بهترین تلویزیون‌های مناسب برای PS5

بهترین تلویزیون‌های مناسب برای PS5 و ایکس باکس سری ایکس

پس از مدت‌ها انتظار کنسول‌های بازی PS5 و ایکس باکس سری ایکس عرضه شدند. به نظر شما چه تلویزیون‌هایی مناسب این کنسول‌های قدرتمند هستند؟ آیا این تلویزیون‌ها باید از مشخصات خاصی برخوردار باشند؟ آیا شرکت‌های تولید کننده، تلویزیون خاصی را برای اینکه بتوانند از این دستگاه‌ها پشتیبانی کنند تولید نموده‌اند؟ در دو سال اخیر کنسول‌های بازی زیادی روانه بازار شده‌اند که جدیدترین آن‌ها PS5 و Xbox Series X می‌باشند که همراه با آن‌ها می‌توانید اوقات لذت بخشی را تجربه نمایید. با عرضه‌ی پلی استیشن 5 تهیه تلویزیونی که از کنسول‌های نسل بعدی به بهترین وجه استفاده کند مهم خواهد بود. این کنسول‌های شگفت انگیز ارتقا پیدا کرده‌اند و اکنون می‌توانید آن‌ها را با طراحی محصور کننده و قابلیت‌های شگفت انگیز در اختیار داشته باشید.

کنسول بازی جدید شرکت سونی از کیفیت 4K و نرخ رفرش 120 فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کند. در حال حاضر بسیاری از تلویزیون‌ها نیز برای اینکه تصاویر با نرخ فریم بالا را با وضوح عالی نمایش دهند از پورت HDMI 2.1 پشتیبانی می‌کنند. این را نیز باید بیان کرد که کنسول‌های بازی باید از نرخ تازه سازی متغیر (VRR) پشتیبانی کنند. تهیه تلویزیونی که از HDMI Forum VRR پشتیبانی می‌کند بسیار مهم است و همچنین این سری از تلویزیون‌ها باید دارای ویژگی‌های دیگری از جمله نرخ رفرش بالا، تاخیر ورودی کمتر و زمان پاسخگویی سریع‌تری باشند. هر کدام از برندها در طی این سال‌ها محصولات فراوانی را با قابلیت‌های خاص روانه بازار نموده‌اند که در این مقاله به معرفی تعدادی از آ‌ن‌ها خواهیم پرداخت که به خوبی از کنسول‌های بازی پشتیبانی می‌کنند و می‌توانید همراه آن‌ها بهترین لحظات بازی را بدست آورید و نهایت لذت را از آن ببرید.

تلویزیون‌های 2020 موجود در بازار که مناسب برای این کنسول‌های بازی می‌باشند عبارتند از: ال‌جی CX، سامسونگ Q80T، سونی X9000H، ال‌جی NANO85 و سامسونگ TU8000. این تلویزیون‌ها که هر کدام توسط برندی معتبر ساخته و تولید شده‌اند توانایی این را دارند تا صحنه‌های تند و سریع را به صورت روان و با کیفیت بالا به نحوی که غوطه‌وری کامل را در آن‌ها داشته باشید به معرض دید شما بگذارند. همراه با این سری از تلویزیون‌ها می‌توانید هیجان بازی بیشتری را تجربه کنید و از تماشای مسابقات لذت بیشتری را ببرید.

اگر شما جزو آن دسته از کاربرانی هستید که علاقه زیادی به انجام بازی دارید و نمی‌توانید تلویزیونی مناسب برای انجام این کار انتخاب نمایید توصیه می‌کینم که تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید زیرا در این مقاله بهترین تلویزیون‌های 2020 را که می‌توانند برای پلی استیشن 5 و ایکس باس سری ایکس مناسب باشند را به شما معرفی خواهیم کرد و باعث می‌شود تا انتخاب آگاهانه‌تر و دقیق‌تری را داشته باشید.

بهترین تلویزیون‌های ال‌جی برای پلی استیشن 5 و ایکس باس سری ایکس

تلویزیون LG CX OLED

این تلویزیون از جمله تولیدات برتر برند ال‌جی در سال 2020 می‌باشد که به نمایشگر OLED مجهز شده است به علاوه از قابلیت‌هایی عالی نیز بهره می‌برد که باعث شده است تا این محصول به یکی از بهترین تلویزیون‌ها برای کنسول‌های بازی تبدیل شود و همراه با آن می‌توانید شور و هیجان را تجربه نمایید. پنل OLED این محصول می‌تواند پیکسل‌ها را به صورت جداگانه خاموش کند که در نتیجه آن نسبت کنتراست بی نهایت ایجاد می‌شود. این تلویزیون‌ها دارای زاویه دید گسترده می‌باشند بنابراین می‌توانید از هر زاویه‌ای تصاویری روان، واضح و دقیق را از نمایشگر دریافت نمایید و نهایت لذت را از آن ببرید.

این تلوویزیون برتر ال‌جی دارای 4 ورودی HDMI 2.1 می‌باشد که از کیفیت تصویر 4K و نرخ رفرش 120 هرتز پشتیبانی می‌کند به علاوه دارای HDMI Forum VRR است که می‌تواند مطابق با نرخ فریم بازی شما باشد. تاخیر ورودی در این محصول به طرز باور نکردنی کم می‌باشد که این امر زمینه ساز این خواهد شد تا زمان پاسخگویی سریعی را داشته باشد. بدین وسیله محتواهای سریع و تند به صورت روان و واضح و پیوسته نشان داده می‌شوند. این تلویزیون OLED ال‌جی برای نمایش بازی‌های HDR نیز بسیار عالی می‌باشد و زیرا طیف رنگی بسیار گسترده‌ای را به نمایش می‌گذارد.

همچنین از هندلینگ عالی نیز برخوردار است که این باعث می‌شود تا محتواهای HDR روشن شوند و تمام نکات برجسته آن‌ها ارائه داده شوند. متاسفانه هر تلویزیون OLED در در خطر ماندگاری تصویر دائمی قرار دارد و این می‌تواند با قرار گرفتن مداوم در معرض همان عناصر ایستا مانند رابط کاربری بازی، مشکل ساز شود. اما انتظار نداریم که این مشکل برای کسانی که محتوای متنوعی را تماشا می‌کنند به وجود بیاید. این تلویزیون در اتاق‌های تاریک عملکرد عالی را از خود ارائه می‌دهد که باید گفت در محیط روشن نیز به دلیل داشتن حداکثر روشنایی و انعکاس برجسته دارای عملکرد مناسبی می‌باشد.

ویژگی‌های تلویزیون OLED CX

  • دارای نمایشگر OLED با کیفیت تصویر 4K و رزولوشن 2160×3840 پیکسل
  • قابلیت اتصال به اینترنت توسط وای-فای و پورت LAN
  • سیستم صوتی 2.2 کاناله با توان خروجی 40 وات
  • انتشار صدایی سینمایی با فناوری Dolby Atmos
  • مجهز به هوش مصنوعی و دستیار گوگل
  • دارای درگاه‌های ارتباطی متنوع
تلویزیون LG CX OLED

تلویزیون ال‌جی NANO85

تلویزیون NANO85 جزو ایده آل‌ترین محصولات ال‌جی در سال 2020 می‌باشد که با زیباترین طراحی همراه شده است. این تلویزیون اسمارت ال‌جی فناوری اختصاصی این برند یعنی نانوسل را به خود اختصاص داده است و به عنوان سری نانوسل وارد بازار شده است. این محصول دارای نمایشگر Direct LED و کیفیت 4K می‌باشد که از طریق آن‌ها بهترین لحظات دیداری را برای شما به وجود خواهد آورد.

با وجود فناوری Dolby Vision IQ و FILMMAKER MODE می‌توانید از محتواهایی کاملا سینمایی بهره‌مند شوید و جزئیات را از نزدیک با وضوح عالی مشاهده نمایید. α7 Gen 3 Processor 4K در نقش موتور پردازشگر این محصول ظاهر شده است و به خوبی محتواها را آنالیز می‌کند و با سطح بالایی از کیفیت به نمایش می‌گذارد. حضور فناوری نانوسل در این تلویزیون زمینه ساز این خواهد شد تا بتوانید انقلاب جدیدی را از رنگ‌ها مشاهده نمایید. ال‌جی فناوری‌های پیشرفته‌ای را نظیر هوش مصنوعی و دستیار گوگل را بر روی این محصول قرار داده است که این امکان را به شما می‌دهند تا بتوانید هوشمندی کامل را تجربه نمایید. با وجود درگاه‌های ارتباطی متنوع شما این امکان را خواهید داشت تا بتوانید دستگاه‌های دیگر را به تلویزیون متصل نمایید و تعامل بیشتری را با آن داشته باشید.

در بخش صدا نیز با حضور فناوری‌هایی نظیر Dolby Atmos می‌توانید از صدایی کاملا سینمایی بهره‌مند شوید و جزئیات آن‌ها را با وضوح کامل بشنوید. فناوری HGIG Mode نیز جزو مشخصات این تلویزیون نانوسل ال‎جی می‌باشد که با تنظیم کردن سطح روشنایی و کنتراست تلویزیون باعث خواهد شد تا تصاویر بازی‌ها با عمق و تاثیرگذاری بیشتر و به نحوی طبیعی‌تر ارائه داده شوند بنابراین می‌توانید غوطه‌وری کامل را در آن‌ها داشته باشید. قابلیت FreeSyncTM نیز در این محصول وجود دارد که نرخ ورودی را کم‌تر و زمان پاسخگویی را نیز سریع‌تر می‌کند بنابراین بازی‌ها با جذابیت بیشتری و به صورت پیوسته پخش خواهند شد و شما می‌توانید نهایت لذت را از آن‌ها ببرید. توسط قابلیت Instant Game Response (VRR/ALLM) نیز می‌توانید بهترین لحظات دیداری را تجربه نمایید.

ویژگی‌های تلویزیون NANO85

  • دارای نمایشگر Direct LED با کیفیت تصویر 4K و رزولوشن 2160×3840 پیکسل
  • قابلیت اتصال به اینترنت توسط وای-فای و پورت LAN
  • انقلابی در دقت رنگ توسط فناوری نانوسل
  • سیستم 2 کاناله با توان خروجی 20 وات
  • مجهز به فناوری Dolby Vision IQ
  • دارای درگاه‌های ارتباطی متنوع
  • مجهز به هوش مصنوعی
  • سیستم عامل webos
  • پردازنده 4 هسته‌ای
تلویزیون ال‌جی NANO85

بهترین تلویزیون‌های سامسونگ برای کنسول بازی PS5 و Xbox Series X

تلویزیون سامسونگ Q80T

تلویزیون Q80T محصولی با نمایشگر QLED سامسونگ در سال 2020 می‌باشد که با سیل عظیمی از فناوری‌های پیشرفته همراه شده است. این تلویزیون با وجود داشتن نمایشگر QLED توانایی این را دارد تا شما را در صحنه‌ها غوطه‌ور کند و نهایت لذت را برای شما به ارمغان آورد. این تلویزیون از وجود کیفیت 4K نیز بهره می‌برد که این باعث خواهد شد تا در کنار نمایشگر فوق‌‌العاده آن بهترین لحظات دیداری را برای شما رقم بزند. این محصول استایل بسیار زیبایی نیز دارد و همین نیز باعث شده است تا در کانون توجهات قرار بگیرد به علاوه با قرار گرفتن در هر مکانی جذابیت و شیک بودن را برای آن‌ها به ارمغان می‌آورد.

این تلویزیون از VRR پشتیبانی می‌کند که باعث خواهد شد تا گسستگی در صفحات کاهش پیدا کند و به نحوی روان و صاف ارائه داده شوند. همچنین باید این را نیز بیان کرد که تاخیر ورودی نیز کم می‌باشد و زمان پاسخگویی سریعی دارد که این امر باعث می‌شود تا به یکی از مناسب‌ترین تلویزیون‌های مخصوص بازی تبدیل شود زیرا توانایی این را دارد تا محتواهای سریع را بدون گسستگی و به صورت پیوسته و با تمام جزئیات در اختیار شما قرار دهد. این تلویزیون به اندازه کافی روشن می‌باشد و می‌تواند به خوبی با تابش خیره کننده مبارزه کند و از بازتاب خوبی برخوردار است. این محصول به خوبی می‌تواند طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها را ارائه دهد. بنابراین شما می‌توانید از محتواهایی کاملا رنگی و جذاب بهره‌مند شوید.

ناگفته نماند از هندلینگ خوبی نیز برخوردار است. قابلیت اختصاصی سامسونگ یعنی Ambient نیز در این محصول وجود دارد که از این طریق می‌توانید از صفحه سیاه خداحافظی کنید و نمایشگر خود را به یک صفحه تزئینی تبدیل نمایید. با صدای 40 واتی این تلویزیون کیولد می‌توانید از صوتی واضح و دقیق بهره‌مند شوید. با درگاه‌های ارتباطی متنوع نیز این زمینه فراهم می‌شود تا بتوانید دستگاه‌های دیگر نظیر کنسول‌های بازی و فلاش مموری‌ها را به تلویزیون متصل نمایید. سامسونگ برای این تلویزیون 2020 خود دوباره از سیستم عامل تایزن بهره برده است. که از طریق این سیستم عامل قدرت اجرایی دستگاه بالا می‌رود و راحت‌تر می‌توانید به مطالب داخل تلویزیون دسترسی داشته باشید.

دستیار صوتی Bixby نیز جزو فناوری‌های موجود در این تلویزیون می‌باشد که دستورات صوتی شما را اجرا خواهد کرد و استفاده از تلویزیون را برای شما لذت بخش‌تر می‌کند. با وجود قابلیت FreeSync Premium نرخ ورودی کم می‌شود و زمان پاسخگویی سریع‌تر می‌شود از این طریق مطالب تند و سریع نظیر بازی‌ها و مسابقات ورزشی به صورت روان و پیوسته و با خلوص کامل ارائه داده خواهند شد.

ویژگی‌های تلویزیون Q80T

  • دارای نمایشگر QLED با کیفیت تصویر 4K و رزولوشن 2160×3840 پیکسل
  • قابلیت اتصال به اینترنت توسط وای-فای و پورت LAN
  • سیستم صوتی 2.2 کاناله با توان صدای 40 وات
  • موتور پردازشگر Quantum Processor 4K
  • پشتیبانی از فرمت‌های مختلف HDR
  • سیستم عامل تایزن
تلویزیون سامسونگ Q80T

تلویزیون سامسونگ TU8000

تلویزیون TU8000 رده بالاترین تلویزیون Crystal UHD سامسونگ در سال 2020 می‌باشد که با کیفیت 4K مجهز شده است و قادر خواهد بود تا بهترین تجربیات را برای شما رقم بزند. این تلویزیون سری TU انتخاب بسیار مناسب و به جایی می‌باشد و از هر لحاظ می‌تواند جوابگوی نیازهای شما باشد. این محصول نسبت به تولیدات قدیمی از ضخامت کم‌تری بهره می‌برد اما از کیفیت ساخت بالایی برخوردار است و همین نیز باعث می‌شود تا در عین ظریف بودن مستحکم باشد.

از طریق فناوری Contrast Enhancer سطح کنتراست تقویت خواهد شد بنابراین می‌توانید تصاویر را به صورت طبیعی‌تر و واقعی‌تر دریافت کنید و لحظات دیداری مهیجی را تجربه نمایید. Crystal Processor 4K به عنوان موتور پردازشگر تصویر در این محصول ظاهر شده است و به خوبی محتواها را آنالیز می‌کند و آن‌ها را پردازش خواهد کرد و سطح بالایی از کیفیت ارائه داده خواهند شد. سامسونگ در این نسل جدید تلویزیون‌های خود بیشتر فضای جلویی را به نمایشگر اختصاص داده است و اکنون شما می‌توانید آن‌ها را به صورت تقریبا تمام صفحه در اختیار داشته باشید. طراحی بدون مرز این محصول جذابیت خاصی را برای آن به همراه آورده است و نگاه هر خریداری را به سمت خود متمایل می‌کند.

حضور قابلیت Ambient این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید فضای خود را با عکس‌های مورد علاقه تزیین نمایید. این تلویزیون اسمارت دارای نرخ رفرش Motion Rate) 120) می‌باشد که این باعث خواهد شد تا برای محتواهای سریع و تند مشکلی نداشته باشد و آن‌ها را به صورت پاکسازی و عاری از هر گونه تاری و به نحوی واضح در اختیار شما قرار دهد. با دستیار صوتی Bixby می‌توانید تلویزیون هوشمند خود را از راه دور و توسط صدای خود کنترل نمایید. با وجود سیستم عامل تایزن و رابط کاربری Smart Hub تلویزیون عملکرد دقیق‌تری را از خود ارائه می‌دهد.

  • دارای نمایشگر LED با کیفیت تصویر 4K و رزولوشن 2160×3840 پیکسل
  • سیستم صوتی 2 کاناله و توان خروجی صدا 20 وات
  • قابلیت اتصال به اینترنت توسط وای فای و LAN
  • موتور پردازشگر Crystal processor 4K
  • پشتیبانی از فرمت‌های متنوع HDR
  • درگاه‌های ارتباطی متنوع
  • سیستم عامل تایزن
تلویزیون سامسونگ TU8000

بهترین تلویزیون‌های شرکت سونی برای پلی استیشن 5 و ایکس باس سری ایکس

تلویزیون سونی X9500H

یکی از بهترین تلویزیون‌های با نمایشگر LED صفحه تخت می‌باشد که برای PS5 مناسب است. این محصول جزو تولیدات بالا رده سونی در سال 2020 می‌باشد که بسیاری از ویژگی‌های عالی را به خود اختصاص داده است و با استفاده از آن‌ها بهترین لحظات را برای شما به ارمغان می‌آورد. این محصول از نرخ رفرش 60 هرتز و 120 هرتز با کیفیت 4K پشتیبانی می‌کند و دارای تاخیر ورودی کمی می‌باشد و زمان پاسخگویی سریعی دارد و این یک امتیاز مثبت برای این تلویزیون محسوب می‌شود زیرا قادر خواهد بود تا بتواند محتواهای سریع نظیر بازی‌ها را به صورت روان و پیوسته و با خلوص کامل به نمایش بگذارد.

این تلویزیون از وجود کیفیت 4K و فناوری‌های خاصی در بخش تصاویر بهره می‌برد که این باعث خواهد شد تا تصاویر فوق‌العاده‌ای با کیفیت و وضوح بالا در اختیار شما قرار بگیرد. سونی در این نسل جدید نیز باز از نمایشگر TRILUMINOS استفاده نموده است که با حضورش طیف وسیع و گسترده‌ای از رنگ‌های درخشان و شاداب نشان داده خواهند شد و شما می‌توانید از تصاویر رنگی بهره‌مند شوید. بنابراین تماشای فیلم‌ها و برنامه‌ها و بازی‌ها جذاب‌تر و مهیج‌تر می‌شود. نرخ رفرش بالای این محصول باعث خواهد شد تا بر ارزش و کارایی آن افزوده شود زیرا دیگر صحنه‌هایی نظیر مسابقات ورزشی و فیلم‌های اکشن بدون بریدگی و هیچ تاری و به صورت پیوسته و وضوح کامل ارائه داده خواهند شد.

بهره بردن این تلویزیون اسمارت سونی از قابلیت Dolby Vision Solution به شما این امکان را می‌دهد تا شاهد پخش محتواهایی کاملا سینمایی باشید و نهایت لذت را از آن ببرید و غوطه‌وری کامل را در آن‌ها داشته باشید. سونی در این نسل جدید از ضخامت محصولات خود کاسته است و اکنون شما می‌توانید آن‌ها را به صورت باریک و ظریف در اختیار داشته باشید این در حالی است که از کیفیت آن‌ها غافل نشده است و همچنان مقاوم و مستحکم می‌باشند. با حضور قابلیت Acoustic Multi Audio در این تلویزیون صداها همگام با تصاویر پخش خواهند شد و شما می‌توانید بهترین لحظات دیداری و شنیداری را تجربه کنید. توسط حافظه داخلی 16 گیگابایت این اجازه به شما داده می‌شود تا بتوانید محتواهای مورد علاقه‌ی خود را بر روی تلویزیون ذخیره نمایید.

  • دارای پنل LED با کیفیت 4K و رزولوشن 2160×3840 پیکسل
  • تکنولوژی صدای Acoustic Multi Audio
  • قابلیت اتصال به اینترنت توسط وای فای
  • موتور پردازشگر X1™ 4K HDR
  • قابلیت جستجوی صوتی
  • سیستم عامل اندروید
  • توان صوتی 20 وات
تلویزیون سونی X9000H

در بخش‌های قبلی بهترین تلویزیون‌های PS5 حال حاضر را که در بازار موجود می‌باشند را به شما معرفی نمودیم که هر کدام توسط برندی معتبر و خوش سابقه تولید شده‌اند. این محصولات دارای فاکتورهای ارزشمندی می‌باشند که ارزش خرید آن‌ها را بالا برده است و با توجه به توانایی‌هایی که دارند قیمت مناسبی را نیز به خود اختصاص داده‌اند. همراه با این تلویزیون‌ها می‌توانید بهترین تجربیات را بدست آورید و بر اساس خواست و سلیقه‌ی خود می‌توانید محصول مورد علاقه را انتخاب نمایید و نهایت استفاده را از آن ببرید.

درباره‌ی مسعود رسولی

همچنین ببینید

بهترین تلویزیون‌های ال‌جی 2021

بهترین تلویزیون‌های ال‌جی در سال 2021 (بروزرسانی پاییز 1400)

در این مطلب لیست بهترین تلویزیون‌های ال‌جی بازار سال 2021 تهیه شده است، ما امیدوار هستیم که با ارائه‌ی این مطلب شما را از سردرگمی برهانیم تا در نهایت قادر باشید بر حسب نیاز خود مدل مناسب را انتخاب نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *