راهنمای خرید ماشین ظرفشویی و اصطلاحات کاربردی

راهنمای خرید ماشین ظرفشویی

برای آن دسته از افرادی که قصد خرید ظرفشویی را دارند راهنمای خرید ماشین ظرفشویی می‌تواند تا حد زیادی از ابهامات و سردرگمی آن‌ها بکاهد. ماشین ظرفشویی یکی از کاربردی‌ترین لوازمی است که حضور آن در هر خانه لازم است. امروزه درصد زیادی از خانواده‌های جهان برای شستشوی ظروف به ماشین ظرفشویی پناه می‌برند. این دستگاه‌های مدرن و کارآمد به نسبت شستشوی سنتی دستی، از آب و انرژی کمتری استفاده می‌کنند، بنابراین با خرید ظرفشویی با یک بار هزینه برای یک عمر هزینه‌های مصرف انرژی به حداقل می‌رسند.

علاوه بر مصرف بالای آب، برای شستشوی ظروف با دست وقت زیادی لازم است و همچنین تماس دست با مواد شوینده موجب بروز حساسیت‌های پوستی و چروک شدن دست خواهد شد. پس اگر دوست دارید که دستی صاف و بدون چروک داشته باشید و بیشتر وقت خود را با خانواده‌تان سپری کنید، خرید ظرفشویی انتخاب ایده آلی است. با توجه به تنوع بالای این محصول انتخاب بهترین ماشین ظرفشویی کاری سخت و زمان بر است. ما در این راهنمای خرید ظرفشویی هر آنچه را که لازم است قبل از خرید ظرفشویی بدانید را به صورت مفصل بازگو می‌کنیم تا خرید مطمئن و راحتی را تجربه کنید.

راهنمای خرید ماشین ظرفشویی

تاریخچه ماشین ظرفشویی

با نگاهی به تاریخچه ماشین ظرفشویی به این نکته پی می‌بریم که نخستین ظرفشویی اتوماتیک در سال 1886 توسط بانویی آمریکایی به نام جوزفین گریس کوچرِان (Josephine Garis Cochrane) اختراع شد. این خانم جزء یکی از ثروتمندترین بانوان آمریکا بود که به دلیل برپایی مهمانی‌های زیاد، به دنبال دستگاهی اتوماتیک برای شستشوی ظروف می گشت؛ اما به دلیل نبود چنین دستگاهی تصمیم گرفت خودش ساخت چنین دستگاهی را انجام دهد. اگر چه شستشوی ظروف کثیف را خادمان وی انجام می دادند؛ اما جوزفین خواهان این بود که ظروف باید با سرعت بیشتری شسته شوند و در حین شستشو هیچ آسیبی به ظرف‌ها وارد نشود.

بنابراین خانم جوزفین برای تحقق خواسته‌هایش تصمیم به ساخت دستگاهی به نام ماشین ظرفشویی کرد. نحوه‌ی کار این ماشین ظرفشویی به گونه‌ای بود که با قرار گیری انواع ظروف مانند لیوان، فنجان، بشقاب و … به دور دیگ مسی، توسط چرخ‌هایی، دیگ حاوی ظروف به چرخش در می‌آمد و مخلوط مواد شوینده و آب داغ توسط موتور بر روی ظرف‌ها ریخته می‌شد. با پخش خبر تولید چنین دستگاهی توسط دوستان و آشنایان خانم جوزفین، سفارشات زیادی از سوی صاحبان هتل‌ها و رستوران‌ها به دست این بانوی امریکایی رسید. از این اختراع خانم جوزفین در نمایشگاه جهانی شیکاگو در سال 1893 میلادی پرده برداری شد و همگان را متعجب کرد. به دلیل حجم زیاد و همچنین نیاز به آب داغ، این ماشین بیشتر در رستوران‌ها و هتل‌ها استفاده می شد.

پس از آن خانم Cochran کارخانه‌ای برای تولید ماشین‌های ظرفشویی تأسیس کرد که بعد از مدتی گسترش یافت و تبدیل به شرکتی به نام KitchenAid شد. با ایجاد تحولاتی از سال 1950 پای ماشین‌های ظرفشویی به آشپزخانه‌های خانگی نیز باز شد. اگر چه شواهدی ثبت شده وجود دارند که ادعا می‌کند ساخت اولین ماشین ظرفشویی به سال 1850 میلادی می‌رسد، اما به دلیل دخالت دست در شستشو و عدم اطمینان دستگاه در نگهداری ظروف، این طرح زیاد مورد استقبال مردم قرار نگرفت.

به همین خاطر در اوایل قرن بیستم طرح ماشین ظرفشویی جوزفین به عنوان نخستین طرح پایه پذیرفته شد و تولید انواع ماشین‌های ظرفشویی مدرن و پیشرفته امروزی از نتایج پر بار این طرح اولیه است. با آمدن ظرفشویی‌های مختلف و کاربردی دیگر وقت آن رسیده که شستشوی دستی را فراموش کنید و از برپایی جشن‌ها و مراسم لذت ببرید.

تاریخچه ساخت ظرفشویی

انواع ماشین ظرفشویی

در ادامه راهنمای خرید ماشین ظرفشویی باید گفت برای دانستن اینکه چه نوع ظرفشویی مناسب آشپزخانه مناسب است ابتدا باید با توجه به فضای آشپزخانه تعیین کنید که چه نوعی ظرفشویی در فضایی که برای ظرفشویی تعیین کرده‌اید جا می‌شود. امروزه انواع مختلفی از ماشین‌های ظرفشویی بسته به نیاز کاربران در بازار یافت می‌شود که پیکربندی آن‌ها بسته به ظرفیت با هم فرق می‌کند. برای اینکه ماشین ظرفشویی با دکور آشپزخانه تان مطابقت داشته باشد توجه به فاکتورهایی مانند رنگ، طراحی و ظرفیت بسیار مهم است. به لحاظ طراحی ماشین‌های ظرفشویی در سه نوع رومیزی، مبله (ایستاده) و توکار تولید شده‌اند که از هر کدام از آن‌ها طرفداران خاص خود را دارند.‌

1. ظرفشویی مبله

اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که همیشه جشن٬ها و مهمانی‌های پر جمعیت برگزار می‌کنید و برای شستشوی ظروف دوست ندارید که مهمان‌هایتان به زحمت بیفتند و یا نمی‌خواهید که در آخر مهمانی خودتان به تنهایی زحمت شستشوی ظروف را برعهده بگیرید بهتر است به سراغ خرید ظرفشویی‌های بزرگ بروید. ظرفشویی‌های بزرگ که در دو نوع مبله (ایستاده) و توکار ساخته می‌شوند گزینه‌ای ایده ال برای خانواده‌های پر جمعیت می‌باشد. منظور از نوع مبله همان ظرفشویی‌هایی هستند که ابعاد بزرگی دارند و از قابلیت جابجایی برخوردار هستند. این نوع ظرفشویی‌ها از محبوبیت بالایی در بین کاربران برخوردارند و تولید آن به نسبت دو نوع دیگر بیشتر است.

ظرفشویی مبله

2. ظرفشویی توکار

ظرفشویی‌های توکار که در داخل کابینت یا قفسه‌های آشپزخانه به صورت مخفی و هم سطح با سایر لوازم آشپزخانه قرار می‌گیرند مورد پسند بسیاری از مشتریان و کاربران بوده‌اند. با جاسازی این نوع ظرفشویی‌ها در داخل کابینت تنها پنل جلویی آن در دسترس بوده و سایر بدنه در داخل کابینت محصور می‌شوند.

2. ظرفشویی توکار

3. ظرفشویی رومیزی

ظرفشویی‌های رومیزی به دلیل اینکه در ظرفیت‌های کم تولید می‌شوند برای شستشوی ظروف کم مانند ظروف کثیف شده بعد از هر وعده غذایی کاربرد دارند. این ظرفشویی‌ها که بیشتر در خانواده‌های کم جمعیت و یا محیط‌های کوچک استفاده می‌شود در بالای سطوحی مانند کابینت، نیمکت، میز و نزدیک به سینک ظرفشویی قرار می‌گیرند به همین دلیل به آن‌ها ظرفشویی‌های رومیزی گفته می‌شوند. اگر آشپزخانه جمع و جوری دارید و از نبود فضایی در آشپزخانه برای قرار گیری ظرفشویی رنج می برید، ظرفشویی‌های رومیزی انتخاب ایده آلی برایتان می‌باشد. این سری از محصولات دارای قیمت پایین تری به نسبت ظرفشویی‌های ایستاده هستند و به دلیل فضای داخلی بارگیری کم، برای قابلمه و ظروف بزرگ زیاد مناسب نیست.

ظرفشویی های رومیزی

مصرف آب و انرژی در ماشین ظرفشویی

همه ماشین‌های ظرفشویی دارای برچسب مصرف آب و انرژی هستند که با استفاده از آن به صورت کلی می توان فهمید که محصول کم مصرف است یا خیر؟ پس دانستن اطلاعاتی در مورد نماد‌ها و نشانه‌های آن لازم و ضروری است. در این برچسب‌ها سطوح مصرف انرژی با حروف بزرگی مانند A، B، C تا G نام گذاری می‌شوند که از بین آن‌ها هر چه به سمت A نزدیک‌تر برویم، سطح مصرف انرژی بهینه‌تر می‌شود.

علامت پلاسی که در کنار این حروف بزرگ درج می‌شوند، نشان از مصرف انرژی پایین است و هرچه قدر تعداد آن بیشتر شود مصرف انرژی پایین‌تر می‌شود، برای مثال کلاس +++A مصرف انرژی پایین‌تری به نسبت ++A دارد. کم مصرف‌ترین ظرفشویی‌های موجود در بازار دارای برچسب مصرف انرژی +A++ ،A و +++A هستند. لازم به ذکر است که هر چه قدر که اندازه ظرفشویی بزرگ‌تر باشد، نیاز به مواد شوینده بیشتری است و همچنین مصرف انرژی بالاتر می رود. با نگاهی به برچسب روی محصول به راحتی می‌توان نسبت به مصرف آب در هر چرخه و مصرف سالیانه آب اطلاع داشت و هزینه‌های مصرفی را برآورد کرد.

در ادامه این راهنمای خرید ماشین ظرفشویی پیشنهاد می‌کنیم فریب افرادی را نخورید که می گویند: از آنجا که برای روشن کردن ظرفشویی نیاز به برق است و در شستشوی دستی هیچ گونه مصرف برقی لازم نیست، پس شستشو ظروف با دست به صرفه‌تر از استفاده از ماشین ظرفشویی است. این جمله صحت ندارد. طبق تحقیقاتی که در وب سایت‌های معتبر دنیا آمده است، مصرف آب در شستشوی ظروفی که با استفاده از دست صورت می‌گیرد به نسبت شستشو با ماشین ظرفشویی مدرن، شش برابر بیشتر است.

همچنین انرژی که برای گرم کردن آب برای شستشوی دستی مصرف می‌شود دو برابر بیشتر از زمانی است که از ماشین استفاده می‌کنید. با این وجود علی رغم اینکه ظرفشویی‌ها میزان مصرف آب و انرژی را کاهش می‌دهند و همیشه کنار سینک ظرفشویی‌تان را تمیز و خشک می گذارد، باعث می‌شود که وقت با ارزش شما حفظ شود و به جای شستشوی ظروف صرف امور بهتری شود. با تمام این تواصیف هیچ دلیلی وجود ندارد که سبب برتری شستشوی دستی بر شستشو با ماشین ظرفشویی شود. بنابراین قبل از خرید ظرفشویی لازم است تا از کم مصرف بودن دستگاه اطمینان حاصل کرد.

مصرف آب و انرژی در ظرفشویی ها

برندهای سازنده قابل اعتماد ظرفشویی

شناخت از برندهای سازنده ظرفشویی لازمه خریدی مطمئن است. بر اساس تجربیات مصرف کنندگان و نظرسنجی‌هایی که در سایت‌های معتبر دنیا به عمل آمده است، از بین برندهای متنوع موجود در بازار بوش، ال جی، سامسونگ، هیتاچی، AEG، دوو، بکو، ویرپول و ایندزیت از محبوبیت بالایی در میان مردم برخوردارند. برای اینکه برای مدت زمان طولانی‌تری از ظرفشویی استفاده کنید بهتر است به سمت برندهای شناخته شده و معروف در بازار بروید. هر کدام از برندهای سازنده برای اینکه از قافله عقب نمانند، تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای را در ساخت ظرفشویی‌ها به کار می‌برند.

راهنمای خرید ماشین ظرفشویی و اصطلاحات رایج در هنگام خرید

هر مدل ماشین ظرفشویی قابلیت‌های خاص خود را دارد و تمام قابلیت‌ها را نمی‌توان در یک مدل یافت. معمولاً هر چه سطح امکانات و قابلیت‌های یک دستگاه بالاتر رود قیمت آن نیز بیشتر می‌شود. البته گاهی برخی از قابلیت‌ها واقعاً برای یک سری از کاربران زیاد لازم و حیاتی نیست. پس در انتخاب بهترین ظرفشویی بهتر است به نیازهای و خواسته‌های اصلیتان توجه کنید نه قیمت و امکانات. در ادامه مقاله راهنمای خرید ماشین ظرفشویی شما را با برخی از قابلیت‌هایی که در ساخت ظرفشویی‌ها به کار برده شده‌اند آشنا می‌کنیم تا راحت‌تر بتوانید هر آنچه را که از یک ظرفشویی انتظار دارید بیابید و بهترین ظرفشویی را بسته به نیازتان انتخاب کنید.

  • فناوری ضد نشت آب

اولین اصطلاح رایج در این راهنمای خرید ماشین ظرفشویی فناوری ضد نشت آب Aqua Stop است. در این فناوری به کمک سنسوری هوشمند از بروز هر گونه نشتی آب جلوگیری می‌شود. این سیستم با تشخیص هر گونه نشتی، جریان آب را متوقف کرده و علاوه بر محافظت در برابر آب، ایمنی افراد را تضمین می‌کند. اکثر ماشین‌های ظرفشویی موجود در بازار به سیستم ضد نشت Aqua Stop مجهز هستند.

  • سنسور تشخیص میزان کثیفی

افزون بر این سنسور دیگری مانند سنسور تشخیص میزان کثیفی و آلودگی ظروف در برخی از ظرفشویی‌های بالارده دیده می‌شود که با استفاده از آن انرژی و آب مصرفی در فرآیند شستشو بسته به میزان آلودگی ظروف تنظیم می‌شود و هزینه ها تا حد چشمگیری کاهش می‌یابند. برای کاهش هزینه‌های فیش آب و برق بهتر است به دنبال مدل‌هایی بروید که از برنامه شستشو اقتصادی، قابلیت تأخیر در شستشو، سنسورهای تشخیص بار، تشخیص میزان کثیفی و… برخوردار باشد تا در مصرف آب و انرژی صرفه جویی شود. توسط تابع تأخیر در شستشو که با تنظیم آن، چرخه شستشو در ساعت تعیین شده انجام می‌شود، می‌توان شروع فرآیند شستشو را به ساعتی که کمترین مصرف را دارد موکول کرد. بنابراین برای استفاده از این قابلیت بایستی تا ظرفشویی عملکرد کم صدایی داشته باشد.

  • سیستم گرمایشی پنهان

المنت‌های که در داخل ظرفشویی‌ها وظیفه گرم کردن آب مصرفی و ایجاد حرارت برای خشک کردن ظروف را برعهده دارند، در زیر کف ضد زنگ پنهان شده‌اند. این طراحی پنهان سیستم گرمایشی ظرفشویی، امکان جاسازی ظروف پلاستیکی را در قفسه پایین فراهم می‌کند و در صورت افتادن پس مانده مواد غذایی از سبد بالا، هیچ گونه بوی نامطبوعی ایجاد نمی‌شود.

  • قفل کودک

تقریباً در هر خانه‌ای کودکان بازی گوشی دیده می‌شوند که نسبت به همه چیز کنجکاو هستند. برای افزایش امنیت این کودکان امروزه اکثر لوازم خانگی را به قفل کودک مجهز می‌کنند. این قابلیت مانع از باز شدن درب ظرفشویی می‌شود بدین وسیله از خطرات احتمالی ناشی از بیرون آمدن بخار آب جلوگیری به عمل می‌آورد به علاوه از تغییر برنامه‌ها در حین شستشو توسط کودکان جلوگیری می‌کند.

  • صفحه نمایش

صفحه نمایش که در اکثر مدل‌ها دیده می‌شود، در صورت بروز مشکلات جدی، خطا را بر روی نمایشگر می‌آورد تا کاربران سریع اقدام به برطرف کردن آن کنند.

صفحه نمایش
  • فن و باز شدن اتوماتیک درب

در مورد فن و قابلیت باز شدن درب لازم است بدانید که برخی از مدل‌ها از طریق فن به خشک کردن ظروف می‌پردازند و برخی دیگر بعد از اتمام فرآیند شستشو به صورت خودکار درب را باز می‌کنند تا بخار داخل محفظه بیرون آید و خشک کردن سریع‌تر صورت گیرد.

  • فیلترهای ماشین ظرفشویی

فیلترها یکی از اصلی‌ترین اجزاء اصلی ظرفشویی‌ها هستند که پس مانده مواد غذایی روی ظروف را در درون خود به دام می اندازد. این فیلتر معمولًا در زیر سبد پایین قرار گرفته است که باید حداقل ماهی یکبار تمیز شود. برای افزایش بازدهی و طول عمر دستگاه، قبل از خرید ظرفشویی بررسی کنید که آیا فیلترها قابل جابجایی هستند و به راحتی می‌توان آن را تمیز کرد. سیستم فیلترینگ آب که نوعی دیگر از فیلترهای استفاده شده در ظرفشویی‌هاست با تصفیه آب، مانع از برجای ماندن لکه‌ها آب بر روی ظروف می‌شوند و همچنین باعث از بین رفتن سریع‌تر چربی‌ها خواهد شد. بنابراین قبل از خرید ظرفشویی لازم است از وجود سیستم سختی گیر آب در ظرفشویی مطمئن شد. در ماشین‌های ظرفشویی که فاقد این سیستم هستند باید برای نرم کردن آب باید علاوه بر استفاده از مواد شوینده از نمک نیز استفاده کرد.

  • تعداد سبدهای ظرفشویی و قابلیت‌های آن

سبدها در تفکیک پذیری ظروف نقش بسیار مهمی دارند و باعث می‌شوند تا آب به راحتی در بین ظروف جریان یابد بنابراین یکی از فاکتورهای اساسی خرید ظرفشویی به حساب می‌آید. امروزه ماشین‌های ظرفشویی مختلف با انواع تنظیمات داخلی وجود دارند که چیدن بشقاب، کاسه، لیوان، فنجان، کارد و چنگال ممکن است در همه مدل‌ها یکسان نباشد. بعضی از ظرفشویی دارای قفسه‌های قابل تنظیم هستند که با تغییر ارتفاع سبد آن‌ها به راحتی می‌توان اقلام بزرگی همچون قابلمه، دیگ و بشقاب‌های بزرگ را جای داد. همچنین برخی دیگر دارای سبد کارد و چنگال هستند که با چیدن قاشق، چنگال و کارد در آن شستشو با دقت بالا انجام می‌شود.

در صورتیکه سبد کارد و چنگال قابل جابجا باشد با برداشتن آن امکان افزایش فضای داخلی برای بارگیری بیشتر فراهم می‌شود و شستشوی اقلام بزرگی مانند قابلمه به راحتی فراهم می شود. تعدادی ظرفشویی‌ها علاوه بر دو سبد بزرگ (بالا و پایین) و سبد کارد و چنگال، دارای سبد مجزای دیگری هستند که به سبد سوم (rd rack3) معروف‌اند.

تعداد سبدهای ظرفشویی و قابلیت‌های آن
  • مخزن ظرفشویی

مخزن ظرفشویی یکی از مواردی است که قبل از خرید ظرفشویی باید به آن توجه کرد. ساخت مخزن ظرفشویی‌ها امروزه در دو نوع پلاستیکی و استیل صورت می گیرد. به دلیل اینکه مخزن‌های استیل در برابر دماهای بالا و رطوبت مقاومت بیشتری دارند در جایگاه بالاتری قرار گرفته‌اند.

  • برنامه‌های رایج ماشین‌های ظرفشویی

هر ظرفشویی برای شستشوی خودکار ظروف دارای یک سری از برنامه‌های شستشو می‌باشد تا کاربران در هر شرایطی بتوانند شستشوی ظروف چرب و کثیف را انجام دهند. یکی از این برنامه‌ها، برنامه‌ی شستشوی اقتصادی یا ECO می‌باشد که در دماهای پایین فرآیند شستشو را انجام می‌دهد تا در مصرف انرژی جلوگیری شود. شستشوی سریع که برای مواقعی که ظروف زیاد کثیف نباشند به کار می رود و در مدت زمان کوتاهی ظروف تمیز و شسته شده را تحویل‌تان می‌دهد. این برنامه در شستشوی استکان، ظروف میوه و لیوان بیشتر استفاده می‌شود. گزینه‌ای دیگر به نام نیمه بار در اکثر ظرفشویی‌ها وجود دارد که با فعال کردن آن میزان مصرف آب و مدت زمان شستشو بسته به اندازه بار تنظیم می‌شود.

  • سیستم کنترل کننده بخار

سیستم کنترل کننده بخار در ظرفشویی یکی دیگر از مواردی است که لازم است قبل از خرید ظرفشویی به آن توجه شود. برخی از مدل های ظرفشویی با مجهز بودن به این سیستم، بخار آب داخل ظرفشویی را کنترل می‌کنند، به طوری که بعد از باز کردن درب ظرفشویی بخار به سمت دستتان نمی‌آید و عمل میعان قطرات آب رخ نمی‌دهد و هیچ گونه لکی بر روی ظروف دیده نمی‌شود.

  • سیستم بخار شوی

با شنیدن بخار، اولین چیزی که به ذهن هر کاربری می‌رسد دمای بسیار بالا در شستشو است. در ساخت ماشین‌های ظرفشویی برای شستشوی ظروف چرب و آلوده، از سیستم بخار شوی استفاده می‌شود که با قدرت بالا به زدودن لکه و چربی کمک می‌کند و با تمیز کردن سریع موجب صرفه جویی در آب و انرژی خواهد شد. این برنامه بیشتر برای مواردی به کار می رود که درصد چربی های روی ظروف زیاد باشد.

  • تکنولوژی براق کننده

اگر روی شستشوی ظروف بسیار حساس هستید و دوست دارید همیشه ظروف غذاخوری تان بدرخشد، تکنولوژی براق کننده یکی از مواردی است که در برخی از ظرفشویی‌های وجود دارد. این برنامه بعد از شستشوی ظروف، از مایعی برای درخشندگی و براقی ظروف استفاده می‌کند و با کمک آن درخشش و تمیزی خاصی به ظرف‌ها داده می‌شود.

  • تکنولوژی ضد عفونی کننده

برای از بین بردن باکتری‌ها و ضد عفونی کردن ظروف امروزه در برخی از ظرفشویی‌ها از تکنولوژی‌های ضد عفونی کننده استفاده می‌شوند که بدون نیاز به مواد ضد عفونی کننده هر نوع میکروب، باکتری و آلودگی از روی ظروف برداشته شود. این امر موجب می‌شود تا با از بین رفتن میکروب‌ها و باکتری‌ها بهداشت کاملی برای ظروف شما به ارمغان آورده شود. از این طریق از بروز حساسیت و آلرژی‌ها جلوگیری خواهد شد.

تکنولوژی ضد عفونی کننده
  • مصرف آب

حتما توجه کنید که محصول مورد نظر در هر مرحله از شستشو آب کمی مصرف نماید تا از این طریق مصرف بی رویه آب جلوگیری شود.

  • گارانتی و خدمات پس از فروش

دقت کنید که کارت گارانتی همراه محصول باشد تا از کیفیت و اصالت آن اطمینان حاصل نمایید. همچنین دارای خدمات پس از فروش باشد تا در صورت بروز مشکلی بتوانید از خدمات آن‌ها استفاده کنید.

تعدادی از بهترین ظرفشویی موجود در سال 2020

ماشین ظرفشویی ال‌جی B325

ماشین ظرفشویی ال جی B325 یکی از کامل‌ترین و خوش ساخت‌ترین تولیدات ساخته شده توسط برند ال جی می‌باشد که قابلیت‌های عالی را در خود گنجانده است. این محصول از سری ظرفشویی‌هایی است که ظرف‌ها را به نحوی بهینه و کاملا اقتصادی شستشو خواهد داد این در حالی است که ظرف‌ها مراحل شستشو را تمام و کمال طی کرده‌اند و شما می‌توانید آن‌ها را به صورت براق و درخشنده و پاکیزه در اختیار داشته باشید. رنگ نقره‌ای این محصول مورد پسند اکثر کاربران می‌باشد و قابلیت هماهنگ شدن با هر سبک از دکوراسیونی را دارد و نمایی زیبا را برای آن به ارمغان خواهد آورد.

موتور این ظرفشویی ال جی از نوع Inverter Direct Drive می‌باشد که دارای طول عمر طولانی و کیفیت بالایی می‌باشد و بهترین عملکرد را از خود نشان می‌دهد و صدای دستگاه را به حداقل می‌رساند و مصرف انرژی را نیز کاهش می‌دهد. گنجایش این ظرفشویی 14 نفره می‌باشد بنابراین توانایی این را دارد تا حجم انبوهی از ظرف‌های کثیف را در خود جای دهد و آن‌ها را تمیز و پاکیزه نماید. وجود قابلیت True Steam در این محصول از طریق بخار و حرارت باعث ضدعفونی شدن ظرف‌ها خواهد شد و بهداشت کامل آن‌ها را تضمین می‌کند. این عمل را بدون اینکه آسیبی به ظرف‌ها وارد شود انجام می‌دهد.

سیستم عیب یاب هوشمند یعنی Smart Diagnosis نیز بر روی آن نصب شده است بنابراین می‌توانید مشکلات و عیب‌های دستگاه را در مدت زمان کوتاهی شناسایی نمایید و به رفع و اصلاح آن‌ها بپردازید. وجود برنامه‌های شستشوی متنوع به شما این امکان را می‌دهد تا هر ظرف را با توجه به برنامه‌ی خاص آن مورد شستشو قرار دهید. برای دریافت اطلاعات جامع‌تر و تکمیل‌تر درباره‌ی این محصول به سایت بانه سرویس مراجعه نمایید.

ماشین ظرفشویی ال‌جی B325

ماشین ظرفشویی ال‌جی B512

ماشین ظرفشویی B512 از جمله محصولات جدید ال جی می‌باشد که با گنجایش 14 نفره همراه شده است بنابراین می‌توانید حجم زیادی از ظروف کثیف خود را با آن شستشو دهید و به صورت درخشان و تمیز از آن تحویل بگیرید. وجود فناوری SmartThinQ در این محصول باعث می‌شود تا ظرفشویی کاملا هوشمندی را در اختیار داشته باشید. با این قابلیت می‌توانید از راه دور و توسط گوشی خود تنظیمات ظرفشویی را از راه دور انجام دهید. از جمله امکانات فوق‌العاده‌ی این دستگاه وجود موتور Inverter Direct Drive می‌باشد که سطح کارایی ظرفشویی را بالا می‌برد و باعث خواهد شد دستگاه روند شستشو را با دقت بیشتری انجام دهد و میزان مصرف انرژی و نویز آن را به حداقل می‌رساند.

فناوری QuadWash آب را با فشار بالا بر روی ظروف اسپری می‌کند و بدون اینکه آسیبی به آن‌ها وارد شود تمیزی فوق‌العاده‌ای را برای آن‌ها به ارمغان خواهد آورد. توسط فناوری Smart Diagnosis می‌توانید حلال مشکلات ظرفشویی خود باشید. این فناوری باعث می‌شود تا بتوانید در مدت زمان کمی مشکلات لباسشویی را شناسایی نمایید و به رفع و اصلاح آن بپردازید. برای دریاقت اطلاعت بیشتر بر روی نام این محصول کلیک نمایید.

ماشین ظرفشویی ال‌جی B512

ماشین ظرفشویی سامسونگ 9530

ماشین ظرفشویی سامسونگ 9530 یکی از خوش طرح‌ترین و مدرن‌ترین محصولات مقرون به صرفه‌ای می‌باشد که توسط سامسونگ به بازار عرضه شده است. این محصول با داشتن گنجایش 14 نفره برای خانواده‌های پر جمعیت بسیار مناسب و ایده آل است و می‌تواند ظرافت و زیبایی را برای ظروف شما به ارمغان آورد. از طریق برنامه WaterWall لکه‌های روی ظروف از بین خواهند رفت و می‌توانید آن‌ها را با سطح بالایی از درخشندگی در اختیار داشته باشید. قابلیت Zone Booster™ نیز بر روی این ظرفشویی پیشرفته‌ی سامسونگ حضور دارد که در از بین بردن مواد غذایی به جا مانده روی ظروف تبحر خاصی دارد و برعکس ماشین‌های ظرفشویی معمولی عملکرد دقیق‌تر و سریع‌تری را در این زمینه از خود نشان می‌دهد.

همچنین مجهز به قابلیت Half load نیز می‌باشد یعنی حتی با نصف ظرفیت بار نیز می‌توانید دستگاه را روشن نمایید. این قابلیت به اندازه حجم ظروف داخل محفظه آب و انرژی مصرف می‌کند و شستشوی کاملا بهینه و اقتصادی را اجرا خواهد کرد. توسط Aqua stop ایمنی دستگاه در مقابل نشتی آب تامین می‌شود و دستگاه طول عمر طولانی خواهد داشت. با وجود Sanitize سخت‌ترین لکه‌ها نیز از بین خواهند رفت و ظروف با پاکیزگی کامل تحویل شما داده خواهند شد. برنامه‌های شستشوی متنوع نیز به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید هر ظرف را با برنامه‌ی خاص آن شستشو دهید.

ماشین ظرفشویی سامسونگ 9530

ماشین ظرفشویی سامسونگ 5070

ظرفشویی سامسونگ 5070 جزو لوکس‌ترین محصولات موجود در بازار می‌باشد که تمام نگاه‌ها را به سمت خود متمایل می‌کند. گنجایش 14 نفره‌ی این محصول باعث خواهد شد تا حجم زیادی از ظروف را در خود جای دهد و فرایند شستن آن‌ها را تمام و کمال انجام خواهد داد و درخشندگی و پاکیزگی را به آن‌ها هدیه می‌دهد. به لطف وجود فناوری Sanitize ظروف ضدعفونی خواهند شد. بنابراین می‌توانید شاهد تمیزی و بهداشت کامل ظروف باشید. فناوری Aqua Stop نیز در این محصول وجود دارد که آن را در برابر خطرات احتمالی نشت آب محافظ خواهد کرد از این طریق طول عمر طولانی آن تضمین خواهد شد.

با حضور فناوری Intensive سرسخت‌ترین لکه‌ها نیز از بین خواهند رفت و اثر از آن‌ها بر روی ظروف باقی نمی‌ماند بدین وسیله ظرافت و زیبایی به ظروف شما هدیه داده می‌شود. برای ظروفی که از درجه‌ی کثیفی کمی برخوردارند می‌توانید از فناوری Express Wash استفاده کنید. این ویژگی در مدت 60 دقیقه درخشندگی را به ظروف هدیه خواهد بخشید و آن‌ها را خیلی سریع خشک و تمیز می‌کند. این ظرفشویی سامسونگ دارای قابلیت Half load می‌باشد بنابراین حتی با نصف بار نیز می‌توانید دستگاه را روشن نمایید. با کلیک کردن بر روی نام این محصول اطلاعات بیشتری را درباره‌ی آن بدست آورید.

ماشین ظرفشویی سامسونگ 5070

ماشین ظرفشویی دوو 1411

ماشین ظرفشویی دوو 1411 با توجه به اینکه دارای ظرفیت 14 نفره می‌باشد امکان شستشوی حجم بالایی از ظروف را با تمیزی کامل فراهم می‌کند. این ظرفشویی جزو دستگاه‌های کم مصرف می‌باشد و در هر دوره از مصرف تنها 11 لیتر آب صرف شستشو خواهد کرد. 8 برنامه‌ی شستشو بر روی این مدل شامل شستشوی خودکار، شستشوی نرمال، پیش شستشو، شستشوی ظروف شکننده و حساس، شستشو در 90 دقیقه، شستشوی سریع در 30 دقیقه، شستشوی اقتصادی و شستشوی متمرکز می‌باشند که با توجه به نوع ظروف و درجه‎ی کثیفی آن‌ها تابع مناسب را انتخاب نمایید. این محصول امکان تنظیم ارتفاع سبدها را نیز در اختیارتان قرار می‌دهد که این باعث خواهد شد بتوانید فضای مناسب را برای شستشوی ظروف بزرگ و قابلمه‌ها فراهم کنید.

سطح صدای این ظرفشویی دوو 49 دسی‌بل می‌باشد بنابراین در هنگام فعالیت صدایی از آن شنیده نخواهد شد و مزاحمتی برای شما ایجاد نمی‌کند. با وجود شستشوی نیمه بار می‌توانید حتی با نصف ظرفیت ظروف خود را شستشو دهید. لازم به ذکر است که این قابلیت بسته به تعداد ظروف و میزان کثیفی آن‌ها آب و انرژی مصرف می‌کند. تنها با کلیک کردن بر روی نام این محصول می‌توانید نقد و بررسی صورت گرفته بر روی آن را مطالعه نمایید تا اطلاعات بیشتری را درباره‌ی آن بدست آورید.

ماشین ظرفشویی دوو 1411

ماشین ظرفشویی SMS46NW03E

ماشین ظرفشویی بوش 46NW03E جزو تولیدات برتر و خوش استایل برند بوش می‌باشد که از کیفیت ساخت بالایی بهره می‌برد به علاوه قابلیت‌هایی را در خود گنجانده است که با توجه به آن‌ها زیبایی و تمیزی را برای ظروف شما به ارمغان خواهد آورد. این دستگاه دارای گنجایش 14 نفره می‌باشد از این طریق می‌توانید حجم انبوهی از ظرف‌های کثیف خود را با آن شستشو دهید و به صورت تمیز و درخشان از آن تحویل نمایید. با وجود فناوری HygienePlus دیگر نگران ضدعفونی کردن و بهداشت ظروف خود نباشید زیرا این قابلیت در دمای بالای 70 درجه‌ی سانتی‌گراد بدون اینکه آسیبی به ظروف وارد کند آن‌ها را ضدعفونی خواهد کرد و با تمیزی کامل و به نحوی درخشان و عاری از هر گونه میکروب و باتری در اختیار شما قرار می‌دهد که این از بروز حساسیت و آلرژی جلوگیری می‌کند.

موتور این ظرفشویی پیشرفته‌ی بوش از نوع EcoSilence Drive می‌باشد. حضور این موتور سطح قدرت اجرایی دستگاه را بالا می‌برد و برای مدت زمان طولانی می‌توانید از آن نهایت استفاده را ببرید. این موتور هم نویز و هم مصرف انرژی ظرفشویی را به حداقل می‌رساند. فناوری DosierAssistent نتایج شستشوی کامل و تمیزی را تضمین خواهد کرد. زیرا این قابلیت باعث انحلال کامل مواد پاکننده می‌شود که از این طریق نفوذ پذیری بیشتری را به داخل ذرات کثیف خواهند داشت بنابراین ظروف به نحو احسن تمیز خواهند شد. این محصول از وجود قابلیت‌هایی بهره می‌برد که ظرف‌ها به صورت کاملا بهینه و اقتصادی شستشو می‌دهد و تمیزی و براقی را به آن‌ها هدیه می‌دهد.

ماشین ظرفشویی SMS46NW03E

ماشین ظرفشویی بوش SMS68NW06E

ماشین ظرفشویی بوش 68NW06E محصولی ایده آل و خوش ساخت از برند بوش می‌باشد. گنجایش بالا و فضای وسیع این محصول مناسب برای خانواده‌های پر جمعیت می‌باشد و به عنوان یک دستیار به خوبی می‌تواند ظروف را با هر سطح از کثیفی با توجه به قابلیت‌هایی که در اختیار دارد به نحو احسن شستشو دهد و با تمیزی کامل تحویل شما دهد. این ظرفشویی از وجود موتور پیشرفته‌ی و قدرتمند EcoSilence Drive بهره می‌برد که این باعث خواهد شد تا فرایند شستن ظروف را با قدرت بیشتری انجام دهد و تمیزی کامل را برای آن‌ها به ارمغان آورد. توسط فناوری ActiveWater می‌توانید شاهد شستشوی بهینه و کاملا اقتصادی ظروف خود باشید این در حالی است که تمیزی و براقی مهمان همیشگی ظروف شما خواهند بود.

با فناوری VarioSpeedPlus علاوه بر اینکه ظروف در مدت زمان کمی شستشو داده خواهند شد در مصرف آب و انرژی نیز صرفه‌جویی می‌شود. البته باید به وجود فناوری HygienePlus نیز اشاره کرد که حضورش بسیار مهم می‌باشد زیرا ظروف را در دماهای بالا ضدعفونی خواهد کرد و با از بین بردن مواد باکتریایی و میکروب‌ها بهداشت کامل را به آن‌ها تقدیم می‌کند بدین وسیله مانع از ایجاد حساسیت و آلرژی می‌شود. وجود برنامه‌های شستشوی متنوع به شما این امکان را می‌دهد تا هر ظروف را با توجه به برنامه‌ی خاص آن شستشو دهید بدین وسیله مانع از آسیب رسیدن به آن‌ها خواهید شد.

ظرفشویی SMS68NW06E

سخن آخر

در انتهای این راهنمای خرید ماشین ظرفشویی پیشنهاد می‌کنیم با درست کردن چک لیستی از قابلیت‌هایی که می‌خواهید ماشین ظرفشویی برایتان داشته باشد و توجه به بودجه‌ای که برای خرید ظرفشویی در نظر گرفته‌اید، پیدا کردن مدلی که شما را به اهدافتان برساند راحت‌تر می شود. جواب سوال‌هایی چه نوع ماشین ظرفشویی بخریم؟ چه برندهای سازنده ظرفشویی قابل اعتماد‌ترند؟ ماشین ظرفشویی چه برندی بخریم؟ ویژگی های مورد نظر در یک ماشین ظرفشویی چیست؟ همه این ها سوالاتی است که در ذهن خریداران ظرفشویی را درگیر می‌کند.

فروشگاه اینترنتی خرید تلویزیون با معرفی لیستی از ظرفشویی های پیشرفته، به ایجاد زندگی مرفه کاربران کمک می‌کند و لذت تجربه خریدی مطمئن و ایده آل را فراهم می‌سازد. با بررسی ظرفشویی های مختلف بانه سرویس، انتخاب‌ها برایتان محدودتر شده و رسیدن به هدف راحت‌تر می‌شود. اگر چه تمامی موارد بالا در یک ظرفشویی جمع نمی‌شوند، پس باید گزینه‌هایی که برایتان مفید است را انتخاب کنید و دور بقیه را خط بکشید تا یک ظرفشویی کارآمد و خوب گیرتان بیاید.

درباره‌ی مسعود رسولی

همچنین ببینید

بهترین تلویزیون‌های 65 اینچ 2021

بهترین تلویزیون‌های 65 اینچ در سال 2021 (بروزرسانی پاییز 1400)

تلویزیون‌های 65 اینچ یکی از سایزهای پرطرفدار در بین تلویزیون‌های 4K هستند، که سازندگان مختلفی از جمله سامسونگ، سونی و ال جی مدل های مختلفی را در این سایز وارد بازار کرده‌اند. این ابعاد نمایشگر برای طرفداران تلویزیون‌های بزرگ انتخاب ایده آلی است. برای تلویزیون‌های 65 اینچ میزان فاصله‌ی مطلوبی که شخص بیننده باید با تلویزیون داشته باشد تا از آسیب های جسمی در امان باشد، حدود 2.5 متر تا 4.1 متر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *