تلویزیون OLED55B7V ال جی

نقد و بررسی تلویزیون OLED ال جی B7

ال جی B7 به لطف نسبت کنتراست بی نهایت و زاویه دید گسترده، یک تلویزیون هوشمند درجه یک OLED با کیفیت 4k است. تاری حرکت کمی ایجاد می‌کند و توانایی این را دارد تا طیف بسیار گسترده‌ای از رنگ‌ها را نمایش دهد و با حداکثر روشنایی به تولید HDR چشمگیر کمک می‌کند. با این حال تمایل دارد تا تاری موجود در صحنه‌ها را از بین ببرد. به اندازه بعضی از تلویزیون‌های LCD روشن نیست. این تلویزیون عملکردی مشابه تلویزیون B7P را دارد که در فروشگاه‌های Costco و Sam’s club وجود دارد.

نقد و بررسی تلویزیون OLED ال جی B7
امتیاز کلی:
کنتراست 10
تاریکی موضعی (Local Dimming) 10
حداکثر روشنایی SDR 7.5
حداکثر روشنایی HDR 7.1
زاویه دید 8.2
یکنواختی رنگ مشکی 10
بازتاب نور 9.3
ورودی 4K 10
زمان پاسخگویی 9.9
لرزش و سوسو 10
امتیاز نمایش انواع محتوای ویدیویی:
نمایش فیلم 9.3
برنامه‌های تلویزیون 8.1
محتوای ورزشی 8.4
بازی‌های ویدیویی 8.2
فیلم‌های HDR 8.7
بازی‌های HDR 8.0
مانیتور PC 8.0

به لطف کنتراست بی نهایت سیاهی‌های عمیقی ایجاد می‌شود.
زاویه دید عالی دارد.
تاخیر ورودی کمی برای بازی دارد.



وقفه در نمایش تصاویر.

روشنایی صفحه با توجه به محتوای نمایش داده شده متفاوت است (ABL).

استفاده ترکیبی (امتیاز 8.6)

تلویزیون ال جی B7 یک محصول عالی برای استفاده‌های ترکیبی می‌‎باشد. کیفیت تصویر آن فوق‌العاده است و با داشتن سیل عظیمی از ویژگی‌های قدرتمند بهترین اجرا را از خود نشان می‌دهد. همین نیز باعث شده است تا آن را برای یک مجموعه کاملا مناسب برای هر استفاده‌ای تبدیل کند.

نمایش فیلم‌ها (امتیاز 9.3)

B7 یک تلویزیون 4K عالی برای تماشا کردن فیلم در یک اتاق تاریک می‌باشد. این تلویزیون تصاویر را با سیاهی‌‌های عمیق یکنواخت و نسبت کنتراست بی‌نهایت ارائه می‌دهد بنابراین شما این امکان را خواهید داشت تا از یک سینمای خانگی بهره ببرید.

برنامه‌های تلویزیونی (امتیاز 8.4)

این محصول یک تلویزیون عالی برای تماشای برنامه‌های تلویزیونی در یک محیط روشن‌تر می‌باشد. این تلویزیون به خوبی بازتاب‌ها را ارائه می‌دهد و به اندازه کافی روشن می‌شود ولی در اکثر محیط‌ها کم‌ نور به نظر می‌رسد.

محتوای ورزشی (امتیاز 8.3)

B7 یک تلویزیون عالی برای تماشای ورزش می‌باشد. صفحه نمایش OLED B7 رنگ‌های بسیار یکنواختی را به نمایش می‌گذارد، بنابراین چمن زمین‌های فوتبال بدون هیچ تاری و لکه‌ای نمایش داده می‌شوند. همچنین توانایی این را دارد تا محتواهای در حال حرکت با سرعت بالا را به صورت روان و واضح و ثابت نشان دهد.

بازی‌های ویدیویی (امتیاز 8.6)

تلویزیون OLED B7 یک تلویزیون 4K عالی برای بازی‌های ویدیویی است. به لطف تاخیر ورودی کم و تاری حرکت کم، بسیار پاسخگو می‌باشد. این محصول با کیفیت بالایی که دارد باعث غوطه‌وری کامل شما در بازی‌های ویدیویی می‌شود.

فیلم‌های HDR (امتیاز 9.1)

قابلیت‌های HDR ال‌جی B7 بسیار عالی است. دامنه دینامیکی بسیار بالا که با نسبت کنتراست بی نهایت و طیف رنگی بسیار گسترده آن ایجاد می‌شود، تصویری واقع بینانه و پر جنب و جوش را ایجاد می‌کند. این درخشان‌ترین تلویزیون نیست، اما قادر است جزئیات کوچک را به اندازه کافی روشن کند و جلوه بسیار خوبی ارائه دهد.

بازی‌های HDR (امتیاز 8.6)

OLED B7 یک تلویزیون عالی برای بازی‌‎های HDR می‌باشد. کیفیت تصویر و قابلیت‌های HDR عالی برای بازی به خوبی حفظ شده و تأخیر ورودی آن تحت تأثیر نوع ورودی نیست. افرادی که تصویر را بسیار کم نور می‌دانند ممکن است ترجیح دهند ویژگی ” Adaptive Contrast” را که به روشنایی تصویر برای بازی کمک می‌کند فعال کنند.

مانیتور کامپیوتر (امتیاز 8.0)

ال‌جی B7 تلویزیون خوبی برای استفاده به عنوان مانیتور کامپیوتر است. تأخیر ورودی آن کم است و حتی از موارد ضروری مانند chroma 4: 4: 4 و همچنین ویژگی‌های ظریف‌تری مانند ورودی 120 هرتز پشتیبانی می‌کند. متأسفانه‌، برخی از کاربران ممکن است آن را به اندازه کافی روشن نبینند و برخی از محتوای ثابت می‌تواند سایه یا تاری را در صورت نگه داشتن طولانی مدت روی صفحه ، به طور موقت حفظ کند.

طراحی

استایل (امتیاز 9)

LG B7 OLED دارای طراحی بسیار عالی است. این تلویزیون با صفحه و حاشیه‌های نازک و باریک چشمگیر به نظر می‌رسد. نوار صوتی یا ساندبار جلوی E7 را ندارد ولی ‌پایه‌ی آن شبیه به B6 می‌باشد. اگر تلویزیون بر روی دیوار نصب شود امکان استفاده از ورودی‌های عقب کمی دشوار به نظر می‌رسد. اما دو پورت HDMI و دو پورت USB در کنار آن به راحتی قابل دسترسی هستند.

استایل

استند(پایه‌ها)

پایه‌ی این تلویزیون بسیار شبیه به تلویزیون B6 می‌باشد. این پایه از استحکام خوبی برخوردار است و باعث ثبات تلویزیون شده است و مانع از تکان خوردن آن می‌شود.

پنل پشتی

طراحی پنل پشتی خوب به نظر می‌رسد اما دسترسی به بعضی از ورودی‌های رو به عقب هنگام نصب بر روی دیوار کمی مشکل می‌باشد.

فریم‌های اطراف نمایشگر

حاشیه‌های اطراف نمایشگر نازک و باریک می‌باشند و به زیبایی تلویزیون افزوده‌اند. این لبه‌ها از جنس فلز می‌باشند و جلوه‌ای شیک و براق را از تلویزیون به نمایش می‌گذارند.

فریم‌های اطراف نمایشگر

ضخامت

تلویزیون B7 از ضخامت کمی برخوردار است برای همین هم هنگام مشاهده از کنار بسیار نازک دیده می‌شود. ضخامت نیمه بالای تلویزیون فقط مربوط به صفحه نمایش OLED می‌باشد در قسمت پایینی نیز کمی برجستگی دیده می‌شود که باید گفت اجزای داخلی تلویزیون را در خود جای داده است که این قضیه باعث شده است تا نسبت به بخش بالایی کمی ضخیم‌تر باشد. اما باز با این اوصاف هنگام نصب بر روی دیوار فاصله چندانی را با آن نخواهد داشت.

ضخامت

درجه حرارت

تلویزیون هنگام پخش محتوای HDR در واقع کاملاً خنک باقی می‌ماند، اما هنگام پخش محتوای SDR روشن ممکن است گرم شود.

درجه حرارت

کیفیت ساخت (امتیاز 9.0)

کیفیت ساخت B7 عالی است و همه قطعات بسیار عالی و خوش ساخت هستند. تنها مسئله این است که نیمه بالایی صفحه کمی نازک است و هنگام جابجایی ممکن است دچار آسیب شود.

کیفیت تصویر

کنتراست (امتیاز 10)

همانند سایر تلویزیون‌های OLED ال جی، B7 نسبت کنتراست کاملی دارد. در نتیجه، تلویزیونی مناسب برای بهره بردن از محتوای سینمایی می‌باشد و لحظات مهیجی را تقدیم شما می‌کند.

تاریکی موضعی (Local Dimming) (امتیاز 10)

از آنجا که فناوری به کار رفته در تلویزیون‌های OLED گسستگی در پیکسل‌ها را هنگام نمایش رنگ سیاه به طور کامل خاموش می‌کند، نیازی به گزینه تاریکی موضعی در B7 نیست.

حداکثر روشنایی SDR (امتیاز 7.9)

حداکثر روشنایی SDR برای اکثر اتاق‌های روشن به اندازه کافی مناسب و خوب می‌باشد. مانند سایر تلویزیون‌های OLED، تلویزیون B7 نیز متأسفانه دارای یک محدود کننده روشنایی خودکار (ABL) است. اگرچه در این حالت فقط روشنایی صحنه‌های با روشنایی متوسط بسیار بالا مانند پنجره 100٪ سفید ما را کاهش می‌دهد. این بدان معنی است که هنگام مشاهده محتوای معمولی، به ندرت می‌توان ABL را مشاهده خواهید کرد. با این حال، در هنگام استفاده از مانیتور کامپیوتر بسیار مشهود است زیرا پنجره‌های سفید معمول هستند. به طور کلی، روشنایی B7 بسیار شبیه به OLED C7 و E7 است، اما کمتر از بسیاری از تلویزیون‌های LCD پیشرفته مانند Sony X930E و Vizio P Series 2017 است .

حداکثر روشنایی HDR (امتیاز 7.6)

تلویزیون B7 حداکثر روشنایی HDR خوبی دارد. از آنجا که هر پیکسل OLED از منبع نور خاص خود بهره می‌برد، در یک صحنه معمولی HDR تلویزیون می‌تواند با صرفه جویی در مصرف انرژی از پیکسل‌های کم نور، پیکسل‌های روشن را حتی بیشتر روشن می‌کند و در آزمایش که ما انجام دادیم روشنایی خوبی را در صفحه ایجاد می‌کند. این در صحنه های بسیار روشن مانند آزمایش پنجاه درصد پنجره ، که محدود کننده روشنایی خودکار تلویزیون (ABL) را به میزان قابل توجهی کم می‌کند، چندان مفید نیست ، اما خوشبختانه چنین صحنه‌های روشن در محتوای HDR نادر هستند. به طور کلی، روشنایی مشابه OLED C7 و E7 است، اما به خوبی برخی از تلویزیون‌های LCD پیشرفته مانند سونی X9300E و سامسونگ Q9F نیست. اگر کاربران B7 را بسیار کم نور بدانند ، افزایش تنظیم “کنتراست پویا” باعث روشنایی صحنه می‌شود اما روشنایی جزئیات را تغییر نمی‌دهد.

یکنواختی رنگ خاکستری (امتیاز 8.2)

یکنواختی خاکستری کلی B7 عالی است. در عکس 50٪ خاکستری، برخی از وصله های گرمتر (در سمت چپ صفحه) قابل مشاهده هستند، اما این موارد عمدتا هنگام نمایش رنگ خاکستری یکنواخت قابل مشاهده هستند و بر محتوای طبیعی تأثیر نمی‌گذارند. از آنجا که صفحه نمایش کاملاً یکنواخت است، هنگام تماشای ورزش‌هایی مانند فوتبال یا هاکی، هیچ جلوه‌ای از اثرات صفحه نمایش کثیف (Dirty Screen) قابل مشاهده نیست.

روی 5٪ خاکستری، برخی از خطوط عمودی ضعیف قابل مشاهده هستند، اما این شبیه سایر تلویزیون‌های OLED 2017 LG است. خوشبختانه، این فقط در اتاق تاریک و هنگام تماشای رنگ‌های یکنواخت بسیار تیره قابل مشاهده است، که در نمایش‌های تلویزیونی یا فیلم‌ها بسیار نادر است.

زاویه دید (امتیاز 8.2)

این تلویزیون OLED ال جی از اکثر تلویزیون‌های LED از زاویه دید عالی برخوردار است. سیاهی‌ها با عمق بیشتری نمایش داده می‌شوند و روشنایی آن‌ها در یک زاویه به آرامی کم می‌شود. اگرچه رنگ‌ها سریع‌تر کیفیت خود را از دست می‌دهند و با وضوح بالا قابل مشاهده نخواهند بود.

یکنواختی رنگ سیاه (امتیاز 10)

B7 از یکنواختی رنگ سیاه کاملی برخوردار است، زیرا هنگام نمایش یک تصویر سیاه کامل، صفحه کاملاً خاموش است و بر خلاف تلویزیون LCD، درز نور خاصی رخ نمی‌دهد.

یکنواختی رنگ سیاه

بازتاب (انعکاس نور) (امتیاز 9.4)

تلویزیون B7 دارای بازتاب نور عالی می‌باشد. این پوشش براق و ضد انعکاسی همانند C7 و E7 است که برای کاهش شدت بازتاب و تابش خیره کننده بسیار خوب عمل می‌کند. صفحه براق وضوح صفحه را تحریف یا کاهش نمی‌دهد. همانند سایر تلویزیون‌های سطح بالا، در نتیجه پوشش، رنگ بنفش وجود دارد که هنگام خاموش بودن تلویزیون بیشتر به چشم می‌آید. اکثر مردم از این موضوع ناراحت نخواهند شد و به طور کلی، عملکرد بازتاب حتی در یک اتاق روشن نیز خوب است.

قبل از کالیبراسیون (امتیاز 7.1)

در حالت پیشفرض و بدون نیاز به دستکاری تنظیمات، وقتی روی “ISF Expert (اتاق تاریک)” تنظیم می‌شود، دقت B7 می‌تواند بهتر باشد. تراز سفیدی dE و رنگ dE به اندازه کافی بالا هستند تا اکثر علاقه‌مندان متوجه عدم دقت شوند. توجه داشته باشید که “حالت Expert technicolor” از دقت مشابه “ISF Expert (اتاق تاریک)” برخوردار است.

گاما کمی بالاتر از هدف 2.2 مورد نظر ما است و اگر قصد ندارید تلویزیون خود را کالیبره کنید و متوجه شوید که سیاهی‌های عمیقی وجود دارد (از دست دادن جزئیات در منطقه تاریک صفحه)، می‌توانید به راحتی گاما را در منوی “Expert controls” تنظیم کنید و این مشکل را برطرف نمایید.

قبل از کالیبراسیون

پس از کالیبراسیون (امتیاز 9.6)

پس از کالیبراسیون، همه موارد اصلاح شده و تعادل رنگ سفید و رنگ dE به طور قابل توجهی پایین آمد و اکنون کاملاً کمتر از آنچه مردم بیشتر مشاهده می‌کنند، است. مقدار گاما دقیقاً روی هدف 2.2 ما قرار دارد و منحنی اکنون به خوبی از منحنی هدف ما پیروی می‌کند. روند کالیبراسیون به خوبی انجام شد و 2 امتیاز و 20 امتیاز اصلاح تعادل رنگ سفید به راحتی قابل استفاده بودند و دقت هر دو به طور قابل توجهی کمک کرد. سیستم مدیریت فضای رنگی نیز دقیق و آسان استفاده شد.

پس از کالیبراسیون

ورودی 480p (امتیاز 8.0)

محتوای 480p مانند دی وی دی‌ها را ارتقا می‌دهد بدون اینکه دچار هیچ مشکلی شود. تصویر نسبت به برخی تلویزیون‌های دیگر کمی انسداد دارد. اما تمام جزئیات به خوبی حفظ شده‌اند.

ورودی 720p (امتیاز 8.0)

محتوای HD مانند ورزش خوب به نظر می‌رسد، فقط مصنوعات هاله‌ای جزئی در امتداد لبه‌ها دیده می‌شود.

ورودی 1080p (امتیاز 9.0)

محتوای Full-HD مانند کابل 1080p، پخش جریانی و بلو-ری به نظر می‌رسد که دارای کیفیت بالاتری هستند. تصویر واضح و دقیق است

ورودی 4K (امتیاز 10)

این تلویزیون محتوای بومی 4K را بدون هیچ مشکلی کاملاً نمایش می‌دهد.

وسعت رنگ (امتیاز8.6)

تلویزیون B7 طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها را به نمایش می‌گذارد. یکی از بهترین‌های سال 2017 است ولی نسبت به تلویزیون QLED سامسونگ مدل Q7 کمی عقبتر می‌باشد. رنگ‌های اشباع شده در محتواهای HDR به خوبی نمایش داده می‌شود. دقت تلویزیون با رنگ‌های موجود در دامنه آن می‌تواند بهتر باشد زیرا تمام نقاط همان هدف اصلی را دنبال نمی‌کنند و نمایش نمی‌دهند و رنگ‌ها به نحوی اشباع شده ارائه داده خواهند شد.

EOTF در حالت تصویر رنگی (با فعال بودن HDR) تقریباً منحنی PQ هدف را کاملاً دنبال می‌کند تا اینکه در حداکثر روشنایی خود جا به جا شود. EOTF ها در حالت‌های بازی و رایانه از دقت بسیار بالایی برخوردار هستند. بالا بردن تنظیمات “Dynamic Contrast” بالاتر از “Low” باعث روشنایی EOTF می‌شود، که ممکن است هنگام تماشای HDR در یک اتاق روشن مفید باشد.

به روز رسانی 2017/10/11: ویژگی HDR فعال (‘Dynamic Contrast: Low’) در حالت Game یا PC کار نمی‌کند. “Dynamic Contrast: Low” فقط کنتراست دینامیکی معمولی را اعمال می‌کند (کمی EOTF را در انتهای سطح بالا روشن می‌کند). آزمایشات EOTF در حالت بازی و رایانه با استفاده از “Dynamic Contrast: Off” انجام شد.

حجم رنگ (امتیاز 7.3)

تلویزیون B7 دارای حجم رنگ مناسب می‌باشد. پنل OLED قادر است گستره رنگی گسترده خود را در روشنایی فوق‌العاده کم نشان دهد که بسیار عالی است. متأسفانه، به دلیل ساختار پیکسلی RGBW، حجم زیادی از رنگ را در روشنایی زیاد از دست می‌دهد، زیرا نمی‌تواند رنگ‌های اشباع را تقریباً به همان اندازه که می‌تواند سفید خالص باشد، روشن کند.

گرادیان (درجه سطح رنگ در نمایشگر) (امتیاز 8.5)

B7 می‌تواند تصویر آزمایش گرادیان ما را بسیار خوب نشان دهد و هیچ باندی که به طور معمول در تلویزیون 8 بیتی دیده می‌شود قابل مشاهده نیست. برخی از نقص‌ها را می‌توان در رنگ‌های تیره و مقیاس خاکستری مشاهده کرد، اما این مورد با سایر تلویزیون‌های OLED مانند C7 و E7P مطابقت دارد و هنگام تماشای محتوای عادی باعث ایجاد باند عمده نمی‌شود.

به روز رسانی 2017-11-07: توجه داشته باشید که وقتی تلویزیون روی حالت ‘PC’ تنظیم می‌شود، از طریق منوی ورودی، باند بسیار بیشتر دیده می‌شود و این برای همه حالت‌های تصویر است.

نگهداری موقت تصویر (امتیاز 6.0)

تلویزیون B7 در تست حفظ تصویر ما نتیجه بدی دارد، زیرا ما حتی پس از 10 دقیقه بهبود برخی از سایه‌های بر روی آرم‌های رتبه بندی را شناسایی کردیم. این نتیجه بدتر از آزمایش ما روی C7 و E7 است که هر دو در این تست بهتر بودند و این نتیجه با B6 2016 مطابقت دارد. هرچند این فقط به دلیل واریانس پنل است، زیرا تمام تلویزیون‌های LG OLED 2017 باید عملکرد مشابه پنل مورد استفاده در صفحه‌های مشابه را داشته باشند. پخش محتوای ویدئویی عادی برای چند دقیقه دیگر باعث شد هرگونه ذخیره تصویری که هنوز قابل مشاهده است از بین برود.

همانطور که برای C7 ذکر شد، اگر متوجه شوید که تلویزیون شما پس از مدت‌ها بازی‌های ویدئویی یا پس از تماشای یک کانال خبری با یک آرم ثابت، کمی تصویر را حفظ کرده است، در صفحه “تنظیمات تصویر” یک عملکرد وجود دارد ، در بخش “تنظیمات پنل OLED” به نام “Pixel Refresher” که “دوباره کالیبراسیون” صفحه را برای خلاص شدن از شر هرگونه تصویر چاپی که ممکن است قابل مشاهده باشد، انجام می‌دهد. این روش حدود یک ساعت طول می‌کشد و برای کار با تلویزیون باید خاموش شود. اگر تماشای محتوای عادی (بدون تصویر ساکن) باعث از بین رفتن آن نمی‌شود ، این معمولاً می‌تواند از هرگونه نگهداری تصویر مراقبت کند.
‘Screen Shift’ نیز ویژگی دیگری است که باعث می‌شود صفحه کمی “حرکت کند” (چند پیکسل) تا مشکل تصویر کمتر شود.

توجه داشته باشید که این ماندگاری موقت همان ماندگاری دائمی تصویر نیست، که مستلزم بررسی عملکرد تلویزیون برای مدت طولانی (ماه‌ها یا سال‌ها) است.

توجه داشته باشید که در حفظ موقت تصویر بین واحدها تنوع وجود دارد.

خطر حفظ دائمی تصویر (امتیاز 1.0)

پنل‌های OLED مانند B7 احتمال ماندگار دائمی تصویر را دارند.

حرکت-جنبش

زمان پاسخگویی (امتیاز 10)

همانطور که از OLED ها انتظار می‌رود زمان پاسخ دهی آن‌ها عالی است. به مراتب از هر تلویزیون LED بهتر می‌باشند. تمام تاری در تصویر به دلیل تداوم 60 فریم در ثانیه است. هیچ تاری در زمان پاسخ دهی قابل مشاهده نمی‌باشد. هنگام انتقال به رنگ خاکستری تیره، سیاه و سفید تا 20٪ تا حدی زیاد است، که این خیلی قابل دیدن نخواهد بود.

متأسفانه، عدم تماشای حرکت در هنگام تماشای فیلم در صورت عدم امکان درون یابی حرکت، یک نقطه ضعف محسوب می‌شود، زیرا سرعت پایین فریم باعث می‌شود تا صحنه‌ها با تاری نمایش داشته شوند به علاوه نویز موجود در آن‌ها نیز بیش از حد معمول خواهد بود.

زمان پاسخگویی

عدم سوسو زدن (لرزش تصویر) (امتیاز 10)

سوسو زدن پنل OLED بدون استفاده از PWM کاهش می‌یابد، که بسیار عالی است زیرا PWM مصنوعات تصویری دوگانه را اضافه می‌کند و باعث نمایش تصاویر با تاری می‌شوند. برخی از لرزش‌های کوچک قابل اندازه گیری است، اما این نباید قابل مشاهده باشد.

درج فریم سیاه (BFI) (امتیاز 0)

متأسفانه این تلویزیون گزینه افزودن لرزش تصویر را با استفاده از قرار دادن درج فریم سیاه را ندارد، که باعث کاهش تیرگی در هنگام بازی با استفاده از درون یابی حرکتی می‌شود، مانند سونی A1E.

درون‌یابی حرکتی

تلویزیون می‌تواند از اثر soap opera استفاده کند که باعث بهبود حرکت می‌‌شود تا میزان فریم تقریباً هر محتوا را در 120 هرتز صاف قرار دهد. این به طور قابل توجهی تاری حرکت را کاهش می‌دهد، اما این حرکت روان ممکن است برای افرادی که به آن عادت ندارند عجیب به نظر برسد. متأسفانه درگیری این تلویزیون به خوبی برخی دیگر از تلویزیون‌ها نیست: حرکت در بعضی مواقع در هنگام محتوای عادی ، به ویژه کارتون، موجب نویز تصویر می‌شود و مصنوعات در موارد نادر ظاهر می‌شدند.

برای فعال سازی درون یابی حرکتی برای محتوای کم فریم، “TruMotion” را روی “کاربر” تنظیم کنید و لغزنده “De-Judder” را زیاد کنید. برای محتوای 60 فریم در ثانیه ، نوار لغزنده “De-Blur” را زیاد ببرید.

بروزرسانی 1396/11/13: عملکرد درون یابی حرکت در متن روشن شده است.

پرش تصویر (Stutter) (امتیاز 4.5)

تلویزیون B7 در نمایش محتوای با فریم پایین بدون پرش تصویر ضعیف عمل می‌کند. انتقال فریم تقریباً بلافاصله اتفاق می‌افتد که می‌تواند کاملاً ناموزون باشد، زیرا تصویر در حدود 40 میلی ثانیه در هر فریم از یک فیلم ثابت است. این امر به ویژه با عکس‌های تند و سریع قابل مشاهده است. تنها راه برای کاهش این پرش افزایش نرخ فریم محتوا از طریق درون یابی حرکت است.

لرزش 24p (امتیاز 10)

تلویزیون B7 می‌تواند فیلم‌های 24p را بدون لرزش از منابع 24p ، 60p و 60i نمایش دهد.

برای فیلم‌های 24p که از منابع 24p مانند پخش کننده‌های DVD یا Blu-ray پخش می‌شوند ، باید گزینه “Real Cinema” روشن باشد و “TrueMotion” با “De-Judder” و “De-Blur” روی “User” تنظیم شود. لغزنده ها روی صفر تنظیم شده‌اند.

برای فیلم‌های 24p با منابع بیش از 60p / 60i مانند گیرنده دیجیتال، به سادگی گزینه “Real Cinema” را برای حذف لرزش روشن کنید.

نرخ تجدید متغیر (امتیاز 0)

تلویزیون B7 دارای یک پنل بومی 120 هرتزی است، اما از هیچ یک از ویژگی‌های نرخ تازه سازی متغیر مانند FreeSync و G-Sync پشتیبانی نمی‌کند.

ورودی‌ها

تاخیر ورودی (امتیاز 9.1)

تاخیر ورودی کم، عالی می‌باشد که این باعث خواهد شد تا بازی‌ها به شکلی کاملا روان و صاف نمایش داده شوند. به طور معمول تنها حالت تصویر “Game” دارای تاخیر ورودی کم است، اما وقتی در حالت “PC” است، تمام حالت‌های عکس دارای تاخیر کم هستند. رنگ 4: 4: 4 فقط در حالت رایانه به درستی نمایش داده می‌شود، اما معمولاً فقط برای استفاده از رایانه مربوط است. به طور کلی، تاخیر ورودی شباهت زیادی به ال‌جی C7 و اکثر تلویزیون‌های سامسونگ دارد و از اکثر تلویزیون‌های سونی بهتر است، اما به اندازه LG SJ9500 و TCL P607 نیست.

رزولوشن‌های پشتیبانی شده (امتیاز 8.3)

تمام رزولوشن‌ها رایج پشتیبانی می‌شوند. 4k @ 60 Hz @ 4: 4: 4 یا 4: 2: 2 کروما فقط زمانی پشتیبانی می‌شود که “HDMI Ultra HD Deep Color” فعال باشد. کروما 4: 4: 4 فقط وقتی به درستی نشان داده می‌شود که نماد ورودی روی ‘PC’ تنظیم شده باشد (حالت PC). 1080p @ 120 Hz رزولوشن پشتیبانی رسمی است و بنابراین به وضوح سفارشی مانند تلویزیون‌های سونی احتیاج ندارد.

همه ورودی‌ها

HDMI: 4

USB: 3

خروجی صوتی دیجیتال نوری: 1

تنظیم کننده (کابل / آنتن): 1

پورت کامپوزیت:1

اترنت: 1

همه ورودی‌ها

مشخصات ورودی

HDR10: دارد

دالبی ویژن: دارد

HLG: دارد

دالبی دیجیتال 5.1 Passthrough ARC : دارد

5.1 Passthrough ARC DTS: دارد

دالبی دیجیتال 5.1 Passthrough Optica: دارد

5.1 Passthrough Optical DTS: دارد

پهنای باند کامل HDMI 2.0: دارد (HDMI 1,2,3,4)

CEC: دارد

ARC: دارد (HDMI 2)

HDCP 2.2: دارد (HDMI 1,2,3,4)

USB 3.0: دارد 1

پشتیبانی Wi-Fi: دارد (2.4 GHz, 5 GHz)

کیفیت صدا

پاسخ فرکانسی (امتیاز 6.4)

تلویزیون B7 زمان پاسخ دهی عالی دارد. این ویژگی به تلویزیون ال جی کمک می‌کند تا هدف ما را به خوبی دنبال کند. اما تاکید کمی در 3 برابر کردن دامنه صدا دارد بدین وسیله صدای تلویزیون واضح و روشن شنیده می‌شود. با این حال، تلویزیون برای رسیدن به تنظیمات بیشتر از حجم فشرده سازی دامنه پویا استفاده می کند و صدای آن را زیاد نمی‌کند.

تحریف (اعوجاج) (امتیاز 6.2)

عملکرد اعوجاج متوسط است. سطح THD LG B7 در بیشتر حجم‌ها نسبتاً کم است، اما با افزایش حجم IMD به طور قابل توجهی افزایش می‌یابد. از آنجا که صداهای با فرکانس پایین برای افزایش حجم واقعی بسیار کم در سطوح بالاتر ظاهر می‌شود، بهتر است نوار لغزنده را زیر علامت 50٪ نگه دارید.

ویژگی‌های هوشمند

رابط کاربری (امتیاز 8.5)

رابط webOS به سه قسمت تقسیم شده است. برنامه‌ها، تنظیمات و ورودی‌ها؛ هرکدام دکمه مخصوص خود را روی ریموت، منوی سریع و منوی کامل دارند. منوهای سریع بسیاری از موارد معمول را برای صرفه جویی در وقت لیست می‌کنند، در حالی که منوهای کامل گزینه‌های عمیق‌تری را ارائه می‌دهند. این ساختار تقسیم باعث صرفه جویی در وقت می‌شود اما ممکن است برای بار اولی که کاربران از آن استفاده می‌کنند کمی گیج کننده باشد.

رابط کاربری

تبلیغات رایگان (امتیاز 0)

تبلیغاتی در نتایج جستجوی صوتی، تبلیغات ویدیویی در فروشگاه محتوای LG و محتوای پیشنهادی در فهرست سریع برنامه‌ها وجود دارد که می‌تواند آزار دهنده باشد.

برنامه‌ها و ویژگی‌ها (امتیاز 8.0)

این تلویزیون با محبوب‌ترین برنامه‌ها مانند Netflix ، Amazon Video و YouTube از پیش بارگیری می‌شود. بسیاری از موارد دیگر را می‌توان از فروشگاه LG Content Store بارگیری کرد که دارای برنامه‌های بیشتری نسبت به سایر سیستم عامل‌های هوشمند است اما به اندازه‌ی تلویزیون‌های سامسونگ و تلویزیون‌های اندرویدی نیست.

برنامه‌ها و ویژگی‌ها

ریموت کنترل (امتیاز 9.0)

تلویزیون B7 همراه با ال جی Magic Remote عالی است و با برخی از ویژگی‌های هوشمند مفید و انتخاب‌های هوشمندانه طراحی شده است. اگرچه ریموت بزرگ است، بیشتر ضخامت و وزن آن در پایین دست شما قرار دارد، بنابراین استفاده از آن بسیار ارگونومیک است. ویژگی برجسته ریموت باعث می‌شود یک مکان نما روی صفحه حرکت ریموت را دنبال کند، دقیقاً مانند ریموت Nintendo Wii. با این کار می‌توانید موارد منو را مستقیماً انتخاب کنید که باعث صرفه جویی در وقت می‌شود. این کنترل از راه دور همچنین دارای یک میکروفون برای جستجوی صوتی است که برای بارگیری محتوا و برنامه‌ها جستجو می‌کند اما از موارد دیگری مانند تعویض ورودی‌های HDMI نیز استفاده می‌کند.

برنامه از راه دور

برنامه از راه دور WebOS دارای برخی از ویژگی‌های مفید مانند پخش محتوا از تلفن یا تبلت است اما برخی از ویژگی‌های دیگر مانند ورودی متن را از دست داده است.

دکمه‌های کنترل زیر تلویزیون (کلید‌های سرخود)

یک جوی استیک در لبه پایین تلویزیون وجود دارد که دو برابر دکمه پاور است. فشار دادن جوی استیک به چپ و راست باعث افزایش و کاهش صدا می‌شود، در حالی که فشار دادن آن به بالا و پایین باعث تغییر کانال‎ها می‌شود. با فشار دادن آن، یک منوی حلقه‌ای با سه نماد برق، ورودی‌ها و تنظیمات ظاهر می‌شود. با انتخاب تنظیمات، می‌توانید به کل منوی تنظیمات دسترسی پیدا کنید.

دکمه‌های کنترل زیر تلویزیون (کلید‌های سرخود)

محتوای درون جعبه

کتابچه راهنمای

باتری‌ها

کنترل از راه دور

آداپتور کامپوزیت

متفرقه

مصرف برق: 89 وات

مصرف برق (حداکثر): 189 وات

سیستم عامل: 4.70.07

تفاوت بین اندازه‌ و متغیرها

ما 55B7 را آزمایش کردیم. در بیشتر موارد، انتظار داریم که نتایج بررسی ما برای 65B7 معتبر باشد.

تلویزیون B7P یک مدل انحصاری در ایالات متحده آمریکا است و در کانادا نیز موجود است اما انتظار داریم عملکرد آن یکسان باشد. یک تفاوت B7P این است که می‌تواند Dolby Atmos را با استفاده از بلندگوهای خود پخش کند زیرا دارای تنظیمات بلندگوی 2.2 است، در حالی که B7A نمی‌تواند Atmos را با بلندگوهای خود پخش کند زیرا فقط دارای تنظیمات 2.0 کاناله است. B7A هنوز هم می‌تواند Atmos را به یک گیرنده خارجی منتقل کند.

OLED55B7V و OLED65B7V یک نوع اروپایی است که دارای پایه متفاوت است، مشابه آنچه در LG SJ850 یافت می‌شود. ما همچنین انتظار داریم که این مدل همان عملکرد B7T آلمان (OLED55B7T ، OLED65B7T) را ارائه دهد.

B7 در مقایسه با دیگر تلویزیون‌ها

LG B7 در کل یک تلویزیون عالی است و دارای ارزش زیادی می‌باشد. از آنجایی که از بهترین کیفیت تصویر برخوردار است در حالی که همچنان از قیمت مناسبی برخوردار است، این یک مدل کاملاً رقابتی است.

B7 در مقایسه با دیگر تلویزیون‌ها
بالا چپ: سامسونگ 55MU9000، پایین چپ: ال جی 55C7P، وسط 55B7A، بالا راست ویزیو P Series 2017 P65-E1، پایین راست: سونی 55X9300E

ال جی C7 OLED

عملکرد ال‌جی B7 و ال‌جی C7 تقریباً یکسان است. تفاوت عمده‌ای غیر از طراحی وجود ندارد. ال‌جی C7 و B7P دارای تنظیمات بلندگو 2.2 کاناله هستند که می‌تواند صدای Dolby Atmos را در داخل رمزگشایی کند. نوع B7A فقط تنظیم بلندگو 2.0 کاناله دارد و نمی‌تواند Dolby Atmos را رمزگشایی کند، اگرچه C7 و همه مدل‌های B7 می‌توانند Atmos را به یک گیرنده خارجی منتقل کنند.

ال جی B8 OLED

ال‌جی B8 تا حدودی بهتر از LG B7A است. ال‌جی B8 به دلیل ویژگی درج فریم سیاه (BFI) از هندلینگ حرکتی کمی بهتری برخوردار است که اگر بازی‌های ویدیویی بازی می‌کنید بسیار عالی است. همچنین، اگر از ال‌جی B8 به عنوان مانیتور رایانه استفاده کنید، در حفظ موقت تصویر تا حدی بهتر عمل می‌کند، اگرچه این امر می‌تواند به دلیل واریانس پنل باشد. از طرف دیگر ، ال‌جی B7 دارای تاخیر ورودی بهتر در بازی HDR و زاویه دید بهتری است، اگرچه هر دو تلویزیون از این نظر بسیار خوب هستند.

ال جی C8 OLED

ال‌جی C8 تا حدودی بهتر از ال‌جی B7 است. در حالی که عملکرد کلی این دو بسیار شبیه است ، ال‌جی C8 از ویژگی Black Frame Insertion اختیاری برخوردار است که B7 ندارد. این ویژگی به بهبود وضوح حرکت قابل درک در C8، در ازای برخی از روشنایی‌ها کمک می‌کند.

سونی X9000F

ال‌جی B7 بهتر از سونی X9000F است، مگر اینکه احتمال ماندگاری دائمی تصویر شما را نگران کند. ال‌جی B7 از یک پنل OLED استفاده می‌کند که عملکرد اتاق تاریک و زاویه دید گسترده‌ای را ارائه می‌دهد. B7 مستعد نگهداری موقتی تصویر است و احتمال ماندگاری دائمی تصویر نیز وجود دارد. به نظر می‌رسد سونی X9000F از ماندگاری دائمی تصویر در امان است و هیچگونه نگهداری تصویر را تجربه نمی‌کند.

ویژگی تلویزیون B7 تلویزیون C7 تلویزیون B8 تلویزیون X9000F
طراحی 9.3 9.3 9.3 8.0
کیفیت تصویر 8.5 8.5 8.4 89.1
زمان پاسخگویی 9.9 10 9.9 8.6
ورودی‌ها 8.1 8.1 8.0 7.3
کیفیت صدا 6.4 6.8 7.2 6.1
ویژگی‌های هوشمند 8.2 8.2 8.2 7.8
نمایش فیلم 9.3 9.3 9.3 8.3
برنامه‌های تلویزیون 8.1 8.1 8.1 8.0
برنامه‌های ورزشی 8.4 8.5 8.5 7.8
بازی‌های ویدیویی 8.2 8.3 8.3 7.6
فیلم‌های HDR 8.7 8.7 8.6 8.2
بازی‌های HDR 8.0 8.0 8.1 7.6
مانیتور PC 8.0 8.1 8.2 7.2

درباره‌ی مسعود رسولی

همچنین ببینید

بررسی تخصصی تلویزیون NANO75

نقد و بررسی تخصصی تلویزیون ال‌جی NANO75

تلویزیون NANO75 به عنوان ارزان‌ترین مدل نانوسل در سال 2021 معرفی شده است. این تلویزیون ال‌جی دارای مزایا و معایبی است که در تصمیم گیری شما برای خرید تأثیرگذار خواهد بود؛ با ما در مطلب بررسی تخصصی NANO75 همراه شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *