بهترین تلویزیون‌های مخصوص بازی در سال 2021

بهترین تلویزیون‌های مخصوص بازی در سال 2021 (بروزرسانی پاییز 1400)

صنعت بازی‌های ویدیویی در چند سال اخیر با پیشرفت چشمگیری که داشته به یکی از محبوب‌ترین صنعت‌ها تبدیل شده است. بازی‌های ویدیویی با طراحی گرافیکی حرفه‌ای و هیجان فوق العاده‌ای که دارند روز به روز میان مردم محبوب‌تر می‌شوند. در همین راستا برندهای معتبر سازنده‌ی تلویزیون امکاناتی عالی را به تلویزیون‌های خود اضافه می‌کنند تا بهترین تلویزیون‌های مخصوص بازی را روانه‌ی بازار کنند. برخورداری از امکانات گیمینگ در تلویزیون‌ باعث می‌شود تجربه‌ی بی‌نظیری از بازی با تلویزیون را داشته باشید. ال‌جی، سامسونگ و سونی برترین برندها در عرصه‌ی ساخت تلویزیون‌های مخصوص بازی هستند و در برخی مدل‌های بالارده‌ی خود از امکانات گیمینگ گسترده پشتیبانی می‌کنند.

به همین دلیل اغلب بهترین تلویزیون‌های گیمینگ از این برندهای سازنده هستند. کیفیت تصویر مناسب و برخی از امکانات گیمینگ که در ادامه آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم باعث شده تلویزیون‌هایی که معرفی می‌کنیم جزو برترین مدل‌ها برای بازی‌های ویدیویی باشند. پس اگر دوست دارید تلویزیونی که خریداری می‌کنید برای استفاده در کنار کنسول‌های بازی عملکردی عالی را داشته باشند با ما در ادامه‌ی مطلب همراه باشید.

کیفیت تصویر

کیفیت تصویر یکی از اصلی‌ترین معیارهایی می‌باشد که در انتخاب مدل‌های موجود در لیست بهترین تلویزیون‌های مخصوص بازی تأثیرگذار بوده است. هر چقدر که تلویزیون شما از امکانات گیمنیگ فوق العاده‌ای برخوردار باشد؛ زمانی که کیفیت تصویر نامناسبی دارد لذت بازی‌های ویدیویی را از بین می‌برد. برخورداری از وضوح کافی برای نمایش تصاویر، پشتیبانی از فرمت‌های تصویر و قابلیت‌هایی که موجب افزایش وضوح رنگ‌ها و کنتراست تصاویر می‌شوند، همه و همه از عواملی هستند که در ایجاد یک تجربه‌ی متفاوت از بازی‌های ویدیویی نقش دارند. به همین دلیل است که تلویزیون‌های مخصوص بازی متشکل از مدل‌های بالارده‌ای هستند که از کیفیت تصویری عالی بهره‌مند شده‌اند.

زمان پاسخگویی(Response Time)

یکی از مهم‌ترین عواملی که در انتخاب بهترین تلویزیون‌های مخصوص بازی تأثیرگذار است زمان پاسخگویی است. زمان پاسخگویی در مجموع به سرعت تلویزیون در نمایش تصاویر اشاره دارد. با زمان پاسخگویی مناسب نه تنها تصاویر در سرعت مطلوب نمایش داده می‌شوند بلکه از ایجاد تاری در اثر حرکت بسیار سریع روی صفحه نمایش جلوگیری می‌کند. اگر زمان پاسخگویی یک تلویزیون نامناسب باشد روی نحوه‌ی حرکت تصاویر تأثیر گذاشته و باعث ایجاد لکه‌های تار روی نمایشگر می‌شود.

البته در حالت نرمال زمان پاسخگویی در تلویزیون‌ها اهمیت خاصی ندارد؛ اما زمانی که به دیدن بازی‌های ورزشی و یا بازی‌های ویدیویی می‌پردازید مشخص می‌شود. چراکه زمان پاسخگویی بالاترین اثر را روی محتواهای سریع دارد. زمان پاسخگویی را بر حسب میلی‌ثانیه می‌سنجند و تلویزیون‌هایی که زمان پاسخگویی کمتری دارند امتیاز بالاتری را در این بخش کسب می‌کنند.

بهترین تلویزیون برای بازی

نرخ نوسازی(Refresh Rate)

نرخ نوسازی نیز یکی دیگر از عواملی است که اغلب کاربران هنگام خرید تلویزیون برای بازی‌های ویدیویی آن را در نظر می‌گیرند. به طور کلی اگر بخواهیم تعریفی از نرخ نوسازی داشته باشیم باید بگوییم به تعداد دفعاتی که در یک ثانیه تصویر روی صفحه نمایش تلویزیون رفرش می‌شود نرخ نوسازی گفته می‌شود. به همین دلیل در نرخ نوسازی هرچه عدد بالاتر باشد بهتر است. چراکه تعداد دفعات زیاد باعث رفرش تصویر بیشتر شده و در نتیجه سرعت تغییر فریم‌های تصویر بالاتر خواهد بود. نرخ نوسازی نیز در نمایش تصاویر بازی‌های اکشن بسیار تأثیرگذار است.

در حال حاضر تلویزیون‌های بازار در دو نرخ نوسازی 60 هرتز و 120 هرتز تولید می‌شوند. تلویزیون‌های معمولی‌تر که زیاد برای بازی مناسب نیستند دارای نرخ نوسازی 60 هرتز هستند. اغلب مدل‌های موجود در لیست بهترین تلویزیون‌ها برای بازی‌های ویدیویی از نرخ نوسازی 120 هرتز پشتیبانی می‌کنند. این نرخ نوسازی عالی است و سرعتی فوق العاده را در رفرش تصاویر روی نمایشگر ارائه می‌دهد.

variable refresh rate (VRR)

VRR که با نرخ نوسازی متغیر نیز شناخته می‌شود از ویژگی‌های مرتبط با نرخ نوسازی است. این ویژگی را می‌توان یکی از مهم‌ترین قابلیت‌ها در بخش گیمینگ در نظر گرفت. در واقع VRR قابلیت تنظیم نرخ نوسازی در تلویزیون را با نرخ نوسازی دستگاه‌هایی که به ورودی تلویزیون متصل هستند دارد. یعنی VRR نرخ نوسازی دستگاهی که به تلویزیون متصل کرده‌اید را تشخیص داده و نرخ نوسازی تلویزیون را با نرخ نوسازی دستگاهی که به ورودی تلویزیون متصل می‌کنید به طور خودکار هماهنگ می‌کند.

این حرکت به سازگاری میان کنسول‌های بازی با صفحه نمایش تلویزیون کمک می‌کند و حرکتی روان و بدون وقفه را برای تلویزیون به ارمغان می‌آورد. پس پشتیبانی از VRR را می‌توان یکی از عوامل تأثیرگذار در انتخاب بهترین تلویزیون‌های مخصوص بازی برشمرد.

تأخیر در ورودی(Input Lag)

تأخیر در ورودی از مهم‌ترین معیارهای خرید تلویزیون برای گیمرها است. به طور کلی به مدت زمانی که طول می‌کشد تلویزیون محتوایی دستگاهی که به ورودی متصل است را روی صفحه نمایش نشان دهد تأخیر در ورودی گفته می‌شود. هرچه تأخیر در ورودی یک تلویزیون کمتر باشد با سرعت بالاتری می‌تواند محتوای کنسول‌های بازی را روی نمایشگر به نمایش بگذارد. با تأخیر در ورودی زیاد صحنه‌های بازی در سرعت پایینی به صفحه نمایش منتقل می‌شوند و ممکن است به دلیل کند بودن نمایش تصاویر بسیاری از جزئیات بازی را از دست بدهید.

تأخیر در ورودی بر حسب میلی‌ثانیه سنجیده می‌شود و هرچه مدت زمان آن کمتر باشد زمان کمتری برای انتقال محتوا از ورودی به صفحه نمایش تلویزیون صرف می‌شود. البته تأخیر در ورودی در حالت نرمال دارای تفاوت زیادی با تأخیر در ورودی در حالت گیمینگ است. به همین دلیل اغلب تأخیر در ورودی در زمانی که حالت Game بازی فعال است را در نظر می‌گیریم؛ چراکه در حالت عادی به تأخیر در ورودی کم نیازی نخواهید داشت.

بهترین تلویزیون گیمینگ

Auto Low Latency Mode(ALLM)

ALLM یا حالت تأخیر کم خودکار یکی از ویژگی‌های مهم در بهترین تلویزیون‌های مخصوص بازی است. همانطور که از نامش پیداست این قابلیت رابطه‌ی مستقیمی با تأخیر در ورودی دارد. اگر تلویزیون از ALLM پشتیبانی کند زمانی که تشخیص می‌دهد دستگاهی خارجی همچون کنسول بازی به ورودی متصل شده به صورت کاملاً خودکار تأخیر در ورودی را در کمترین حالت ممکن تنظیم می‌کند.

به این ترتیب ALLM بدون نیاز به تنظیمات دستی می‌تواند کمترین تأخیر در ورودی را برای کنسول‌های بازی فراهم کند(البته به شرطی که کنسول بازی شما با حالت ALLM سازگاری داشته باشد). در تلویزیون‌های مخصوص گیمینگ که از قابلیت ALLM پشتیبانی می‌کنند سرعت انتقال داده‌ها بسیار بالاتر از سایر مدل‌ها خواهد بود. به همین دلیل سرعت انتقالی بی‌نظیر در سری تلویزیون‌هایی که از ALLM پشتیبانی می‌کنند وجود دارد.

پشتیبانی از HDMI 2.1

پورت HDMI یکی از ورودی‌های بسیار کاربردی در تلویزیون است. این پورت وظیفه‌ی انتقال محتوا از دستگاه‌های خارجی به تلویزیون را بر عهده دارد. HDMI 2.1 را می‌توان جدیدترین فرمت قابل پشتیبانی در پورت HDMI نامگذاری کرد. این فرمت با افزایش ظرفیت پهنای باند سرعت 48 گیگابیت بر ثانیه را برای انتقال محتوا فراهم می‌کند. این سرعت انتقال فوق العاده‌ است.

در کنسول‌های بازی جدید در سال 2021 که شامل مدل‌های PS5 و Xbox سری X است از این سرعت انتقال پشتیبانی می‌شود. همچنین در بسیاری از بهترین تلویزیون‌های مخصوص بازی 2021 نیز از این فرمت استفاده شده است. پس می‌توان گفت با پشتیبانی از فرمت HDMI 2.1 در تلویزیون‌ یک قابلیت گیمینگ عالی است که بازی پرسرعت‌تری را در برای گیمرها ایجاد می‌کند.

HDMI 2.1 در بهترین تلویزیون‌های مخصوص بازی

سایر ویژگی‌های گیمینگ

دو ویژگی دیگر که در برخی تلویزیون‌های مخصوص بازی پشتیبانی می‌شود FreeSync و G-SYNC هستند که هر دو تقریباً عملکردی یکسان را دارند. این فناوری‌ها استانداردهایی تعیین شده هستند که وظیفه‌ی همگام سازی تطبیقی در نمایشگر را انجام می‌دهند. به بیان ساده زمانی که یک تلویزیون از این فناوری‌ها پشتیبانی می‌کند تا حدی می‌تواند از تاری و وقفه در نمایشگر جلوگیری کند. همچنین فناوری‌های FreeSync و G-SYNC باعث ایجاد هماهنگی در نرخ فریم با نمایشگر می‌شوند تا از ایجاد وقفه‌های ناشی از ناهنماهنگی نمایش تصاویر جلوگیری کنند.

بهترین تلویزیون‌های مخصوص بازی ال‌جی

ال‌جی یکی از برترین برندها در زمینه‌ی ساخت تلویزیون‌های باکیفیت و فول امکانات است. این برند خوشنام در برخی از مدل‌های بالارده‌ی خود از برترین امکانات گیمینگ استفاده می‌کند تا تلویزیون‌هایی مناسب برای بازی را در اختیار علاقه‌مندان قرار دهد. یکی از برترین مشخصه‌هایی که باعث شده تلویزیون‌های این برند در لیست بهترین تلویزیون‌های مخصوص بازی قرار گیرند کیفیت تصویر عالی است. تلویزیون‌های مناسب برای گیمینگ از برند ال‌جی جزو سری مدل‌های OLED هستند. به همین دلیل نه تنها از امکانات گیمینگ گسترده‌ای برخوردار هستند بلکه کیفیت تصویری بی‌نظیر برای تجربه‌ای متفاوت و خاص در بازی‌های ویدیویی را ارائه می‌دهند.

تلویزیون ال‌جی CX

  • سال ساخت : 2020
  • کیفیت تصویر : 4K
  • نوع نمایشگر : OLED
  • پردازشگر تصویر : α9 Gen 3 AI Processor 4K
  • میزان صدا : 40 وات
  • سیستم عامل : webOS
  • نرخ نوسازی : 120 هرتز
  • پشتیبانی از VRR : دارد
  • پشتیبانی از HDMI 2.1 : دارد
تلویزیون ال‌جی CX

تلویزیون ال‌جی CX بارها به عنوان بهترین تلویزیون ال‌جی انتخاب شده است. این تلویزیون OLED از برترین امکاناتی که ممکن است از یک تلویزیون انتظار داشته باشید پشتیبانی می‌کند. کیفیت تصویر 4K با پردازشگر هوشمند همراه شده تا وضوحی مناسب را برای صفحه نمایش ایجاد کند. این تلویزیون به دلیل استفاده از پنل OLED نسبت کنتراست و یکنواختی مشکی بی‌نظیری را ارائه می‌دهد. به همین دلیل برای استفاده در محیط‌هایی با نور کم نیز بهترین عملکرد را خواهد داشت. علاوه بر این با وجود فناوری‌های تصویر عالی از جمله پشتیبانی از فرمت‌های HDR همچون HDR10 و Dolby Vision باعث تقویت رنگ‌های موجود در تصاویر می‌شود.

زاویه دید این تلویزیون عملکردی فوق العاده و بسیار گسترده‌ای دارد. در کل کیفیت تصویری که این تلویزیون دارد بسیار بی‌نقص بوده و وضوح کافی را برای بازی‌های ویدیویی خواهد داشت. از لحاظ امکانات گیمینگ نیز ال‌جی برای این تلویزیون سنگ تمام گذاشته است. به طوری که تلویزیون CX لقب بهترین تلویزیون گیمینگ را به خود اختصاص داده و جزو برترین مدل‌های موجود در بازار برای بازی‌های ویدیویی می‌باشد. نرخ نوسازی قابل پشتیبانی برای تلویزیون برابر با 120 هرتز است و از بسیاری امکانات گیمینگ ویژه پشتیبانی می‌کند.

امکانات گیمینگ

به عنوان یکی از بهترین تلویزیون‌های مخصوص بازی سرعت پاسخگویی تلویزیون CX بسیار آنی بوده و مانع از ایجاد وقفه‌ در نمایش فریم‌های تصویر می‌شود. تأخیر در ورودی کم نیز از دیگر ویژگی‌های بازی است که باعث انتقال محتوای کنسول‌های بازی به صفحه نمایش در سرعتی بسیار بالا می‌شود. خوشبختانه در این تلویزیون از قابلیت VRR پشتیبانی می‌شود. این قابلیت به خوبی نرخ نوسازی در تلویزیون ال‌جی را تنظیم می‌کند.

سازگاری با FreeSync و G-SYNC نیز در این تلویزیون وجود دارد. یکی دیگر از ویژگی‌های عالی برای تجربه‌ی یک بازی مهیج پشتیبانی از HDMI 2.1 است که سرعت انتقال محتوای کنسول‌های بازی را به بالاترین سطح ممکن می‌رساند. همچنین فناوری ALLM نیز در تلویزیون ال‌جی وجود دارد. بی‌شک این تلویزیون بی‌نقص یکی از بهترین تلویزیون‌های مخصوص بازی با امکانات گیمینگ کامل است.

تلویزیون ال‌جی C1

  • سال ساخت : 2021
  • کیفیت تصویر : 4K
  • نوع نمایشگر : OLED
  • پردازشگر تصویر : α9 Gen 4 AI Processor 4K
  • میزان صدا : 40 وات
  • سیستم عامل : webOS
  • نرخ نوسازی : 120 هرتز
  • پشتیبانی از VRR : دارد
  • پشتیبانی از HDMI 2.1 : دارد
تلویزیون ال‌جی C1 از بهترین تلویزیون‌های مخصوص بازی

تلویزیون C1 مدلی ارتقاء یافته و جدیدتر از تلویزیون CX است. این مدل زیبا در سال 2021 با امکاناتی جدید و پیشرفته‌تر به بازار عرضه شد. البته تفاوت‌های چشمگیری در این دو مدل وجود ندارد و از لحاظ گیمینگ تقریباً در یک سطح عمل می‌کنند. تلویزیون C1 ال‌جی از پنل OLED استفاده کرده که نه تنها باعث ایجاد طراحی شیک و مدرن در تلویزیون شده بلکه کیفیت تصویری فراتر از انتظار را برای صفحه نمایش ایجاد کرده است. این تلویزیون از نسبت کنتراست و یکنواختی مشکی فوق العاده بهره‌مند می‌شود. به همین دلیل حتی می‌توانید در محیط‌های تاریک از آن برای بازی‌های ویدیویی استفاده کنید.

نوردهی در صفحه نمایش مناسب است و به لطف پشتیبانی از فرمت‌های HDR همچون HDR10 و Dolby Vision می‌تواند وضوحی عالی را در نمایش رنگ‌ها و جزئیات تصاویر داشته باشد. این تلویزیون زیبا همچنین از قابلیت‌های ارتقاء دهنده‌ی وضوح تصاویر بهره‌مند شده تا هر محتوایی با وضوح کم را نیز در کیفیتی بهتر به نمایش بگذارد. عملکرد زاویه دید نیز در این مدل بی‌نظیر خواهد بود و وضوح تصاویر در زاویه‌های اطراف حفظ می‌شود. از لحاظ امکانات گیمینگ تلویزیون C1 پس از تلویزیون CX در لیست بهترین تلویزیون‌های مخصوص بازی قرار می‌گیرد.

امکانات گیمینگ

تلویزیون زیبای C1 از نرخ نوسازی 120 هرتز پشتیبانی می‌کند. به دلیل وجود فناوری VRR نرخ نوسازی در تلویزیون متناسب با نرخ نوسازی ورودی تنظیم می‌شود. یعنی هماهنگ با نرخ نوسازی کنسول بازی شما نرخ نوسازی در تلویزیون نیز تنظیم می‌شود تا سرعت بهتری در انتقال محتوای کنسول‌های بازی روی نمایشگر داشته باشید. زمان پاسخگویی تلویزیون آنی بوده و سرعت بی‌نظیری را در نمایش تصاویر دارد؛ به طوری که از ایجاد وقفه و تاری در صفحه نمایش جلوگیری می‌کند.

برای سرعت انتقال بهتر در محتوای ورودی به تلویزیون تأخیر در ورودی تلویزیون در حالت بازی به حداقل می‌رسد. همچنین ALLM نیز برای تأخیر در ورودی کم خودکار در C1 پشتیبانی می‌شود. این تلویزیون همچنین سازگاری کامل را با FreeSync و G-SYNC دارد. علاوه بر این از فرمت HDMI 2.1 نیز در تمام پورت‌های HDMI پشتیبانی می‌کند تا کامل‌ترین امکانات برای داشتن یک بازی مهیج در یکی از بهترین تلویزیون‌های مخصوص بازی را در اختیار داشته باشید.

تلویزیون ال‌جی BX

  • سال ساخت : 2020
  • کیفیت تصویر : 4K
  • نوع نمایشگر : OLED
  • پردازشگر تصویر : α7 Gen 3 Processor 4K
  • میزان صدا : 40 وات
  • سیستم عامل : webOS
  • نرخ نوسازی : 120 هرتز
  • پشتیبانی از VRR : دارد
  • پشتیبانی از HDMI 2.1 : دارد
تلویزیون ال‌جی BX

تلویزیون BX یکی دیگر از برترین تولیدات ال‌جی در سال 2020 است که در لیست بهترین تلویزیون‌های مخصوص بازی قرار می‌گیرد. این تلویزیون نیز همانند سایر مدل‌های ال‌جی که در این لیست وجود دارند از پنل OLED بهره‌مند شده است. ظاهر زیبا و ضخامت بسیار کمی در بدنه‌ی اصلی به لطف این پنل در طراحی تلویزیون وجود دارد. کیفیت تصویر تلویزیون OLED بی‌نظیر است و بالاترین سطح از وضوح را هنگام نمایش محتوای بازی دارد.

به لطف امکانات تصویری همچون نسبت کنتراست بی‌نهایت و یکنواختی مشکی کاملاً بی‌نقص می‌توانید از تلویزیون برای بازی‌های ویدیویی در محیط‌های تاریک نیز استفاده کنید. فرمت‌های HDR10 و Dolby Vision در تلویزیون BX پشتیبانی می‌شود که باعث نمایش جزئیات کامل از تصاویر روی صفحه نمایش می‌شوند. همچنین زاویه دیدی گسترده برای حفظ کیفیت واقعی تصاویر در تلویزیون ال‌جی وجود دارد. کیفیت تصویر عالی تلویزیون تجربه‌ای فوق العاده را برای گیمرها ایجاد می‌کند. پس از مدل‌های CX و C1 لقب بهترین تلویزیون مخصوص بازی به تلویزیون BX می‌رسد.

امکانات گیمینگ

همانند سایر مدل‌‌های ال‌جی در لیست بهترین تلویزیون‌های مخصوص بازی مدل BX نیز از نرخ نوسازی 120 هرتز پشتیبانی می‌کند. این نرخ نوسازی عالی با دیگر امکانات همچون VRR همراه شده تا بهترین عملکرد را داشته باشد. در سرعت پاسخگویی نیز تلویزیون ال‌جی به بهترین نحو عمل می‌کند. سازگاری با FreeSync و G-SYNC وجود دارد که از ایجاد وقفه در نمایش تصاویر روی نمایشگر جلوگیری می‌کنند. به طور بی‌نظیری تأخیر در ورودی تلویزیون BX کم بوده و از قابلیت ALLM نیز پشتیبانی می‌کند تا کمترین میزان تأخیر در ورودی را هنگام اتصال کنسول‌های بازی به صفحه نمایش تجربه کنید.

فرمت HDMI 2.1 در پورت‌‌های HDMI 2 و HDMI 3 پشتیبانی می‌شود تا پهنای باند انتقال داده‌ها گسترش یافته و کمترین میزان تأخیر در بازی‌های ویدیویی را داشته باشید. حرکتی روان و سرعتی مناسب از ویژگی‌هایی می‌باشد که موجب قرارگیری این تلویزیون در لیست بهترین تلویزیون‌های مخصوص بازی شده است.

بهترین تلویزیون‌های مخصوص بازی سونی

سونی یکی دیگر از برندهای خوش آوازه در ساخت و عرضه‌ی تلویزیون‌های مخصوص گیمینگ است. این برند در بسیاری از مدل‌های پیشرفته‌ی خود از امکانات گیمینگ پشتیبانی می‌کند تا تلویزیون‌هایی که تولید می‌کند نه تنها برای دیدن فیلم بلکه برای بازی‌های ویدیویی نیز گزینه‌هایی عالی باشند. تلویزیون‌هایی که در بهترین تلویزیون‌های مخصوص بازی از برند سونی معرفی می‌کنیم شامل مدل‌هایی هستند که با کیفیت تصویر بی‌نظیر و برخورداری از امکانات ویژه‌ی گیمینگ تجربه‌ای متفاوت و خاص از بازی‌ در صفحه نمایش تلویزیون را برایتان فراهم می‌کنند.

تلویزیون سونی A90J

  • سال ساخت : 2021
  • کیفیت تصویر : 4K
  • نوع نمایشگر : OLED
  • پردازشگر تصویر : Cognitive Processor XR
  • میزان صدا : 60 وات
  • سیستم عامل : Google TV
  • نرخ نوسازی : 120 هرتز
  • پشتیبانی از VRR : –
  • پشتیبانی از HDMI 2.1 : دارد
A90J از بهترین تلویزیون‌های مخصوص بازی

تلویزیون A90J جزو برترین محصولات سونی در سال 2021 می‌باشد که در سری OLED تولید شده است. این تلویزیون با توجه به کیفیت تصویر فوق العاده و امکانات مناسبی که دارد در لیست بهترین تلویزیون‌های مخصوص بازی از برند سونی لقب اول را کسب می‌کند. پنل OLED در این مدل به کار رفته که برخی مزایای ویژه را برای تلویزیون به همراه داشته است. همچون تمام مدل‌های OLED نسبت کنتراست و یکنواختی مشکی تلویزیون بی‌نقص است؛ پس برای بازی‌های ویدیویی در محیط‌های تاریک نیز عملکردی عالی را خواهد داشت.

به علاوه نوردهی کافی در صفحه نمایش برای ایجاد روشنایی مطلوب هنگام بازی‌ ایجاد می‌شود. از فرمت‌های تصویر HDR در این تلویزیون به طور گسترده پشتیبانی می‌شود. از لحاظ طیف رنگی و رنگ‌هایی که در تلویزیون A90J پشتیبانی می‌شوند باید بگوییم عملکرد تلویزیون خارق العاده است. این مدل به بهترین نحو توانایی نمایش رنگ‌های واقعی را در تصاویر دارد و جزئیات کامل از تصاویر را به نمایش می‌گذارد. زاویه دید بی‌نظیری که برای تلویزیون سونی در نظر گرفته شده نیز باعث حفظ کیفیت واقعی تصاویر در زاویه‌های اطراف صفحه نمایش می‌شود.

امکانات گیمینگ

تلویزیون A90J که یکی از بهترین تلویزیون‌های مخصوص بازی از برند سونی است از نرخ نوسازی 120 هرتز پشتیبانی می‌کند. اما متأسفانه از VRR در این تلویزیون پشتیبانی نمی‌شود. البته با توجه به اینکه سونی از این تلویزیون به عنوان برترین مدل گیمینگ خود رونمایی کرده انتظار می‌رود در آپدیت‌های نرم‌افزاری پشتیبانی از VRR و ALLM به امکانات گیمینگ تلویزیون A90J افزوده شود.

در این تلویزیون سازگاری با FreeSync و G-SYNC نیز وجود ندارد. صرف نظر از عدم پشتیبانی از این قابلیت‌ها می‌توان گفت زمان پاسخگویی تلویزیون عالی است. همچنین تأخیر در ورودی بسیار ناچیزی هنگام اتصال به کنسول‌های بازی در تلویزیون وجود دارد. از فرمت HDMI 2.1 نیز در پورت‌های HDMI 3 و HDMI 4 پشتیبانی می‌شود تا سرعتی بی‌نظیر را هنگام بازی‌های ویدیویی با تلویزیون تجربه کنید.

تلویزیون سونی A80J

  • سال ساخت : 2021
  • کیفیت تصویر : 4K
  • نوع نمایشگر : OLED
  • پردازشگر تصویر : Cognitive Processor XR
  • میزان صدا : 30 وات
  • سیستم عامل : Google TV
  • نرخ نوسازی : 120 هرتز
  • پشتیبانی از VRR : –
  • پشتیبانی از HDMI 2.1 : دارد
تلویزیون سونی A80J

یکی دیگر از مدل‌های OLED که سونی در سال 2021 معرفی کرده است تلویزیون A80J نام دارد. این مدل نیز جزو محصولات برتر سونی است و با توجه به امکانات گسترده‌ای که دارد جزو بهترین تلویزیون‌های مخصوص بازی محسوب می‌شود. سونی از پنل OLED در این تلویزیون استفاده کرده که ویژگی‌های مثبت و بی‌نظیری را برای تلویزیون به همراه داشته است. در بخش کیفیت تصویر یکنواختی مشکی و نسبت کنتراست کامل ایجاد می‌شود تا نه تنها در محیط‌های روشن بلکه در محیط‌هایی با نور کم نیز بتوانید از صفحه نمایش باکیفیت تلویزیون استفاده کنید.

فرمت‌های تصویر HDR و طیف رنگی بسیار گسترده‌ای که در تلویزیون A80J پشتیبانی می‌شود باعث شده وضوحی بی‌نظیر را هنگام نمایش صحنه‌های بازی در رنگ‌هایی واقعی داشته باشید. پردازشگر XR توانایی تشخیص چهره و جزئیات کامل تصویر را دارد و می‌تواند وضوح اجزاء را به تنهایی تقویت کند تا کیفیت بالاتری را در صفحه نمایش داشته باشند. زاویه دید تلویزیون نیز بسیار عالی خواهد بود. به قدری تصاویر در تلویزیون وضوح و کیفیت بالایی دارند که تجربه‌ای نزدیک به واقعیت را برای گیمرها فراهم می‌کند.

امکانات گیمینگ

همچون سایر مدل‌هایی که تا اینجا در لیست بهترین تلویزیون‌های مخصوص بازی معرفی کردیم تلویزیون A80J نیز از نرخ نوسازی 120 هرتز پشتیبانی می‌کند. این تلویزیون نیز همانند مدل بالاتر خود یعنی A90J از برخی امکانات گیمینگ بهره‌مند نشده است. این امکانات شامل VRR، ALLM و سازگاری با FreeSync و G-SYNC هستند. البته گفته شده در آپدیت‌های نرم افزاری سونی این قابلیت‌ها به تلویزیون سونی A80J نیز اضافه می‌شوند.

اما در حال حاضر هیچ پشتیبانی از این قابلیت‌ها در تلویزیون وجود ندارد. زمان پاسخگویی تلویزیون سونی بسیار عالی بوده و کمترین تأخیر در ورودی را هنگام اتصال به کنسول‌های بازی دارد. خبر خوب برای کسانی که از کنسول‌های بازی 2021 استفاده می‌کنند پشتیبانی این تلویزیون از فرمت تصویر HDMI 2.1 است. این فرمت می‌تواند سرعت انتقال بالایی را در بازی‌های ویدیویی به صفحه نمایش تلویزیون A80J داشته باشد.

تلویزیون سونی X90J

  • سال ساخت : 2021
  • کیفیت تصویر : 4K
  • نوع نمایشگر : Full Array LED
  • پردازشگر تصویر : Cognitive Processor XR
  • میزان صدا : 20 وات
  • سیستم عامل : Google TV
  • نرخ نوسازی : 120 هرتز
  • پشتیبانی از VRR : –
  • پشتیبانی از HDMI 2.1 : دارد
تلویزیون سونی X90J

تلویزیون X90J را می‌توان برترین مدل سونی پس از تلویزیون‌های OLED به عنوان یکی از بهترین تلویزیون‌های مخصوص بازی در نظر گرفت. این تلویزیون از بسیاری قابلیت‌ها استفاده کرده تا یک مدل مناسب برای بازی‌های ویدیویی را در اختیار کاربران قرار دهد. در بخش تصویر تلویزیون با اینکه از پنل OLED استفاده نشده اما امکانات تصویری عالی وجود دارد. پردازشگر تصویر XR با قدرت بی‌نظیری که دارد می‌تواند تصاویر را به بهترین نحو برای نمایش روی صفحه نمایش تلویزیون آماده کند. تلویزیون X90J از فرمت‌های تصویر HDR و قابلیت‌های ارتقاء دهنده وضوح پشتیبانی می‌کند.

همچنین وسعت رنگ در صفحه نمایش تلویزیون بسیار عالی بوده و رنگ‌های واقعی را بدون تغییر روی نمایشگر تلویزیون به نمایش می‌گذارد. این تلویزیون نسبت کنتراست و یکنواختی بسیار مناسبی دارد. یکی از برترین ویژگی‌های X90J در ایجاد روشنایی مطلوب برای انواع محتوای SDR و HDR است. به همین دلیل میزان روشنایی فوق العاده‌ای هنگام بازی‌های ویدیویی ایجاد می‌شود تا جزئیات کامل تصاویر را در اختیار داشته باشید. زاویه دید تلویزیون کمی نامناسب است به همین دلیل در زاویه‌های اطراف کیفیت و روشنایی تصاویر با تغییر همراه خواهد بود.

امکانات هوشمند

زمان پاسخگویی تلویزیون بی‌نظیر است و حتی کمترین میزان تاری در صفحه نمایش ایجاد نمی‌شود. این تلویزیون از نرخ نوسازی 120 هرتز پشتیبانی می‌کند که سرعت بالایی را برای تلویزیون فراهم می‌کند. اما متأسفانه قابلیت‌هایی همچون VRR و ALLM در تلویزیون X90J وجود ندارند. تأخیر در ورودی تلویزیون بی‌نظیر است و با فعال سازی حالت بازی در تلویزیون کمترین میزان تأخیر هنگام اتصال به کنسول‌های بازی رخ می‌دهد.

برای انتقال سریع داده‌های بازی از فرمت HDMI 2.1 در بخش پورت‌های HDMI 2 و HDMI 3 پشتیبانی می‌شود. با وجود عدم پشتیبانی از برخی قابلیت‌های گیمینگ همچنان نسبت به بسیاری از مدل‌های هم‌رده تلویزیون X90J امکانات گیمینگ مناسب‌تری را ارائه می‌دهد. از این رو جزو بهترین تلویزیون‌های مخصوص بازی در سال 2021 است.

تلویزیون سونی X9000H

  • سال ساخت : 2020
  • کیفیت تصویر : 4K
  • نوع نمایشگر : Direct LED
  • پردازشگر تصویر : Picture Processor X1 Ultimate
  • میزان صدا : 20 وات
  • سیستم عامل : Android TV
  • نرخ نوسازی : 120 هرتز
  • پشتیبانی از VRR : –
  • پشتیبانی از HDMI 2.1 : دارد
X9000H از بهترین تلویزیون‌های مخصوص بازی

تلویزیون X9000H تنها تلویزیون LED 2020 موجود در لیست بهترین تلویزیون‌های مخصوص بازی است. این تلویزیون به دلیل برخورداری از بسیاری امکانات نه تنها یکی از برترین مدل‌ها برای گیمینگ است بلکه یکی از پرفروش‌ترین تلویزیون‌های سونی می‌باشد. تلویزیون X9000H از کیفیت تصویر 4K و پردازنده تصویر X1 برای پردازش داده‌های تصویر استفاده می‌کند. این تلویزیون همچنین دارای یکنواختی مشکی و نسبت کنتراست عالی است که عملکرد تلویزیون را در محیط‌های تاریک بهبود می‌بخشد.

روشنایی بی‌نظیری در تلویزیون هنگام نمایش محتوای SDR و HDR وجود دارد که باعث نمایش جزئیات کامل تصویر در این محتواها می‌شود. طیف رنگی تلویزیون همچون سایر مدل‌های سونی بسیار گسترده بوده و رنگ‌هایی واقعی را در وضوحی بی‌نظیر نمایش می‌دهد. زاویه دید تلویزیون تا حدی ضعیف است و در زاویه‌های اطراف کیفیت واقعی را نخواهد داشت. در کل با اینکه کیفیت نمایش تصاویر در حد مدل‌های OLED نیست اما کیفیت تصویری بسیار مناسب برای این تلویزیون سونی در نظر گرفته شده است.

امکانات هوشمند

نرخ نوسازی تلویزیون X9000H سونی برابر با 120 هرتز است که سرعت عالی را در رفرش تصاویر روی نمایشگر برای تلویزیون ایجاد می‌کند. این مدل یکی از معدود تلویزیون‌های سال 2020 است که از HDMI 2.1 پشتیبانی می‌کند. به همین دلیل بر بسیاری از تلویزیون‌های هم‌رده‌ی خود برتری دارد. از دیگر امکانات گیمینگ مناسب که باعث قرارگیری این تلویزیون در لیست بهترین تلویزیون‌های مخصوص بازی شده زمان پاسخگویی بسیار کم است.

به علاوه تأخیر در ورودی بسیار ناچیزی در تلویزیون وجود دارد تا زمانی که به کنسول‌های بازی متصل می‌شود با سرعتی بالا محتوای بازی را روی نمایشگر به نمایش بگذارد. در تلویزیون X9000H از قابلیت‌های VRR و ALLM پشتیبانی نمی‌شود. همچنین هیچ گونه سازگاری با استانداردهای FreeSync و G-SYNC وجود ندارد. در کل یک مدل مناسب برای گیمینگ در قیمت مناسب‌تر نسبت به تلویزیون‌های OLED می‌باشد که جزو بهترین تلویزیون‌های مخصوص بازی قرار گرفته است.

بهترین تلویزیون‌های مخصوص بازی سامسونگ

یکی دیگر از برندهایی که توجه ویژه‌ای به استفاده از امکانات گیمینگ در تلویزیون‌های خود دارد سامسونگ است. این برند خوشنام در مدل‌های بالارده‌ی خود از بسیاری ویژگی‌های مخصوص بازی استفاده می‌کند. به همین دلیل تلویزیون‌های سامسونگ نه تنها برای دیدن فیلم بلکه برای بازی‌های ویدیویی نیز گزینه‌هایی عالی خواهند بود. سری QLED سامسونگ هر ساله با امکاناتی جدید روانه‌ی بازار می‌شوند. این سری در سال 2021 پیشرفته‌ترین امکانات گیمینگ را دارند که باعث شده به بهترین تلویزیون‌های مخصوص بازی از برند سامسونگ تبدیل شوند.

تلویزیون سامسونگ Q80A

  • سال ساخت : 2021
  • کیفیت تصویر : 4K
  • نوع نمایشگر : Dual LED
  • پردازشگر تصویر : Quantum Processor 4K
  • میزان صدا : 60 وات
  • سیستم عامل : تایزن
  • نرخ نوسازی : 120 هرتز
  • پشتیبانی از VRR : دارد
  • پشتیبانی از HDMI 2.1 : دارد
تلویزیون سامسونگ Q80A

تلویزیون Q80A یکی از مدل‌های پرطرفدار سامسونگ در سال 2021 است. این تلویزیون زیبا از سری مدل‌های QLED است که کیفیت تصویر و امکاناتی فراتر از مدل‌های معمولی را دارند. تلویزیون QLED سامسونگ از قابلیت‌های گیمینگ ویژه نیز پشتیبانی می‌کند که باعث شده یکی از جایگاه‌های ویژه در لیست بهترین تلویزیون‌های مخصوص بازی به این تلویزیون تعلق یابد. مدل Q80A در کنار کیفیت تصویر 4K از پردازشگر تصویر Quantum Processor 4K استفاده کرده که تصاویر را در وضوحی بی‌نظیر برای نمایش در نمایشگر آماده می‌سازد.

از امکانات ویژه در بخش تصویر می‌توان به روشنایی فوق العاده‌ای که در محتوای SDR و HDR ایجاد می‌شود اشاره کرد. این تلویزیون همچنین از فرمت‌های HDR پشتیبانی می‌کند و دارای طیف رنگی بسیار گسترده است که به نمایش رنگ‌های واضح و واقعی در تصاویر کمک می‌کند. زاویه دید تلویزیون نیز بسیار مناسب خواهد بود. در کل کیفیت تصویر بی‌نظیری که این تلویزیون دارد هیجانی فوق العاده‌ را هنگام بازی‌های ویدیویی برای گیمرها ایجاد می‌کند.

امکانات گیمینگ

به عنوان یکی از بهترین تلویزیون‌های مخصوص بازی مدل Q80A از نرخ نوسازی 120 هرتز پشتیبانی می‌کند. این تلویزیون زیبا همچنین دارای قابلیت VRR است تا بتواند نرخ نوسازی را متناسب با نرخ نوسازی ورودی‌ تلویزیون تنظیم کند. برای پاسخگویی صفحه نمایش مدت زمان بسیار ناچیزی وجود دارد که از ایجاد هر گونه وقفه و تاری صفحه هنگام نمایش محتوای بازی جلوگیری می‌کند. تلویزیون سامسونگ همچنین تأخیر در ورودی بسیار کمی دارد و از قابلیت ALLM برای تأخیر در ورودی کم خودکار استفاده می‌کند.

به این ترتیب زمانی که کنسول بازی خود را به تلویزیون متصل می‌کنید کمترین زمان ممکن هنگام انتقال محتوای بازی به صفحه نمایش وجود دارد. سازگاری با استاندارد FreeSync در این تلویزیون وجود دارد تا صحنه‌هایی صاف و روان از بازی را مشاهده کنید. همچنین از فرمت HDMI 2.1 در پورت HDMI پشتیبانی می‌شود تا سرعتی فوق العاده را برای انتقال محتوای بازی در اختیار گیمرها قرار دهد.

تلویزیون سامسونگ Q70A

  • سال ساخت : 2021
  • کیفیت تصویر : 4K
  • نوع نمایشگر : Dual LED
  • پردازشگر تصویر : Quantum Processor 4K
  • میزان صدا : 20 وات
  • سیستم عامل : تایزن
  • نرخ نوسازی : 120 هرتز
  • پشتیبانی از VRR : دارد
  • پشتیبانی از HDMI 2.1 : دارد
Q70A از بهترین تلویزیون‌های مخصوص بازی

تلویزیون Q70A آخرین مدل معرفی شده در لیست بهترین تلویزیون‌های مخصوص بازی است. این تلویزیون مدل پایین‌تر از Q80A است که به نسبت آن امکانات کمتری دارد. این تلویزیون زیبا نیز جزو سری تلویزیون‌های QLED در سال 2021 بوده و از امکانات ویژه‌ای در بخش گیمینگ برخوردار شده است. برای نمایش تصاویر در وضوحی عالی از کیفیت تصویر 4K پشتیبانی می‌شود. همچنین این تلویزیون دارای پردازشگر تصویر Quantum Processor 4K بوده و از قابلیت‌هایی مناسب برای ارتقای وضوح تصاویر پشتیبانی می‌کند.

در راستای نمایش جزئیات تصویر از فرمت‌های HDR و برای نمایش رنگ‌های کامل تصویر از طیف رنگی گسترده‌ای در تلویزیون Q70A استفاده می‌شود. این تلویزیون زیبا همچنین نسبت کنتراست و روشنایی مناسبی دارد تا صحنه‌های بازی را در وضوح مطلوب به نمایش بگذارد. البته زاویه دید تلویزیون ضعیف‌تر از برخی مدل‌های معرفی شده در بهترین تلویزیون‌های مخصوص بازی عمل می‌کند.

امکانات گیمینگ

سامسونگ از امکانات بسیار ویژه در بخش گیمینگ این تلویزیون استفاده کرده که یکی از آن‌ها نرخ نوسازی 120 هرتز است. همچنین از قابلیت VRR در تلویزیون Q70A پشتیبانی می‌شود که یک ویژگی عالی برای گیمرها محسوب می‌شود. برای هماهنگی لازم با کنسول‌های بازی 2021 همچون PS5 و Xbox سری X از فرمت HDMI 2.1 در پورت HDMI 4 پشتیبانی می‌شود تا سرعت بالایی را برای انتقال داده‌های بازی از این کنسول‌های بازی به تلویزیون داشته باشید.

ویژگی ALLM با تأخیر در ورودی بسیار کم تلویزیون سامسونگ همراه شده تا به سرعت دستگاه‌های ورودی مرتبط به بازی را به طور خودکار تشخیص دهد. از دیگر ویژگی‌های گیمینگ مناسب در این تلویزیون که باعث قرارگیری آن در لیست بهترین تلویزیون‌های مخصوص بازی شده می‌توان به سازگاری با FreeSync اشاره کرد.

کدام یک از بهترین تلویزیون‌های مخصوص بازی را بخرم؟؟

به طور کلی بسیاری از افراد تصور می‌کنند زمانی که از تلویزیون‌های مخصوص برای بازی صحبت می‌کنیم تنها ویژگی برتر این مدل‌ها امکانات گیمینگ است و برای استفاده‌های دیگر مناسب نیستند. در حالی که برندهای سازنده‌ی تلویزیون در مدل‌های بالارده‌ و بسیار محبوب خود از این امکانات استفاده کرده‌اند. یعنی تمام مدل‌هایی که در لیست بالا معرفی کردیم تنها تلویزیون‌هایی عالی برای بازی نیستند؛ بلکه به دلیل کیفیت تصویر بی‌نظیری که دارند برای دیدن فیلم نیز بهترین گزینه‌های موجود در بازار خواهند بود. علاوه بر این امکانات هوشمند مناسبی در سری تلویزیون‌های این لیست از برندهای سونی، ال‌جی و سامسونگ وجود دارد که امکاناتی ویژه را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

پس بهترین تلویزیون‌های مخصوص بازی در واقع جزو بهترین تلویزیون‌های هر برند نیز محسوب می‌شوند. امکانات گیمینگ تلویزیون‌هایی که معرفی کردیم تقریباً در یک سطح هستند و تفاوت زیادی با هم ندارند. اما در بخش کیفیت تصویر و برخی امکانات دیگر میان تلویزیون‌های معرفی شده تفاوت وجود دارد. به همین دلیل قیمت برخی از بهترین تلویزیون‌های مخصوص بازی بسیار با هم متفاوت خواهد بود. شما با توجه به توقعتان از کیفیت تصویر و سایر امکانات تلویزیون می‌توانید یکی از مدل‌های نام برده را انتخاب کنید. در کل با خرید هر کدام از تلویزیون‌های این لیست یک مدل عالی را برای بازی‌های ویدیویی در اختیار خواهید داشت.

درباره‌ی مسعود رسولی

همچنین ببینید

بهترین تلویزیون‌های 65 اینچ 2021

بهترین تلویزیون‌های 65 اینچ در سال 2021 (بروزرسانی پاییز 1400)

تلویزیون‌های 65 اینچ یکی از سایزهای پرطرفدار در بین تلویزیون‌های 4K هستند، که سازندگان مختلفی از جمله سامسونگ، سونی و ال جی مدل های مختلفی را در این سایز وارد بازار کرده‌اند. این ابعاد نمایشگر برای طرفداران تلویزیون‌های بزرگ انتخاب ایده آلی است. برای تلویزیون‌های 65 اینچ میزان فاصله‌ی مطلوبی که شخص بیننده باید با تلویزیون داشته باشد تا از آسیب های جسمی در امان باشد، حدود 2.5 متر تا 4.1 متر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *