بهترین تلویزیون‌های 4K 2021

بهترین تلویزیون‌های 4K 2021 در بازار ایران (بروزرسانی پاییز 1400)

کیفیت تصویر یکی از مهم‌ترین معیارهای خرید تلویزیون است. در بازار ایران تلویزیون‌هایی با کیفیت تصویر مختلف وجود دارد. از تلویزیون‌هایی با کیفیت تصویر HD گرفته تا مدل‌های فوق العاده‌ی 8K در می‌توان در بازار یافت. در حال حاضر محبوب‌ترین کیفیت تصویر برای تلویزیون در میان کاربران کیفیت تصویر 4K است. قبل از آن مدل‌های Full HD محبوبیت زیادی داشتند که با پیشرفت تکنولوژی جای خود را به مدل‌های 4K داده‌اند.

تنوع بی‌نظیری در تلویزیون‌های 4K وجود دارد که باعث شده برندهای معتبر بیشترین تمرکز خود را در ساخت مدل‌های 4K قرار دهند. به همین دلیل ممکن است با وجود تنوع بسیار زیادی که در مدل‌های 4K موجود در بازار وجود دارد کمی شک و تردید در انتخاب تلویزیون مناسب برای خریداران وجود داشته باشد. ما در این مطلب بهترین تلویزیون‌های 4K در سال 2021 را به شما معرفی می‌کنیم.

این تلویزیون‌ها از برندهای معتبری همچون ال‌جی، سامسونگ و … انتخاب شده‌اند. البته تنها موردی که در انتخاب بهترین تلویزیون‌های 4K تأثیرگذار بوده کیفیت تصویر آن‌ها نیست. بلکه ما مواردی همچون محبوبیت این تلویزیون‌ها در میان مردم و امکانات هوشمندی که در کنار قیمت درخور ارائه می‌دهند را نیز در نظر گرفته‌ایم. پس با ما همراه باشید تا لیستی از بهترین تلویزیون‌های 4K 2021 را در اختیارتان قرار دهیم.

کیفیت تصویر 4K

کیفیت تصویر 4K

سرعت رشد تکنولوژی به قدری زیاد است که طی چندین سال شاهد بیشترین تغییرات در تلویزیون‌ها بوده‌ایم. کیفیت تصویر تلویزیون یکی از مواردی است که با سرعتی زیادی در تلویزیون‌ها ارتقاء یافته است. چند سال پیش تلویزیون‌هایی با کیفیت تصویر HD برترین تلویزیون‌ها از لحاظ کیفیت تصویر محسوب می‌شدند. به طور کلی اگر بخواهیم تعریف مشخصی از کیفیت تصویر در تلویزیون داشته باشیم :

به میزان تراکم پیکسل‌های سازنده‌ی صفحه نمایش کیفیت تصویر گفته می‌شود. هرچه تراکم پیکسل‌ها در تلویزیون بیشتر باشد وضوح بهتری برای نمایش تصاویر دارد. چراکه پیکسل‌های بیشتر توانایی نمایش رنگ‌های بیشتر و جزئیات گسترده‌تری از تصاویر را دارند. به بیانی دیگر اگر بخواهیم تراکم پیکسل‌ها را در تلویزیون‌هایی با کیفیت تصویر مختلف مقایسه کنیم باید بگوییم هرچه تراکم پیکسل‌های صفحه نمایش در یک تلویزیون بیشتر باشد کیفیت تصویر بهتری را خواهد داشت.

تلویزیون‌های فول اچ‌دی دارای رزولوشن 1080×1920 پیکسل هستند. در حالی که رزولوشن تلویزیون‌های 4K برابر با 2160×3840 پیکسل می‌باشد. یعنی حدود 8.3 میلیون پیکسل در تلویزیون‌های 4K وجود دارد که رزولوشنی 4 برابر بالاتر از تلویزیون‌های فول اچ‌دی را به همراه خواهد داشت. این تراکم زیاد در پیکسل‌های نمایشگر باعث افزایش وضوح تصاویر، افزایش وضوح رنگ‌ها و نمایش جزئیات بیشتر تصاویر می‌شود. همچنین زمانی که از نزدیک به صفحه نمایش تلویزیون نگاه می‌کنید خیلی کمتر از تلویزیون‌های فول اچ‌دی مرز بین پیکسل‌ها را خواهید دید. به همین دلیل کیفیت تصویر 4K وضوح فوق العاده‌ای را در نمایش تصاویر روی صفحه نمایش تلویزیون دارد.

بهترین تلویزیون‌های 4K ال‌جی

ال‌جی یکی از برترین تولیدکننده‌های تلویزیون 4K در جهان است. تلویزیون‌های 4K از برند ال‌جی با بهترین امکانات تصویر همراه می‌شوند تا کیفیتی بی‌نظیر را در صفحه نمایش برای نمایش تصاویر به ارمغان آورند. تلویزیون‌های ال‌جی نه تنها کیفیت تصویر خوبی دارند بلکه از امکانات هوشمندی عالی نیز برخوردار می‌شوند تا در کنار کیفیت تصویر مناسب از امکانات هوشمند و متنوع تلویزیون خود نیز نهایت استفاده را داشته باشید. در ادامه بهترین تلویزیون‌های 4K 2021 موجود در بازار را معرفی می‌کنیم.

تلویزیون ال‌جی UP8150

  • سال تولید : 2021
  • کیفیت تصویر : 4K
  • نوع نمایشگر : Direct LED
  • پردازشگر تصویر : α5 AI Processor 4K
  • فرمت‌های HDR تصویر : HDR 10 PRO – HLG
  • میزان صدا : 20 وات
  • سیستم عامل : webOS
  • اتصال به Wi-Fi : دارد
تلویزیون ال‌جی UP8150

یکی از بهترین تولیدات ال‌جی در سال 2021 تلویزیون UP8150 است. این تلویزیون جزو سری تلویزیون‌های UP است که مدل‌های ارتقاء یافته از سری UN سال 2020 هستند. UP8150 برترین مدل از سری UP است و بهترین تلویزیون 4K از این سری محسوب می‌شود. یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های این تلویزیون پایه‌ی هلالی مرکزی و ضخامت بسیار کم در بخش نمایشگر است. به همین دلیل طراحی تلویزیون فوق العاده شیک بوده و جلوه‌ای مدرن را به محیط اطراف خود می‌بخشد. α5 AI Processor 4K تصاویر را به کمک هوش مصنوعی برای نمایش آماده می‌کند. به لطف قابلیت 4K Upscaling حتی تصاویری که از وضوح پایینی برخوردار هستند در وضوحی نزدیک به 4K روی صفحه نمایش تلویزیون به نمایش گذاشته می‌شوند.

فرمت‌های HDR، تقویت کننده کنتراست و تنظیم کننده‌ی روشنایی از بهترین ویژگی‌های بخش تصویر در تلویزیون UP8150 هستند. ال‌جی در بهترین‌ تلویزیون 4K 2021 از سیستم صوتی 2 کاناله با توان خروجی صدای 20 وات استفاده کرده است. سیستم عامل این تلویزیون webOS است که امکانات هوشمند فوق العاده‌ای را برای تلویزیون به ارمغان می‌آورد. دسترسی به محتوای اینترنت، امکان دانلود اپلیکیشن و مرورگر وب از کاربردی‌ترین امکانات هوشمند در سیستم عامل webOS هستند. امکان اتصال به انواع گوشی‌های هوشمند و جستجوی صوتی نیز امکانات هوشمند تلویزیون UP8150 را تکمیل کرده‌اند.

تلویزیون ال‌جی NANO86

  • سال تولید : 2021
  • کیفیت تصویر : 4K
  • نوع نمایشگر : Slim Direct
  • پردازشگر تصویر : α7 Gen4 Processor 4K
  • فرمت‌های HDR تصویر : HDR 10 PRO – HLG – Dolby Vision IQ
  • میزان صدا : 20 وات
  • سیستم عامل : webOS
  • اتصال به Wi-Fi : دارد
تلویزیون ال‌جی NANO86

یکی از بهترین تلویزیون‌های 4K 2021 از برند ال‌جی مدل NANO86 است. این تلویزیون یکی از بهترین مدل‌های سری نانوسل ال‌جی تولید سال 2021 می‌باشد. طراحی بی‌نظیری برای تلویزیون در نظر گرفته شده که شامل پایه‌ی هلالی مرکزی و ضخامت فوق العاده کمی در بخش بدنه‌ی اصلی است. به لطف فناوری نانوسل کیفیت تصویر 4K در این تلویزیون فراتر از حالت معمول عمل می‌کند و وضوح بی‌نظیری را در نمایش رنگ‌ها و جزئیات تصویر ارائه می‌دهد. پردازشگر α7 Gen4 Processor 4K، پشتیبانی از فرمت‌های متنوع HDR، ارتقاء دهنده وضوح و کنتراست جزو بهترین قابلیت‌های بخش تصویر تلویزیون NANO86 هستند.

البته هوش مصنوعی نیز تأثیر بسیاری در تنظیمات تصویر تلویزیون داشته و باعث عملکردی هوشمند و خودکار در بسیاری تنظیمات تصویر خواهد شد. در بخش صوتی نیز صدای 20 وات توسط تکنولوژی‌های برتر همچون دالبی اتموس و فناوری تنظیم هوشمند صدا تقویت می‌شود تا صدایی رسا و باکیفیت را به گوش شنونده برساند. سیستم عامل webOS در بهترین تلویزیون‌های 4K 2021 از همیشه هوشمندتر شده و امکاناتی گسترده را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. دسترسی به اینترنت، دانلود اپلیکیشن، اتصال به انواع گوشی‌های هوشمند، جستجوی صوتی و به اشتراک گذاری صفحه نمایش از کاربردی‌ترین امکانات هوشمند NANO86 هستند.

تلویزیون ال‌جی NANO90

  • سال تولید : 2021
  • کیفیت تصویر : 4K
  • نوع نمایشگر : LED
  • پردازشگر تصویر : α7 Gen4 Processor 4K
  • فرمت‌های HDR تصویر : HDR 10 – HLG – Dolby Vision IQ
  • میزان صدا : 40 وات
  • سیستم عامل : webOS
  • اتصال به Wi-Fi : دارد
تلویزیون ال‌جی NANO90

تلویزیون NANO90 یکی دیگر از تلویزیون‌های سری نانوسل ال‌جی در سال 2021 است که در لیست بهترین تلویزیون‌های 4K 2021 قرار می‌گیرد. این تلویزیون از طراحی فوق العاده شیکی به لطف پایه‌های دوشاخه و ضخامت بسیار کم در بخش بدنه برخوردار شده است. بخش تصویر تلویزیون از برترین تکنولوژی‌ها بهره‌مند شده تا تصاویری با وضوح عالی را به نمایش بگذارد. کیفیت تصویر 4K با فناوری نانوسل و پردازشگر هوشمند α7 Gen4 Processor 4K همراه شده است.

همچنین از جدیدترین فرمت‌های HDR برای افزایش وضوح رنگ‌ها و قابلیت‌های ارتقاء دهنده کیفیت و کنتراست تصاویر در تلویزیون NANO90 پشتیبانی می‌شود. به طور کلی تصاویر در صفحه نمایش این تلویزیون در کیفیتی فوق العاده نمایش داده می‌شوند. در بخش صوتی شاهد وجود سیستم صوتی 2.2 کاناله هستیم که صدای 40 وات را در محیط اطراف پخش می‌کند. این میزان صدا بسیار عالی بوده و توسط فناوری‌های دالبی اتموس و هوش مصنوعی تقویت می‌شود. به این ترتیب صدایی بسیار رسا و باکیفیت را پخش می‌کند.

امکانات هوشمند تلویزیون NANO90

در تلویزیون NANO90 همچون سایر تلویزیون‌های 2021 ال‌جی از سیستم عامل webOS با ظاهری جدید و امکانات متنوع پشتیبانی شده است. منوی کاربری این سیستم عامل بسیار راحت بوده و با منوی تمام صفحه دسترسی به بخش‌های مختلف تلویزیون را راحت‌تر می‌کند. دسترسی به اینترنت در سرعتی بالا توسط اتصال به Wi-Fi انجام می‌شود و مرورگر وب برای دسترسی کاربران در تلویزیون وجود دارد. دانلود اپلیکیشن نیز به راحتی انجام شده و قابلیت اتصال به گوشی‌های اندروید و IOS در تلویزیون وجود دارد. به عنوان یکی از بهترین تلویزیون‌های 4K 2021 شاهد پشتیبانی از دستیارهای صوتی گوگل و Alexa هستیم. همچنین با این تلویزیون می‌توانید به سرویس‌های آنلاین فیلم نیز دسترسی داشته باشید.

تلویزیون ال‌جی BX

  • سال تولید : 2020
  • کیفیت تصویر : 4K
  • نوع نمایشگر : OLED
  • پردازشگر تصویر : α7 Gen3 Processor 4K
  • فرمت‌های HDR تصویر : HDR 10 – HLG – Dolby Vision IQ
  • میزان صدا : 40 وات
  • سیستم عامل : webOS
  • اتصال به Wi-Fi : دارد
تلویزیون ال‌جی BX

تلویزیون BX یکی از بهترین تلویزیون‌های 4K ال‌جی در سال 2021 است. این تلویزیون با اینکه محصول سال 2020 است اما با توجه به کیفیت تصویر و امکانات تصویر بی‌نظیری که دارد جزو برترین تلویزیون‌های موجود در بازار از برند ال‌جی می‌باشد. تلویزیون BX از سری مدل‌های OLED ال‌جی است که برترین مدل‌های ال‌جی محسوب می‌شوند. این تلویزیون زیبا با طراحی شیکی که دارد زیبایی خاصی را به محیط اطراف می‌بخشد. طراحی پایه‌ی متفاوت و ضخامت فوق العاده ناچیز در بخش بدنه‌ی اصلی از مهم‌ترین ویژگی‌های ظاهری در تلویزیون ال‌جی BX هستند.

این تلویزیون از پردازشگر تصویر α7 Gen3 Processor 4K برای پردازش داده‌های تصویر استفاده می‌کند. همچنین از برترین فرمت‌های HDR و فناوری‌های افزایش دهنده دقت رنگ و ارتقاء دهنده‌ی وضوح تصاویر پشتیبانی می‌کند. زاویه دید گسترده‌ای برای تلویزیون در نظر گرفته شده تا هر زاویه‌ای به تلویزیون نگاه کنید تصاویر کیفیت واقعی خود را از دست ندهند. سیستم صوتی تلویزیون 2.2 کاناله بوده و توانایی پخش صدایی معادل 40 وات را دارد. از برترین تکنولوژی‌های هوش مصنوعی و دالبی اتموس در راستای تقویت صدای تلویزیون استفاده شده تا BX وضوحی عالی را هنگام پخش صدا در محیط اطراف داشته باشد.

امکانات هوشمند تلویزیون BX

سیستم عامل به کار رفته در تلویزیون ال‌جی webOS است. این سیستم عامل منوی کاربری بسیار زیبایی داشته و کار با آن راحت می‌باشد. سرعت بالایی برای دسترسی به اینترنت از طریق اتصال به Wi-Fi در تلویزیون BX وجود دارد. همچنین امکان دانلود انواع اپلیکیشن نیز برای کاربران در نظر گرفته شده و مرورگر وب نیز در سیستم عامل وجود دارد. اتصال به تمامی گوشی‌های IOS و اندروید در تلویزیون امکان‌پذیر خواهد بود. همچنین به عنوان یکی از بهترین تلویزیون‌های 4K 2021 از دستیارهای صوتی گوگل و Alexa در این تلویزیون پشتیبانی می‌شود تا برترین امکانات هوشمند را در اختیار داشته باشید.

تلویزیون ال‌جی C1

  • سال تولید : 2021
  • کیفیت تصویر : 4K
  • نوع نمایشگر : OLED
  • پردازشگر تصویر : α9 Gen 4 AI Processor 4K
  • فرمت‌های HDR تصویر : HDR 10 – HLG – Dolby Vision IQ
  • میزان صدا : 40 وات
  • سیستم عامل : webOS
  • اتصال به Wi-Fi : دارد
تلویزیون C1 از بهترین تلویزیون‌های 4K

برترین مدل در لیست بهترین تلویزیون‌های 4K ال‌جی تلویزیون C1 است. این تلویزیون به عنوان یکی از بهترین تلویزیون‌های موجود در بازار شناخته می‌شود که کیفیت تصویر فوق العاده‌ای دارد. به دلیل استفاده از پنل OLED و برترین تکنولوژی‌های تصویر وضوحی غیر قابل مقایسه با مدل‌های 4K معمولی در این تلویزیون وجود دارد. استفاده از پیکسل‌هایی که توانایی روشن خاموش شدن را به طور مجزا از هم دارند باعث شده بهترین حالت از نمایش رنگ و روشنایی را در تلویزیون‌های OLED داشته باشید. طراحی و دیزاین تلویزیون بی‌نظیر است. از پایه‌ی تخت زیبا برای نگهداری بدنه‌ی بسیار نازک تلویزیون استفاده شده که جلوه‌ای مدرن را به محیط اطراف خود می‌بخشد.

کیفیت تصویر تلویزیون خارق العاده بوده و یکی از بهترین تلویزیون‌های 4K است که تا کنون تولید شده است. بهترین حالت از نمایش تصاویر، رنگ‌ها، جزئیات و روشنایی در تلویزیون C1 ال‌جی وجود دارد و تنوع قابلیت‌های بخش تصویر آن بسیار زیاد است. در بررسی تخصصی تلویزیون C1 بهتر می‌توانید با امکانات بخش تصویر این تلویزیون آشنا شوید. بخش صوتی تلویزیون با توان صوتی 40 وات و قابلیت‌های ارتقاء دهنده وضوح، از کیفیتی بی‌نظیر برخوردار شده است و وضوحی بی‌نظیر را هنگام پخش صدا دارد.

امکانات هوشمند C1

ال‌جی از برترین تکنولوژی‌های هوشمند در بهترین تلویزیون‌های 4K 2021 استفاده کرده است. سیستم عامل به کار رفته در این تلویزیون webOS بوده که امکانات گسترده‌ای همچون دسترسی سریع و راحت به اینترنت را از طریق مرورگر برای کاربران فراهم می‌کند. امکان دانلود انواع اپلیکیشن در تلویزیون وجود داشته و از سرویس‌های آنلاین فیلم پشتیبانی می‌کند. راحت‌ترین راه‌های ممکن برای اتصال به گوشی‌های اندروید و IOS در تلویزیون ال‌جی C1 وجود دارد.

همچنین از دستیارهای صوتی Alexa و گوگل نیز پشتیبانی می‌کند تا دسترسی عالی برای کنترل اعمال تلویزیون از طریق صدای خود را داشته باشید. کیفیت تصویر بی‌نقص، صدایی بلند و برترین امکانات هوشمند باعث شده این تلویزیون نه تنها یکی از بهترین تلویزیون‌های 4K باشد بلکه به یکی از بهترین تلویزیون‌ها در میان تمام مدل‌های موجود در بازار تبدیل شود.

بهترین تلویزیون‌های 4K سامسونگ

برند خوشنام سامسونگ یکی از کمپانی‌هایی است که از لحاظ کیفیت تصویر در رده‌های بسیار بالاتر نسبت به برندهای دیگر قرار می‌گیرد. سامسونگ هر ساله تلویزیون‌هایی با وضوح و کیفیت تصویر عالی را روانه‌ی بازار می‌کند. در سال 2021 شاهد رونمایی از تلویزیون‌هایی فوق العاده باکیفیت از این برند بوده‌ایم. به همین دلیل در حال حاضر بهترین تلویزیون‌های 4K سامسونگ تولید سال 2021 هستند. چراکه بالاترین سطح از کیفیت تصویر را ارائه می‌دهند.

تلویزیون سامسونگ AU9000

  • سال تولید : 2021
  • کیفیت تصویر : 4K
  • نوع نمایشگر : LED
  • پردازشگر تصویر : Crystal Processor 4K
  • فرمت‌های HDR تصویر : HDR 10+ – HLG
  • میزان صدا : 20 وات
  • سیستم عامل : تایزن
  • اتصال به Wi-Fi : دارد
تلویزیون سامسونگ AU9000

تلویزیون AU9000 برترین مدل از سری کریستالی سامسونگ در سال 2021 است. این تلویزیون امکانات تصویر و قابلیت‌های هوشمند بی‌نظیری دارد که باعث شده در لیست بهترین تلویزیون‌های 4K جایگاهی ویژه را کسب کند. طراحی تلویزیون فوق العاده است. با پایه‌ی متفاوت و ضخامت بدنه‌ی بسیار ناچیز ظاهری مدرن در تلویزیون ایجاد شده که زیبایی خاصی را به محیط می‌بخشد. تصاویری که برای پخش در تلویزیون آماده می‌شوند حتی اگر وضوح پایینی داشته باشند توسط پردازشگر تصویر Crystal Processor 4K در وضوحی بالاتر نمایش داده می‌شوند. فرمت‌های HDR، تقویت کننده کنتراست و فناوری تقویت رنگ از بهترین ویژگی‌های بخش تصویر در تلویزیون AU9000 سامسونگ هستند.

سیستم صوتی تلویزیون 2 کاناله است و توانایی پخش صدایی معادل 20 وات را در محیط دارد. همچنین توسط برترین تکنولوژی‌های بخش صوتی با ارتقای سطح کیفیت و وضوح صدا همراه خواهد بود. سیستم عامل تلویزیون AU9000 تایزن است که منوی بی‌نهایت راحت و کاربردی دارد. دسترسی به اینترنت از طریق اتصال به Wi-Fi، دستیار صوتی Bixby، امکان دانلود برنامه و اتصال به گوشی‌های هوشمند از کاربردی‌ترین امکاناتی هستند که در یکی از بهترین تلویزیون‌های 4K 2021 از برند سامسونگ در اختیار کاربران قرار می‌گیرند.

تلویزیون سامسونگ Q60A

  • سال تولید : 2021
  • کیفیت تصویر : 4K
  • نوع نمایشگر : Dual LED
  • پردازشگر تصویر : Quantum Processor Lite
  • فرمت‌های HDR تصویر : HDR 10+ – HLG
  • میزان صدا : 20 وات
  • سیستم عامل : تایزن
  • اتصال به Wi-Fi : دارد
Q60A از بهترین تلویزیون‌های 4K

تلویزیون Q60A یکی از جدیدترین محصولات سامسونگ در سال 2021 است. این تلویزیون ارزان‌ترین مدل از سری QLED است؛ با این حال امکانات بسیار مناسبی داشته و کیفیت تصویر آن بسیار عالی خواهد بود. در طراحی تلویزیون از پایه‌‌های تخت بسیار زیبا استفاده شده و ضخامت بسیار کمی در بخش بدنه‌ی اصلی وجود دارد. به لطف استفاده از فناوری QLED در این تلویزیون و کیفیت تصویر 4K شاهد وضوحی بی‌نظیر هنگام نمایش تصاویر روی صفحه نمایش هستیم. پردازشگر تصویر کوانتومی و برخی امکانات ویژه در بخش تصویر باعث شده تصاویر در کیفیتی فوق العاده روی صفحه نمایش به بیننده نمایش داده شوند.

تقویت کننده کنتراست، وسعت رنگ بالا و فرمت‌های HDR از ویژگی‌های تأثیرگذار در بخش کیفیت تصویر تلویزیون Q60A هستند. 2 بلندگو در تلویزیون تعبیه شده‌اند که توانایی پخش صدایی معادل 20 وات را در محیط اطراف دارند. همچنین از تکنولوژی‌های صوتی برای ارتقای سطح وضوح صدا پشتیبانی می‌شود تا صدایی مناسب را در کنار کیفیت تصویر عالی داشته باشید. استفاده از سیستم عامل تایزن دسترسی راحتی را اینترنت از طریق اتصال به Wi-Fi ایجاد می‌کند. همچنین امکان دانلود انواع برنامه، دسترسی به گوشی‌های هوشمند و دستیار صوتی Bixby در این تلویزیون پشتیبانی می‌شود. کیفیت تصویر عالی در کنار امکانات مناسب باعث قرارگیری این تلویزیون در لیست بهترین تلویزیون‌های 4K 2021 شده است.

تلویزیون سامسونگ Q70A

  • سال تولید : 2021
  • کیفیت تصویر : 4K
  • نوع نمایشگر : Dual LED
  • پردازشگر تصویر : Quantum Processor 4K
  • فرمت‌های HDR تصویر : HDR 10+ – HLG
  • میزان صدا : 20 وات
  • سیستم عامل : تایزن
  • اتصال به Wi-Fi : دارد
Q70A از بهترین تلویزیون‌های 4K

برترین تلویزیون در لیست بهترین تلویزیون‌های 4K 2021 از برند سامسونگ تلویزیون Q70A است. این تلویزیون از یک پایه‌ی تخت مرکزی برای نگهداری از صفحه نمایش ظریف و نازک استفاده می‌کند. به دلیل برخورداری از فناوری نقاط کوانتومی تلویزیون Q70A در لیست تلویزیون‌های QLED سامسونگ قرار می‌گیرد. برای نمایش تصاویر زمانی که از کیفیت تصویر 4K در کنار پردازشگر Quantum Processor 4K استفاده می‌شود می‌توان وضوحی بی‌نظیر را در نمایشگر تلویزیون مشاهده کرد. پشتیبانی از فرمت‌های HDR، تقویت کننده کنتراست و ارتقاء دهنده‌ی وضوح تصاویر از امکاناتی هستند که در راستای افزایش وضوح تصاویر در تلویزیون پشتیبانی می‌شوند.

بخش صوتی تلویزیون متشکل از 2 عدد بلندگو است که توانایی پخش صدایی 20 وات را دارند. کیفیت عالی صدا توسط تکنولوژی‌های صوتی در تلویزیون Q70A تضمین می‌شود. سیستم عامل تایزن رابط کاربری بسیار روان و راحتی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و کار با آن بسیار ساده خواهد بود. دسترسی به محتوای اینترنت از طریق اتصال به Wi-Fi و مرورگر وب در سرعتی بسیار بالا مهیا می‌شود. دستیار صوتی Bixby امکان کنترل بسیاری از اعمال تلویزیون را از طریق صدا برایتان فراهم می‌کند. همچنین اتصال گوشی‌های هوشمند به صفحه نمایش تلویزیون در بهترین تلویزیون 4K سامسونگ وجود دارد.

بهترین تلویزیون‌های 4K سونی

اغلب کاربران تلویزیون‌های سونی را با کیفیت فوق العاده‌ی تصویری که دارند می‌شناسند. این برند تمرکز زیادی را روی ویژگی‌های تصویر عالی برای وضوح بالا در نمایش تصاویر در تلویزیون دارد. البته کیفیت تصویر مناسب تنها مشخصه‌ی تلویزیون‌های سونی نیست؛ این برند از مواد اولیه بسیار باکیفیت در ساخت بدنه‌ی تلویزیون استفاده می‌کند تا دوام بالایی را در تلویزیون‌های سونی به وجود آورد. همچنین امکانات هوشمند و کاربردی در تلویزیون‌های سونی وجود دارد. تمام این ویژگی‌ها باعث شده در لیست بهترین تلویزیون‌های 4K 2021 مدل‌های سونی نیز جایگاهی عالی را کسب کنند.

تلویزیون سونی X85J

  • سال تولید : 2021
  • کیفیت تصویر : 4K
  • نوع نمایشگر : Direct LED
  • پردازشگر تصویر : 4K HDR Processor X1
  • فرمت‌های HDR تصویر : HDR 10 – HLG – Dolby Vision
  • میزان صدا : 20 وات
  • سیستم عامل : Google TV
  • اتصال به Wi-Fi : دارد
تلویزیون سونی X85J

تلویزیون X8500H یکی از محبوب‌ترین تلویزیون‌های سال 2020 است. در همین راستا برند سونی در سال 2021 نسخه‌ای پیشرفته‌تر از آن را با نام تلویزیون X85J روانه بازار کرد. این تلویزیون از بسیاری لحاظ امکانات فوق العاده‌ای دارد. همچنین برای نمایش تصاویر عملکرد بی‌نظیری دارد به طوری که جزو بهترین تلویزیون‌های 4K 2021 سونی است. پایه‌های دوشاخه به بهترین نحو می‌توانند بدنه‌ی تلویزیون سونی را در جای خود نگه دارند. کیفیت تصویر 4K با پردازشگر بی‌نظیر 4K HDR Processor X1 همراه شده تا تصاویر را با سرعت و وضوحی مناسب به نمایش بگذارد. فرمت‌های متنوع HDR، موتور ارتقاء دهنده کیفیت تصویر، وسعت رنگ بی‌نظیر و روشنایی عالی از برترین ویژگی‌های بخش تصویر تلویزیون X85J هستند.

بلندگوهای به کار رفته در این تلویزیون بسیار قدرتمند و باکیفیت هستند. توانایی پخش صدایی معادل 20 وات در بخش صوتی وجود دارد. همچنین صدا توسط فناوری‌های صوتی همچون دالبی اتموس تقویت شده تا وضوح کافی را برای پخش در محیط داشته باشد. سیستم عامل در بهترین تلویزیون‌های 4K سونی Google TV است که نسخه‌ای پیشرفته‌تر از سیستم عامل اندروید محسوب می‌شود. دانلود گسترده‌ی اپلیکیشن، دستیار صوتی گوگل، حافظه‌ی داخلی و امکان اتصال به انواع گوشی‌های هوشمند از کاربردی‌ترین امکانات بخش هوشمند در تلویزیون سونی X85J هستند.

تلویزیون سونی X90J

  • سال تولید : 2021
  • کیفیت تصویر : 4K
  • نوع نمایشگر : Full Array LED
  • پردازشگر تصویر : Cognitive Processor XR
  • فرمت‌های HDR تصویر : HDR 10 – HLG – Dolby Vision
  • میزان صدا : 20 وات
  • سیستم عامل : Google TV
  • اتصال به Wi-Fi : دارد
 X90J از بهترین تلویزیون‌های 4K سونی

تلویزیون X90J یکی از بهترین تلویزیون‌هایی است که در سری تلویزیون‌های 2021 سونی از آن رونمایی شد. این تلویزیون دارای طراحی بسیار زیبایی دارد و استحکام مناسب را برای استفاده‌ی طولانی مدت دارد. قدرت نمایش تصاویر 4K در تلویزیون سونی عالی است و به لطف موتور ارتقاء دهنده کیفیت تصویر حتی تصاویری که از وضوح پایینی برخوردار هستند در کیفیتی نزدیک به 4K نمایش داده می‌شوند. در این تلویزیون از پردازشگر هوشمند XR استفاده شده است. این پردازشگر بسیاری از تنظیمات تصویر همچون روشنایی و تنظیمات HDR را متناسب با محتوا به طور خودکار انجام می‌دهد.

وضوح تصاویر، نمایش جزئیات و رنگ‌ها و صد البته روشنایی نمایشگر در تلویزیون سونی X90J بسیار بی‌نظیر خواهد بود. به همین دلیل این تلویزیون یکی از بهترین‌ تلویزیون‌های 4K 2021 است. در بخش صوتی تلویزیون از 2 بلندگو باکیفیت برای پخش صدای 20 وات استفاده می‌شود. همچنین توسط تکنولوژی‌هایی همچون دالبی اتموس و فناوری صدای سه بعدی صدایی باکیفیت و رسا به گوش شنونده می‌رسد.

امکانات هوشمند تلویزیون X90J

این تلویزیون دارای سیستم عامل Google TV است که نسخه‌ای بالاتر و پیشرفته‌تر از سیستم عامل اندروید محسوب می‌شود. شما می‌توانید تفاوت‌های ایجاد شده میان این دو نسخه از سیستم عامل را در مطلب “مقایسه سیستم عامل Google TV با Android TV” بخوانید. دسترسی به اینترنت از طریق مرورگر وب و اتصال به Wi-Fi در تلویزیون X90J مهیا شده است. همچنین می‌توانید از 16 گیگابایت حافظه‌ی داخلی تلویزیون برای دانلود گسترده‌ی اپلیکیشن‌هایی که در فروشگاه Google Play در اختیارتان قرار می‌گیرد استفاده کنید.

جستجوی صوتی و دستیار صوتی گوگل امکان کنترل بسیار از اعمال تلویزیون را از طریق صدا برای کاربران فراهم می‌کنند. همچنین در این تلویزیون می‌توانید به انواع گوشی‌های هوشمند متصل شوید و محتوای موردنظرتان را با تلویزیون به اشتراک بگذارید. به این ترتیب می‌توانید از کیفیت بی‌نظیر یکی از بهترین تلویزیون‌های 4K بهره‌مند شوید.

تلویزیون سونی A80J

  • سال تولید : 2021
  • کیفیت تصویر : 4K
  • نوع نمایشگر : OLED
  • پردازشگر تصویر : Cognitive Processor XR
  • فرمت‌های HDR تصویر : HDR 10 – HLG – Dolby Vision
  • میزان صدا : 30 وات
  • سیستم عامل : Google TV
  • اتصال به Wi-Fi : دارد
تلویزیون سونی A80J

در سری تلویزیون‌های OLED 2021 تلویزیون A80J یکی از برترین مدل‌ها محسوب می‌شود. این تلویزیون به دلیل استفاده از پنل OLED از ضخامت بسیار ناچیزی در بدنه برخوردار شده و پایه‌های متفاوت و زیبایی دارد. پنل OLED همچنین باعث شده کیفیت تصویری فراتر از انتظار در تلویزیون سونی وجود داشته باشد. این تلویزیون همچنین از پردازشگر فوق هوشمند XR بهره‌مند شده که توانایی انجام بسیاری از تنظیمات تصویر را به طور خودکار و مناسب با نوع محتوا دارد. وضوح نمایش تصاویر در این تلویزیون ستودنی است و بهترین حالت نمایش رنگ‌ها و جزئیات تصویر را ارائه می‌دهد.

بهترین ویژگی‌های تصویر از جمله فرمت‌های HDR، تقویت کننده‌ی رنگ و افزایش دهنده وضوح تصاویر در این تلویزیون باکیفیت پشتیبانی می‌شوند تا یکی از بهترین تلویزیون‌های 4K 2021 را در اختیار خریداران قرار دهد. بخش صوتی تلویزیون 2.2 کاناله است که متشکل از ووفر و بلندگو می‌باشد. سیستم صوتی تلویزیون صدایی 30 وات را به کمک فناوری‌های تقویت صدا همچون دالبی اتموس در وضوحی بی‌نظیر پخش می‌کند.

امکانات هوشمند تلویزیون A80J

همچون سایر تلویزیون‌های سونی که در لیست بهترین تلویزیون‌های 4K سال 2021 قرار گرفته‌اند این مدل نیز از سیستم عامل Google TV برخوردار شده است. دسترسی به اینترنت و Wi-Fi در این تلویزیون به راحتی امکان پذیر بوده و از برترین سرویس‌های آنلاین فیلم پشتیبانی می‌شود. در تمام تلویزیون‌های پیشرفته‌ی سونی 16 گیگابایت حافظه‌ی داخلی تعبیه شده و شما می‌توانید از آن برای دانلود انواع اپلیکیشن مورد نیاز تلویزیون استفاده کنید.

جستجوی صوتی و دستیار صوتی گوگل در تلویزیون سونی A80J تعبیه شده تا بتوانید از طریق صدای خود به بسیاری از اعمال تلویزیون دسترسی داشته باشید. در این تلویزیون هوشمند همچنین ساده‌ترین راه‌ها برای برقراری ارتباط میان تلویزیون و گوشی‌های هوشمند وجود دارد تا کامل‌ترین امکانات را در بخش هوشمند داشته باشید. تلویزیون A80J بهترین تلویزیون 4K 2021 است.

بهترین تلویزیون 4K شیائومی

شیائومی یکی از برندهای نوپا نسبت به سایر برندهای موجود در لیست بهترین تلویزیون‌های 4K 2021 است. با این حال به دلیل امکانات بی‌نظیری که برای تلویزیون‌های خود در نظر گرفته توانسته یکی از جایگاه‌های بهترین تلویزیون 4K را به خود اختصاص دهد. تلویزیون‌های شیائومی دارای کیفیت تصویر بسیار مناسبی هستند و امکانات هوشمند گسترده‌ای را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهند. به همین دلیل قابلیت رقابت با بسیاری از برندهای معتبر جهانی در زمینه‌ی ساخت تلویزیون را دارند.

تلویزیون شیائومی Q1

  • سال تولید : 2021
  • کیفیت تصویر : 4K
  • نوع نمایشگر : QLED
  • پردازشگر تصویر : MediaTek MT9611
  • فرمت‌های HDR تصویر : HDR 10 – HLG – Dolby Vision
  • میزان صدا : 30 وات
  • سیستم عامل : اندروید
  • اتصال به Wi-Fi : دارد
تلویزیون Q1 از بهترین تلویزیون‌های 4K شیائومی

تلویزیون Q1 یکی از جدیدترین تلویزیون‌های شیائومی است که به عنوان آخرین مدل از لیست بهترین تلویزیون‌های 4K سال 2021 معرفی می‌شود. این تلویزیون طراحی بسیار زیبایی دارد و از پایه‌ی بسیار شیک برای نگهداری صفحه نمایش تلویزیون استفاده کرده است. در بخش تصویر شاهد استفاده از برترین تکنولوژی‌های تصویر هستیم. این تلویزیون از تکنولوژی نقاط کوانتومی مشابه سامسونگ بهره گرفته که باعث ایجاد کیفیت تصویری فراتر از تلویزیون‌های LED معمولی می‌شود. پشتیبانی از برترین فرمت‌های HDR، قابلیت ارتقاء دهنده‌ی وضوح تصاویر و فناوری نور پس زمینه Full array از امکاناتی هستند که باعث نمایش تصاویری زیبا و باکیفیت روی صفحه نمایش تلویزیون Q1 می‌شوند.

نسبت کنتراست تلویزیون عالی بوده و روشنایی مطلوب را در صفحه نمایش دارد. بخش صوتی تلویزیون از توان خروجی صدای 30 وات بهره گرفته و از فرمت‌های مختلف صوتی پشتیبانی می‌کند. به همین دلیل وضوحی مناسب را برای پخش صدا دارد. سیستم عامل مورد استفاده در بهترین تلویزیون 4K شیائومی اندروید است که دسترسی راحت به اینترنت و دانلود اپلیکیشن را در اختیارتان قرار می‌دهد. از برترین ویژگی‌های هوشمند در تلویزیون Q1 می‌توان به 32 گیگابایت حافظه‌ی داخلی، دسترسی به سرویس‌های آنلاین فیلم و دستیار صوتی گوگل اشاره کرد که امکاناتی بی‌نظیر را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

کدام یک از بهترین تلویزیون‌های 4K را بخرم؟

تلویزیون‌های 4K در حال حاضر بهترین تلویزیون‌ها برای خرید هستند. با اینکه در بازار جهانی شاهد تولید و عرضه‌ی مدل‌های زیادی در کیفیت 8K هستیم، اما واقعیت این است که تا چندین سال آینده هم محتوایی گسترده برای تلویزیون‌های 8K وجود نخواهد داشت. همچنین تلویزیون‌های فول اچ‌دی نیز توانایی نمایش محتواهایی با وضوح بالاتر را ندارد به همین دلیل تقاضای بسیار کمی دارند. در این میان مدل‌هایی که در لیست بهترین تلویزیون‌های 4K معرفی کردیم از لحاظ کیفیت تصویر بی‌نظیر هستند. از آن جهت که بسیاری از مدل‌های موجود در این لیست به علت کیفیت تصویر عالی جزو مدل‌های بالارده هستند امکانات هوشمند گسترده‌ای را نیز ارائه می‌دهد.

برترین مدل‌های موجود در بهترین تلویزیون‌های 4K 2021 تلویزیون‌های OLED از سونی و ال‌جی هستند. این تلویزیون‌ها بهترین کیفیت تصویر را دارند ولی در عوض قیمت آن‌ها بالاتر از سایر مدل‌ها است. در رده‌ی پایین‌تر مدل‌های QLED سامسونگ و شیائومی، سری X سونی و مدل‌های نانوسل ال‌جی قرار می‌گیرند. این تلویزیون‌ها نیز کیفیت تصویری عالی دارند و امکانات مناسبی را نیز به کاربران ارائه می‌دهند.

در این میان ارزان‌ترین تلویزیون در لیست بالا مدل UP8150 است که از بسیاری مدل‌های هم‌رده‌ی خود کیفیت بهتری دارد و قیمت آن نیز مناسب خواهد بود. بسته به بودجه و توقعاتی که از تلویزیون دارید به راحتی قادر خواهید بود تلویزیون مناسب برای منزل خود را از میان بهترین تلویزیون‌های 4K موجود در بازار انتخاب کنید.

درباره‌ی مسعود رسولی

همچنین ببینید

بهترین تلویزیون‌های 65 اینچ 2021

بهترین تلویزیون‌های 65 اینچ در سال 2021 (بروزرسانی پاییز 1400)

تلویزیون‌های 65 اینچ یکی از سایزهای پرطرفدار در بین تلویزیون‌های 4K هستند، که سازندگان مختلفی از جمله سامسونگ، سونی و ال جی مدل های مختلفی را در این سایز وارد بازار کرده‌اند. این ابعاد نمایشگر برای طرفداران تلویزیون‌های بزرگ انتخاب ایده آلی است. برای تلویزیون‌های 65 اینچ میزان فاصله‌ی مطلوبی که شخص بیننده باید با تلویزیون داشته باشد تا از آسیب های جسمی در امان باشد، حدود 2.5 متر تا 4.1 متر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *