار عالی است و تلویزیون می‌تواند فیلم‌های بدون لرزش را به نمایش بگذارد. اگرچه زمان پاسخگویی سریع آن پرش تصویر ایجاد می‌کند، اما تلویزیون دارای یک ویژگی جابجایی حرکت اختیاری است که می‌تواند به حداقل رساندن آن کمک شایانی کند.

برنامه‌های تلویزیونی (امتیاز 8.2)

ال‌جی B9 یک تلویزیون عالی برای تماشای نمایش‌های تلویزیونی در یک اتاق روشن است. این تلویزیون از حداکثر روشنایی SDR خوبی برخوردار است و می‌تواند بازتاب‌ها را به خوبی اداره کند، بنابراین می‌توانید بدون مشکل آن را در اتاق روشن قرار دهید. تصویر برای زوایای دید گسترده دقیق است، بنابراین می‌توانید به راحتی کارهای خانه را انجام دهید زیرا لازم نیست مستقیم از جلو بنشینید تا از نمایش تلویزیونی مورد علاقه خود لذت ببرید. فروشگاه محتوای ال جی برنامه‌های فراوانی دارد که به شما کمک می‌کند یک مورد مناسب را برای خود پیدا کنید.

محتوای ورزشی (امتیاز 8.6)

این مدل یک تلویزیون عالی برای تماشای ورزش است. زمان پاسخ تقریباً لحظه‌ای، زاویه دید وسیع و یکنواختی خاکستری عالی، آن را به یک انتخاب عالی برای طرفداران ورزش تبدیل کرده است. شما می‌توانید به دلیل پوشش عالی ضد انعکاس دستگاه، آن را به راحتی در اتاقی نسبتاً روشن قرار دهید بدون اینکه نگرانی در مورد بازتاب داشته باشید.

بازی‌های ویدیویی (امتیاز 9.0)

ال‌جی B9 یک تلویزیون فوق العاده برای انجام بازی‌های ویدیویی است. زمان پاسخگویی تقریباً فوری است و تاخیر ورودی تلویزیون بسیار کم است. این موارد برای گیمرهایی که می‌خواهند به لطف پشتیبانی تلویزیون از HDMI Forum VRR از یک تجربه بازی روانتر نیز لذت ببرند، عالی است. این مدل دارای یک حالت خودکار با تاخیر کم است، بنابراین لازم نیست هر بار که می‌خواهید یک بازی را انجام دهید، به حالت “بازی” بروید.

فیلم‌های HDR (امتیاز 8.6)

ال‌جی B9 یک تلویزیون عالی برای تماشای فیلم در حالت HDR است. این تلویزیون از حداکثر روشنایی HDR و طیف گسترده‌ای رنگ برخوردار است که رنگ‌های واضحی را نمایان می‌سازد. این نرم افزار به لطف فناوری OLED دارای سیاهی کاملی است. متأسفانه، محدودیت روشنایی خودکار تلویزیون (ABL) باعث می‌شود که روشنایی با محتوای متفاوت تغییر کند، که می تواند آزار دهنده باشد.

بازی‌های HDR (امتیاز 8.7)

این دستگاه یک تلویزیون عالی برای بازی درحالت HDR است. این مدل زمان پاسخ تقریباً لحظه‌ای و تاخیر ورودی بسیار کمی دارد که تجربه بازی بسیار پاسخگویی را ارائه می‌دهد. این دستگاه از رنگ گسترده و بسیار عالی و حداکثر روشنایی مناسب در HDR برخوردار است. متأسفانه، میزان روشنایی با محتوای متفاوت تغییر می‌کند و این ممکن است برخی از افراد را آزار دهد.

مانیتور کامپیوتر (امتیاز 8.69)

LG B9 یک تلویزیون عالی برای استفاده به عنوان مانیتور کامپیوتر است. در اکثر رزولوشن‌‌ها کروما 4: 4: 4 را نشان می‌دهد تا متن واضح به نظر برسد. این دستگاه تاخیر ورودی بسیار کم و زمان واکنش بسیار سریعی دارد که محتوای پر سرعت را تقریباً بدون هیچ گونه ابهامی ارائه می‌دهد. متأسفانه، دقیقاً مانند همه تلویزیون‌های OLED، خطر ماندگاری تصویر دائمی را به همراه دارد و در صورت استفاده از آن به عنوان مانیتور کامپیوتر برای مدت زمان طولانی، این مسئله می‌تواند مشکل ساز باشد.

وضعیت بازار ال‌جی B9

ال‌جی OLED B9 یک تلویزیون پرفروش 2019 است و جایگزین مدل ال‌جی B8 OLED 2018 می‌شود. از آنجا که کیفیت تصویر در بین تمام تلویزیون‌های OLED بسیار مشابه است، ویژگی‌های اضافی و طراحی مواردی است که آنها را متمایز می‌کند. رقبای اصلی OLED C9 ،OLED E9 ، سونی OLED A9G و سونی OLED A8G هستند. برای رقبا LED، سامسونگ Q80R و سونی Z9F را می‌توان اصلی‌ترین در نظر گرفت.

طراحی

استایل (امتیاز 9.5)

طراحی LG B9 عالی است. طراحی این مدل در کل، شبیه به طراحی ال جی B8 2018 است، اگرچه مدل امسال حس مرغوبیت کمتری دارد. این تلویزیون دارای یک پایه پلاستیکی است، در حالی که مدل قبلی دارای یک پایه فلزی بود. این پایه تلویزیون را به خوبی پشتیبانی می‌کند، اما نمی‌تواند جلوی همه لرزش‌ها را بگیرد. دقیقاً مانند اکثر OLED های LG پشت آن ساده است و تلویزیون از بدنه نازکی بهره می‌برد و از کیفیت ساخت خوبی برخوردار است.

پایه

پایه ال‌جی B9 پلاستیکی است و بسیار شبیه به B8 سال گذشته است که از فلز ساخته شده بود. موضع B9 اجازه تکان بیش‌تری نسبت به مدل سال گذشته را می‌دهد.

نمای پشتی

قسمت پشتی B9 ساده است. قسمت فوقانی از فلز ساخته شده است و قسمت پایین آن از پلاستیک است و وسایل الکترونیکی را در خود جای داده است. برخی از ورودی‌ها رو به طرفین و بعضی رو به بیرون و روبه رو هستند که اگر تلویزیون را روی دیوار نصب کنید می‌توانید به آنها دسترسی یابید. مدیریت کابل با کمک گیره کوچکی که در پشت قرار دارد، بسیار شبیه به B8 است.

فریم اطراف نمایشگر

دقیقاً مانند اکثر تلویزیون‌های OLED ال‌جی دارای فریم‌های بسیار نازکی است که باعث حواس‌پرتی نمی‌شوند. بین لبه و شروع پیکسل‌ها شکاف بسیار کمی وجود دارد.

ضخامت

LG B9 یک تلویزیون بسیار نازک است. در انتها تلویزیون جایی که قطعات الکترونیکی در آن قرار گرفته ضخیم تر است، اما باز هم از نازکی بدنه ان نکاسته است. اگر تلویزیون را بر روی دیوار نصب کنید برجستگی آن را احساس نخواهید کرد.

کیفیت ساخت (امتیاز 8.5)

کیفیت ساخت ال‌جی B9 بسیار عالی است. این تلویزیون نیز همانند C9 یا E9 از پایه پلاستیکی بهره می‌برد که اجازه حرکت بیش‌تری را به آن‌ها می‌دهد. فضای پلاستیکی پشت د به راحتی خم می شود و از کیفیت این محصول کاسته است.

کیفیت تصویر

کنتراست (امتیاز 10)

LG B9 دقیقاً مانند همه OLED ها سیاهی‌ کاملی را ارائه می‌دهد. این مدل می‌تواند پیکسل‌ها را انفرادی خاموش کند، که یک نسبت کنتراست نامتناهی ایجاد می‌کند.

تاریکی موضعی (امتیاز 10)

ال‌جی OLED B9 به نداشتن نور پس زمینه، به ویژگی تاریکی موضعی احتیاج ندارد. هر پیکسل از خود نور ساطع می‌کند و می‌تواند خود را خاموش یا کم رنگ کند. در یک اتاق تاریک می توانید از کیفیت تصویر مطلوب و تاریکی موضعی آن لذت ببرید، البته می‌توانید به خوبی به مشاهده زیرنویس‌ها نیز بپردازید.

حداکثر روشنایی SDR (امتیاز 7.1)

LG B9 دارای حداکثر روشنایی خوبی با محتوای SDR است و برای یک اتاق نسبتاً روشن مناسب است. میزان روشنایی آن مانند ال‌جی E9 است و نسبت به ال‌جی B8 سال گذشته کمی روشن‌تر است. محدودیت اتوماتیک روشنایی آن (ABL)، مشابه E9 تهاجمی است. هنگامی که مناطق بزرگتر از صفحه روشن می شود، صفحه را به طور قابل توجهی تار می کند.

این تلویزیون، دقیقاً مانند C9 و E9، دارای تنظیم جدید Peak Brightness (حداکثر روشنایی ) است که عملکرد ABL را تنظیم می‌کند. اگر آن را خاموش کنید، اکثر صحنه‌ها در حدود 266 نیت نمایش داده می‌شوند و هیچ تغییری در میزان روشنایی با توجه به محتوای صحنه وجود ندارد، که بسیار عالی است. افزایش این تنظیم به “Low” ،”Med” یا “High” باعث افزایش حداکثر روشنایی می‌شود.

اندازه گیری‌های خود را پس از کالیبراسیون در حالت تصویر ‘Expert (اتاق تاریک) انجام دادیم، با تنظیم گاما بر روی’ 2.2 ‘، تنظیم درجه حرارت رنگ به’ Warm2 ‘، Peak Brightness روی’ High ‘و OLED Light روی’ 100 ‘تنظیم شد. اینها همچنین تنظیماتی بودند که درخشان‌ترین تصویر را به ما دادند.

حداکثر روشنایی HDR (امتیاز 6.4)

حداکثر روشنایی LG OLED B9 مناسب است. این دستگاه به اندازه‌ی B8 سال گذشته است، اما نمی‌تواند به سطح روشنایی C9 برسد. ABL این تلویزیون کمی مهاجمی‌تر از ABL است که در E9 و C9 یافت وجود دارد، اما بازهم متوجه تغییر در روشنایی با محتوای متفاوت خواهید شد.

اندازه گیری میزان روشنایی HDR در حالت «سینما» انجام گرفت و نور OLED روی 100، « Peak Brightness» روی «High» تنظیم شد و دمای رنگ روی «Warm2» تنظیم شد.

حالت‌های مختلف تصویر و دمای رنگ نتایج متفاوتی را به همراه خواهد داشت. ما در حالت تصویر پیش فرض (‘Vivid’ HDR)، پنجره 2٪ را در 767 نیت اندازه گیری کردیم.

یکنواختی خاکستری (امتیاز 8.6)

یکنواختی خاکستری موجود در B9 بسیار عالی است. اثری از صفحه نمایش کثیف (Dirty screen) وجود ندارد، که برای طرفداران ورزش بسیار عالی است. یکنواختی در صحنه‌های نزدیک به تاریک به خوبی نمایش می‌شود. دقیقاً مانند تلویزیون E9 و سایر تلویزیون‌های OLED، هنگام نمایش صحنه‌های سیاه تقریباً در یک اتاق سیاه و سفید، ممکن است خطوط افقی و عمودی بسیار ضعیفی را مشاهده کنید. اما در اتاق‌های دیگر چنین شرایطی مشاهده نخواهید کرد.

زاویه دید (امتیاز 8.6)

ال‌جی B9 دارای زاویه دید عالی است. میزان روشنایی و عمق سیاهی حتی در زاویه‌های خارج از مرکز خوب است. در این مدل مانند E9 و C9 رنگ‌ها در زاویه‌های کوچکتر تغییر کرده و از دست می‌روند. این تلویزیون‌ها هنوز از اکثر تلویزیون‌های LED بهتر هستند، اما نمی‌تواند به پای تلویزیون‌های با پانل VA که از فیلتر ویژه‌ای استفاده می‌کنند مانند: Samsung Q80R از Sony Z9F برسند.

یکنواختی رنگ سیاه (امتیاز 10)

همانطور که از تلویزیون OLED انتظار می‌رود یکنواختی کامل سیاه و سفید در B9 مناسب است، .

بازتاب (انعکاس نور) (امتیاز 9.3)

بازتاب B9 عالی است. درست مانند C9 و E9 فیلتر براق با جلوگیری از پراکندگی آنها در صفحه، بازتاب را کاهش می‌دهد. کاربر می‌تواند در اتاقی با منابع نوری زیاد به تماشای تلویزیون بپردازد و دچار مشکلی نشود.

رنگ بنفش که روی تصویر مشاهده می‌کنید، نتیجه روکش ضد انعکاس است و در تلویزیون های دیگر مانند E9 یا Q8FN نیز یافت می‌شود.

قبل از کالیبراسیون (امتیاز 4.9)

دقت B9 با تنظیمات قبل از کالیبراسیون آن ضعیف است. بیشتر افراد متوجه عدم دقت در سفیدی خالص می‌شوند زیرا دمای رنگ نزدیک به رنگ زرد مایل به گرم است. با این وجود علاقه‌مندان به برخی از عدم دقت در رنگ‌ها نیز به آن توجه خواهند کرد. گاما هدف را به خوبی دنبال می‌کند، اما برخی از صحنه‌های روشن‌تر از درخشندگی مناسب برخوردار نیستند.

پس از کالیبراسیون (امتیاز 9.5)

ال‌جی B9 بعد از کالیبراسیون از دقت قابل توجهی برخوردار است و شما فقط با کمک یک رنگ سنج می‌توانید هرگونه عدم دقت باقی مانده را متوجه شوید. البته بر خلاف C9 و E9 این تلویزیون از ویژگی کالیبراسیون خودکار برخوردار نیست.

ورودی 480p (امتیاز 8.0)

محتوای 480p بدون هیچ مصنوعات ظاهری همانند DVDها بی‌نقص پخش می‌شوند.

ورودی 720p (امتیاز 8.0)

OLED55B9 محتوای 720p را مانند گیرنده‌ی دیجیتال تلویزیون به خوبی نمایش می‌دهد. این مدل ویژگی‌های همانند C9 به منظور ارتقاء نمایش محتوا ارائه می‌دهد.

ورودی 1080p (امتیاز 9.0)

محتوای 1080p تقریباً به اندازه محتوای بومی 4K در B9 مناسب به نظر می‌رسد.

ورودی 4K (امتیاز 10)

محتوای 4K بی نقص به نظر می‌رسد.

ورودی 8K (امتیاز 0)

پیکسل‌ها

مانند سایر OLED‌های دیگر، B9 از 4 زیر پیکسل استفاده می‌کند، اما این 4 پیکسل هرگز به طور همزمان استفاده نمی‌شوند.

وسعت رنگ (امتیاز 8.5)

B9 دارای یک طیف گسترده‌ای از رنگ است و می‌تواند رنگ‌های واضحی را با محتوای HDR ارائه دهد. تلویزیون منحنی PQ هدف را از نزدیک دنبال می‌کند (اگرچه برخی از صحنه‌های بسیار تاریک تخریب شده‌اند) تا زمانی که نسبتاً شارپ در نزدیکی حداکثر روشنایی تلویزیون خاموش نشود. این موضوع در حالت «بازی»، EOTF تقریباً یکسان است.

اگر HDR را بیش از حد کم نور ببینید، تلویزیون دارای دو گزینه است که به شما کمک می‌کند تا آن را روشن تر کنید.

حجم رنگ (امتیاز 7.6)

حجم رنگ B9 خوب است. این دستگاه به طور قابل توجهی بهتر از ال‌جی B8 سال گذشته و بهتر از E9 و C9 امسال است، اگرچه این می‌تواند به دلیل واریانس پانل باشد. تلویزیون به دلیل ساختار پیکسل WRGB، می‌تواند سفیدی روشن تولید کند اما نمی‌تواند رنگ‌های اشباع روشن را ارائه دهد. از طرف دیگر، نسبت کنتراست عالی به تلویزیون این امکان را می‌دهد که برخلاف بسیاری از تلویزیون‌های LED، رنگهای اشباع تیره و بدون مشکل تولید کند.

گرادیان (درجه سطح رنگ در نمایشگر) (امتیاز 7. 7)

ال‌جی B9 از قابلیت گرادیان خوبی برخوردار است، اما با سایر تلویزیون‌های ال‌جی مطابقت ندارد. برخی از نواربندی‌ها نه تنها در الگوی آزمون ما بلکه با محتوای معمولی نیز مشهود است. این موضوع از LG B9 انتظار نمی‌رفت و ما باید سه بار نتایج را تأیید می‌کردیم.

دقیقاً مانند C9 این تلویزیون از ویژگی Smooth Gradation نیز برخوردار است که با این وجود، نمی‌تواند نواربندی را در عکس تست ما حذف کند. با محتوای معمولی، وقتی Smooth Gradation روی “Low” قرار دارد، خیلی کار نمی‌کند، بنابراین باید آن را روی “High” تنظیم کنید تا شاهد پیشرفت چشمگیر باشید. با این حال، شما خطر از دست دادن برخی از جزئیات خوب را دارید.

نگهداری موقت تصویر (امتیاز 10)

اگرچه هیچ نشانه‌ای از حفظ موقت تصویر در پنل B9 ما وجود ندارد، اما برخی از تغییرات پانل انتظار می‌رود. در E9 که امسال آزمایش کردیم، کمی عملکرد ضعیف حفظ موقت تصویر را مشاهده کردیم.

این آزمایش فقط نشانگر حفظ تصویر کوتاه مدت است و نه ماندگاری دائمی تصویر که ممکن است با قرار گرفتن طولانی‌تر در معرض تجمع تصاویر استاتیک ایجاد شود. ما در حال انجام یک آزمایش طولانی مدت هستیم تا به ما در درک بهتر ماندگاری دائمی کمک کند.

خطر ماندگاری تصویر دائمی (امتیاز 2.0)

بروزرسانی 11/01/2019: متن به روز‌شده در جهت موضع گیری ما در مورد سوختگی است.

اگرچه ما انتظار نداریم بیشتر افرادی که محتوای متنوعی را تماشا می‌کنند، مشکلی داشته باشند، اما تلویزیون‌های OLED مانند OLED B9 امکان تجربه ماندگاری را دارند.

این تلویزیون سه ویژگی برای کمک به کاهش ماندگاری دائمی دارد. توصیه می کنیم گزینه Screen Shift را فعال کنید و تنظیمات Logo Luminance را روی “Low” تنظیم کنید. همچنین یک تازه ساز پیکسل اتوماتیک نیز وجود دارد که در صورت نیاز می‌توانید به صورت دستی روی آن کار کنید.

حرکت – جنبش

زمان پاسخگویی (امتیاز 9.9)

زمان پاسخ تقریباً لحظه‌ای است و این امر بسیار عالی است. حرکت واضح به نظر می‌رسد و تقریباً هیچ رد تاری در پشت محتوای سریع حرکت نمی‌کند. اما این باعث پرش تصویر فیلم‌ها می‌شود و ممکن است باعث اذیت تعدادی از افراد شود.

عدم سوسوزدن (لرزش تصویر) (امتیاز 10)

ال‌جی B9 لرزان نیست زیرا از PWM برای کمرنگ کردن صفحه استفاده نمی‌کند. این ویژگی کمک می‌کند تا حرکت صاف‌تر به نظر برسد، اما منجر به تاری شدید می‌شود.

درج فریم سیاه (امتیاز 8.7)

بروزرسانی سیستم عامل اخیر، ویژگی درج فریم سیاه را در B9 ما ثابت کرد. اکنون به درستی کار می‌کند.

ال‌جی B9 یک ویژگی درج فریم سیاه اختیاری دارد که به OLED Motion معروف است و می‌تواند به بهبود ظاهر حرکت کمک کند. مانند C9، فعال کردن این گزینه همیشه هنگام تماشای محتوای 24p، مانند فیلم، باعث ایجاد لرزش می‌شود.

درون‌یابی حرکتی

از قابلیت جابجایی حرکتی برخوردار است و می‌تواند محتوا را تا 120 فریم در ثانیه درون‌یابی کند، که بسیار عالی است. با این حال، دقیقاً مانند E9 ، تلویزیون حتی وقتی صحنه‌های بسیار پر تحرکی را به نمایش می‌گذارد، همچنان به درون‌یابی می‌پردازد و این باعث می‌شود بسیاری از مصنوعات ایجاد شوند که این امر می‌تواند آزار دهنده باشد.

پرش تصویر (Stutter) (امتیاز 4.8)

ال‌جی B9 به دلیل زمان پاسخ تقریباً لحظه ای پرش تصویر دارد که هر فریم را طولانی‌‌تر نگه می‌دارد. این امر به ویژه در عکسبرداری‌های با سایه در هنگام نمایش فیلم قابل مشاهده است. برای به حداقل رساندن آن می‌توانید از درون‌یابی حرکتی استفاده کنید.

لرزش 24p (امتیاز 10)

ال‌جی B9 بدون توجه به لرزش، می‌تواند محتوای 24p را نمایش دهد.

نرخ تجدید متغیر

بروزرسانی 11/27/2019: B9 اکنون با کارت‌های گرافیکی NVIDIA G-SYNC جدید سازگار است و به عنوان مدل سازگار با G-SYNC به طور رسمی گواهی شده است.

ال‌جی B9، دقیقاً مانند C9، دارای نرخ تازه سازی بومی 120 هرتز است. این مدل فقط از قالب HDMI-VRR جدید HDMI Forum پشتیبانی می‌کند. در حال حاضر، این قالب تنها در کنسول‌های جدید Xbox One یا با کارت گرافیک جدید NVIDIA پشتیبانی می‌شود. B9 به طور رسمی توسط حالت سازگار G-SYNC NVIDIA پشتیبانی می‌شود، که هنگام اتصال به کارت گرافیک جدید NVIDIA ، به طور خودکار فعال می‌شود.

ورودی‌ها

تاخیر ورودی (امتیاز 8.8)

این تلویزیون تا زمانی که در حالت «بازی» هستید، تأخیر ورودی بسیار خوبی دارد. این دستگاه در این موضوع بسیار بهتر از B8 سال گذشته و تقریباً مشابه C9 و E9 است.

LG B9 اکنون از یک حالت کم خطر خودکار پشتیبانی می‌کند تا هر زمان که بخواهید بازی کنید، دردسر تغییر حالت “بازی” را نیز برای شما از بین می‌برد.

رزلوشن‌های پشتیبانی‌ شده (امتیاز 9.6)

ال‌جی B9 از بسیاری از رزولوشن‌های رایج ما برای آزمایش پشتیبانی می‌کند. دقیقاً مانند سایر OLED های ال‌جی که امسال آزمایش کردیم، B9 از رزولوشن‌های 1440p پشتیبانی می‌کند. این دستگاه می‌تواند کروما 4: 4: 4 را در همه رزولوشن‌های پشتیبانی شده به جز 1080p @ 120Hz نمایش دهد. برای نمایش مناسب chroma 4: 4: 4، نماد ورودی باید از صفحه اصلی به “رایانه” تغییر یابد و تنظیمات HDMI ULTRA HD Deep Color باید برای درگاه مورد استفاده فعال شود. برخی از قالب‌های پشتیبانی ‌شده برای نمایش صحیح HDMI ULTRA HD Deep Color را فعال می‌کنند.

همه‌ی ورودی‌ها

HDMI: 4

USB: 3

خروجی صدای دیجیتال نوری:1

خروجی صدای آنالوگ 3.5 میلی متر: 1

ورودی کامپوزیت (شامل آداپتور): 1

تنظیم کننده (کابل / آنتن): 1

اترنت: 1

مشخصات ورودی

HDR10: دارد

دالبی ویژن: دارد

HLG: دارد

پهنای باند کامل HDMI 2.0: دارد (HDMI 1،2،3،4)

HDMI 2.1: دارد (HDMI 1،2،3،4)

CEC: دارد

HDCP 2.2: دارد (HDMI 1،2،3،4)

متغیر صوتی آنالوگ متغیر: دارد

پشتیبانی از Wi-Fi: دارد (2.4 گیگاهرتز، 5 گیگاهرتز)

B9 با پشتیبانی از HDMI 2.1 تبلیغ می‌شود، اما هیچ منبع HDMI 2.1 در حال حاضر در دسترس نیست، ما نمی‌توانیم آن را آزمایش کنیم. ما پس از در دسترس بودن منبع 2.1 HDMI، این بررسی را دوباره آزمایش و به‌روز خواهیم کرد.

گذرگاه صوتی

این تلویزیون از اتصال eARC در هنگام اتصال به گیرنده AV سازگار پشتیبانی می‌کند، به شما این امکان را می‌دهد تا DTS: X و Dolby Atmos با کیفیت بالاتر از طریق صدای TrueHD از یک دستگاه خارجی به گیرنده شما ارسال شود. مانند OLED‌های ال جی 2018، از گذرگاه DTS و Dolby Digital نیز برای یک گیرنده استاندارد ARC پشتیبانی می‌کند.

کیفیت صدا

پاسخ فرکانسی(امتیاز 7.0)

این تلویزیون پاسخ فرکانس مناسبی دارد. پسوند با فرکانس پایین، مناسب با C9 است، اما کمی بدتر از مدل سال گذشته یعنی B8 است. این نتیجه باعث می‌شود که یک باس بدون لرزش زیاد، اما با مقداری مناسب از صدای رام و ضربدار انجام شود. پاسخ فرکانس بالای LFE تلویزیون به تلویزیون اجازه می‌دهد تا گفتگوی روشنی را ارائه دهد. سرانجام، صدای این تلویزیون بدون داشتن پمپاژ و مصنوعات فشرده سازی بیش از حد، نسبتاً بلند می‌شود، که مخصوصاً برای مناطق پر سر و صدا مناسب است.

تحریف (اعوجاج) (امتیاز 7.3)

LG OLED 55B9 عملکرد اعوجاج مناسبی دارد. مقدار کل THD تولید شده در 80 دسی بل SPL خوب است و در حداکثر حجم مناسب باقی می‌ماند. با این حال، وقتی فشار به حد مجاز برسد، ممکن است کمی ناهنجار و ناخالص به نظر برسد.

ویژگی‌های هوشمند

رابط کاربری (امتیاز 8.5)

رابط کاربری روان و آسان هنگامی که از آن استفاده کردید مناسب است. ما با هیچ گونه اشکالی در رابط کاربری روبرو نشدیم.


تبلیغات رایگان (امتیاز 0)

LG B9 مانند همه تلویزیون‌های ال‌جی که امسال آزمایش کرده‌ایم حاوی تبلیغات و محتوای پیشنهادی است. متأسفانه، هیچ راهی برای امتناع از هر کدام از آنها وجود ندارد.

برنامه‌ها و ویژگی‌ها (امتیاز 8.0)

ال‌جی B9 امکان دسترسی به فروشگاه ال‌جی را فراهم می‌کند که تعداد بسیار زیادی از برنامه‌های موجود را دارد. رایج‌ترین برنامه‌ها از قبل نصب شده‌اند، اما همیشه می‌توانید تعداد بیشتری را از فروشگاه بارگیری کنید. B9 درست مانند C9 از نسبت تصویر تلفن هوشمند یا رایانه لوحی (تبلت) شما پشتیبانی می‌کند.

ریموت کنترل (امتیاز 9.0)

LG B9 همان ریموت C9 و E9 را دارد. این مدل دارای همان ویژگی‌های جدید اضافه ‌شده مانند: گزینه برنامه ریموت برای کار به عنوان ریموت جهانی با سایر دستگاه‌ها از طریق IR است. این ویژگی بسیار شبیه به ویژگی OneRemote سامسونگ است و هنگامی که دستگاه دیگر از HDMI-CEC پشتیبانی نمی‌کند می‌تواند بسیار مفید باشد.

همچنین می‌توانید به عنوان یک نشانگر ماوس از ریموت کنترل استفاده کنید که باعث می‌شود به محض آشنایی با آن، بتوانید از طریق آن « به آسانی از رابط کاربری استفاده کنید. سرانجام، B9 امکان کنترل صوتی تلویزیون و جستجوی برخی برنامه‌ها مانند YouTube و Netflix را فراهم می‌کند.

دکمه‌های کنترل زیر تلویزیون (کلید‌های سرخود)

کنترل ها با C9 یکسان هستند ولی ممکن است این دکمه‌ها نسبت به C8 سال گذشته که از جوی استیک استفاده می‌کنند، شباهت کمتر داشته باشند. B9 از دکمه‌ای ثابت در مرکز تلویزیون استفاده می‌کند که چندان هم مفید نیست. برای گرفتن این عکس باید پایه جدا شود.

محتوای درون جعبه

کتابچه راهنمای کاربر اصلی

کنترل از راه دور

آداپتور ترکیبی کامپوزیت

باتری

کابل برق به طور دائم به تلویزیون متصل است (نمایش داده نمی شود)

متفرقه

مصرف برق: 79 وات

مصرف برق (حداکثر): 159 ولت

سیستم عامل 03.60.19

تفاوت بین اندازه و متغیرها

ما سایز 55 اینچ 55B9 را آزمایش کردیم و انتظار داریم نتایج ما برای 65 اینچ 65B9 و مدل 77 اینچ 77B9 نیز معتبر باشد.

اگر شخصی با نوع مختلفی از پنل‌ها روبرو شد یا اگر LG B9 OLED آنها با بررسی ما مطابقت ندارد، به ما اطلاع دهید و ما بررسی را به روز خواهیم کرد. توجه داشته باشید که بعضی از آزمایشات مانند یکنواختی خاکستری ممکن است بین واحدهای مختلف متفاوت باشد.

B9 در مقایسه با تلویزیون‌های دیگر

B9 یک تلویزیون OLED عالی است و از بیشتر تلویزیون‌ها به جز C9 و E9 بهتر است.

چپ بالا ال‌جی OLED55C9، چپ پایین سونی XBR55A8G، وسط ال‌جی OLED55B9، راست سامسونگ 55Q80R، راست پایین ال‌جی OLED55B8

ال‌جی C9

ال‌جی B9 و C9 عملکرد بسیار مشابهی دارند. هرگونه تفاوت را می‌توان به واریانس پانل از جمله ABL کمی کمتر تهاجمی که در B9 یافت می شود نسبت داد.

سونی A8G OLED

ال‌جی B9 OLED کمی بهتر از سونی A8G OLED می‌باشد. B9 دارای HDMI 2.1 در هر چهار پورت HDMI و همچنین eARC است. B9 برای بازی بهتر است زیرا دارای تاخیر ورودی بسیار پایین‌تری است و از فناوری جدید نرخ نوسازی متغیر HDMI Forum پشتیبانی می‌کند، که در صورت داشتن Xbox One عملکرد مطلوبی را اعمال می‌کند.

سامسونگ Q80R QLED

ال‌جی B9 OLED و سامسونگ Q80R QLED دارای نوع پنل مختلفی هستند که هر کدام مزایا و معایب خود را دارند. B9 به دلیل سیاهی های بی‌نظیر از عملکرد اتاق تاریک بسیار عالی برخوردار است. Q80R می‌تواند به طور قابل توجهی روشن‌تر شود و می‌تواند با درخشش یک اتاق بسیار روشن مقابله کند. B9 از یکنواختی خاکستری و زاویه دید بهتر برخوردار است، اما همچنین اما با قرار گرفتن در برابر تصاویر ایستا، خطر ماندگاری تصویر دائمی را نیز دارد، اما این مشکلات برای Q80R رخ نمی‌دهد.

سامسونگ Q70R QLED

LG B9 OLED تلویزیون بهتری نسبت به سامسونگ Q70R QLED است. به لطف توانایی OLED برای کنترل هر پیکسل مجزا، دارای سطح سیاه کاملی است. B9 همچنین از طیف رنگ گسترده‌تر، زاویه دید بسیار بهتر، یکنواختی خاکستری و فرمان‌ پذیری انعکاسی برخوردار است. از طرف دیگر، Q70R می تواند درخشان‌تر شود، این مدل به نظر می‌رسد قبل از کالیبراسیون بهتر است، و دارای ماندگاری تصویر نیست.

ویژگی تلویزیون B9 تلویزیون C9 تلویزیون A8G تلویزیون Q80R
طراحی 9.0 9.3 9.5 8.8
کیفیت تصویر 8.4 8.6 8.5 8.3
زمان پاسخگویی 9.9 9.8 9.8 8.2
ورودی‌ها 8.9 9.0 6.7 8.8
کیفیت صدا 7.1 7.1 6.7 7.2
ویژگی‌های هوشمند 8.2 8.2 8.0 8.1
نمایش فیلم 9.3 9.3 9.4 8.5
برنامه‌های تلویزیون 8.2 8.3 8.1 8.5
محتوای ورزشی 8.6 8.6 8.5 8.4
بازی‌های ویدیویی 9.0 9.0 7.8 8.6
فیلم‌های HDR 8.6 8.8 8.7 8.3
بازی‌های HDR 8.7 8.7 7.8 8.5
مانیتور PC 8.6 8.7 8.0 8.5

درباره‌ی مسعود رسولی

همچنین ببینید

بررسی تخصصی تلویزیون NANO75

نقد و بررسی تخصصی تلویزیون ال‌جی NANO75

تلویزیون NANO75 به عنوان ارزان‌ترین مدل نانوسل در سال 2021 معرفی شده است. این تلویزیون ال‌جی دارای مزایا و معایبی است که در تصمیم گیری شما برای خرید تأثیرگذار خواهد بود؛ با ما در مطلب بررسی تخصصی NANO75 همراه شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *